פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
איך להקריץ את אובמה
אורי אבנרי (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 9:00)


איך להקריץ את אובמה

אורי אבנרי



את דוב וייסגלס זוכרים? זה שאמר שהשלום יקום כאשר הפלסטינים יהפכו לפינלנדים? זה שאמר שצריך לשים את השלום בפורמלין?

אך בעיקר הוא זכור לא בגלל פיו, שהפיק מרגליות אלה, אלא בגלל עיניו הקורצות. וייסגלס הוא מלך מלכי הקריצות.

השבוע הזמין ביבי את דובי להתייעצות דחופה. הוא היה זקוק לשיעור דחוף ב''עבודה בעיניים''.

זאת לדעת: הקריצות הן כלי-העבודה העיקרי של מפעל ההתנחלות. בקריצות תעשה לך התנחלויות. המתנחלים קורצים. הממשלה קורצת. הצבא קורץ. לא נותנים חלילה רישיון, אבל קורצים. אומרים לא, אבל קורצים. קורצים ובונים. קורצים ומחברים לחשמל ולמים. קורצים ושולחים חיילים להגן, וגם לסלק את הפלסטינים מאדמותיהם הסמוכות.

הקריצה היא גם המכשיר העיקרי של הדיפלומטיה הישראלית. הכול נעשה בקריצות. האמריקאים דרשו להקפיא - וקרצו. הישראלים הבטיחו להקפיא - וקרצו.

הצרה היא שאין לקריצה סימן-דפוס. גם במחשב אין לה אייקון. לכן באה השבוע הילארי קלינטון וטוענת: בשום הסכם שנחתם בין ארצות-הברית וישראל אין קריצה. גם לא בשום תרשומת של שיחות בעל-פה. לכן אין הסכמות. אין הבנות. אין זכר לקריצות בשום תיק ובשום מסמך.

גרוע מזה: נראה שבתרבות האפרו-אמריקאית הקריצה בכלל אינה קיימת. כשבא נתניהו לבית הלבן וקרץ – אובמה לא הגיב. קרץ שוב, ואובמה לא הבין. קרץ וקרץ וקרץ עד ששרירי פניו התחילו לכאוב – שום דבר. אובמה חשב, כנראה, שיש לנתניהו טיק עצבני. ממש מביך.

מה עושים אם אדם כזה שאינו נקרץ? איך, לעזאזל, מקריצים אותו?

זוהי הבעיה המעסיקה כרגע את ראש ממשלת-ישראל.

מחר הוא עומד לנאום נאום גדול. מה זה גדול, היסטורי. תשובתו הניצחת לנאומו של אובמה במצריים. נעשה הכול כדי להשוות בין שני המעמדים. אובמה נאם באוניברסיטת קהיר? נתניהו ינאם באוניברסיטת בר-אילן, שמתוכה - אגב - יצא הרוצח של יצחק רבין.

בזה ייגמר הדמיון. אובמה התווה את קווי-המתאר של מזרח-תיכון חדש? נתניהו יתווה את קווי-המתאר של המזרח-התיכון הישן. אובמה דיבר על עתיד של שלום, שיתוף-פעולה וכבוד הדדי? נתניהו ידבר על עבר של שואה, שנאה ופחדים.

הבעיה הגדולה של נתניהו היא להעמיד פנים שהישן הוא חדש. שהקלישאות העייפות של אתמול יישמעו כמו בשורות חדשות למחר. איך עושים את זה בלי קריצות, מול אדם שאינו יודע קרוא וקרוץ?

איך לדבר על הריבוי הטבעי בהתנחלויות מבלי לקרוץ? איך לדבר על מדינה פלסטינית מבלי לקרוץ? איך לדבר על משא-ומתן מזורז לשלום עם הפלסטינים, מבלי לקרוץ?

טובי החייטים נקראו להתייעצויות דחופות על בגדי-המלך החדשים. שרים וחברי-כנסת ואקדמאים וקוסמים ושמעון פרס גם.

כולם נרתמו למשימה: לתפור אדרת לתפארת, מכנסיים אופנתיים ועניבה צבעונית – כאלה שרק אנשים חכמים ממש יראו אותם?

פעם אפשר היה לסמוך על השואה. אמרת ''שואה'', וכל בעלי-שיחנו נאלמו דום. אפשר היה לרדות בפלסטינים, לשדוד אדמות, להקים התנחלויות, לפזר מחסומים בשטח כמו הפרשות של זבובים, להטיל מצור על עזה, ומה לא. כשהגויים פתחו פה כדי לצעוק קראנו ''שואה!'' – והמלים קפאו בגרונם.

אך מה לעשות כשעומד מולנו אדם המדבר בעצמו השכם והערב על השואה ומגנה את מכחישיה? אדם המטריח את עצמו למחנה-ריכוז וגורר אחריו את ''מר שואה'', אלי ויזל בכבודו ובעצמו?

אין פלא שראש-ממשלתנו מתחבט ומתלבט ואינו יודע את נפשו. נתניהו בלי שואה זה כמו אפיפיור בלי צלב. נתניהו בלי ''שואה שנייה'' - מה יגיד על איראן? מה יאמר על הסכנה הקיומית, המונעת מאיתנו לפרק קרוואנים ביהודה ופחונים בשומרון?

(נחמה קטנה: מכחיש השואה מחמוד אחמדינג'אד, האיש היחידי במזרח התיכון העוזר לנו באמת, נבחר מחדש, תודה לאל.)

אז מה הוא יגיד בנאום ההיסטורי?

הוא ינסה לתקוע יתד מרובע לתוך חור עגול. להגיד ''כן'' כשהכוונה היא ''לא''. כך עשו קודמיו. כך עשה אהוד ברק. כך עשה אריאל שרון. כך עשה אהוד אולמרט. בהבדל אחד: הם עשו זאת בקריצה ממזרית. הוא יצטרך לעשות זאת בפנים קפואות.

הוא יצטרך לדבר על שתי מדינות מבלי להזכיר שתי מדינות. לדבר על הקפאת ההתנחלות בשעה שהבנייה אמורה להימשך במלוא הקצב.

בעבר היו הרבה שיטות להמשכת ההתנחלות. המוח היהודי המציא להם פטנטים. להקים שכונה חדשה שכאילו מחוברת להתנחלות קיימת - במרחק של עשרה מטר, או מאה, או אלף, או אלפיים, העיקר שזה יהיה בטווח ראייה. או לבנות בתוך שטח התנחלות קיימת - אבל השטח של מעלה-אדומים גדול מהשטח של תל-אביב.

אפשר גם להסתמך על מכתב של ג'ורג' בוש, שבו הביע את דעתו שבהסכם-השלום העתידי יצורפו ''מרכזי אוכלוסייה'' ישראליים קיימים למדינת-ישראל. אם כן, אמרו וייסגלס ושות' בקריצת-עין, פירוש הדבר שמותר לבנות שם כמה שרוצים. אלא שבוש לא הגדיר את ''מרכזי אוכלוסייה'', לא קבע את גבולותיהם, ובוודאי שלא אמר שמותר לבנות בהם לפני שיושג הסכם סופי, שיכלול חילופי-שטחים.

אפשר גם לדבר על ''ריבוי טבעי''. אין בעיה: אפשר להפוך את הנשים שם לבתי-חרושת לילדים, רצוי של תאומים ושלישיות. אפשר גם לאמץ ילדים בני כל הגילים, מגיל שנה לגיל 101. הרי כאשר נוסף ילד למשפחה, דרוש חדר נוסף, בית נוסף, שכונה נוספת.

(אגב, ''ריבוי טבעי'' הוא עניין יהודי. לערבים אין ריבוי טבעי. הריבוי שלהם הוא אל-טבעי.)

ומה עם מדינת פלסטין, שאובמה דורש את הקמתה?

בטלוויזיה עשו השבוע עבודה טובה והזכירו לנו מה אמר על כך נתניהו לפני שש שנים בלבד: ''מדינה פלסטינית – לא!'' כי ''כן מדינה פלסטינית פירושו לא למדינה היהודית''.

נתניהו חושב כנראה שזוהי בסך-הכול בעיה של ניסוח. אז אפשר להזכיר שקיבלנו בעבר את ''מפת הדרכים'', שבה כתוב משהו על מדינה פלסטינית. נכון, צירפנו לזה 14 ''הסתייגויות'', שעיקרו את כל סעיפיה והפכו אותה לנייר ריק מתוכן. אבל אולי זה יספק את אובמה.

ובכלל, אין צורך לדבר שוב על שתי מדינות, כאשר זה כבר נאמר ב''מפת הדרכים'', יימח שמה, שהכרזנו מזמן על מותה, אבל היא בעצם חיה, ושם מישהו דיבר על שתי מדינות, אז אין צורך לחזור על זה, די בהזכרתה בעקיפין.

ומה אם האמריקאים בכל זאת יעמדו על כך שנתניהו יוציא מפיו את שתי המלים ''מדינה פלסטינית''? יתכן שבלית ברירה נתניהו ישמיע אותן בלחש, בלוויית טפו-טפו-טפו והוספת תנאים שירוקנו אותן מכל תוכן. כך הרי עשו אהוד ברק, ואריאל שרון, ואהוד אולמרט.

הכרזות ציפי לבני ואנשיה מעוררות את הרושם שהם תקועים באותה נקודה. גם להם נדמה שאפשר גם להבא לדבר על שתי מדינות ולעשות את ההפך, להקפיא התנחלויות מבלי להקפיא. שום בשורה חדשה אינה יוצאת מהמחנה הזה, אלא רק ביקורת על נתניהו, שאינו משנה את סגנונו כדי לפייס את אובמה.

אך מה שאובמה דורש אינו נוסחה חדשה. הוא דורש לקבל את עקרון שתי-המדינות כבסיס לפעולה ממשית ונמרצת: השגת הסכם על הקמת המדינה ששמה יהיה ''פלסטין'', שבירתה תהיה מזרח ירושלים, ללא התנחלויות ושאר סממני הכיבוש.

הוא דורש לפתוח במשא-ומתן כדי לכונן תוך שנתיים-שלוש – עוד לפני סיום תקופת-כהונתו הראשונה – שלום של ממש, שיבטיח את הקיום והביטחון של ''המדינה היהודית ישראל'' (כדברי ג'ורג' מיטשל השבוע) והמדינה הערבית פלסטין, זו לצד זו.

כל זה כחלק מסדר מזרח-תיכוני חדש, מפקיסטאן ועד מרוקו, וכחלק מחזון עולמי.

מול הדרישה הזאת לא יועילו קריצות נוסח וייסגלס או גימיקים מילוליים נוסח פרס. בנאומו מחר יצטרך נתניהו לבחור בין שלוש אפשרויות: התנגשות חזיתית עם ארצות-הברית, שינוי המדיניות שלו מן הקצה אל הקצה או התפטרות.

עידן הקריצות נגמר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ארץ ציון ירושלים
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 10:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומיה,
ולפאתי מזרח,קדימה,עין לציון צופיה,
עוד לא אבדה תקותנו התקוה בת שנות אלפים,
להיות עם חופשי בארצנו,
ארץ ציון ירושלים.
_new_ הוספת תגובה



ולנו אין ארץ אחרת.
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 10:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביבי...חזק ואמץ, אכן לא קל מול המדיניות החדשה של אובמה. סיכוי קלוש שתביא לנו את השלום המיוחל, אך נראה לי יותר שתוביל אותנו לאבדון. אובמה יהיר, הרבה שואו אופ, ומתנהג כאילו המוסלמים הם חברים שלו ובני בריתו החדשים. מעניין איפה הוא היה ב''אסון התאומים''. אולי ישן את שנת הדב. צריך להזכיר לו שפינינו את גוש קטיף, עקרנו ישראלים מהאדמה שהם הפריחו, בנו בה, והקימו ישובים למופת. שייסע לשם היום ויראה מה יש. מה באמת בנו שם אם בכלל. הדבר היחיד שזה עשה זה קירב אותם אלינו עם הפצצות. בקיצור ראש ממשלה יקר מעמסה כבדה על כתפיך...היה חזק, תסכים אך ורק לנקודות שמשרתות את האינטרסים שלנו כעם, נכון צריך גם פשרה אך לא במחיר ביטחון ילדינו. הזכר בנאומך את ירושליים הקדושה איך מאז ומעולם הייתה שייכת לעם היהודי. אף נפש לא כמהה לה כמו נפש יהודי, אף עיניים לא נישאו אליה מרחוק כמו עיניים יהודיות. אין בעיה עם חופש הדת...אך ירושלים היא שלנו. מחזיקה לך אצבעות הערב...לא קל...אך אתה השליח של העם היהודי ולנו אין ארץ אחרת.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 11:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך שמופיע מאמר על אנשי הקריצה וההטייה,
מוצאים חיש סומכי ההתנחלויות את מפלטם
בפטריוטיזם הסכריני הצפוי. דומה הדבר לחבורת
זבובים הטובעים בצלוחית מי-סוכר.
_new_ הוספת תגובה



עמיש, זה בדיוק מה שקרה לשמאלנינו החמודים
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 21:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטבעו בצלוחית אוסלו.

המעטים שעדיין מפרפרים אוסלו קוראים 'שלום עכשיו' בלחש, מחוסרי כוח, על סף עלפון מהשלום המשקר/המשכר, ומעיפים קלות סוכר דביק לכל אבר (ולאו דווקא לכל עבר).

של עכשיו לום
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: וואללה! איזה כשרון האבנרי הזה. ובגיל 86 כמעט. פלא
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 11:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יין ההולך ומשביח עם השנים. וזאת כשאחרים בגילו במקרה הטוב מדדים עם פיליפינית.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: וואללה! איזה כשרון האבנרי הזה. ובגיל 86 כמעט. פלא
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 17:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי צלול ומרתק, שלא כחבורת אומרי ההן הטרנספריסטים שהפטריוטיות
היא מפלטם. ראה את בני דורו או הצעירים ממנו מעט שהגיעו להשתתף באתר
ארץ הצבי בשנים האחרונות, קרא את דבריהם ויחשכו עיניך ( הכוונה לזה
המתכנה 'ע. צופיה' ולאריה עירן - שניהם מילאו תפקיד כלשהו בשנים עברו
ב'העולם הזה כוח חדש' של אורי אבנרי). מה קרה לאנשים האלה? ברור
מהטקסטים שלהם שמה שנראה להם כיום כ'התפכחות' ממשוגות נעורים,
לא היה כלל תהליך של התפכחות במובן של הארה, אלא פשוט תהליך איטי
של ניוון אינטלקטואלי. אין זה מפליא כלל וכלל לכן שצלילותו של אבנרי מכה
בהם ללא רחם במקומות הרגישים.

אם ניתן היה לקרוא ספר ממש של אבנרי בו הוא מגולל את ההתרחשויות
הפוליטיות כפי שהוא חווה אותן מחדר המערכת של העולם הזה, מתקופת עסק
הביש ועד לסיום תקופתו בכנסת למשל, אני בטוח שהחוויה הספרותית
והעיתונאית היתה מאלפת. אולי סדרת מאמרים המתמקדים באירוע מכונן זה
או אחר בהסטוריה של המדינה היו מאפשרים לאבנרי לתאר את 'מאחורי
הקלעים' של העשייה המדינית (והאופוזיציונית) של שנות החמישים והששים
בישראל. זכור לי התיאור של אבנרי את הפגישות הספורות שהיו לו עם שרון,
בהן האחרון פירט את תכניותיו למזרח תיכון חדש. מי ששומע דיווחים כאלה
כיום יחשוב בתחילה שאין בהם אמת, אלא אם יגובו בתיאור מפורט יותר של
הנסיבות, ההקשר, והתקופה. ניתן אפילו לעמת את הדברים עם קטעי
מאמרים של חסידי שרון השוטים, כאורי דן, אשר 'מסבירים' לחסידי שרון
המבולבלים 'למה שרון באמת מתכוון' (כפי שקרה ערב ההתנתקות מעזה).

לאימי, זכרונה לברכה, היה עותק קצת חבול של 'שועלי שמשון'. רק לאחרונה
מצאתי עותק במצב יותר טוב בחנות ספרים משומשים בתל-אביב, ושמחתי
שמחה גדולה. את הספר הזה קראתי בפעם הראשונה לפני חמשים שנה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 17:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמחת זקנתי בראש חוצות .
אז קראת את בשדות פלשת ?
ואת הצד השני של המטבע ?
ואת סיפרו ''צלב הקרס'' קראת ?
שם הוא מסביר בדייקנות את התנהגותו עלפי הטכניקות של גבלס !
זה כל כך מדוייק עד כינעשו מאמצים להסתיר את זה !
ואם מדובר על יובש או לחלוחית אינטלקטואלית , הרי שאבנרי בן ה-‏86 אינו מחדש דבר לעומת אבנרי בן ה-‏13 שעלה מגרמניה .
אותה נטיה של יהודי גרמניה להתבולל .
שם עם הגרמנים וכאן עם הערבים .
''כנעניות'' אמרתי ?
במשך יותר משבעים שנה משתדל אבנרי לשכנע אותנו להתחבר לערבים , להתחבב על הערבים , להתחשב בערבים , לאפשר מדינה נוספת לערבים .
רק שהערבים מקלקלים לו את הבשורה .

ועיקר העיקרים , אבנרי מתעלם מהאמת המדעית של האבולוציה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: וואללה! איזה כשרון האבנרי הזה. ובגיל 86 כמעט. פלא
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 19:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה בנעלי אבנרי

לא צריך לקרוא עוד ספר של אבנרי
מספיק יהיה אם תקרא את ספרו של חברו הטוב ביותר שעמו ערך את העולם הזה - שלום כהן
תקרא ותבין איזה איש הוא אביר חלומותיך
ותבין למה גם אתה יוצא זעיר ומוזער עם
ראש מלא שטויות וחסר אינטלקטואלי למכביר
אני אישית סולח לאבנרי בשל פציעתו במלחמת השחרור ששיחררה אותו
זה בהחלט מסביר
גם לך יש בעיה כזו?
_new_ הוספת תגובה



מצעד הנבעכים
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 2:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן וידידו בעל האובססיה הפתח-תקוואית, אינם מסוגלים כלל לזהות גדולה
גם אם היתה זו מכה אותם בנבוט על הראש. יש מי שנועדו לבוסס במי-האפסיים
וירושתם לדורות הבאים בגדר ציץ נובל, ויש אנשים כדוגמת אבנרי שממשיכים
להתפתח כל עוד נשמת חיים באפם, וזאת משום שרוח האדם נותנת להם השראה.

אין זה מקרה שהמטיפים למשנות גזעניות באתר, ראה עירן וידידו הספינרי, חסרים
קהל למשוגותיהם הפוליטיות הנפשעות. דבריהם חסרי דמיון, חסרי מחשבה,
ומורים על היעדר חזון כלשהו. אפילו לריאל פוליטיק משתתפים אלה נותנים שם רע.

הפרגמטיזם כביכול של אריה עירן למשל כבר מזמן אינו פרגמטי, אלא עוד תורה
גזענית המעמידה פנים תבוניים כלפי העולם, אך מבוססת על הבוז העמוק שרוחש
המשתתף עירן לכל מה שהעמידה התרבות האנושית כהישג. חש הכותב תחושת
נחיתות כה גדולה, ביחוד אל מול הבהירות והיצירתיות של אבנרי, שמאמצים רבים
הפנה מאז החל השתתפותו בארץ הצבי להקטנת דמותו ושמו של אבנרי, שלא
לדבר על הביטול בהבל פה שביטל את הישגי הפילוסופים הגדולים.

יש לנו ענין עם 'פועלי בנין', שהבוז שלהם לאנשי ספר אמיתיים מזכיר לעתים את
הבוז שחשו בריוני הרחוב הנאציים, שגוייסו מקרב השכבות חסרות ההשכלה
בגרמניה של היטלר, למעמד הבינוני הגבוה שזכה לחינוך מעולה, מעמד אשר
אליו השתייכו יהודים רבים. הפלבאים הבורים שמעמידים פני משכיל אך עיקר
השכלתם בקטעי וויקיפדיה מזדמנים, מנהלים היום את המדינה, ולכן אין פלא
שהסחף בכיוון פוליטיקה פאשיסטית גובר בישראל - הרי הבורות מזינה את
הכוחנות והגזענות שהם אבן היסוד של הפאשיזם המסורתי.

אפילו פרלמן, הנחשב באתר ל'עילוי', מסגיר בתגובתו ליורם קניוק במאמר
אחר את חוסר הבנתו את העולם הישראלי והתרבותי אותו מייצג קניוק. וחוסר
הבנה זה חופף כמובן לחוסר הבנתו את האתוס הישראלי שמגדיר את התרבות
והפוליטיקה הישראליות בשנות החמישים והששים של המאה העשרים - השנים
שקדמו למלחמת ששת הימים.

וכך נוצר צירוף מסוכן בין צעירים שהבנתם את האתוס הישראלי מוגבלת,
ופנסיונרים שרואים בשמאל משוגת נעורים ומוצאים גמול להיעדר הישגים
אמיתיים בחייהם בהצטרפות לעדר הקרנפים השועט ברחובות. זה מרשם
בטוח להתגברות האלמנטים הפאשיסטיים בישראל. והדלק שמניע את מנועי
המפלצת הקרנפית הזאת היא הקנאה בשרידים המעטים של שאר רוח אמיתי
שעדיין קיימים במקומותינו.
_new_ הוספת תגובה



פלשתינאי שמטיף מוסר לישראלים!
ע.צופיה (יום שני, 15/06/2009 שעה 6:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדיחת החודש!
הבדיחה הבאה תהיה,כנראה, שהנייה מוצע לנשיא אמנסטי.
ספירו בטח יצביע בעד.
הרי הוא(הנייה) ואחמדי הקטן הם יקירי העולם.
ויוסוף ימשיך לספר לנו עד כמה אנחנו גזעניים על רוצחים אכזריים.
_new_ הוספת תגובה



מצעד הנבעכים
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 6:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
שוב פעם דימוי לנאצים,למה?
חסר לך דמיון יוצר?
יהודים דומים לנאצים ששורפים ספרים -
זה כל מה שיורד לקיבה הרוחנית אינטלקטואלית
שלך?
יהודים תמיד היו מתי-מעט
וכמעט תמיד נגד כל העולם האלילי והפאגאני
נכון,קשה ללכת נגד הזרם הבוצי
אבל זה יעוד היהודים מאז ומתמיד
כידוע לך - הם עם כוהנים בעולם
כל מה שאתה רואה סביבך על רוח האדם,
חופש הפרט וזכויותיו,המוסר ותרבות החיים הדמוקרטיים
בא לעולם מהיהודים
הגויים הם אלה שהפעילו את הקופייר והדפיסו לעצמם גרסאות
לרוב מעוותות של האמת
אותה נושאים היהודים.
ולכן - מי שרוצה להשמיד את היהודים -
כמו שהערבים רוצים ומתכוונים
ומתחנכים בכל רגע לכך -
שייך
כמו ממליציו
לכוחות הרשע העולמייים.
בשבילך יוסלה זו כמובן שיא הפשטנות בהתגלמותה
כי אינך יכול לגעת עוד בדברים פשוטים
אתה מסובך עם עצמך ועם אבנרי
חי בפתח-תיקווה על אדמה שנגזלה ונשדדה
לפי עקרונותיך המעוותים
מערבים
ומטיף מוסר ליהודים שחיים ביהודה ושומרון
במערת המכפלה ובחברון.
הם - רק הם,ולא אתה -
השודדים והרוצחים
והכובשים.
את העיוות הזה גם אבנרי לא מסוגל להסיר
מעל כתפיו
אלא רק אם ימכור את ישראל והיהודים
לערבים
ויזדכה
באפסנאות של אובמה.
_new_ הוספת תגובה



מצעד הנבעכים
ע.צופיה (יום שני, 15/06/2009 שעה 7:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה הוא אינו גר בפתח תקוה, הוא חי ברמאללה וגר במקום אחר.
_new_ הוספת תגובה



מצעד הנבעכים
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 20:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הוא גיבור של עמוס עוז?
או שרק מופיע בחלומות שלו
ומפלרטט עם האגו
של עוז?
יוסלה, הוא משהו
אין ספק בכך
כמו פליקס מנדלסון
שמנגן כל בוקר לפני גטה
על העצבים שלנו...
_new_ הוספת תגובה



מצעד הנבעכים
ע.צופיה (יום שני, 15/06/2009 שעה 21:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם תעמולן פלשתינאי.
מתחזה בצורה גרוסקאית לישראלי.
_new_ הוספת תגובה



מצעד הנבעכים
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 6:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה עם משוגת הנעורים - שמאל
לא,
הפנסיונרים לא רואים בשמאל משוגת נעורים
זו משוגה שרובצת על עם ישראל כל הדורות
במינון משתנה
כמו קללה נוראה
זו גם משוגת יהדות גרמניה שהתנצרה בתענוג שמימי, רוחני
ומלא השראה תרבותית
בתוך מי מדמנת הסימביוזה
של המאה ה- 19
עד שהגיע היטלר ושפך את התינוק עם מי האמבטיה שלו
איפה אתה מתחבר כאן
יוסלה?
_new_ הוספת תגובה



דון קיחוטה-דה-לה-שמטע .
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 7:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כמו דמות היגון של אבנרי ויוסלה-רוזיננטה להבליט כמה אין הוא אביר-איטלקטואל .
עודף קריאת סיפורי אבירים אצל איש לה-מנשה ועודף קריאת משוגותיהם של פילוסופים הובילו את איש נורדריין-וספליה לאותו מקום .
האחד לוחם נגד טחנות רוח המהוות הישג טכנולוגי ורוחו המשוגעת רואה בהם ענקים מאיימים . השני לוחם נגד מדינת העם היהודי המהווה הישג מדיני ורואה בה . . . . . . . קלגס נוראי . זה משתמש בקערת מי-גילוח כמגן לראשו וזה משמש בזקן להסתיר את סנטרו .

הזיוף הוא המשותף לשניהם . האחד הוא אביר מזוייף והשני פלמחניק-צבר מזוייף .

גדולתו של אבנרי ? צל חולף במסדרונות הפוליטיקה הישראלית .

קטנותי שלי ? כן . אני רק הפאייסטוס .

אריה עירן .

יצק חישל והשחיז .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 7:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היש צורך להוסיף מילה? אכן מצעד הנעבכים.
_new_ הוספת תגובה



מצעד הנבעכים
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 21:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה

עכשיו מובראק מעמיד לפניך דילמה
קשה
כי הוא אומר ששום מצרי לא יכיר במדינה יהודית
ועראקאאת אומר שגם בעוד 1000
שנה
שום ערבי בגדה לא יסכים למדינה יהודית
פה.
אז תתנצר?
או שתחזור לרבת-עמון
כמו שצופה העין?

את דויד סיוון לא שומעים
כמובן!
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: וואללה! איזה כשרון האבנרי הזה. ובגיל 86 כמעט. פלא
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 21:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, יוסלה, חזרנו לכיתה אלף

מה למדנו שם?
שהערבים יצאו ב-‏48 להרוס כל תיקווה, אפילו בפתח תיקווה
למדינה יהודית של יהודים.
והנה עכשיו התרח הזקן הזה
מובארק
וחברו בלשכה עראקאת
מודיעים שגם בעוד אלף שנה
שום ערבי לא יסכים
שתהיה פה מדינה יהודית.
ואתה בפתח תיקווה - איש מוסר -
שמקלל יהודים בחברון ובמערת המכפלה
שהם שודדים קלגסים ומגרשי ערבים
מה תאמר על חלקת אדמתך השדודה?
והאם תצא למלחמה למען
מדינה יהודית בארץ ישראל?
כמובן שלא
גם המתנצרים העליזים בברלין
שאפו אויר פסגות והניחו ליהודים
של המזרח
להגר אל מותם
או לאמריקה
מבלי שנקבו את צרורם
לעראפת הם יתרמו
כי הוא חברם.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: ''בבר אילן ייסדתי את המדינה עפ''י מפת הדרכים שתושביה
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 12:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתנחלים. כן, לפלשתינאים גם מגיע לאחר סבלם, ולכן הם צריכים להכיר בשואה, כלומר בזכות היהודים למדינה דמוקרטית יהודית שליבה בירושלים ובמזרחה חומה המגנה על היהודים מברבריות הערבים, שצריכים על כן לפרז, לשיר את התקווה וללמוד את ספרי ההיסטוריה הציוניים, לא לשאוף לזכות כלשהי בארצם של פליטי השואה ההיסטורית, וגם לא לקטר''.

ותודה לדוד גרוסמן, למאיר וויסגלס ולפרס שהביאוני עד הלום
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: נבואות נקודתיות אחרות שלי שהתגשמו
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 13:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נבואות אחרות של המחבר: ''אירן כבר כאן'' 19/1/06 מאמר ב''מקור ראשון''.
הנבואות היו:

1) אף אחד לא יעצור את הגרעין האיראני
2) החמאס יעלו לשילטון בשטחים (היה זה לפני הבחירות לפרלמנט הפלשתינאי שהעלו את החמאס לרוב בפרלמנט, בעוד גורמי המודיעין בישראל אמרו שפת''ח הוא שיזכה ברוב. הדברים כתובים בלשון עבר, ממש כמו בנבואתי הבאה - ראה למטה בהמשך)
3) נבואות והערכות נוספות שהתממשו ומתבטאים במדיניות ארה''ב והקהילייה הבינ''ל כיום -קיראו את המאמר

__
נבואות נוספות

ניבאתי ב-‏2003: בשנת 2009 תפנה ארה''ב עורף לישראל

ראו למשל את הפיסקה הספציפית הבאה מתוך אותו מאמר עתידני מדהים שנכתב לפני שנים (להלן קישורים):

''מאז שנת 2009 פנתה ארה''ב עורף לישראל, תוך הבלטת הברית האסטרטגית במזרח התיכון עם מצרים, סוריה, עירק וירדן''

כתבתי זאת כשארה''ב עוד היתה עויינת לעירק (של סאדם חוסיין) ולסורייה.

קראו את כל המאמר העתידני המדהים, הנקרא ''שנת 2014''
מ-‏2005 בעיתון NEWS1
ב-‏2003 בבמת ''ארץ הצבי''
ב-‏2007 תוך הרחבה (וגם מאוייר) באתר הסקופים ''רוטר''
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, מצאתי הרבה חורים במאמרך מ-‏2003
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 22:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנת 2009 היתה קליעה בול, אם כי פורמלית השינוי נקבע כבר בנובמבר 2008.

ארה''ב פונה עורף לישראל? עוד נראה. עדיין לא. ארה''ב משחקת בתוך הגבול הסביר של ניהול מדיניות חוץ.
''הבלטת הברית האסטרטגית במזרח התיכון עם מצרים, סוריה עירק וירדן''... עדיין אין ברית עם סוריה, אלא רק חידוש הדיאלוג.

וכולם נערכים ''מול סכנת טורקיה, איראן וסעודיה הפונדמנטליסטיות.'' ... אובמה מנשק לתורכים את התחת ולסעודים את הנסיך. איראן, שום דבר לא חדש עימה, ואף על פי כן אובמה מרכך את עמדתו מול איראן (בהרצאתו 'ההיסטורית' אמר אובמה ש''לאף מדינה אין זכות למנוע מהאחרת להצטייד בנשק גרעיני'' ולכן הוא קרא ''להתפרקות כולם מנשק גרעיני''). בכל מקרה אובמה עושה קולות שהוא מוכן לחיות עם איראן גרעינית.

''הנשק הגרעיני שפותח בפרוייקט המצרי-עיראקי בחסותה של פאקיסטאן, ניטרל את עליונותה הגרעינית של ישראל.'' .... אתה יכול להמשיך לחלום על זה.

אתה צריך להתאמץ יותר כדי להיות באמת נביא.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, הערות טובות. נבואה זה קל מאד, בלי מאמץ
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 23:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוך שניות ויש נבואה. רק שהדבר אינו ניתן לזימון באופן סדיר, ואז זה קולח, וללא מאמץ ועוד אפשר לקבל על זה בונוסים מיוחדים, כי אנשים, אפילו הברברים ביותר, חשים כאן משהו בדומה לרחשי יראה והתפעלות וכבוד.

אבל מה שנחשב באמת אצלי זה עבודות גדולות של הרבה שעות, שמושקעת בהם מיומנות שפותחה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 15:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא
_new_ הוספת תגובה



מה הבעיה
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 15:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתור אחד שאומר כבר 40 שנה שתי מדינות לשני עמים אין לי בעיה עם הסיסמא. יש לי בעיה עם השאלה מי מתנגד לישום הסיסמא. התשובה היא באופן נחרץ הפלשתינים.לו רצו הערבים כבר ב 1948 היתה מדינה ערבית. (ערבית ולא פלשתינית כי אז אפילו הפלשתינים לא ידעו שהם כאלה). לו רצו היתה מדינה ערבית מיד לאחר ששת הימים אבל הם העדיפו את הלאוים של חרטום ורק כמה שנים אחר כך גם התחילה בעית המתנחלים. לו רצו היתה מדינה פלשתינית אחרי הסכם אוסלו או אחרי הצעות ברק אבל הם העדיפו תמיד המשיך לרצוח יהודים ולא להקים שתי מדינות לשני עמים. אז אולי נתניהו לא נחמד וקורץ הרבה אבל הבעיה אינה ישראל. הבעיה היתה ונשארה הפלשתינים שמסרבים לשמוע לעצותיהם של אבנרי ספירו ושאר חכמי וטפשי ה''שמאל''.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי, הפלסטינים לא יכירו במדינה יהודית...
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 16:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל על המילים הנשפכות.

לא תהיינה עכשו שתי מדינות,
כי הפלסטינים עדיין לא ''יכולים'' להכיר בישראל כמדינה יהודית...
_new_ הוספת תגובה



במקרה של הפלסטינים זה
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 17:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא רוצים זה לא יכולים,
ולא יכולים זה לא רוצים.

לשעבר שוטר מחוך
_new_ הוספת תגובה



הקורץ הראשי פתח פיו
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 17:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והארץ לא רעדה.
עברנו את אבנרי,
נעבור גם את אובמה.
שרק ביבי לא י-פ-ח-ד
וישים את המראה מול פני הפלסטינים,
שאם ירצו יאכלו, ואם לא ירצו לא יאכלו,
אבל שלא יבקשו מאיתנו בכל מקרה לשלם

לשעבר שוטר מחוך
_new_ הוספת תגובה



אובמה הוא לא קריצה אלא קרציה
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 17:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה האמיתית העומדת בפני מר בנימין נתניהו היא איך הוא מעביר את ישראל בחורבה בשנתיים הקרובות.
_new_ הוספת תגובה



עלינו לברך את הפלסטינים
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 17:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולסמוך עליהם, כי הם היחידים שיכולים לחבל בתהליך מדיני כלשהו. הזין שלהם קרוב להם לשכל והם מתפוצצים במהירות שיא. הם לא בנויים לתהליכי שלום מהירים, ומתרגזים כל פעם שהיהודים לא מוותרים להם. מבחינתם הם רוצים מערכת קשרים של קח-וקח מישראל. וכידוע לכולנו מערכת קשרים כזאתי אינה נורמלית ובלתי אפשרית, אבל הם לא מבינים את זה ומתפוצצים מהר.

מספיק פיצוץ אחד שיהרוס את כל התהליך ואת האמון החדש שאובמה מנסה לבנות. לדעתי עלינו לבטוח בפלסטינים שהם כבר יעשו לנו את העבודה, ויפה שעה אחת קודם.

פלס טין ובוץ
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון. מדהים. נבואתי לגבי נאום נתניהו התגשמה במלואה
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 21:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נבואתי לגבי נאומו ההיסטורי של נתניהו התקיימה במלואה

להלן הנבואה. פורסם בפורום סקופים. קראו גם את הדיון המעניין סביב הנושא.
קראו מה באמת יגיד נתניהו הערב. כל נבואותי התגשמו
הייתי הכתב היחיד בישראל שלא ניגררתי לשבלונות מקובלות, ולא אמרתי שנתניהו יעמעם ויחליק דברים.

המדהים שניבאתי במדוייק את כל הרכיבים המרכזיים בנאומו, דבר שאף כתב אחר לא עשה, בנאומו ההיסטורי הערב, 14/6/09 נאום שהחל בשעה 2012 במרכז בגין סעדאת באוניברסיטת בר-אילן.

1. כתבתי: ירושלים (נתניהו היכריז על ירושלים מאוחדת בשליטת ישראל)
2. כתבתי: יזכיר את השואה (נתניהו הקדיש 3 דקות מנאומו לשואה, שעה 2025-2028 . הנאום החל ב2012).

3. כתבתי: נתניהו יבקש הכרה פלשתינאית בזכויות העם היהודי על שטחי המולדת

(נתניהו: הם חייבים להכיר בעקרון של מדינה יהודית, ושל זכויותינו)

4. כתבתי: הפלשתינאים חייבים להכיר בכך שליהודים מלוא הזכויות על הארץ ולהם אין למעשה.

5. כתבתי: נתניהו ידרוש הפסקת ההסתה - יש.

6. כתבתי: נתניהו ידרוש פרוז - יש.

7. כתבתי: נתניהו ידבר על הברבריות הערבית ועל הצורך הישראלי להגנה מפניה.

יש. נתניהו דיבר 7 דקות תמימות על הטרור הערבי כלפי ישראל, בפרט משטחים שישראל נסוגה מהם.

8. כתבתי: נתניהו ידבר על המתנחלים שיישבו את שטחי יו''ש גם לאחר מכן. נתניהו - הנושא הטריטוריאלי יקבע במו''מ - בינתיים עוצרים בנייה חדשה (ואחרי זה, כן תחזור הבנייה לשטחי יו''ש מצד המתנחלים?)

9. נתניהו דיבר הרבה על זכות עם ישראל ההיסטורית ל''שטחי המולדת ההיסטורית'' דהיינו יו''ש. כתבים אחרים כתבו רק שנתניהו יעשה תרגילי התחמקות לאובמה ולא ידבר על כך, וגם לא על ירושלים מאוחדת.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: נבואתי התקיימה בכל הפרטים המפתיעים שציינתי עד האחרון
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 22:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ראיתי שני פרטים לא מהותיים:
1) בקשת הערבויות (נתניהו עירפל כאן ולא ציין במפורש שהערבויות הם מהאמריקנים, או ממדינות האיחוד האירופי או ממדינות ערב, נניח מצרים וסעודיה. אולי לכן, עקב העירפול, לא ראיתי זאת)

2) חזרת נתניהו על הצעתו הישנה לשלום כלכלי ושיתוף פעולה איזורי כלכלי. זה עוד חזונו הוותיק של שמעון פרס מאוסלו.. עליו אמר יו''ר הליגה הערבית עמרי מוסא בשנת 1995 שזהו אימפריאליזם כלכלי ישראלי. אולי לא ראיתי זאת כי זה דבר נדוש, ובנבואה רואים רק דברים חדשים.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממש גאון מ.מ. שרון וגם נביא
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 22:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואנחנו התחננו לבורא העולם: הבא לנו נביא שיוביל אותנו.
והנה אתה הופעת ומכריז על עצמך כנביא... אלא מה? נודף ממך ומהרשימות שלך ריח לא טוב, עוין, ומפחיד... ואיך זה שאתה לא מגדף ולא משמיץ את היהודים? חזרת בתשובה אחרי שאימצת את ישו היהודי?
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: נבואתי התקיימה בכל הפרטים שציינתי עד האחרון //####//
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 21:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא נביא ולא בן של נביא.... לא אמרת כלום לפני. בטח שביבי אמור היה לדבר על כל מה שביננו לבין הפלסטינים אבל לא ניבאת שביבי ידבר על ''שתי מדינות לשני עמים''.

לא דיברת על שביבי יאמר שהבניה בהתנחלויות לצרכי הגידול הטיבעי תימשך.

לא דיברת על שביבי הזכיר את השלום הכלכלי כחלק בתוך השלום המדיני.

בקיצור, אתה סתם נביא שקר, ידידי מוזס שרונאס
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: טעית. שפשף את עיניך
סתם אחד (יום שלישי, 16/06/2009 שעה 0:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) ביבי לא אמר את הפיסקה ''שתי מדינות לשני עמים''. הוא אמר ''מדינה לפלשתינאים, מפורזת''. ראיתי זאת, וכתבתי את המשפט הסתום משהו ''המדינה עפ''י מפת הדרכים שתושביה מתנחלים''. יש כאן בפרוש התייחסות לכך שהמתנחלים נימצאים שם, ולא יסולקו משם, ועוד יתעצמו וירבו שם, אם הם התושבים שימלאו את המדינה הזאת.

2) נבאתי את דברי ביבי שהערבים צריכים להכיר בזכות היהודים הבלעדית על הארץ בפיסקה הלקונית ''לא לשאוף לזכות כלשהי בארצם של פליטי השואה''. כנראה אובמה (או יועציו) חש בזאת בדיוק, שכן הידגיש בתגובת הבית הלבן אחרי הנאום, כשהוא משבח כביכול את נתניהו ''הנשיא מחויב לשתי מדינות, המדינה היהודית של ישראל ופלסטין העצמאית, ב*מולדת ההיסטורית של שני העמים*''. (ולא המולדת ההיסטורית של העם היהודי בלבד, כפי שאמר ביבי. אף פרשן לא התייחס כאן לפיסקה חשובה זאת של אובמה.

2) היזכרתי את הדברים החשובים. אך הנבואה הזאת הכילה (במקרה?) גם רכיב של עזרה כלכלית ''כן, לפלשתינאים גם מגיע'' (ביבי היציע תעסוקה להם בעקבות השקעות גדולות שישראל תעודד, בפרטו את העניין הכלכלי)

ככה זה עם נבואות, מבלי משים נאמר הכל, ובאופן לקוני הנראה באותו רגע סתום משהו, אך בדיעבד הכל מתבהר, ובאופן פשוט ולא תרצני ודחוק.

רוצה עוד?

''כן, לפלשתינאים גם מגיע (ביבי: עזרה כלכלית) לאחר סבלם (סיבלם - הקשר של פיצוי - ביבי מדבר על פתרון בעיית הפליטים), ולכן הם צריכים להכיר בשואה (ביבי: מזכיר את השואה במשך 3 דקות), כלומר בזכות היהודים (ביבי: מדבר על הכרה בזכות היהודים ולא הכרה במדינה) למדינה דמוקרטית יהודית שליבה בירושלים (ביבי: מדבר על ירושלים יהודית מאוחדת) ובמזרחה חומה (ביבי: הטריטוריה תקבע במו''מ - מה יש לקבוע כאן אם המדובר בנסיגה מהגדה במלואה - ולעם היהודי זכות על חבלי הארץ ההיסטורית) המגנה על היהודים מברבריות הערבים (ביבי - משנות ה-‏20 הם פוגעים בנו) , שצריכים על כן לפרז, לשיר את התקווה וללמוד את ספרי ההיסטוריה הציוניים (ביבי: להכיר בזכות היהודים ההיסטורית על הארץ, ביבי מדבר כאן על הכרת הערבים את ההיסטוריה כפי שהציונים רואים אותה) , לא לשאוף לזכות כלשהי בארצם של פליטי השואה ההיסטורית (ביבי: מרבה להזכיר את המילים ''היסטוריה'' ו''היסטורית''), וגם לא לקטר (ביבי: לא להסית)''.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: גם לאבי המנוח היו יכולות מסויימות
סתם אחד (יום שלישי, 16/06/2009 שעה 0:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היבחנתי בזה, הדברים לא ניראו מקריים. תמיד למשל כשרצה לחנות, אבל תמיד, אף בשטח עמוס ברכבים, מייד יצאה מכונית מהחנייה ממש לפניו. היו הרבה מקרים מסוג זה. והיו דברים מפליאים יותר מזה. הוא היה מבורך באופנים רבים, אפילו הרב ישראל לאו שהיספיד אותו בלוויה, היזכיר זאת וכינה אותו ''מלח הארץ''. הוא היה רופא אמן, רופאם של הצייר משה קסטל, המשורר אברהם שלונסקי, הצייר מנשה קדישמן, משה פלדקנקרייץ, בעל שיטת פלדנקרייץ, האופנאי קסטרו, ורבים אחרים. היזכירו את זה שתמיד ידע לפתור בעיות ולזהות חולאים שאחרים לא זיהו. הוא היה נגן מחונן בכינור. רוצהב עוד? שמו היה דוד, והוא נולד ביום הולדתו של ישוע, ב-‏24 בדצמבר (1920)
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: גם לאבי המנוח היו יכולות מסויימות
סתם אחד (יום שלישי, 16/06/2009 שעה 16:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רועד מהתרגשות מיכאל שלי. תן לי ליגוע בציציותך. סוף העולם מגיע ואתה תדהר על חמור לבן ואנחנו נצעק לפניך ''המשיח הגיע, המשח הגיע!''

ומתי אתה נולדת?

(תגיד שגם ב-‏24 בדצמבר !!!!!)

נביא פיצוחים
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: 25 פברואר. שום כלום
סתם אחד (יום רביעי, 17/06/2009 שעה 0:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: ''מדינה פלשתינאית מפורזת''
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 22:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשר למילים הקריטיות של נתניהו (''מדינה פלשתינאית מפורזת'') העסק נישמע טוב אבל יש כאן כשל: הדבר מותנה בהכרה ערבית בזכויות היהודים על א''י (ולא ב''הכרה במדינה''). דבר בעייתי; ובעיקר - אף מדינה ריבונית לא תסכים לפירוז:

לנין הגדיר ב''מדינה ומהפכה'' את מהותה של המדינה כ''אנשים חמושים''. מדינה מעוקרת מאמצעי אלימות ממלכתית לשמירה על ביטחון פנימי וחיצוני - זה בבחינת דבר והיפוכו. אולי קשה לנבואה לראות דבר לא קיים, דבר שהגדרתו נושאת סתירה לוגית ופרגמטית, בבחינת ראיית האובייקט הבלתי אפשרי ''מרובע עגול''. אבל האם לא ראיתי שנתניהו יאמר משהו בדומה לכך? מפת הדרכים, שצויינה בנבואתי, מדברת על ''שתי מדינות לשני עמים''. ולמה ציינתי ''מפת הדרכים'' ולא את הדבר עצמו – מדינה פלשתינאית? אולי משום שמפת הדרכים של בוש היתה רטוריקה בלבד... אין כאן בפועל לא מדינה ולא נעלים...
_new_ הוספת תגובה



מתי תבין, מיכאל שרון, נתניהו ואנחנו לא רוצים מדינה פלסטינית
סתם אחד (יום שלישי, 16/06/2009 שעה 16:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במערב ארץ ישראל. הרעיון לכשעצמו הוא איוולת וכסילות. אז נתניהו אמר והציב תנאים. אתה חושב לרגע שהפלסטינים יכולים לעמוד בתנאים האלה גם אם היו רוצים?
אבל הם גם לא רוצים, ולכן אנחנו נמשיך להילחם ביננו.

זה בכלל לא קשור ללנין. תשאל אותו ותווכח. זה קשור בכל שהפלסטינים לא רוצים שתהיה פה בכלל מדינה ליהודים, כמו שהם לא רוצים את הנוצרים בבית לחם וברמאללה ובעזה.

אסור לנו להוליך את עצמנו שולל כאילו הערבים שינו את עורם. לא ולא, הם עדיין רוצים במותנו או בריחתנו. אל תלך שולל, כי אתה מעקב את חזרתו של משיח בן דוד.

החלילן מהר ילין
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אז מה לעשות בקונפליקט הזה? כלום?
סתם אחד (יום רביעי, 17/06/2009 שעה 0:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת היתה גישת יצחק שמיר, וזו הגישה השמרנית-ימנית בעצם. משהו נוסח ''שלא יגמר לעולם''. ואילו השמאל ההפך, תמיד מאמין בפעולה, תמיד מצביע על משברים (''כרגע, נוכח המשבר הנוכחי''...), ואסונות צפויים בפתח, תמיד מאמין שאם לא ניפעל, יהיה יותר רע בהמשך (וכך לנין אומר משהו בנוסח ''עמידה במקום היא נסיגה'', ''לא להתקדם משמעותו לסגת'') תמיד חושב שהדברים תלויים רק בנו, במה שנעשה.

קטונתי מלדעת.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: נבואתי שהתקיימה לפרטיה על נאום נתניהו, ודיון מעניין
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 23:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נבואתי לגבי נאומו ההיסטורי של נתניהו התקיימה במלואה

להלן הנבואה. פורסם באתר סקופים. קראו גם את הדיון המעניין סביב הנושא:

קראו מה באמת יגיד נתניהו הערב. כל נבואותי התגשמו
פירסמתי את הנבואה לראשונה בעיתון ''הארץ'' (רשימות 24, 44, והאחרונה -71)
וכן כאן, ב''הארץ'' לאחר הנאום, כשהנבואה התגשמה לפרטי פרטיה
וכן ב-NEWS1 בעריכת יואב יצחק, עיתון בו פירסמתי מאמרים 3 שנים
הייתי הכתב היחיד בישראל שלא ניגרר לשבלונות מקובלות, ולא אמרתי שנתניהו יעמעם ויחליק דברים.

המדהים שניבאתי במדוייק את כל הרכיבים המרכזיים בנאומו, דבר שאף כתב אחר לא עשה, בנאומו ההיסטורי הערב, 14/6/09 נאום שהחל בשעה 2012 במרכז בגין סעדאת באוניברסיטת בר-אילן.

הנבואה התממשה בכל פרטיה המפתיעים, אבל -

לא ראיתי שני פרטים לא מהותיים:

1) בקשת הערבויות (נתניהו עירפל כאן ולא ציין במפורש שהערבויות הם מהאמריקנים, או ממדינות האיחוד האירופי או ממדינות ערב, נניח מצרים וסעודיה. אולי לכן, עקב העירפול, לא ראיתי זאת)

2) חזרת נתניהו על הצעתו הישנה לשלום כלכלי ושיתוף פעולה איזורי כלכלי. זה עוד חזונו הוותיק של שמעון פרס מאוסלו.. עליו אמר יו''ר הליגה הערבית עמרי מוסא בשנת 1995 שזהו אימפריאליזם כלכלי ישראלי. אולי לא ראיתי זאת כי זה דבר נדוש, ובנבואה רואים רק דברים חדשים.

3) אשר למילים הקריטיות של נתניהו (''מדינה פלשתינאית מפורזת'') העסק נישמע טוב אבל יש כאן כשל: הדבר מותנה בהכרה ערבית בזכויות היהודים על א''י (ולא ב''הכרה במדינה''). דבר בעייתי; ובעיקר - אף מדינה ריבונית לא תסכים לפירוז. לנין הגדיר ב''מדינה ומהפכה'' את מהותה של המדינה כ''אנשים חמושים''. מדינה מעוקרת מאמצעי אלימות ממלכתית לשמירה על ביטחון פנימי וחיצוני - זה בבחינת דבר והיפוכו. אולי קשה לנבואה לראות דבר לא קיים, דבר שהגדרתו נושאת סתירה לוגית ופרגמטית, בבחינת ראיית האובייקט הבלתי אפשרי ''מרובע עגול''. אבל האם לא ראיתי שנתניהו יאמר משהו בדומה לכך? מפת הדרכים, שצויינה בנבואתי, מדברת על ''שתי מדינות לשני עמים''. ולמה ציינתי ''מפת הדרכים'' ולא את הדבר עצמו – מדינה פלשתינאית? אולי משום שמפת הדרכים של בוש היתה רטוריקה בלבד... אין כאן בפועל לא מדינה ולא נעלים...
_new_ הוספת תגובה



אתה ממש גאון מ. מ. שרון, נביא בגרוש ורברבן לא קטן
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 11:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממש גאון מ.מ. שרון, נביא בגרוש ורברבן לא קטן.
ואנחנו התחננו לבורא העולם: הבא לנו נביא שיוביל אותנו.
והנה סוף סוף אתה הופעת ומכריז על עצמך כנביא- לא נביא שקר חלילה, אלא נביא מטיף בשער, מרוב אהבה וחרדה, ומזהיר... אלא מה? נודף מהנבואה שלך, מהדרשות ומהרשימות שלך- ריח מאוד לא טוב, ריח דוחה ועוין, ריח ממנו כל איש נורמלי נסוג בבהלה בו במקום...
ואיך זה שאתה, מ.מ. שרון, לא מגדף ולא משמיץ את היהודים? חזרת בתשובה סוף סוף? כנראה אחרי שאימצת את ישו היהודי נעשית קצת יותר מתון, אולי הוא ישפיע אליך לטובה. אבל עליך אי אפשר לסמוך, התחפשת כבר בכל התחפושות האפשריות, אולי ישו בכל זאת ישפיע אליך לטובה...
אבל, חוששני, לא יצא מזה כלום- עליך אי אפשר לעולם לסמוך.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון אני שולל את הנחתך מן הבסיס ומלכתחילה
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 22:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכן אינך מראה פרשנות סבירה לטענתך.
אשקול שנית אם תסביר ותפרט קצת יותר את טענותיך.

אשכול שבות
_new_ הוספת תגובה



זה לא מצחיק!
סתם אחד (שבת, 27/06/2009 שעה 17:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה ''נתניהו בלי שואה זה כמו אפיפיור בלי צלב''
מדינת ישראל קמה בגלל השואה (כמו שהאפיפיור קיים בזכות הצלב.''
לפני השואה רבים וטובים לא האמינו שהם מובלים לטבח
גם אתה לא מאמין כאשר כהני הדת המוסלמי ואחמדיניג'אד אומרים
שיש לחסל אותנו וגם מכינים את האמצעים לאור השמש.

לעם היהודי תמיד היו חסרי אמונה וכאלו שחשבו שאם יורידו ראש בפני האויב הם וסביבתם יוושעו

אפשר להסביר את השואה במנטליות של העם הגרמני ומשתפי הפעולה שלו
ואפשר להקיש מכך לגבי המנטליות של הערבים המוסלמים ומשתפי הפעולה עימם
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי