פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מרעישים ללא חשבון
יהודה צורף (יום שישי, 16/10/2009 שעה 7:00)


מרעישים ללא חשבון

ד''ר יהודה צורף



באורח צפוי מראש שוב הטריד אותנו הבוקר רכב ההפצה העובד בשירות חברת גלוברנדס עם הצפצופים המחרידים הפולשים היישר לתוך דירותינו. ככל שהמפגע האקוסטי הפולשני הזה נמשך, ככל שהקשיים הטכניים הנערמים בפני קצין הרכב של חברת גלוברנדס מעכבים את פתרונו של המפגע, ככל שאוזלת היד הזאת נותנת הכשר לנוהג הפסול של הטרדת הציבור, כך מסמלים הליקויים האלה באופן מוחשי יותר את שקיעתה של מדינת ישראל.

מאחר שקצין הרכב האמור הוא אדם ירא שמיים, וכן מסתבר שיראת השמיים מפעפעת בהתמדה לתוך העם, הגיע הזמן לדבר בשפה האמיתית, ולפסוח על כל ההבל הרציונליסטי. ארץ ישראל היא ביטוי גשמי של רוחניות עמוקה. את רמזיה של המפה הרוחנית הארץ-ישראלית ניתן לחוש על פי מפת המשקעים. מאחר שארץ ישראל הולכת ומתייבשת, הרמז הוא ברור, אלא שהוא נסתר לחלוטין ממרבית הציבור. שכן, כל מי שבוחר להיות עיוור להשגחה, ההשגחה מעוורת אותו.

מטרדי הצפצופים הנוראיים של מערכות האזעקה בכלי הרכב הם ביטוי אחד מני רבים לזלזול הבוטה שהשתרש בציבור ביחס לכבודה של ארץ ישראל. שכן, בארץ ישראל חייב העם להקפיד בכבוד האדם ובכבוד המקום, לא רק ביום הכיפורים, אלא בכל יום מימות השנה.

הקדמתי כבוד האדם לכבוד המקום, שכן, כיוונתי לדעת נביאי ישראל, אשר לא חסכו את דברי תוכחתם מהעם על הגילויים העגומים של מוסר חברתי ירוד. על פי נביאי ישראל, אין כל טעם בתפילות, ברכות ומצוות, אם אדם מזלזל בחברו. שהרי, צדק חברתי קודם למצוות שבין האדם למקום. חז''ל אף הדגישו שמידה אחת של דרך ארץ שקולה כנגד כל המשנה.

מכאן, שבארץ ישראל יש משמעות רוחנית כפולה ומכופלת להידור הקפדני ביותר בכבוד האדם, בדרך ארץ, במוסר החברתי. אך דווקא כאן בארץ ישראל, שקענו למצולות האפלות של זלזול בזולת, של הפקרות חברתית, של סדומיות בראש חוצות.

כך, שזיהום האוויר הארץ-ישראלי בטומאת השופכין של רעשים רוויי אלימות הוא בנפשו של העם, תרתי משמע. שכן, הוא זה שמסמל יותר מכל את המנטליות הנפסדת של זלזול בכבוד האדם והמקום, אשר הפכה לתו היכר של מדינת ישראל. כפי שמלמדת ההיסטוריה רצופת הייסורים של העם היהודי, שיבת ציון ללא צדק חברתי מתרוקנת מתוכנה הרוחני, על כל המשתמע מכך.

כאשר מרבית הציבור לוקה בעיוורון רוחני, עד כדי כך שאינו מסוגל להבחין בפורענויות אשר הוא ממיט על עצמו, תפקידם של הרואים הוא לכוון את העדר אל התיקון הלאומי. לא מהבולמוס הפרוע של המולה עסקית חסרת אבחנה תבוא ישועתנו, אלא מתיקון המידות החברתיות הפגומות, ויפה שעה אחת קודם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ועדת [•]...  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  אתה צריך לגור בצפון   (davidda101@walla.com)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי