פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מסמך משפטי
אורי אבנרי (יום ראשון, 22/03/2009 שעה 10:00)


מסמך משפטי

אורי אבנרי



המשפט החשוב ביותר שנכתב השבוע בישראל אבד בהמולה הכללית של מאורעות מסעירים.

מסעירים באמת: במעשה-נבלה סופי, המתאים ליתר מעשיו לאורך כהונתו במשרד ראש-הממשלה, הפקיר אהוד אולמרט את החייל השבוי, גלעד שליט.

אהוד ברק החליט שעל מפלגת-העבודה להצטרף לממשלה הימנית-קיצונית, הכוללת פשיסטים מובהקים.

וגם זה: נשיא-המדינה לשעבר הועמד לדין באשמת אונס.

בקקופוניה הזאת, מי ישים לב למשפט שכתבו משפטנים במסמך שהוגש לבית-משפט?

הדיון המשפטי נסב על אחד ממעשי-החקיקה המחפירים ביותר בתולדות המדינה.

נקבע בו שבת-זוגו של אזרח ישראלי (ולהפך) אינה רשאית לחיות עימו בישראל אם היא תושבת השטחים הפלסטיניים הכבושים או מדינה ערבית אויבת.

אזרחי ישראל הערביים שייכים לחמולות, החורגות במקרים רבים מגבולות המדינה. מקובל אצל ערבים להתחתן בתוך החמולה. מנהג עתיק ומושרש בתרבותם, ויתכן שנועד במקורו לשמור על רכוש המשפחה. התנ''ך מספר שיצחק נשא לאישה את בת-דודו, רבקה.

''הקו הירוק'', שנקבע באופן שרירותי על-ידי אירועי המלחמה ב-‏1948, חוצה משפחות. כפר אחד נותר בישראל, הכפר הסמוך נותר מחוץ לישראל, חמולה אחת גרה בשניהם. הנכבה גרמה גם לפזורה גדולה.

אזרח ערבי ישראלי המבקש לשאת אישה מבנות משפחתו המורחבת - היא החמולה - ימצא אותה לעתים קרובות בגדה המערבית או אף במחנה-פליטים בלבנון או בסוריה. האישה תצטרף בדרך כלל לבעלה ותיקלט במשפחתו בישראל. להלכה יכול הבעל להצטרף אליה ברמאללה, אך רמת-המחייה שם הרבה יותר נמוכה, והרי כל חייו – עבודתו, משפחתו הקרובה ולימודיו נמצאים בישראל. בגלל ההבדל הגדול ברמת-החיים, גם גבר בשטחים הכבושים הנושא אישה בישראל יצטרף אליה ויקבל אזרחית ישראלית.

קשה לדעת כמה צעירים וצעירות פלסטיניים הגיעו בדרך זו לישראל וקיבלו ב-‏41 שנות הכיבוש אזרחות ישראלית. משרד ממשלתי אחד מדבר על 20 אלף בסך-הכול, משרד ממשלתי אחר על יותר ממאה אלף. לכן חוקקה הכנסת חוק (''זמני'' כביכול) למניעת התופעה.

כרגיל במקומותינו, זה נומק בטעמי-ביטחון. הרי הערבים המתאזרחים בישראל עלולים להיות ''מחבלים''. אמנם, מעולם לא פורסמה סטטיסטיקה המגלה כמה מקרים כאלה אירעו בפועל – אם בכלל – אבל ממתי יש צורך להוכיח אצלנו טענה ''ביטחונית''?

מאחורי הטעון הביטחוני מסתתר, כמובן, השד הדמוגרפי. הערבים מהווים כיום כ-‏20% מאזרחי ישראל. אם תוצף המדינה בכלות ובחתנים פלסטיניים, האחוז הזה עלול לעלות. אולי – אלוהים ישמור! – אפילו ל-‏22%. איך תיראה אז המדינה היהודית?

העניין הגיע לבית-המשפט העליון. העותרים, יהודים וערבים, טענו שהחקיקה פוגעת בחוקי-היסוד, המבטיחים שוויון לכל האזרחים. תשובת משרד-המשפטים מוציאה את המרצע מן השק. היא קובעת בפעם הראשונה, ובמלים חד-משמעיות:

''מדינת ישראל נתונה במלחמה עם העם הפלסטיני, עם מול עם, קולקטיב מול קולקטיב.''

כדאי לקרוא את המשפט הזה כמה פעמים, כדי לעמוד על מלוא משמעותו. זה הרי לא משפט שנפלט לפוליטיקאי ומתנדף כהבל פה. את המשפט הזה ניסחו משפטנים זהירים, השוקלים כל אות.

אם אנחנו לוחמים בעם הפלסטיני, משמע שכל פלסטיני באשר הוא מהווה אויב. זה כולל את תושבי השטחים הכבושים, את הפליטים הפזורים בעולם וגם את האזרחים הערביים של ישראל עצמה. פועל-הבניין בטייבה שבישראל, הפלח בשומרון, שוטר הרשות הפלסטינית בג'נין, לוחם חמאס בעזה, תלמידה במחנה-פליטים בצידון, סוחר שהתאזרח בניו-יורק. ''קולקטיב מול קולקטיב''.

מובן שהמשפטנים לא המציאו את העיקרון הזה. הוא מקובל מזמן בחיי היומיום, וכל שלוחות הממשלה פועלות על פיו. הצבא עוצם עין כאשר מאחז ''בלתי-חוקי'' עולה על אדמתם של פלסטינים, ואף שולח חיילים להגן על הפולשים. בתי-המשפט מטילים על נאשמים ערביים עונשים חמורים יותר מאשר על יהודים המורשעים באותה העבירה ממש. חיילי יחידה של צה''ל מזמינים חולצות-טי שבהן מצוירת אישה ערבית הרה כשרובה מכוון לבטנה והכתובת אומרת: ''שתי פגיעות בירייה אחת'' (כפי שפורסם השבוע ב''הארץ'').

יתכן שמגיעה תודה לאותם משפטנים עלומים על שהעזו לנסח בצורה משפטית את המציאות שהוחבאה באלף צורות.

המציאות הפשוטה היא ש-‏127 שנים אחרי בוא הבילויים לארץ, 112 שנה אחרי לידת התנועה הציונית, 61 שנה אחרי הקמת המדינה, 41 אחרי ראשית הכיבוש, המלחמה הישראלית-פלסטינית נמשכת לאורך כל החזיתות ובמלוא התנופה.

המטרה המהותית של המפעל הציוני היא להפוך את ארץ-ישראל – לפחות עד הירדן – למדינה יהודית הומוגנית. בכל מהלך ההיסטוריה הציונית-הישראלית לא ננטשה מטרה זו לרגע. כל תא באורגניזם הישראלי נושא בתוכו את הקוד הגנטי הזה, ועל כן הוא פועל על פיו, מבלי שיהיה לו צורך בהוראה מפורשת.

בדמיוני אני רואה את התהליך הזה כשאיפתו של הנחל להגיע לים. נחל החותר אל הים אינו מכיר בשום חוק, חוץ מחוק הכבידה. אם השטח מרשה זאת הוא יזרום באפיק ישר, ואם לא – יפרוץ לו אפיק חדש, יתפתל כנחש, יפנה ימינה ושמאלה, יעקוף מכשולים. אם יש צורך, האפיק יתפצל לאפיקי-משנה, מפעם לפעם יצטרפו אליו יובלים נוספים. ובכל רגע ישאף אל הים.

מובן שהעם הפלסטיני מתנגד למהלך זה. הוא מסרב לזוז ממקומו, מקים סכרים, מנסה להדוף את הזרם. זה יותר ממאה שנה הוא נמצא אמנם בנסיגה מתמדת, אך מעולם לא נכנע. הוא נלחם עכשיו בעקשנות שאינה נופלת מזו של הנחל הזורם.

כל זה התנהל בצד הישראלי תוך הכחשה עיקשת, תוך שימוש באלף ואחד תירוצים, אמתלות, סיסמאות צבועות ודברי-שקר. אבל מדי פעם נדלק בטעות זרקור ומאיר קטע של ההתרחשות האמיתית.

כך קרה השבוע, כאשר אחת המכינות הצבאיות ערכה כנס של בוגריה, רובם חיילים בשרות פעיל או במילואים, ועודדה אותם לספר על חוויותיהם. מכיוון שרבים מהם השתתפו זה עתה במלחמת-עזה, והדברים בערו בעצמותיהם, התגלו דברים מדהימים, שמצאו את דרכם אל התקשורת ופורסמו ברבים.

לקוראי טור זה לא היו אלה גילויים מפתיעים. כתבתי עליהם בעבר, בין השאר במאמרי ''דגל שחור'' (31.1.09). עמירה הס וגדעון לוי אספו עדויות רבות מפי תושבי עזה, המספרים על אותם הדברים. אבל יש הבדל: כאן מדברים הלוחמים עצמם, שהשתתפו במעשים או היו עדי-ראייה.

צה''ל נדהם. הופתע. נרעש. שקרן צה''ל, הנושא בתואר המרשים ''דובר צה''ל'', הכחיש בעבר את הכול מכול כול. עכשיו הוא מבטיח שצה''ל יחקור כל מקרה ''לפי הצורך''. הפרקליט הצבאי הראשי הטיל על מצ''ח לפתוח בחקירה. מכיוון שאותו פרקליט התפאר בעבר שנציגיו ישבו במהלך המלחמה בכל המפקדות שפעלו בשטח, דרושה נאיביות רבה כדי להתייחס לדבריו ברצינות.

אפשר לסמוך על צה''ל ששום דבר ממשי לא ייצא מהחקירה. צבא החוקר את עצמו – כמו כל גוף החוקר את עצמו - הוא פארסה. במקרה זה הפארסה גרועה אף יותר, מפני שהחייל יצטרך לפתוח את פיו ולספר כאשר מפקדיו מסתכלים בו וחבריו-ליחידה מקשיבים. בכנס-הבוגרים דיברו החיילים בחופשיות, מכיוון שהאמינו שרק הנוכחים ישמעו. גם כך היה דרוש אומץ-לב רב כדי לגלות את אשר גילו. מכיוון שכל אחד ידע לספר רק על מה שהתרחש בסביבתו, סיפרו רק על מקרים בודדים. צה''ל מתכוון לחקור רק את אלה.

אך התמונה רחבה הרבה יותר. שמענו על מקרים רבים מאותו הסוג, וברור שהם היו תופעות נפוצות. אישה וילדיה שגורשו על-ידי החיילים מביתם בקו האש נורו מטווח קצר על-ידי חיילים שקיבלו הוראה לירות בכל מה שזז בשטח. זקנים וילדים שהסתובבו בשטח הפתוח נורו בדם קר על-ידי צלפים שראו אותם בבירור, אך שנאמר להם שכל מי שמסתובב בשטח נחשב ל''מחבל''. בתים נהרסו סתם ככה, מפני שהיו שם. תכולת דירות הושמדה סתם כך, ''מפני שהיא של ערבים''. סיסמאות בנוסח נאצי צוירו ושרדו על קירות הדירות שנתפסו על-ידי חיילים. חיילים חתכו במעברי-הגבול שקים של מזון, שנשלחו על-ידי האו''ם לאוכלוסייה הרעבה, מפני ש''זה נועד לאויב''.

אני יודע שדברים כאלה קורים בכול מלחמה. כתבתי על כך ספר שנה אחרי מלחמת 1948 בשם ''הצד השני של המטבע''. צבא לוחם כולל גם פסיכופאתים וסדיסטים, בצד חיילים הגונים. אבל גם חלק מהחיילים הרגילים עלולים במהלך קרב לאבד את עשתונותיהם ולהסתגל לרוח היחידה, אם היא כזאת.

משהו מתדרדר בצה''ל. מפקדיו אוהבים לקרוא לו ''הצבא הכי מוסרי בעולם'', והדבר הפך לשם-מותג כמו ''העם החליט קפה עלית''. אבל מה שקרה במלחמת-עזה מעיד על הידרדרות מאסיבית.

הידרדרות זו היא חלק מהמלחמה, כפי שהוגדרה על-ידי המשפטנים במסמך שהגישו לבית-המשפט העליון. מסמך זה צריך לגרום לזעזוע ולהוקעה, ולשמש קריאת-התעוררות לכל אדם שעתיד המדינה יקר לו: את המלחמה הזאת צריך להפסיק. את הנהר הזה צריך לתעל לאפיק אחר, כדי שמימיו יביאו חיים ושגשוג. לפני שנתבהם סופית בעיני עצמנו, ובעיני העולם כולו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה לעשות, אנחנו דווקא כן במלחמה
סתם אחד (יום ראשון, 22/03/2009 שעה 10:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קביעתם של המשפטנים שאנו נמצאים במלחמה עם הפלסטינים נסמכת על המציאות, גם אם מר אבנרי סבור משום מה שאנו לא מצויים איתם במלחמה. הגדרת האיסור על איחוד משפחות מטעמי ביטחון כ''גזענות'' היא צביעות לשמה. במלחמת העולם השניה הבריטים החזיקו את הגרמנים תושבי הממלכה המאוחדת שלוש שנים במחנות הסגר, שלא לדבר על איסור כניסה מוחלט של אזרחי גרמניה - ובשני הקריטריונים נכללו יהודים(!). כנ''ל ארצות הברית לגבי תושביה ממוצא יפני. לפני שאתה בודק בציציותיהם של הישראלים ומאשים אותם בכל פשע אפשרי, כהרגלך, מוטב לודא מהי הנורמה הבינלאומית (שנקבעת רק באמצעות תקדימים ולא באמצעות החוק, שברוב המקרים איש לא משתין עליו, מה גם שבנושא זה אין כל איסור בחוק הבינלאומי).

מר אבנרי יכול להפסיק להיתמם בכל הקשור לפלסטינים שקיבלו אזרחות או תושבות ישראלית וביצעו פעולות טרור. המקרים הלא מעטים הללו ידועים. גם הנימוק הדמוגרפי הוא נימוק מספיק. ברגע שאויביך מכריזים על רצונם למחוק אותך מהמפה ומשתמשים לשם כך בנשק הדמוגרפי, זכותה של מדינה להתגונן מפניהם. לא גזענות ולא בטיח.

כמו כל דוברי השמאל, אבנרי מצייר מצג שוא כאילו שתי הברירות שעומדות בפני זוג מעורב הן חיים במדינת ישראל או חיים כפויים בנפרד. הוא מתעלם כמובן מהאפשרות שבני הזוג יחיו ברשות הפלסטינית, לפחות עד שיימצא הסדר לסכסוך. התעלמות זו מובנת בהחלט. האם מר אבנרי ישמוט מידיו, חלילה וחס, הזדמנות להכפיש ולהשמיץ את ישראל?

יוליוס
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות, אנחנו דווקא כן במלחמה
סתם אחד (יום ראשון, 22/03/2009 שעה 10:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד משהו

בשלוש הפיסקאות האחרונות אבנרי דוקא מפתיע, כשהוא אומר ש''דברים כאלה עלולים לקרות בכל מלחמה''. אי בודד של יושר אינטלקטואלי. ביום שהוא יוכל לומר זאת גם על הצד הפלסטיני, נוכל לומר שהגיעו ימות המשיח.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות, אנחנו דווקא כן במלחמה
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 13:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי באחרית דבר כמו בראשיתם,הוא בכלל לא השתנה.היה ונשאר קיצוני.

יצחק ר.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות, אנחנו דווקא כן במלחמה
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 16:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיצוני באיזה משחק,כדורגל,כדורסל,טירור?
_new_ הוספת תגובה



הוא בודאי משחק קיצוני שמאלני
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 17:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על הבמה לפי תסריט של המחזאי איבראהים טנטווילי.
_new_ הוספת תגובה



מה לעשות, אנחנו דווקא כן במלחמה
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 13:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות,שום דבר רע לא קורה בצה''ל.צה''ל דווקא הולך ומשתפר וזה מה שמשגע את אבנרי.

יונה צחורה
_new_ הוספת תגובה



הלמוט הזה בשום פנים לא יסכים
סתם אחד (יום ראשון, 22/03/2009 שעה 10:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתהיה פה מדינה יהודית.
גם היהודים הקוסמופוליטיים בגרמניה היו נגד מדינה יהודית ורצו בהשתלבותם של היהודים כגרמנים בגרמניה.
כולם התנצרו לפני שהגיע היטלר
_new_ הוספת תגובה



הלמוט הזה בשום פנים לא יסכים
אריק פורסטר (יום שני, 23/03/2009 שעה 1:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''גם היהודים הקוסמופוליטיים בגרמניה היו נגד מדינה יהודית ורצו בהשתלבותם של היהודים כגרמנים בגרמניה.
כולם התנצרו לפני שהגיע היטלר''
_new_ הוספת תגובה



היה ברור
סתם אחד (יום ראשון, 22/03/2009 שעה 14:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.ג
היה ברור שאבנרי יקפוץ על עדויות החילים שמוצא שלל רב. אבנרי ''שכח'' כמובן לספר שאף אחד מהחילים המספרים לא היה עד למעשים כאלה. הם כולם שמעו ספורים על חפים מפשע שנרצחו בכוונה.למרות זאת צה''ל החל לחקור את השמועות. זה כמובן מוכיח שצה''ל הוא צבא לא מוסרי לעומת הפלשתינים שהם צדיקים גמורים למרות שהם שרוצחים אזרחים בכוונת תחילה וגם מתפארים בזה. האמת היא שציפיתי שבעקבות האמונה בשמועות האלה אבנרי יחזור בתשובה ויהפוך ליהודי חרדי כי הרי היו מי שהעידו בשבועה שראו את רחל אימנו מיעצת לחילים בזמן המלחמה. אם אבנרי מאמין בשמועות שהיו חילים שרצחו אזרחים למה לא יאמין בשמועות על רחל אמינו ויסיק מסקנות? האמת היא שאת אבנרי ודומיו האמת מענינת כקליפת השום. מה שמענין אותם זה להשמיץ את ישראל. גם בענין התקון לחוק האזרחות מוצא אבנרי רק הזדמנות להשמיץ את המדינה. אפשר לחשוב שהיה זה סוד מדינה שישראל והפלשתינים נתונים במלחמה. להזכיר רק שהמלחמה מתרחשת למרות שלפלשתינים יכלה להיות מדינה משלהם כבר 61 שנה והיו להם עוד הזדמנויות להקים מדינה משלהם והם סרבו כי האפשרות להמשיך לרצוח ישראלים קסמה להם יותר. זו לא ישראל שמנסה להשתלט על שטחי הפלשתינים אלא הפלשתינים שפעם אחרי פעם מוותרים על מדינה משלהם כדי לרצוח ישראלים. מי אשם? כמובן שישראל. כי כאמור האמת איננה מענינת. מה שמענין היא עוד אפשרות, שיקרית ככל שתהיה, להשמיץ את ישראל ולספר עליה בדותות.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כרגיל, אני לא טורח לקרוא...
סתם אחד (יום שני, 23/03/2009 שעה 1:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספיק לקרוא מספר קטן של שורות מההתחלה:

''מסעירים באמת: במעשה-נבלה סופי, המתאים ליתר מעשיו לאורך כהונתו במשרד ראש-הממשלה, הפקיר אהוד אולמרט את החייל השבוי, גלעד שליט.''

כרגיל,
הוא דוברם של הערבים.

הוא לא מבין שהענות לסחטות מביאה עוד יותר סחטנות ?

חזי
_new_ הוספת תגובה



מסך משפטי
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 0:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי שוב מוצא משהוא ''שנשכח השבוע'' >>> 'שנכתב השבוע בישראל אבד בהמולה הכללית של מאורעות מסעירים.'
. כמו שבשבוע שעבר הוא ניסה 'לאנוס אותנו בוושינגטון' עם צ'ארלס פרימן הניהיליסט.

• ''אזרחי ישראל הערביים שייכים לחמולות, החורגות במקרים רבים מגבולות המדינה'' - בטח, כי הם עם ערבי אחד. מי שנקראים ''פלסטינים'' נולדו לסורים, ירדנים, עזתים, חברונים, לבנונים ומתחתנים בהם, משפחה במשפחה, חמולה בחמולה, דוד עם אחיינית, בן דוד עם בת דודה. זה מקובל אצלם.

• ערביי ישראל מביאים כלות גם מעיראק והנסיכויות. לפחות לאלה שיש כסף טוב.

• ישראל נמצאת במצב מלחמה עם רוב מדינות ערב ועם ערביי השטחים. מדינה במלחמה בד''כ לא נותנת להגירת אוייב להיכנס לתחומיה. מאז 1993 פלשו לישראל קרוב לרבע מיליון ערבים, רובם מיו''ש ועזה. יש גם ממצרים, סוריה, ירדן ולבנון. חלקם התחתנו עם מקומיות בחתונה דתית שלא דווחה למדינה.

• לא סביר שכל ערביי ישראל שמתחתנים עם כלות שאינן אזרחיות ישראל יגורו בישראל. אם היתה התפצלות סבירה וחציין היה עובר לגור בשטחים או במדינות ערב, היה אולי טעם להתיר נישואין ומגורים לחצי השני בתוך ישראל. אבל במצב מלחמה בין שני העמים יהיה זה רק טימטום לתת לערבים כלי נשק דמוגרפי ביד.

• ערבי ישראלי שעובר לגור ברמאללה, סוריה או לבנון לא בהכרח פוגע ברמת חייו. אם הוא שומר על נכסיו והכנסותיו אז דווקא רמת חייו המשפחתיים עולה, בשל הקטנת ההוצאות על מחייה.

לכן המרצע של משרד המשפטים שקובע חד-משמעיות: ''מדינת ישראל נתונה במלחמה עם העם הפלסטיני, עם מול עם, קולקטיב מול קולקטיב.'' פשוט צ ו ד ק !
לא צריך לקרוא את זה פעמיים. מה לא מובן לאבנרי בקריאה ראשונה? למה הוא המום בקריאה שניה?

הצרה היא שאבנרי לא מצליח להסביר בדיוק למה הוא המום.
הוא כותב על מתנחלים,מאחזים ''בלתי חוקיים'', על חולצות שחיילי צה''ל מדפיסים, על עונשים חמורים שמוטלים על ערבים - אבל מה בין זה לבין שאסור לישראל לתת לאוייב לעבור לגור בתוך ישראל הקטנה, שהשמאלנים הקשים כל כך רוצים לשומרה יהודית?!

• הלוואי ואבנרי היה צודק בקביעתו: ''המטרה המהותית של המפעל הציוני היא להפוך את ארץ-ישראל – לפחות עד הירדן – למדינה יהודית הומוגנית.''
בינתיים אנחנו לא רואים צעדים לכיוון הזה.

• אבנרי צודק שערביי ארץ ישראל אכן מתנגדים ''למהלך הזה'', הצרה הוא שאת ה''מהלך הזה'' הוא מתרגם ר ק להתנחלות בשטחים הכבושים. אבל הערבי עצמו מתנגד לקיומה של התיישבות יהודית של הגירה ציונית בכל מקום ברץ ישראל המערבית ולא רק בשטחים הכבושים.

• לצערו משל אבנרי היום כבר ברור שהחומרים שדווחו בכנס בוגרים של המכללה הקדם צבאית ע''ש רבין שבראשה עומד איש שמאל קשה דני זמיר נוגעים לשני אירועים לכאורה. שני החיילים שסיפרו עליהם לא נטלו חלק באירועים עצמם\ אלא היו לצידם ללא קו ראיה לאירועים. לפיכך כל מה ששמעו זו רק עדות שמיעה. ומי שיודע, עדות שמיעה במלחמה היא לא הדבר המדוייק ביותר.

בבדיקה ראשונית מסתבר שצה''ל לא ירה ולא פגע שאמא וילדיה שפנו לא לכיוון הנכון, אלא צלף ירה צרור באויר כדי להרתיע אותם ולהב את תשומת ליבם לפנות לכיוון הנכון כדי דווקא להצילם מכניסה לתחום האש של כוח צה''לי אחר שירה לעבר חוליית חמאס שהסתובבה בסמוך. זה שהחייל הרכלן סיפר מדימיונו לא משנה את האמת בשטח!

חבל שאבנרי חוזר לבחרותו, אז הוא פרסם כל זבל וכל שמועה כחדשות בדוקות ומוכחות בשבועונו. כנראה שרק ידיעות מהסוג הזה משרתות לדעתו את מטרתו.

לכן אני גם לא מתפלא שאורי ממשיך להשתפך ולהגזים והוא כבר מדבר על ''הידרדרות מאסיבית.'' . אני משער שאם אורי אבנרי היה צודק אז לא היו נשארים ערבים בעזה - הם היו מחוסלים או בורחים.

עוד בלון אבנרי פומפוזי שלא ממריא אבל עושה הרבה רעש, כי הוא פולט הרבה אויר בשריקה עזה !!!!!!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לא היו כלל קרבות. החמאס נימנע מכל מגע עם כוחות צה''ל
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 1:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המגיב ''חכם ציון'' כותב בהודעתו:''אחר שירה לעבר חוליית חמאס שהסתובבה בסמוך''.

לא אמת. החמאס נימנע מכל מגע עם כוחות צה''ל. בשבועיים האחרונים הנושא נחשף, ואתה ממשיך לבלף? יפה ככה?

מפקד אוגדת עזה, אלוף (מיל.) בן ראובן:
''הכוחות בשטח ''דרכו במקום''. ואולם, ''כדי שלא יהיו סטטיים'' המפקדים בשטח הורו לכוחות להמשיך כל העת בתנועה ובפעילות. יצוין כי רוב התקריות שהסבו נזק מדיני, כמו הירי לעבר בית העיתונאים, הפגיעה בבית הספר וכניסת גבעתי לשכונת אל-הווא, אירעו בשלב הזה של ''דריכה במקום'', שבו הדרג המדיני לא סיפק לצבא שום יעדים''.

משלימה ידיעה זאת כתבה של אמיר אורן הכתב הצבאי של הארץ:
''התסכול בצה''ל נובע גם מסירוב החמאס לשחק לפי התסריט שנכתב בישראל. מכל החלופות שנותחו, זו שבחר החמאס - לחמוק ממגע - הוערכה בישראל ערב המבצע כפחות סבירה''.
חושבים אותנו לאידיוטים? אילו באמת נילחמו ב-‏15 אלף חמאסניקים במשך 21 יום, וכי היו לצה''ל רק כ-‏7 חללים, 4 מהם מאש ידידותית? ישראבלוף מכה שוב. לימדו על ישראבלוף באתרו של שחף פילוביץ ''ישראבלוף''.

_________________

בימים אלה נחשפה העובדה ששיקרו לציבור כאילו צה''ל נילחם בחמאס, והיסתירו מהציבור את העובדה שהחמאס נימנע מכל מגע עם צה''ל, דבר שהוערך בטרם המבצע ע''י אמ''ן ומעריכים צבאיים כ''תרחיש לא סביר''.

עקב חוסר החלטיות של הדרג המדיני, הצבא דשדש במקום, ועסק בהרג של אזרחים, דבר שהביא לסיבוך מדיני קשה של מדינת ישראל, לגל חסר תקדים של אנטישמיות, לתקלה עם ממשל אובמה ולניתוק או החמרת היחסים עם שורה של מדינות, כולל תורכיה, בעלת בריתה היחידה של ישראל במזרח התיכון.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אלוף בן ראובן: מאחר שהחמאס לא נלחם כמעט ---
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 1:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקבינט אישר את הקו שהצבא הציע בצפון הרצועה ובפאתי העיר עזה, מבלי להיכנס למרכז העיר. הוא ציין כי מאחר שהחמאס לא נלחם כמעט, הצבא השיג את יעדיו במהירות רבה מהצפוי. בשלב הזה, אמר בן ראובן, החל ויכוח בין חברי הקבינט לגבי מספר אפשרויות: לעצור את התקדמות הצבא ולצאת מהשטח, להתקדם לעבר מרכז העיר עזה (בניגוד לדעת הצבא), או להתפרס בדרום, בציר פילדלפי (כפי שבן ראובן סבור שהיה צריך לעשות).

בן ראובן סבור שהוויכוח בקבינט נמשך בשעה שהכוחות בשטח ''דרכו במקום''. ואולם, ''כדי שלא יהיו סטטיים'' המפקדים בשטח הורו לכוחות להמשיך כל העת בתנועה ובפעילות. יצוין כי רוב התקריות שהסבו נזק מדיני, כמו הירי לעבר בית העיתונאים, הפגיעה בבית הספר וכניסת גבעתי לשכונת אל-הווא, אירעו בשלב הזה של ''דריכה במקום'', שבו הדרג המדיני לא סיפק לצבא שום יעדים.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. וזאת לא פחדנות. החמאס שמר את כוחותיו. גם סקיפיו אפריקנוס
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 2:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המצביא הרומי המזהיר, נימנע מכל עימות עם חניבעל שתקף את רומא מכיוון האלפים.

צה''ל אכל אותה, המדינה סובכה בפשעים קשים נגד האנושות, וחכם ציון נישמע בשקרי המכחישנות המסורבלים, שכבר עבר זמנם עקב החשפות האמת העגומה, ממש כמו אחד מקציניו רבי הטבחים של מילושביץ' בנסותו ''להסביר'' את פשר קברי האחים הענקיים שנימצאו בבוסנייה.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



האסימון עדיין לא נפל
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 3:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים בארץ ישראל עדיין לא נתנו לעצמם דין וחשבון
על טבח האזרחים בעזה.

אך הרי גם לחיסולים הממוקדים של מנהיגים פלסטיניים
ביהודה ושומרון מתייחסים כאל הדברת מזיקים.

וגם למדיניות המתמשכת של גניבת אדמות של פלסטינים
ביהודה ושומרון על ידי יהודים מתייחסים הכל כאל דבר
שבשיגרה. ממש מפליא את היהודים המדורדרים החיים
בישראל שבני הכפר נעלין יוצאים להפגין נגד תוואי הגדר
שמנתקת אותם משליש מאדמותיהם. כבר ארבעה מתים יש
בנעלין, חלקם ילדים. מיני-טבח.
_new_ הוספת תגובה



הגנב הערבי מיילל
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 5:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפולש הערבי (פלשתיני=פולש ) לארץ ישראל עדיין לא נתן לעצמו דין וחשבון שאי אפשר לגנוב ארץ של עם אחר ש4000 שנה חי את הארץ הזו הלב ובנפש.
הגנב הארבי מוסלמי גנב ליהודים את הדת, את הארץ את האדמה ועכשו הגנב ומשתפ''יו מנסים לגנוב גם את הזהות.
הגנב הרוצחני הערבי ומשתפ''יו ימצאו כאן את סופם כמו הפלישתים שלא נשאר להם שריד ופליט.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. וזאת לא פחדנות. החמאס שמר את כוחותיו. גם סקיפיו אפריקנוס
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 8:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז שהעזתים יחזרו לאפריקה... אסקייפ!

מה זה החמאס לא ירה?

אתה בודאי מתכוון לומר שהחמאס לא נלחם. זה נכון, החמאס לא נלחם, הוא אינו יודע להילחם. אז הם עשו ''אסקייפ'' וירדו כמו חולדות לחוריהם. צה''ל היה צריך רק לחסות את החורים האלה כדי שאלפי ''לוחמי'' טרור ערבי יידומו לנצח.

אבל בפועל החמאס ירה גם ירה. הם שיגרו קסאמים, מרגמות וגראדים, הם ירו טילי נ''מ, החמאס הפעיל צלפים שירו לעבר כוחות צה''ל. היו חילופי אש תדירים בעזה ובחאן יונס, שני אזורי הלחימה המרכזיים. תהליך ההשתלטות מבית לבית לווה גם הוא בחילופי אש, קלים או כבדים. http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/835/893.html .

צה''ל לא היה מעורב בפשעים נגד האנושות כי מחבלי החמאס אינם האנושות. לכל היותר אתה יכול להאשים את צה''ל בפשעים נגד מחבלי החמאס. פשוט צה''ל בגד באמנת החמאס מ-‏1988 שמתירה רק לערבים לחסל יהודים. ועל כך יש לשבח את צה''ל!!!!

דרך אגב, סקיפיו אפריקנוס היה מצביא שניהל מלחמות וכיבושים לא מתוך מחילות ביתו. הוא הניע צבאות אל תוך שיטחי האוייב וכבש ב ת ח בו ל ה את עזה שלו, קרתגו החדשה, הרג בהם רבים ושחרר את אזרחיה. הוא נלחם בכוחותיו של חניבעל בספרד והמשיך לכבוש עד שפלש לקרתגו, תוניסיה של היום והכניע את חניבעל בקרב זאמה. ולא עזרו לפלסטינים הקניבעלים כל הפילים השחורים שהיו להם!!! אחלה צה''ל!

החמאס לעומת זאת לא נלחם בתחבולות אלא במחילות מאחרי גבם של נשים, ילדים וזקנים שלא הורשו לברוח למען יקריבו נפשם למאבק. שם גאוותם ושם יהי סופם. שימוש באוכלוסיה אזרחית כ''מגן אנושי'' או ביצוע התקפות מלב ריכוזי אוכלוסייה היא הפרת זכויות האדם של העזתים !!!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אך ענית למיכאל היטב
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 19:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וסתמת לו באחת את פיו מלא תשבוחות השווא והשקר על ''לוחמני'' החמאס. אני מתפלא איך בן אדם מבוגר כל כך יכול להסתכל בערגה עמוקה כזאת על נערים מתאבדי החמאס שמובלים למותם ע''י אמהות ערלות לב ושטופות זימת בתולות !!!!!
הרי אנחנו צריכים להבין שיש לנו אוייב חולה נפש שכללי ההתנהגות שלו שאובים מחוקי אסלאם יבשים כחול מדבר ערב.
למה צריכים להיות מופתעים כל פעם מחדש כשהערבים מתפרצים בפיגוע? ורק בתחילת השוע נחשף נסיון פיגוע המוני שנכשל !!!!

ירחמיאל הבורסקאי
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אך ענית למיכאל היטב
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 22:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שלא טוב אצל מיכאל שרון שהוא פולט את דבריו כתקליטור תקוע. הוא חוזר שוב ושוב על סיסמאות שדופות ולא מהין לנהל ויכוח ענייני לגופן של העובדות. הוא מזכיר במעט את דוד סיון.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הבעיה המשולשת של חכם ציון
דוד סיון (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 4:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. חכם ציון ''... חוזר שוב ושוב על סיסמאות שדופות ולא מהין לנהל ויכוח ענייני לגופן של העובדות''.
2. לעיתים רחוקות חכם ציון מנסח להשתנות אבל התוצאה היא טענות מופרכות שגם הן רחוקות מהעניין עצמו.
3. כאשר כל זה לא מצליח חכם עובר להשמצות ברמה האישית.

*** הבעיה המשולשת הזאת מאפיינת את דרכו המטופשת של חכם ציון.
*** קשה להתעלם מהעובדה שהוא עושה כל זאת בשיטה של הפחדנים.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה המשולשת של חכם ציון
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 5:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבר סיוון
מה סיסמה שדופה ומופרכת בעיניך כאשר לא רוצים להתווכח עם טענה מסוג הטענה
שהסכם ביבי-ברק הוא כמו הסכם הנאצי-בולשביקי?
עד היכן חדרה לבינתכם שמש העמים?
_new_ הוספת תגובה



מי שלא מבין את ההקשר כותב דברים מטופשים כמוך!
דוד סיון (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 5:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אכן אינך מבין את ההקשר
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 22:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך השדופה אכן ראויה לך ולטיב הטענות שאתה מעלה בעניינים שבויכוח. אתה נוהג להשתלח בדיברֵי כזב בלתי מבוססים, כל אימת שמוכיחים את ריקנות טענותיך. אתה מתגאה ב'מראי מקום' המוכיחים לכאורה את טענותיך, אבל אם הקורא המכובד אינו ממש עצלן והולך לקרוא את אותם מראי מקום הוא פשוט רואה את השימוש האלסטי שאתה עושה בהם, כאשר אתה מותח אותם למחוזות שיתאימו לדבריך, ולעזאזל העובדות!
בינתיים אתה הוא שלא מצליח להתמודד עניינית עם הטענות המועלות כנגד כתיבתך ואתה חוזר ומעלה דיברי קללות כנגד אלה שלא מקבלים את דעתך.

מכאן יוצא שאין כל הגיון בהשתלחות חסרת הרסן שלך ובכל מיני הצהרות פומפוזיות שמעידות רק על המתרחש בתוכך.
אני מצטער, לי אין כל התחייבות לקיים את כל ההנחות וכל המסקנות שאתה מניח. כי הרי כבר אמרתי, שאתה מגזים עם האמת, המציאות והעובדות ומתייחס אליהן כמסטיק – אתה לועס ומותח ומתאימן למשנתך הפוליטית. זה נכון גם לגבי ראייתך הפוליטית את המציאות וגם לגבי התלהמותך השגויה והמגוחכת עלי.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון בבעיה משולשת
דוד סיון (יום חמישי, 26/03/2009 שעה 4:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר חכם ציון אינו מצליח להתמודד עניינית, אחד לאחד, עם טיעונים מבוססים על מקורות היסטוריים הוא עובר בסופו של דבר להתקפות אישיות. הנה תיאור תמציתי של בעייתו:

1. החכם כאילו מתמודד בהצגת טיעונים מופרכים שכאילו סותרים עמדה שלא מקובלת עליו.
2. כאשר מעירים על כשלונו של חכם ציון הוא עובר לטענות לא ממוקדות שכבר לא מנסות להתמודד עם העובדות ההיסטוריות שלא מוצאות חן בעיניו (כמו בהודעה האחרונה).
3. כאשר כל זה לא מצליח חכם עובר להשמצות ברמה האישית ושקרים.

*** הבעיה המשולשת הזאת מאפיינת את דרכו המטופשת של חכם ציון.
*** קשה להתעלם מהעובדה שהוא עושה כל זאת בשיטה של הפחדנים המנסים להתמחות בדיסאינפורמציה.
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון בבעיה משולשת
סתם אחד (יום חמישי, 26/03/2009 שעה 7:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן אינך מבין את ההקשר
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 22:29)
בתשובה לדוד סיון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

תגובתך השדופה אכן ראויה לך ולטיב הטענות שאתה מעלה בעניינים שבויכוח. אתה נוהג להשתלח בדיברֵי כזב בלתי מבוססים, כל אימת שמוכיחים את ריקנות טענותיך. אתה מתגאה ב'מראי מקום' המוכיחים לכאורה את טענותיך, אבל אם הקורא המכובד אינו ממש עצלן והולך לקרוא את אותם מראי מקום הוא פשוט רואה את השימוש האלסטי שאתה עושה בהם, כאשר אתה מותח אותם למחוזות שיתאימו לדבריך, ולעזאזל העובדות!
בינתיים אתה הוא שלא מצליח להתמודד עניינית עם הטענות המועלות כנגד כתיבתך ואתה חוזר ומעלה דיברי קללות כנגד אלה שלא מקבלים את דעתך.

מכאן יוצא שאין כל הגיון בהשתלחות חסרת הרסן שלך ובכל מיני הצהרות פומפוזיות שמעידות רק על המתרחש בתוכך.
אני מצטער, לי אין כל התחייבות לקיים את כל ההנחות וכל המסקנות שאתה מניח. כי הרי כבר אמרתי, שאתה מגזים עם האמת, המציאות והעובדות ומתייחס אליהן כמסטיק – אתה לועס ומותח ומתאימן למשנתך הפוליטית. זה נכון גם לגבי ראייתך הפוליטית את המציאות וגם לגבי התלהמותך השגויה והמגוחכת עלי.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון בבעיה משולשת תגובה 130242 !!!
דוד סיון (יום חמישי, 26/03/2009 שעה 8:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

*** הבעיה המשולשת הזאת מאפיינת את דרכו המטופשת של חכם ציון.
*** קשה להתעלם מהעובדה שהוא עושה כל זאת בשיטה של הפחדנים
המנסים להתמחות בדיסאינפורמציה (תגובה 130242).
_new_ הוספת תגובה



[•] אתה סתם
סתם אחד (יום חמישי, 26/03/2009 שעה 9:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמציג ''עובדות'' בלי יכולת לתמוך בהם וכשמוכיחים שאתה מדבר שטויות, אתה פורץ בדיברי גידופים!

אז אתה מדבר על ''בשיטה של הפחדנים''?

הרי מלבד זה שאתה כוצב את השקפת עולמך לא הצלחת להוכיח דבר כדי לבסס אותה. זה שאתה מביא לינקים לכיתביהם של ג'ואן פיטרס, אליעזר בארי, גבאי משה, גד גילבר, אריה אבנרי, באקי רוברטו, חאליד ראשיד, נוויל מנדל ומוסליח מוחמד אבל בלי מראי מקום או ציטוט מסודר רק מוכיח את הרשלנות האקדמאית שלך.

כשמבקשים ממך להביא הוכחות וביסוסים לטענתו בדבר קיומו של ''עם פלסטיני'' ערבי בחצי הראשון של המאה ה-‏20 אתה שולח את כולם ללינקך דיון 2650 . אבל אתה כנראה שכחת שהמאמר שלך לא מדבר בכלל על היווצרותו של 'עם פלסטיני' אלא להיפך על היווצרותו של ''עם ערבי'', שאיחר מעט את המודרנה של הימים ההם. אבל כדי לצאת ידי חובה, לאחר שביסמת את קוראיך בנתונים רבים, יוצאת לך רק נפיחה קלה ושולית בסיכום דבריך '' ערב מלחמת העולם הראשונה העמדה האנטי ציונית די מגובשת. אבל אין עדין התארגנות על בסיס לאומי פלשתינאי (Mandel, עמ' 227-226). התפתחות הלאומיות הערבית הפלשתינאית עולה על מסלול עצמאי משוחרר מההיבט העותומני. המתח בין ערביי פלשתינה והתנועה הציונית ממשיך לעלות בהדרגה (בארי, פרק 16).''
הבנתם?
• גם אין עדיין התארגנות על בסיס לאומי פלסטיני במלחמת העולם הראשונה, לפי מנדל.
• גם out of the blue פתאום יש התפתחות הלאומיות הערבית הפלסטינית שעולה על מסלול עצמאי משוחרר ''מההיבט'' העות'מני. אלא שהוא לא טורח להראותנו הוכחות לדבר.
• וגם שקיים מתח בין ''ערביי פלשתינה'' – למה כוונתך? שהרי אם יש לדעתך כבר פלסטינים למה אינך מכנה אותם בשמם?! – לבין ''התנועה הציונית'' – למה כאן אתה מתייחס לתנועה פוליטית-לאומית ואצל ערביי המקום אתה מתייחס רק ל''ערביי פלשתינה''? זה רק רמז קל - שהרי אם אצל היהודים אתה מנכס את זהותם לפי תנועה פוליטית לאומית, האם לא נכון היה להציב מולם את היריב הראוי שהיה קיים לדעתך – 'התנועה הלאומית הפלסטינית' ? אבל מאחר שלא היתה תנועה כזאת וגם לא התעוררה כזאת, נאלצת לעמעם ולעמם את תמונת המצב ולדבר על ''ערביי פלשתינה'', כדי לצאת חובה לפני טענתך. זה כמובן חלק מגניבת הדעת שיתכן שאפילו אתה לא מודע לה, אבל נופל לה לקורבן.

וכשפיגורות היסטוריות, פוליטיות או אקדמאיות, אומרות את דעתן ש''אין עם פלסטיני'', אתה יוצא ידי חובה וטוען שזה רק ''הצגת אינטרסים של בית המלוכה ולא עובדות היסטוריות'', ''אני לא מקבל את הצהרתו של פרופסור חיטי משנת 1946 '' , ''הצהרות של פוליטיקאים ב ד ר ך כ ל ל באות לשרת אינטרסים פוליטיים קצרי טווח ולא בהכרח תיאור עובדות היסטוריות. לכן קשה לי לקבל אותן ככאלה'' תגובה 127851' '' , ככה סתם, בלי הסבר. הבנתם? אתה מקבל וכך פשוט הואאתה מצדיק ומתרץ את דעתך !!!!!!! (מעניין, פתאום ז'בוטינסקי אינו פוליטיקאי ובלבד שאתה תוכל לטעון בלי להוכיח שהביטוי ''עם ערבי הנטוע במקום'' זו הוכחה לקיומו של 'עם פלסטיני' ב-‏1923 !!!! – זה כן פתאום!!!).

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון אתה סתם לא מתמודד
דוד סיון (יום חמישי, 26/03/2009 שעה 12:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. השיטה שלך, חכם ציון, היא שיטה של פחדנים משום שאינך מזדהה. לכן לא מדובר בגידוף אלא בתיאור השיטה שלך.

2. אתה חכם ציון משקר כאשר אתה כותב עלי כי ''אצל היהודים אתה מנכס את זהותם לפי תנועה פוליטית לאומית''. מעולם לא אמרתי או כתבתי שקיומו של העם היהודי תלוי בקיומן של תנועה פוליטית-לאומית.

3. העובדות שתיארתי באותו מאמר עד 1914 הן מה שלדעתי התחלה של תהליך של היווצרות תנועה לאומית פלשתינאית (''אמת על ארץ־ישראל, 1914-1878'', דיון 2650). אבל העובדה שיש או אין תנועה לאומית לא מונעת את היווצרותו או את קיומו של עם. למשל במשך תקופות ארוכות בהיסטוריה לא היתה לעם היהודי תנועה לאומית וזה לא ביטל את קיומו. גם הצהרות של פוליטיקאים, שמוצגות בהקשרים פוליטיים או מדיניים, לא מבטלות את קיומו של עם. זה הסבר שכבר כתבתי מספר פעמים במהלך השנים האחרונות ולכן טענתך בהקשר הזה מופרכת בעליל.

ההסבר הזה מבהיר מדוע ההצהרות הפוליטיות-מדינות לא מבטלות את קיומו של העם הפלשתינאי שנסמך על פי העובדות ההיסטוריות שהצגתי במאמר הנזכר ובמאמרים אחרים (דיון 5352, דיון 3338, תגובה 129932)

4. הצהרתו של חיטי משנת 1946, שמובאת מחוץ להקשרה, עוסקת בשאלה פוליטית-גיאוגרפית (http://www.e-mago.co.il/phorum/read-6-51374-43514.ht...). כפי שכבר הבהרתי בקטע הקודם הצהרות מהסוג הזה אינן מבטלות קיומו של עם כלשהו ובודאי שלא את קיומו של עם פלשתינאי. אבל ההצהרה של חיטי גם אינה נכונה כי לאורך ההיסטוריה קיים מושג גיאוגרפי ''פלשתינה'' (דיון 4960). אם תקרא את הספר של פורת תמצא עוד אסמכתאות לעובדת קיומה של מושג גיאוגרפי ''פלשתינה'' (פורת, ''צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית, 1918 - 1929'', עמ' 30, עמ' 262). (ראה

5. אם ז'בוטינסקי היה בונה את הטיעונים הפוליטיים שלו כמו ב''על קיר הברזל'' על טענות מופרכות מהסוג שאתה מעלה בלי סוף, שקיומו של עם תלוי בהתארגנות פוליטית, הייתי חושד בו. אבל הוא נוהג אחרת. הוא מציג תוכנית פוליטית שמבוססת על העובדות ההיסטוריות (בין השאר, שיש עם פלשתינאי) למרות שלכאורה הצגתן מקשה על יכולת השיכנוע שתוכניתו ראויה. מה גם שעובדת קיומו של העם הפלשתינאי נתמכות גם על ידי מקורות אחרים.

6. העובדה החשובה בטענות שלי היא שקיים עם לא יהודי בפלשתינה. על פי הידע שלי (וגם של פרופסורים כמו פורת) שמו של העם הזה הוא פלשתינאי. אבל השאלה מהו השם הנכון היא ממילא שולית ביותר.

-----

כל מה שכתבתי כעת כבר נכתב על ידי מקודם.
גם עכשיו שום דבר שאתה, חכם ציון בעל השיטה הפחדנית, כתבת לא מבטל את עובדת קיומו של עם פלשתינאי מראשית המאה העשרים.
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון אתה סתם לא מתמודד
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 10:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שחיטי טען הוא שאין עם ערבי כלשהו במה שמכונה גיאוגרפית פלשתינה. מה לא ברור?
_new_ הוספת תגובה



גם אתה לא מתמודד
דוד סיון (יום שישי, 27/03/2009 שעה 10:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם קרא את הציטוט תגלה שדבריך לא מתארים את הכתוב.
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון אתה סתם לא מתמודד
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 16:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיוון
מנסה להשמיץ את חכם ציון בשל שיטות.
מה חשוב באיזו שיטה משחקים כדורגל אם מנצחים?
ההגיון של חכם ציון מנצח
ולכן השמאל בארץ נדחק לפינת העונשין
עוד מעט ואיננו.היה בכלל?
_new_ הוספת תגובה



גם אתה סתם לא מתמודד
דוד סיון (יום שישי, 27/03/2009 שעה 18:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא דווקא מתמודד היטב מולך
סתם אחד (יום שישי, 03/04/2009 שעה 12:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מביס אותך.
_new_ הוספת תגובה



אתה דווקא מביס את עצמך ואותו!
דוד סיון (יום שישי, 03/04/2009 שעה 16:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפסדת שוב !!!
סתם אחד (יום שישי, 03/04/2009 שעה 16:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפסדת שוב !!!
_new_ הוספת תגובה



אתה דווקא מביס את עצמך ואותו!
דוד סיון (יום שישי, 03/04/2009 שעה 19:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דבריך המטופשים מלמדים רק עליך
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 10:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה מתעצבן ומקלל כל סתם אחד וכל חכם ציון שיודע להכניס לך וולה בין הקורות?
_new_ הוספת תגובה



דבריך מלמדים שכמו אחרים שנוהגים בפחדנות אינך מתמודד !
דוד סיון (יום שישי, 27/03/2009 שעה 10:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דבריך מלמדים שכמו אחרים שנוהגים בפחדנות אינך מתמודד !
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 16:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיוון
מה קשור הגיון להתנהגות בפחדנות או בלעדיה?
אתה לא יכול לומר למי שהגיונו מכריע אותך שהוא נוהג בפחדנות ולכן יש לקבל את ההגיון שלך,גם במקרה שהוא מעוות ואתה אינך מבחין בכך
ובאשר לפחדנות - הייתם אתה אלה שברחו מלבנון וגם התנתקו מעזה כדי להפיל על עם ישראל תיק בהיקף השערוריתי של תיק קצב
אם תאמר שהפחדן ברק יצא לבסוף למלחמה - אומר לך שהוא עשה זאת כדי לזכות בחמישה מנדטים אפלים...
_new_ הוספת תגובה



דבריך מלמדים שכמו אחרים שנוהגים בפחדנות אינך מתמודד !
דוד סיון (יום שישי, 27/03/2009 שעה 18:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למה אתה מכנה אותו פחדן
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 17:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים בכל ויכוח הוא גבר עליך
קו ההגנה שלך התמוטט,ההתקפה שלך
בנויה בעיקר על קללות.אז איך אתה רוצה
שיהיה לך יתרון עליו?

ישראל פרידמן
_new_ הוספת תגובה



קל לנצח כאשר לא פוחדים לשקר או לברבר
דוד סיון (יום שישי, 27/03/2009 שעה 18:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה ניצחת...
_new_ הוספת תגובה



אז אם הוא פחדן בעיניך
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 18:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומכאן שאתה אמיץ בעיניך,
יוצא שאתה משקר ומברבר
וגם מנצח... בעיניך!!!

שיהיה לך שבת שלום !!!!

ישראל פרידמן
_new_ הוספת תגובה



הבעיה המשולשת של חכם ציון
סתם אחד (יום חמישי, 09/04/2009 שעה 22:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוכן להיות קונקרטי בביקורתך?
איזו מן העובדות שהאי החכם אינן מקובלות עליך?
האם החמאס לא הוציא מחבלים כדי לפגוע בכוחות צה''ל ברצועה?

למה לא לזלז ביריו שכותב שטויות?
תוכיח שלא כתבת שטויות!

יצחק בוקובזה
_new_ הוספת תגובה



הכל כבר כתוב תגובה 130193!
דוד סיון (יום שישי, 10/04/2009 שעה 7:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שבכל זאת שואל מעיד שלא קרא או שהוא
לא באמת מתעניין.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אלוף בן ראובן: מאחר שהחמאס לא נלחם כמעט ---
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 12:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה אם החמאס הם מוגי לב,נלחמים מאחרי גבות נשים וילדים ו''לא נלחמים'' נגד צה''ל?
הרי זה רק מוכיח שאתה תומך בחלאות אדם שרוטי שכל שרוצים להשמיד את ישראל!!!!!

א.א.
_new_ הוספת תגובה



לא הכל ציטטה- חלק דברי הכתב
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדקתי כרגע את הכתבה בהארץ עליו המלצת עם הציטוט שהבאת ממפקד האוגדה.
סליחה:אבל רק חלק מהדברים נאמרו ע''י מפקד האוגדה.
הקטע צ''יצויין כי רו התקריות וכו'''אינ מופיע כציטטה. את זה כתה המראיין.

נא לדייק.
אני רוצה לדעת:
החמאס לא מילכד בתי מגורים?
החמאס לא השתמש בילדים כמגן כאשר אחד מהם רצה לעבור ממקום למקום?
החמאס לא השתמש במיבני ציבור- מסגדים, בתי''ס מוסדות אומר''א, בתי חולים כדי לירות על ישובים ישראליים ועל חיילים?
החמאס לא השתמש באמבולנסים כדי להעביר את אנשיו ממקום למקום וזרק מהאמבולנסים את הפצועים.
אם החמאס לא נלחם כיצד לפחות חלק מההרוגים הם לוחמיו?
מה בנוגע להודעות של החמאס עלהתנגשויות עם צה''ל?
מה בנוגע למיקוש אזורים חקלאיים?
מה בנוגע להשתלטות חמאס על בתי מגורים והסתתרות בין דיירי הבית?
ומה בנוגע לכתבות מעזה של כתב איטלקי ואוסטרלי?
הם היו בעזה- לא כצתי הטלביזיות מהמערב.
_new_ הוספת תגובה



אי דיוק- לא הכל ציטטה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדקתי את הכתבה בהארץ. מהמילה ''יצויין כי רוב התקריות לכו',אלה לא שברי מפקד האוגדה.
נא לדייק.
_new_ הוספת תגובה



תקופת התפוררות המדינה והמאבק על משאבים
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 9:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן מאמר פוקח עיניים של נחמייה שטרסלר
בארה''ב לראשונה מאז 1968 ממשל ערביסטי החותר למעורבות איזורית פעילה, תוך סולידריות עם האומה הערבית ואירן. הפשע, עליית השחיתות והפשיעה הכלכלית, כל אלה מבשרים שגם אם ישראל תמשיך עוד להתקיים זמן מה, יהיה זה תחת מערכות קורסות. כאן גובר האינסטינקט היהודי של הגלות והרדיפות, של התכוננות להתיישבות במדינות חדשות. אנשי הימין נחושים לא לאפשר לאליטה המסורתית להעביר את כספי ''המדינה'' לחו''ל, להבטחת נחיתה רכה להם ומקורביהם. גם אנשי הימין רוצים לעשות בדיוק את זה. לכן צפוייה הדרה קשה של האליטה המסורתית, והימין יעביר לרשותו ככל האפשר מקורות ומשאבים, לאפשר לאנשיו להגר לחו''ל בבוא יום פקודה.

מה שקורה כיום זה מאבק על משאבי המדינה בין אליטה מסורתית לכוחות חילופיים, מי יעביר לרשותו יותר מקורות, למטרת הברחת הכספים לחו''ל. יגבר השוד הבירוקרטי והצרכני, השוחד והפרטיקולריזם והפשיעה הכלכלית יהיו עכשו עיקר העניין מאחרי פסאדה של פטריוטיזם אולטרה לאומני במדינה גוועת
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: ''המאבק על משאבים'' - זו רשימה שכתבתי עתה
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 10:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: ''המאבק על משאבים'' - זו רשימה שכתבתי עתה
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 10:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה אתה קופייץ?
''מאבק על משאבים'' זה מאבק ידוע ומתמשך משחר הקיום האנושי.
גילית אולי משהו חדש?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



תקופת התפוררות המדינה והמאבק על משאבים
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 11:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טרם הספיקותי לקרוא את נחמיה שטר סלר.... אבל אינני מבין את הסיבה שמכניסה אותך לריגוש כה מנענע אם מה שכתב-חזה עד היום שטרסלר לא התקיים ורוב מה שכתב שלא יתקיים - התקיים.

אפילו כשהמשבר הכלכלי בארה''ב היה כבר בתחילת הדרך הוא כתב כמה כתבות שמאוחר יותר אמר שהיה רוצה לאכול אותן.

אז גם השטויות שהוא חוזה עכשיו הן רק שטויות. מזכיר את הבדיחה ''האחרון שייצא מש''ת לוד יכבה את האורות'' של אמצע שנות השישים.

אז מה, אין לכלכלן החלחלן הזה על משהו יותר רציני לכתוב?
_new_ הוספת תגובה



תקופת התפוררות המדינה והמאבק על משאבים
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 12:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם משאירים אותו ב''הארץ'' כי הוא שמאלני שרוט.
בכל עיתון אחר היו מגלגלים אותו.
הוא כותב בשפה גבוהה אבל ברמה נמוכה.
הוא לא צודק במה שהוא כותב לטוב ולרע.

ו א ל תגידו שלא אמרנו לכם !!!!!!!!!!!

א.א.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: נחתם הסכם ברק-ליכוד. פרשנות: כהסכם ריבנטרופ-מולוטוב
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 11:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחתם הסכם ברק-ליכוד. פרשנות: כמו הסכם ריבנטרופ-מולוטוב

ברק ונתניהו היגיעו להסכם
פרשנות:
הסכם מדהים, של כוח ציני, כמו הסכם ריבנטרופ-מולוטוב ב- 1940 .
כמוהו הוא יביא אסון למפלגת העבודה ולמדינה. חזות ההסכם היא כאילו ברק קידם אינטרסים של המרכז הליברלי בישראל ואינטרסים חברתיים. מבחינה בינ''ל הדבר יראה כאילו השמאל הציוני בישראל אינו אלא גרורה של הימין, ומבטא אינטרסים דורסניים לאומניים מתנחליים. כלומר האיצטלה ניקרעת/נחשפת - והדבר יאפס כל חזות של אופוזיצייה נאורה בישראל, ויקל על מהלכים בינ''ל לצמצום הסיוע הזר לישראל, לדחיקתה משווקים בינ''ל ולבידודה בעולם, כישות הומוגנית גזענית, כובשת ומדכאת, המחוללת מהומות במזרח התיכון, ומשחקת לידי הפונדמנטליזם המוסלמי כנגד השילטון במדינות ערב.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: נחתם הסכם ברק-ליכוד. פרשנות: כהסכם ריבנטרופ-מולוטוב
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 11:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מולוטוב זה טוב, לפחות אפשר להשליך אותו על עזה ולשרוף אותה !!!

מעבר לכך אתה סתם דמגוג קטן יושב פרצות שאם אינו כותב כמה דיברי שטות הוא לא מרגיש נורמלי.

אתה לא נביא ולא בן נביא ולא גידלתם נביאים במישורי פולניה אז את תתנבא !!!

צריך פשוט להכות בפושעי עזה להורגם את האחרון ואם לא אז ראוי להבריחם רחוק ככל הניתן. חוץ מזה הכל בסדר.
את ההומוגניות הגזענית אני משאיר לך לאכול כל בוקר ולתבל אותה בכיבוש מדכא מאיכות מעולה.
כשחקן פיון של הפונדמנטליזם המוסלמי הנאור אתה ראוי לתת כבוד גדול יותר לאוייביך הציונים.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ב.ב.א ביבי ברק איווט - השילוש הלא קדוש
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 13:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכתבתי לכם לפני הבחירות, לא משנה מי ינצח את הבחירות, מקומו של ברק כשר בטחון מובטח.

ברק ממשיך למלא את תפקידו ההיסטורי לרסק את מפלגת העבודה. לאחר שהקטין אותה מ- 45 ל- 26 הסבוב הקודם, ומזעורה ל- 13 בסיבוב הנוכחי, הוא נועץ את הסכין לדקירה האחרונה והיא תיפח את נשמתה המיוגעת.

ההסכם הזה הוא הזנייה של המערכת הפוליטית כולה, ודרדורה לביבים חדשים שטרם נראו כאן.

זו בשורה טובה לימין, ומסתבר שביבי הוא אכן קוסם. הוא מחלק את הכופתאות לכל השותפים, ישאיר את חבריו בליכוד רעבים ותלויים בו, וירסק את שאריות העבודה שיצטרפו אליו בהמשך כחטיבה ליכוד.

התקווה היחידה שנותרה במדינה היא קדימה וציפי לבני שהראתה עד עתה כושר עמידה ראוי לציון. בבחירות הבאות היא תזכה לאמון הציבור.
_new_ הוספת תגובה



אל תרגיז אותי עם הציפי שלך !!!
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 19:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא לא ראויה לפוליטיקה גבוהה כי היא לא מגיעה לקרסולי ביבי-ברק. היא אישה קטנה ותגרנית שמסתכלת רק על עצמה - תהיה ראש ממשלה או לא למשך כמה חודשים.
אתה א רציני!

ירחמיאל הבורסקאי
_new_ הוספת תגובה



ב.ב.א קואליציית מלחמה
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 9:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לביבי ואיווט יש את הרצון להכנס למלחמה והוא צריך את ברק שיתן לו את הלגיטימציה.

צפו מלחמה בזמן הרוב. תוצאתיה כולם על ראשו הנפוח והיהיר של ברק. ''תדע כל אם עבריה'' מי מקריב את בנה למולך.

ב.ב.א. זו לא פוליטיקה גבוהה, זו הזנייה של המערכת הפוליטית.אין משמעות למצע, ואין משמעות לבחירה.
_new_ הוספת תגובה



מה רע במלחמת חובה?
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 10:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלסטינים כופים עלינו מלחמה מתמשכת מתוקף זה שהם חושבים שארץ ישראל היא שלהם ומתוקף זה שהם רוצים את כולה.

אתם יכולים לקשקש כמה שתרצו, להתלהם, להפגין, לשבות רעב, לסרב גיוס, לתרום את כספיכם לטרור הפלסטיני - לא תוכלו לעשות אותם לבני אדם. הם חיות טרף שכל ייעודם להשמיד את ישראל ולצרף את ארץ ישראל לדאר אל-סלאם שלהם.

תתעורר
_new_ הוספת תגובה



אורי אבנר, מה היה אילו...
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 17:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היוםפ,
יום ג' 23/3/2009
היתה תהלוכה של אנשי הימין באום-אל-פאחם.

כצפוי, התאסף אספסוף ערבי למחות נגד הימן.
הם יידו אבנים נגד שוטרים שניסו לשמור על הסדר ופצעו חלק.

אם לאספסוף זה היה נשק, האם לא היה משתמש בו ?

אני שואל: מה היה קורה אם דבר דומה היה מתרחש : במצרים, בירדן, בגרמניה, בארצות-הברית.

חזי
_new_ הוספת תגובה



אורי אבנר, מה היה אילו...
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 19:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חושב שאין נשק נשק באום אל פחם?
הערבים מחושבים. הם לא חושפים את כל עוצמתם בטרם הפרעות הרציניות יחלו לפי לוח הזמנים שלהם.

ירחמיאל הבורסקאי
_new_ הוספת תגובה



יש נשק נשץ באומפ אל פאחםפ
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 19:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים כל היום יורים יורים, די, רוצים לזיין בלי רעש כזה.

גדודי מזבלת חיריה
_new_ הוספת תגובה



ברוך מרזל לראש ממשלה. בן גביר - שר האוצר. רק קח
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 19:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדודי מזבלת חיריה
_new_ הוספת תגובה



דמבו הפיל: לא רוצים - לא צריך
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 20:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דמבו הפיל: לא רוצים - לא צריך
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 21:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון: נחתם הסכם ברק-ליכוד. פרשנות: כהסכם ריבנטרופ-מולוטוב
''נחתם הסכם ברק-ליכוד. פרשנות: כמו הסכם ריבנטרופ-מולוטוב ברק ונתניהו היגיעו להסכם.

פרשנות:
הסכם מדהים, של כוח ציני, כמו הסכם ריבנטרופ-מולוטוב ב- 1940''.

לו היית, יה שרון, באמת איש רציני ונורמלי לא היית כותב א. ש''הסכם ריבנטרופ-מולוטוב'' נחתם ב 1940...
בור ועם-הארץ שכמוך. הסכם ריבנטרופ-מולוטוב נחתם בסוף אוגוסט 1939, ובראשון לספטמבר גייסות הגרמנים פלשו לפולין והרסוה בפדנטיות אכזרית טבטונית עד היסוד.
ב 1940 פולניה כבר הייתה הרוסה עד לא היכר וכבושה- חצי על ידי הוורמאכט הגרמני והחצי השנייה על ידי החברים הסובייטים ''המשחררים''.
ב. הסכם ריבנטרופ-מולוטוב הביא לפרוץ מלחמת העולם השנייה... איך אתה משווה את הסכם ריבנטרופ-מולוטוב הגורלי בקנה-מידה בינלאומי עם ההסכם נתניהו-ברק.., אתה באמת לא נורמלי, קוקו על כל הראש.
_new_ הוספת תגובה



דמבו הפיל: לא רוצים - לא צריך
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 21:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת מתישים אותי לפעמים - עבודה בלי כל גמול, בירוקרטייה, קנסות. הקיום הישראלי מבוסס על 2 דברים: גזלנות מצד אחד והתשת אלה שלוקחים מהם.

להתשה פנים רבות: בזבוז זמן ושיבוש זמן. נזקים. בלבול מוח במילים אין סופיות. באנגליה או ארה''ב למשל - עוזרים מייד וברוח ספורטיבית. כאן מבלבלים את המוח, מבטיחים, יוצרים ציפיות וכמעט לא מקיימים, גם סיכול הציפייה הוא אמצעי התשה אפקטיבי. מזרימים משאבים רק לחוגי אליטה, ומהשאר לוקחים וגוזלים ומציבים מכשולים אין סופיים ובזבוז זמן מחריד, ותקלות ובעיות.

אם מישהו מייצר ידע בעל ערך ושימושי, לוקחים זאת ומתישים אותו. ישראל מדורגת על ידי משרד הסחר האמריקני כמקום הראשון בעולם בו גונבים קניין רוחני. אפילו משוררת לאומית כנעמי שמר גנבה את השיר הידוע ביותר שלה, ירושלים של זהב, מהזמר הספרדי פאקו איבנז ששמעה אותו פעם. כשאמרו לה זאת, היא היכחישה ושיקרה, ורק סמוך למותה התוודתה על חלק מהגניבה. ההימנון הלאומי ''התקווה'' הוא גניבת מנגינה של סמטנה ומנגינה של שיר עם רומני.

חוץ מזה הכל בסדר

מישה שרונסקי
_new_ הוספת תגובה



אין לי רגע קל
סתם אחד (יום שלישי, 24/03/2009 שעה 22:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בו נשיר את התקווה.

אבריימלה
_new_ הוספת תגובה



מישה, חבל שאתה מתרכז בטפל...
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 0:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לכה טענות אמיתיות ונכונות נגד השירות הציבורי.

אתה ממוסס אותן עם ''לקיחה'' מתוך מוזיקה של עמים אחרים
, אשר היא רק מבורכת, גם אם תקרא לה ''גנבה...

חזי
_new_ הוספת תגובה



חזי, מיא אמר ש''התקווה'' גנובה מעמים אחרים?
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 23:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיטב זיכרוני ''התקווה'' במקורה היא מוזיקה יהודית של מלחין איטלקי יהודי מהמאה ה-‏17 (שיר טרוודורי איטלקי שנקרא ''פוג'י פוג'י'') שנדדה והשפיע על השירה העממית של יהודים באוסטרו-הונגריה. משם הגיעו הצלילים ל'מוזיקה העממית' הרומנית ולמלחין הצ'כי סמטנה שהלחין את 'מולדובה', שהיתה שנים רבות פלך ארץ מרומניה.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: קואליציית מלחמה. מלחמה נגד אירן וסוריה, נניח
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 3:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבותי, זו קואליציית מלחמה.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: קואליציית מלחמה. מלחמה נגד אירן וסוריה, נניח
סתם אחד (יום רביעי, 25/03/2009 שעה 23:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה רוצה מלחמה?

הסורים לא רוצים שלום ולא רוצים מלחמה.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: -.>>>> מי הקואליציה?
סתם אחד (יום שישי, 27/03/2009 שעה 12:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל או מדינות האסלאם?

א.א.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי