פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נדב הנפלד, תתבייש !
בועז אביאני (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 14:47)


הנהלת מכבי ת''א בכדורסל פירסמה היום הודעה מיוחדת כי
קפטן מכבי תל אביב ב- 12 העונות האחרונות, נדב הנפלד, עוזב את הקבוצה בעקבות דחיית דרישתו לשפר את התנאים בחוזהו לעונה הקרובה.
חוזהו של נדב הנפלד מוערך ב- 300 אלף דולר נטו (!!!) לעונה ועפ''י גורמים המקורבים לקבוצה הוא ביקש העלאת שכר של 50% שנדחתה. בעקבות זאת החליט לסיים את דרכו בקבוצה.

אני חייב לציין שכאוהד מכבי ת''א ויותר מזה כתושב מדינת ישראל, העוברת ימים מאד קשים מבחינה כלכלית עם אבטלה גבוהה ומיתון איום, אני מתבייש לשמוע שיש אנשים שלא מוכנים לעבוד גם בשביל סכומים אסטרונומיים לאזרח מן השורה.

ישנם אנשים שמוכנים לעבוד בשביל שכר מינימום של 3500 ש''ח ולא מוצאים עבודה.

נדב, תסתכל להם בעיניים...

קישורים:
סופית: נדב עוזב את מכבי אחרי 12 שנים


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לא בדיוק הבנתי מה אוכל אותך
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 15:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדב הנפלד הוא שחקן כדורסל. הוא מתפרנס מכך, ועובד קשה לפרנסתו. התמזל מזלו שהוא מהמובילים בתחום.

כל עובד בכל תחום יכול לדרוש ככל העולה על רוחו. המעסיק אינו חייב להסכים לשלם יותר מהקו שקבע לעצמו, והמועסק אינו חייב להסכים לתשלום נמוך ממה שקבע לעצמו.

העובדה שהרבה אנשים משתכרים פחות ממנו אינה ממין העניין. יש הרבה אנשים בעולם השלישי שיכולים רק לחלום על תנאים כמו שיש לך ולי: מחשב, מכונית, מגורים בדירה נורמלית וכן הלאה. האם בשל כך אסור לנו לשאוף ליותר?

במאמר מוסגר אציין שהקריירה הצפויה למר הנפלד היא קצרה מטבעה, כפועל יוצא מהדרישות הגופניות החריגות של המקצוע, כך שנותרו לו מעט שנים לשכר הגבוה, אך זה לא בדיוק משנה. גם אם היתה צפויה לו קריירה בת עשרות שנים מותר לו לדרוש ככל העולה על רוחו. מובן שאיש אינו חייב להיענות לדרישותיו.
_new_ הוספת תגובה



עיני אינה צרה ואין בי שום קינאה, אבל...
בועז אביאני (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 15:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הצלחתי לקבל את הידיעה הזו בתחושה של שוויון נפש. משום מה היא גורמת לי, ואני סבור שגם לרבים אחרים, תחושה של אכזבה מהולה במעט כעס.

נדב הנפלד הוא כוכב כדורסל מהשורה הראשונה ואני, כמו רבים אחרים, הערכנו רבות את תרומתו לכדורסל הישראלי ולמכבי ת''א. אלפי אנשים באים מדי שבוע למשחקי הכדורסל של מכבי ת''א ומאות אלפים אחרים צופים בהם בטלוויזיה, התנהגות כדוגמת זו היא בראש ובראשונה זלזול בקבוצה ובאוהדיה. נכון, זכותו הלגיטימית לדאוג לעצמו לחוזה שמן גם אני הייתי נוהג כך. אבל מה לא טוב ב- 300 אלף דולר נטו ? מעניין, אולי הוא לא יכול לגמור את החודש...
בזמנים אחרים ידיעה כזו היתה אולי עוברת לסדר היום, אבל בזמנים בהם חצי מליון איש החיים מתחת לקו העוני וקרוב לרבע מליון מובטלים יש בכך טעם לפגם.
אגב, ההשוואה למדינות אחרות לא רלוונטית. כנאמר ''בתוך עמי אני חי...''

ולסיום הערה בנימה אישית:
יובל, טרם הצלחתי להבין מהי השקפתך הכלכלית. האם אתה קפיטליסט, סוציאליסט או חלילה קומוניסט ? משום מה בכל פעם אני מקבל תחושה שונה ביחס לתגובותיך.
לאחרונה כתבת בגנות מתן הטבות של מעבידים לעובדיהם במגזר הפרטי (חברות הסלולר), בעבר הבעת באוזני ביקורת על הגלובליזציה וכעת במקרה של הנפלד אתה מתגלה כחסיד הקפיטליזם.
_new_ הוספת תגובה



הכל לפי העניין
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 16:43)
בתשובה לבועז אביאני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מותר לאדם לדרוש שכר ללא גבולות, ואיש אינו חייב לשלם זאת. האם במידה שהנפלד יוותר על חוזה שמן משום שיש הרבה מובטלים תעביר הנהלת מכבי ת''א את העודף שייווצר כדי לשפר את התעסוקה? הם חברת 'עלית' תייצר מקומות עבודה נוספים משום שהנהלת מכבי ת''א תחזיר לה את הכסף?

אתה יודע טוב ממני שאם הרווח לטווח הקצר יקטן או יגדל כתוצאה מהמשא ומתן בין הנפלד להנהלת הקבוצה, מי שיקבל דיווידנד מוקטן או מנופח יהיו בעלי המניות של מכבי ת''א. יש לי תחושה עמומה שלא רבים מהם מקבלים כיום השלמת הכנסה.

עד כאן לעניין הנפלד. באשר לדעתי על מה שאמור להיות 'נכון' בכלכלה, אינני רואה את עצמי בר-סמכא בתחום. כאן סיבכת אותי, משום שזו הולכת להיות תגובה ארוכה, שאיננה קשורה לנושא הדיון.

תחושת הבטן שלי היא שקפיטליזם הוגן הוא הדרך האידיאלית. עם זאת, קפיטליזם הוגן הוא כזה שמתחרה בקפיטליזם אחר. כלומר: לשלם שכר-רעב לעובדים סינים הנאנקים תחת משטר קומוניסטי כדי להגדיל את רווחי החברות הקפיטליסטיות המנצלות אותם, זה לא בדיוק קפיטליזם. זוהי שחיתות המנצלת את העוני מתוקף העובדה שהעניים המנוצלים אינם חופשיים להתיישב במקום אחר בעולם.

תחום אחר שבו נראה לי שהקפיטליזם אינו התשובה הנכונה הוא בניצול של משאב מוגבל או אקסקלוסיבי. לדוגמא: יש מספר מקורות מוגבל למים במדינת ישראל (או, לפחות, כך רוצים שנאמין). המקורות מוגבלים והדרישה למים היא קבועה, מהיותם נוזל חיוני. אם מדינת ישראל תפריט את חברת 'מקורות' שתמכור מים לכל המרבה במחיר, ייווצר מחסור חריף במים לאוכלוסיות חלשות. לכן המדינה צריכה לפקח על הגבול העליון של מחירי מים, חשמל וכדומה.

חברות הסלולר שהזכרת הם דוגמא טובה לניצול של משאב מוגבל. המדינה מוכרת תדרים לחברות הסלולר. היא מגבילה את מספר חברות הסלולר ואינה מאפשרת לכל חברה לפעול בארץ. בתמורה עליה לדרוש שירות הולם. אם החברה מוכרת ללקוח שירות במחיר גבוה מדי ומצד שני מרעיפה מתנות חינם לעובדיה, רשאית המדינה לדרוש שינוי בתנאים (מובן שהכל תלוי בניסוח החוזה שנחתם, והמדינה צריכה בכל חוזה חתום להשאיר בידה שליטה על משאבים מוגבלים).

עם זאת, המדינה נוהגת בחלמאות כשהיא מונעת מיזמים קפיטליסטים לפתח חלופות. לאדם פרטי אסור לייצר חשמל ולמכור אותו, או להתפיל מים ולמכור אותם. תמיד מדובר בזכיון שהמדינה צריכה למכור למישהו. אם המדינה היתה מאפשרת יוזמה חופשית בנושא, השירות לאזרח היה משתפר.

יש מקרים שבהם המדינה צריכה להיות סוציאליסטית יותר, כדי לקדם את מטרותיה. יש יישובים מרוחקים שלא משתלם להחזיק לשם קוי תחבורה ציבורית. עם זאת, למדינה יש אינטרס לאומי לאפשר תחבורה נוחה לכל חלקיה. הפתרון שנמצא: 'אגד' מרויחה על קוים מסויימים, מפסידה על קוים אחרים והמדינה מממנת את ההפסדים. המדינה היתה צריכה להוציא את כל קוי התחבורה למכרזים. קוים ריווחיים ייבחרו על פי השירות לנוסע והמחיר המוצע.

קוים לא ריווחיים יוצעו גם הם למכרז. המדינה תבחר את נותן השירות על פי המחיר הנדרש ואיכות השירות, ותשלם לו על הפעלת הקוים האלה.
_new_ הוספת תגובה



אולי יש צדק בדבר
רועי בלום (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 21:01)
בתשובה לבועז אביאני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית הרי שהוא לא יקבל סכום גבוה יותר בקבוצה אחרת כך שלא הכסף בלבד היה הסיבה, הסיבה העיקרית היא שהפמן קיבל מליון דולר + , כאשר לנדב נאמר שמקצצים ולכן לא מעלים לו את השכר, אז אם קבוצה ''ישראלית'' שרוב השחקנים שלה מגיעים מחו''ל מקצצת היא לא יכולה לקצץ רק לחלק, ואני עדיין לא חושב שהפמן שווה באופן יחסי לקבוצה סכום כזה.
_new_ הוספת תגובה



אביאני - לא מבין אותך! אנו בעד משק חופשי או לא?
ראובן גרפיט (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 18:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצונו של אדם כבודו. מכבי תל-אביב זכאית להחליף כל שחקן כבל עת שהיא רוצה וכן גם לשחקנים יש חופש בחירה. מכבי תל אביב אינה ישראל, היא סך הכל חברה פרטית.
_new_ הוספת תגובה



מה זה קשור ?!
בועז א. (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 19:40)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן שאני בעד משק חופשי אבל מה הקשר בין הדברים ?
מדובר בשחקן שכבר חתום(!) על חוזה לעוד שנה והוא מבקש לפתוח אותו ולהגדילו ב-‏50% ללא שום סיבה מיוחדת. אופס סליחה שכחתי, מתוך צרות עין וקינאה על כך ששחקן אחר (נייט האפטמן) קיבל שנה שעברה מליון דולר והוא לא. חורה לי מאד מאד לראות שיש אנשים שלא מסתפקים במשכורות אסטרונומיות בכל קנה מידה בעוד אנשים אחרים מתוך עמם לא עובדים, חיים מתחת לקו העוני ומוכנים לעבוד בעבודות קשות הרבה יותר תמורת שברים של פרומיל ממשכורתו של האדון.
על כך הוא צריך להתבייש. נקודה.

אגב, חשבת פעם לקרוא לאנשים בשמם הפרטי. להזכירך, אנחנו לא בצבא.
_new_ הוספת תגובה



בועז, מה מפריע לך שהוא ישחק בנבחרת אחרת?
ראובן גרפיט (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 20:36)
בתשובה לבועז א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי