פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אכזבה מהתורכים
אברהם בן-עזרא (שבת, 17/10/2009 שעה 20:00)


אכזבה מהתורכים

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



צריך להמשיך ולהשתתף באירועי ספורט גם באנקרה, אבל להתנות זאת באבטחה, שלא רק תמנע אלימות, אלא גם תיתן תחושה שמותר למכבי תל אביב לנצח במשחק בתורכיה מבלי להסתכן בפוגרום – לרבות הסתכנות שלא באה מהכוח אל הפועל, וזאת, גם על מנת שלא תהיה לשחקנים תחושה כי כדאי להם, ואולי אף עדיף, להפסיד במשחק.

• • •

נאמר בתקשורת כי נתניהו מאוכזב מההסתה התורכית נגד מדינת ישראל.

מה לו למדינאי להיות מאוכזב מהלך רוח נצפה וברור אפילו לשחקני מכבי (כדורסל) ולאוהדיהם, בביקוריהם בתורכיה, שלא אחת נאלצו להסתתר מגלי זעם אנטישמיים של ה''קהל'' הברברי שהגיע, כאילו, לחזות באירוע ספורטיבי?

לאכזבה יש טעם של הפתעה, כאשר בענייננו הייתי מופתע לא מגלי הסתה – אלא מגלי אהדה מצד התורכים. אומנם ישנם אינטרסים משותפים, שאותם צריך לטפח, אך:
  • לא בכל מחיר.
  • לא מתוך עיוורון ואשליה.
  • לא תוך ויתור על הזהירות המתבקשת לאור הלכי הרוח הציבוריים בתורכיה.
  • לא מתוך אשליה שהיא עלולה להיות מאכזבת לגבי היחיד אך מסוכנת לגבי מנהיג פוליטי.
אחת התכונות הנדרשות ממנהיג מדיני היא ראיית הנולד במידת מה, וכה קל לראות מה ילד יום בעניין כה ברור – כמו היחסים הנרקמים בין מדינת ישראל לבין תורכיה, במצב בו האנטישמיות מבעבעת מתחת לפני השטח ומוצאת הזדמנויות לפרוץ מעלה מעת לעת. פריצות אלו הן איתותים ברורים לכל מי שרוצה או צריך לפקוח את עיניו ולהביט נכוחה אל המצב העובדתי, כדי לנהל את ענייניו בתבונה.

אז צריך להמשיך ולהשתתף באירועי ספורט גם באנקרה, אבל להתנות זאת באבטחה שלא רק תמנע אלימות אלא גם תיתן תחושה שמותר למכבי תל אביב לנצח במשחק בתורכיה מבלי להסתכן בפוגרום – לרבות הסתכנות שלא באה מהכוח אל הפועל, וזאת, גם על מנת שלא תהיה לשחקנים תחושה, כי כדאי ואולי אף עדיף להפסיד במשחק.

כך גם בפוליטיקה.

אם צריך להיזהר כדי לא להרגיז, אז עדיף שהמרצע יצא מהשק, ומי שרוצה לעשות מעשה – שיעשה את זה לאלתר. רק כך תימנע אנומליה של איום תמידי בוחש-רוחש מתחת לפני השטח, העומד לפרוץ ולפגוע, להפתיע, לאכזב.

אין צורך להרגיע את התורכים.

ההפך הוא הנכון: צריך למנוע מצב סטטי מאוים, ולהתסיס כדי שהאיום יתגשם.

רק אם וכאשר תורכיה תחליט כי הבלימה של זרע הפורענות הקיים אצלה, היא עניין פנימי שלה – רק אז יהיה אפשרי לדבר על קידום וטיפוח יחסים שהם כה חיוניים בעיקר לתורכים, במצב ברור ומוגדר בו חדל האיום המוסווה להעסיק כלל את מדינת ישראל, בהיותו עניינה של הממשלה התורכית שוודאי כי אם תחפוץ, תדע לטפל בו ולבטלו למען יחסים דיפלומטיים ואחרים תקינים עם מדינת ישראל.

ואכזבה – אם תהיה – היא תהיה אצלה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לא צריך אכזבות. זה לא עוזר.   (סתם אחד) (5 תגובות בפתיל)
  האדמה בוערת  (סתם אחד) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי