פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5445

החלום הרטוב של השמאל הישראלי
יובל ברנדשטטר (יום שישי, 08/05/2009 שעה 7:00)


החלום הרטוב של השמאל הישראלי

ד''ר יובל ברנדשטטר



פסגת המאוויים של הפוליטיקאי הישראלי הוא לזכות בחשיפת דמותו ב''ארץ נהדרת'', תכנית הסאטירה של ערוץ 2. תחתית ההשפלה של תכנית הסאטירה היא תמיד במרכיבים החלשים ביותר בחברה הישראלית, אלו שאין להם פתחון פה תקשורתי, שאינם תקינים פוליטית. כך הסיתה תכנית הסטירה נגד יהודי חברון במערכון הלקוח היישר מן הקריקטורות האנטישמיות של העולם הערבי, המתבססות על התעמולה האנטישמית של גבלס בדר-שטירמר. אבל לשיאה מגיעה הסאטירה בעת שהיא מציגה את ממשלת ישראל הנוכחית כעדת שוטים המתכנסים בבית ה''אח הגדול'' ומתעסקים בהבלים בעוד העולם ה''אמיתי'' מחליט לשים קץ לפארסה הקרויה מדינת היהודים ועושה זאת באלימות השמורה למדינות כמו אפגניסטאן ועיראק.

וזהו חלומו של השמאל הישראלי המיוצג באופן כה מדויק על ידי יוצרי הסאטירה: קץ לפארסה של שלטון יהודי עצמאי והשבת הגלות הנאורה לארץ ישראל. סיום הריבונות היהודית המגוחכת, והשבת המנדט, אם לא הבריטי, אזי האמריקני. כל מה שאנו לא מרשים לעצמנו לעשות לפולש הערבי אנו נקבל בשמחה מן הנשיא האמריקני. הקמת מדינת טרור ערבית, תביעת הפלישה, כוח זר המכתיב תנאי כניעה, ותיעוב מובנה כלפי מה שהוא באופן מופגן יהודי: כך הנציג האמריקני של משטר הכיבוש של אובמה עוטה מסכה מכיוון שהיה בקרבתו של דוס.

החלוקה בין הדוגלים בריבונות יהודית לבין המבקשים גלות תחת שלטון המנדט בארץ ישראל איננה חדשה. הנטייה להתפרק מעול הקמת שלטון ריבוני על כל הכרוך בכך היא נטייה גלותית טיפוסית שמרבית יהודי העולם שותפים לה. השדולה היהודית אמריקנית מריעה לכל פוליטיקאי המציע למסור את גורל היהודים ביד גורם זר, מביידן ועד פרס. הרצון של חלק מן העם לעמוס את עול העצמאות, את עול הריבונות, ולכן את עול הביטחון על כתפיה הצנומות של היהדות הישראלית הוא לצנינים, נראה לרבים כמרד באומות, בעוד ההתרפסות בפני כל צורר היא כורח בל יגונה. וכפי שנאמר, קשה להוציא את היהודים מן הגלות, וקשה שבעתיים להוציא את הגלות מן היהודים.

ערוץ 2, צוות ''ארץ נהדרת'', ומרבית התקשורת מ''גלי צה''ל'' ועד ל''עכבר העיר'', כולם שופרות נאמנים של הגישה הגלותית, המשתוקקת להתפרק מעול העצמאות, ולהיות המדינה החמישים ואחת של מעצמה זו או אחרת. מבחנה הגדול של ההנהגה הוא לעמוד בנחשול של הגלותיות המסתער מכל עבר, מן המרקע הישראלי ועד ועידת אייפאק ולומר: קצנו בגלות, קצנו במסירת גורלנו וארצנו בידי זרים, והחלום הרטוב של השמאל איננו אלו הזיות של הגלות שמקומן לא יכירן בארץ ישראל.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.