פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מכתב לנשיא ברק אובמה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 8:00)


מכתב לנשיא ברק אובמה

גדעון ספירו



אדוני הנשיא,

העיתון היוקרתי של ישראל ''הארץ'', שלעתים מכנים אותו גם ''הניו יורק טיימס הישראלי'' פירסם ב-‏16 למרץ 2009 מאמר מפי פרשנו הבכיר לענייני צבא וביטחון, שמהווה למעשה קריאה לפעולה צבאית ישראלית נגד פרויקט הגרעין של איראן.

כאשר עיתון הנחשב בדרך כלל לליברלי ומתון, מפרסם מאמר כזה לקראת כהונתה של ממשלת ימין קיצונית, אנטנות הזהירות וההתראה חייבות להיכנס לפעולה.

מניעת נשק גרעיני מאיראן היא משימה חשובה, והדרך להשגת היעד אינה בפעילות צבאית, אלא במאמץ בינלאומי ליצירת מזרח תיכון חופשי מנשק אטומי, ביולוגי וכימי. אי אפשר להגיע למטרה זו בלי להתייחס גם לישראל.

ישראל הינה מעצמה גרעינית. היא הכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש של נשק השמדה המונית. הודות לצעדו האמיץ של טכנאי הגרעין מרדכי ואנונו שחשף את המתרחש מאחורי חומות הכור הגרעיני בדימונה בראיון ל''לונדון סנדיי טיימס'' בשנת 1986, אנו יודעים כי ישראל חמושה במאות פצצות אטום ומימן. אם נוסיף לכך את כמויות הנשק הביולוגי והכימי שישראל מייצרת במכון הביולוגי בנס ציונה, תתקבל תמונה מפחידה של מדינה, שגודלה אינו עולה על מחוז בחירה באחת ממדינות ארה''ב, שהיא חבית אבק שריפה של נשק השמדה המונית.
וטרם הזכרתי את הכמות האדירה של חימוש קונבנציונלי.

התקפה ישראלית על איראן עלולה לגרום לתוצאות הרות אסון, עד כדי גרירת האזור לעימות גרעיני, שיביא כליה על מדינות באזור. ישראל עלולה להימחק. שר החוץ הבא של ישראל, המתנחל אביגדור ליברמן, שכבר איים בעבר על מצרים בהפצצת סכר אסואן, יהיה בעל מניה בהפעלת ההדק הגרעיני של ישראל. סיבה מצוינת לנקיטת מספר צעדי זהירות. זו אולי אירוניה של ההיסטוריה, שישראל, שמהווה בית לרבים מניצולי השואה, היא היום גן עדן ליצרני השואה הבאה, השואה הגרעינית.

שרותי המודיעין בכל העולם מתחרים ביניהם על הערכות באשר ליכולות הגרעיניות של איראן. ההערכות הן שונות ולעתים קוטביות. האמת היא שאיש לא יודע מה יש לאיראן במרתף. הדוגמה הישראלית מלמדת כי הפיתוח הגרעיני נעשה תוך הונאת ארה''ב.
אתה בוודאי יודע כי הנשיא ג'ון קנדי ניסה למנוע את חימושה הגרעיני של ישראל, הוא ידע את הסכנות הגלומות בכך, אבל ממשלת ישראל הצליחה להונות את הפקחים האמריקאים שנשלחו לדימונה, והתוצאה ידועה.
האיראנים לא פחות מתוחכמים מישראל.

ארה''ב וישראל הן בנות ברית, כך אומרת הקלישאה. בברית הזו יש צד אחד מממן ואחד ממומן. עוצמתה של ישראל נשענת במידה רבה על הסיוע הצבאי והכלכלי של ארה''ב. ללא מיליארדי הדולרים שארה''ב מעבירה לישראל,לא היה ביכולתה לממן את הכיבוש, ההתנחלויות, הצבא וכמובן את מאגר הנשק הגרעיני.

גלי ההדף של התקפה ישראלית על איראן, יגיעו הרחק מעבר לאזורנו ויהיו להם השלכות גלובליות הרסניות, שיפגעו גם בארה''ב.

אתה, אדוני הנשיא, נבחרת כמבשר עידן חדש של הפלת חומות איבה, מאבק בזיהום הגלובלי וחיסול הנשק הגרעיני. במסגרת זו יש לרסן את ישראל, להכניס אותה למשטר פירוק החימוש הגרעיני באזורנו, לחייבה לפתוח את כל מתקני הגרעין ואתרי הטילים לפיקוח בינלאומי, יחד עם איראן ושאר מדינות המזרח התיכון.
המצב שבו ישראל מחזיקה במונופול גרעיני, לא יימשך לעד. ישראל גרעינית היא תמריץ תמידי לאחרים להצטייד בנשק דומה.

באזור נפיץ כמו שלנו, שבו יהודים ומוסלמים טוענים לקשר ישיר עם היושב במרומים ומתיימרים לדבר בשמו, מאמינים במלחמת גוג ומגוג כשלב מעבר לגאולה, וחלקם, כמו בישראל ובאיראן, מכהנים בתפקידי מפתח בממשל, רצוי מאוד שלאיש לא יהיה נשק גרעיני, ביולוגי וכימי.
אני מפציר בך לפעול ברוח מכתב זה בטרם נאחר את המועד.

גדעון ספירו

מה אומר הדין הבינלאומי?

שני שוטרי תנועה ישראלים נרצחו על ידי מחבלים בכביש בקעת הירדן. רגע אחד, נרצחו? על ידי מחבלים? או שמא שני שוטרי תנועה חמושים מכוח הכיבוש המשטרתי נהרגו על ידי לוחמי גרילה פלסטינים?
מה אומר הדין הבינלאומי?

הבה נשאל את אל''מ פנינה שרביט-ברוך, המרצה החדשה למשפט בינלאומי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב. עד לא מכבר היא כיהנה כראש מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית, שסיפקה את האישורים המשפטיים לפעולות צבא הפלישה הישראלי במלחמת עזה האחרונה.

לפי פנינה שרביט-ברוך עונש המוות שהשית צבא הפלישה הישראלי על קרוב ל-‏100 שוטרי תנועה שעמדו במסדר סיום חגיגי של הקורס שהכין אותם לתפקידם, בטיל אחד שנורה ממטוס אף 16, הוא פעולה מלחמתית לגיטימית על פי החוק הבינלאומי. השוטרים לפי שרביט-ברוך לא נרצחו אלא פשוט נהרגו.
הפרשנות הזאת של הגברת הקולונלית נתונה במחלוקת חריפה. רשימה מרשימה ממיטב המומחים הבינלאומיים לדיני מלחמה, קבעו כי הפצצת שוטרי התנועה, חרגה מהוראות החוק הבינלאומי.

החוק הבינלאומי מתיר לעם כבוש להתקומם נגד הכובש והמדכא. האם שוטרי התנועה הם חלק מכוחות הכיבוש החמוש המהווים מטרה לגיטימית?
אני לא הולך לפסוק כאן הלכות. רק ביקשתי להזכיר לישראלים כי מי שמחא כפיים לטייס שירה את הטיל על מסדר השוטרים וטבח בכולם, אל יבוא בטענות לפלסטינים.

אני מצר על אובדן החיים שם כמו כאן.


מזרח תיכון מייאש

התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא צו מעצר בינלאומי נגד נשיא סודן עומר אל-בשיר על רצח עם בדארפור. לראשונה מוצא צו כזה נגד נשיא מדינה מכהן.
מה שמתרחש בחבל דאפרור בשנים האחרונות בחסות ממשלת סודן הוא אחד מפשעי המלחמה החמורים מאז תום מלחמת העולם השנייה.

כל שוחר זכויות אדם יקדם בברכה את הוצאת צו המעצר, מפני שהוא משדר מסר ברור למי שמכהנים כראשי מדינות, כי תפקידם אינו מקנה חסינות אם הם חשודים בפשעים חמורים.

מאז החל פשע רצח העם בדארפור, מדינות המזרח התיכון לא עשו דבר להפסיק את הטבח. הליגה הערבית, בה חברה גם סודן, הייתה יכולה לעשות רבות לכפות על סודן את הפסקת הרצח, אבל לא עשתה דבר. סודן ממשיכה להיות חברה בליגה, והיא משתתפת בכל מפגשי ראשי המדינות. נשיא איראן, אחמדינג'אד, מצא לנכון לבקר בסודן לאחר הוצאת צו המעצר הבינלאומי.

מדינת ישראל אינה במצב של עליונות מוסרית מול סודן. בקורותיה יחסי ידידות אינטימיים עם הגרועים במשטרים, החל מדרום אפריקה של תקופת האפרטהייד, עבור למשטרים הפשיסטיים ששלטו בשעתו בארגנטינה ובצ'ילי, וכלה במשטר הדמים של הגנרל מובוטו בזאיר. לכולם סיפקה ישראל נשק והדרכה צבאית.

גם בנושא דארפור, מתגלה ישראל כמדינה שלא למדה דבר מעברו של העם היהודי. היא פועלת במטרה למנוע מפליטי סודן למצוא מקלט בישראל. ממשלת ישראל מתנהגת בדיוק כמו המדינות שסגרו בשעתו את שערן בפני פליטים יהודים.

אני מקווה שהתובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, יחקור גם את פשעי המלחמה של ישראל, בלבנון ובשטחי הכיבוש בגדה ובעזה. אם ראשי הממשל והצבא בישראל ידעו כי גם הם אינם חסינים בפני צווי מעצר בינלאומיים, ייתכן כי יתחילו לחשב ביתר זהירות את צעדיהם.


למי הזכות לבחור?

אביגדור ליברמן רוצה להעביר בכנסת חוק לפיו תורחב זכות בחירה לכנסת גם לישראלים שהיגרו מישראל. מספרם של המהגרים מישראל בשנות קיומה, עובר את המיליון. רק בארה''ב מתגוררים לפי הערכות קרוב ל-‏800 אלף נושאי אזרחות ישראלית.

מתן זכות בחירה לאזרחים שלא מתגוררים בארצם, אינו פטנט ישראלי. יש עוד מדינות בהן הדבר מותר, כמו למשל ארה''ב.

מטרתם של ליברמן וחבריו, אינה להרחיב את הדמוקרטיה הישראלית אל מעבר לים. הם אינם כה תמימים. המטרה מגלמת בתוכה את כל הרפש הגזעני שמלווה אותם: להקטין את משקלם של הפלסטינים אזרחי ישראל, ולהגדיל את כוחן של מפלגות הימין. הנחת העבודה של ליברמן היא כי מרבית הישראלים החיים בחו''ל יצביעו למפלגות ימין.

ישראל אינה מדינה שוחרת שלום החיה בשכנות טובה והרמוניה עם שכניה, אלא מדינת טרור היוצאת למלחמות לפחות פעם בעשור, ולפעמים גם פעמיים בשלוש שנים, כפי שהתרחש בתקופת ממשלת אולמרט המסיימת עתה את כהונתה.

המשמעות המעשית של חוק כזה, אם יתקבל, היא, שנושאי אזרחות ישראלית שמעולם לא חיו בישראל, כמו למשל שלושת בניו של אחי המהגר, הרב ג'ון גבריאל ספירו ז''ל, שנולדו בארה''ב וחיים שם, יחליטו אם לשלוח את ילדיי ונכדיי למלחמות הברירה של ישראל.

יש בישראל כאלה ההולכים עוד צעד הלאה, וסבורים שיש לתת זכות בחירה לכנסת לכל יהודי העולם, וכך להבטיח את השליטה היהודית, גם אם הערבים יהיו ביום מן הימים רוב בישראל עצמה.

זו עוד דוגמה לדרכה של ישראל להביך יהודים בעולם, שהרי אם יעבור חוק כזה בכנסת, זה יעשה מבלי לשאול כלל את היהודים אם יש להם עניין בכך. צעד כזה יהיה בבחינת מטעמים לאלה שמדברים על השתלטותה של היהדות הבינלאומית על העולם בכלל והמזרח התיכון בפרט.

מדיניותה המלחמתית של ישראל, האכזריות שהיא מגלה כלפיי הפלסטינים, מהווים היום את אחד הגורמים המזינים את האנטישמיות.
הילדים בבתי הספר בישראל לומדים כי מטרת הציונות הייתה להציל את היהודים מאנטישמיות, אולם המציאות מלמדת כי לאחר למעלה ממאה שנות ציונות, הושגה מטרה הפוכה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אתה לבד בדעותך
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 9:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואנחנו שולטים במדינה

למה אתה ממשיך לגור פה

תן דוגמא וטוס לך לכל מדינה

אולי תשתה את ממים של עזה
_new_ הוספת תגובה



בירבור שיגרתי
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 10:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.ג
אין בדין הבינלאומי שום היתר לאוכלוסיה כבושה לפגוע בחילים שוטרים ובודאי לא באזרחים של המדינה הכובשת. להיפך, הדין הבינל''א מכיר בזכות המדינה הכובשת לפגוע בחמושים מהאוכלוסיה הנכבשת. רק בפרשנות ההזויה על חוקים שלא קימים של ספירו וחבריו ישראל מבצעת פשעי מלחמה והפלשתינים הם כבשים צחורות. להזכיר לספירו וחבריו להזיות כי רצח שוטרים וחילים ע''י הפלשתינים הוא החריג. בד''כ הם רגילים לרצוח אזרחים בלבד וגם מתפארים ברצח אזרחים. הם רוצחים אזרחים ישראלים אבל גם אזרחים פלשתינים. שוטרי החמאס אלה שספירו לא מבין למה צה''ל הרג אותם הם אלה שהשליכו אנשי פת''ח מקומה 14 הם אלה שירו בפעילי פת''ח ברחובות ועדין עושים זאת. לכן שוטרי החמאס הם טרוריסטים ומטרה לגיטימים לתקיפה. לעומת זאת השוטרים הישראלים נרצחו תוך כדי נסיון לעזור לרוצחים. זה לא ענין חדש שאצל ספירו ודומיו אין הבדל בין רוצחים לנרצחים ולעיתים הוא מהלל את הרוצחים ומגנה את הנרצחים. אח''כ הוא מוסיף כדי לצאת ידי חובה שהוא מגנה כל רצח. חבריו עליהם הוא מגן ומסרב לגנות את פשעי המלחמה שלהם הם הערבים שעכשיו תומכים ומסרבים להסגיר את נשיא סודן. מסתבר שלספירו אין מילה רעה עליהם אבל בדרך מופלאה זה שוב מביא אותו לגנות את ישראל. אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה. ליברמן משוקץ בעיני לא פחות מספירו וחבריו לדעה משום שגם הוא וגם ספירו יביאו להשמדת ישראל אם תתקבלנה דעותיהם אבל בין הרפש הגזעני של ליברמן לבין הרצחנות הגזענית של הפלשתינים אני מעדיף את ליברמן. הוא לפחות לא רוצח והם ארכי רוצחים גם באידאולוגיה וגם במעשה.
_new_ הוספת תגובה



שונאיך ומהרסיך
ע.צופיה (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 15:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיתנו יצאו.
ושם אחד מהם: גדעון ספירו.
_new_ הוספת תגובה



ס]פירו, כבר כתבתי שאתה או נאיבי או טיפש
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 17:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהמאמר הזה אפשר להווכח מה יותר נכון...

חזי
_new_ הוספת תגובה



ס]פירו, כבר כתבתי שאתה או נאיבי או טיפש
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 17:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהמאמר הזה אפשר להווכח מה יותר נכון...

חזי
_new_ הוספת תגובה



מאד מסוכן ולא מתאים לאדם נאור לכתוב כך
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 18:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין מקום להשוואה או עילה בכדי לרצוח , ההשוואה חולנית !
ומכאן לצערי באה שינאת השמאל ונפילתו הגדולה !!

soria

מה אומר הדין הבינלאומי?

שני שוטרי תנועה ישראלים נרצחו על ידי מחבלים בכביש בקעת הירדן. רגע אחד, נרצחו? על ידי מחבלים? או שמא שני שוטרי תנועה חמושים מכוח הכיבוש המשטרתי נהרגו על ידי לוחמי גרילה פלסטינים?
מה אומר הדין הבינלאומי?

הבה נשאל את אל''מ פנינה שרביט-ברוך, המרצה החדשה למשפט בינלאומי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב. עד לא מכבר היא כיהנה כראש מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית, שסיפקה את האישורים המשפטיים לפעולות צבא הפלישה הישראלי במלחמת עזה האחרונה.

soria

לפי פנינה שרביט-ברוך עונש המוות שהשית צבא הפלישה הישראלי על קרוב ל-‏100 שוטרי תנועה שעמדו במסדר סיום חגיגי של הקורס שהכין אותם לתפקידם, בטיל אחד שנורה ממטוס אף 16, הוא פעולה מלחמתית לגיטימית על פי החוק הבינלאומי. השוטרים לפי שרביט-ברוך לא נרצחו אלא פשוט נהרגו.
הפרשנות הזאת של הגברת הקולונלית נתונה במחלוקת חריפה. רשימה מרשימה ממיטב המומחים הבינלאומיים לדיני מלחמה, קבעו כי הפצצת שוטרי התנועה, חרגה מהוראות החוק הבינלאומי.

החוק הבינלאומי מתיר לעם כבוש להתקומם נגד הכובש והמדכא. האם שוטרי התנועה הם חלק מכוחות הכיבוש החמוש המהווים מטרה לגיטימית?
אני לא הולך לפסוק כאן הלכות. רק ביקשתי להזכיר לישראלים כי מי שמחא כפיים לטייס שירה את הטיל על מסדר השוטרים וטבח בכולם, אל יבוא בטענות לפלסטינים.

אני מצר על אובדן החיים שם כמו כאן.
_new_ הוספת תגובה



מושונוביץ: יש לנו מזל שאתה הוא האוייב שלנו
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 18:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אתם מפסידים כל הזמן ואנחנו מנצחים.

הגרעין האיראני מפריע לארה''ב ולערבים הסונים לא פחות מאשר לישראל. לכן ברק אובמה דוחה את בקשתך ההזויה בשתי ידיו. כל התקפה על איראן לא תוביל לעימות גרעיני אלא תעצור אותו.
גלי ההדף של דיברי הכסילות של ספירו מעוררים פיצוצי צחוק בבית בלבן !

מה אומר הדין הבינלאומי?
החוק הבין לאומי מתיר לאוכלוסיה הנכבשת להפגין אבל לא להתקומם ולבצע טרור. במידה והאוכלוסיה המקומית מגיבה בטרור, זכותה של המדינה הכובשת להילכם ולהכות את המחבלים.
_new_ הוספת תגובה



מי מכנה את ''הארץ'' ''הניו יורק טיימס הישראלי'' ?
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 21:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חליק דוואווינים והשפרצות.

ישראל צריכה להגן על עצמה בכל דרך. ולשמחתי היא עושה זאת. כרגע במהלכים מדיניים, נסיסיונות לבידודה של איראן בנושא הגרעיני, והחלטות הארגונים בינ''ל. במידה והמאמצים האלה לא ישאו פרי אז תמיד ישנה אפשרות לפעולה כוחנית במספר אופציות שרק חלקן הועלה בתקשורת (תקיפת מטוסים, תקיפת טילים). אפשר שישראל תיאלץ להחליט ולתקוף לבד, עם הסכמה או בלי הסכמה אמריקאית ויתכן שארה''ב תיקח את היוזמה ותתקוף.

לעניין זה לא חשוב כלל אם לישרא יש או אין נשק גרעיני (כימי וביולוגי). כי גם אם יש אז ישראל לא מתרהבת ומאיימת בו על אף אחד. כל נושא ההסכמות הבינ''ל לעניין פירוק הנשק הגרעיני בעתיד כלל לא צריך להוות בלם להשמדת יכולתה הגרעינית של איראן עכשיו. ניסיונו של ספירו ושל יתר השמאלנים הקשים לקשור בין הדברים מעיד על נואשותם להכפיש את ישראל ושבנואשותם הם מערבים את השואה גם כאן.

אין אי הסכמות בין ''שירותי המודיעין בכל בעולם'', כולם יודעים שאיראן נמצאת במסולו ישיר להשגת יכולת גרעינית קרובה ככל האפשר. לכן קביעתו של ספירו ''האמת היא שאיש לא יודע מה יש לאיראן במרתף'' קובעת ומתייחסת רק לעצמו. כי מי שצריך לדעת יודע הרבה יותר והרבה יותר מדוייק.

ארה''ב וישראל הן בנות ברית
=========================

זו לא הקלישאה אלא זו המציאות. לפחות עד שלא יהיה בה שינוי. בינתיים רובמה עושה קולות שטוב לו כך. בברית הזו יש שני צדדים מממנים וממומנים. האמירה רמיזה כאילו ישראל היא טפיל היא שיקרית ונובעת מרצון להראות שהואסל ישראל שולטת בפריץ אמריקה. וזו ראיה שיקרית ומגמתית שמתעלת מהיקף הקשרים בין שתי המדינות ומתרומתה של ישראל לארה''ב, החל מהראייה האסטרטגית של השת''פ הזה ועד אחרון המחקרים והפיתוחים המדעיים / טכנולוגיים שארה''ב מצליחה להגיעה אליהם בזכות התרומה הישראלית.

היקף הסיוע האמריקאי מסך התקציב הוא יחסית די קטן. למעשה ישראל היתה יכולה להסתדר גם בלי הסיוע האמריקאי על חשבון פגיעה קלה במצב הכלכלי. אבל השאלה למי טוב הסיוע היא גם שאלה שחשוב לשאול אותה - לפעמים נראה שיותר משישראל רוצה את הסיוע והיא רוצה, ארה''ב רוצה לתת. מבחינת ארה''ב הסיוע חמדינות זרות מסמן לה את מרחב ההשפעה המדינית. מעבר לכך, הסיוע הוא הזרמה נוספת ובטוחה של תקציב אמריקאי לתעשיות הצבאיות האמריקאיות. מכאן שקיומו של סיוע ביטחוני אמריקאי למדינות המקבלות הוא למעשה תמיכה כלכלית בארה''ב. מבחינת האמריקאים, ובודאי בשפל הכלכלי הנוכחי, ישנה חשיבות להבטחת המשך הפעילות בתעשיות האמריקאיות. ותעשיית הנשק היא אחת התעשיות הגדולות.
משבר מדיני והפסקת הסיוע האמריקאי יחייב את ישראל להיערך להגדלת הייצור העצמי וכל מה שכרוך בכך (תשתיות תעשייתיות, הרחבת המחקר והפיתוח, תמיכה בייצור) ולהרחבת וחיזוק התקשרויות אחרות - למשל עם צרפת, בריטניה ועוד מדינות לפי התמחותן. תהליך כזה ירחיק את ישראל מארה''ב יותר מאשר את ארה''ב מישראל ומבחינת ארה''ב זהו תהליך שיפגע ביכולתה להמשיך ולתווך בסכסוך הישראלי-ערבי.

המצב באזור
===========
המצב שבו ישראל מחזיקה במונופול גרעיני, יימשך כל עוד שיטת ה'מקל והגזר' תעבוד. עד עכשיו היא עבדה ונכשלה רק בעניין איראן, בינתיים. מדינות ערב הסוניות לא חיפשו נשק גרעיני (זולת עיראק שהיתה דיקטטורה סונית-שיעית-כורדית) וגם הודיעו שלא תלכנה לחפש אותו אלא אם הנשק הזה יהיה בידי איראן. ישראל בכלל לא מפריעה להם כי הם רואים בישראל מדינה שפוייה ושקולה. ואיראן היא ההיפך מזה, כולל שהיא שיעית.

לא נותר לנו אלא להציל את העולם מידי איראן גרעינית.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מזרח תיכון מייאש
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 21:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח קרוא שגדעון ספירו מגנה את הטבח בדרפור זאת לאור העובדה שרק לפני כמה ימים שיבח את צ'ארלס פרימן והכפיש את ה''לובי הישראלי'' על רקע הדחתו. משום מה דגעון ספירו לא ידע שצ'אס פרימן תמך בסודאן ובנשיאה במהלך הטבח המתמשך בדרפורים והוא גם היה אחד מאלה שחיברו בין הסינים לסודאנים שהזרימו לסודאן הספקת נשק ותחמושת ששיפרה את יכולת הטבח של הסוןדאנים.

לכן בושה וכלימה שספירו מעיד בכלל על המלחמה הזאת ומשתמש בה כתחמושת להלעיז על ישראל. אבל כדי להכפיש עוד הוא מנסה לחבר גם בין בעיית הפליטים מסודאן לבין המלחמה עצמה. ישראל אינה צריכה לקבל פליטים שהיא לא תוכל בכלל לתמוך בהם. בכל מקרה אותם פליטים לא מחכים להיכנס לישראל על גבול סודאן אלא על גבול מצרים עם ישראל. מבחינת ישראל נכון לתת למצרים לטפל בפליטים בסיוע של ארגונים בינ''ל והאו''ם בראשם. אם אירופה רוצה גם את הפליטים הסודאנים, שרק מיעוטם מגיעים דרך מצרים, אז שתיקח אותם ממצרים. ישראל קלטה מספר מספיק של פליטים ביחס לגודלה.

אל תבנה על התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי שיחקור גם את ''פשעי המלחמה של ישראל, בלבנון ובשטחי הכיבוש בגדה ובעזה''. כי א) הוא לא מסוגל לזה ב) לא היו פשעים.

נראה שניסיונו של גידי ספירו לעשות מישמש אחד דגול בכמה נושאים השונים בטיבם ובאופיים מעיד על בלבול במתח גבוה בראשו. היה צריך לכתוב משהו עד הדד-ליין ויצה לו משהוא עלוב ורדוד.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מזרח תיכון מייאש
סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 17:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלהכבוד חכם ציון !!!!!
תקעת לו צרורות בול!

חבל שהוא לא נמצא ומגיב כאן
מעניין היה לראות את ספירו מצטדק ומתפתל !!!

יום שישי הטוב
_new_ הוספת תגובה



עניין של טרמינולוגיה
סתם אחד (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 23:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזקה על ספירו שאילו היה יכול להשוות באיזשהו אופן את ישראל לסודאן, היה עושה זאת בעליצות רבה. אבל מה לעשות שזה היה יוצא לו קצת גרוטסקי להשוות 400,000 נרצחים בשלוש שנים בטבח העם בדרפור עם 7,500 פלסטינים הרוגים במשך 40 שנות כיבוש, כמחציתם טרוריסטים חמושים.

אבל פטור בלא כלום אי אפשר. אז הוא מסתפק, בצער רב מבחינתו, באמירה ש''מדינת ישראל אינה במצב של עליונות מוסרית מול סודאן''. נו, בטרמינולוגיה של גדעון ספירו אפשר לקבל זאת כמעט כמתן תעודת יושר למדינת ישראל.

הוא מזכיר בטרוניה מסוייגת את העובדה שכל ''מדינות המזרח התיכון'' לא עשו דבר כדי למנוע את הטבח בדארפור. אתה מתכוון לערבים, מר ספירו, לערבים! אתה מתכוון למדינות ערב! חוץ מזה ששכחת להזכיר שהן גם התגייסו כאיש אחד כדי לבטל את הזימון לביה''ד בהאג לנשיא סודאן (כשאני אומר שכחת אני מתכוון שזה פשוט לא מתאים לאג'נדה שלך). אפשר רק לדמיין איזה מטח חרפות וגידופים היה מר ספירו שולח בישראל אילו היתה נחלצת להגן על פושע מלחמה שמואשם ברצח עם. אבל העיקר שהוא ''מתנגד לכל רצח באשר הוא''. וואלה, איזה יופי.

הוא מתגולל על ישראל על שאינה מעניקה מקלט לפליטים מסודאן, שהגיעו למצרים ונתונים שם בסכנת מוות או בסכנת הסגרה למדינת האם הטובחת בהם. ואם המצב היה הפוך - כלומר ישראל היתה נוהגת כמצרים ומצרים היתה נוהגת כישראל? מי לדעתכם היה זוכה בקיתון הגידופים הרגיל?

אפשר להגדיר זאת כך: אצל ספירו ודומיו ישראל היא מדינה שתמיד, מה שתעשה או לא תעשה, תיפול על הצד הלא נכון של הפרוסה. הערבים, לעומת זאת, יפלו תמיד על הצד הנכון, גם אם הם רוצחים, מנוולים או פושעי מלחמה. עניין של טרמינולוגיה.

יוליוס
_new_ הוספת תגובה



עניין של טרמינולוגיה
סתם אחד (יום חמישי, 19/03/2009 שעה 15:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדונים 'חכם ציון' ו'יוליוס'.
הרבה זמן חיפשתי מישהו שיידע להתאמת עם ספירו ועם עוד כמה נבלות שונאי ישראל ויהודים, שמופיעים בפורום ארץ הצבי ומשמיצים בגסות שיקרית את היקר לנו. סוף סוף גיליתי שלא אלמן ישראל. אתם שניכם טובים מאוד כלוחמים אמיצים נגד המשמיצים והערסים מבית. יישר כוחכם.
ברוו 'חכם ציון' ו'יוליוס'.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אבל יוליוס, בכל זאת אנחנו יושבים על האדמות שהיו להם
סתם אחד (יום חמישי, 19/03/2009 שעה 16:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והם - ניזונים מקטניות מיובשות במחנות פליטים. אז למה תקרא להם ''נבלות''? זאת אמנם שיטת ה''נשיא'' קצב - שקרא ''נבלות'' לנשים שהרס את חייהן, רק בגלל שניסו לתבוע מעט פיצוי ממנו, ולדווח על העניין בעיתונות.

לא עדיף שנכיר בעוולות שנעשו, וניתן פיצויים, בהתאם להחלטת האו''מ 194 מ-‏1948? וכי האלטרנטיבה היא מלחמת נצח עם מאות מליוני ערבים ומוסלמים? זה ניראה לך שפוי וראלי?

הם מתנגדים למצור הכבד, כליאתם ככלבים שוטים בכלוב תוך התעללות וההרעבה הנימשכת למעלה משנתיים, מתנגדים בקצת קסאמים עלובים שהם בונים במסגריות פרימיטיביות, בממוצע של 2 הרוגים לשנה או פחות (ועם כל הטרגדיה שבדבר, בישראל נהרגים בתאונות דרכים בשנה כ-‏700 איש), ואנו הופכים את העניין לדבר חסר תקדים ב''ניבלותו'' , וטובחים בשבועיים 1400 איש, נשים ילדים, זקנים. החמאס נימנעו להלחם עם כוחות צה''ל (ושיקרו לציבור בנושא זה, דבר שמתחיל להחשף מזה חודש) ולכן מדובר פה בטבח נטו, למעשה.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אבל יוליוס, בכל זאת אנחנו יושבים על האדמות שהיו להם
אריק פורסטר (יום חמישי, 19/03/2009 שעה 18:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברוו, מיכאל.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. תודה. שמחתי לראותך כאן
סתם אחד (יום חמישי, 19/03/2009 שעה 18:57)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני גאה על כך שאתה גאה בשרון
סתם אחד (יום חמישי, 19/03/2009 שעה 22:48)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני מקווה שתחליפו בינכם אי מיילים.

ואת הקישקושים המכלימים תוכלו לעשות שלא לעיני תרנגולי פאז.
_new_ הוספת תגובה



אני גאה על כך שאתה גאה בשרון
סתם אחד (יום חמישי, 19/03/2009 שעה 23:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיכאל שרון ואריק פורסטר

בתגובתי לא התייחסתי לשאלה אם אנו יושבים או לא יושבים על אדמות של הפלסטינים, אלא לטרמינולוגיה שבה משתמשים אבירי השמאל, שבה מתחלק העולם ל''אשמים'' ול''מסכנים'', כאשר אשמתו של ה''אשם'' ומסכנותו של ה''מסכן'' אינם נובעים ממציאות כלשהי או מהסתכלות אובייקטיבית על העובדות, אלא מובְנים בעצם השפה. בטרמינולוגיה שלכם בלתי אפשרי לחלוטין, בצורה מובנית, ש''אשם'' כלשהו (לצורך העניין ישראל או ארצות הברית) לא יהיה אשם, ו''מסכן'' (you know who) לא יהיה מסכן. כל ההיגיון של השפה מסובב בדרך כזו ש''הפרוסה תיפול תמיד על הצד הנכון'', כפי שאפיינתי.

אגב, איני יודע מה אתם מרוויחים משימוש בטרמינולוגיה כזו, שההטיה המגמתית כל כך בולטת בה, שאין סיכוי שאדם שאינו מ''אנשי שלומנו'' יתייחס אליה ברצינות. שפה אובייקטיבית היתה משרתת קודם כל את העניין שלכם - אבל זו בחירתכם.

עוד אגב אחד, לא אני דיברתי על ''נבלות'' ומושגים דומים.

יוליוס
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יוליוס - ברצונך להלבין פשעים בטענה שהקרבן אשם?
סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 1:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון שאנטישמים מתחסדים נוהגים לאמר ''תראה, גם היהודים אשמים במה שקרא להם... קשה להאמין בעניין השואה שהיהודים רק קרבנות תמימים... איך נאמין לך, אם אינך מצביע גם על אשמת היהודים בשואה?...''

עכשו, גם בעניין הג'נוסייד בדארפור ניתן לאמר: ''איך תוכל להיות כל כך חד צדדי?... אמנם 450,000 שחורים מצאו את מותם בדארפור בסמיכות למיליציית הז'אנז'וויד ניתמכת השילטון, אבל זה רק חלק קטן מתוך 3.6 מליון השחורים בדארפור, ובכלל, לא שמעת כלל את גרסת הז'אנז'וויד על הסיבות המצויינות שהיו להם להגיב כלפי הכנופיות השחורות שוחרות הדם''.

זה שאנו יושבים על אדמתם והתחלנו להתנחל על אדמתם בחסות מעצמה קולוניאלית - אינך יכול לאמר שאין זה רלוונטי כלל לראייתם כקורבנות. וזה שלא הבאת עובדה זאת, ואתה מתחיל כל ארוע דמים פלשתינאי-ישראלי רק בנקודה בה המנושל והמועמד לנישול מתנגד לנישולו, למצור עליו, לגזילת אדמותיו, תוך התעלמות ממה שקדם לכך - וכי אין זאת סלקטיביות תעמולתית בבחירת העובדות הנוחות לך? ואתה עוד מאשימני בחד צדדיות? אתמהה...

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יוליוס - ברצונך להלבין פשעים בטענה שהקרבן אשם?
סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 9:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בהחלט טוען שאתה חד-צדדי, משום שאתה משתמש בטרמינולוגיה מעגלית, שמלכתחילה ומראש אינה מאפשרת לך אלא להאשים את האשם-תמיד ולטהר את המסכן-תמיד. האם אתה באמת סבור שבסכסוך שנמשך למעלה מ-‏100 שנים יש צד אחד שמעולם היה אשם ולעולם יהיה אשם בכל, וצד אחד שמעולם לא היה אשם ולעולם לא יהיה אשם במאומה?

כל דעה היא סובייקטיבית. כאשר אני מביע את דעתי, הרי זו מעצם הגדרתה אינה אובייקטיבית. אבל ה ש פ ה חייבת להיות אובייקטיבית. לא ייתכן שהשפה שאני משתמש בה תהיה היא עצמה סובייקטיבית, כלומר כזו שאינה מאפשרת לי מלכתחילה אלא להגיע למסקנות בכיוון אחד בלבד.

לי יש ביקורת, ואפילו ביקורת קשה, על ישראל, על פעולות מסוימות שלה ועל סוגי התייחסות לפלסטינים שהנן בלתי מוסריות, וזאת חרף העובדה שאני בדעה כי ישראל היא המאויימת בהשמדה במזרח התיכון, וכי הפלסטינים נעדרי כל מוסר ואתיקה בלחימה ומבצעים במובהק פשעי מלחמה. הסיבה היא שלמרות דעתי הסובייקטיבית, השפה שאני משתמש בה היא אובייקטיבית. אתה ואחרים המשתמשים בשפה שהיא סובייקטיבית באופן מובנה, אינכם מסוגלים להאשים ערבים או פלסטינים בפשע, ואם אין לכם ברירה והעובדות מכריחות אתכם לעשות זאת, אתם יוצאים ידי חובה במשפט אחד עלוב, ומייד עוברים להאשים את ישראל בפשע גדול יותר. שים לב שאנשי השמאל הרדיקלי אינם מסוגלים להזכיר פשע מלחמה כלשהו בעולם, מבלי לחבר לכך מייד את ישראל כפושעת גדולה יותר. במאמר של ספירו תמצא בדיוק את הדוגמא לכך, וגם אצל חיים ברעם, ב. מיכאל וכן הלאה. הדברים מגיעים להקצנה כזו, שאפילו את השואה אינכם מסוגלים להזכיר בשום הקשר אחר מאשר ''פשעי המלחמה'' של ישראל.

זוהי שפה שנועדה לשרת חשיבה טוטאליטרית, שאינה יכולה לחשוב אלא במושגים של שחור ולבן, כשברור מראש מי השחור ומי הלבן. מאחר שהמציאות, מה לעשות, שונה לגמרי מכפי שאתם מתארים, ומכיון שעל כל פשע מלחמה אמיתי או מדומה של ישראל אפשר להביא לפחות 10 דוגמאות לפשעים גדולים פי כמה וכמה שנעשים בידי הצד ''הלבן'' או ''המסכן'', משום כך אין לכם ברירה לפעמים אלא לאפשר להבלחות מן המציאות לחדור לשפה ה''נקיה'', ולצבוע את הלבן בגוון אפרפר משהו (אחרי ככלות הכל 450,000 נרצחים בשלוש שנים בדרפור או שלושה מיליון בשנתיים אצל הקמר רוז' בקמבודיה אינו הולך ברגל), אבל השחור (ישראל) לא יהיה לעולם אפור. הוא נשאר תמיד שחור משחור, גם אם מספרם היחסי של ההרוגים הפלסטינים הוא כמעט בדיחה בקנה מידה היסטורי, בהתחשב למשל בכך שבלילה אחד של הפצצות בנות הברית בדרזדן נהרגו יותר חפים מפשע משנהרגו בכל 40 שנות הכיבוש הישראלי.

ישראל היא כובשת, ואת זה צריך להפסיק (הכיבוש ממשיך, אגב, בין היתר משום שהפלסטינים לא מעוניינים באמת להפסיק אותו), אבל היא אינה מבצעת ''טבח עם'' או ''טיהור אתני'' בפלסטינים, ואף אינה מתקרבת לקצה קמצוץ של משהו שאפשר להשוותו בכלל עם מעשים כאלה. המעשים של ישראל לא עונים לאף אחד מהקריטריונים של כוונה או עשייה שמוגדרים בחוק הבינ''ל כטבח עם או טיהור אתני, גם אם נהרגו בעזה 1,400 איש תוך שבועיים. אבל השפה שלכם מאפשרת לכם לזרוק את המילים הללו חופשי חופשי בלי קשר עם המציאות, והיא מאפשרת למקביליכם בחו''ל, שמשתמשים באותה שפה אבל בנוסף לכך גם אין להם מושג מה בכלל שורש הסכסוך באזורנו, להגיע למשוואה שישראל היא ממשיכת דרכם של הנאצים.

אפשר למלא ספר עב כרס בדוגמאות לשימוש בטרמינולוגיה המגמתית של השמאל בעתונות. אבל נדמה לי שבאיזה שהוא מקום גם אתה עצמך יודע היטב שאתה וחבריך משתמשים בשפה כזו.

יוליוס
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אין כאן שחור לבן אלא שאלה של צדק וסבירות
סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 13:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין זה סביר לבקר את מדיניות הממשלה ונטיות רוב החברה בישראל, ויחד עם זאת, להצמיד לכל משפט של ביקורת משפט צמוד של ביקורת על הפלשתינאים. הם מתנגדים לכיבוש, נישול, גזילת אדמתם. זה דבר סביר. מול זאת אני רואה את המניפולציות התעמולתיות והגזלניות שנעשות מצד ישראל. אין כאן כלל שאלה של שפה, אלא של מציאות. לא הפלשתינאים צריכים שיצרבו במוחם, היושב על גופם המנושל, המושבק והיגזל, דברים מסויימים מצד קלגסי ישראל. רוב הישראלים הם שזקוקים לכך, ולו על מנת לחדול מדיקלומיהם המכניסטים שנוסחו על ידי תועמלנים בקומה ב' בבית סוקולוב בתל אביב.
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שיוליוס מסביר היטב את ההטייה והעיוורון שלכם
סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 17:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חייב לציין שכמעט ואין שבוע שגדעון ספירו מזנה את השואה. הוא משתמש בה כנייר טואלט, וזורק. סתם ככה, כדי לתת 'פורטה' לדבריו הנדושים והרדודים.

בעקרון אתם לוחמי תרבות ומוסר של תעלות הביוב ואין בכם יכולת ריגשית ואינטלקטואלית להתרומם מעט ולעלות מעל פני המציאות כדי לבחון את הדברים בצורה תבונית.

חבל שאתם מבזבזים את עצמכם לשווא, כי אם הייתם חושבים באמת הפורום הזה היה מרקיע לשחקי האינטלקט.

צאו כבר מהביוב, תסתכלו בעין ביקורתית במציאות
ואל תנסו להלבין את שחור החמאס !!!!

יום שישי הטוב
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. - בירבור סיזיפי
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 19:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדמת ארץ ישראל אינה אדמה ערבית לאומית בעיקר משום שלא קם עם אחר מלבד עם ישראל ועמד על זכותו לאדמות הלאום.
מה שכן, ערבים שהיו להם או שיש להם אדמות פרטיות שרשומות כדין זוהי אדמתם הפרטית. אבל אין יכול מי שטוענים שהם עם לקום פתאום בבוקר ולדבר על קרקע לאומית שמעולם לא היתה להם כלל.
אני מקווה שאתה מבין את זה מיכאל.

בקשר להרוגי הערבים בעזה הם ראויים להם מאוד לאור הברבריות בה מתנהלת החברה הערבית והרצות התמוי שלהם לרצוח יהודים באשר הם יהודים. כבר בתנ''ך אלוהים מזהיר את גבהות ליבם של עמים ערבלים שכל ייעודם בהיסטוריה הוא לאתגר את העם היהודי ולהפריע לו לחיות את חייו השלוים בארצו.

לא אנחנו הצחלנו להתיישב על אדמה ערבית אלא להיפך הערבים התחילו להתיישב על אדמה יהודית בכמה שלבים. תחילה בכיבושי האסלאם במאה ה-‏7. אבל ערבים מאז כמעט ולא נותרו בארץ ישראל. כי מסעות הצלב הכריתו את הישוב היהודי והערבי הישנים בארץ. לאחר מכן היו גלי חזרה של יהודים וערבים, פלישות בדואיות והחל מהמאה ה-‏19 הגחירה מאסיבית יותר של ערבים כריאקציה לעליות היהודים.

לכן אני תמהה על הסלקטיביות החד צדדית של הבחנותיך. אונת ימין שלך לא יודעת את מה שאונת שמאל שלך אומרת.

ירחמיאל הבורסקאי
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יוליוס - ברצונך להלבין פשעים בטענה שהקרבן אשם?
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 21:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החל מ-‏61 שלל הפאן ערביזם של נאצר את גבולות שביתת הנשק 67 . תוואי 67 הינו גבולות בלתי אפשריים מבחינה אסטרטגית, כפי שהבין זאת אף יגאל אלון. גבולות אלו נקבעו על ידי הפרגמטיזם המעשי של בן גוריון ב-‏49 .

הגדר טובה כנגד המסתננים הפלשתינאים, כפי שנאמר במאמר בדין, אך האיום על קיומה של ישראל הוא אסטרטגי - מדינות ערב.

ניתן לראות כאן שני צירי מהלומות קורנס כלפי ישראל:

1) פרורה של החברה הישראלית ופגיעה בחישוקי החוסן שלה. זהו הציר הפלשתינאי

2) פוטנציאל תקיפה אסטרטגית של מדינות ערב, האמור להביא לכיבוש שטחים בישראל וחיסול קיום הישות הטריטוריאלית הישראלית, בטווח של מספר שנים.

לכן יוזמת תוואי החומה הנוכחית הינו מענה אסטרטגי לטווח הארוך, כפי שאמורה מדינאות טובה להיות.

איני מאשים איש באי ראיית הציר השני, זה האסטרטגי המובנה לטווח הארוך. שכן התרבות והשיח הישראלי המירו אקטואלייה ומיידיות בשיקולים לטווח ארוך ובעומק ראייה.

דומה כי רעה חולה זו, של היעדר התרבות והשטחיות הישראלית, המונע ראיית פרספקטיבות מעבר למיידי, עשוי לדבוק גם בכותבים הנמצאים פיזית במציאות תרבותית אחרת. אך שעיסוקם עם האקטואלייה הישראלית, המגע עם מבקרים ישראלים חדורי פסידו תרבות רדודה וצינית ואפופי מלל משתרשר וחסר ערך הממלא את חלל האוויר, והמגע עם חומר ישראלי, מנגע אף אותם ברדידות קוגניטיבית.

מיקי שרונסקי
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מביא: סוף סוף מישהו נורמאלי
סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 2:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צעיר הייתי וגם זקנתי ואני רואה שלכותב המאמר הצעיר, יש הרבה אומץ ותבונה.
אין מה לפחד מה האמריקאים יעשו. בלי הבוחר היהודי בניו יורק ובקליפורניה, החבר'ה שם אבודים. בסי.אן.אן אם נמכור את המניות, המניה תיפול בעשרה אחוזים. אז יתקפו אותנו ולמחרת יאיר יום חדש.
וגם הנשק הערבי עלוב. בקרבות טנקים-טנקים נאכל אותם. אני יודע את זה וכולם יודעים. חוץ מזה, המצרים שונאים את הפלשתינים יותר מאיתנו.
ואני אומר: קצת אומץ, קצת גאווה לאומית.
קראתי את ההשמצות על כותב המאמר, ואני שואל איך לא זז אצלכם משהו כשיש אצלנו פיגוע יום אחר יום כשבצד השני מאז האינתיפדה איש לא מת. וזו עובדה, ששום נתון לא יסתור אותה. מדוע אצלנו מתים ואצלם לא? מדוע אצלנו אנשים מהלכים נכים לכל החיים כשבצד השני אנשים יושבים בשלווה בבית קפה? - תענו לי.
מה ההגיון שבכך, יסבירו לי יפה הנפש?
יש נתונים שלא יאמנו על השחיתות והעריצות של ערפאת.
ויש פתרון, שגם נוסה, וכולם מפחדים להגיד אותו.
כן, משרפות.
אחת באיזור רצועת עזה, אחת באיזור רמאללה.
וערביי ישראל?
משרפות.
וגם הפועלים הזרים, קשה לתפוס אותם - לשרוף.
ומאזיני הג'ז - אחת ולתמיד נסגור את העסק איתם.
אין מה לעשות.

כולם יודעים שאני צודק. אין ברירה. בבחירות הקודמות הצבעתי למרצ והייתי רשג''ד בשומר הצעיר 22 שנה, התנסיתי במין הומוסקסואלי חלקי. אני אפילו אוכל חומוס. אני מכיר ערבים. הם עם אצבעות שמנוניות תמיד מביאים צ'יפס בפחד.
זה סימן שהם רוצים להרוג אותנו, איזה מבט יש להם.
הם רוצים מדינה לעצמם ובזה זה ייגמר? - שקר וכזב. מה ההגיון שבכך? נתנו להם הכול - והם עדיין בוכים.
הם עושים פיגועים בגלל שהם שונאים יהודים. תראו כמה מרוויחים בסוריה ובמצרים - פשוט פינקנו אותם יותר מדי. זאת היתה הבעיה.
ולא היתה טעות גדולה כמו היציאה מלבנון. לבנון נמצאת במפת ההבטחה של אברהם, יצחק ויעקב, שלא לדבר על האי רודוס -
ידעתם שבאי רודוס קבור כלב בן יפונה - המוצלח מבין המרגלים?
בתודה רבה,
האיש שלכם.

סוף סוף מישהו נורמאלי
בעלה של פנינה דבורין (יום ראשון, 10/02/2002 שעה 22:11)
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מביא: סוף סוף מישהו לא נורמאלי
סתם אחד (יום שישי, 20/03/2009 שעה 17:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה המשוגע שכותב דיברי טיפלות כאלה מרשימים ומרגשים?

יום שישי הטוב
_new_ הוספת תגובה



שאלה לגדעון ספירון
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 22:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם ברק אובמה טרח לענות לך?

בלה בלה בלה

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי