פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שישים ועוד שלוש הערות
אליעזר יערי (יום שני, 27/07/2009 שעה 14:00)


שישים ועוד שלוש הערות

אליעזר יערי



פורסם לראשונה באתר על הקצה של המחבר.

הערה ראשונה

נותרו המון שאלות מן השבוע שעבר: מה כוחו האמיתי של הבלוג גם כשהוא נמצא במדרגות ליד סוף העולם, מה פתאום מילה שמתחילה להתגלגל שם, נגמרת במקום אחר וממלאת את משימתה בדיוק כפי שהוצמד לה בעת שירדה למרתפים התחתונים ההם?

ונותרו השאלות הגדולות על התקשורת, על היחסים בינה לבין עצמה, על ההפקרות שאולי בעצם אין לה משמעות כי הכל מופקר וחסר אחריות, כך שזאת אולי המציאות בכל תחום.

ונותרה גם ההתפעלות והתודה שלי, לכל אלה שנעצרו דווקא על המדרגות שלי, ממש לפני הסוף, כדי להתווכח, כדי להגיב, כדי להצטער ובכדי לכעוס, כדי לקרוא ולהעביר הלאה, כדי לתת חיים למושגים כמו התארגנות ספונטנית שהטכנולוגיה יצרה, ויכוח רווי יצרים והרבה שכל מכל כיוון, כזה שמזיז הרים או בונה חומות, ושולח סטירת לחי מצלצלת לדובר צה''ל שבכל פעם מאשש את הקביעה התמוהה של אבא שלי, מלפני כמה עשרות, שאמר שאף פעם לא כדאי לנצח יותר מדי. רק קצת. הגרגרנות לניצחון, האלימות שהתאווה הזאת מייצרת, מקבלת חיים משלה ואין לה סוף.

אבל בסוף השבוע הזה, מסיבות שמיד אפרט, נותרה רק שאלה אחת מן התחום הכללי. כל השבוע השאלה הזאת הלמה לי בראש, ובסוף השבוע עדיין לא הייתה לי תשובה: למה, שאלתי את עצמי למקרא הידיעה הקטנה והשולית לכאורה באינטרנט, למה בכל האגף הימני של המפה, לא קמה עדיין שוברים שתיקה אחת לרפואה? איך זה יכול להיות שאין שם אף קול שאומר שהוא לא מוכן לזה יותר, והוא מוכן להופיע, בעיוות קול ומראה, אבל גם בפנים גלויים ובקול שבור ולומר שהוא מוכן להסגיר את המנוולים שכרתו את עצי הזית ללא כל סיבה? גם הם קראו את הידיעה הזאת מתאריך 21.7.2009:
נמשכות פעולות המחאה של המתנחלים: שמונה רעולי פנים פגעו היום (ג') בכ-‏30 עצי זית באיזור הכפר בורין, סמוך ליישוב יצהר שבשומרון. גורם צבאי דיווח כי האלמונים הגיעו כשהם מצוידים בכלים ועקרו חלק מהעצים ממקומם. בחלק מהמקרים שברו הפוגעים את ענפיהם של עצי הזית הוותיקים, עשרות שנים גילם. אל המקום הגיע סיור של צה''ל, אז רעולי הפנים נמלטו.

זמן קצר לאחר מכן דווח כי אלמונים יידו אבנים לעבר מכוניתו של חבר הפרלמנט הפלסטיני וואליד עאסף, בעת שנסע סמוך לצומת חוות גלעד בשומרון. נזק נגרם לשמשת המכונית, אולם חבר הפרלמנט לא נפגע. נציג של מפקדת התיאום והקישור של צה''ל באיזור המליץ לעאסף להגיש תלונה במשטרה.
ואולי בכל אופן מישהו ישבור שתיקה? אולי בכל אופן מישהו יאמר שהוא לא מוכן להפוך את הפלסטינים למגן האנושי של הטעיות הגדולות שלנו, למקלט לטירוף ולרשעות? אולי מישהו, מתנחל כשר למהדרין, לא יפחד מה יאמרו עליו בקהילה, מה יאמרו עליו ביחידה, מה ילהגו עליו בתוכניות רדיו, ויהיה מוכן להסתכן בפולסא דמיונית בכדי להציל את נפשו ומצפונו? מישהו שיהיה מוכן לשבור את השתיקה מבלי לעשות שום חשבון מי התחיל, ולמי שייכת או לא שייכת הזכות ההיסטורית, האם בסופו של דבר לא ייפגעו הסיכויים של בתו הקטנה תרצה'לה למצוא חתן ראוי, אלא אך ורק משום שהוא, והציבור כולו, לא יכולים לשאת את זה יותר? הוא יסגיר שמות ויבכה כל הדרך למשטרה אבל יעצור את זה בגופו?

נכון לשעת בוקר מוקדמת זאת, אין עדיין גוף כזה. גם לא איש או אישה כזאת, ומכאן אני יכול ללהג כל הדרך עד למיצוי ההקשר בין שוברים שתיקה אחד לשוברים שתיקה שאיננו. אבל לא - הקריאה נעצרת כאן. ואולי בכל אופן מישהו יעלה את השאלה בפני חמומי המוח שכל כך תיעבו את אלה ששברו שתיקה כי אסור היה להם לשתוק?


הערה שניה

בסוף השבוע הזה בני משפחתי חגגו את יום הולדתי. זאת הסיבה שבגללה באמת הנחתי את כל השאר בצד. לרגל האירוע העגול, בני בכורי החליט לקחת אותי למסע של יומיים בארץ, רק כדי להיפרד בצוותא ממחצית חיי, ולצפות ביחד בזריחה החדשה של החצי הבא. שחינו במעיינות, הלכנו שבילים, צחקנו ובכינו.(או.קיי. - רק אני בכיתי).

לקראת ערב, בדרום רמת הגולן, חתכנו דרך מטעי זיתים אל הצוק כדי לראות את הכינרת בשעת שקיעה. עצי הזית הצעירים היו נטועים מול האופק, מאות עצים צעירים שעליהם שרים אל נא תעקור נטוע. מרחקים שווים, צלחות השקיה, מערכת טפטפות יעילה. לידם, העצים הבכורים כבר נושאים את היבול הגדוש של השנה. הרוח שיחקה בענפי הכסף. שקט גדול עמד במטעי הזיתים עד האופק. המשכנו בצעידה עד המצוק והשמים האדימו.

מכאן אני יכול ללהג כל הדרך על גורל הזיתים. אולי משהו על הקשר בין גורלם של מגדלי הזיתים בבורין לגורלם של אלה שגרים בשדה יואב? בשום פנים. רק עובדות: השמש שקעה על שישים השנים הראשונות, והכוכבים היו קרובים כמו שאף פעם לא ראיתי.


הערה שלישית

אב ובנו למחרת בבוקר עמדנו בנקודה המזרחית ביותר בישראל וחיכינו לשמש שתופיע שוב. כמו מבשרים עמדנו בקצה המחנה כדי לראות את הקרניים הראשונות של השנים הבאות, ושוב צחקנו ובכינו והתחבקנו.(או.קיי. - רק אני בכיתי). הנחנו את המצלמה על אבן כדי שתצלם אותנו חבוקים ברגע הזה, אבל כשהשמש מסנוורת את העדשה, הדמויות נשארות כצלליות.

וזאת התמונה: שני גברים אוהבים חבוקים מול הזריחה. בצללית קשה לקבוע מי הוא מי. האם פניהם למצלמה או שאולי גבם? לאן הם הולכים? מי הצעיר? מי המבוגר? מי תומך במי? איך ייראו שנותיו של הזקן מבין השניים? איך פורמים את האושר לטיפות קטנות נגד לחץ דם שיחסנו אותי מפני הזיקנה שעוד תבוא?

אחר כך עמדנו מול העמק הרחב וראינו את הערפל נע בנקיקים הצרים עד שנעלם.

תודה רבה לכם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הנני מברך אותך באיחור ליום הולדתך .
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 17:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר אהוד יערי , אי שם באולימפוס של השידור הציבורי .
יש דבר אחד מרענן במאמרך הקצר . הסיכוי שתקרא את מה שכותבים כאן למטה בעולם התת-קרקעי של METROPOLIS מטרופוליס .
מפליא שאדם כמוך שמסקר את העולם הערבי שנים כה רבות לא יודע שיש כאן סיכסוך לאומי ולא אישי . זה לא סיכסוך בין מוסטאפה ושמעון . זה סיכסוך בין ערבים ויהודים .
כאשר נהרג יהודי בידי ערבים או במהופך ערבי בידי יהודים , זה ''לאומני'' ולא פלילי . את שדות החיטה הציתו ערבים שלא רצו בהתיישבותנו כאן . את מעשי הרצח של יהודים מהמארב עשו ערבים שלא רצו בחיינו כאן . את הקמת מדינה ערבית בפלסטינה דחו הערבים כי לא רצו מדינה יהודית בארץ ישראל .
ההתפתחות של הסיכסוך היא כזו שהערבים , עם עצום ורב , סברו שהקומץ היהודי שתקע כאן יתד יעקר וינושל מכאן אבל למרבה ההפתעה זה לא קרה . מה שקרה הוא שמדינה יהודית בארץ ישראל קמה ומדינה ערבית לא קמה בפלסטינה .
הסיפור ארוך ומוכר הייטב וסיומו לא נראה באופק .
במסגרת זו יש לראות את התופעה ששמה ''שוברים שתיקה'' . עסק כלכלי של אנשים המחפשים רווח מהלשנה . ומה אני קורא אצלך ? שיש לך ציפיה שאנשים שדעתם ימנית ינהגו כמו שוברים שתיקה בע''מ . וזה למה ? כי מחריבים עצי זית , רחמנא ליצלן .

אני דרך אגב מחכה שמישהו בעזה ישבור שתיקה וייגלה לנו היכן גלעד שליט ומה שלומו .

אבל אגיד לך באופן הברור והגלוי ביותר . אני מאמין בתהליכים הטבעיים . אבולוציה , הרס הסביבה , החימום הגלובלי , ההכחדה הרחבה ביותר מזה 65 מיליון שנים וכדומה . בעיקר אני מאמין באנוכיות הגנטית , זו המופיעה בספרי התורה , יהושע ,שופטים , שמואל . זו המוסברת טוב בספרים שכתב ריצ'רד דוקינס . זה אומר גזענות אגואיסטית למען קרובי הגנטיים . כל השאר הם מתחרים , יריבים ואויבים . והערבים הם האויב הקרוב והמיידי . כל פגיעה בהם בכלכלתם ובסידרי חייהם הוא דבר טוב עלפי ההגדרה של שפינוזה . ראה בסיפרו ''אתיקה'' .

אז אם אתה רוצה תפיץ את דברי . מוות לערבים או לפחות טראנספר ועד אז , כל פגיעה בהם היא מעשה טוב .

ולמען הסר ספק או פסאודוניים הנני

אריה עירן .
יוצק מחשל ומשחיז .
_new_ הוספת תגובה



הנני מברך אותך באיחור ליום הולדתך .
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 18:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השחזת
אבל הוא קורא לעצמו
אליעזר
_new_ הוספת תגובה



לכאורה איש שמאל קיצוני - חשוד ברצח ילדתו הקטנה .
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 18:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם איש שמאל קיצוני , פעיל במפלגת חד''ש , חשוד ברצח ילדתו הקטנה ? הייתכן כדבר הזה ?
לכאורה הרוצח הצעיר והנאה שדיגמן בכמה הזדמנויות היה פעיל יחד עם אחרים נגד נוכחות צהל ביהודה ושומרון .
החשוד ברצח ילדתו הקטנה חשוד כי עשה זאת בידיו ולא בסכין או כלי אחר כשהוא מסתכל בעיניה היוצאות מחוריהן מחוסר אוויר .
החשוד טוען לאי שפיות זמנית . האם הוא היה שפוי בשעת פעילותו נגד צהל ונגד ההתישבות ביהודה ושומרון ?
האם יש תמונות של החשוד ברצח הילדה הקטנה יחד עם אבנרי או יוסלה ?
האם ייתכן שהרצח נעשה בגלל שאישתו היא חוזרת בתשובה ? האם זו בכלל מחאה פוליטית וחברתית ?
איזה קשר יש בין האדם השמאלני הקיצוני ובין נשים דתיות החשודות רק בהתעללות בילדיהן ולא ברצח ?
מדוע שיוכו לשמאל הקיצוני אינו מוזכר חזור והזכר בכלי התקשורת ?
_new_ הוספת תגובה



לכאורה איש שמאל קיצוני - חשוד ברצח ילדתו הקטנה .
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 19:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הוא חשוד ברצח
בגלל השתייכותו
הפוליטית?
_new_ הוספת תגובה



לכאורה איש שמאל קיצוני - חשוד ברצח ילדתו הקטנה .
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 20:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סביר שהשתייכותו הפוליטית גררה אותו לרצוח !

שיפרה ותיקה
_new_ הוספת תגובה



ממש חוכמה גדולה!
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 20:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי התיאוריה הזאת גם הגישה הפוליטית של האם היא שגררה
אותה להרעיב את בנה. כך גם ביחס לאותו חרדי שרצח את ילדו והחרדי שברח לברזיל...

התיאוריה מטופשת!
_new_ הוספת תגובה



ממש חוכמה גדולה!
ע.צופיה (יום שני, 27/07/2009 שעה 20:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושכחת את אמא טאליבן.
_new_ הוספת תגובה



כנראה. מי זאת?
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 20:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כנראה. מי זאת?
ע.צופיה (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 7:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם מבית שמש שהיכתה ועינתה את ילדיה.
עומדת למשפט.
_new_ הוספת תגובה



קרן שמש מרעננת באפלה
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 7:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם מבית שמשם ראשונה בחדשים האחרונים שבאתר כלשהו כתוב על האמא מבית שמש ולא בצרוף ''אמא טליבאן'', או האם מהכת החרדית מבית שמש.
_new_ הוספת תגובה



ממש חוכמה גדולה!
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 5:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן הוא חשוד ברצח . אבל מסתירים מהציבור את שייכותו הפוליטית .
מדוע זה נכתב ?
כי התקשורת המוטה נגד חרדים (אני חילוני) מבליטה בדיבור ובמראה את היותם של חשודים אחרים חרדים .
יש ריטואל תקשורתי שבו בכל פעם נעשה או נאמר דבר מה שנראה לכתב או לפרשן מהרדיו-טלוויזיה-עיתון כמעשה פסול , מובלט השיוך החרדי ו/או הדתי . דבר זה קל לעשות כשהסימנים הם ויזואליים כמו זקן , פיאות , כובע , ציציות וכדומה .
כאשר אדם שנראה חילוני , אין זיהוי ויזואלי של עמדתו השמאלנית-קיצונית . לכן שיהיה ברור החשוד ברצח ילדתו בת השלוש הוא לכאורה קומוניסט , אנטי ישראלי בוגדני פעיל במפלגת חד''ש . הכל לכאורה .
_new_ הוספת תגובה



ממש חוכמה גדולה!
ע.צופיה (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 7:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כל מה שכתבת הוא לכאורה כי לא הבאת אפילו קישור אחד להוכחה.
קל להשמיץ, קשה להוכיח.
_new_ הוספת תגובה



ממש חוכמה גדולה!
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 7:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התממות היא מחלקה בראשותו של דוד סיוון , נא לא להתפרץ מר ע.
נא לפתוח עתונים או אתרי תקשורת.
_new_ הוספת תגובה



ממש חוכמה גדולה!
ע.צופיה (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 8:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה אותך מביא קישור!
בהשמצות אתה חזק בהוכחות כמו כלבלב קטן.
_new_ הוספת תגובה



אם אתה נהנה לגזול לי זמן, בבקשה
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 8:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם החרדית

_new_ הוספת תגובה



אם אתה נהנה לגזול לי זמן, בבקשה
ע.צופיה (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 8:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תהיה ליצן!
קישרת בצורה נבזית את הרוצח מבצרה לשמאל.
תביא קישור!
מי דיבר בכלל על האם החרדית?
_new_ הוספת תגובה



אם אתה נהנה לגזול לי זמן, בבקשה
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 16:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, הרוצח קשור בהחלט לשמאל, קבל בחזרה את קובע בליצן, את מוזמן לאכול אותו, דבר שאתה רגיל בו לא כן?

הרוצח החילוני האכזרי הוא מלח הארץ של האליטות שלך
להלן עצומה הקוראת לסרב לצאת לשירות צבאי בשטחים. בין החותמים מצוי גם הרוצח הנתעב . מסתבר שהוא לא רק חילוני, אלא חילוני נאור. מן השמנת של האליטות השמאלניות:

''אנו החתומים מטה, תומכים במאבקם של הקצינים והחיילים המסרבים לשרת בשטחים.
מתוך הבנה כי משימת הדיכוי והכיבוש אינה משרתת את הגנת מדינת ישראל, אנו מזדהים עם כל מי שאינו מוכן לטול בה חלק''.
הברנש מצוי במס. 2224.
הוא חתום גם על עצומה נוספת מאותו סוג
-חפשו במספר 37081.
_new_ הוספת תגובה



אם אתה נהנה לגזול לי זמן, בבקשה
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 17:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה מלים בענין חילוניות

המושג חול לא מסתדר עם יהודי
היהודים הם עם קדוש, עם כהנים
זו ההגדרה של התורה

ישנם יהודים שאינם שומרים מצוות מתוך הרגל ילדות וחינוך. יום אחד הם עשויים לעשות זאת.

ישנם אחרים שאינם מאמינים בבריאה ואין בעולמם אלוהים מלבד אלוהי החומר והכסף ואמריקה עם סמלי המין שלה.

ישנם כאלה שמאמינים בבורא עולם אבל לא מאמינים שהוא משגיח על עולמו וגם אינם מאמינים שהתורה ניתנה לעם ישראל
במעמד הר-סיני

ישנם משומדים.
_new_ הוספת תגובה



אם אתה נהנה לגזול לי זמן, בבקשה
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 18:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי
מסכים אתך.
ההגדרות דתי חילוני הן כוללניות ואינן מתאימות לכל הנואנסים השונים.
בכל זאת משתמשים במושגים כללים אלו בחיי יום יום מפאת היעילות וחיסכון בזמן. שיחות וויכוחי ''פרלמנט'' אינם תיזות מחקר.
לוי
_new_ הוספת תגובה



אם אתה נהנה לגזול לי זמן, בבקשה
סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 7:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתאמץ על ריק
להביא ראיות
יש בשמאל סינדרום
של אוטיזם
וכמה אנשים
פותחים עין גדולה
אבל לא רואים
כי הראיה אמורה להיקלט במוח
_new_ הוספת תגובה



נו , מה עכשיו ע.צופיה ?
סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 4:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרוצח מערוגות השמאל .

אבל תזכיר לי מתי מוזכר הדבר הזה בתקשורת המרכזית ?
מתי קראו לרוצח ''הרוצח משלום עכשיו'' או ''הסרבן הרוצח'' ברדיו בטלוויזיה ובעיתונות ?

אתה השתמשת בביטוי אמא טאליבן , ביטוי ברור להפחתת ערכה של אשה חרדית .
קשה לך להודות בכוונת מכוון של התקשורת השמאלנית-בוגדנית .
_new_ הוספת תגובה



נו , מה עכשיו ע.צופיה ?
ע.צופיה (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 6:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיבה פשוטה. לא מוזכר בתקשורת -זה לא קרה!
הדמיון החולני שלך הוא עדיין לא תקשורת הוא הזיות עם סטייה משיחית (משהו כמו היהודים המשיחיים).
אמא טאליבן היא דמות תקשורתית ידועה המשמשת דוגמא לאמהות נוספות.למשל, המרעיבה.
_new_ הוספת תגובה



נו , מה עכשיו ע.צופיה ?
סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 6:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה לא קרה ?
הוצגו לך 2 קישורים גלויים של חתימות של השמאלני הרוצח ילדה קטנה , על עצומות של שלום עכשיו . החברים שלו הם מהכנופיה השמאלנית קיצונית .
בהצגת עובדות אין שום סטיה משיחית . בשלום עכשיו יש פסאודו-משיחיות . תחליף דמיוני לחמורו של המשיח .
_new_ הוספת תגובה



נו , מה עכשיו ע.צופיה ?
ע.צופיה (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 7:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הוכחת ,שהוא בעד משתמטים? נהדר.
תגיד ליצן! הרב-הערפד החרדי אליאור חן שזכה להצלחה גדולה בברזיל כבר חזר ארצה?
אמא טאליבן וחבריה מהמאה ה-‏17 מחכים לו בקוצר-רוח.
אגב, מי ששימש השראה לרוצח מבצרה הוא העילוי החרדי שניפץ את ראש בנו בקיר.
בטח במקום שאתה חי לא שמעת על זה.
_new_ הוספת תגובה



חבר'ה, ללמוד מתימטיקה. אחרת אין מה לקרוא אצלכם.
סתם אחד (יום רביעי, 05/08/2009 שעה 1:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי חשיבה אין כתיבה.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים נדמה שנגמלת מהשימוש בהשמצות!
דוד סיון (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 8:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לכאורה איש שמאל קיצוני - חשוד ברצח ילדתו הקטנה .
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 5:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן הוא חשוד ברצח . אבל מסתירים מהציבור את שייכותו הפוליטית .
מדוע זה נכתב ?
כי התקשורת המוטה נגד חרדים (אני חילוני) מבליטה בדיבור ובמראה את היותם של חשודים אחרים חרדים .
יש ריטואל תקשורתי שבו בכל פעם נעשה או נאמר דבר מה שנראה לכתב או לפרשן מהרדיו-טלוויזיה-עיתון כמעשה פסול , מובלט השיוך החרדי ו/או הדתי . דבר זה קל לעשות כשהסימנים הם ויזואליים כמו זקן , פיאות , כובע , ציציות וכדומה .
כאשר אדם שנראה חילוני , אין זיהוי ויזואלי של עמדתו השמאלנית-קיצונית . לכן שיהיה ברור החשוד ברצח ילדתו בת השלוש הוא לכאורה קומוניסט , אנטי ישראלי בוגדני פעיל במפלגת חד''ש . הכל לכאורה .
_new_ הוספת תגובה



אתה אליעזר ולא אהוד או מאיר?
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 19:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשים טועים לחשוב שאתה אהוד.
אני טעיתי לחשוב שאתה אולי מאיר
בגלל הדבקות האובססיבית בשמש.
אצלי זה מעורר חרערע
בכל הגוף
אולי משום שאני בא מחורשות אורנים
ולא מטעי זתים
כדאי שתבהיר
כיוון שכתיבתך רכה
ונוגעת ללב
לא מפוצצת אותו.
_new_ הוספת תגובה



אם יקום שוברים שתיקה בימין זה יהיה ארגון שלא יפסיק לחשוף את שקר
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 20:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל.

יש לי שאלה אליך אליעזר יערי, האם אתה באמת מאמין לכל השקרים שהעתונאים והקריינים מפזרים כנגד הימין? הרי אתה בא מהקליקה השמאלנית התקשורתית ויודע בדיוק איך מדווחים כשאין עובדות. מפזרים מילים-מוקשים, מטענים לשוניים, ביטויים פופולריים שמעוותים את האמת וככה יוצרים 'אג'נדה' שמשרתת את השמאל. רעולי הפנים לא היו מתנחלים, לכל היותר הם היו חמאסניקים או פתחים שפועלים זה כנגד זה ורוצים להדביק את השקר על היהודים.

בוחבוט, חבוט, בוח.... אין בוגדים בימין, ואתם בארגון השמאל על כל כינוייו נבוכים, נואשים ואובדי עיצות. הבוגדים גדלים בביצות השמאל.

שיפרה ותיקה
_new_ הוספת תגובה



נו, אז גם אליעזר יערי אמר עוד קישקוש דמגוגי....
סתם אחד (יום רביעי, 29/07/2009 שעה 12:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה?
אנחנו מופתעים?
כלל וכלל לא !
ולעזאזל העובדות לאשורן שבודאי לא ידועות לו, כי העובדות לא חשובות, העיקר התעמולה!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי