פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
זהות ודמוגרפיה
אלי אשד (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 6:48)


ירון לונדון פירסם בחוברת האחרונה של כתב העת לעניינים יהודיים של הקונגרס היהודי העולמי ''גשר'' את אחד המאמרים החשובים ביותר שנתקלתי בהם בזמן האחרון מאמר שכמעט אי אפשר להפריז בחשיבותו.
במאמר ''זהות ודמוגרפיה '' מתמודד לונדון חזיתית עם בעיית ההיתדלדלות הדמוגרפית של מה שהוא מכנה ''הרכיב ההגמוני בחברה הישראלית '' וקובע שהתחזיות צופות בי בשנת 2020 ישתווה גודלן של האוכלוסיות היהודים והערבים בין הים והירדן ובשנת 2050 ישתווה מספרם של אזרחי ישראל הערבים ליהודים וייתצכן שהתהליך יהיה מהיר יותר בגלל ''השיבה הזוחלת '' של פלסטינאים מירדן והשטחים לישראל.
המגזר ההגמוני שמחזיק את מדינת ישראל הולך ומיתדלדל דמוגרפית לעומת הערבים והחרדים .לונדון מציין שכיום זהותו של מגזר זה שוב הולכת וחמתחזקת בגלל האיום שמוצב עליו ,זהות שלא הייתה כה חזקה לפני מספר שנים כאשר הופיעו זהויות שונות ומתחרות במגזר זה ( ''מזרחי '' וכו') אבל האיום הקיומי שוב מעצבה מחדש.
כדי לשמור על היחס הנוכחי שבין ערבים ליהודים בישראל יש צורך במאה אלף מהגרים יהודיים בשנה. למעשה מספםר העולים לישראל הולך ומצתמצם משנה לשנה .
ובכן מה כן אפשר לעשות ?
לונדון מציע לגייס את הדוגמה של גרמניה שגם היא סובלת מבעיה דמוגרפית קשה ( כמו כל מדינות אירופה ) הוא מציע לתת לכל מי שרוצה מכל אומה באירופה באסיה באפריקה מניגריה ומאוגנדה מהפיליפינים מהדו ומאיי פולינזיה להגר למדינה הזאת ולחתור לכך שכ- 100 אלף איש מבני אומות אלה יגיעו לכאן כל שנה. אבל יש להקפיד על איכותן ( יכולות מקצועיות ואינטלקטואליות ) ועל מכסות הגירה כדי שלא יווצרו כאן קבוצות גדולות מדי של מהגרים אחידי מוצא שאי אפשר יהיה להטמיאם בכור היתוך .וזאת תהיה הכוונה לשלב את כולם ( ללא קשר למוצאם וצבעם ) בלאום הישראלי כאן. הם כולם ילמדו את השפה החוק ההיסטוריה ואורחות החיים כאן ,ישבעו נאמנות לישראל יוותרו על אזרחותם הקודמת וילדיהם ילמדו בבתי ספר ממלכתיים ולא יחודיים.
נכון יהיו עם כך בעיות גדולות ובינהם חיכוכים גזעניים בין הקבוצות השונות ( שאותם לדעתי יהיה צורך לדכא בכוח ובאלימות פשוטו כמשמעו, אי אפשר יהיה להרשות יותר קשקושים גזעניים כמו אלה של חיים חפר , שלא לדבר על הסתגרות של אוכלוסיות זו מפני זו ) צפיפות גדולה ונזקים אקולוגיים ולירידה ברמת החיים ,אבל לדברי לונדון החיים עצמם חשובים מאיכות החיים וגם כך יחיו בשנת 2020 כ- 17 מליון איש בין הנהר לים תוספת של עוד שני מליון איש לא תחמיר את המצב בהרבה. חוץ מזה אומר לונדון ובצדק רק חברה עשירה יכולה להתמודד עם קשיים אקולוגיים ועדיף חברה עשירה וצפופה מאשר חברה מרווחת של העולם השלישי.

לונדון מסיים : ''זמנם של הישראלים ההגמוניים דוחק . השעון הדמוגרפי מתקתק במהירות עצומה .ואם לא ננהג לפי עצתי יתקיים כנס בעוד חמישים שנה בשאלה ''כיצד לקיים קהילה דוברת עברית במדינה ערבית '' וזאת התחזית האופטימית ''.
אני מסכים איתו ,ואני חושב שכל אדם אינטיליגנטי שמעוניין בהמשך קיומה של מדינה ותרבות עברית כאן חייב להסכים איתו.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לונדון כבר פרסם הצעה זו בעבר  (טל כהן) (2 תגובות בפתיל)
  לונדון אשף מילים אבל מנותק מהמציאות, הוא  (ראובן גרפיט) (11 תגובות בפתיל)
  אלי: דיכוי חיכוכים גזעניים באלימות וכוח?  (שקד) (2 תגובות בפתיל)
  בעיה חריפה.  (נתנאל ראוך) (8 תגובות בפתיל)
  הפתחת וגם הופתעת?  (אריה פרלמן)
  לא ממש מסכים  (מאיר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי