פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''דגל שחור'' (א) יום שישי
יורם המזרחי (שבת, 13/07/2002 שעה 6:14)


סין/נפאל

סין ונפאל הסכימו לשתף פעולה נגד המחתרת המאואיסטית,המנהלת מלחמת גרילה, שמטרתה להפיל את השלטון המלוכני.נשיא סין זמין הבטיח למלך נפאל גייהנדרא,המבקר בסין,עזרה מלאה במלחמה.

נפאל

יותר מאלף מאואיסטים פשטו על כפר,באיזור סמסונג'ג והוציאו להורג שני איכרים שנחשדו ''כמלשינים ''
השניים ''נשפטו'' לעיני מאות כפריים ואנשי המחתרת שאילצו אותם לצפות גם בעינוי האיכרים ואחר כך הוצאתם להורג באמצעות גרזינים וסכיני קוקרי.
בתוך כך נמסר על נפגעים בקרבות בין הממשלה למורדים.הצבא אומר שהצליח להרוג עשרה מאואיסטים.
המשטרה הציגה מספר נשים צעירות,שערקו משורות המאואיסטים וטענו שהמורדים השתמשו בהן כבשפחות מין.

נפאל/ישראל

בנפאל חגגו השבוע את ''יום ישראל''.במסגרת הארועים הובלטה הידידות בין שתי המדינות.
תאילנד

שני שוטרים נרצחו באיזור המוסלמי נארטוויאט,שם פועלת מחתרת בדלנית הדורשת לפרוש מהממלכה ולהקים מדינה מוסלמית או להצטרך למאלזיה.השוטרים ליוו מורים שחזרו מעבודה בבית הספר הממשלתי.בסך הכל נרצחו בחבל,מאז מארס,17 שוטרים.
עוד נודע על גל פיגועי פיצוץ,כולל פצצה שהתפוצצה ברכבת מקומית.לפחות 6 אזרחים נפצעו

קטר/ארה''ב

בארה''ב נעצרו 25 ירדנים,5פקיסטנים וסורי אחד,החשודים בקשר לשערוריית מכירת ויזות הגירה.הויזות נמכרו בקונסוליה האמריקאית בנסיכות קטר.מחיר כל וויזה 10.000 דולר. מעצרים מתנהלים גם בקטר.רבים מעובדי רשות ההגירה הושעו עם התרחב החקירה.

ארה''ב/איי קנדי

חוקר המעמקים רוברט בלארד,טוען שהצליח לגלות את שדרדי טרפדת 109 עליה פיקד גו'ן קנדי.הטרפדת טבעה אחרי שנוגחה על ידי משחתת יפנית.ג'ון קנדי ו 11 מאנשיו,הצליחו להגיע לאי קטן,הנושדא כעת את שם הנשיא המנוח.

רוסיה

נשיא ברה''מ לשעבר אמר שארה''ב וסין גוררות את העולם למסע מסוכן בכל הקשור לחימוש ומכירת נשק והאשימן בחידוש מירוץ החימוש.

גרמניה

ממשלת גרמניה דיווחה על מספר המובטלים הגבהה ביותר מאז איחוד שתי הגרמניות.הנתון מצביע על כ 4 מליון מובטלים.

פקיסטן

נשיא פקיסטן,מושארף,קרא לתעשיה המקומית ולעולם העסקים הפקיסטני להרתם להקמת תעשייה צבאית רחבה ולהיפך ליצואנית נשק.

פקיסטן

עשרה קציני יחידות מיוחדות ''פקיסטן ריינג'רס'' נעצרו בחשד שתכננו לרצוח את הנשיא מושארף.הקצינים תוארו כתומכי אירגון ''חארקת מוג'הידין אל עאלמי''. הרצח עמד להתבצע בקרא'צי באמצעות פיצוץ מכוניות שחנו לאורך נתיב נסיעה של השליט.שעות מספר אחרי שהודיע על בחירות כלליות,שתערכנה באוקטובר הקרוב.

פקיסאטן

משטרת מחוז לאהור הודיעה שבין עצורי פרשת האונס הקבוצתי שזעזע את העולם,נמצא גם שוטר.הצעירה בת ה 18 שנאנסה כעונש-שבטי בגלל התרועעות אחיה בן ה 11 עם בת שבט אחר,ניסתה פעמיים לשלוח יד בנפשה והיא מאושפזת בלאהור.בתוך כך נמסר שהאנסים התעללו גם באחיה בן ה 11 וביצעו בו מעשה סדום ורק אחר כך אנסו את הצעירה,בנוכחות מאות גברים מבני שבטם.

פקיסטן

משטרת קוהוט,בלווי צבא ושריוניות השתמשה בדחפורים להריסת בתי חשודים ''בהתארגנות פלילית'' במצבע השתתפו גם אנשי יחידה הידועה ''כרובאי חייבר'' המתמחית בפעולה באיזסורים שבטיים.דחפורים הרסו שני בתים,על יושביהם,אחרי שאלה פתחו באש וסרבו להכנע.
לא נמסר מספר ההרוגים

הודו/קשמיר

לפחות שבעה שוטרים וחיילחים נהרגו בשתי פיגועי רימוני יד וארבע עשר נפצעו.

קפריסין

רמטכ''ל צבא קפריסין,הקצין היווני אוונגחלוס פולורקיס וחמשה מאנשי מטהו נהרגו בהתרסקות מסוק בל- 206 בו טסו מניקוסיה.

פילפינים

הנשיאה גלוריה ארויאו הורתה למשטרה ולצבא ''לחסל כנופיות חוטפים'' ארויאו דדיברה במסיבת עיתונאים במהלכה הוצגו חמשה חברי כנופיית חוטפים. הנשיאה אמרה שבמדינה פועלות לפחות 219 כנופיות חוטפים המוכרות למשטרה.עוד החליטה הנשיאה לדחות הוצאתם להורג של 15 נידונים.נראה שהעבריינים יזכו לחנינה.
שיטת ההוצאה להורג הנהוגה במדינה היא הזרקת חומר מרדים.

פילפינים

שרותי הביטחון הזהירו בפני התרחבות מעשי הטרור של המחתרת הקומוניסטית,בעיקר במרחב הבירה מנילה.בתוך כך נודע שהמחתרת הזהירה מאות פקידים,העובדים במרחב הכפרי, שלא לציית להוראות הממונים עליהם.

ניו-זילנד

המשטרה עצרה מספר נזירים לשעבר,החשודים במעשי התעללות מינית בתלמידים,בעת ששימשו כמורים.החקירה נפתחה אחרי....יותר משלושים שנה,בעקבות תלונות אחד הקרבנות.

מקסיכו

ממשדלת מקסיכו דחתה ''כהאשמת שווא'' הודעה של השגרירות האמריקאית במכסיקו סיטי,המזהירה תיירים בפני סיכוני טרור חטיפה ופשדעים אחרים.

דרום-קוריאה

לראשונה בתולדות המדינה מונתה אשה ךתפקיד ראש הממשלה.האשה היא צ'אנג סאאנ'נג

אינדונזיה

ממשלת אינדונזיה האשימה מתווכים בין לאומיים,המנסים להביא להפסקת אש במחוז אצ'א ''בהעדפת המורדים'' המדובר הוא במתווכים משוויץ המנהלים את שיחות השלום הנערכות בג'נבה

רוסיה/ארה''ב

מיכלית רוסית פרקה 260000 טון דלק גולמי שנשלח ישירות לנמל יוסטון.המיכלית היא סנונית ראשונה בעסקת דלק גדולה,בין רוסיה לארה''ב.

רוסיה

מסוק עם 21 בני אדם נעלם וכנראה התרסק באיזסור טיימיר שבאיזור האסיאני של המדינה.

קנדה/ארה''ב

בהלת וירוס מערב הנילוס הגיעה לקנדה,אחרי שנודע על גילוי בעלי חיים שהומתו על ידי הוירוס במדינת צפון-דקוטה,לא רחוק מהגבול עם קנדה.

קנדה/ארה''ב

שובר הקופות האחרון,יצא למסכים לקראת חופשצת הקיץ,הוא סרט זוועות חדש,המראה התקפת להקות עכבישי טרנטולה ענקיים. הסרט נקרא ''באאגס-חרקים''

ארה''ב

תכשיטים בערך כולל של מליון וחצי דולר,נשדדו מחנות וארסצ'י בניו-יורק.

ארה''ב/סיאטל

פעילי שדולות למען בעלי חיים עוררו פאניקה,כאשר הטילו רימנוי עשן הרימונים הופעלו בתוך בניני משרדים והביאו לפנוי מאות עובדים.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


''שלום'' כמונח מניפולטיבי המסכן את עצם הקיום
אורי מילשטיין (שבת, 13/07/2002 שעה 11:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעשי האלימות, הטרור, ההכנות למלחמות בכל העולם, שיורם המזרחי מצביע עליהם ב''דגל שחור'', מלמדים שהמונח ''שלום'' הוא מניפולציה. מקורה של מניפולציה זאת בחזון הנביאים על אחרית הימים ובפרשנות הנוצרית לחזון זה. התרבות הישראלית המבוססת מאז תחילת הציונות על מונח מניפולטיבי זה, ושהפכה אותו לדגל אחרי מלחמת לבנון ב- 1982, היא תרבות מנותקת מן המציאות. זה אחד הטעמים הדיאלקטייים העיקריים להתנהלותה התת אופטימאלית של ישראל, עד כדי סיכון קיומה.
_new_ הוספת תגובה



''שובע'' כמושג מניפולטיבי המסכן את עצם הקיום
בועז ברק (שבת, 13/07/2002 שעה 12:16)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם העובדה שאנשים עדיין מתים מרעב במדינות מסויימות מלמדת על כך שהמונח ''שובע'' הוא מניפולציה?

מלחמה אינה קיימת באותה עוצמה בכל העולם, ומדינות מסוימות עדיין נהנות משלום. או שלדעתך הידיעות שיורם הביא מראות שהרגיעה ממנה נהנית ארה''ב היא רק זמנית, מאחר שהיא עומדת להיות מותקפת ע''י עכבישים....
_new_ הוספת תגובה



מאז תחילת ההיסטוריה היו חברות שבעות וחברות
אורי מילשטיין (שבת, 13/07/2002 שעה 13:23)
בתשובה לבועז ברק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רעבות, אנשים שבעים ואנשים רעבים. לעומת ,מאז תחילת ההיסטוריה ועד היום לא היו חברות שלא היו מסובכות במלחמות פנימיות או חיצוניות. צבא ארה''ב, כידוע לך עסוק היום, לא רק במלחמה נגד עכבישים, כדברי הלצון שלך, אלא גם בשיריה במלחמת אפגניסטן. הוא גם מתכונן למלחמה נגד עיראק.

אם הצבא כך, בוודאי שהחיילים וקרובי משפחתם, שעקב כך אינם חיים בשלום שכפי שאתה מעריך באופן מניפולטיבי.
_new_ הוספת תגובה



חברות שבעות ורעבות
בועז ברק (שבת, 13/07/2002 שעה 15:07)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוגמא של השובע היתה להבהיר שלמרות שהרעב לא הוכחד מהעולם, בהחלט אפשר לשאוף לכך ולהתקדם לכך ואכן אפשר לאמר: הרעב הוכחד לחלוטין במדינות מסוימות (מה שאני לא בטוח שהיה נכון משחר ההיסטוריה).

בצורה דומה, למרות שהמלחמות לא פסו מהעולם, זה עדיין יעד לגיטימי לשאוף לשלום. אני מודע לכך שיש לארה''ב עדיין כוחות באפגניסטן (וכ''כ שיש אנשים בארה''ב שהם נפגעים של אלימות ופשע שאולי גם אותם אפשר לראות כסוג של לחימה). למרות זאת,

א) אילו היו מציעים לי ש 40 השנה הבאות יעברו על ישראל באותה מידה של לחימה שעברו 40 השנה הקודמות על ארה''ב (ובטח שעל מערב אירופה) הייתי לוקח את ההצעה בשמחה.

ב) לא ראיתי איך הסקת מהחדשות שיורם המזרחי סיפק, שהשלום הוא רק פטה-מורגאנה ומלחמה בלתי-פוסקת היא
עובדה מוחלטת שאינה תלויה בהתפתחויות היסטוריות. אולי יש לך דעה כזו ללא קשר, אבל היא זקוקה לנימוק והצדקה מעבר לחדשות של יורם.
_new_ הוספת תגובה



הרוצה שלום ייכון למלחמה. ראה עניין ה-pax romana
מיכאל מ. שרון (שבת, 13/07/2002 שעה 16:20)
בתשובה לבועז ברק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השלום הרומי שהבטיח שגשוג, שנמשך מאות שנים (פרט ללוחמות פריפרליות), בשל הנכונות למלחמה של העוצמה הצבאית הרומית, ובשל הוכחת האפקטיביות שלה בנצחונות, וגם בשל אי רתיעה ממאבק אלים ועקב נצחונות במלחמות פריפרליות.

זאת בדומה לפאקס אמריקנה, שהובטח הן עקב הנכונות למלחמה והנצחון היעיל במלחמת המפרץ, והן עקב נכונות זאת והנצחון האפקטיבי באפגניסטן. זאת לעומת הכשל של מלחמת 10 השנים הסוביטית באפגניסטן, שהסתיימה בתבוסה, והיתה אחת הגורמים החשובים להתפרקות הגוש המזרחי.

אם ברצוננו שלום, עלינו לשאוף לפאקס יזראליאנה (שלום ישראלי) בכוח נכונות למאבק ובכוח ניצחון חד משמעי.

ולא לפאקס אוסלוצ'קה, שמשמעותו מלחמה וקטל, תוצרי כשלון צבאי, הסתייגות ממאבק ומגמת מנוסה שניתן לכנותה ''מגמת אילו''ש'' (איש לאהליך ישראל).
_new_ הוספת תגובה



לבועז:כידוע לך ב- 40 השנים האחרונות עברה ארה''ב
אורי מילשטיין (שבת, 13/07/2002 שעה 17:10)
בתשובה לבועז ברק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם את מלחמת ויטנאם. עשה נא מחשבה שנייה אם אתה מוכן להתחלף איתה גם במלחמה הזאת, תמורת שלושת שבועות מלחמת יום הכיפורים לדוגמא.

מותר לך ולאחרים לשאוף למה שאתם רוצים והרי גם נביאנו שאפו לשלום. אבל בניגוד לך ולישראלים רבים הנביאים הבינו שזה יהיה באחרית הימים. ישראלינו מדברים על שלום עכשיו והם הביאו לנו את הסכם אוסלו ואת האינתיפאדה הנוכחית.

תודה רבה.
_new_ הוספת תגובה



''ותשקוט הארץ ארבעים שנה''
בועז ברק (שבת, 13/07/2002 שעה 20:45)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה כידוע לא ציטוט של חבר כבוד בשלום עכשיו.

אני לא חושב שהשאיפה לשלום ואפילו לשלום עכשיו היא נחלת השמאל בלבד. אני לא מכיר הרבה פולטיקאים ישראלים משני צדדי המפה שהבטיחו לעם ''דם יזע ודמעות''
_new_ הוספת תגובה



בועז, שאיפה לשלום היא נחלת כל עם ישראל
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 14/07/2002 שעה 3:26)
בתשובה לבועז ברק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך בעוד שמרבית הציבור בישראל שאף ''לחיות בשלום'', הארכיטקטים של אוסלו שמו את מלוא הדגש על השלום, והזניחו לחלוטין את החיים.
_new_ הוספת תגובה



לאורי: מחנה השלום
שחור תלתלים (שבת, 13/07/2002 שעה 15:09)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד ג'ורג' אורוול חשבנו ששלום הוא שלום ומלחמה היא מלחמה והאח הגדול הוא האח הבכור. ואורוול האיר את עינינו שלא לקבל את המונחים התמימים כביכול כפשוטם, ולהבין את המגמתיות והציניות של המשתמשים בהם. ''עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו'', אבל לא השלום של ''מחנה השלום''.
_new_ הוספת תגובה



לשחור תלתלים: ''עושה שלום במרומיו הוא
אורי מילשטיין (שבת, 13/07/2002 שעה 18:30)
בתשובה לשחור תלתלים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יעשה שלום עלינו'' דהיינו בשמים ולא בתוכנו.
_new_ הוספת תגובה



הבהרת נושאי דגל שחור/לידיעת ''חובבי הדגלנות''
יורם המזרחי (יום שני, 15/07/2002 שעה 16:42)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום
בדגל השחור אינני כולל חדשות מרכזיות, חובקות עולם. את אלה אפשר למצוא בעתונות הישראלית לסוגיה וגווניה, ואין כל טעם להתחרות בה. מה עוד שלא יהיה בדיווחים כאלה משום חידוש.
אני מתמקד בלא כל כך ידוע ולשמחתי (גאוות עיתונאי) מצליח להביא ידיעות כמה ימים או שעות, לפני שהן עוברות את מסננת חדשות החוץ הישראליות.
בשנים האחרונות עבדתי ב''מעריב'', ככתב חוץ. ידוע לי מה נחשב ומה נדחה. לא הסכמתי עם השיטה. בד''כ טיפלתי בסיפורי אדם נשך כלב ( 90%) והשאר נושאים אנושיים או פוליטיים(10%) הדגל השחור בא לאזן את הפער, זה הכל.
_new_ הוספת תגובה



דגל, דגל תרדוף
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 20:06)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יורם ידידי,

לא רק שאני קורא את הדגלים שלך באופן קבע, אלא אף מלקט מהם ידיעות חשובות עבורי בשלל נושאים שונים, ובמידת הצורך אף משתמש בחלק מהן.

הדגלים בנויים באופן מעורר עניין ותיאבון, וכל פעם שאני נתקל בדגל חדש אני מביט בו לפני כל דבר אחר.
בתקופה האחרונה ששקלת עזיבה והדגלים אכן לא הופיעו היה חסר לי משהו בפא''צ, ואינני אומר זאת על מנת חלילה לנפח לך את האגו; הדגלים פשוט מעניינים. האמן לי שאם היו משעממים הייתי כבר מזמן אומר לך זאת.

שלך בברכה

אלכס
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (ב) שבת
יורם המזרחי (שבת, 13/07/2002 שעה 19:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סין/טאיוואן
------------
המודיעין הטאיוואני טוען שסין מחדשת יזמה התקפית, שמטרתה כיבוש טאיוואן. בין השאר משפרת סין את מערך הטילים ארוכי הטווח שלה והיא מחמשת אותם בראשי נפץ גרעיניים ''קטנים''
------------------------
ספרד/מרוקו
-----------
הצי הספרדי נערך לפעולה נגד מרוקו, אחרי שחיילים מרוקאים תפסו את האי הספרדי השומם פארחיל. האי מוחזק בידי הספרדים יותר מ 400 שנה. הצבא המרוקאי ''כבש'' את האי כמתנת נישואין למלך מוחמד שהתחתן עם הנסיכה סאלמה
------
ספרד/בריטניה
-------------
בריטניה הודיעה על השהיית הדיון על עתיד גיברלטר. הספרדים רואים בהשהיה ''סטירת לחי מדינית''
---------------------
בריטניה
--------
הלשכה הסטטיסטית הודיעה על עליה של 7% בעקומת הפשע, בהשוואה לנתוני 1991. במדינה נרשמו בשנה החולפת 5,5 מליון מעשי פשע.
----------------
פרו
----
הנשיא טולדו מינה ראש ממשלה חדש. לואיס סולארי בא במקומו של רוברטו דנינו.
-----------
תורכיה
-------
שר החוץ לשעבר איסמעיל צ'אם הקים מפלגה חדשה והוא קורא למצביעים לסייע לו להפיל את ממשלתו של אצ'וויט.
----------
שוויץ/רוסיה
------------
נשיא שוויץ קספר וויליגר לא ישתתף בטקסי אזכרה שיערכו ברוסיה לקרבנות ההתנגשות בין מטוס גרמני לרוסי.
הרוסים הודיעו לממשלת שוויץ שהם לא יוכלו להבטיח את שלום הנשיא השוויצרי, בגלל הזעם הגואה נגד שרותי פיקוח התעופה של שוויץ
----------------------------
לונדון/עירק
-----------
חאלד שאמס אד דין וקבוצה גדולה של אנשי צבא עירקים גולים, התכנסו בלונדון לצורך דיון בשאלת דרכי הדחת הנשיא צדאם. בריטניה נתנה ברכתה לכנס.
-----------------
זימבאוווא
-----------
הגזען האמריקאי השחור, לואיס פארחאן, המתארח בהאררא, אמר שהנשיא מוגבה פועל באופן נכון כשהוא מחרים אדמות ברשות חוואים לבנים, וקרא לשחורים ללמוד ממוגאבה איך לטפל בלבנים.
------------------
ארה''ב/סיאטל
-------------
הבולשת הפדראלית בודקת מסמכי שני מסגדים שנסגרו לאחרונה, במטרה לגלות קשר אפשר בין חברי המסגדים לארגון אל-קאעידה
----------
ארה''ב/מיניסוטה
---------------
המושל הססגוני,המתאבק הקרקסי לשעבר ג'סי ''הגוף'' וונטורה, שוחרר מבית חולים אחרי שאושפז בגלל קריש דם בריאות. וונטורה הודיע באחרונה על החלטתו לא לרוץ בבחירות הקרובות למשרת המושל.
-------------------
ארה''ב/טמפה
------------
אחרי שלושה משפטים נגד ברניס בואין, חברתו של הרוצח הנק אל כאר, היא נשלחה ל 21 שנות מאסר. ברניס הטעתה את המשטרה במהלך מרדף אחרי חברה שרצח את בנה בן הארבע ושלושה קציני משטרה לפני שהתאבד בשנת 1998
---------------------------
מכסיקו
--------
יותר מאלף איכרים, חבושי מסיכות סקי וחמושי סכיני מאצ'טה, פצצות תוצרת בית ובקבוקי תבערה, מחזיקים בעשרה בני ערובה, רובם פקידים בכירים, אחרי שחסמו דרכים באזור סן סלוודור אטנצ'ו, שם מתכננים הקמת נמל תעופה בין לאומי. האיכרים מסרבים לפנות אדמות ודורשים פיצוי מתאים, לפני התחלת עבודות הקמת הנמל.
בין השאר הועלו באש מספר מיכליות דלק. לפחות חמישה- עשר בני אדם, שוטרים ואיכרים, נפצעו בהתנגשויות.
-------------
מקסיכו/חיאפא'ס
-------------
שני שוטירים נהרגו ושניים אחרים נלקחו כבני ערובה על ידי אינדיאנים, תושבי מחוז חיאפ'אס, שם פועל אירגון הזפטיסטא המנהל מאבק עם הממשלה ובעלי קרקעות.
--------------------
ארה''ב/מקסיקו
-------------
ממשלת ארה''ב החלה בהקמת מגדלי אור מיוחדים,המוצבים במדבר, כדי שישמשו נקודת ציון למהגרים לא חוקיים, שרבים מהם אובדים בשממה. גובה כל מגדל הוא כשישים וששה מטרים ובקצה מותקן נצנץ אדום, גדול במיוחד.
-------------
מקסיקו
------
עיריית זאסאפון החילה תקנה האוסרת לקלל בפומבי. עבריינים יענשו בקנס של 400 דולר או 36 ימי מאסר.
------
צפון-אירלנד
-----------
ששה בני אדם נפצעו במהומות בין קתולים לפרוטסטנטים.
------------------
קולומביה
---------
הרמטכ''ל גנרל אלברטו רוחא, אמר ש 52 אנשי מחתרת נהרגו ביממה האחרונה. המתקפה האחרונה קשורה למינויו של הנשיא הנבחר החדש, אלווירא אוריבא.
---------------------
_new_ הוספת תגובה



מר יורם אני מחכה לטורך השבועי ''כריש שחור''
סוריא סהארה (שבת, 13/07/2002 שעה 21:17)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (ג) שבת מיוחד/צ'צ'ניה ועוד
יורם המזרחי (יום ראשון, 14/07/2002 שעה 3:33)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבר העמים/צ'צ'ניה
-----------------
מטוסי חיל האויר הרוסי תקפו מספר ניכר של עמדות ומעברי הרים לאורך הגבול הצ'צ'ני-גרוזיני. כל זה במטרה למנוע חדירת לוחמי אירגונים איסלמיים קיצוניים.
בהתקפות משתתפים מפציצי-קרב מסוג סו- 25 מסוקי קרב מסוג מי- 24 ומסוקי סיור חמושים מסוג מי- הפעולה נמשכת גם בשעת מסירת הידיעה (שבת 1930 שעון מרכז קנדה).
--------------------------------------------------
המטה הכללי הרוסי הודיע על תחלופת כוחות ''פדרליים'':
בין השאר, יוחלפו 2700 צנחנים מכוח משימה מיוחד של הדיוויזיה המוצנחת 98 וגדוד הסיור 45 בצנחנים מהדוויזיה המוצנחת ה 76.
שטחי ההיערכות של הכוחות נמצאים ליד הישובים פסקוב ואנגוני.
כמה מאות צנחנים וכלי רכב משוריינים הגיעו לצ'צ'ניה ברכבת.
--------------------------------------------------
כוח צנחנים פשט על הכפר אווטארוי, אחרי שהתקבלו ידיעות על פעילות קיצוניים. בסריקות נמצאו מחבואי נשק.
המבצע החל אחרי ששלושה אזרחים שפינו קש, נהרגו כשקילשון פגע במוקש נגד רכב. אזרח נוסף נהרג מפיצוץ מוקש שהוטמן ליד פתח מחסן הכלים שלו.
------------------------------------------------
מוסלמים קיצוניים תקפו שיירה של משרד הפנים הרוסי, שנעה בצפון הקווקז (כנראה כוחות הק.ג.ב.). השיירה הותקפה באש מקלעים ומטולי רקטות. חייל אחד נהרג ושישה נפצעו. באזור מתנהלות סריקות.
--------------------------------
מוסלמים קיצוניים הפעילו שישה מטעני צד שנועדו לפגוע בשיירת משאיות. חייל אחד נפצע.
--------------------------------------------------
התובע הצבאי הראשי בצ'צ'ניה נפגש בגרוזני עם שליח הקהיליה האירופאית הלורד גאד. השליח ביקש פרטים על צעדים משמעתיים נגד אנשי צבא רוסיים.
התובע אמר שבלשכתו הצטברו 186 תיקי חקירה. חלק מהתיקים כבר עלה למשפט. 12 תיקי רצח; 16 תיקי שוד וביזה; ו8 תיקי שימוש לרעה ברכב וציוד צבאי. בין השפוטים - ארבעה קצינים.
-----------------------------------------------
תת-קצין במיליציה (משטרה) של הרפובליקה הצ'צ'נית, המשתייך לאגף המודיעין, נורה ונפצע קשה במהלך התקפה על ביתו. האיש, איברגים מדגורי, תואר כחוקר מנוסה שפיצח הרבה מקרי התקפה ורצח שביצעו מוסלמים קיצוניים ובדלנים.
--------------------------------
מיוחד
=====
פקיסטן
-----
12 בני אדם, רובם תיירים, נפצעו כשרימון יד הושלך על האוטבוס שלהם. הפצועים הם גרמנים, אוסטרים וסרבים.
ההתקפה אירעה בצפון פקיסטן.
--------------------------------------------
עיראק
-----
מטוסי חיל האויר של ארצות-הברית, שפעלו מבסיס בתורכיה, הפציצו שני מתקני רדאר ונ.מ, אחרי שהעיראקים ירו אש תותחי נ.מ על מטוסים אחרים, שסיירו בשמי ''השטח האסור לטיסות עיראקיות''.
-------------------------------------------------
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (ד) מבזק בוקר יום ראשון
יורם (יום ראשון, 14/07/2002 שעה 7:52)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הודו/קשמיר
-----------
26 בני אדם נהרגו ויותר מ 30 נפצעו בטבח שביצעו קיצוניים מוסלמים. הקיצוניים, כנראה חברי ארגון לאסקר-א-טייבא התחפשו לנזירים בודהיסטים ונכנסו לפרבר עוני בג'אמו, שם פתחו באש מנשק והשליכו רימונים. המשטרה פתחה במרדף וככל הנראה הרגה שניים מהתוקפים. ההתקפה היא החמורה ביותר מאז 14 במאי, שאז נהרגו 34 בני אדם. בשתי ההתקפות נפגעו בעיקר נשים וילדים. במשפחה אחת נהרגו חמישה ילדים.
---------------------
הודו/נאגא
---------
ארגון המורדים הבדלנים ממחוז נאגא, הודיע על שביתת נשק במלחמתם בת ארבעים השנה נגד שלטונות הודו. ראש הארגון, איזאק צ'יסי סוואון, הודיע שמשלחת בני אומת הנאגא תצא בקרוב לשיחות בדלהי, אחרי שהוסדרה חנינה לראשי הארגון
-------------------
ארה''ב
-----
נפטר גדול צלמי הפורטרטים של המאה העשרים. יוסף קרש, שבין השאר צילם את ווינסטון צ'רצ'יל,נפטר בגיל 96
-------------------
קניה
-----
מגיפת מלריה המשתוללת בקניה הביאה למותם של 345 בני אדם.
--------
סומליה
--------
אילי המלחמה הסומלים, מתכוננים ככל הנראה לחידוש מעשי האיבה, ולדברי מקורות במוגדישו הם צוברים נשק מכל הבא ליד.
--------------
ארגנטינה
---------
שופט חוקר הוציא פקודת מעצר נגד אחרון נשיאי הכת הצבאית ששלטה במדינה עד שנת 1993. הגנרל ליאופולדו גלטיירי ועוד ארבעים קצינים נעצרו בבואנוס איירס, שם תיפתח חקירה על מעשיהם בתקופת שלטון הכת הצבאית.
-----------------
מקסיקו
------
המצב באתר ההקמה של נמל התעופה החדש של עיר הבירה מחמיר: האיכרים המחזיקים בעשרה בני ערובה - מאיימים להוציאם להורג. בעימותים בין אלף איכרים רעולי פנים למשטרה, נפצעו כמה עשרות שוטרים ומפגינים. האיכרים מתנגדים להקמת נמל התעופה על אדמותיהם.
-------------------
קולומביה
----------
נרצח מפקד משטרת מדאיין, בירת קרטלי הסמים. הקצין לואיס פרנצ'סקו רודריגז נורה מהאמארב שעה שנסע למשרדו.
-------------------
איטליה/סיציליה
---------------
164 פליטים אפריקאים תשושים ומורעבים נחתו בחופי סיציליה. הפליטים הועברו לבתי חולים. המשטרה מנסה לאתר ''אוניה רעועה וחלודה'' שהנחיתה את הפליטים בחופי האי.
-------------
תאילנד/מאיינמר(בורמה)
--------------
בגבור המתיחות בין שתי המדינות, בגלל סכסוכי גבול וסיוע תאי למורדים שבטיים, החליטה ממשלת מאיינמר (בורמה) לגרש 15 עיתונאים תאים.
------------
קירגיזיסטן
-----------
שני בני אדם נהרגו וחמישה נפצעו בקרב שהתחולל בין משמר הגבול הקירגיזי למה שהוגדר ''קיצוניים שפתחו באש על עמדה ליד מעבר גבול'' לא נמסרו פרטים נוספים.
-----------------
סין
-----
מספר הרוגי השטפונות האחרונים עלה ל867
---------
פילפינים
---------
מספר הרוגי השטפונות הגיע ל 50
----------------------
גרמניה/אפגניסטן
----------------
מפקד שירות הביון הגרמני אוגוסט הונינג אמר שלפי מידע שבידיו אוסמה בן-לאדן נמצא בחיים, וככל הנראה מסתתר באפגניסטן או באחת הרפובליקות המרכז אסיאניות.
-----------------------
מצרים
------
ארגון הטרור המוסלמי ג'מעה איסלמיה, הודיע בקהיר על הפסקת אש במחלחמה נגד השלטון. הארגון טבח בשנת 1997 כשישים תיירים. עוד אחראי הארגון לשורה ארוכה של פיגועים, ובכלל זה התקפות על ישראלים. נראה שסיבת ההודעה היא מבצע רחב היקף לביעור תאי טרור איסלאמי ומעצר חשודים רבים, תומכי האחים המוסלמים.
-------------------------
אוסטרליה/בריטניה
-----------------
המשחתת החדישה נוטינגהם, מאוניות המלחמה היותר משוכללות של הצי הבריטי, עלתה על שרטון וכמעט טבעה. האוניה פעלה ליד חופי אוסטרליה. הצי האוסטרלי והצי הניו-זילנדי מסייעים בפעולות להצלת האוניה.
--------------------
רוסיה
------
רדיו חברברסוק שבסיביר, הודיע שמטוס נוסעים שהיה בטיסה מפאריס לטוקיו, נאלץ לנחות נחיתת אונס. נראה שאחת הנוסעות, אשה יפנית, נפטרה במהלך הטיסה וכאשר המטוס החל לנחות בסיביר אירעו קשיי קשר בינו למגדל הפיקוח. כתוצאה מכך בוצעה נחיתה קשה, שבמהלכה נפצעו שישה נוסעים.
-----------------
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (ה) יום ראשון
יורם (יום ראשון, 14/07/2002 שעה 21:57)
בתשובה ליורם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבנון
-----
באירוע כמעט ללא תקדים בשנים האחרונות, הטיל צבא לבנון מצור על מחנה הפליטים עין-חילווה, ליד צידון.
הצבא דורש את הסגרתו של המחבל הקיצוני-מוסלמי בודייא אחמד המכונה ''אבו קעאדה''. המחבל הרג לפחות שלושה קציני מודיעין לבנונים, והוא חשוד באחריות לגל פיצוצים נגד מטרות ממשלתיות וזרות. הצבא אומר שבודייא מסונף לארגון חשאי-איסלאמי הנקרא עוצאבאת אל אנצאר אל ג'דיד (יחידות השומרים (הדתיים) החדשות)
-----------
עיראק
------
צדאם חוסיין הזהיר את איראן ''לבל תשתעשע בחלומות התקפה על ארצו בחסות ארה''ב''. את הדברים אמר גם בנו של הרודן עודאי אל תכריתי.
---------
עיראק
-----
העיראקים טוענים ששבעה אזרחים נפצעו בהתקפה האוירית האמריקאית האחרונה על מטרות מערך נ.מ (יום שישי)
-------------
פילפינים
------------
מטען חבלה שהתפוצץ באוטובוס תלמידים גרם לפציעתם של 13. המשטרה חושדת שמאחורי הפיגוע עומדים קומוניסטים. המטען הורכב מפצצת בזוקה ומצבר.
-----------
פילפינים
-----------
טייפון קטל 8 בני אדם וגרם לשטפונות ולנזקים כבדים.
-------------
פקיסטן
-------
נעצרו 20 חשודים בהתקפת הרימונים על התיירים האירופאים, שאירעה בשבת. בהתקפה נפצעו 19 בני אדם, רובם תיירים.
--------
ניו-זילנד
---------
ערב בחירות עומדת המשטרה לחקור את ראש הממשלה קלארק, בחשד שהיא זייפה חתימה על ציור לא פרי מכחולה.
---------------
נפאל
-----
3 מאואיסטים נהרגו בקרב עם המשטרה. התגלו גוויות ארבעה אזרחים שנערפו על ידי מורדים מאואיסטים.
-----------
נפאל
-----
חמישה פסלים עתיקים ונדירים נגנבו מהכניסה למקדש הגדול של צ'יריקוט. הפסלים כוללים פסל אריה מפורסם, המשמש אחד מסמליה הלא רשמיים של הממלכה. גיל הפסלים: 500 שנה.
-----------
נפאל
------
שטפונות כתוצאה מעליית המים בנהר ראטו, ניתקו חמישה כפרים. גובה המים בבתים עולה על מטר. יש מספר נעדרים.
--------
מאיינמר (בורמה)
-------------
הצבא דחה האשמות על התעללות בתושבי מחוז שאאן, שם מתנהלת מלחמת גרילה. בדלני המחוז אומרים שהצבא מתעלל בשבויים ובאזרחים הנדרשים לספק לו מידע.
-------------------
מאלזיה
-------
מגיפת מננגיטיס פוגעת באוניברסיטת קואלה-לומפור.3 תלמידים נפטרו וכמה עשרות אובחנו כנגועים במחלה.
-----------------
מאלזיה
------
עובד ציבור שישתמש במסוף המחשב שלו לסריקת אתרי פורנו, יפוטר והוא צפוי מעתה לעונש מאסר של חצי שנה.
-----------------
מאלזיה
-------
משרד הבריאות הודיע שגלי זבובים ''ללא תקדים'' עטים על הכפר סיטאוואו. הזבובים הגדולים התפתחו ככל הנראה בביצות הסמוכות למשקי עופות. אחד מעובדי הבריאות אומר שספר בבית אחד האיכרים יותר מאלפיים זבובים.
------------
האיים המולדביים
----------------
כל בתי הספר נסגרו בגלל תופעת חום גבוה הפוגע בתלמידים ומורים. כעת בודקים אם מדובר בסוג של מלריה.
---------
האיים המולדביים
-------------
המשטרה טוענת שגורמי פשע בין-לאומי מנסים להפוך את האיים ''לתחנת סמים ראשית''. המשטרה עצרה 23 חשודים בניסיון להקים רשתות אחסנה ושיווק סמים, רובם זרים.
------------
מכסיקו
--------
העימות ליד סן סלוודור אטאנג'ו, שם מוחזקים בידי איכרים בני ערובה, הולך ומסתבך: האיכרים הצליחו ללכוד עוד כמה בני ערובה, והם ממשיכים להתעמת עם המשטרה. האיכרים מתנגדים להקמת נמל תעופה בין- לאומי חדש, קרוב לבירה, על אדמותיהם.
------------
מכסיקו
--------
יושב ראש אירגון עורכי הדין במחוז הפאציפי סינולא, אומר שבעשר השנים האחרונות נרצחו במחוז 54 עורכי דין שעסקו בנושאי זכויות האדם והאזרח. מאחורי רוב מעשי הרצח עומדות, כנראה, כתות מוות של המשטרה ואירגוני הימין.
------------------------------
פרו
-----
גל קור ללא תקדים גרם למותם של 18 בני אדם, רובם ילדים מתחת לגיל חמש. המדובר הוא באיזור הררי. הממשלה מחישה סיוע הומניטארי, כולל שמיכות ותנורי חימום.
------------
קולומביה
---------
לפחות 70 מורדים ו19 חיילים נהרגו
בקרובות האחארונים בין הממשלה למחתרת הקומוניסטית-מאואיסטית
---------------------
הרפובליקה הדומיניקנית
--------------------
נפטר השליט לשעבר, יואכים בלנגור, בן 96. היה יורשו של הדיקטטור רפאל טרוחילו שנרצח בשנת 1961.
---------------------
קנדה/טורונטו
------------
הממשלה חוקקה חוק מיוחד שהביא להפסקת שביתת מפני הזבל, שגרמה לסירחון ומראה מכוער של כל אזור העיר.
מבצעי פינוי האשפה נמשכים גם היום (יום ראשון)
----------------
הודו
------
אבי תכנית הטילים ההודית, עבדל קאלאם בן ה 71 נבחר לנשיא ה 11 של המדינה.
=-----------------
ניגריה
--------
מאות נשים בעיר אסקוארס הטילו מצור על משרדי חברת הנפט הפועלת באזור. הנשים מאיימות לפגוע בקבוצה של כשבעים מומחים זרים ומקומיים הנצורים זה היום השישי. הנשים תובעות עבודה לבעליהן ובניהן ומאיימות להצית את הבניין ומתקני נפט סמוכים. הצבא והמשטרה הודיעו שאם הנשים לא תעזובנה את המקום הם יפעלו נגדן בכוח.
-------------
זימבבאבואה
-----------
מפלגה חדשה הנקראת 'מפלגת העם', הודיעה שבדעתה לפעול להפלת שלטונו של הנשיא מוגאבה. המפלגה הוקמה על ידי לוחמי מחתרת לשעבר,שפרשו ממפלגת השלטון והמאשימים את מוגאבה בשחיתות.
-----------------
_new_ הוספת תגובה



יורם, חסר לי מבזק דגל שחור משחור
בועז אביאני (יום ראשון, 14/07/2002 שעה 22:03)
בתשובה ליורם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעקבות הארוע היום בטורנטו, קנדה:

יהודי חרדי, בן 49 אב ל- 6 ילדים, שעבד כרואה חשבון, נרצח היום במסעדה שבעליה ישראלים בטורונטו שבקנדה. מפקד משטרת טורונטו, ג'וליאן פנטינו, כינה את הרצח פשע שנאה - רצח על רקע גזעי. עם זאת, הוא הדגיש כי הנרצח היה עובר אורח אקראי: ''הוא קורבן מצער של הנסיבות, שנקלע למקום הלא-נכון בזמן הלא-נכון''.

הערב נודע כי זהותו של הרוצח ידועה למשטרת טורונטו: סטיבן מק'בריידי, בן 20. הוא נמלט מזירת הרצח והמשטרה מנהלת מצוד אחריו. צעירה נוספת בשם מרסדס אסנטה, מבוקשת ע''י המשטרה בחשד שהיתה מעורבת ברצח.

היהודי נדקר הבוקר (שעון ישראל) בפיצריית ''המלך דוד'', שנמצאת בבעלות של ישראלים באזור יהודי-חרדי בעיר. הוא הועבר לבית החולים ושם נקבע מותו. מקור לא רשמי המקורב לחקירה אמר כי הנרצח, אב לשישה ילדים, שב עם בנו מאירוע משפחתי. ככל הנראה, הוא עצר ברחוב לאחר שמכוניתו התקלקלה והלך להזעיק עזרה. באותה שעה נכנסו גלוחי ראש למסעדה. גלוחי הראש ביקרו במסעדה שעה קלה קודם לכן, אך בעלי המקום סירבו להגיש להם פיצה.

כאשר שבו גלוחי הראש למסעדה, פרצה במקום מהומה. גלוחי הראש השתוללו ופגעו בעובד המסעדה, דקרו אותו קלות ונמלטו החוצה. בדרכם החוצה נתקלו בנרצח ודקרו אותו למוות. משטרת טורונטו אישרה, כי למשטרה הובאו כמה עדי ראיה לגביית עדויות.
_new_ הוספת תגובה



אביאני
יורם המזרחי (יום שני, 15/07/2002 שעה 2:03)
בתשובה לבועז אביאני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בועז תודה. המקרה אינו ראשון מסוגו. בשנים האחרונות יש עליה בתופעות אנטישמיות וגזעניות בכלל.
_new_ הוספת תגובה



לבועז -הרצח בטורונטו לא על רקע גזעני
יורם המזרחי (יום שלישי, 16/07/2002 שעה 21:37)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ליורם המזרחי: לא על רקע גזעני..אלא מה?
מוטקה צביאלי (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 3:39)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו אי אלו נסיבות מחמירות אבל לקבוע בוודאות שהמפלצת הזאת נטפלה ליהודי עטור זקן וחובש כיפה מאחוריו ...עת שעזר לבנו במכוניתו התקועה. למה הוא לא נטפל ליפיפיה שעברה ליד הפיצריה אותה דקה? אפילו אם הוא היה מסומם,או שחיפש את ה''מנה היומית''שלו,מה לו ולהטפל ליהודי הזה (שבמקרה היה ידיד שלי עוד מהישיבה) רק בגלל מראהו? עם הסימום החיתיות שלו בערה בו ...וכמו הנאצים, הוא הרג יהודי רק בגלל המראה. (השלטונות שם נזהרים מלתת גיבוי לזה כי התוצאות של המצאות שנאה כזו במדינת אונטריו ובארץ קנדה שחרתה על דגלה חופש אתני ... הרות אסון והאש לא תכבה כל כך מהר.)
_new_ הוספת תגובה



רצח בטורונטו
יורם המזרחי (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 22:09)
בתשובה למוטקה צביאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי הידוע לי אין ספק שגלוחי הראש נטפלו ליהודי החרדי משום ''מראהו'' אך ההחלטה איך לתבוע בבית המשפט שמורה למשטרה ולתביעה באונטאריו.אם הרצח לא היה בעל אופי גזעני,הם מחוייבים להוכיח זאת!

אני בטוח שיש מי ''שמשגיח'' על המשטרה,בפרט בעניין זה,שאג,זעזע לא רק יהודים אלא גם בני מיעוטים אתניים/ דתיים.

מכל מקום,טורונטו מלאה גזענים מכל הסוגים וקנדה אינה הולמת את תדמיתה החיצונית ''כאי של שלווה''.
_new_ הוספת תגובה



יורם: לכן מפקד המשטרה שם נמנע להגיב בכוון הזה
מוטקה צביאלי (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 2:32)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה להם עפ העניין האתני. הם יצרו איזו מפלצת ולא יודעים איך להודות בזה. זונדל ,קיגסטרה, מלקולם רוס ואחרים הביעו ''בשם הדמוקרטיה'' את משנתם וסלידתם מיהודים והטיפו לאנטישמיות ממדרגה ראשונה. אגב, אחד מהם ,זודנל,נדמה לי גר, או שהיה גר,בטורונטו והיה לא,או שעדיין יש לו (אני לא מעודכן לשנה זו) קצין בטחון (שידאג לבטחונו,איך לא?) שהיה קצין די גבוה אצלנו בצה''ל. ידוע לך משהו בכוון הזה?
והכל בשם הדמוקרטיה.
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור'' (ו) יום שני ,כולל מיוחד אוסטרליה
יורם המזרחי (יום שני, 15/07/2002 שעה 23:55)
בתשובה לבועז אביאני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תורכיה
-------
נפטר הרב הראשי של תורכיה ,הרב דוד אסאו, שמאז שנות השישים כיהן כרבה הראשי של המדינה.
ארגנטינה
--------
הנשיא לשעבר,קרלוס מנם, חוזר לחיים הפוליטיים והודיע על תמיכתו במועמד הימין הקיצוני למשרת מושל מדינת בואנוס-איירס, המחוז החשוב בפדרציה הארגנטינאית.
-----------------------------
ארמניה
------
ארגונים ארמנים הפיצו בצפון-אמריקה מכתב מחאה נגד שגרירת ישראל בבירה ירוואן. הדברים קשורים בהתבטאויות שלה לפני כמה חודשים, שהובנו בארמניה כביקורת נגד ''זכות'' הארמנים לציין הטבח שעשו התורכים בראשית המאה ה 20 ''כשואה ארמנית''. בשעתו הוגשה מחאה לישראל, אך נראה שמאמץ ההסברה הארמני לא פסק.
-------------------
מיוחד אוסטרליה
================-
אוסטרליה
-----------
אסון רכבות כבד נמנע, כאשר מפעיל רדיו הצליח להזהיר רכבת משא מפני היתקלות ברכבת נוסעים ורכבת פחם ריקה שהתנגשו ליד ניוקסל. 7 בני אדם נפצעו בתאונה.
---------------------
אוסטרליה/יפן
--------------
התפוצצות טיל יפאני נושא דגם מטוס נוסעים על-קולי, שמה קץ למאמץ יפני לבנות מטוס שנועד להיות ''כפילו הגדול של הקונקורד''. המטוס נועד לשייט במהירות 2 מאך ולשאת יותר ממאתיים נוסעים. הפיצוץ באוסטרליה, שם אפוא קץ לתכנית nex5t
-------------------------
אוסטרליה/סידני
---------------
משפטם של 14 צעירים אוסטרלים ממוצא לבנוני, הנאשמים במספר מקרי אונס קבוצתי, מזעזע את הקהילה הלבנונית שם. אנשי דת מוסלמים אמרו שלו היו הפשעים מתבצעים בלבנון - היו הנאשמים מוצאים להורג. עד כה נשפטו שני חשודים שנידונו לתקופות מאסר ארוכות.
-----------------------------
אוסטרליה/מלבורן
---------------
הקהילה הוויאטנמית נסערת אחרי מותם של שלושה צעירים שהשתתפו בתגרת רחוב. במהלך התגרה הופעלו סכינים וחרבות מקא'טא. מנהיגי הקהילה הוויאטנמית קוראים למשטרה לפעול נגד ''תרבות הסכין'' המשחיתה את הנוער במדינה.
---------------
אוסטרליה/בריסביין
------------------
צוות מנתחים אוסטרלי הצליח, לראשונה בתולדות הרפואה, לחבר עצבי עמוד שדרה שנפגעו. החולה המתאושש מניתוח בן שמונה שעות, מרגיש את כפות רגליו ויכול להניען.
הניתוח מבוסס על השתלת חומר מאחה הנלקח מקירות אפו של הנפגע.
------------
אוסטרליה/אדלייד
----------
גיי'מס וולאסיוס, צעיר שנמצא אשם בארבעה מתוך שמונה מעשי רצח, פרץ בבכי אחרי שהודה באשמה ונידון ל 26 שנות מאסר.
וולאסיוס קשור לפרשת ''הגוויות בחביות'' ששמה נלקח מגילוי שמונה גוויות בתוך חביות פלסטיק אטומות, שהושארו בבניין בנק נטוש. מעשי הרצח אירעו בין 1998 ל 2000
---------------------
אוסטרליה/טאונסוויל
-------------------
פעיל זכויות האדם ואיש שדולות האבאורי'גניס של אוסטרליה (הילידים המקוריים) הועמד לדין אחרי שתקף מנהל פאב שסרב לשרת ילידים. התביעה אומרת עוד שמורנדו יאנאר קרא לגזען ''כלב גזעני''.
--------------------
אוסטרליה/קנברה
----------------
רופא חסיד המתות חסד, ד''ר פיליפ ניצ'קא, עורר שערוריה אחרי שהציג בעיתונות שקיות התאבדות פלסטיות.
השקיות מתוכננות כך שהן אוטמות כל אפשרות לחדירת חמצן. על כל שקית מודפסת כתובת אזהרה בפני שימוש לא נכון מצד אלה שאינם מבקשים לשים קץ לחייהם. את השקיות מפיץ ארגון ''אגזיט'' (יציאה) התומך בזכות חולים סופניים למות.
------------------------
אוסטרליה/בריטניה
----------------
ספינות גרר החלו לחלץ את המשחתת הבריטית בירמינגהם שעלתה על שרטון ועמדה לטבוע. המשחתת היא מהספינות היותר חדישות של הצי הבריטי. האדמירליות פתחה בחקירת הארוע.
-------------------
אוסטרליה/קנברה
--------------
הצי האוסטרלי גילה שמלאי הטורפדות שלו אינו מתאים לשימוש בצוללות. הטורפדות הן מתוצרת ארה''ב, ולדברי מומחי צי הן כבדות מדי. עלות השידרוג: כ 200 מיליון דולר.
------------
אוסטרליה/מלבורן
---------------
אלמונים שחטפו מביתה פעוטה בת חמש, הפקירו אותה באזור צחיח וקר. הפעוטה יצאה מכלל סכנה וטופלה בפגיעות קור.
-----------------
מקסיקו
--------
למרות שחרור כמה מבני הערובה, המוחזקים על ידי איכרים המתנגדים להקמת נמל תעופה בין-לאומי חדש, נמשך העימות בין האיכרים לבין הצבא והמשטרה. עד כה דווח על 16 פצועים.
-----------------
בריטניה/לונדון
--------------
וועדת חקירה משפטית החליטה שהרוצח הסידרתי, ד''ר הרולד צ'פמן, הוא ''הרוצח הסידרתי הפעיל ביותר בדברי ימי בריטניה''. הרופא הרג לא פחות מ 166 בני אדם, רובם חולים שנמצאו בטיפולו. הפרשה זכתה לסיקור נרחב בקולנוע ובספרים, כולל ספרות מקצועית.
------------------------
סינגפור
----------
גבר בן 42, שאנס את בתו בת ה- 13 ''כדי להעניש את אשתו'', נידון לעונש של 25 שנות מאסר, ועוד 26 הצלפות מקל רטאאן.
------------
פפואה/גיניאה החדשה
-----------------
הצבא והמשטרה מטפלים בהרגעת רוחות באזורים שם אירעו מהומות הקשורות לבחירות. בפורט מרסבי נמסר על גילוי מספר גוויות של פעילים פוליטיים שנרצחו בידי יריבים.
-----------------
בהאמה
-----
הממשלה מודאגת מעליה במספר הפליטים מהאיטי המסתננים למדינה, והחליטה לעצור ולגרש ''כל חסר ויזה''.
-------------
בוצוואנה
----------
המשטרה פתחה ב''מבצע קיץ'' לביעור כנופיות פשע מאורגן, והגנה על תיירים.
-----------------------
גרוזיה
-------
סדרת פיצוצים שארעו ליד בתי המלון היוקרתיים בטיבליסי, מוגרת על ידי המשטרה ''כפיצוצים על רקע נסיונות העולם התחתון להשתלט על ענף המלונאות''. בפיצוצים נגרמו נזקים, אך לא היו נפגעים.
-----------------
גרוזיה/אבחאזיה
-------------
השלטונות בטיבליסי מסרו שהצבא הרוסי הגביר פעילותו באבחאזיה, שם פועלת מחתרת איסלאמית קיצונית, המסייעת למורדים הצ'צ'נים.
-------------
גרוזיה/פאנקיסי
---------------
השלטונות בטיבליסי מסרו על התחזקות ''הגורמים הפליליים'', הפועלים באין מפריע בעמק פאנקיסי, הגובל בצ'צ'ניה. בעמק המוגדר גם ''רפובליקת הפושעים'', שוהים רבים מפליטי אל-קאעידה והטאליבאן וכן מוסלמים ממוצא ערבי.
-----------
גרוזיה
--------
המשטרה מנסה לגלות את עקבותיו של אזרח שוודי, איש עסקים שכנראה נחטף לצורך סחיטת כופר. בינתיים מוחזק בשבי כנופיות פשע גם אזרח בריטי, שנחטף על רקע דומה.
-----------------
אינדונזיה
-----------
כנס מיוחד של חמש מפלגות מוסלמיות קיצוניות, קרא להקים במדינה ''רפובליקה איסלאמית לפי חוקי השאריעה''.
------------------------
עיראק/בריטניה
-------------
ארגון קציני צבא עיראקים ,שערקו בשנים האחרונות ומתנגדים לצדאם חוסיין, הקימו בלונדון ''מטכ''ל גולה'', ובראשו קצין הצי גנרל תופיק אל יאסיירי. הקצין התפרסם בזמן המרד שאירע בשנים 2-1991
נגד צדאם ונפצע בדרום עיראק. אל יאסיירי מוגדר ''גיבור לאומי''. הוא הצליח להימלט מעיראק לירדן ומשם הגיע ללונדון.
---------
מצרים
---------
נמשך גל מעצרי חברי ''האחים-המוסלמים'' וארגון ''אל-גי'האד''. זאת בתוספת למעצרם ביום שישי של 28 מהאחים.
מקורות בקהיר מסרו שהתביעה הורתה לעצור גם את נשי וילדי החשודים, זאת במטרה ''להפעיל לחץ''. כך נעצרו עזיזא עאבס, אחמד עאבס ועמר עאבס, אשתו ובניו של נאביל אל מוע'רבי, שהיה קשור לרצח הנשיא סאדאת.
עוד נעצרו 94 מאנשי מפלגת ה''וופד'' הלאומנית. כל העצירים הפוליטיים מוחזקים בכלא המרכזי של שירותי הביטחון, הנמצא בפרברי קהיר והנקרא ''כלא העקרב''.
--------------------------------
ירדן/פלאסתין
-------------
ממשלת ירדן הטילה על כל תושב הגדה המערבית/פאלסתין, המבקר בתחומה להפקיד בבנק הממלכתי סכום של 2000 דינר במזומן.
מי שלא יעמוד בתקנה לא יורשה להיכנס לירדן, או שיגורש ממנה.
--------
תאילנד
------
משטרת תאילנד תפסה בדרום המדינה כמות גדולה של נשק קל, כולל רובי קלצ'ינקוב ורבבות כדורים. זה הגילוי השני מסוגו בתוך שבוע. המשטרה אומרת שמדובר בנסיון להבריח את הנשק ''למדינה שלישית'', וכי מקורו בבורמה.
כנראה שהנשק יועד למורדי חבל אצ'א באינדונזיה.
---------------
פקיסטן
--------
מאות מעצרים בוצעו בשעות האחרונות בכל רחבי המדינה. המדובר המוסלמים קיצוניים תומכי ארגונים המבקשים להפיל את המשטר הצבאי, וכן בתומכי רוצחיו של העיתונאי היהודי-אמריקאי דניאל פרל.
-------------
הודו/קשמיר
----------
קצין ושני חיילים נהרגו בתקרית חילופי אש עם יחידות פקיסטניות.
-----------------
נפאל
-------
42 בני אדם נספו במפולת אדמה ובוץ, שאירעה באזור מוכה שיטפונות. הממשלה אומרת שהמפולת פגעה בשני כפרים וכי מדובר גם בנעדרים.
--------------------
מאיינמר (בורמה)
------------
הממשלה טוענת שבינגון/רנגון מצטבר מידע לפיו השתתפו חיילים אמריקאים בפעולות נגד שבטים התומכים בממשלה.
המקורות טוענים שהאמריקאים סייעו ליחידות תאיות. המדובר הוא באזור שאאן, שם מתנהלת מזה שנים מלחמה בין הממשלה לבדלנים ושבטים אוהדים או מתנגדים. בורמה מאשימה את תאילנד במעורבות ישירה באירועים.
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (ז) יום שלישי
יורם המזרחי (יום שלישי, 16/07/2002 שעה 22:10)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרום אפריקה
-----------
וועדה פרלמנטארית קבעה ש''צבא דרום אפריקה מיושן'', והמליצה על ''צעדי רענון'', כולל רכישות אמל''ח חדש, כולל טנקים, מטוסי קרב וטילים ארטילריים
-----------------
מאלזיה
--------
צבא מאלזיה הציג חימוש חדש,שנרכש באחרונה, כולל תותחי הוביצר בקוטר 155 מ''מ, עם טווח של 30 ק''מ שנרכשו מדרום-אפריקה, וכן טילי קרקע קקרע ברזיליים מסוג ''אסטרוס'', היורים לטווח 89 ק''מ ראשי נפץ מסוגים שונים.
------
מאלזיה
------
משטרת מחוז ג'והאר הדיחה 16 שוטרים והשעתה 24, בעקבות חקירה ממושכת על חשד שחיתות, סטיה מהוראות והתעללות בעצירים.
---------------
מקסיקו
------
הסתיימה פעולת המחאה ליד אתר הקמת נמל התעופה הבין- לאומי החדש. האיכרים, המתנגדים להקמת השדה והתובעים פיצויים גבוהים, שחררו 16 בני ערובה. בתקריות עם המשטרה נפצעו לפחות 69 בני אדם, רובם איכרים.
---------------
מקסיקו
------
ויכוח ציבורי חריף החל בשאלת ה''קנוניזציה'' (הכרזה כקדושים) של אינדיאנים שהתנצרו וסייעו לספרדים. המדובר הוא בזאפוטקים, שעזרו לספרדים במלחמה נגד אינדיאנים מאומת הק'אנגונוס. האירוע התרחש לפני 302 שנה. האפיפיור הודיע על כוונתו להעלות שני אינדיאנים לדרגת קדושים, אך פעילי זכויות האינדיאנים, טועננים שמדובר ''במשתפי פעולה ולא בגיבורים לאומיים''.
-------------------
מקסיקו
-------
כוכבת הפופ גלוריה טראווי, הנתונה במעצר בברזיל, תשחורר. כך החליט בית משפט מקסיקני שפסל הליכים שננקטו נגדה, כולל בקשת הסגרה מברזיל, לשם נמלטה. טראווי הואשמה בניהול רשת נערות טלפון זוהרות.
בתקופת מעצרה בברזיל היא נכנסה באופן מסתורי להריון, כדי למנוע גירוש והסגרה. הפרשה הסעירה בשעתו את ברזיל וכמה מבכירי המשטרה שם נאלצו להתפטר. החשד הוא שהזמרת הפרתה את עצמה באמצעות זרע טרי שהוגנב לתאה ושימוש במשאבת שומן, המשמשת לבישול.
------------------------
פראגוואי
---------
הנשיא לואיס גונזלס מאאצ'י העניק למשטרה סמכויות מיוחדות לדיכוי הפגנות המוניות נגד שלטונו. עד כה נהרגו בהפגנות שני בני אדם ועשרות נפצעו. המפגינים תובעים את התפטרות הנשיא וקיום בחירות חדשות.
--------------------
קולומביה
---------
ממשלת קולומביה, הנתונה במלחמה ממושכת עם המחתרת השמאלנית-מאואיסטית, האשימה את הקהיליה האירופאית בהתערבות גסה לימין המחתרת, בלי לבדוק עובדות. אחד ממפקדי הצבא אמר על סולנה: ''האיש מסתכל בראי ורואה רק את עצמו כשתוך כדי כך הוא חולם על פרס נובל''...
--------------------
בנגלה דש
---------
הממשלה מדווחת על גל שטפונות חדש, המאיים על עשרות כפרים ורבבות אזרחים.
-----------------
גואינה
------
בית המשפט בג'ורג'טאון הורה לעצור מגיש טלוויזיה פופולארי, בחשד שאירגן נסיון הפיכה. המשטרה טוענת שמרק בנצו'פ עמד בראש קבוצה של כמה עשרות תושבים, שתקפו בראשית החודש את בניין הנשיאות. רוב החשודים מסתתרים ביערות.
------------------
ניגריה
--------
הסתיים המצור שהטילו מאות נשים על מתקני חברת הנפט טקסכו ליד העיר אסקוראס. הנשים תובעות עבודה לבעליהן ובניהן. המצור נמשך יותר משבוע ולמעשה החוזקו עשרות עובדים זרים, בעיקר אמריקאים, כבני ערובה.
-----------------
ניגריה
------
מפקדי הצבא והמשטרה תובעים מהממשלה להחליט על פעולות נגד מיליציות שבטיות ומקומיות. אתמול נהרגו שבעה בני אדם, שהשתתפו בבחירות מוקדמות באזור קאדונה.
----------
מונגוליה
----------
ממשלת מונגוליה הודיעה שסופת ברד כבדה קטלה לפחות שבעה בני אדם וגרמה נזקים כבדים למספר ישובים ומחנות נוודים.
--------------
מאיינמר (בורמה)
-----------
הממשלה הזמינה את הסגל הדיפלומטי לבקר באזור לאצ'יו, כדי לעמוד מקרוב אחר הצלחת תכנית ''חזירים במקום סמים''...... המדובר הוא במבצע כפוי נגד איכרים שהתפרנסו מגידול והפקת אופיום, ועברו ''הסבה'' למגדלי חזירים, המיועדים ליצוא...
-------------
ניו-זילנד
----------
ילד בן שמונה, שניסה לשחק עם כלבי-ים הותקף,
ננשך קשות וכמעט שטבע, כשכלב-ים ניסה לגרור אותו למים.
המשטרה מזהירה נופשים ותיירים, להימנע ממגע ישיר עם אוכלוסיית כלבי הים.
-------------
פקיסטן
--------
צבא פקיסטן פתח בסדרת תימרונים נרחבים, הכוללים כוחות יבשה ואויר.
------------
תורכיה
-------
הבחירות הקרובות יערכו בחודש נובמבר הקרוב. בינתיים נמשך המשבר המדידי-פנימי בעקבות גל עריקות מממשלתו של אצ'אוויט.
------------
אלג'יר
-------
שבעה בני אדם ובהם ילדים, נרצחו בהתקפת מוסלמים קיצוניים, שפשטו על כפר במערב המדינה. המשטרה אומרת שלפחות חמישה בני אדם נפצעו בהתקפה וכי שניים מההרוגים נשחטו לעיני קרוביהם.
------------------------------
עיראק
-----
עאודי אל תכריתי, בנו של הרודן צדאם חוסיין, קרא לעם להתכונן למלחמה ממושכת.
--------------------
וויאטנאם
--------
פצצה מעידן מלחמת וויאטנאם התפוצצה לא רחוק מהבירה האנוי וקטלה שלושה בני אדם.
--------------------
לבנון
------
אחרי הסגר שהוטל על מחנה הפליטים עין-חילווה, ליד צידון, הוסגר לצבא המחבל הקיצוני איסלאמי רובין חמאדא.
חמאדא חשוד באחריות לרצח שלושה קציני מודיעין ובאחריות לפיגועים במרחבי צידון וביירות.
מפקד הז'נדרמריה באיזור צידון, אמר שהמבוקש הקים ארגון טרור עצמאי, הנקרא ''עוצאבאת אל נור'' (יחידות האש/אור) שהוא פלג של ארגון ''עוצבאת אל אנסאר אל ג'דיד'' (יחידות השומרים (הדתיים) החדשים) שהיא פלג מארגון האם ''עוצאבאת אל אנסאר''.
----------------------------
_new_ הוספת תגובה



* דגל שחור* (ט) יום רביעי
יורם המזרחי (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 22:36)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בריטניה
--------
קרבן התמכרות כדורי האקסטזי הצעיר ביותר שהתגלה הוא ילד בן 10.
-----------
בריטניה
--------
נמשכים חיפושים אחרי 6 נעדרים באסון התרסקות מסוק של חברת הדלק של.האסון ארע בים הצפוני.המסוק הוא מסוג סיקורסקי.
----------------
לוכסמבורג
----------
הפרלמנט אישר תכנית להפיכת נמל התעופה הבין לאומי של הנסיכות לחדיש ביותר במרכז אירופה. ההשקעה בשיפוץ הטרמינל בלבד תהיה מעל 344 מליון אירו.
------------
לוכסמבורג
---------
וועדה של הפרלמנט מסרה שבשנת 2001 בוצעו בנסיכות 765 הפלות.
-----------
ספרד/מרוקו
-----------
נמשכת המתחיות סביב כיבוש האי הספרדי הזעיר,פארגי'ל,בידי צבא מרוקו ''כמתנת חתונה למלך מוחמד לרגל נישואיו למלכה סאלמה'' הספרדים כבשו מחדש את האי ופינו ממנו חיילים מרוקאים.מרוקו הודיע שהצעד הספרדי הוא ''אקט מלחמה''
--------------------------
אירן
----
נערכות הכנות להפגנות ענק נגד ארצות-הברית.ההפגנות מתוכננות לסוף השבוע ולדברי ממשלת אירן הן ''תערכנה בכל פינה ברפובליקה''
----------------
אירן
-----
משטרת טהרן פיזרה הפגנת מובטלים שסתערו על בניין משרד העבודה.המשטרה השתמשה בגז מדמיע,תותחי מים וכדורי גומי. שני מפגעינים אושפזו עם פצעים קשים וששה אחרים נעצרו.ההפגנה באה על רקע עליה דרמטית במספר המובטלים
--------------
גרמניה
------
משטרת המבורג פירסמה קלטת של נאומי מטיף מוסלמי,שהיה ''מורו'' של טיס ההתאבדות מוחמד עאתה.המטיף אל-עזאוזי,הטיף במסגד ''אל אקצה'' שפעל בהמבורג וקרא ''לשחוט כל יהודי ונוצרי בעולם''
----------------
הודו/קשמיר
---------------
הקיצוניים המוסלמים הרגו שני ראשי כפרים.ההתקפה היא המשך להתנכלויות נגד ראשי כפרים .עד כה נרצחו 26 ראשי כפרים.המשטרה אומרת שגל ההתנקלויות קשור לבחירות הקרובות.
-----------------
מאלזיה
-------
משטרת קואלה-לומפור עצרה שני אנשי עסקים שהפעילו בית דפוס לדולרים ומטבע מקומי.המשטרה אומרת שבית הדפוס היה הגדול מסוגו באסיה ובמהלך הפשיטה על הדפוס נתפסו עשרות מליוני דולרים מזויים,שנארזו בחבילות של 1100 שטרות של 100 דולר כל אחד.כמו כן נתפסה כמות גדולה של שטרות מזוייפים ממדינות באסיה.
-----------------
מאלזיה
------
מנהל סוכנות החלל המאלזית ד''ר דטאוי מזלן עותמן,אמר ''שאסטרונאוט מאלזי ינחת על המארס'' ד''ר מזלן הבטיח שהארוע יתרחש בשנת 2020 כשהכוכבן המאלאזי ישתתף במשימה רוסית-אמריקאית.
-----------------
נפאל
-----
ארבעה בני אדם נהרגו כשמטוס מטיפוס טווין-אוטר התנגש בהר.אחד מטייסי המטוס,השייך לחברת תעופה מקומית,הוא שחקו וכוכב טלוויזיה פופולארי המוכר ''כקפטן קירי''
---------------
נאפאל
------
המשטרה הרגה שדבעה מאואיסטים ובהם אשה אחדת הידועה ''כמפקדת נמר'' כמו כן נתפסו כלךי נשק רבים
---------
נפאל
------
המשטרה בקטמנדו עצרה בעל מסעדה והאשימה אותו בנסיון להרעיל עשרה סועדים ובהם קצין משטרה בכירץהאיש ערבב את הרעל בתבשיל עדשים. המשטרה טוענת שהסיבה להרעלה היא יריבות בניו לבין דודו שהוא בעל המסעדה ונסיונו להכפיש את שמו של הבעלים ''כמגיש מזון רקוב'' כל הקרבנות יצאו מכלל סכנה.
-------------
ניו-זילנד
---------
שמונה מורים פוטרו מעבודתם אחרי שהתגלה שהשתמשו במחשבי בתי-ספר לצורך איסוף חומר פורונוגרפי
------------
ניו-זילנד
---------
אבל ירד על חובבי השיט הניו-זילנדים,אחרי שיכאטת המירוץ הלאומיתמ תמאטא עלתה באש.
--------------------
אוסטרליה
----------
מטוס צצסנה 183 ובו שלושה ילדים שחנה על מסלול בסידני כשמנועיו פועלים,החל לנוע ללא טיס ''והשתולל'' על המסלול.המטוס פגע בשלושה מטוסים חונים.לילדים לא ארע כל רעץהמטוס שייך לאגודה הנוצרית ''חיל הישע''
------------------
ניגריה/בריטניה/קוריאה
--------------------
ממשלת ניגריה פתחה בחקירת נסיבות הברחת עשרה קרוקודלים זעירים,שהוצאו מהמדינה והוטסו ללונדון בדרכם לדרום-קוריאה.כל סוגי התנינים האפריקאים הוכרזו חיות מוגנות.לא ברור מי בקוריאה היה מעוניין לגדל תנינים?
---------------
_new_ הוספת תגובה



הפלישה המרוקאית
ישראלי (יום ראשון, 14/07/2002 שעה 10:56)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתכן שהבריטים פועלים מאחורי הקלעים בעידוד מרוקו לפלוש לטריטוריה הספרדית (המטרה ברורה - גיברלטר).
---------
האם ידעת ששר החוץ של תורכיה הוא ממוצא שבתאי?
_new_ הוספת תגובה



אשמח לשמוע,ללמוד על רוה''מ התורכי !
יורם (יום ראשון, 14/07/2002 שעה 19:53)
בתשובה לישראלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא ראש הממשלה אלא שר החוץ הוא ממוצא
ישראלי (יום שני, 15/07/2002 שעה 12:46)
בתשובה ליורם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבתאי. מסתבר שלמרות שהשבתאים התאסלמו הם נשארו הם לא נטמעו בקרב המוסלמים אלא היו מעין כת בתוך האיסלאם (סיפרו לי שהם אפילו שמרו על אי אלו מנהגים יהודיים ר''ל). היה הסבר על כך בעיתון ''שלום'' המתפרסם בטורקיה בשפת הלדינו ובדרך אגב הוזכר ששר החוץ התורכי הוא שבתאי (יחד עם הסבר קצר).
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי