פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
זיהוי מוקדם
אברהם בן-עזרא (יום רביעי, 03/06/2009 שעה 6:00)


זיהוי מוקדם

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



אם מתייחסים בסלחנות ורואים בילד הרע רק שובב, נוצרת אווירה מעודדת רוע ומתירה הפקרות, ואם מקבלים בהבנה ואף בחיוך ובעידוד-מה את הבדרן השובב, האלים, העבריין - הוא קולט את הסביבה, ועלול להפיק לקחים שגויים, כאחד הסכלים.

• • •

את הסיכון צריך לזהות בטרם עת.

כך זה בהנדסה, שאם לא כן, נדע על שגיאה בחישוב הקונסטרוקציה לאחר התמוטטות המבנה ופגיעות בנפש.

המהנדס חייב (חובה על פי חוק) שלא לטעות בחישוביו, המהווים מסמך מהותי בתיק הבנייה שבמשרדי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה – הם החישובים הסטטיים, אשר על פיהם מכינים תוכניות קונסטרוקציה ובונים מבנים.

אופן החישובים הסטטיים בהם מדובר – קבוע בתקנות מחייבות, ושגיאה בהם מהווה עבירה פלילית.

האמרה הנפוצה ''מי שלא עושה – לא טועה'' אינה בת תוקף לגבי מהנדסים, ולא קשה לתאר מה היה קורה לו הייתה אמרה פופוליסטית זו תקפה גם לגבי המהנדס.

הזיהוי המוקדם נדרש למניעת נזק לא רק בתחום ההנדסה האזרחית, כדי לנטרל מבנים בסיכון מגרימת נזק, אלא גם בתחומים רבים אחרים, ולא רק למניעת נזק נדרש הזיהוי המוקדם – אלא גם לשם קידום מדעי; ככל שאפשר למצוא ניצוץ של חכמה ודעת בתלמיד ולקדמו בכיוון הנכון, לתועלתו ולתועלת הכלל.

כדי לאתר ולזהות בטרם עת, צריך להיות קשוב לאירועים ולפרשם נכונה.

ממשלת ישראל צריכה להקשיב קשב רב לנאומים המתלהמים של ראשי כנופיות הטרור, כמו גם להשתלחויותיו של אחמדיניג'אד ביהודים וביהדות, לזהות היכן ומהם הסיכונים, להסיק את המסקנות המתבקשות, דומה שיותר נכון לומר – את המסקנות ההכרחיות, ולפעול בהתאם בעיתוי הנכון לפני שיהיה מאוחר מדי.

צריך וגם אפשר לזהות ניצוץ של אלימות בהתבטאויות פומביות כמו גם בפליטות פה אקראיות ומכוונות של אומני רייטינג ולהעמידם במקומם, בריחוק מהמיקרופון מבעוד מועד, בטרם יתרחשו אירועים בלתי רצויים ובטרם ייגרמו נזקים.

שלילי – זה שלילי, ולהתייחס לשלילי בסלחנות – תופעה ישראלית במידה מסוימת – משמע לעודד את השלילי.

כאן אני נזכר בריאיון בטלוויזיה לפני מספר שנים, בו השתתפו שני מרואיינים – האחד הוא רחבעם זאבי ז''ל, שר ואלוף בצה''ל, והשני - פרופסור למשפטים, ייבדל לחיים ארוכים.

הפרופסור העיד על ילדותו ואמר כי לא שקד על משנת מוריו ונחשב לילד שובב.

רחבעם זאבי, לעומתו, העיד על ילדותו ואמר כי מאז ומתמיד היה ילד טוב, חפץ דעת וחובב ספר.

חיבתי הייתה נתונה לטוב, תוך הסתייגות מהילד השובב וחוסר אמון בו, אף כי נדמה היה שהפרופסור למשפטים סבר כי כך ירכוש יותר לבבות של צופים, דבר שאולי הוא גם נכון.

אלימות – צריך להוקיע ולגדוע, ומוטב מוקדם ממאוחר.

אם מתייחסים לכך בסלחנות ורואים בילד הרע רק שובב, נוצרת אווירה מעודדת רוע המתירה הפקרות, ואם מקבלים בהבנה ואף בחיוך ובעידוד-מה את הבדרן השובב, האלים, העבריין, הוא קולט את הסביבה, ועלול להפיק לקחים שגויים, כאחד הסכלים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  (ללא כותרת)  (סתם אחד) (4 תגובות בפתיל)
  אריה עירן אומר  (סתם אחד) (18 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי