פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מכתב לנשיא ברק אובמה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 18/03/2009 שעה 8:00)


מכתב לנשיא ברק אובמה

גדעון ספירו



אדוני הנשיא,

העיתון היוקרתי של ישראל ''הארץ'', שלעתים מכנים אותו גם ''הניו יורק טיימס הישראלי'' פירסם ב-‏16 למרץ 2009 מאמר מפי פרשנו הבכיר לענייני צבא וביטחון, שמהווה למעשה קריאה לפעולה צבאית ישראלית נגד פרויקט הגרעין של איראן.

כאשר עיתון הנחשב בדרך כלל לליברלי ומתון, מפרסם מאמר כזה לקראת כהונתה של ממשלת ימין קיצונית, אנטנות הזהירות וההתראה חייבות להיכנס לפעולה.

מניעת נשק גרעיני מאיראן היא משימה חשובה, והדרך להשגת היעד אינה בפעילות צבאית, אלא במאמץ בינלאומי ליצירת מזרח תיכון חופשי מנשק אטומי, ביולוגי וכימי. אי אפשר להגיע למטרה זו בלי להתייחס גם לישראל.

ישראל הינה מעצמה גרעינית. היא הכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש של נשק השמדה המונית. הודות לצעדו האמיץ של טכנאי הגרעין מרדכי ואנונו שחשף את המתרחש מאחורי חומות הכור הגרעיני בדימונה בראיון ל''לונדון סנדיי טיימס'' בשנת 1986, אנו יודעים כי ישראל חמושה במאות פצצות אטום ומימן. אם נוסיף לכך את כמויות הנשק הביולוגי והכימי שישראל מייצרת במכון הביולוגי בנס ציונה, תתקבל תמונה מפחידה של מדינה, שגודלה אינו עולה על מחוז בחירה באחת ממדינות ארה''ב, שהיא חבית אבק שריפה של נשק השמדה המונית.
וטרם הזכרתי את הכמות האדירה של חימוש קונבנציונלי.

התקפה ישראלית על איראן עלולה לגרום לתוצאות הרות אסון, עד כדי גרירת האזור לעימות גרעיני, שיביא כליה על מדינות באזור. ישראל עלולה להימחק. שר החוץ הבא של ישראל, המתנחל אביגדור ליברמן, שכבר איים בעבר על מצרים בהפצצת סכר אסואן, יהיה בעל מניה בהפעלת ההדק הגרעיני של ישראל. סיבה מצוינת לנקיטת מספר צעדי זהירות. זו אולי אירוניה של ההיסטוריה, שישראל, שמהווה בית לרבים מניצולי השואה, היא היום גן עדן ליצרני השואה הבאה, השואה הגרעינית.

שרותי המודיעין בכל העולם מתחרים ביניהם על הערכות באשר ליכולות הגרעיניות של איראן. ההערכות הן שונות ולעתים קוטביות. האמת היא שאיש לא יודע מה יש לאיראן במרתף. הדוגמה הישראלית מלמדת כי הפיתוח הגרעיני נעשה תוך הונאת ארה''ב.
אתה בוודאי יודע כי הנשיא ג'ון קנדי ניסה למנוע את חימושה הגרעיני של ישראל, הוא ידע את הסכנות הגלומות בכך, אבל ממשלת ישראל הצליחה להונות את הפקחים האמריקאים שנשלחו לדימונה, והתוצאה ידועה.
האיראנים לא פחות מתוחכמים מישראל.

ארה''ב וישראל הן בנות ברית, כך אומרת הקלישאה. בברית הזו יש צד אחד מממן ואחד ממומן. עוצמתה של ישראל נשענת במידה רבה על הסיוע הצבאי והכלכלי של ארה''ב. ללא מיליארדי הדולרים שארה''ב מעבירה לישראל,לא היה ביכולתה לממן את הכיבוש, ההתנחלויות, הצבא וכמובן את מאגר הנשק הגרעיני.

גלי ההדף של התקפה ישראלית על איראן, יגיעו הרחק מעבר לאזורנו ויהיו להם השלכות גלובליות הרסניות, שיפגעו גם בארה''ב.

אתה, אדוני הנשיא, נבחרת כמבשר עידן חדש של הפלת חומות איבה, מאבק בזיהום הגלובלי וחיסול הנשק הגרעיני. במסגרת זו יש לרסן את ישראל, להכניס אותה למשטר פירוק החימוש הגרעיני באזורנו, לחייבה לפתוח את כל מתקני הגרעין ואתרי הטילים לפיקוח בינלאומי, יחד עם איראן ושאר מדינות המזרח התיכון.
המצב שבו ישראל מחזיקה במונופול גרעיני, לא יימשך לעד. ישראל גרעינית היא תמריץ תמידי לאחרים להצטייד בנשק דומה.

באזור נפיץ כמו שלנו, שבו יהודים ומוסלמים טוענים לקשר ישיר עם היושב במרומים ומתיימרים לדבר בשמו, מאמינים במלחמת גוג ומגוג כשלב מעבר לגאולה, וחלקם, כמו בישראל ובאיראן, מכהנים בתפקידי מפתח בממשל, רצוי מאוד שלאיש לא יהיה נשק גרעיני, ביולוגי וכימי.
אני מפציר בך לפעול ברוח מכתב זה בטרם נאחר את המועד.

גדעון ספירו

מה אומר הדין הבינלאומי?

שני שוטרי תנועה ישראלים נרצחו על ידי מחבלים בכביש בקעת הירדן. רגע אחד, נרצחו? על ידי מחבלים? או שמא שני שוטרי תנועה חמושים מכוח הכיבוש המשטרתי נהרגו על ידי לוחמי גרילה פלסטינים?
מה אומר הדין הבינלאומי?

הבה נשאל את אל''מ פנינה שרביט-ברוך, המרצה החדשה למשפט בינלאומי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב. עד לא מכבר היא כיהנה כראש מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית, שסיפקה את האישורים המשפטיים לפעולות צבא הפלישה הישראלי במלחמת עזה האחרונה.

לפי פנינה שרביט-ברוך עונש המוות שהשית צבא הפלישה הישראלי על קרוב ל-‏100 שוטרי תנועה שעמדו במסדר סיום חגיגי של הקורס שהכין אותם לתפקידם, בטיל אחד שנורה ממטוס אף 16, הוא פעולה מלחמתית לגיטימית על פי החוק הבינלאומי. השוטרים לפי שרביט-ברוך לא נרצחו אלא פשוט נהרגו.
הפרשנות הזאת של הגברת הקולונלית נתונה במחלוקת חריפה. רשימה מרשימה ממיטב המומחים הבינלאומיים לדיני מלחמה, קבעו כי הפצצת שוטרי התנועה, חרגה מהוראות החוק הבינלאומי.

החוק הבינלאומי מתיר לעם כבוש להתקומם נגד הכובש והמדכא. האם שוטרי התנועה הם חלק מכוחות הכיבוש החמוש המהווים מטרה לגיטימית?
אני לא הולך לפסוק כאן הלכות. רק ביקשתי להזכיר לישראלים כי מי שמחא כפיים לטייס שירה את הטיל על מסדר השוטרים וטבח בכולם, אל יבוא בטענות לפלסטינים.

אני מצר על אובדן החיים שם כמו כאן.


מזרח תיכון מייאש

התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא צו מעצר בינלאומי נגד נשיא סודן עומר אל-בשיר על רצח עם בדארפור. לראשונה מוצא צו כזה נגד נשיא מדינה מכהן.
מה שמתרחש בחבל דאפרור בשנים האחרונות בחסות ממשלת סודן הוא אחד מפשעי המלחמה החמורים מאז תום מלחמת העולם השנייה.

כל שוחר זכויות אדם יקדם בברכה את הוצאת צו המעצר, מפני שהוא משדר מסר ברור למי שמכהנים כראשי מדינות, כי תפקידם אינו מקנה חסינות אם הם חשודים בפשעים חמורים.

מאז החל פשע רצח העם בדארפור, מדינות המזרח התיכון לא עשו דבר להפסיק את הטבח. הליגה הערבית, בה חברה גם סודן, הייתה יכולה לעשות רבות לכפות על סודן את הפסקת הרצח, אבל לא עשתה דבר. סודן ממשיכה להיות חברה בליגה, והיא משתתפת בכל מפגשי ראשי המדינות. נשיא איראן, אחמדינג'אד, מצא לנכון לבקר בסודן לאחר הוצאת צו המעצר הבינלאומי.

מדינת ישראל אינה במצב של עליונות מוסרית מול סודן. בקורותיה יחסי ידידות אינטימיים עם הגרועים במשטרים, החל מדרום אפריקה של תקופת האפרטהייד, עבור למשטרים הפשיסטיים ששלטו בשעתו בארגנטינה ובצ'ילי, וכלה במשטר הדמים של הגנרל מובוטו בזאיר. לכולם סיפקה ישראל נשק והדרכה צבאית.

גם בנושא דארפור, מתגלה ישראל כמדינה שלא למדה דבר מעברו של העם היהודי. היא פועלת במטרה למנוע מפליטי סודן למצוא מקלט בישראל. ממשלת ישראל מתנהגת בדיוק כמו המדינות שסגרו בשעתו את שערן בפני פליטים יהודים.

אני מקווה שהתובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, יחקור גם את פשעי המלחמה של ישראל, בלבנון ובשטחי הכיבוש בגדה ובעזה. אם ראשי הממשל והצבא בישראל ידעו כי גם הם אינם חסינים בפני צווי מעצר בינלאומיים, ייתכן כי יתחילו לחשב ביתר זהירות את צעדיהם.


למי הזכות לבחור?

אביגדור ליברמן רוצה להעביר בכנסת חוק לפיו תורחב זכות בחירה לכנסת גם לישראלים שהיגרו מישראל. מספרם של המהגרים מישראל בשנות קיומה, עובר את המיליון. רק בארה''ב מתגוררים לפי הערכות קרוב ל-‏800 אלף נושאי אזרחות ישראלית.

מתן זכות בחירה לאזרחים שלא מתגוררים בארצם, אינו פטנט ישראלי. יש עוד מדינות בהן הדבר מותר, כמו למשל ארה''ב.

מטרתם של ליברמן וחבריו, אינה להרחיב את הדמוקרטיה הישראלית אל מעבר לים. הם אינם כה תמימים. המטרה מגלמת בתוכה את כל הרפש הגזעני שמלווה אותם: להקטין את משקלם של הפלסטינים אזרחי ישראל, ולהגדיל את כוחן של מפלגות הימין. הנחת העבודה של ליברמן היא כי מרבית הישראלים החיים בחו''ל יצביעו למפלגות ימין.

ישראל אינה מדינה שוחרת שלום החיה בשכנות טובה והרמוניה עם שכניה, אלא מדינת טרור היוצאת למלחמות לפחות פעם בעשור, ולפעמים גם פעמיים בשלוש שנים, כפי שהתרחש בתקופת ממשלת אולמרט המסיימת עתה את כהונתה.

המשמעות המעשית של חוק כזה, אם יתקבל, היא, שנושאי אזרחות ישראלית שמעולם לא חיו בישראל, כמו למשל שלושת בניו של אחי המהגר, הרב ג'ון גבריאל ספירו ז''ל, שנולדו בארה''ב וחיים שם, יחליטו אם לשלוח את ילדיי ונכדיי למלחמות הברירה של ישראל.

יש בישראל כאלה ההולכים עוד צעד הלאה, וסבורים שיש לתת זכות בחירה לכנסת לכל יהודי העולם, וכך להבטיח את השליטה היהודית, גם אם הערבים יהיו ביום מן הימים רוב בישראל עצמה.

זו עוד דוגמה לדרכה של ישראל להביך יהודים בעולם, שהרי אם יעבור חוק כזה בכנסת, זה יעשה מבלי לשאול כלל את היהודים אם יש להם עניין בכך. צעד כזה יהיה בבחינת מטעמים לאלה שמדברים על השתלטותה של היהדות הבינלאומית על העולם בכלל והמזרח התיכון בפרט.

מדיניותה המלחמתית של ישראל, האכזריות שהיא מגלה כלפיי הפלסטינים, מהווים היום את אחד הגורמים המזינים את האנטישמיות.
הילדים בבתי הספר בישראל לומדים כי מטרת הציונות הייתה להציל את היהודים מאנטישמיות, אולם המציאות מלמדת כי לאחר למעלה ממאה שנות ציונות, הושגה מטרה הפוכה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אתה לבד בדעותך  (סתם אחד)
  בירבור שיגרתי  (סתם אחד)
  שונאיך ומהרסיך  (ע.צופיה)
  ס]פירו, כבר כתבתי שאתה או נאיבי או טיפש  (סתם אחד)
  ס]פירו, כבר כתבתי שאתה או נאיבי או טיפש  (סתם אחד)
  מאד מסוכן ולא מתאים לאדם נאור לכתוב כך   (סתם אחד)
  מושונוביץ: יש לנו מזל שאתה הוא האוייב שלנו  (סתם אחד)
  מי מכנה את ''הארץ'' ''הניו יורק טיימס הישראלי'' ?  (סתם אחד)
  מזרח תיכון מייאש  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  עניין של טרמינולוגיה  (סתם אחד) (15 תגובות בפתיל)
  שאלה לגדעון ספירון  (סתם אחד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי