פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השוודי המכוער 2
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שני, 31/08/2009 שעה 7:00)


השוודי המכוער 2

ע. צופיה



חופש הביטוי - עלה תאנה המסתיר אנטישמיות
משיחות וראיונות עם עיתונאים ועורכים בעיתון השוודי ''אפטונבלדט'' שפרסם, כזכור, מאמר המאשים את הצבא בישראל בהרג פלשתינאים ושדידת אבריהם להשתלה בישראל, מסתבר כי הביסוס היחיד שהיה לעיתונאי היו סיפורים של פלשתינאים מלפני כ-‏17 שנים שהתרעמו על נטילת יקיריהם לטיפול בישראל והחזרתם מתים כאשר לגופם תפרים רבים (השוודי המכוער). הם העלו השערה שאולי ניטלו חלקים מגופם. על סמך זאת כתב העיתונאי, דונלד בוסטרום, לפני כ-‏8 שנים, ספר בשם ''אינשאללה'' ובו האשמות רבות כנגד הצבא הישראלי הפועל בשטחים הכבושים (בסערה: אפטונבלדט'' פרסמו עוד כתבה).

עתה, לאור ''פרשת סחר האיברים בברוקלין'' הנחקרת על ידי השלטונות האמריקאים ומעורבים בה בעיקר יהודים ועל רקע המידע על נסיעתם של ישראלים רבים לארצות שונות לצורך ביצוע השתלת אברים בתשלום לתורם, כתב העיתונאי הנ''ל מאמר המשלב וקושר את שלושת הדברים יחדיו. התוצאה האשמה כבדה כלפי יהודים בכלל וישראלים בפרט בסחר ושוד אברי אדם לשימושם הרפואי האישי.

העיתונאי אינו טורח להזכיר כי ההזדקקות לאברים להשתלה היא תופעה כלל עולמית ולא יהודית-ייחודית. הוא אינו טורח להזכיר כי ''סחר אברים'' הוא תופעה עולמית ושותפים לה תורמים ממדינות עניות יחסית לנזקקים ממדינות עשירות יחסית. הוא אינו טורח לציין כי שוד האברים נפוץ באותן מדינות עניות (או בעלות אוכלוסיה ענייה גדולה, יחסית) ולא ידוע ולוא על מקרה אחד של שוד אברים בישראל.

כל זה מצביע כי מטרת הכתבה היא השמצת היהדות בכלל וישראל בפרט ולא איזו שהיא דאגה מסחר האברים. לכן זוהי כתבה אנטישמית מובהקת.ולכן טוב עשה שר החוץ של מדינת ישראל, אביגדור ליברמן, כאשר גינה בלשון חריפה את ממשלת שוודיה שאינם מגנה כתבות אנטישמיות המתפרסמות בארצם בטענה של חופש הביטוי. השיוך שעשה שר החוץ למלחמת העולם השנייה הוא בהחלט במקומו (הכתבה בשוודיה - המשך טבעי ל''פרוטוקולים של זקני ציון'').

שוודיה הייתה המדינה בעלת הקשרים הטובים ביותר עם גרמניה הנאצית, מלבד בעלות בריתה, ולמרות זאת לא עשתה דבר להצלת יהודים. במאמרי הקודם הזכרתי את פועלו של הרוזן ברנדוט השוודי שפעל להצלת אסירים שונים, אך השתדל שלא יהיו ביניהם יהודים.

העיתונאי אסף אוני, כתב העיתון ''הארץ'' בשוודיה, מביא דברים של ההיסטוריון השוודי הנריק באכנר:
חופש הביטוי מוגבל במקרים בהם יש הסתה גזענית כלפי קבוצה דתית או אתנית, אולם בשוודיה לפחות, החוק מיושם באופן שמעניק חופש רב למסיתים. מקרים רבים שבהם הייתה תעמולה אנטישמית בוטה כלל לא הופנו לבית המשפט על ידי התביעה.
באכנר מספר לאסף אוני על מקרה שהיה לפני כארבע שנים, בו מכרו מוסלמים, בפתח המסגדים, קלטות של מטיפים מוסלמים שקראו להרג יהודים. הדברים דווחו לתובע הכללי השוודי, אך לא נעשה דבר בעניין בטענה שזה כוון כלפי ישראל וישראל כידוע אינה קבוצה דתית או אתנית.

עלינו לזכור כי ''עלילות הדם'' כלפי היהודים והיהדות היו בכל דור ודור. בכל אותם המקרים שתגובת היהודים הייתה מגומגמת או אילמת, הדבר, תמיד, גרר תוצאות אלימות כלפיהם. לכן אני מברך את השר על תגובתו החריפה, היא בהחלט הייתה במקום ובזמן.

בהקשר זה, חשוב להזכיר על ''עלילת דם'' דומה שהתרחשה לא מזמן ולי, לפחות, אינה מוכרת. זאב גלילי בבלוג שלו ''הגיון בשיגעון'' (עלילות דם – בימים ההם ובזמן הזה) מספר על תחקיר שפורסם בטלוויזיה הצרפתית בשנת 2003 ובו מסופר כי ישראלים גונבים כליות מילדים יתומים במולדביה לשם השתלתם בילדים בישראל או מישראל. הכתבה, מסתמכת על דברי פרופסור ננסי שאפר-ניוז, אמריקאית המנהלת מסע עולמי כנגד סחר אברים. בסרט לא מוצגות שום עובדות. הכול מבוסס על צילומים של בית יתומים במולדביה, דברי הפרופסורית הנ''ל שגם היא מעידה שדבריה הם בגדר עדות שמיעה בלבד וסטטיסטיקה על כמות הכליות המושתלות בישראל ומספר הממתינים להשתלה. מזכיר במדויק את ''עלילת הדם'' בעיתון השוודי וכן ''עלילות דם'' אחרות מזמנים קדומים יותר.

אני מתרשם שפרשת ''השוודי המכוער'' בעיצומה ויהיה לה המשך.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לוי אומר  (סתם אחד) (13 תגובות בפתיל)
  בעיה עם התחקיר של זאב גלילי  (דוד סיון) (22 תגובות בפתיל)
  אני לא מבין מניין צמחה האגדה שהשוודי הוא יפה?  (סתם אחד) (3 תגובות בפתיל)
  צופיה -   (סתם אחד) (7 תגובות בפתיל)
  מ.ש. גם הישראלי מכוער לפעמים. ראו במאמרי שלפניכם  (סתם אחד) (33 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי