פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שוד מדינה בחסות חוק גזעני
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 9:00)


שוד מדינה בחסות חוק גזעני

גדעון ספירו



בימים אלה התקיים בקליפורניה טקס ייחודי. המושל ארנולד שוורצנגר החזיר ליורשים של משפחת אופנהיימר מברלין שתי תמונות שמן מהמאה ה-‏16 שהתגלגלו למוזיאון בקליפורניה.

מדובר בג'ייקוב אופנהיימר, שהיה בעל גלריה בברלין, עיר הולדתי, שנאלץ ''למכור'' את אוסף האמנות שלו תמורת נזיד עדשים, כדי שיוכל לברוח מגרמניה הנאצית. הוא מצא מקלט במדינה אירופית אחרת ולאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה נתפש על ידי הנאצים ונרצח.
היום מקובל על כולם, שהמכירה לא נבעה מרצונו החופשי של המוכר, כפי שמקובל במשטר דמוקרטי, אלא נכפתה בנסיבות שהפכו את המכירה לביזה, ועל כן זכאים היורשים, נכדיו של אופנהיימר, לקבל את התמונות בחזרה. זהו צדק שמומש לאחר 74 שנים, מעט מאוחר, ולכך התכוונה האמרה שמוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

עסקות בעלות אופי דומה מתרחשות בשטחים הכבושים בתחום רכישת קרקעות על ידי חברות ופרטים ישראלים בני העם הכובש, מידי פלסטינים הנאנקים תחת עול הכיבוש. גם עסקות אלו הן בבחינת ביזה, ובבוא היום, הן תבוטלנה. האדמה תוחזר לבעליה הפלסטינים. גם כאן יהיה מדובר בצדק מאוחר.

החזרת התמונות ליורשים לאחר 74 שנים, מעלה באופן טבעי את השאלה, מדוע לא יוחזר הרכוש אותו איבדו פלסטינים ב-‏1948, שעה שגורשו על ידי הצבא הישראלי? כפי שמשפחתי קיבלה בחזרה בית שהיה שייך לאמי בברלין, יש להחזיר את הרכוש שהותירו מאחוריהם הפלסטינים, לפני 60 שנים. מדוע לא יקבלו חזרה את רכושם, מי שהיו בעלי הבתים בטלביה, קטמון, יפו ועוד? למטרה זו אין צורך לקבל הכרעות מדיניות מרחיקות לכת כמו הקמת מדינה פלסטינית.

שלטונות מדינת ישראל, באישור בית המשפט, מגרשים בשעת כתיבת שורות אלו משפחות פלסטיניות משכונת שייח ג'ראח בירושלים המזרחית, בטענה שהבתים היו שייכים בעבר ליהודים. בינתיים מתברר כי הבעלות היהודית מבוססת על מסמכים שאמיתותם מוטלת בספק.
משפחת אל קורד, נמנית עם המשפחות שגורשו מביתן, והיא מתגוררת באוהל במגרש סמוך. כך כופה ישראל על המשפחה פליטות בפעם השנייה, לאחר שב-‏1948 נאלצה לעזוב את ביתה בטלביה. מדוע שדינה של משפחת אל קורד לא יהיה זהה לזה של יהודים שמחזירים לעצמם בעלות על בתים וקרקעות בשטחי הכיבוש, גם אם נרכשו לפני מאה שנים ויותר, ואילו משפחת אל קורד לא יכולה לחזור לביתה בטלביה לאחר 60 שנים?

גזילת רכושם של הפלסטינים בידי ממשלות ישראל לא הייתה רק מנת חלקם של אלה שגורשו או ברחו מאזורי הקרבות במלחמת 1948, אלא גם של הפלסטינים שנשארו בתחומי ישראל וקיבלו אזרחות ישראלית. הפיכתם לאזרחים ישראלים לא הצילה אותם מגורל אחיהם מעבר הגבול שחיים במחנות פליטים. ממשלות ישראל הפקיעה כמויות אדירות של אדמות פלסטינים ישראלים להקמת ישובים ועיירות עבור יהודים.

בימים אלה מציינים שוחרי זכויות האדם שנה שלישית למאבקו העיקש והראוי להערצה של נורי אל-עוקבי, יו''ר האגודה לסיוע והגנה על זכויות הבדואים בישראל, שמקיים שביתת שבת באדמות שבט אל עוקבי באל ערקיב שבנגב.

שבט אל-עוקבי פונה בנובמבר 1951 מאדמתו על ידי הממשל הצבאי, תוך הבטחה שמדובר בפינוי זמני ותוך 6 חודשים הוא יחזור לאדמתו. מאז עברו קרוב ל-‏60 שנים, וההבטחה לא קוימה. במקום זאת הפקיעה המדינה את האדמות, הקימה עליהן ישובים ליהודים בלבד. שבט אל עוקבי אינו מקרה בודד. כך נהגה המדינה גם עם אדמות שבטים אחרים. לאחר שהמדינה השלימה את מעשה השוד והגזילה, היא חילקה וממשיכה לחלק את האדמות למשפחות יהודיות במסגרת מפעל שקרוי ''חוות בודדים'', לפיו מקבלת כל משפחה אלפי דונמים, במטרה למנוע התיישבות בדואית באדמה שנשדדה בכוח שררת השלטון הנוגש.

נורי יושב עתה יומם וליל על אדמות שבטו ודורש כי המדינה תבטל את הגזילה, תקיים את ההבטחה שניתנה לפני 60 שנים ותחזיר את הרכוש לבעליו. המדינה בחוצפתה, שולחת למקום שבתו של נורי חדשות לבקרים את המשטרה וזו מפנה אותו, מחרימה את האוהל שלו, תובעת אותו על ''פלישה לאדמות מינהל'' אבל הוא חוזר למקום עם אוהל חדש וכך זה נמשך כבר שלוש שנים.

מדוע נוהגת המדינה כשודדת?

התשובה ברורה: מדינת הכיבוש והאפרטהייד הישראלית, אימצה לעצמה, תחת המעטה של האידיאולוגיה הציונית, אי אלו עקרונות של הגזענות הגרמנית משנות ה- 30. שם גירמנו רכוש יהודי וכאן מייהדים רכוש ערבי.
ההבדל אינו בעקרון אלא בשלב זה בברוטליות. אבל ישראל כבר הוכיחה כי היא יודעת לסגור פערים.



אסור לשיר ללא שירות צבאיח''כ ישראל חסון, חבר סיעת קדימה שאיבדה זה עתה את שלטונה, הגיש הצעת חוק לכנסת לפיה אמנים שלא שירתו בצבא לא יוכלו להופיע באירועים המתוקצבים מכסף ציבורי. זהו עוד שלב בפשיזציה של מדינת ישראל לפיה נקבעות זכויות אזרח על פי השירות הצבאי.

הצבא כבר נוהג כאילו החוק התקבל, ובאירועים צבאיים בהם מופיעים גם אמנים, נפסלים אמנים שלא שירתו בצבא, גם אם מדובר באמנים שהפופולריות שלהם אצל חיילים גבוהה מאד.

יש גם היבט חיובי בפרשה. ישנה ירידה במוטיבציה אצל צעירים להתגייס לצבא בכלל וליחידות קרביות בפרט. הצעת החוק מבטאת פאניקה אצל ראשי הממשל והצבא בישראל, לנוכח התופעה.
ראשי הצבא, כולל הרמטכ''ל, מופיעים מדי שבוע בבתי ספר בכיתות של תלמידים העומדים לפני גיוס במטרה להמריץ אותם להתגייס. ראש מינהל הגיוס מקבל ממשרד החינוך רשימה של בתי ספר שיש אצל בוגריהם מידה גדולה יחסית של סירוב להתגייס, והצבא ממקד שם את מאמציו.

במסגרת המאמץ הממשלתי להגביר את המוטיבציה להתגייס, יש להזכיר גם את הסיורים השנתיים שעורכים בתי ספר בישראל בעידוד משרד החינוך, במחנות ההשמדה בפולין. מחקר שנעשה באוניברסיטת תל-אביב גילה שסיורים אלה מגבירים את המוטיבציה אצל חלק מהמשתתפים להתגייס ליחידות קרבות. כך, בציניות מעוררת קבס, מגייסת ישראל את השואה, למען מדיניות הכיבוש, הגזענות והאפרטהייד בשטחים הכבושים.

ישראל אוהבת לייצא את הסיסמה כי היא ''הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון''. מספר הקונים של תעמולה זו נמצא אמנם בירידה, אבל יש לה עדיין קהל צרכנים.

תגובת איגוד אמני ישראל להצעת החוק של ח''כ חסון, או מוטב לומר, חוסר התגובה, מהווה נדבך נוסף בסימני השאלה באשר ליומרה להציג את ישראל כדמוקרטיה.
האיגוד לא יצא במסע נחרץ נגד הצעת החוק הפשיסטית. מרבית אמני ישראל שתקו אף הם, כנראה מפחד שמא מחאה תקיפה תוביל לביטול הופעות בצבא.
גם האמנים שלא שירתו בצבא, נפגעי החוק המוצע, נזהרו מאד, להוציא אחד או שניים, לא לצאת בביקורת נוקבת נגד החוק, ומרביתם הסתפקו בתגובות של הרכנת ראש בציינם כי הם תמיד מוכנים להופיע בחינם בפני חיילים, בעיקר בעיתות מלחמה.

אם מגמה זו תימשך, לא ירחק היום שגם זכויות אזרח אחרות תותנינה בשירות הצבאי. קשישים שלא שירתו בצבא לא יקבלו קצבת זיקנה, אזרחים שלא התגייסו לצבא לא יצביעו בבחירות, ואני משוכנע שכושר ההמצאה של מחוקקים ''פטריוטים'', ימטיר עלינו הצעות חוק דומות ואחרות, לתפארת מדינת ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


יחי החופש להטעות!
ע.צופיה (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 9:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע הירדנים ,במשך 19 שנה, לא החזירו ליהודים את הבתים שהם ברחו מהם בשנת 1948, כאשר השכונה נכבשה על ידי הלגיון הירדני?
האם בגלל שבאותה תקופה ספירו לא היה חבר אמנסטי?
השירות בצה''ל הוא לב-ליבו של קיום מדינתנו.
מי שמסיבה זו או אחרת מתחמק משירות בצבא מחבל במידה זו או אחרת בקיום המדינה.
ספירו חי, נושם,יורק,בועט ומנאץ אך ורק בזכות קיום המדינה.
טרוניותיו כנגד השירות בצה''ל הן מסוג הצביעות המאפיינת את עמדותיו.
_new_ הוספת תגובה



יחי החופש להטעות!
סתם אחד (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 12:31)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש הזה חי, אוכל, שותה ונושם שנאה תהומית לביתו, מדינת ישראל.
במדינה מתוקנת היתה נשללת מכבר אזרחותו והוא היה נכלא לכל שארית חייו בצינוק.
_new_ הוספת תגובה



אמנסטי?
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 17:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא כבוד כל כך גדול.
גם מ.ש. חבר באמנסטי.
_new_ הוספת תגובה



אמנסטי?
ע.צופיה (שבת, 18/04/2009 שעה 18:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבוד?
מה נותר לספירו המסכן? אמנסטי.
אולי מקום בנשיאות כנס דרבן 2?
_new_ הוספת תגובה



מ.ש לא חבר בשום ארגון וגם אין לו תעודת עיתונאי מטעם לשכת העיתונו
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 18:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ת. כפי שהוא טוען
_new_ הוספת תגובה



כרגיל ספירו סובל מהזיות
סתם אחד (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 15:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משפחתך מר ספירו לא פתחה במלחמה נגד המשטר הנאצי וכך גם כל יתר היהודים שחיו במדינות שנכבשו ע''י הנאצים לעומת זאת הערבים פתחו ב 1948 במלחמה שמטרתה היתה לסיים את שלא הצליחו לבצע היטלר והמופתי של ירושלים. לכן ליהודים מגיע פיצוי על רכושם ואילו לערבים לא רק שלא מגיע פיצוי על 1948 אלא שהם צריכים לשלם לישראל את נזקי המלחמה ההיא.
_new_ הוספת תגובה



תיקון עוולות היסטוריות ושוד קרקעות .
סתם אחד (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 17:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוד קרקעות הוא תהליך שחזר כמה פעמים במהלך ההיסטוריה .
הוא נקרא לפעמים מתנות לאצולה ולפעמים ''ריפורמה אגררית'' .
עמים כובשים השתלטו על קרקעות של עמים אחרים . זה תהליך רגיל ונפוץ .
הויזיגוטים על אספניא . הפראנקים על גליה , הנורמנים על בריטניה , הגוטים על גרמניה , הסלאבים על מזרח אירופה , ההונים על פנוניה , הטורקים על אסיה מינור , הכורדים על מדינת הצלבנים . המוסלמים על אנדלוסיה . על מצרים , על מסופוטאמיה ,ועוד ועוד . ועל ארץ ישראל .

זה היה כיבוש ישיר ופשוט .
אצילים שעמדו בראש יחידות לוחמות קיבלו נחלאות . באנגליה הקרקעות בחלקן עדין שייכות ליורשים של הכח המסייע של ויליאם הכובש !

אז אומר פשוט וגלוי -
אנחנו כבשנו את ארץ ישראל . הקרקע שלנו . לערבים אין זכויות בקרקע מעצם הכיבוש . ממשלות ישראל שמתייחסות לקושאנים מזמן העותומאנים , עושות שגיאה גדולה .

חוק פשוט שמבטל את כל הזכויות של הערבים בקרקע היה סוגר את הנושא . החרמת כל הקרקע לטובת מדינת ישראל וחלוקה מחדש ליהודים בלבד .

וגם טרנספר בכל הזדמנות שאפשר .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



תיקון עוולות היסטוריות ושוד קרקעות .
סתם אחד (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 20:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל טוב ויפה אריה,
אך אם 'דין אחד לכולם'
אז מדוע מותר ליהודים
לגנוב אדמות, ולאחרים
אסור.

האם משפחת פריהאוף
לא קיבלה את חלקה
בשילומים מגרמניה?

אתה חוזר כל פעם לאותה נקודה:
אם הכיבוש אכן מקנה, כדבריך, חזקה
על יהודה ושומרון, מה אמור לקרות עם
האוכלוסיה הפלסטינית?
וכדי לפתור 'בעיה' זו אתה מטיף לטרנספר.

וכך עברת מכיבוש, שהיה אולי הכרחי בשלב מסוים,
לגירוש המוני שמהווה פשע נגד האנושות.

וכך תכניתך למזרח התיכון הופכת את היהודים בארץ
ישראל לגרועים מהנאצים. הנאצים לפחות ידעו לקחת
אחריות על האי-מוסריות בעליל של מעשיהם (חוץ
מהטענות החוזרות לאחר מעשה על היות 'בורג קטן').

כבר עכשיו אין איש בישראל לוקח אחריות על הטבח בעזה,
- כל אחד הוא רק בורג קטן, וכולנו יחד עם של גנבים
ורוצחים.
_new_ הוספת תגובה



אתה מריח רע
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 0:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוונתי שאתה עונה לצרכים שלך ולא למה שעירן כתב,
כי אם היית מתייחס לדיברי עירן שאלותיך היו מיותרות.

אני שמח שאתה חושב שלעשות טרנספר לפושעים
זה חמור יותר מאשר להשמיד צדיקים.
למה אני שמח?
כי זה מבהיר איזה נפש מלוכלכת פועמת בך.
ואתה אפילו מסרב להכיר בך ולקחת אחריות על כך.

יחזקאל שריג
_new_ הוספת תגובה



ההגיון שלך הוא ההגיון שלך
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 1:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות ולפי דעתך מוסרי לפשוע,
כל זמן שגם אחרים פושעים,

אז ההשוואה שהינך עושה
(לצורך הצדקת עמדתך),
בין ''טרנספר לפושעים'
לבין ''להשמיד צדיקים''
היא השוואה מופרכת, היות
והיא מבוססת על ההנחה
שאין הפשיעה של אחרים
מצדיקה פשיעה של יהודים.

אם אתה מצדיק פשעים של יהודים
נגד האוכלוסיה הפלסטינית
אז אינך יכול לטעון ש'השמדת צדיקים'
אינה מוצדקת. אי אפשר להשתמש
בטיעון הזה רק להצדקת פשיעה של יהודים
(אפילו כאשר אינך רואה בטרנספר מעשה
פשע). או ש... או ש...

הנפש המלוכלכת היא נחלתו של מי שמצדיק
פשעים נגד האדם, ביחוד כאשר להצדקת פשעים
אלה הוא מעלה את ההנחה ש'דין אחד לכל'.
או ש... או ש...
אבל כמו ש... אי אפשר.

ולצערי יש מגפה של חוסר הגיון מסוג
זה במקומותינו, -מגפה שגוברת ככל שציבור
נעדרי ההגיון והמוסר הבסיסי גדל. זה כמו ווירוסים
המתרבים בגוף ללא מעצור. וזה ווירוס מסוג מיוחד,
הוא גורם להתקרנפות. ועוד יותר מפליאה העובדה
שבידיו של כל אחד ואחד מאיתנו התרופה למחלה
(תרופה אנטי-ווירלית מהפכנית): די לאדם שווירוס
אי-ההגיון שוכן בגופו לבחור בדרך המוסרית (להקשיב
לקול המצפון) והווירוס מתחיל להתפרק. על האדם
הנגוע להחליט אם יבריא או ימשיך להיות חולה.
כמו שאמרתי: או ש... או ש...
_new_ הוספת תגובה



[•] תענה לבעיה שלך שהוא הציג
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 15:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תומך ברצח יהודים וחושב שרצח 6 מיליון יהודים זה דבר סביר שצריכים לעבור עליו בשתיקה, אבל הרס שניים וחצי חדרים של מחבל מתאבד זה שיא הפשע המוסרי בעולם.

[•]...,

אברהם פרידמן
_new_ הוספת תגובה



ההגיון שלך הוא ההגיון שלך
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 18:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההשוואה המופרכת נעשתה מתוך ההשוואות שאתה עושה.
חבל שאתה לא קורא לפעמים את מה שאתה כותב.
מילא שאתה מכניס את מילותי לפיך
אבל להכניס את מילותיך לפה שלי?!
עד כאן !!!

וירוס ההתקרנפות זה כמו קוף ההתחזרות?

יחזקאל שריג
_new_ הוספת תגובה



ההגיון שלך הוא ההגיון שלך
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 21:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר אין לך מה לומר
לענין, עדיף שתמנע.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה , אישיות חסרת קשב .
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 6:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך גם שגויים וגם בזויים .
בזויים תחילה .
אתה מתהדר בתיקון הכתיב הלטיני שלי אל תוכנו נדחה על ידיך . מילא WAE VICTIS . אך AD HUMINEN ? אין מסר אחד שלך שאינו עוסק בי ובגופי תחילה . זה בזוי . גם הטיעון האחרון שלך מתחיל בפיצויים של משפחתי מגרמניה .לדעתך השגויה זה מראה את טעותי . ללא קשר להיגיון הפגום בטיעון שלך .
אתה גם לא שם לב לדברים שעונים לך , כי אתה עונה עם ''אידאה פיקס'' . גם כאן אתה יכול לתקן את הכתיב במקום להתייחס לטיעון .

אתה אדם המסתתר מהמתדינים האחרים ואני אמנם לא חייב לך שום הסבר . בכל זאת אני מספר לך , משפחתי לא קיבלה פיצויים מגרמניה .

מצד שני אתה יודע מצוין שאני מציע לשלם הון קטן לכל משפחה ערבית שתעזוב את ארץ ישראל . בהתחשב בזה שרובם הגדול הם צאצאים של מהגרי עבודה אשר באו לכאן אחרי התחלת התישבות היהודים בארץ הריקה ברובה הרי שהצעתי היא נדיבות יוצאת דופן . נדיבות אשר אחרים יראוה כמיותרת .

כולם כובשים , כולם גונבים אדמות . כולם נוהגים כך משחר ההיסטוריה . בקונפליקט בין יהודים לערבים המצב הוא שהערבים גנבו את אדמות היהודים בכיבוש . על פי ''דין אחר לכולם'' שאתה מצדד בו ראוי הכיבוש חזרה , מידי הערבים לידי היהודים .

הייתי עונה לך גם על ''פשע נגד האנושות'' אך אתה בכתיבתך הפכת לאדם שאינו ראוי לדון איתו .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 7:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,
אתה עושה צחוק מהעבודה,
ומעצמך.

איני ''מתהדר'' בתיקון הכתיב הלטיני השגוי שלך.
אני מתקן את הכתיב הלטיני השגוי שלך (ודרך אגב
כתבת ad humunem במקור ולא כפי שמופיע בתגובתך,
כך שגם את את הטעויות שלך אינך מצטט כהלכה),

אני מתקן את הכתיב הלטיני השגוי אצלך, כאשר
הטעות מופיעה בתגובה שלך בה אתה מסביר באריכות
'מלומדה' שלערבים אין תרבות.

ובהקשר זה, בורותך שלך הופכת לרלוונטית. אם אתה
לא מסוגל לכתוב ביטוי אחד בלטינית בלי שתי טעויות,
אז הסמכות שאתה לוקח לעצמך לבטל בהבל פיך את
עבודתם של כמה מגדולי המתרגמים ממוצא ערבי או
מוסלמי הינה מופרכת לחלוטין. אתה עושה מעצמך צחוק
בעניין הזה, והיומרה כולה שלך.

הקלישאות שהינך מפזר ב'נדיבות' ביחס ל'ערבים'
מוכיחות בפשטות שהבסיס לבורותך המלומדה
הוא דיעה קדומה: לא עובדות ולא ניתוח. עמדה
גזענית מובהקת המטילה דופי בציבור שלם לפי
דתו והשתייכותו האתנית והטפה לשלילת זכויותיו:

1. גירוש ה'ערבים' (ללא הסכמתם כמובן, ואל תתמם לי).
2. ה'ערבים', ''רובם הגדול הם צאצאים של מהגרי עבודה
אשר באו לכאן אחרי תחילת התישבות היהודים בארץ
הריקה ברובה''. שטות גזענית שאינה נתמכת בשום עובדה.
3. ''הארץ הריקה ברובה'' - עוד שטות ידועה בציבור.
4. ''הצעתי היא נדיבות יוצאת דופן.'' הדבר היחידי שיוצא
את הדופן פה זו הנימה המתנשאת, המוכרת לנו
מההסטוריה הלא מכובדת של אידיאולוגיות גזעניות.
5. ''כולם כובשים, כולם גונבים אדמות. כולם נוהגים
כך משחר ההסטוריה.'' יופי, אריה. בתור המייסד של
הישראליות הפשיסטית הגזענית המתרוממת
(לא רציתי להגיד ה'מורמת'), מצאת אכן את הרעיון
המייסד של התנועה החדשה, וגם את שמה: תנועת
הגנבים והרוצחים היהודים - ת.ה.ה.ה.
6. אתה ממשיך, בלי להתעייף, ישר להאשמת הקורבן
המוכרת החביבה עליך: ''המצב הוא שהערבים גנבו
את אדמות היהודים בכיבוש.''
7. ואתה מסיים באופן שמוכיח שעדיין לא למדת כלום
מהתכתבויותיך כאן: ''הייתי עונה לך.... אך.... הפכת
לאדם שאינו ראוי לדון איתו.'' תשובה קצת ארוכה
ומפורטת מדי, מכדי שנאמין לך שמצאת את יוסלה
כמי שלא ראוי לדון עימו.
8. בכותרת אתה טוען שיוסלה ''אישיות חסרת קשב,''
אך מהטעויות כתיב שהינך עושה, ומהיעדר ההגיון
הבסיסי באופן הטיעון שלך, נראה שקשב זו דווקא
הבעיה שלך. אולי האוויר בחיפה קצת דליל מדי.
9. אתה טוען שיוסלה ''מסתתר''. כאשר
האמת היא שיוסלה תמיד מגיב בשם זה ב'ארץ הצבי',
בעוד שאתה, אריה עירן, משתולל על כל המפה
עם תגובות עלומות שם, שניתן לזהות אותן די בקלות,
או לפי הניקוד המוזר (והעלמתו המרושלת לעיתים)
או פשוט לפי התוכן (ניקנוק, ילודה, דרווין, ושאר
רעות חולות). מה שנחמד זה שאם עושים מחקר
קטן של כל התגובות מעשה ידיך באתר,
קל לראות שפיך וליבך אינם שווים: בהודעות בהן
אינך מזדהה אתה מרשה לעצמך לדבר בפירוש על
רצח וחיסול על ה'ערבים', על גירושם הכפוי של
הפלסטינים, ובכלל הטון יותר אלים, והפרוגרמה
הפוליטית אנטי-דמוקרטית במוצהר.

כאשר אתה חוזר לכתוב בשימך (לאחר שיוסלה
זיהה את רוב תגובותיך האנונימיות הקיצוניות
יותר) אתה מיתמם ומנסה לפחות להיראות כבן תרבות.

לא הייתי טורח להתעסק בטקסטים שלך
באתר אילולי היו חושפניים במידה
שהפכה אותם למייצגים את הנפש התועה
של הרבה ישראלים דור שני ושלישי לשואה.
ממקום של היות הקורבן האולטימטיבי,
הפכו יהודים כמוך לתוקפנים,
שוביניסטים, גזענים, ובאופן כללי חסרי מוסר.

אין דברי אלה מכוונים כלל לאישיותך,
אלא למה שמתשמע מדבריך. אינך יכול לקרוא
להרג כל הערבים, לגירוש כל הפלסטינים,
לניקנוק עזה, ולהפיכת המשטר והחברה למסכת
של עקרונות דרוויניסטיים, מבלי שנקרא לך 'פשיסט'
ו'גזען' - כי אלה הם הביטויים הפוליטיים המדעיים
ביותר שאפשר למצוא כדי להגדיר את עמדותיך.

אתה רוצה שלא יכנו אותך 'גזען'?
תפסיק להטיף להרג ולגירוש האוכלוסיה הפלסטינית
של ארץ ישראל. פשוט. לא?
עד אז, תמשיך לקרוא את תגובותי בשקיקה,
כהרגלך. אולי סוף-סוף תלמד משהו.
_new_ הוספת תגובה



עמיש, חליק לקשקש שטויות
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 15:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה קשקשת, פשפשת וגרבצת אתה יכול לדחוס ב-‏9 סעיפים, במה שבינהם ובמה שמסבבם? למה אתה חייב לעשות את זה?
הרי אתה לא איש בור אלא איש חריף שכל ויודע מה קורה לביצה במחבת.

למה ערן לא יכול לקרוא לניקנוק ערביי השטחים הכבושים ואתה יכול לקרוא לניקנוק יהודי השטחים הכבושים?
אתה חושב שלך מגיע יותר?

אברהם פרידמן
_new_ הוספת תגובה



לא מפריע לי
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 17:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה , לא מפריע לי להקרא ''גזען'' .
אם בתואר גזען אתה כולל את מי שרוצים לשקם את העם היהודי .
אם בתואר גזען אינך קורא למי שרוצים להשלים את השואה .
אם בתואר גזען אתה קורא ליהודים מפריחי ארץ ישראל .
אם בתואר גזען אינך קורא למי שקורא להרג היהודים והשמדת מדינתנו .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RED HERING . מלאכת התרגום אינה מפעל גדול כמו מלאכת היצירה .
היהודים תרמו הישגים בתחומי הכימיה , הפיזיקה , ההנדסה , המתמטיקה , הספרות , הרפואה , הערבים תרמו פה רעב .
האם יש לך יכולת להראות הישגי הערבים בתחומים אלה ?
אולי שפע פרסי הנובל שלהם ?
_new_ הוספת תגובה



דרישה שהמדיניות הגזענית תוכר בעולם
סתם אחד (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 21:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידיעה טריה:

_new_ הוספת תגובה



ספירו, בקרוב תהיה לך בעיה חדשה.
סתם אחד (יום חמישי, 16/04/2009 שעה 23:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העולם יצטרך להכיר בישראל כמדינה יהודית.

גם הערבים...

אז מי אתה שתתלונן ?
_new_ הוספת תגובה



ספירו, בקרוב תהיה לך בעיה חדשה.
אריק פורסטר (יום שישי, 17/04/2009 שעה 2:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה היא שאין אף יהודי במדינה. רק מיליונים של מתחזים.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, בקרוב תהיה לך בעיה חדשה.
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 5:17)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי הוא יהודי בשבילך ?
_new_ הוספת תגובה



ספירו, בקרוב תהיה לך בעיה חדשה.
אריק פורסטר (יום שישי, 17/04/2009 שעה 7:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם מוסרי ובעל מצפון.
_new_ הוספת תגובה



אריק, אתה מתייוון אנטישמי
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 15:23)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה ליהודים אסור להיות חסרי מצפון ומוסר ולערבים מותר?
כי אתה שונא יהודים? יהודים הם לא בני אדם?
גם אתה כמו עמיש חושב שזה נחמד לצלות אותם בכבשן?

אברהם פרידמן
_new_ הוספת תגובה



אריק, אתה מתייוון אנטישמי
אריק פורסטר (יום שישי, 17/04/2009 שעה 18:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת להוסיף שאני גם פדופיל.
_new_ הוספת תגובה



נחוצה אינפורמציה .
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 18:30)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך קוראים ליהודי הנחמד מדרום אפריקה ? נו . זה שמארגן את ועידת דרבן נגד הגזענות והיהודים ?
_new_ הוספת תגובה



נחוצה אינפורמציה .
אריק פורסטר (יום שישי, 17/04/2009 שעה 19:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי מושג. אני דווקא בעד גזענות ויהודים.
_new_ הוספת תגובה



חבל מאד . דווקא ועידה טובה .
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 19:32)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגברת מאירלנד הובילה את ועידת האום נגד גיזענות . והנה פלאי פלאים . כל הועידה עסקה ביהודים ויחסם לפלסטינים , כאשר העולם כולו שטוף גזענות . שלושה ימים אחרי הועידה המצויינת פגעו שני מטוסים במגדלי התאומים .

כעת מארגן שמגעגע יהודי מדרום אפריקה ועידה דומה . אנטישמים היכונו !

יוסלה - כרטיס חינם לועידה .
משלחת ישראל : אבנרי , ספירו , גלאון , ביילין , בשארה , T.B. ראעד סלאח .
_new_ הוספת תגובה



קראת לי?
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 9:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם...

יש ידיעות יותר בוערות
מאשר ההכללות הגדפניות של
עוד סתם אחד שחושב שכל מי
שסולד מגזענות ומגזענים (גם אם
הם יהודים) הוא אנטישמי:

הנה קטע מידיעה על הרוג בהפגנה בבילעין אתמול:
''ח''כ דב חנין (חד''ש) הביע היום (שישי) זעזוע מהריגתו של המפגין בבילעין באסם אבו רחמה, ואמר כי ''לאורך השנה האחרונה צה''ל ומג''ב מפעילים כוח בלתי מרוסן כלפי מפגינים בבילעין. ההפגנות השבועיות בבילעין, בהם מפגינים פלסטינים וישראלים במחאה לא אלימה נגד גדר ההפרדה, נתקלות בתגובה אלימה ואף רצחנית''. ח''כ חנין קרא להעמיד לדין את האחראים להריגת המפגין ולפציעת האמריקאי טריסטן אנדרסן לפני כחודש. לטענת חנין, שר הביטחון אהוד ברק נושא באחריות ישירה להפרת החלטת בג''ץ, שהורה לשנות את תוואי חומת ההפרדה בבילעין.
בג''צ הורה לפני כשנה לשנות את
תוואי הגדר בבילעין (כדי למנוע הפרדה
של הכפר מכ-‏60% של אדמותיו).

עד היום התוואי לא שונה, וזה מנקר עיניים
גם כהפרה חמורה של פסיקה של בית הדין
הגבוה לצדק, וגם בשל הקלות, ברמה הטכנית,
בה ניתן היה לקיים את פסק הדין, היות ובאיזור
בילעין הגדר היא אכן גדר תיל ולא גדר בטון. לוקח
יומיים להזיז גדר כזאת.

עכשיו נהרג שם מפגין, ולא מזמן נפצע שם קשה
מפגין אחר. כבר לא הורגים רק פלסטינים בשטחים,
עכשיו גם מפגינים יהודים שאינם חמושים נורים על
ידי צה''ל.

אך אחרי טבח האוכלוסיה הפלסטינית בעזה בדצמבר
2009 בידי צה''ל, אינני מצפה שמישהו בישראל ירים
את קולו ויתריע על השימוש בכוח בלתי ראוי בהפגנות
נגד הגדר. ביחוד במקרה בו המדינה היא המפרה את
החוק בכך שאינה מקיימת פסק דין של בית הדין הגבוה
לצדק.

גם גנבים,
גם פושעים ומפרי חוק,
וגם רוצחים.

המדינה משתמשת בחייליה,
לא כדי להגן על אזרחיה ותושביה,
אלא כדי להרוג ולפצוע אזרחים שלה
המפגינים כנגד הפרת החוק על ידי
המדינה עצמה.

בשטחים ייאמר על ישראל, לא
הרצחת וגם ירשת, אלא
הירשת וגם רצחת.

קודם גונבים את האדמה של הפלסטינים,
ואחר-כך גם יורים בהם למוות. וכדי
להדר במצווה, יורים גם בכמה יהודים
שחשבו שמה שהיהודים הגנבים עושים זה
לא בסדר.
_new_ הוספת תגובה



[•] מי הסתכל במפה ?
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 10:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדר ההפרדה נמצאת בין בילעין ובין מודיעין עילית . המרחק בין גדר ההפרדה ובין מודיעין עילית הוא בערך 800 מטר בדרום ומאה מטרים בצפון .

בצער רב אני מתייחס לשופטי בגץ כמו אופוזיציה שמאלנית .
החלטותיהם נגועות בהשקפה פוליטית שמאלית , כבר מזה זמן רב .
המפגינים היהודים בצד המזרחי של גדר ההפרדה מציב אותם במחנה הפלסטיני .

גם היהודי מדרום אפריקה שמארגן ועידה כאילו-נגד-גיזענות הוא [•]... אפילו אם שמו כהן-לוי . הועידה הקודמת שנערכה בדרבן הייתה במה להשמצת ישראל במקום במה להוקעת הגזענות ברחבי העולם .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 12:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו הבעיה כאשר משוחחים עם בורים ועמי ארץ:
התוואי הנוכחי של גדר ההפרדה גוזל כ-‏60% מהאדמות של הכפר בילעין.
_new_ הוספת תגובה



האדמה והקושאן .
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 16:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האדמה היא בת מיליוני שנים .
הטורקים רשמו אישור שהיא שייכת לערבי-מוסלמי .
אז מה ?
זו אדמה שנגזלה מיהודים !
בכיבוש , בכח ובמיסוי רצחני .
_new_ הוספת תגובה



הגודל לא קובע
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 17:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לא בזה וגם לא בזיוני השכל שלך.
_new_ הוספת תגובה



עוד דוגמה לדמגוגיה
דוד סיון (שבת, 18/04/2009 שעה 10:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. במאמר ממנו ציטטת את דברי חה''כ דב חנין כתוב גם:

''מצה''ל נמסר כי היום התקיימה בבילעין הפגנה אלימה ובלתי חוקית שבמסגרתה נטלו חלק כמאה מפגינים אשר יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר הכוחות שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בסמוך לשעה 15:00 התקבל דיווח על אזרח פלסטיני שנהרג בהפגנה ובצה''ל בודקים את נסיבות מותו''.

האם החסרת את עובדת היות ההפגנה אלימה ובלתי חוקית בכוונה? האם הדמגוגיה מכוונת?

ב. בעניין פסיקת בג''ץ בקישור (http://elyon1.court.gov.il/files/05/140/084/n33/0508...) אפשר לקרוא את פסק הדין האחרון בהקשר שהזכרת.

-----

הפגנה בלתי חוקית היא בלתי חוקית גם אם משמעות פסיקת בג''ץ היא שנעשה עוול.

מצד שני התנהלות הממשלה בהקשר הזה גם היא בעייתית מאד.
_new_ הוספת תגובה



[•] חובבי השטן
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 13:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון היקר,

לעיתים הטון החגיגי והמתנשא שלך ממש לא במקום.

א. מהמאמר שממנו ציטטתי, יכולתי, בשל נסיון העבר, [•]..., להביא רק ציטוט
קצר. ברור שבחרתי בקטע מדברי דב חנין, ולא את הודעתו של דובר צה''ל
שהיא בדיחה קצת עצובה.

בעניין החוקיות או אי-החוקיות של ההפגנות בבילעין אין לי כוח להתווכח.
עצם האופן בו העלית את הנושא מראה שבורותך בעניין רבה.

אזכיר רק שלושה אלמנטים: א. החוקים החלים על תושבי השטחים הפלסטינים
הם חוקים לשעת חירום, המונעים מלכתחילה התארגנות במקומות ציבוריים,
כאשר הצבא, שהוא השולט בשטח אינו רוצה בכך. והצבא אינו רוצה בכך. אין
חופש ביטוי או חופש התגודדות בשטחים כפי שהוא קיים בישראל.
ב. כל קצין זוטר בשטח יכול להכריז על השטח כשטח צבאי סגור. גם כאשר השטח
הוא הבית של מישהו, החצר האחורית, או התחת של החמור.
ג. תושבי בילעין מפגינים על האדמות שלהם. ו'אי-החוקיות' כביכול של ההפגנות
בבילעין היא תוצאה של ההכרזה של הקצין התורן בשטח על כך שהשטח בו
מתקיימת ההפגנה הוא שטח צבאי סגור. זה היה מצחיק אילו זה לא היה כל-כך
עצוב. למרות שגם האדמות מצידה השני של הגדר הן של בילעין (כ-‏60% מאדמות
הכפר) ההפגנות בבילעין מתקיימות בצד הפלסטיני של הגדר.

נושא בילעין והפרטים הקשורים בו אינם בגדר סוד. אולי עדיף היה, דוד, אילו
במקום לנסות לשוות להערותיך בדבר 'כשרות' דברי תוקף ואוטוריטה שאין להן
באמת, היית בודק את הנושא של בילעין כפי שצריך תחילה, ורק אז היית פונה
להטיף לי מוסר.

ואם 'בא' לכם לראות איך הורגים פלסטיני לא חמוש, לאור היום בתנאי ראות
מעולים, אנא צפו בקטע הבא:
ואני בטוח שדוד ימצא טעם לפגם בתנאי התאורה, או בתנועות המצלמה, או
משהו כזה. וידידיו חובבי השטן, צופיה ופרלמן, יוכלו לצהול שוב למראה עוד
פלסטיני מת.
_new_ הוספת תגובה



[•] תירוצים
דוד סיון (שבת, 18/04/2009 שעה 14:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מי שמתנשא זה אתה, כנראה משום שאין לך מושג קלוש מה אני יודע או לא; כנראה שבכוונה בחרת לפגוע בתנאי התאורה, לעוות את המציאות בשירות הדמגוגיה. העובדות שהחסרת ואלו שאתה מציג עבורן תירוצים, הן עדות לרמת המוסר הירודה שלך עצמך.

ב. אף אחד לא דרש ממך ציטוטים אלא התייחסות לעובדות חשובות שעולות מן המאמר הקצר שאתה בעצמך בחרת להציג כאן. לכן הטענה על חוסר אפשרות להציג ציטוטים היא בדיחה אם לא משהו יותר גרוע.

ג. מה לעשות הפלשתינאים כמו המתנחלים וכמו תושבים אחרים חייבים להתנהג על פי החוק. בודאי שאין ראוי להשליך אבנים על חיילי צה''ל, נציגי הריבון בשטח. מי שעובר על החוק ראוי שיענש בהתאם.
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 14:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר סיון הלא כל כך יקר,

א. מהערותיך הבודדות בעניין בילעין ניתן להסיק שידיעותיך בנושא קלושות.
מכאן גם שהטון השופט והפטרנליסטי בו הינך משתמש רק תורם לצרימה.

ב. העלית באיניואנדו (ברמיזה) את הטענה שבחרתי לצטט מגוף הכתבה רק את
מה שנוח לי. [•]... התירוצים הפעם בגזרה שלך. [•]...
ג. מה לעשות, החלק השלישי בתגובתך מוכיח שוב שאין לך מושג מה קורה
בשטח, וביחוד בבילעין. ואם המושג שלך של ענישת המפגין ליד ביתו בשטחים
הוא עונש מוות, אז נראה לי שאנחנו לא רק לא מאותו בית החינוך, אלא שהטרלול
הנפשי-מוסרי שהוא נחלתם של רבים בישראל כיום, הגיע גם אליך.

עשה לי טובה, בדוק את פרטי הנושא לפני שאתה כורה לעצמך שוחה עמוקה
מדי.
_new_ הוספת תגובה



תגובתך מעידה על פגמים בהבנת הנקרא!
דוד סיון (שבת, 18/04/2009 שעה 15:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] תגיד לי רק באיניואנדו
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 16:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה אתה שם עם הקרחת והמצלמה?
_new_ הוספת תגובה



אדמות הכפר בילעין הן אדמה כבושה .
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 16:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה אדמות שהיו שייכות ליהודים והערבים כבשו .
כעת התהפך הגלגל . בג''ץ מכיר בקושאן טורקי ולא מכיר במהלכים שבהם נגזלה אדמה זו מהיהודים .
כל איזור מודיעין היה מקום מושבה של משפחת מתיתיהו החשמונאי .
לא ערבים , לא מוסלמים ולא קושאן .
הכפר בילעין הוא על אדמה השייכת לעם היהודי .
_new_ הוספת תגובה



[•] חובבי השטן
סתם אחד (שבת, 18/04/2009 שעה 16:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בדיוק מפריע לך?
שצה''ל לא נותן לכם להתפרע יותר מדי?

תסביר לי למה נותנים לכם בכלל להגיע עד לגדר ולעבור על החוק? למה לא שמים אתכם בכלא מרגע שאתם מפרים הוראות חוק וככה להגן עליכם מחוסר האחריות שאתם מפגינים.

תגיד, זה אתה שצועק שם ''חובש, חובש, תביאו את החובש שלכם, פגעתם לו בחזה'' ???
_new_ הוספת תגובה



זהבה'לה ברדיו
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 9:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע זהבה גלאון מאשרת את הטענה שהפלסטינים לא הסכימו עד עכשיו לשום הסכמה ישראלית לנסיגה תמורת הסכם שלום ?
_new_ הוספת תגובה



מי שמע ? מי ראה ?
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 9:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשים רבים טוענים שישנה הכרה של עראפת או של אבו-מאזן או של גוף פלסטיני במדינת ישראל , דה-פאקטו או דה-יורה או שניהם .
מישהו יכול להוכיח את זה בעזרת מובאה או קישור ?

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



NO LAND 4 PEACE
סתם אחד (יום שישי, 17/04/2009 שעה 10:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אכן אין מקום להשוואה בין גרמנייה לישראל
סתם אחד (יום שני, 20/04/2009 שעה 8:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים התיישבו פעם בגרמנייה, העם הגרמני איפשר להם מאות רבות של שנים לחיות על אדמתו. מסוף המאה ה-‏19 קלט העם הגרמני רבבות מהגרים יהודים ממזרח אירופה. ברגע קצר בהיסטוריה בת אלפי השנה של גרמנייה, בתקופה בת 12 שנה, גרמנייה שללה זכויות אזרח ואדם מהיהודים, בדומה לאנגלייה במאה ה-‏12, גירשה אותם, ולבסוף קטלה בהם, בטענה שמדובר בעם זר, לא גרמני, שהינו עם של אנשים נוכלים, רעים, שתלטנים בדרכי רמייה - הממררים את החיים לאומות יוצרות תרבות והגונות (זו טענה גזענית כמובן, המכלילה לגבי כלל היהודים).

מאידך, הבדואים והפלשתינאים לא קיבלו בעברם מקלט כאן מהעם היהודי, אלא היהודים שבאו לכאן, לפני מאה שנה, גזלו את אדמתם בדרכי רמייה ואלימות וממררים את חייהם. אין מקום להשוואה בין כיוס פשוט, לבין זה המסרב לתת אמצעי קיום לאחר ממשאביו שלו.

מיכאל שרון, כרגע באירופה.
_new_ הוספת תגובה



אין מקום להשוואה בין גרמנייה לישראל
סתם אחד (יום שני, 20/04/2009 שעה 9:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך נקובים כמסננת .
הגרמנים שונאים יהודים עשרות דורות .חלק מהיהודים היו סוחרי עבדים באימפריה הרומית . חלק מהעבדים היו גרמנים . מעט יהודים סחרו בהרבה עבדים גרמנים .
בגרמניה היו לפחות שלושה גלים חזקים של שינאת יהודים .זו של ימי הביניים שבהן ברחו יהודים מגרמניה למזרח אירופה ובמיוחד לפולין . זו של מרטין לותר כחלק ממאבקו נגד רומא הקתולית . וזו של העת החדשה כאשר יהודים שנרדפו על ידי אלכסנדר וניקולאי ומצאו חיים נסבלים במרכז אירופה . בגרמניה , באוסטריה , בצכיה בסלובקיה ובהונגריה . אחרים הרחיקו עד צרפת , אנגליה ובעיקר ארצות הברית .

הערבים בישראל נחלקים לשניים . 20% הם צאצאי התושבים הערבים שמלפני הציונות . 80% הם צאצאי מהגרים שנמשכו כמו זבובים לעוגת הדבש היהודית ששמה ציונות .
_new_ הוספת תגובה



אין מקום להשוואה בין גרמנייה לישראל
אריק פורסטר (יום שני, 20/04/2009 שעה 19:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שתעיין בנתוני הכלכלה של פלשתינה (א''י) בין מלחמות העולם כדי לבדוק עד כמה מתוקה היתה עוגת הדבש היהודית שאתה מסתמך עליה.
_new_ הוספת תגובה



אין מקום להשוואה בין גרמנייה לישראל
סתם אחד (יום שני, 20/04/2009 שעה 20:39)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתונים אלה אינם מספיקים .
מה שנחוץ לבדוק זה האם ל-‏700.000 ערבים היה מניע כלכלי לבוא לחפש עבודה בפלסטינה .
הערבים האלה לא נרדפו פוליטית ולא דתית . המעט שהיה בפלסטינה היה עדיף על המעט בסוריה , בלבנון , במצרים ובעירק .
עובדה ששמותיהם מאסראווה , בגדדי , טורקו , חיג'זי , סמארא , חלבי וכן הלאה .
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום שני, 20/04/2009 שעה 21:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...

נמאס מהאג'נדה הגזענית במובהק
של אריה עירן. אולי תקראו לילד בשמו
סוף-סוף, במקום לנהל 'דיונים' מדעיים
כביכול בנושא שהוא נושא מוסרי ולא
נושא דמוגרפי. המניעים של טוען הטענה
הם הנושא, לא הטענה עצמה.

מה זה משנה איזה אחוז מהתושבים הפלסטינים
הם בני מהגרים, כאשר הטענה נועדה מלכתחילה
לשמש צידוק לגירושם מיהודה שומרון ועזה.

מה הטעם לקיים דיונים ארוכים על תקפות היישות
הפלסטינית, - ראה פרלמן ושות', כאשר ברור שה'תזה'
נועדה להצדיק פשעים נגד האוכלוסיה הפלסטינית
בעבר ובעתיד.

מספיק עם 'איון' הפלסטינים.
האם לא נלמד אף לקח מהשואה?
_new_ הוספת תגובה



אין מקום להשוואה בין גרמנייה לישראל
דוד סיון (יום שני, 20/04/2009 שעה 20:56)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיון בנתוני הכלכלה של פלשתינה (דיון 1361, דיון 1373) יבהיר שעוגת הדבש היהודית היתה יותר מתוקה. הצמיחה (בכלל ובמונחי תוצר לנפש) במשק היהודי היתה גבוהה יותר מאשר במשק הערבי. אבל שני המשקים האלה צמחו ולכן היו מקור משיכה למהגרים על בסיס כלכלי.

בולטת לעין העובדה שקצב גידול האוכלוסיה היהודית היה גדול יותר במהלך התקופה שהזכרת. לפי הנתונים המוצגים במאמר הראשון אין בסיס לטענת ש-‏80% מהאוכלוסיה הערבית מקורו במהגרים שנמשכו ועגת הדבש היהודית.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לפי נתוני הלשכה הסטטיסטית המנדטורית
סתם אחד (יום שני, 20/04/2009 שעה 22:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פחות מרבע מהפלשתינאים עד 1947 הם צאצאי מהגרים. הייתי הראשון, בזמן שרותי הצבאי בדו''צ בענף הסברה, שעלה בדעתו הרעיון לבדוק את הנושא. הרעיון הזה היה למעשה של אבי המנוח, ד''ר דוד שרון, הנמצא בארץ מ-‏1920 מגיל חצי שנה. הוא סיפר לי על אלה שקראו להם בזמן המנדט ''חוראנים'' ויידע אותי לנושא, היציע לי לבדוק אותו במסגרת ההסברה הישראלית. זה היה ב-‏1970.

עברתי על הרשומות הסטטיסטיות השנתיות הבריטיות, ולפי שיעור נדיב של גידול אוכלוסיה שנתי טיבעי בן 3% יכולתי למצוא איזה גודל היתה אמורה להיות האוכלוסיה הפלשתינאית בשנת 1947 על פי גידול טיבעי בלבד. כשהפחתתי גודל זה מהאוכלוסיה בפועל ב-‏1947 יכולתי למצוא את שיעור המהגרים. פחות מרבע. בזמנו זה נחשב לסנסציה גדולה, הופץ למסבירים ולשגרירויות ולעיתונות, שכן הנושא לא היה כלל ידוע.

במשך השנים התרגלו לרעיון והיתחילו לנפח את המספרים, למשל נתניהו ב''מקום תחת השמש''. האם פעלתי טוב? כשאני קורא שקרנות נוסח פרלמן הבנוייה על סילוף ופיברוק ממצאי דאז תוך פנייה למלאכת פיברוקים מיומנת, אני חש נקיפות מצפון. רציתי קצת איזון, אך הבאתי לפתיחת תיבת פנדורה של שקרנות רומסנית ומנשלת.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לפי נתוני הלשכה הסטטיסטית המנדטורית
סתם אחד (יום שני, 20/04/2009 שעה 23:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שרוב התושבים הפלסטינים בארץ ישראל הם צאצאי מהגרים זה מקרוב באו הועלתה לאחרונה ב'ארץ הצבי' בעיקר על ידי אריה עירן, וזאת בהקשר האומלל של התיאוריות הפסבדו-מדעיות שלו בדבר הצורך בגידול האוכלוסיה היהודית וגירוש התושבים הפלסטיניים כדי 'לפנות מקום', וכל זה כדי 'לפצות על השואה.

אין מקום בשיח הזה כלל לכנות ולשקיפות של כתיבתך ומחקריך בעבר ובהווה - אין מקום כאן כלל לדחף הכן לחקר האמת. יש לנו כאן עסק עם אנשים פרימיטיביים, - גזענים השואפים להחזיר את ישראל למצב החייתי הקדום - הקדם-אזרחי, ועושים הכל כדי לעודד את התופעות החולניות ביותר בחברה הישראלית.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לפי נתוני הלשכה הסטטיסטית המנדטורית
סתם אחד (יום שלישי, 21/04/2009 שעה 4:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האוכלוסיה הערבית שנספרה בצנזוס של 1922 כבר הייתה אוכלוסיה פולשת .
ערבים פלשו לארץ לכל אורך ההיסטוריה .
החל מהמאה ה-‏7 עם תחילת התפשטות האיסלם , דרך הממלוכים והעותומנים וכלה בפולשים הערבים של הזמן החדש .

אין שום אפשרות לחיים של הערבים והיהודים יחד בארץ ישראל .
הגנה על ''זכויות'' הפולשים הערבים היא גזר דין הכחדה של העם היהודי .
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לפי נתוני הלשכה הסטטיסטית המנדטורית
סתם אחד (יום שלישי, 21/04/2009 שעה 6:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,
אתה שוב מגיש לנו תבשיל תערובת של כביכול עובדות שגזרת מוויקיפדיה עם גחמות אישיות רגשניות על גורל העם היהודי והערבים המתנכלים לו, וכל זה על רקע השואה וה'זכות' של העם היהודי על כל ארץ ישראל שאינה מעוגנת, לא במדע, ואפילו לפי נביאי ישראל מתקופת המקרא הזכות הזאת נראה שפג תוקפה.

מדוע הגנה על זכויות האדם הבסיסיות במזרח התיכון ובכל מקום אחר היא
''גזר דין הכחדה של העם היהודי''? זה נשמע כמו דברים של משוגע.
_new_ הוספת תגובה



תודה לאיבחון . ''זה נשמע כמו דברים של משוגע''
סתם אחד (יום שלישי, 21/04/2009 שעה 6:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם היהודי במשך עשרות דורות , נרדף וצומצם בדרכים שונות . השואה היא חלק מארועים אלה .
כאשר באירופה חיו 10 מיליון יהודים מתוך 17 מילון שחיו אז , נרצחו 6 מיליון יהודים בשואה . 60% מיהדות אירופה .

במקום לאבחן את אישיותי הפסיכית , תתמודד עם הטענות .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 21/04/2009 שעה 6:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא טענה. זו עובדה: נרצחו ששה מליון יהודים בשואה.

הנסיון שלך לבסס על זה את הטענה שיש לגרש ולחסל את הפלסטינים
הוא מגוחך,

מהווה עלבון לניצולי השואה ששרדו,
ופוגע בזכרם של הנספים.

ולנושא הפסיכיות: 'מאכט זיך משיגע'
זו השיטה שלך מההתחלה. מדבר כאריה עירן
כשבא לך להשמע 'רציני' ו'מדעי',
ועובר לדבר בקולות אחרים (תוך נסיון קצת ילדותי
להסתיר את הניקוד) כאתה רוצה להטיף לחיסול ה'ערבים'
ולהרס רכושם. אולי לא משוגע. סתם בעל רגש נחיתות
שמוצא בהתאנות לפלסטינים - ולו גם בהבל פה - תחושת
כוח מסויימת.
_new_ הוספת תגובה



לא נוח לך ?
סתם אחד (יום שלישי, 21/04/2009 שעה 8:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם שעובר תהליך של הפחתה , או שיגדיל את מספרו או שיעלם .
_new_ הוספת תגובה



אתה, מיכאל שרון, כדאי שתסתום פיך ביום השואה
סתם אחד (יום רביעי, 22/04/2009 שעה 7:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראו מה כתב בעבר מר שרון על השואה:

''...לא סתם המדינה התרבותית וההגונה ביותר באירופה ניתקפה בחמת זעם רצחנית כלפי עם זה, שכמות הנוכלים חסרי הגבולות עולה בו בהרבה על בני עמים אחרים...''

לקרוא ולא להאמין שדברים אלו נכתבו ע''י יהודי ישראלי.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי