פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5637

אהוד ברק: ''... במושגים של בכיינות''
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 7:00)


אהוד ברק: ''... במושגים של בכיינות''

ע. צופיה



כך ענה שר הביטחון, אהוד ברק, לשאלת תלמיד על מידת האחריות של צה''ל לחייליו (''לא להתבכיין''). ברק, למעשה כיוון דבריו לשני דברים שונים שמתמזגים בסופו של דבר.

כאשר בשנת 1959, אהוד ברק התגייס לצה''ל, ואני 5 שנים אחריו, ורבים אחרים לפנינו ואחרינו, לא עלה בדעתנו ובדעת הורינו לבקש ''תעודת אחריות'' מצה''ל לגבי שובנו לחיים האזרחיים. כולנו ידענו לאן אנו הולכים, מה מצפה לנו, מה מידת סיכויינו לחזור שלמים מהשרות הצבאי ומה המשקעים שאנו צפויים לשאת כל חיינו מתקופת שרותנו בצבא הסדיר והמילואים.

עצם הצגת שאלה, כפי שהציג התלמיד, מעידה על סוג של אנוכיות שפשה בחלקים מסוימים בחברה הישראלית ומעיד יותר מכל על חוסר בגרותם של חלקים אלו. כאילו שיש ''גורם עליון'' שנקרא הצבא או הממשלה וישנם האזרחים שצריכים לשקול האם לתת מזמנם לצבא או למדינה או שיש להם דברים חשובים יותר לעשות כגון: קריירה אומנותית, ספורטיבית, אקדמית או טיול לדרום אמריקה. זה אינו שיקול ''מולד'' זה שיקול ''נרכש'' והוא הוטמע בנערים על ידי הורים ששיקול העניינים האישיים שלהם חשוב להם יותר מטובת הכלל.

זה נכון לגבי הורים עם השקפת עולם שמאלית, השקפת עולם ימנית, תושבי תל-אביב, דימונה, כרמיאל ופסגות. האנוכיות האישית אינה מתאפיינת בהשקפת עולם או מקום מגורים, היא מתאפיינת בחינוך קלוקל.
הדבר השני שאליו כיוון שר הביטחון את תשובתו היא המשך החינגה המטופשת סביב השבוי גלעד שליט.
במשך 3 שנים הפעילה משפחת שליט וחבר יועציה הלא-חכמים, בלשון המעטה ועדינה, לחץ ציבורי אדיר על ממשלת אולמרט ועל ראש הממשלה אולמרט באופן אישי, מתוך הנחה שזו ממשלה חלשה ולחיצה ובסופו של דבר תשלם את מלוא המחיר לשחרור השבוי (שחרור גלעד שליט).
זה לא קרה. לא בגלל שממשלת אולמרט הייתה חזקה במיוחד, אלא שקברניטי החמאס הבינו איזה אוצר בלום נפל בידיהם בדמות היועצים, הלא חכמים, והטפשורת הישראלית.

טועה מי שחושב שבחטיפת חייל ישראלי המטרה היא שחרור אסירים פלשתינאיים. המטרה הראשונית והעיקרית היא ערעור רוח הלחימה של הציבור הישראלי ודיכוייה על ידי ניהול מו''מ קשוח ופוגעני. שחרור האסירים כנגד שחרור השבוי יעשה רק לאחר מיצוי המטרה הראשונה.
אילו יועציה של משפחת שליט היו חכמים, הם היו מייעצים לה לשמור על דממה תקשורתית מוחלטת בכך הם היו ''מעקרים'' את המטרה הראשית של החמאס ומכשירים קרקע נוחה למו''מ הגיוני על החלפת שבויים ואסירים. עדות לכך היא שבכל פעם שיש ירידה ברמת הדיון הציבורי על גלעד שליט, מיד מתחילים להופיע ידיעות בתקשורת הפלשתינאית והעולמית על מגעים ומתווכים חדשים והתקדמות להסכם, הכול בכדי לא לתת לעניין לרדת מסדר היום הציבורי בישראל.
וכמובן שהטפשורת הישראלית ברוב ''חכמתה'' נותנת את כולה לעניין. הם הרי בסך הכול ''עיתונאים ותפקידם לדווח''


''המפצחת''?

במאמר קודם שלי (הדלפות ומה הן עושות לדמוקרטיה) הצבעתי על תהליך שקיבל תאוצה רבה בשנים האחרונות והוא הדלפות רבות ומפורטות לתקשורת מחקירות חשודים, אנשי ציבור, במשטרה ובמקביל כתבות ''מפרגנות'', ו''מרוממות'' למשטרה ולחוקריה.
והנה השבוע במוסף של ''הארץ'' כתבה מחמיאה ומרוממת לחוקרת מוכשרת שהצליחה, לפי האמור בכתבה, לגלות את ''ההתחשבנות הכפולה'' של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במשרד הנסיעות ''ראשונטורס''. הכתבה גם כוללת פירוט מלא של קציני משטרה רבים שהיו קשורים לחקירה, תוך ציון כל הישגיהם המשטרתיים (לא מוזכרים כישלונות, כנראה אין כאלה במשטרת ישראל) ופרטים על שרותם הצבאי (כך פיצחה).

אני שואל: איך תיראה הכתבה וה''מפצחת'' אם בסופו של דבר אהוד אולמרט יזוכה באישום זה?
האם לא היה כדאי להמתין עם ''זרי הדפנה'' עד לאחר פסק הדין?
כנראה שלמשטרת ישראל אצה הדרך לקבלת ''קרדיטים'' על הצלחות שטרם אושרו. ממילא זכרונו של הציבור קצר והטפשורת צריכה את ההדלפות, אז שיכתבו.


בת-הדודה של השוודי המכוער

קריסטין הלוורסן, שרת האוצר של נורווגיה וכאמור, בת-הדודה של השוודי המכוער, הודיעה בשם ממשלת נורווגיה כי הורתה לקרן הפנסיה הממשלתית למכור את השקעתה, בסך 5.4 מיליון דולר, בחברה הישראלית אלביט, מאחר והחברה מעורבת בהקמה ותפעול גדר הביטחון בין ישראל ליו''ש.
יש לציין כי ההשקעה באלביט היא פסיק במכלול ההשקעות של קרן הפנסיה הממשלתית ומנגד אחזקות של 5.4 מיליון דולר בהון העצמי של אלביט בטל בשישים ושש.
מכאן מובן כי אין פה סיכון פיננסי או ''מסה'' כספית להפעלת לחץ, זו אמירה פוליטית ברורה של ממשלת נורווגיה לגבי הסכסוך הישראלי-פלשתינאי.

המאמר בעיתון השוודי ''אפטונבלאט'' משקף אנטישמיות ברורה, אך מעשיה של שרת האוצר הנורווגית משקפים טיפשות ואווילות.
כידוע, מדינת ישראל בנתה גדר ביטחון בין הישובים היהודים, בעיקר לאורך ה''קו הירוק'', לבין הישובים הפלשתינאים בכדי למנוע טרור שפל ואכזרי וכן מעשי שוד וביזה יום-יומיים.
ואכן, בעקבות הפעלת גדר הביטחון ירדה דרסטית כמות מעשי הרצח והביזה. אין ספק! גדר הביטחון הוא האמצעי היעיל ביותר שנבנה במאה ה-‏21 כנגד הטרור.
ואת זה, שרת האוצר הנורווגית, אינה מסוגלת לעכל ולהבין!
שמור אותי מטיפשים כי מאויבים אדע להישמר לבד.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.