פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''באה מנוחה ליגע...''
אורי אבנרי (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 8:00)


''באה מנוחה ליגע...''

אורי אבנרי



שבוע הפסח הוא עונה של טיולים. מהדורות-החדשות ברדיו ובטלוויזיה נפתחות במלים כמו: ''המוני בית ישראל מבלים בפרקים הלאומיים...''

זה גם חג של שירי-מולדת. בטלוויזיה רואים קבוצות של ותיקים כסופי-שיער על ילדיהם ונכדיהם יושבים ושרים בדבקות את שירי נעוריהם, שאת מילותיהם הם זוכרים בעל-פה.

באה מנוחה ליגע / ומרגוע לעמל / לילה חיוור משתרע / על שדות עמק-יזרעאל / טל מלמטה ולבנה מעל / מבית-אלפא עד נהלל... המצלמה מתמקדת על פניה חרושות-הקמטים של סבתא שעיניה לחות, ולא קשה לדמיין שהייתה פעם צעירה יפהפיה. קל לתאר אותה בקיבוץ בעמק, במכנסיים קצרים וצמתה על כתפה, רכונה, מחייכת, מעל שיחי העגבניות בגן הירק

הנוסטלגיה חוגגת.

אני מודה שאינני חופשי מנוסטלגיה זו. גם לי קורה משהו למשמע השירים האלה, ואני מצטרף לשרים כמעט בעל-כורחי.

כמו רבים אחרים, אני סובל מתופעת ''הדיסוננס הקוגניטיבי''. הלב שלי והמוח שלי אינם מתואמים. הם משדרים בגלים שונים. במלים פשוטות: המוח שלי יודע שהמפעל הציוני גרם עוול היסטורי לעם שישב בארץ. אבל הלב שלי זוכר את מה שהרגשנו בימים ההם.

בגיל 10, כמה שבועות אחרי שברחנו מגרמניה הנאצית והגענו לארץ, שלחו אותי הוריי לנהלל, ראשון המושבים. גרתי אצל משפחת ''איכרים'' – שלא היו עדיין ''חקלאים'' – כדי ''להתאקלם'' וללמוד עברית.

מה הייתה אז נהלל? 75 משפחות, שבתיהן הקטנים בנויים במעגל, ושעבדו מזריחת השמש עד רדת הלילה. בחורף הפכה אדמת המושב לבוץ, שנדבק לסוליות בגובה של עשרה סנטימטרים ושקל כמו עופרת. בקיץ שררו שם מעל ל-‏30 מעלות בצל. אנחנו, הילדים, עבדנו עם המבוגרים, ולפעמים זה היה קשה מנשוא.

כולם חיו בעוני שקשה לתארו. אני זוכר שכוסית קטנה של יין מתוצרת-עצמית בליל-שבת הייתה פינוק. הכסף נמדד בגרושים. כאשר אם המשפחה קיבלה סוף-סוף מכונת-תפירה של ''זינגר'' ויכלה לתפור את בגדי המשפחה, זה היה חג.

כאשר כתב אלתרמן ''באה מנוחה ליגע'', זאת לא הייתה מליצה שירית. הוא התכוון לאנשים אמיתיים.

האנשים האלה היו בני בורגנים מסנט-פטרבורג וקייב, ילדים מפונקים של הורים אמידים שבאו כדי ''לבנות את הארץ'', שבחרו בעיניים פקוחות בחיי עוני ובעבודה מפרכת, שלמדו שפה זרה וחדלו לגמרי מלדבר בשפת-אמם. בשנים הראשונות עבדו בפרך כדי לייבש את הביצה שהשתרעה על אדמת המושב. אינני חושב שאחרי עבודת היום היה להם כוח לקרוא את טולסטוי ודוסטוייבסקי.

ידעו כמובן שיש ערבים בסביבה. בדרך מנהלל לחיפה עברו ליד כפרים שלהם. ראו פלאחים עובדים בשדה. אבל הם היו עולם אחר. בשנה ההיא – 1934 – שרר עדיין שקט, השקט שלפני הסערה של ''מאורעות'' 1936. לא באו במגע עם ערבים, לא הבינו את שפתם, לא היה מושג מה עובר להם בראש כשהם רואים את היהודים חורשים באדמותיהם.

מה שהם ידעו הוא ששדות העמק, ''ים הדגן המתנועע'', שעליהם השתרע הלילה החיוור של המשורר, היו פעם ביצות שנקנו בכסף טוב מבעל-אדמות ערבי. איש לא חשב אז על עובדי-האדמה הערביים שחיו על האדמה הזאת מדורי-דורות, שהיא הייתה מטה לחמם, ושגורשו ממנה כאשר בעל-האדמות העשיר מכר אותה ליהודים.

הנוסטלגיה היא רגש אנושי. בכל דור נזכרים אנשים זקנים בימי נעוריהם, הנראים להם ברובם כימים של טוהר ואושר.

לנוסטלגיה אישית טבעית זו מצטרף אצלנו נופך מיוחד נוסף , הגורם לשירים הישנים להציף אותנו בגעגועים לתמימות של אז, לתום, לאמונה ב''צדקת הדרך'', כשהכול נראה כל-כך פשוט.

ידענו שאנחנו משתתפים במאמץ הירואי, חסר תקדים, לברוא עולם חדש, חברה חדשה, אדם חדש, תרבות חדשה, שפה חדשה. זכרנו מניין באנו – מאירופה ההופכת לגיהינום ליהודים. ידענו שעלינו מוטלת החובה לבנות מקלט למיליוני היהודים, שחייהם נתונה בסכנה גוברת (אף שאיש לא חלם עדיין על שואה), ושלא היה להם לאן לברוח.

שררה הרגשה של שותפות, של שייכות, של אידיאליזם. השירים החדשים ביטאו אותה, וכולנו שרנו אותם בערבים בקיני תנועות-הנוער, בערבי קיבוץ, בטיולים ברחבי הארץ, אפילו במחתרות השונות בשינויים המתבקשים, וכמובן בבתי-הספר.

כשפרצו ''המאורעות'' באפריל 1936, לא ראינו בהם ''מרד ערבי''. כמו ה''פרעות'' של 1921 ו''טבח'' 1929, הם נראו כמזימה של הבריטים שהסיתו את הערבים הנבערים כדי להמשיך ולמשול בארץ. ההמונים הערביים ה''מוסתים'' התנפלו עלינו מפני שלא הבינו עד כמה אנחנו טובים בשבילם. הם לא הבינו שאנחנו מביאים לארץ קידמה, חקלאות מודרנית, קופת-חולים, סוציאליזם, סולידריות של פועלים. מנהיגיהם, ה''אפנדים'' העשירים, מסיתים אותם מפני שהם פוחדים שילמדו מאיתנו וידרשו שכר גבוה. והיו, כמובן, שראו בערבים רוצחים סתם, שהרצח היא טבעם ומצוות דתם.

אלה לא היו תירוצים ציניים. הציונות לא הייתה צינית. החברה העברית כולה האמינה בדוקטרינה זו. בדיעבד אפשר לומר: האמונה הזאת הייתה דרושה לה כדי לשמור על הרוח האידיאליסטית שלה תוך התעלמות מהצד השני של המטבע.

זאב ז'בוטינסקי, שחי בחוץ-לארץ ולא היה שותף למאמץ החלוצי של ''ארץ-ישראל העובדת'', הסתכל בדברים מרחוק ודווקא ראה אותם כהווייתם: כבר בשנות ה-‏20 קבע שהערבים הפלסטיניים נוהגים כפי שהיה נוהג כל עם אחר, כשהוא נוכח לדעת שעם זר מתכוון להפוך את מולדתם לנחלתו. אר מעטים הקשיבו לו.

בשמאל הציוני היו כל הזמן קבוצות ויחידים שעמלו למצוא פשרה בין הציונים לבין בני-הארץ, שתאפשר את המשך המפעל הציוני, שהתנחל בכל רחבי הארץ. רק ב-‏1946 קמה הקבוצה הראשונה (שהייתי בין מייסדיה) שהכירה בתנועה הלאומית הפלסטינית – והערבית בכלל - והציעה לכרות איתה ברית.

ב-‏1948 הצטרפו שירי מלחמת-העצמאות לשירי אהבת-המולדת. גם לגביהם יש ללא-מעטים אצלנו דיסוננס קוגניטיבי. מצד אחד – מה שאנחנו הרגשנו אז. מצד שני – האמת כפי שהיא ידועה לנו היום.

מבחינת הלוחמים – והיישוב כולו - זאת הייתה מלחמה קיומית, פשוטה כמשמעה. הסיסמה הייתה ''אין ברירה'', וכולנו האמנו בה באמונה שלמה. לחמנו כשגבנו אל הקיר. האויב הקיף אותנו בכל מקום, חיי משפחותינו היו בסכנה ממשית. האמנו שאנחנו מעטים, מעטים מאוד, חסרי-נשק, מול ים של ערבים. בחצי הראשון של המלחמה אכן שלטו הלוחמים הפלסטינים (שנקראו אצלנו ''הכנופיות'') בכל הכבישים, ובחצי השני הגיעו הצבאות הערביים למרכזי האוכלוסייה העברית, הקיפו את ירושלים העברית והתקרבו לתל-אביב. היישוב איבד 6000 צעירים מתוך אוכלוסייה של 635 אלף. שנתונים שלמים כמעט נמחקו. נעשו מעשי-גבורה ללא-ספור,

האידיאליזם של הלוחמים מצא את ביטויו בשירים. רובם שירים חדורי אמונה בניצחון, וכמובן אמונה שלמה בצדקתנו המוחלטת. לא השארנו ערבים מאחורי החזית שלנו, וכך גם נהגו הערבים בצד השני. זה נראה בנסיבות הנתונות כצורך צבאי מובן מאליו. הלוחמים לא חשבו אז על ''טיהור אתני'' - מושג שאז לא היה קיים עדיין.

לא הייתה לנו שום הבנה של יחסי-הכוחות האמיתיים בינינו לבין הצד השני. הערבים נראו לנו ככוח אדיר. לא ידענו שהפלסטינים מסוכסכים בינם לבין עצמם, שאינם מסוגלים להתאחד ולהקים כוח-מגן ארצי, שאין להם הנהגה ואין להם נשק רציני. אחר-כך, כאשר הצבאות הערביים נכנסו למלחמה, לא ידענו שאינם מסוגלים לשתף פעולה בינם לבין עצמם, שהיה חשוב להם יותר להקדים זה את זה מאשר להכות בנו.

כיום הולך וגדל מספרם של המבינים את מלוא המשמעות של ה''נכבה'', את הטרגדיה הגדולה של העם הפלסטיני וכל הפרטים בו, שאיבדו את בתיהם ואת מרבית ארץ מולדתו. השירים באים ומזכירים לנו מה הרגשנו ומה חשבנו בזמן האמת, כאשר קרו הדברים. תהום פעורה בין המציאות הרגשית של אז ובין האמת האובייקטיבית הידועה לנו היום.

זה לא חשוב בעיני מי שרואים במלחמת 1948 כולה מזימה שטנית של ההנהגה הציונית, שהתכוונה מראש לגרש את הפלסטינים מהארץ כדי להפכה למדינה היהודית. לפי תפיסה זו, חיילי תש''ח היו פושעי מלחמה, שביצעו מדיניות פושעת, כשם שהחלוצים בדור שקדם להם היו שודדי אדמות, אבירי טיהור אתני על-ידי גירוש ונישול.

בעלי דעה זו מוצאים חיזוק במעשיהם של המתנחלים של היום, המנשלים את הפלסטינים משארית אדמתם ומשחירים במעשיהם את העבר החלוצי. קנאים דתיים ובריונים פאשיסטיים, המתיימרים להיות ממשיכי החלוצים, מסרסים את כוונותיהם האמיתיות של בני הדור הוא.

איך אפשר ליישב את הסתירה בין כוונותיהם ורגשותיהם של האנשים בשעת-מעשה, בשעה שיצרו גם מפעלים לתפארת, לבין הצד האפל של מעשיהם ותוצאותיהם?

איך אפשר לשיר על התקוות והחלומות של נעורינו ובאותה עת להכיר בעוולות הנוראים שעשינו? לשיר מכל הלב את שירי-המולדת ואת שירי-הקרבות של המלחמה ההיא (שגם אני חיברתי אחד מהם שאני רחוק מלהתגאות בו), מבלי להתכחש לטרגדיה הנוראה של העם הפלסטיני, שאנחנו גרמנו לה?

ברק אובמה אמר השבוע לתורכים שעליהם להתמודד עם טבח הארמנים שביצעו אבותיהם, ותוך כדי כך הזכיר שגם האמריקאים חייבים להתמודד עם רצח האינדיאנים שביצעו אבות אבותיהם.

אני חושב שהדבר אפשרי. גם לגבי האסון שגרמנו לפלסטינים. אני חושב שזה נחוץ וחיוני גם למען בריאותנו הנפשית כעם, ושזה צעד ראשון לקראת התפייסות עתידית. עלינו להודות ולהכיר בתוצאות מעשינו, יש לתקן מה שניתן לתקן – מבלי להתכחש לעברנו ולשירים המבטאים את תום נעורינו.

עלינו לחיות עם הסתירה, כי היא האמת של חיינו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אבנרי בגדולתו
ע.צופיה (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 8:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה ,סוף סוף מאמר שנכתב מהלב, מאמר שאינו חד-צדדי,שאינו מתפלמס עם צד אחד ומתעלם מהצד השני,מאמר שמבטא בתוכו את המפעל הציוני עם המעלות שבו והעוולות שהוא גרם.
מאמר שקורא לחשבון נפש הוגן.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי בגדולתו
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 9:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדולתו? אכן קטנה היא גדולתו. ממש ה''פרוטוקולים של זיקני השמאל''. תשים לב, אבנרי שם מרכאות על ההיסטוריה שלא נוחה לו וזוהי גניבת הדעת. קודם כל גהיבת הדעת של אבנרי לעצמו ואחר כך גניבת הדעת של אנשים תמימים שנופלים לרישתו של אדם די הזוי שככל שהוא חבר לאוייב ככה הוא נותר עיוור כלפיו ואוהבו.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אבנרי צודק בכל מילה. ונימאס לשמוע את הלהג הפשיסטי הרע
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 7:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי טועה בכל מילה. ונימאס לשמוע את הלהג הפשיסטי-הערביסטי .
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 8:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אבנרי לא צודק ולא טועה הוא סתם פלואידי ולא רלוונטי
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 13:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו הקילו קישואים שמרגלית קנתה
בפעם הראשונה השנה בשביל פסח
היו יותר רלוונטיים ממנו.

שוקי מהשוק
_new_ הוספת תגובה



אבנרי בגדולתו הוא קשקשן גדול
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 20:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד אחד הוא אומר שהיהודים קנו אדמות ביצות בכסף מלא ומצד שני שהם גרשו משם עובדי אדמה ערביים.איפה בדיוק או בערך הם עבדו שם בביצות?
או אולי אלו הביצות שנתהוו בראשו שגורמות לו לבצבץ?
האם אבנרי הוא בצד אחד או בצד שני? ואיפה הוא חושב שאנחנו נמצאים?
עין, תתעורר! נרדמת במשמרת
_new_ הוספת תגובה



אבנרי בגדולתו הוא קשקשן גדול
ע.צופיה (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 23:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נרדמתי.בדרך כלל איני ישן בלילות. אני מכיר את אבנרי עשרות שנים. זה מאמר יוצא דופן. מאמר מהלב ולכן אני אוהב אותו.(את המאמר).
_new_ הוספת תגובה



אבנרי בגדולתו הוא קשקשן גדול
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 10:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאמר שיוצא הלב של אבנרי עדין יבש ועבש
גם בנקודה הזאת אנחנו חלוקים ואני ממשיך לטעון שנרדמת בשמירה
_new_ הוספת תגובה



אבנרי בגדולתו הוא קשקשן גדול
ע.צופיה (יום שני, 13/04/2009 שעה 12:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל ענין של טעם.
אני נהנתי מאוד.
על מי הייתי צריך לשמור?
_new_ הוספת תגובה



אבנרי בגדולתו הוא קשקשן גדול
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 19:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה נהנה מזה
אז שתהנה.
אבל למה אתה רץ לספר לחבר'ה?
_new_ הוספת תגובה



אבנרי בגדולתו הוא קשקשן גדול
ע.צופיה (יום שני, 13/04/2009 שעה 20:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי שגם הם יהנו.
_new_ הוספת תגובה



אהבתי את המאמר הזה
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 10:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזכיר לי מאמר של אחד פון לותר שקראתי בעבר מאמר שקראתי לפני עידן האינטרנט , ולא מצאתי לינק..
גרמני, ממשפחת אצולה שבצעירותו התנדב לוואפן SS ותאר את התרוממות הנפש שעשו לו שירי המולדת הגרמנית כגון'' דויטשלנד אובר אלעס ועוד.''היתה זו אידיאולוגיה חילונית שלחמה באידיאולוגיה חילונית אחרת אך דומה לה מאוד - זו הקומוניסטית.

הצעירים הגרמניים של שנות השלושים והארבעים עשו את מלאכת המלחמה באהבה , גם עליהם כמו לאבנרי היתה השפעה מאגית לשירים שנכתבו כדי לרומם את הרוח הלחימתית.
גם לצעירים מהצד הקומוניסטי הרוסי -גם עליהם כמו לאבנרי היתה השפעה מאגית לשירים שנכתבו כדי לרומם את הרוח הלחימתית.מלחמתץ העולם השניה הניבה הרבה שירי מולדת מלחמ וגבורה בברית המועצות ובגרמניה הנאצית.

לאחר המלחמה הצטער פון לןתר צער רב על ימי בחרותו והביע זאת בשירים ובהתנדבות למען פליטי השואה.

אבנרי, היה פאשיסט בצעירותו, מפני שנסחף בזרם הכללי.הזרם של תנועת השמאל שהאידיאולוגיה חסרת האלוהים שלה, השתלטה על חייו.
בשם האידיאולוגיה החילונית הזו עשו אבנרי וחברין מעשי זוועה חסרי תועלת ומשבגרו הבינו את עומק הזוועה והחליפוה אידיאולוגיה ב90 מעלות.

מה שחסר לאבנרי זה הבסיס היהודי כי הוא חילוני מוחלט.
בכל הסאגה החרטוטית הזו שכתב לא מוזכרת במילה וחצי הזכות ההסטורית של העם היהודי על אדמתו שנכבשה לפני אלפיים שנה ומאז נתונה בידי זרים.
אין אצל אבנרי כל בסיס אמוני ולכן הוא יכול להיות בקלות פשיסט, קומוניסט, ולמחרת קוסמופוליטי ונאור.
אם לאבנרי היה בסיס אמוני, הרי שהיה מתייחס לערבים שישבו בארץ מלחתחילה לפי התורה.
אם היה מתייחס לפי הוראת התורה הרי שהיה נמנע ממעשי טבח פשיסטיים מחד בצעירותו ובבוגדנות עד כדי שיתוף פעולה עם האוייב נגד היהודים בזקנתו.
_new_ הוספת תגובה



שכחת את העיקר
דוד סיון (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 11:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאנשי הפאשיסטאן ויורשיהם הזכירו בלי סוף ואת האידיאולוגיה האלוהית שהשתלטה על חייהם לא נמנעו ממעשי טבח, החלפת אידיאולוגיה ובוגדנות באינטרסים של העם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



שכחת את העיקר
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 18:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הם ''האינטרסים של העם היהודי'' ?
אם אפשר אז בסדר חשיבות יורד .
תודה מראש. אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אהבתי את המאמר הזה
אריק פורסטר (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 20:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי מה היא ''הזכות ההסטורית של העם היהודי על אדמתו שנכבשה לפני אלפיים שנה ומאז נתונה בידי זרים''. אני מבין שהייתה לנו תמיד שאיפה לחזור למולדתנו ההיסטורית, אך מי נתן בידנו את הזכות ההיסטורית שאתה כותב עליה? הם היא דומה לזכות ההיסטורית של הקלטים מאירלנד וסקוטלנד על צרפת, או הזכות ההיסטורית של הקהילה האשורית בבירות ובלוס אנג'לס על עירק? איך מקבלים זכות היסטורית כזו, ובאיזה טאבו רושמים אותה?
_new_ הוספת תגובה



אהבתי את המאמר הזה
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 21:18)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש הזה פורסטר חי בארץ שבה כאשר ילדה שואלת את אמה איך יודעים שיש אלוהים בשמים?
האמא אומרת לה כי היהודים הם עדיו והם חיים פה איתנו לספר...
אבל פורסטר חי ביער...
_new_ הוספת תגובה



אהבתי את המאמר הזה
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 22:37)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכות על ארץ ישראל מקבלים יהודים -זה גם רשום בטאבו מכובד מאוד שנקרא \תנ''ך או -BIBLE .
_new_ הוספת תגובה



מחפשים את הקושאן
אריק פורסטר (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 22:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על ההסבר. עוד שאלה לי אליך: מי העניק את הזכות הזאת?
_new_ הוספת תגובה



מחפשים את הקושאן
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 22:52)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

GOD
_new_ הוספת תגובה



מחפשים את הקושאן
אריק פורסטר (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 22:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לכבודו לינק לקושאן מה' שאתה מסתמך עליו? באותה הזדמנות, נסה למצוא גם את הלינק לנבואה התנ''כית בה ה' מ ב ט ל את הקושאן.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מקשקש
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 5:37)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אם היית מחפש קצת היית מגלה
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 7:18)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהמילה ''קושאן'' משמעה מיסמך.ישנו מיסמך המספר ומפרט כיצד צאצאי אברהם יצחק ויעקב נעשו תושבי ובעלי הקרקע של ארצנו.המסמך נקררא התנך ואתה מכיר אותו במידה כל שהיא.
גם ממצאים שכוסו ברבות השנים בעפר ובאפר מראים את היותנו כאן בעבר.אפילו שמות המקומות נשתמרו,חלקם בצורה משובשת.
החל באורשאלים היא ירושלים,דרך ביתר היא באתיר ועד ביסאן היא בית שאן וביר-סיבאע היא באר שבע.אפילו יאפא היא יפו.
אבל נכון,רמלה היא ערבית.
_new_ הוספת תגובה



מר פוסטר, הינה לינק לקושאן
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 22:46)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהושע א א: ויהי, אחרי מות משה--עבד יהוה; ויאמר יהוה אל-יהושוע בן-נון, משרת משה לאמור. ב משה עבדי, מת; ועתה קום עבור את-הירדן הזה, אתה וכל-העם הזה, אל-הארץ, אשר אנוכי נותן להם לבני ישראל. ג כל-מקום, אשר תדרוך כף-רגלכם בו--לכם נתתיו: כאשר דיברתי, אל-משה.

לדעתי זה מספיק, אם כי יש עוד כמה איזכורים כאלה.
אין ביטול קושאן, אלא יש עונש על נטישת האמונה ותיקון דרך שמפצה בעד העונש.
_new_ הוספת תגובה



מחפשים את הקושאן
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 10:58)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי העניק את הזכות הזכות? שואל יהודי של הפריץ

הפריץ השכונתי העניק
_new_ הוספת תגובה



לא מחפשים את הקושאן
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 19:33)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי הקושאן קיים והוא התנ''ך. אומות העולם כולן, כולל מנהיגים מוסלמים, קיבלו את העובדה שארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל. תרבות העולם, לא רק היודו-נוצרית, אלא גם המוסלמית, כתבה, חשבה ודיברה על זה.

המצב לא השתנה עד שאירעו שינויים זירתיים בהם תפסו הערבים שקיום מדינה יהודית בחיק האסלאם נוגדת את תחזית אמונתם (תחזית למרחב אסלאמי נקי מכופרים, שלא נגד את העובדה שהיתה קיימת בעבר קבלת הזכות של היהודים לשבת במדינה משלהם בארץ ישראל - פייסל מלך ערב היה אחד האחרונים שעוד נשם את ההכרה הזאת,אבל בהבינו שזה לא יהיה מקובל על צאן מרעיתו נסוג מהבטחתו לוויצמן).

זה מבחינת הקושאן!

מבחינת המעשה תמיד חיו יהודים בארץ ישראל ומעולם לא קם כאן עם ערבי. האם זה מקרה? כנראה שבהיסטוריה אין מקרים.
מכאן שגם למעשה אי אפשר לבוא ולטעון שיהודים לא היו כאן 2000 שנה אז מה הם קופצים וחוטפים את הארץ?!

יחזקאל שריג
_new_ הוספת תגובה



כתוב ב''קושאן'' עשרות פעמים שה' יגלה את העם ויפיצו לכל הרוחות
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 8:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעבור חטאיהם. בנושא השיבה כתוב שה' יתן לעמו לב חדש, והתורה תהיה חקוקה בלב - כי לא בשמים היא. דהיינו, אין היא האוסף המסורבל של מאות ואלפי הלכות שרק רבנים מדקדקים יודעים אותם. זו למעשה הנצרות, אם תרצה. אז כך או כך, רצונך בהחידוש הקושאן - אז שכל העם יניחו תפילין, יסתובבו עם טאלית וציציות - אבל זה לא קרה. גם הפיכת עם ישראלי לנוצרים לא קרתה.

הקושאן בשלב זה מבוטל עפ''י התורה.

מה שכן קרה זה שבחסות מעצמות קולוניאליסטיות ערב רב בעלי זיקה כלשהי לעם ישראל או לא (למשל, כוזרים לשעבר, מאות אלפי נוצרים אוקראינים, רוסים, סינים, אתיופים וכד') התיישבו בכוח בפלסתין, טובחים בשכניהם, עושים מהומות באיזור, הופכים את הטריטוריה הקטנה הזאת למחסן נשק אמריקני ולביבי מתקני גרעין קטלניים, ומטמטמים זה את זה למלחמות טבח, בעזרת מדייה מקורנפת המפיצה הבלים כמו ''האח הגדול'' ו''רמת אביב ג'').

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



כתוב ב''קושאן'' עשרות פעמים שה' יגלה את העם ויפיצו לכל הרוחות
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 9:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות ואני כוזרי לשעבר,נוצרי,אוקראיני,רוסי,סיני,אתיופי הרי ברור שאני לא ערבי ואתה לא חכם.
_new_ הוספת תגובה



כתוב ב''קושאן'' עשרות פעמים שה' יגלה את העם ויפיצו לכל הרוחות
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 23:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כתוב עשרות פעמים.

לא כתוב שה' יתן להם לב חדש.

לא כתוב חקוק בלב. הדבר היחידי שחקוק הוא חקוק בששר וזה לא לב אלא להיפך: צלמי כשדים. מכאן שאתה סתם כופר.

אלפי הלכות שרק רבנים מדקדקים יודעים אותם הם דווקא ההיפך מהנצרות שאין בה הלכות אלא רק העלאה באוב.

אין צורך בחידוש הקושאן כי הקושאן חי וקיים.

לאחר שבדקתי לא ראיתי ש'כוזרים לשעבר, מאות אלפי נוצרים אוקראינים, רוסים, סינים, אתיופים וכד'' באו להתיישב בכוח בארץ וטובחים בשכניהם.

אני כן ראיתי שמאות אלפי ערבים באו להתיישב בכוח בארץ וטובחים בשכניהם.

הטריטוריה הזאת אינה מחסן נשק אמריקאי.

האח הגדול ורמת אביב ג' הם שכיות תרבות שמאלניות והן משמשות כ[מ]ילות [ש]קר = מ.ש - של שמאלנים על ימנמנים.
_new_ הוספת תגובה



אהבתי את המאמר הזה
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 21:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי הוא אזרח העולם ממוצא גרמני שבטעות הגיע לארץ ולא נשאר בגרמניה.תפיסתו את המציאות היא אותה תפיסה מתנצרת של צאצאיו של מנדלסון ושאר המשומדים הנאורים שנעלמו כלא היו מעל פני האדמה והותירו את רישומם בתרבות הגרמנית שהוקיעה אותם.כל מאוויי נפשם הסתכמו בחלום להיטמע עד תום
_new_ הוספת תגובה



רוצה בסיס יהודי? הניח תפילין, הסתובב עם טעלאס וציציות והנח לנו.
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 7:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



זאת הבעיה עם השמאל
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 14:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמאל הוא כל כולו תעמולה ותו לא, הבעיה היא שיש שמאלנים שאשכרה מתחילים להאמין לשקרים של עצמם. לא סתם נאמר עליהם שעד גיל 30 מותר להם להתכסות באצטלת התמימות, אך לאחר מכן הם או אידיוטים או נוכלים. שלום עכשיו עברה בשנה שעברה את גיל 30, אין לה יותר את אצטלת התמימות להתכסות בה, מעתה מי שמשתייך אליה הוא או אידיוט - חותר להשמדת ישראל בלי להבין זאת כלל, או נוכל - חותר להשמדת מדינת ישראל במודע ומשקר במצח נחושה לגבי כוונותיו.
_new_ הוספת תגובה



אי אפשר שלא לחשוד שאבנרי מקבל שלמונים מאויבינו...
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 17:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם במאמר שכביכול הוא ''נוסטלגיה''
הוא כותב:

'' כבר בשנות ה-‏20 קבע שהערבים הפלסטיניים נוהגים כפי שהיה נוהג כל עם אחר, כשהוא נוכח לדעת שעם זר מתכוון להפוך את מולדתם לנחלתו. אר מעטים הקשיבו לו.''...

אין צורך בהסברים...

חזי
_new_ הוספת תגובה



זה מה שכתב ז'בוטינסקי !
דוד סיון (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 18:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקטע שציטטת הוא המשמעות שני מאמרים שכתב ז'בוטינסקי
לפחות בשני מאמרים. הראשון ''על קיר הברזל'' בשנת 1923
והשני ''שולחן עגול עם ערבים'' בשנת 1931.

האם גם הוא קיבל שלמונים מאויבינו?
_new_ הוספת תגובה



''משמעות'' יאעני פירוושו של אבנרי...
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 21:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא רק פירוש, אלא ''נבואה'' לעתיד...

חזי
_new_ הוספת תגובה



זה תרגומו של אבנרי לעמדתו של ז'בוטינסקי
דוד סיון (יום שני, 13/04/2009 שעה 8:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה מה שז'בוטינסקי כתב (http://www.jabotinsky.org/multimedia/upl_doc/doc_241...):
''ואל ארץ-ישראל הם מתייחסים, לכל הפחות, באותם אהבה אינסטינקטיבית ובאותה קנאות אורגאנית, שבה התייחסו האצטקים אל מכסיקו שלהם,... כל עם נלחם נגד מיישבים על עוד יש לפחות זיק של תקווה להיפטר מסכנת ההתיישבות. כך עושים וכך יעשו גם ערביי ארץ-ישראל...''

ההבדל העיקרי בין הציטוט מדברי אבנרי ובין דברי ז'בוטינסקי הוא בכך שז'בוטינסקי מדבר על ''ערביי ארץ ישראל'' ואבנרי על ''הערבים הפלסטיניים''. שניהם מתכוונים לאותו העם.

הדברים האלה הם בערך הבסיס למדיניות (לגבי העתיד) שבאותם ימים דורש ז'בוטינסקי מהתנועה הציונית לקיים.
_new_ הוספת תגובה



זה תרגומו של אבנרי לעמדתו של ז'בוטינסקי
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 9:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצויין מר סיון.
כעת אנחנו כבר מיושבים כאן ''ואל ארץ-ישראל הם (אנחנו) מתייחסים, לכל הפחות, באותם אהבה אינסטינקטיבית ובאותה קנאות אורגאנית, שבה התייחסו האצטקים אל מכסיקו שלהם,... כל עם נלחם נגד מיישבים על עוד יש לפחות זיק של תקווה להיפטר מסכנת ההתיישבות. כך עושים וכך יעשו גם ערביי ארץ-ישראל...'' וכך עושים היהודים.
קורטס כבש את טינוצ'טיטלאן.מחלות המיתו 95% מתושבי אמריקה הקדומים.פיזארו כבש את האינקה. האנגלים את צפון אמריקה.
COSI FAN TUTI כך עושים כולם .גם אנחנו.מה שמותר לזאוס מותר להרמס.
_new_ הוספת תגובה



לא מוצלח מר... !
דוד סיון (יום שני, 13/04/2009 שעה 11:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העמדה שלך לא מייצגת את עמדת ז'בוטינסקי שגם הבטיח
שיווי זכויות מלא לעם שהוא כינה ''ערביי ארץ-ישראל''.
_new_ הוספת תגובה



לא מוצלח מר... !
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 17:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העמדה של ז'בוטינסקי מענינת אותך אולי.לא אותי. הוא מת מזמן.ומלבד איזו הילה ישנה לא נשאר ממנו הרבה.
_new_ הוספת תגובה



לא מוצלח מר... !
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 19:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חושב שמר סיון הוא באמת בית''רי?

יחזקאל שריג
_new_ הוספת תגובה



לא מוצלח מר... !
סתם אחד (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 7:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביתריותו של מר סיון לא מעניינת אותי. הוא כתב מה שכתב ואני התייחסתי לדבריו.כך ראוי.
_new_ הוספת תגובה



אכן כך ראוי
דוד סיון (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 7:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדבריך ההתייחסות צריכה להיות לדברים שנכתבו.
_new_ הוספת תגובה



לא מוצלח מר... !
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 23:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה עם זה ''ערביי ארץ ישראל'' ?
האם לא ערבים שחיים בארץ ישראל
_new_ הוספת תגובה



ערבים פלסטינים זה המונח הנכון
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 23:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשם שהיו יהודים פלסטינים.

המונח בא לכנות ערבים ויהודים שישבו בגבולות המנדאט הבריטי על ארץ ישראל - פלשתינה.

כשם שהיהודים הפלסטינים כאן היו חלק מהעם היהודי הגדול,
כך הערבים הפלסטינים, אלה שישבו כאן, היו חלק מהעם הערבי הגדול שזה מכבר נולד והעלה עצמות ושרירים.

ז'בוטינסקי האמין שלערבים בני העם הערבי שיושבים בארץ ישראל זכות לשבת בארץ גם לכשתוקם מדינה יהודית כאן.

ז'בוטינסקי ראה את המדינה הזאת משתרעת מהים ועד הירדן לפחות, והשאלה לאבנרי היא אם הוא כל כך מסכים לפרשנותו של ז'בוטינסקי לגבי מעמד הערבים בארץ ישראל, למה הוא דוחה את דיעותיו האחרות של ז'בוטינסקי בקשר לזכות ולצורך להקים בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל כולל ביו''ש?
_new_ הוספת תגובה



ערבים פלסטינים זה המונח הנכון
דוד סיון (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 7:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ז'בוטינסקי גם בתב שהערבים הארץ ישראליים הם עם ילידי, שאחד
ממאפייניו הוא זכותם לארץ ישראל. אני לא חושב שהוא חלק על
זכותם הלאומית לארץ אלא פשוט העדיף את הזכות שלו, שלנו.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה נעוצה בדמגוגיה של אבנרי
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 15:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל,
אתה עוזר לו בדמגוגיה...

''העם'' הפלסטיני לא היה קיים עד שנות הששים...

כל הנסיונות לעוות את המציאות לא יעזרו.

ונניח שהיה קיים בשנת 1920, אז מה ? יש בזה כדי למצוא פתרון ''לבעיה הפלסטינית'' שהערבים מנסים כך כך להנציח ?

חזי
_new_ הוספת תגובה



הבעיה היא שלך בלבד
דוד סיון (יום שני, 13/04/2009 שעה 19:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. טענת (תגובה 130762) כאילו הצגת עמדתו של ז'בוטינסקי היא הוכחה שמישהו משלם לאבנרי.

2. הבהרתי לך שאבנרי דוקא די מדייק בהצגת עמדת ז'בוטינסקי (תגובה 130809).

3. ז'בוטינסקי כתב על העם (ערבי ארץ ישראלי) הפלשתינאי. מכאן שלדעתו הוא היה קיים בשנות העשרים. זו המציאות בעיני ז'בוטינסקי שתיארתי בהערותי.

-----

נתפסת עם מכנסיך מופשלים ובמקום להודות ב''טעות'' אתה משתדל להפשיל אותם עוד יותר; אתה מנסה לעוות ולשנות את העובדות. למי ולמה אתה עוזר עם הדמגוגיה שלך?
_new_ הוספת תגובה



סיון, הבעיה היא שלך בלבד
סתם אחד (יום שני, 13/04/2009 שעה 23:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על אף שאני נגעל מ ''ויכוח'' עמכה,

אתה מנסה בכוח להדביק את המונח ''פלסטיני'' לז'בוטינסקי...

כרגיל,
אני לא טורח להכנס לכל ''הקישורים'' שאתה דוחף לכל פינה,
כדי לבלבל את האוייב...

חזי
_new_ הוספת תגובה



מצויין, חזי, שאינך טורח...
דוד סיון (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 6:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוצאה: חזי ממשיך להתפאר בידע המוגבל שלו ולשקר.
רוב האנשים לומדים מטעויות אבל חזי מסתבך והולך.
_new_ הוספת תגובה



[•] מצויין, חזי, שאינך טורח...
סתם אחד (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 8:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משקר ?

במה שקרתי.

[•]...

חזי
_new_ הוספת תגובה



אכן כן חזי משקר!
דוד סיון (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 10:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו רק אחת מהבעיות שמופיעות בהודעות שלך, חזי.
_new_ הוספת תגובה



אכן כן חזי משקר!
סתם אחד (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 18:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון,
מי שמשקר ללא בושה זה אתה,
תתנצל או שתראה ששקרתי
[..]
חזי
_new_ הוספת תגובה



אכן כן חזי משקר!
דוד סיון (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 19:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. התחלת את הודעתך בשקר נבזי.

ב. כאשר מראים לך אתה מצהיר שאינך טורח לבדוק את הקישורים שאני מצרף לדברים שאני כותב (תגובה 130842). בתור אחד שלא טורח הדרישה שלך מוזרה מאד.

ג. נתעלם מהמוזרות ונציע לך לקרוא בזהירות את ההודעה הזאת שכתבת אתמול. אם תעשה זאת תמצא בה שני שקרים לפחות:
1. מה שמנסים להדביק לז'בוטינסקי.
2. שהקישורים מוצגים לבלבל את האויב.

וכעת הוספת עוד שקר נבזי.

ישנו עוד שקר אחד לפחות שאשאיר לך למצוא לבד.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיוון
סתם אחד (יום שלישי, 14/04/2009 שעה 20:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא ראוי לתגובה.

[..]

חזי
_new_ הוספת תגובה



חזי לא מתמודד עם העובדות
דוד סיון (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 5:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי שאל שאלה ודרש תשובה. למרות שהיה ברור וידוע שהוא לא באמת
שואל סופקה לו תשובה כדת וכדין. מה יצא מכל זה?

במקום להתמודד עם התשובה שביקש, חזי הצהיר את ה''לא ראוי לתגובה''
המפורסם שלו. המסקנה היא שהוא לא מתמודד...
_new_ הוספת תגובה



מתמודד עם העובדות ?
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 11:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[..]
_new_ הוספת תגובה



כן, חזי, לא מתמודד עם עובדות!
דוד סיון (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 14:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מתמודד עם עובדות ?
סתם אחד (יום רביעי, 15/04/2009 שעה 23:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמשקר ללא בושה זה אתה,
אתה צריך לתנצל לפני חזי
או שתראה שהוא שיקר
_new_ הוספת תגובה



הראיתי כבר שחזי משקר בתגובה 130903!
דוד סיון (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 6:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא הראית כלום ולכן צריך
להגיד עליך: הפוסל במומו פוסל!
_new_ הוספת תגובה



חשבון הנפש של אבנרי .
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 18:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נוסטאלגיה היא מעשה ריגשי . לא תבוני . מיותר ולא מועיל להכנס כאן למנגנוני הרגש מול התבונה . אבנרי הקשיש מביט אל שנות ילדותו 1934 בנהלל ומתגעגע . כך נראה לו במבט לאחור המהלך הציוני ההירואי . מהלך שלא נטל בו כמעט חלק . כן הוא עבד קצת בשדות וכן הוא לחם בחזית הדרום . גם נפצע וחבל .
אבל אוסטרמן הצעיר עבר ''הטבעה'' פסיכולוגית בילדותו והוא לא יכול למחוק אותה . איך זה קרה , חסר חשיבות . חשוב לאבנרי שזה קרה . זה חשוב גם לנו כי מההטבעה הזו הוא דוחף 60 שנה לעשות את מה שאי אפשר . חמור יותר הוא חוסר הבנתו הביולוגי . בני אדם הם יצורים חיים וכללי החיים חלים עליהם .
היהודים הם יצורים חיים והכללים האלה חלים עליהם .
90 שנה לפני שאוסטרמן נולד הפליג דרווין למסע באניה ביגל . 65 שנה לפני שאוסטרמן נולד פורסם סיפרו הראשון של דרווין . 13 שנה אחר כך פירסם את סיפרו השני . שנה אחרי שאוסטרמן נולד היה משפט הקופים בארה''ב . אוסטרמן-אבנרי היה בחיתולים ולא שמע על כך .
השינוי בתפיסת העולם שנובע מההבנה של דרווין את עולם החי הוא לדעתי גדול יותר מזה של קופרניקוס וניוטון ואני רחוק מלזלזל בהם . אולי מהפכת איינשטיין קרובה לזה אבל גם זה לא לגמרי בטוח . איפה אבנרי בתוך כל זה ?
מחוץ לתמונה . הסבל הערבי שעשו היהודים כל כך מוטבע בנפשו ומוחו שהוא אינו מסוגל לחשוב באופן ראציונלי .
מה הן העובדות החייבות התייחסות ?
כתבתי זאת כמה פעמים ואכתוב שוב .
בשנת 1939 מנו היהודים 17 מיליון רובם באירופה ומיעוטם בארצות ערב , אמריקה ועוד קמצוץ פה ושם .
אחרי השואה בשנת 1945 מנו היהודים 11 מיליון בלבד . כן הנאצים השמידו . זה ידוע .
היום מונים היהודים רק 13 מיליון . באותו זמן התרבו ערביי ארץ ישראל מ-‏500.000 עד 7.000.000 .
המצרים התרבו באותו זמן מ-‏17 מיליון עד 80 מיליון . אירן מ-‏14 מיליון עד 75 מיליון .
אין ספק למי שמבין בהוויה הביולוגית , היהודים נמצאים במסלול חלקלק . ללא שינוי במגמה היהודים ייכחדו .
עובדה מישנית ומעניינת היא הקורה באיי גאלפאגוס . הצבים הענקיים שעל שמם נקרא הארכיפלג וחלק מהם ראה דרווין נמצאים על סף הכחדה .
היכן נמצא אבנרי במחשבתו והבנותיו ? הוא מודה שיש לו דיסוננס קוגניטיבי . הוא יודע שהציונות גרמה עוול היסטורי . אבנרי מודה שלא הבין את הקונפליקט בין היהודים לערבים ואני מוסיף שלא ידע את הנתונים הדמוגרפיים . גם בכלכלה לא הייה לו מושג ולא חלפה בראשו המחשבה שהפיתוח הציוני מושך ערבים לפלוש לפלסטינה . זה היה הצד השני של המטבע .
בשנת 1946 היה אבנרי בן 22 . מה הוא ידע על הוויות העולם ? מעט מאד!
אז מי הוא אבנרי ומה מישנתו?
לדעתי ראוי לקרוא לה ''הרינג אדום'' . הסחת דעת עצמו ודעת הציבור מהמצב האמיתי .
ב-‏60 שנה גדלו הערבים פי חמש . הם עניים כמו קודם . בורים כמו בעבר . מקנאים בנווה המידבר שבנינו וחולמים לזכות בו כמו ביצי הזהב בבטנה של האווזה מאגדת האחים גרים . הם כנופיה מידברית חסרי סובלנות , חסרי יכולות , עם מחשבות ותרבות רצחניים .
אבנרי הבור , ''הרינג אדום'' , רואה את העובדות הבלתי רלוונטיות . וחוזר עליהן כמו תקליט עם חריץ מקולקל .
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום ראשון, 12/04/2009 שעה 21:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם נלחמנו על חיינו עם הגב לקיר - איך זה גרמנו עוולות אם הותקפנו על ידי כנופיות ערבים פורעים וצבאות ערב?
מה הקשקוש הזה לסבר כל אוזן אירופאית וערבית הפותחת את הארנק ותורמת עוד לאירגונו של אבנרי לקיימו בהכחשותיו את המציאות והתאמתה לסיפור הערבי הדמיוני והדמוני
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי