פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האם לגיטימציה בינלאומית מצדיקה פגיעה באזרחים
רבקה שפק ליסק (יום חמישי, 05/11/2009 שעה 21:00)


האם לגיטימציה בינלאומית מצדיקה פגיעה באזרחים

ד''ר רבקה שפק ליסק



צבי בראל פירסם ב- 25.10.09 מאמר ב''הארץ'' תחת הכותרת ''הולדתו של הגולדסטון''. במאמר דן בראל במספר נושאים:

ראשית כל, הוא מעמיד כנגד הטיעון הישראלי שמבצע ''עופרת יצוקה'' בא בתגובה לירי הקסאמים, את הטיעון של ועדת גולדסטון, שהירי והמבצע הם רק ''חוליה בשרשרת שימיה כימי הכיבוש''. בקיצור, הבעיה איננה הקסאמים אלא המשך הכיבוש.

שנית, כנגד הטיעון הישראלי שארה''ב ובריטניה הרגו יותר אזרחים באפגניסטן ועיראק מאשר ישראל ורק את ישראל מאשימים בפשעי מלחמה, עונה בראל ש''הסיבה לכך היא שהמלחמות בעיראק ובאפגניסטן נהנות מלגיטימיות בינלאומית, ובמידה לא מועטה גם מצד האוכלוסייה המקומית''. במלים אחרות, כאשר המלחמה נחשבת ללגיטימית מותר להרוג אזרחים, ואפילו אם מספרם רב. לעומת זאת, מאחר שהכיבוש איננו נהנה מלגיטימיות פגיעה באזרחים היא פשע מלחמה.

שלישית, ''לכיבוש העיראקי יש גם מועד סיום נקוב. הכיבוש הישראלי, לעומת זאת, מפגין אותות של נצחיות.

על מנת למנוע אי-הבנות, אני מקדימה ואומרת שאני בעד פתרון הסכסוך ע''י הקמת 2 מדינות לאום שתחיינה בשלום. אני מזועזעת מההתנהגות הבריונית של ''נערי הגבעות'' ואינני תומכת בהתנחלויות.

אבל, המשמעות של מסקנותיו של בראל אינן מקובלות עלי והרי טיעוני:

ראשית כל, לירי הקסאמים אין כל קשר לכיבוש:

אני נגד שלטון על עם זר ובעד סיום הכיבוש בהקדם. אבל, בעזה אין כיבוש. ישראל פינתה את המתנחלים עד האחרון שבהם והוציאה את צה''ל מרצועת עזה. הסיבה שעזה נמצאת ב''מצור'' היא שהחמאס, לא רק המשיך בירי לאחר ההתנתקות אלא הגביר את מרוץ החימוש ואת ירי הקסאמים. לו היה השלטון בעזה מקדיש זמנו ומרצו לשיקום הרצועה, המעברים היו פתוחים, ותושבי עזה היו יכולים לעבוד בישראל, ומבצע ''עופרת יצוקה'' לא היה מתרחש. אי אפשר לצפות מישראל לתת לחמאס לירות על אזרחים 8 שנים ללא הפסקה. באשר ל''מצור'', גם מצרים אינה פותחת שעריה לרווחה בפני עזה. מדוע רק ישראל אחראית על סגירת מעברים. מדוע מצרים איננה מותקפת על סגירת מעבר רפיח?

החמאס המשיך במאבקו באזרחים ישראליים לא כדי לסיים את הכיבוש אלא במסגרת מאבקו לחיסולה של ישראל. הוא לא הכיר באף אחד מההסכמים שנעשו בין הרשות הפלסטינית וישראל ומכריז בגלוי שמטרתו חיסולה של ''הישות הציונית''.

שנית, הקביעה שבמלחמה לגיטימית מותר להרוג אזרחים ללא הבחנה היא מדהימה. ממנה נובע שהמטרה מקדשת את האמצעים וכאשר המטרה צודקת - מותר להרוג אזרחים.
ומהו הקריטריון למלחמה צודקת? לגיטימציה בינלאומית. ובכן, ב-‏1974 הכריז האו''ם על הציונות כתנועה גזענית. ובוועידת דורבן הראשונה והשנייה ניתנה לגיטימציה בינלאומית לאנטישמיות. דו''ח גולדסטון אושר ע''י מועצת האו''ם לזכויות אדם, שרוב המדינות החברות בה אחראיות לפגיעות חמורות בזכויות אדם בארצותיהן. גם עצרת האו''ם תקבל החלטה נגד ישראל בלבד.

לגיטימציה המושגת באמצעות מדינות שבהן יש רצח אזרחים חפים מפשע ושיעור הפרת זכויות אדם בהן הוא מהגבוהים בעולם זוהי לגיטימציה?
לגיטימציה המבוססת על הכוח הפוליטי של מדינות ערב שמטרתן להביא לדה-לגיטימציה של ישראל ע''י הפיכתה למצורעת - אינה לגיטימציה. עובדה היא שבית הנבחרים האמריקני דחה את ההחלטה והוא לא היחיד.
יתר על כן, אם פגיעה באזרחים היא לגיטימית כאשר הסיבה לפעולה נהנית מלגיטימציה בינלאומית, הרי כנגד הכיבוש מותר לפוצץ אוטובוסים על נוסעיהם, ובתי קפה על יושביהם. וזה בהחלט לגיטימי לירות קסאמים על אזרחים ישראליים.

שלישית, אומנם אין כיבוש בעזה, אבל, עדיין יש כיבוש בגדה המערבית. בראל תולה את מלוא האשמה בהמשכו של הכיבוש בישראל בלבד. אבל, אין להתעלם מחלקם של הפלסטינים באי סיום הסכסוך.

ישראל חתמה על הסכם אוסלו ב-‏1993, ישראל הציעה לערפאת בקמפ דויד בספטמבר 2000 הצעה משותפת של נשיא ארה''ב קלינטון וראש ממשלת ישראל ברק, שהייתה בסיס סביר לדיון על סיום הכיבוש. ערפאת היה זה שדחה את האפשרות לסיום הכיבוש. אולמרט הציע לאבו מאזן לאחרונה, הצעה עוד יותר נדיבה לסיום הכיבוש, כפי שאבו מאזן עצמו הודה בראיון ל''וושינגטון פוסט'', אך הוא אפילו לא הגיב להצעה.

למעשה, בכל פעם שמפלגת העבודה הייתה בשלטון, ניתן היה לסיים את הכיבוש, אבל, הפלסטינים דחו את ההצעות. וכעת, אומנם ''כופפו לנתניהו את היד'', אבל הפלסטינים אינם מסוגלים לשבת למו''מ ולסיים את הכיבוש כל עוד הם מפולגים. אם אבו מאזן יגיע להסכם עם ישראל - הוא לא יאריך ימים. החמאס מוכן לקבל נסיגה ישראלית לקווי 1967, אבל אינו מוכן להכיר בישראל.

יתר על כן, 2 הפלגים הפלסטינים עדין לא הסכימו לוותר על ''זכות השיבה'', שמשמעותה סופה של ישראל כמדינה בעלת רוב יהודי וכתוצאה מכך בעלת אופי יהודי. ''זכות השיבה'' פרושה חיסול המדינה היהודית .זוהי הסיבה שאבו מאזן, סאיב עריקאת ואפילו נשיא מצרים מובראק הכריזו על התנגדותם להכריז שהם מכירים בישראל כמדינת הלאום היהודי.
הם משהים את סיום המו''מ ומכירים בישראל עד שיהיה רוב פלסטיני בין הים לירדן ואז הם יתבעו מדינה אחת. יש על כך רמז בהחלטות וועידת הפת''ח ובמסמכים שפירסמה המנהיגות הפוליטית והאינטלקטואלית של ערביי ישראל. בקיצור, הפלסטינים אינם מעוניינים בסיום הסכסוך. הם עוסקים בתרגילי השהיה .

אז גם כאשר ישראל מושיטה יד לשלום ומוכנה לפשרה, הפלסטינים דוחים את היד המושטת ובתרגיל הסברה מזהיר מאשימים את ישראל.

התרגיל הנוכחי כדי להימנע ממו''מ הוא הדרישה להקפאת הבנייה בהתנחלויות כתנאי להתחלת המו''מ. הנשיא אובמה נפל למלכודת שהטמינו לו הערבים והפלסטינים ודרש זאת מישראל. כעת אבו מאזן אינו מוכן לסגת מהדרישה. הרי ניתן היה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ואף לפנות מאחזים והתנחלויות מבודדות ב-‏2000. אז, מדוע לא לטפל בהתנחלויות במסגרת המו''מ, כפי שהוצע בקמפ דויד ולעצור את הבנייה ואף לפנות מאחזים והתנחלויות בודדות?

לסיכום, הצד הפלסטיני אינו מוכן ואינו מסוגל - בשל הפילוג ואולי גם ללא קשר אליו - לעשות את הפשרה הדרושה כדי לסיים את הכיבוש. נוח לו לצלוב את ישראל בכל פורום בינלאומי, להפכה למצורעת, ולהביא לדה לגיטימציה של עצם קיומה.

וזה בדיוק מה שהפעילות הדיפלומטית וההסברתית הערבית-פלסטינית עושה. מדינות ערב והפלסטינים, בתמיכת מדינות האסלאם ומדינות בהן מכהנות ממשלות שמאל באמריקה הדרומית, פועלות להביא לזיהוייה של ישראל עם דרום אפריקה הלבנה, כדי להביא לנידוייה והחרמתה עד לחיסולה של ה''מדינה שהיא פרי קולוניאליזם אירופי בחסות האימפריאליזם, על אדמה ערבית''. (אלה הם הרעיונות שהובעו במסמכים שפורסמו ע''י המנהיגות הערבית בישראל.)

גם התקשורת הבינלאומית וארגוני זכויות אדם תורמים את חלקם לדמוניזציה של ישראל ולדה-לגיטימציה של עצם קיומה. יש כיום ערעור על זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית, ותעשיה שלימה העוסקת בשיכתוב ההיסטוריה, כדי לנתק את הקשר ההיסטורי בין עם ישראל ומולדתו. למרבה הצער הם מקבלים עזרה ועידוד בחוגים האקדמאים בישראל, שפיתחו גישה פוסט-ציונית.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עם כל הכבוד, מדובר בדברי תעמולה בהם מאכילים
מיכאל שרון (יום שישי, 06/11/2009 שעה 1:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את העם בישראל עשרות שנים. הייתי קרוב לחבורת כותבי חומר התעמולה הזה, בשנות ה-‏70. את מדקלמת חומר אשר ניכתב, תוך המצאות שונות ומשונות, על ידי חבורות ''כותבי חומר הסברה'' בשכר - אחת מהם ישבה בקומה השנייה בבית סוקולוב בתל אביב, עליה היה ממונה איש גוץ בשם מר לוויתן. כתבו אז חוברות ''דע מה שתשיב''. כיום מכונת התעמולה הישראלית השתכללה מאד. אגב, 90% זה בלופים.
_new_ הוספת תגובה



עם כל הכבוד, מדובר בדברי תעמולה בהם מאכילים
איתן אדיר (שבת, 07/11/2009 שעה 1:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא היית מוצלח אז ובדאי שלא היום.
מה שעשה מר לוויתן לא יצא יותר ממאה מטר ממשרדו.
אבל יכול להיות שזה רק השפיע עליך.
_new_ הוספת תגובה



הנזק כבר ניגרם. בישראל כיום שגורה
מיכאל שרון (יום שישי, 06/11/2009 שעה 1:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנושא הביטחוני-מדיני תרבות שקר עניפה. הכתבים הצבאיים משתפים כולם פעולה, בציניות אגב - הם יודעים את האמת מקרוב - עם ראשי ודוברי המערכת הביטחונית.

יש התנחלויות על שטח כיבוש, יש מפלץ ביטחוני ענק שמביא תגמולים כספיים גבוהים לאנשי המערכת ולגורמים הקשורים איתה, ויש כל הסיבות להזין את הציבור באוירה מלחמתית מלאכותית לשם כך.
יש שחיתות קשה ברוב המוסדות הבירוקרטיים במדינה. התקשורת מבהמת את העם עם חומר ירוד. במישור הצרכני - יש ג'ונגל פרוע של העלאות מחירים שרירותיות. מורידים שכר לרוב העובדים במשק. גופי הבקרה הולכים ומסתרסים, ותפקידם להנציח את המצב הקיים, להכיל את העיוותים.

ישראל הולכת כיום ומסתבכת במישור הבינ''ל - אנשים בעולם לא אידיוטים.
_new_ הוספת תגובה



2 תגובותיך אין להן קשר למאמר שלי
rivka (יום שישי, 06/11/2009 שעה 8:02)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא התייחסת לבעיות שהעליתי.
אם מישהו מדקלם - זה, לצערי, אתה.
אני העליתי בעיות שאי אפשר להתעלם מהן.
_new_ הוספת תגובה



2 תגובותיך אין להן קשר למאמר שלי
ע.צופיה (יום שישי, 06/11/2009 שעה 8:50)
בתשובה לrivka
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל אצלו.
_new_ הוספת תגובה



פעם לפחות השקרנים הודו שהם משקרים
מיכאל שרון (יום שישי, 06/11/2009 שעה 10:28)
בתשובה לrivka
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למשל בעקבות נאום של אבא אבן באו''ם שהגן על איזו פריעה של ישראל, אמר בן גוריון שאבן דיבר כל כך יפה, עד שהוא כמעט התחיל להאמין לדבריו.

היום השקרנים מכחישים מכל וכל
_new_ הוספת תגובה



אז למה אתה לא מודה שאתה משקר?
איתן אדיר (שבת, 07/11/2009 שעה 1:14)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה, צריך להתייחס לכל המצאה חדשה?
מיכאל שרון (יום שישי, 06/11/2009 שעה 10:57)
בתשובה לrivka
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעניין זה כבר כתבתי במאמר:

ואל מול הנהי המזוייף של המקרבן, ברוח מכחישנות קראדז'יץ' ומילושביץ' (''החמאס התחבאו מאחורי עגלות תינוקות... מנעו מהזקנים והילדים להתפנות לאחר קבלת התראות צה''ל... מילכדו בתים, מוסדות ציבור ומסגדים וירו משם...), אף שנחשף שהחמאס חמק מכל מגע עם צה''ל - יש לזכור: גם כייס שניתפס על חם מציף אותנו במלל מכחישני. אין זה תפקידם של אנשים הגונים להתעסק עם מלל זה. לשם כך קיימים השופטים בטריבונל הבין-לאומי בהאג. הם מכירים היטב את החומר האנושי הנדון ואת סוג המלל שהם מפיקים. הם שבנויים להתעסק איתם, בהכירם את הברנשים הללו היטב.
_new_ הוספת תגובה



שוב מלל שלא לעניין.
rivka (יום שישי, 06/11/2009 שעה 18:06)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע אינך מסוגל להגיב עניינית?
האם רק ישראל אחראית להעדר מו''מ?
האם הפלסטינים עדין דוגלים בשתי מדינות?

אתה משת''פ אם אתה שולח את ישראל להאג עם מילושביץ ושות''
החיים אינם שחור לבן.ואנשים קיצוניים מימין ומשמאל אינם רואים את המציאות נכוחה.
_new_ הוספת תגובה



היה כתוב בכותרת ''כל המצאה חדשה של תועמלן''
מיכאל שרון (יום שישי, 06/11/2009 שעה 20:31)
בתשובה לrivka
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן, יש אי הבנה כרגע, מצידך, לדאבוני, כי הכותרת חלקית כרגע. כל שסברתי הוא שעם תועמלנים (או בעלי עניין) אין טעם רב להתווכח. אשר לעובדות כפי שארעו בגזרת עזה וישוב ישראלי קרוב - שטווח הרקטות הפרימיטיביות הללו היגיע עד אליו (שדרות, ורק 3-4 רקטות על אשקלון במשך שניםׂ)
- אשר לעובדות וחקר העובדות - זה עניין לתחקירנים מקצועיים, למחקר רציני, ולא עניין לתועמלנים (ואגב, אני משת''ף עם מי? עם רוב הקהילייה הבינ''ל? עם משפטנים בעלי מוניטין בנושא פשעי מלחמה בעולם? עם אנשים מוסריים הסולדים מטבח לשמו?) . חוקר - עוסק במחקר, התועמלן - בתעמולה. ניתן לגייס גם תועמלנים בעלי תארים אקדמאים, אך נידרש לחקר העובדות - מחקר.

תחקירנים מקצועיים כאלה ניתן למצוא באמנסטי הבין לאומי - הם מתמחים בחקר פשעי מלחמה. לפשעי מלחמה יש אינדיקציות ברורות גם בטרם נחקרו שיטתית אך דווחו בתקשורת הבינלאומית. יש סממנים ברורים לפשעי מלחמה, ומומחים לנושא יודעים לזהות אותם מייד. זאת כשם שרופא מומחה יכול לזהות בשלב טרומי, ממבט חטוף, סימנים של מחלה מסויימת בתחום התמחותו. אך כשם שרופא מומחה כזה יחקור ויברר את התחלואה בהמשך, באופן יסודי, ולא יסתפק בסממנים המיידיים הללו, כך ד''ר גולדסטון, אף שראה כמו רבים בעולם את הדיווחים בטלויזיה ושמע עדויות ראשוניות, וכמומחה לנושא זיהה מייד סממנים אופייניים לקוסובו, סיירה-לאונה (טיילור, שגם הוא כיום נישפט בהאג), וכד' - זו הרי מומחיותו - הרי כמו רופא מומחה הוא חקר בהמשך את הנושא ביסודיות. ישראל לא שיתפה פעולה אתו. ממה חששו? אם באמת חשבו שהוא מוטה - מה היה לישראל להפסיד? שקרנות היא שקרנות היא שקרנות, ושקרנים מסתבכים לעיתים. כל שאמרתי הוא שגם בהאג מומחים לנושא פשעי מלחמה. ואנו איננו מומחים, גם התועמלנים שבינינו אינם מומחים...

קראי מה אומר מומחה בנושא: קנת רוק: ''על ישראל לציית לחוק''
ונמשיך: הירי הפלשתינאי כוון כלפי ישוב ישראלי קרוב - שטווח הרקטות הפרימיטיביות הללו היגיע עד אליו (שדרות, ורק 3-4 רקטות על אשקלון במשך שניםׂ)
לדעתי, ואני לא מומחה בנושא, הדבר מצביע על נואשות התגובה הפלשתינאית למצור ולסיכולים - שהרי פעולה מתוך ברירה ורצון מכוון נעשית כאשר יש אפשרות פגיעה כואבת, ולא כאשר התוצאה אפסית מבחינת היריב - עניין של שיקולי היתכנות פשוטים - אפילו פיגוע בישראל קצר הרוגים לא מעטים, אך כאן היתה רק תגובת חוסר אונים נואשת.

ומי שהינו חסר אונים אינו יוזם התקפה על צד חזק. טרור יזום משמעותו אחת - עשרות הרוגים בפיגוע. גרילה לא תצא למאבק יזום כשהיא מעוקרת לחלוטין. לכן זו תגובה נואשת בלבד למצור, לטבח לסיכולים. כך אני חושב, אך אינני מומחה.
_new_ הוספת תגובה



אתה חייב לעבור קורס דמגוגיה אצל החמאס
איתן אדיר (שבת, 07/11/2009 שעה 1:22)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי כתבת כל כך הרבה שטויות בטיב טעם
עד שיצא לך בשר חזיר ולא בשר כשר !!!!!!!

מה שאתה אומר זה שאדם סכיזופרן ובעל מטליות ירודה פותח באלימות אז האשמה היא על החברה אותה הוא תוקף ושאין זכות לחברה להכניס אותו לבית משוגעים,ובלשוננו היום להוספיס,לטיפול.
הסכיזופרן תוקף בדרך פרימיטיבית את הציבור ומה שאתה מציע הוא שהחברה תיתן לו אקדח או תת מקלע כי הסכיזופרן לא אשם במצבו אלא החברה עצמה.

אז אני רוצה לשאול אותך,למה אתה כל כך שונא את הפלשתינאים?
_new_ הוספת תגובה



כלל לא אמרתי זאת, אמרתי דברים אחרים לגמרי
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 1:48)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נישמע לי משועמם.
_new_ הוספת תגובה



כלל לא אמרתי זאת, אמרתי דברים אחרים לגמרי
איתן אדיר (שבת, 07/11/2009 שעה 2:36)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה משועמם אם אתה עונה לי שעה כזאת.
_new_ הוספת תגובה



אני ליד שולחן כתיבתי, כותב דברים. דפוס הדיסייקיזם
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 3:13)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שחשבתי ופיתחתי היום ובימים האחרונים (ואני מקבל תוך-כדי-כך הודעות על תגובות בפאז ומציץ בהן לעיתים, ואף מגיב, קצת או יותר).

מושג חדש: דיסייקיזם. פסיכה - נפש. דיס - שלילה. דיסייקיות - תפעוליות קרה, נחפזות בזמן, אי שיקול מורכב, ראיית הזולת כאובייקט. למשל במסעדה: ארנק מהלך. ואתה מתנהג אז באופן מנוטרל כמעט לחלוטין מרגשות חיוביים, גם כשהמלצרית מחייכת ללקוח, הכל אינסטרומנטלי (גודל הטיפ נניח). בסיטואצייה תעסוקתית - ראייתך כמכשיר לקידום הזולת. התחושות הופכות די בדומה למוח הכלבי -עדריות, החבורה וגישתה נותנת את כל אמות המידה שלך, ואת הערכות. רגשות שליליים מוכווני אני: הנאה מהשפלת הזולת, מפיחות במעמדו, סוג של נקמנות. אדם בעל מעמד, מעורר ''קשקוש בזנב''. נמוך מעמד - ביזוי. תחושת זמן, נחפזת, במומנטום המאיר אין מקום לשיקול מוסרי.

נישאלתי היום: אבל זה טיבעי שנירצה להעלות את רווחינו, מבלי השקעה מיותרת של רגשות, זה הקפיטליזם.

השבתי: אנו בנויים עם ראיית הזולת כאנוש. זה עניין ביולוגי. בארה''ב למשל ניתקלתי במסעדות ובבתי עסק בגישה שוויונית ועניינית. במזרח אירופה - גם באנושיות יותר מודגשת. אדם נהנה גם מהתהליך, מהאינטרקצייה לא רק מה-end-state .
בפריפריה אני פוגש זאת בבתי עסק. גם בירושלים. חשים אותך בגובה העיניים. זאת תופעה שאופיינית לחלקים באליטה הישראלית, בפרט זאת הנובו-רישית.

________

ליתר הבנה של הדפוס הדיסייקי, קראו את מאמרי הבא:

רוצחי הזמן

2009 / 10 / 27
איתי אשכנזי (הבן של) בן 30, וכבר מנהל עסקים חובקי עולם של מיליונים רבים בתעשיות הביטחוניות של צה''ל, בפרט בחברת אירונאוטיקס. אביו, גבי אשכנזי, בזמן התפר הקצר של עזיבתו את תפקיד סגן הרמטכ''ל באמצע 2005 ועד למינויו למנכ''ל משרד הביטחון ביולי 2006 - ידע לטוות במהירות מדהימה קשרים עסקיים ענפים עם טייקונים-בחסד-משהב''ט, שמרננים שהעבירם לבנו.

האם מדובר בגאונות עיסקית יוצרת מדהימה ברוח רוקפלר והנרי פורד או יכולת המצאתית נדירה בנוסח ביל גייטס? או שמא בהנחה העיסקית שקירבה לראשי משהב''ט ומשרדי ממשלה אחרים תזרים לעסקיך את צינור הכסף ממסי האזרח? מה הוא סוד קסמו של ברק שתוך שנתיים-שלוש צבר מיליונים רבים כאזרח ונהנה כיום בראוותנות מוחצנת מכל מנעמי החיים החל ממגדלי אקירוב וכלה בסוויטות מלכותיות בפריז?

מכל מקום, שניהם נחשבים כרגע בעיני אנשים רבים בעולם כפושעי מלחמה. ניזכר גם בדן חלוץ, מחריב תשתיות לבנון, שפיקד על הרג למעלה מ-‏1000 אזרחים לבנונים (באמתלא של לוחמה בחיזבאללה) בעת ששקד לסחור במניותיו עם תחילת ההתלקחות.

מה מאפיין פושע מלחמה ופושע כלכלי ישראלי? קוצר הרוח התפעולי, הכמו-עיסקי. כאן השטניות מגולמת בתחושת הזמן האישי: הזמן דוחק, הזמן יקר, הזמן הוא כסף, הרבה כסף, ומה לנו לשיקול מוסרי כלשהו מול המומנטום המהיר? ניתן לסמוך על כך שאת מלאכת המכחישנות יעשו כבר האדונים ממשרד החוץ. גם בהתנחלויות כך. בונים במהירות, סוללים, מתפעלים ציוד כבד, הכל בנחפזות, ומה לנו צערם וכאבם של הניפגעים? שלא יפריעו לנו, שיסורו מהדרך. איך אמר דן חלוץ? הטלת פצצה בת טון על אזרחים היא לגבי מכה קלה בכנף המטוס. גם המהנדס שתכנן את גשר כפר המכביה שקרס תוך הרג, היה איש נחפז, מרצה עסוק בטכניון, מדבר במהירות, בלשון תפעולית. גם המהנדס שתכנן את אולמי וורסאי בירושלים שקברו תחתם עשרות אנשים. מה לנו לזוטות, לשיקולים רב-מימדיים, למערכות מורכבות? נחתוך וניגרוף ותוך כדי כך נשליך מאחרי גיוונו אלפי שנות ציוויליזציה.

אותה תחושת זמן מהירה עצמה מתבטאת גם בהזלגת זמן ענקית, בשחיקה ובסחבת איומה של זמנם של האזרחים שאינם קרובים לחוגי הכוח. זהו רצח זמן לשמו, והרי זמן הוא הנכס היחיד שאין לו תחליף, אין לקבל חזרה אף שבריר ממנו. פני החברה כפני האדמיניסטרציה הביורוקרטית שלה, וזו בישראל מושחתת, ומאפיינה העיקרי – סחבת ורצח זמן. המוני ישראל משתרכים בפקקים איומים בצירי התנועה הלא מתפקדים, בהיעדר רכבת קלה ורכבת תחתית, בעוד לרשות גוזלי-זמן-חייהם עומדים מנחות מסוקים. גם ''שיחות השלום'' הם נושא למלל אין סופי כבר 41 שנה.

הרס זמנו של הזולת הינו למעשה תצורה מקרבנת, ובישראל אכן שכיח רצח אופי מקרבן לקורבנות פריעה, תוך הצגתם כפגע רע, החל מהפלסטינים הנצורים והניטבחים בעזה, המשך באלו שקניינם הקרקעי ניגזל (חמיקה מפיצויים עפ''י החלטת האו''מ 194 על ידי ניאוץ דתם), וכלה בהתעמרות והתזת אשמות בנכים הפונים לביטוח לאומי, אלה שאינם משלמים שוחד כמובן .

ואל מול הנהי המזוייף של המקרבן, ברוח מכחישנות קראדז'יץ' ומילושביץ' (''החמאס התחבאו מאחורי עגלות תינוקות... מנעו מהזקנים והילדים להתפנות לאחר קבלת התראות צה''ל... מילכדו בתים, מוסדות ציבור ומסגדים וירו משם...), אף שנחשף שהחמאס חמק מכל מגע עם צה''ל - יש לזכור: גם כייס שניתפס על חם מציף אותנו במלל מכחישני. אין זה תפקידם של אנשים הגונים להתעסק עם מלל זה. לשם כך קיימים השופטים בטריבונל הבין-לאומי בהאג. הם מכירים היטב את החומר האנושי הנדון ואת סוג המלל שהם מפיקים. הם שבנויים להתעסק איתם, בהכירם את הברנשים הללו היטב.
_new_ הוספת תגובה



תיקון: במומנטום המהיר
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 3:22)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שימוש יום יומי: ''גישה דיסייקית''. ''האיש הזה דיסייקי לגמרי''
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 3:28)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Dispychism. Dispsychic
_new_ הוספת תגובה



תיקון: Dispsychism
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 3:29)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הערה: אי סימטרייה בתחושת הזמן
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 3:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבים חיים בקיום נחפז, מהיר. אז מה יחודי לדיסיקיזם?

תשובה: אי סימטרייה בתחושת הזמן אני-זולת.
איש עסקים נורמלי יכבד את זמנו של הזולת. איש עסקים-לכאורא (לכאורא: אין זאת גישה עיסקית אמיתית, בעל הבט מעט ארוך טווח. זה משהו בעל קרבה למונקי-ביזנס) או פקיד דיסייקי מהסוג הנפוץ כאן, מה שיאפיין את תחושת הזמן שלו: משך הזמן הסוביקטיבי שלו הוא איטי (הוא יעריך 2 דקות כ-‏3 דקות או יותר), תהיה לו תחושת זמן מאד מתמשכת, יהיה קצר סבלנות, אך מלוטש מספיק להסתיר זאת.

לכן הוא חייב שהארועים סביבו ינועו במהירות, שלא ימשכו את זמנו שלו. מידת קוצר הסבלנות כאן היא גדולה בהרבה מאיש עסקים רגיל, נניח. אך חוסר הסימטרייה יתבטא ברמיסת זמנו של הזולת באופן דיפוזי, בסחבת, בדרכים גלויות וסמויות, במעין נקמנות. הוא כאילו נוקם על אובדן זמנו שלו, באופן לא הפיך, שכן אין הוא משכיל למלא את הזמן במשמעות פנימית, להפוך אותו למשהו מעין חלל - זמנו הוא קוי לחלוטין, ללא פריסת עצמית, אוטונומית של מרחב ארועים בעלי משמעות בזמן.

אין אינטגרציה מארגנת של ארועים, הם אקלקטיים (תפזורתיים), כמו רשימת קניות. המיספרה מאד דומיננטית - השמאלית. לטרליות חזקה. יש תת אקטיבציה מסויימת של האונות הפרונטליות.
_new_ הוספת תגובה



לרבקה: החומר על דיסייקיות ומאמרי ''רוצחי הזמן''
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 5:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כולו רלוונטי לנושא של פשעי מלחמה בכלל, ולמה שארע הפעם בעזה - מהיבט חשוב, ההיבט הפסיכולוגי. למה חשוב? זה מוציא אותנו מתחום הדו קרב בטעונים המושפעים מעמדות מקדמיות, אל תחום ההבנה, מה מניע את האנשים שמחוללים את הארועים מסוג זה.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל, נא לענות בקיצור ולעניין
rivka (שבת, 07/11/2009 שעה 9:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למי יש כוח לקרוא את המגילות שלך.
אינך מסוגל לכתוב עניינית
_new_ הוספת תגובה



לרבקה: החומר על דיסייקיות ומאמרי ''רוצחי הזמן''
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 5:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כולו רלוונטי לנושא של פשעי מלחמה בכלל, ולמה שארע הפעם בעזה - מהיבט חשוב, ההיבט הפסיכולוגי. למה חשוב? זה מוציא אותנו מתחום הדו קרב בטעונים המושפעים מעמדות מקדמיות, אל תחום ההבנה, מה מניע את האנשים שמחוללים את הארועים מסוג זה.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי הקדוש מיכאל, מתי אתה בכלל ישן?
חצי חציל (שבת, 07/11/2009 שעה 9:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה על-טיבעי או אל-טיבעי?
_new_ הוספת תגובה



לך לישון כבר,אז אולי תכתוב דברים עם קצת יותר טעם
חצי חציל (שבת, 07/11/2009 שעה 9:59)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדבר הרלוונטי היחידי שאתה מציין הוא שבנו של הרמטכ''ל הוא סוחר נשק ומעבר לכך אתה לא חכם מספיק לסגור את הפה כשאתה צריך.
החמאס נתפס על חם והחום הזה קצת שרף אותו ולא נותר להם אלא ליילל והכחיש. זה תפקידך להתעסק עם השטויות האלה,להפיץ דיברי הבל ולטשטש את האמת שפוגעת באמונותיך.לצורך כך אתה הופך את האג לממלכת הצדק והשלום,אלא שאם תחבר את כל הצדק והשלום שמתחברים ממדינותיהם של שופטיך הרי שתגיע לסכום אפס! אז אל תשלך אותנו להישפט אצל מוסלמים ונוצרים שהם מהחומרים שבוניים החמאסניקים שלך ומפיקים את אותו סוג המלל.
_new_ הוספת תגובה



היה כתוב בכותרת ''כל המצאה חדשה של תועמלן''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 07/11/2009 שעה 11:10)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שקרן ולא במקרה .
ראשית אין מצור על רצועת עזה . ולא היה מצור על רצועת עזה . באמנת ז'נבה הרביעית כתוב מה יש להכניס לשטח כבוש . למרות שרצועת עזה אינה שטח כבוש ישראל מכניסה לעזה את מה שאמנת ז'נבה מפרטת .

לכן טענתך למצור היא שקר וכך גם מה שנובע מזה .

שנית אין מצור על עזה כי יש לתושבי עזה אפשרות לקבל את צרכיהם ממצרים . יש לזכור את ההתנפלות על חנויות מצרים כאשר הפילו את חומת הפלדה . יש לזכור גם את התגובה המצרית קיר בטון במקום קיר פלדה ! המצור הוא דווקא מצד מצרים .

לכן טענתך למצור יש להפנות אל המצרים ולא אל ישראל .

ממשלת ישראל מטומטמת , כי בגלל החשש בפני תעמולת שקר מהסוג שאתה כותב כאן , ישראל מאפשרת הכנסת מזון מים ותרופות למרות שאים עליה חובה לעשות זאת .

אולי כדאי לפוצץ כמה משאיות כאלה בדרך לעזה ?

ואם בעזה יש תחושת חוסר אונים אז שיפעלו לשמור יחסים טובים עם מי שמזין אותם כי אם לא אז מי שמזין אותם יזיין אותם . אפילו כלב לא נושך את היד המאכילה אותו .
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שהוא יבין אותך?
חצי חציל (שבת, 07/11/2009 שעה 18:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה בעליבותה הגזענית
(יום שני, 09/11/2009 שעה 8:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ראשית אין מצור על רצועת עזה . ולא היה מצור על רצועת עזה . באמנת
ז'נבה הרביעית כתוב מה יש להכניס לשטח כבוש . למרות שרצועת עזה אינה שטח כבוש ישראל מכניסה לעזה את מה שאמנת ז'נבה מפרטת .''

אריה עירן כותב כאלה שטויות שהאוזניים קצת כואבות.

הרי גם חרופי המוח הלאים ביותר בימין הסהרורי
שוקק הטרנספר יסכימו שצה''ל ומשלת ישראל קיימו
ומקיימים מצור 'יעיל' להפליא על רצועת עזה.

השימוש המגוחך שעושה אריה עירן (שחזר להגדיר עצמו
כמפלגה קטנה ומסכנה בת אדם אחד) באמנת ג'נבה
רק מוכיח עד כמה אין לו מושג מהי האמנה ומה מטרותיה.

ואם לא די בשקריותן של הקביעות המופרכות של עירן
בנודע למצב בעזה, הרי הוא מוסיף עוד ביטויים של
התנשאות גזענית מובהקת:

''ואם בעזה יש תחושת חוסר אונים אז שיפעלו לשמור
יחסים טובים עם מי שמזין אותם כי אם לא אז מי שמזין
אותם יזיין אותם .''

מדהים לראות כמה לכלוך מילולי ושקרים
מפיקה מפלגה כה קטנה ועלובה.
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה בעליבותה הגזענית
(יום שני, 09/11/2009 שעה 10:13)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צ''ל:

''ראשית אין מצור על רצועת עזה . ולא היה מצור על רצועת עזה . באמנת
ז'נבה הרביעית כתוב מה יש להכניס לשטח כבוש . למרות שרצועת עזה אינה שטח כבוש ישראל מכניסה לעזה את מה שאמנת ז'נבה מפרטת .''

אריה עירן כותב כאלה שטויות שהאוזניים קצת כואבות.

הרי גם חרופי המוח הלאים ביותר בימין הסהרורי
שוקק הטרנספר יסכימו שצה''ל וממשלת ישראל קיימו
ומקיימים מצור 'יעיל' להפליא על רצועת עזה.

השימוש המגוחך שעושה אריה עירן (שחזר להגדיר עצמו
כמפלגה קטנה ומסכנה בת אדם אחד) באמנת ג'נבה
רק מוכיח עד כמה אין לו מושג מהי האמנה ומה מטרותיה.

ואם לא די בשקריותן של הקביעות המופרכות של עירן
בנוגע למצב בעזה, הרי הוא מוסיף עוד ביטויים של
התנשאות גזענית מובהקת:

''ואם בעזה יש תחושת חוסר אונים אז שיפעלו לשמור
יחסים טובים עם מי שמזין אותם כי אם לא אז מי שמזין
אותם יזיין אותם .''

מדהים לראות כמה לכלוך מילולי ושקרים
מפיקה מפלגה כה קטנה ועלובה.
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה בעליבותה הגזענית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 09/11/2009 שעה 17:29)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שרצועת עזה אינה שטח כבוש ולמרות שאין לישראל שום מחוייבות כלפי תושבי הרצועה , ישראל מאפשרת הכנסת מזון ותרופות ודלק לרצועת עזה מסיבות הומניטריות ובעיקר כדי שאנשים דוגמת תלאביבסאנור לא יפיצו שקרים . זה לפי הנראה כאן לא ממש עוזר .

זה כמובן לא מפתיע .
ולדעתי ממשלת ישראל נוהגת כאן בטימטום . ולא פעם ראשונה . גם לא אחרונה .
_new_ הוספת תגובה



אל תדבר שטויות בשמנו !!!!!!
חצי חציל (יום שני, 09/11/2009 שעה 19:07)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כ''חרופי המוח הלאים ביותר בימין הסהרורי
שוקק הטרנספר'' אנחנו חושבים שאין כל סיבה
שישראל תשאיר את גבולה עם עזה פתוח כל
עוד מתקיים הסכסוך.אם הערבים של עזה רוצים
לאכול שיקנו אוכל מהמצרים,רוצים להתאשפז?
שיסעו לקהיר.רוצים להתפוצף? שיתפוצצו
עד הגדר.אבל למה עלינו לסבול אותם
מסתובבים ביננו?
למה אנחנו חייבים לתת אוכל,דלק,חשמל
וחומרי בניה למי שרוצה להשמיד אותנו?

אתה צריך להחליט אם אתה בעד הנסיגה או לא?!
כי מרגע שברחנו מעזה עלינו להוציא את עזה
מחיינו.
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה בעליבותה הגזענית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 09/11/2009 שעה 17:23)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עזה אינה במצור ישראלי .
לרצועת עזה יש גבול משותף עם מצרים באורך 14 קילומטרים .
דרך גבול זה אפשר להכניס ממצרים כל דבר .
זה נעשה תחת הקרקע ולא בדרך המקובלת .
זו בעיה שבין האנשים בעזה ובין שלטונות מצרים .
במנהרות החפורות מכניסים הכל , כולל טילים לטווח 60 קילומטר .

מצור ? אין מצור !
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה בעליבותה הגזענית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 09/11/2009 שעה 17:25)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצועת עזה אינה שטח כבוש .
אין בשטח רצועת עזה אפילו חיל ישראלי אחד מלבד השבוי שליט .
_new_ הוספת תגובה



עיתונאי אינו בר-סמכא לכלום
ע.צופיה (יום שישי, 06/11/2009 שעה 9:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שצבי בראל כאדם(ואיני מכירו אישית) הוא אדם נבון ,רציני וחכם. אך צבי בראל כעיתונאי הוא, כיתר העיתונאים, אדם שכותב באופן שיטחי ורדוד, אינו טורח לבסס את אמירותיו ובדרך כלל מצטט עיתונאים אחרים שגם הם אינם סמכות לעובדות.
גם במקרה שאליו את מתייחסת זה קורה. לדעתו מלחמת עירק זוכה ללגיטימיות של דעת הקהל וזה כמובן אבסורד כי אפילו בארה''ב, אילו ערכו משאל היה הרוב נגד שלא לדבר על אירופה ויתר העולם. האם דיכוי צ'צ'ניה על ידי הרוסים היה לגיטימי ציבורית? (זה בהחלט היה לגיטימי חוקית) וכן אפגניסטן, מלחמת התורכים בכורדים וכו.
פעם '' הארץ'' היה עיתון לאנשים חושבים ן''ידיעות אחרונות'' היה צהוב. נראה לי שהיוצרות התהפכו. מיטב העיתונאים כותבים בידיעות אחרונות בעוד שהארץ פונה לציבור קטן בשמאל המפה הפוליטית שעוצם עיניו מראות את המציאות המקומית.
לכן, רבקה, הויכוח שלך עם בראל נראה לי כבזבוז זמן מצידך.
_new_ הוספת תגובה



אני חושבת שהנושא חשוב
rivka (יום שישי, 06/11/2009 שעה 18:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העליתי מספר בעיות שאי אפשר לטאטא מתחת לשטיח. חובה לנתמודד אתן.
האם הפלסטינים עדין רוצים פתרון של 2 מדינות?
האם רק ישראל אחראית לכך שאין מו''מ?
_new_ הוספת תגובה



אבל היתה לגיטימציה בינ''ל ל''עופרת יצוקה''
איתן אדיר (שבת, 07/11/2009 שעה 1:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל העולם תמך בישראל או שתק. אפילו מדינות ערב אמרו לאולמרט שימשיך ולא יפסיק. רק איראן סוריה והחמאס בכו כמו ילדים קטנים. אז למה עכשיו כולם משחקים את הצבועים?
משמע, הטיעון של בראל אינו נכון. מסתבר שיש גורמים שרוצים שישראל תעשה את העבודה עבורם אבל בתנאי שאחר כך גם תשלם בריבית דריבית. למשל סעודיה הסונית אוהבת כשישראל דופקת בשלוחים של איראן השיעית וראינו זאת במלחמת לבנון ובמלחמת עזה.אבל סעודיה לא יכולה להרשות לעצמה להיראות שמחה לצד ישראל ולכן מחוייבת לשחקת את המדינה הזנותית שם נהנתה וגם זוכה לתמורה.וישראל היא סתם עבד שעשה את מה שעשה אבל צריך בכל מקרה להיענש.
מה שישראל צריכה לעשות זה זה להגיב חזק ומיד
על כל אירוע טרור.לשחק את חמומת המוח,להגיב,
ליזום,להקשות על הפלשתינאים,להפחיד אותם.
רק מלחמה נמשכת ומתישה את הפלסטינים יכולה
לחלץ את הפלסטינים מהמלכודת שהם הפילו בה את עצמם.
_new_ הוספת תגובה



היתה הרבה מחאה. התקשורת כאן היטעתה
מיכאל שרון (שבת, 07/11/2009 שעה 1:51)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



היתה הרבה מחאה. התקשורת כאן היטעתה
איתן אדיר (שבת, 07/11/2009 שעה 2:37)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתה הרבה חמאה מרוחה משני צידי הפרוסה.
המלחמה עברה בשקט וכולם שתקו ושמחו.
כי כולם ידעו שהמלחמה היתה גם מוצדקת.
_new_ הוספת תגובה



אבל היתה לגיטימציה בינ''ל ל''עופרת יצוקה''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 07/11/2009 שעה 11:13)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמסכים להיות פילגש או זונה ולבצע את מה שאשה נשואה עושה אך בלי לגיטימיות אל יתפלא שאחרי הביצוע יש בוז והתעלמות .
_new_ הוספת תגובה



אז מה? ישראל היא לא פילגש בגבעה אלא
חצי חציל (שבת, 07/11/2009 שעה 18:58)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פילגש בהר? (-:
_new_ הוספת תגובה



הדבר היחידי שישראל צריכה להפיק מהמבצע הוא
חצי חציל (שבת, 07/11/2009 שעה 9:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכבר כשצריכים להכות בטרוריסטים אז צריך לעשות את זה יותר חזק ויותר מהר ואת הזלת הדמעה להשאיר לשמאלנים בכל העולם.
_new_ הוספת תגובה



רבקה, קראי מה אומר המומחה גולדסטון על תועמלנות פרס
מיכאל שרון (יום שישי, 13/11/2009 שעה 0:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השגותי על ההבדל בין תועמלן ובעל עניין לבין חוקר מומחה בעל מוניטין עולמיים בתחומו

יממה אחרי שנשיא המדינה, שמעון פרס, תקף אותו בעת ביקור בברזיל וכינה אותו ''איש קטן, אדם בלי שום חוש של צדק וטכנוקרט שלא מבין במשפט שבא בשליחות חד-צדדית כדי לפגוע בישראל'', משיב לו השופט ריצ'רד גולדסטון בראיון ל''הארץ'' ואומר כי דבריו של פרס מטעים ולא ראוי שייאמרו מפי נשיא ישראל.

''אני אהיה מרוצה אם ישפטו אותי בהתאם לפעולותיי במהלך הקריירה המקצועית בתחום המשפט ועל פעולותיי ההתנדבותיות'', אמר גולדסטון, שעמד בראש ועדת האו''ם לבדיקת עופרת יצוקה, והוסיף כי אמנם ציפה לביקורת מישראל אך הופתע מההתקפות האישיות.
_new_ הוספת תגובה



שרון, גולדסטון גילה חוסר יושר
rivka (יום שישי, 13/11/2009 שעה 16:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי עניין בהתנצחות בין פרסלגולדסטון.
הביקורת שלי נגד גולגסטון נובעת מעצם הסכמתו לעמוד בראש הוועדה מ- 3 סיבות:
מועצת האו''ם לזכויות אדם מורכבת ממדינות שמצב זכויות האדם בהן גרוע ביותר וכן מיוצגות שם מדינות ערב והאסלאם בעלות אינטרס אנטי- ישראלי.
המנדט שקיבלה הוועדה הייתה מוטית מראש נגד ישראל
הרכב הוועדה:חברי הוועדה התבטאו לפני קבלת התפקיד נגד ישראל .
הוא היה צריך להתנות הסכמתו, לפחות, בהחלפת חברי הוועדה באנשים שלא הצהירו מראש שישראל פושעת מלחמה.
ודרך אגב, כאשר שאל אותו כתב מדוע המשפטנית האנגליה(שכחתי את שמה)נבחרה. הרי כשופט הוא צריך היה לומר לה לפסול את עצמה.
תשובתו הייתה שאכן, הכתב צודק.

אני רוצה לדעת אם ישראל פשעה. אבל, מוועדה כזאת אינני יכולה לקבל תשובה שאני יכולה לסמוך עליה.

לו הייתה ועדה אמינה שהייתה קובעת שישראלפשעה- הייתי מקבלת את שיפוטה.
אבל, כך אינני יודעת למי להאמין
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 13/11/2009 שעה 21:10)
בתשובה לrivka
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוסר היושר הוא של ישראל
ובכמה מישורים.

ישראל והפלסטינים היו הנושא
לחקירת הוועדה, וכצד לעניין
העומד לחקירה זכותה של ישראל
לביקורת שופטיה מצומצמת ביותר
מפחד למשוא פנים.

גם אם הוועדה לא היתה אובייקטיבית
או חטאה בהנחת המבוקש (אשמתה
של ישראל) הרי הצניעות הציבורית
דורשת שלא מישראל ולא ממקורות יהודיים
ממסדיים תבוא הביקורת על הוועדה
ואופן פעולתה.

העקרון הדורש שוועדה מסוג זה תהא
אובייקטיבית, הוא אותו העקרון המונע
מנושא החקירה (ישראל והפלסטינים) לבחוש
בקלחת מעמדה ואופן התנהלותה של הוועדה,
היות ואין לנחקר במקרים כאלה מעמד אובייקטיבי
מלכתחילה, והקוד לפיו זכויותיו נשמרות הוא
הקוד של נאשם במשפט - הוה אומר, זכויותיו
לביקורת השיפוט מוגבלות ביותר בשל מעמדו
כנאשם, ורק עיוות משפטי או שיפוטי בולט יכול
להצדיק ביקורת מצד הנאשם.

אילו זו היתה המציאות מסביב לאירועי עזה
ושיפוט הוועדה בעקבותיהם, דיינו.
אך במקרה הנוכחי, ישראל סירבה קבל עולם
לשתף פעולה עם וועדת גולדסטון.

אחד המניעים, אם לא המניע העיקרי להקמתה
החפוזה משהו של וועדת גולדסטון, היתה התעקשותה
של ישראל שלא לחקור את אירועי מלחמת עזה באופן
הולם בעצמה - זה הרי הבסיס למנדט של הוועדה.

וכאמור, גם לאחר הקמת הוועדה, סרבה ישראל
לשתף עמה פעולה.

לפי כל קריטריון של חקירה משפטית של חשד
בביצוע עברה, ישראל הפגינה גם בעת המלחמה
וגם לאחריה התנהגות האופיינית למי שאכן ביצע
פשעי מלחמה ואף ציפה שפשעים מסוג זה יהיו
חלק מפעילות הצבא. דבר ידוע הוא ההתנגדות של
המחלקה המשפטית של צה''ל להפגזות המתוכננות
של ריכוזי האוכלוסיה הצפופים של רצועת עזה.

משום מה בישראל נדמה לכולם שמידע מסוג זה
המתפרסם גם בעיתונות היומית, אינו מופץ בעולם,
אף שזו כמובן אשלייה מסוכנת.

המאפיינים שלמעלה היו ידועים אצל הגורמים
הבינלאומיים החוקרים פשעי מלחמה כדרך שגרה,
וברור היה לכל, עם סיום המלחמה בעזה, שהיו די
ראיות לכאורה להבאת ישראל לחקירה משפטית
וכנראה גם שיפוט בינלאומי.

אך בישראל, וכאן נכנס הגורם הפסיכולוגי,
המאמץ להצדיק את הפשעים שישראל ביצעה
בעזה ברמה העקרונית והפרטנית היה באמצע
התנופה שלו עם סיום המלחמה: מילד ועד זקן
אומה שלמה עסקה במרץ בהדחקת המראות
הנוראים של גוויות הילדים והנשים שרוטשו על ידי
הפגזים של צה''ל בבתיהם בעזה.

רק צפוי היה שעם פרסום מסקנות הוועדה,
במקום לבוא חשבון עם מה שמסקנות הוועדה
משקפות - מעשיה של ישראל בעזה - עיקר המאמץ
בישראל ובעולם היהודי יופנה להשמצת השופט גולדסטון
וחברי הוועדה. זה הגיוני לאור הנסיבות, - ביחוד לאור
המצב הנפשי של היהודים בישראל ובתפוצות.

העובדה שפרס, נשיא ישראל, אמר את מה שאמר על
השופט גולדסטון בפומבי, מוכיחה עד כמה עמוקה ההדחקה
ועד כמה גדול הצורך בישראל להאמין שגם הפעם רצחנו
בדם קר ובאמצעות 'צבא ההגנה' החמוד שלנו מאות אזרחים
למען מטרה המצדיקה את הפשע, וכחלק מהשרדות העם היהודי.

אך כל בר-דעת, יהודי או לא יהודי, שעקב אחר אירועי מלחמת עזה,
וקרא עיתונים, ובקיא באירועי השנים האחרונות בישראל ובשטחים,
יודע שישראל חצתה הפעם גם את הקווים האדומים שהציבה
לעצמה.

העווית ההיסטרית ההמונית (ציבורית) בישראל בנוגע לדו''ח גולדסטון
רק מגבירה את הרושם שישראל והיהודים החיים בה איבדו את
השפיות הפוליטית-ציבורית המעטה שעוד היתה להם.

אם הרכב הוועדה, ומסקנותיה אולי עוררו חשד של היעדר אובייקטיביות,
הרי התגובה הישראלית למסקנות הוועדה מוכיחה למעלה מכל ספק
שישראל אשמה באובדן שליטה קולקטיבי, המונע כנראה על ידי מצוקה
הולכת וגוברת במישור הפסיכולוגי.

התפקיד של הסטוריונים בנסיבות כאלה הוא מורכב,
והפתרון שרבקה מצאה לעצמה במציאות הזאת הוא הפתרון
האומלל ביותר - דבריה בנושא, החל מהביקורת שלה על אובייקטיביות
הוועדה, וכלה בהצהרותיה על האובייקטיביות של מעמדה שלה -
מוכיחים הרי את אשמתה של ישראל, ורק מגבים את עמדתם של אלה
הטוענים שישראל מסתירה את האמת על מה שהתרחש בעזה (במידה
ועוד נותר משהו להסתיר).

לא לחינם טבע מי שטבע את הביטוי:
על ראש הגנב בוער הכובע.
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה להזכיר ליוסלה שחקרנו, בדקנו
איתן אדיר (שבת, 14/11/2009 שעה 11:35)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומצאנו שהפלסטינים הם האשמים הבלעדיים בכל
מה שקרה ב''עופרת יצוקה'' ומסביבה.
אז למה לחקור שוב?
אתה לא מאמין לנו?
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה להזכיר ליוסלה שחקרנו, בדקנו
(שבת, 14/11/2009 שעה 21:14)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוכל את יוסלע
שלא נהרגים יהודים
ואין קסאמים
ולמרבה הפלא
גם בעזה לא נהרגים
ילדים קטנים
ערבים
בבוקר
כמוהו מתחילים לחיות
רק כשהם מריחים
דם
_new_ הוספת תגובה



קראתי ושמעתי שבאירופה מתגרזים עלינו שלא נהרגו לנו הרבה יהודים
איתן אדיר (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 20:15)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכל מה שיש להם לומר זה שבשביל 7 הרוגים הייתם צריכים להיכנס בעזה ולהרוג להם 1400 מחבלים ומתחזים לאזרחים?

כאילו אם עכשיוישראל תפוצץ פצצה בבריטניה ויהרגו שם 7 בריטים אז הבריטים יגינו לנו תודה ויזמינו אותנו לשתות ויסקי?
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, האם אתה תומך בגולדסטון גם בתור שופט אפרטהייד?
חצי חציל (שבת, 14/11/2009 שעה 21:19)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא גדל בדרום אפריקה הלבנה
ושימש שופט לשלטון הגזעני שלה.
הוא בדין החמיר עם כושים.
אולי היום הוא מחפש כפרה?
חוץ מזה שמעתי שהוא ממומן
ע''י גורמים מוסלמים עשירים ועלומי שם.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, האם אתה תומך בגולדסטון גם בתור שופט אפרטהייד?
(שבת, 14/11/2009 שעה 21:34)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים בדרום אפריקה
לא התקרבו אליו
גם לפני
הפרשה
וההפרשה
הזאת
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, האם אתה תומך בגולדסטון גם בתור שופט אפרטהייד?
חצי חציל (שבת, 14/11/2009 שעה 22:03)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשבוטרוס בוטרוס ראלי היה אמור לסיים תפקידו
כמזכ''ל האו''ם גולדסטון דחף את עצמו לרשימת
המועמדים להחליפו. חבריו צחקו עליו והחלו לקרוא
לו ''ריצ'ארד ריצ'ארד גולדסטון''.

כשהוא היה שופט בדרא''פ הוא הוציא להורג
אינטלקטואלים שחורים על עבירות שהיה מזכה
בהם לבנים או לכל היותר היה נותן להם מספר
שנות מאסר בודדות. מעשים אלה העלו את ערכו
אצל ההנהגה הלבנה והוא היה מוזמן לאירועים
רישמיים ונהנה מהרספקט שנתנו לו.

כשעמיתיו עורכי הדין לחמו בעוז למען זכויות
השחורים הוא התעמר בהם מכסא השיפוט בבית
המשפט העליון.

התחושה שגולדסטון נטה לטובת הימין הלבן
בדרום אפריקה התגברה כשהתמנה לשופט בבית
המשפט לערעורים. צריך להבין, בדרא''פ של
אפרטהייד רק שופטים מלקקים טוכעס של שלטון
גזעני לבן יכלו לזכות בתפקידים האלה.

כשמשטר האפרטהייד קרס גולדסטון קפץ בשלום
ממקומו לכיוון תפקידי שופט חוקר את האפרטהייד.
הוא היה חבר שופט ב''ועדה החוקרת אלימות ציבורית
ומסעות הפחדה''. כמובן שהוא לא חקר את התפקוד
של עצמו.

מסתבר שהוא חרא של בן אדם גם ברמה האישית!
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, האם אתה תומך בגולדסטון גם בתור שופט אפרטהייד?
(שבת, 14/11/2009 שעה 22:18)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצוי מאוד להדגיש
כי בדרום אפריקה היו ויש
דמויות יהודיות מפוארות
שנאבקו באי צדק, באפרטהייד
ותרמו אותה תרומה יקרה
של יהדות ויהודים
כפי שעשו בהרבה מקומות אחרים בעולם
הקהילה היהודית בדרום אפריקה
היא מקור של גאווה ליהודים
בכל העולם
אבל האיש הזה
לא שם
_new_ הוספת תגובה



זה בטוח? מה באמת הרקורד שלו בדרא''פ?
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 0:47)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרייריסט חסר מצפון בעברו, מוכשר ואמביציוזי המתקדם לפסגה בכל מחיר? שימו לב שאחרי שמישהו בפסגה, הוא כבר יכול לשנות כוון, לפתוח בקריירה מוסרית של לוחם לזכויות האדם, להגיע לפסגה באו''מ, שם בינ''ל - הרי את האפרטהייד והגזענות היכיר מקרוב, אז בעזרת זה הוא יכול למנף לעצמו דמות חדשה? מוכשר כבר אמרנו?
_new_ הוספת תגובה



תודה על התגובות, חבר לצים
(שבת, 14/11/2009 שעה 21:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התגובות שלכם
הרי מוכיחות את
מה שכתבתי.
_new_ הוספת תגובה



תודה על התגובות, חבר לצים
(שבת, 14/11/2009 שעה 21:32)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תלמד את כולם
איך מייצרים מצלמה
שמצלמת את עצמה
גם כשהיא
לא מצלמת
את עצמה
_new_ הוספת תגובה



(יום ראשון, 15/11/2009 שעה 0:32)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מעריך
את זה שאתה
מתאמץ,

אך לא יוצא לך.
_new_ הוספת תגובה



תודה על התגובות, חבר לצים
חצי חציל (שבת, 14/11/2009 שעה 21:38)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ידעת כלום
ולא שכחת כלום.
_new_ הוספת תגובה



(יום ראשון, 15/11/2009 שעה 0:36)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם התגובה שלך
לא משהו.

מדוע אתה ממשיך
להגיב כשאין לך
מה לומר?

אך שכחתי לרגע,
הרי השתתפותך
בפורום נועדה מלכתחילה
לנגח ולהפריע
לכל שיחה עניינית.
_new_ הוספת תגובה



תאמין לי, גם בשמאל [..]
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 0:55)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שולחים ''מתאבדים שיעים'' אידאליסטים ונאיבים לעשות את העבודה, בעוד ה''בכירים'' סוגרים דיל עם הממסד (''אני מנטרל את הטמבל ההוא, ואתם נותנים לי ג'וב שמן באוניברסיטה''), כמו במקרה הפקעת אדמות הבדואים בנגב, ובמקרים אין ספור. [..]
_new_ הוספת תגובה



זאת בוגדנות ארורה, ולא רק מכירת עקרונות: דסינכרוניזצייה
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 18:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתב לי מישהו מלונדון:

שם המגיב/ה: קורא אנגלי
לגבי, ''דילים עם הממסד בשמאל''..

כוחו של הכסף והכבוד חזק מאד.
שמאלנים אינם חסינים בפניו.
מכירת עקרונות בעבור כסף מתרחשת יום יום שעה שעה בערך 700 מיליון פעם ביום.
מה כאן הפלא?

__________

התשובה: חמור בהרבה ממכירת עקרונות -דסינכרוניזצייה

אבל השאלה היא: עד כמה אתה מוכן לשנע עקרונות, ליזום מהלך בשם עקרונות, בשביל לעצור את עצמך בעוד האחרים ''האידיוטים'' ממשיכים - בשביל לזכות בכסף ובכבוד?

ניתן לראות בבוגדנות ''מכובדת'' וניבזית זאת דסינכרוניזצייה: פעולה בקבוצה דורשת סינכרון בזמן. אנשים מסתמכים על הסינכרון הזה, הם עושים את חלקם, ומצפים שתעשה את חלקך באופן המסונכרן עם פעולתם. אך הניבזה - דווקא אז מושך זמן, לא עושה את חלקו, ותמורת הכשלתך הוא גובה את ליטרת הבשר שלו מהממסד. זה סוג של בוגדנות חמורה אך חמקנית - האיש רק משך זמן ועשה סחבת - כלומר ניבזותו לא ניראית כל כך לעין. זאת כבר שטניות ולא רק מכירת עקרונות, כמו החמקנות הבוגדנית של יהודה איש קריות שהיסגיר את מורו הרוחני בנשקו אותו.

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



א-פרופו - למה דוד סיון שוקד לנטרל אותי
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 1:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למשל בנושא מס הבצורת? כאשר אמרתי משהו אפקטיבי וקולע במיוחד? קראו את רשימותי בנושא מס הבצורת וניטרול דוד בכל תכסיס אפשרי... דיון 5755
למה הוא שוקד לנטרל אותי כל פעם שאני מציג משהו חזק? מה הם חלומותיו של אקדמאי התקוע בחור בשדה בוקר? שיהיה בריא, רבות תקוות בלב איש.
_new_ הוספת תגובה



הטרגדיה, השקר והדמגוגיה של מיכאל שרון!
דוד סיון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 6:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מיכאל מצהיר הצהרה מצוצה מהאצבע.
ב. בא מישהו ומראה לו שכך באמצעות נתונים וקישורים.
ג. מה עושה שרון? עובר לשקרים (כולל הטענה שהוא הציג את הנתונים), השמצות, תקיפות אישיות ודמגוגיה.
ד. גם בזה הוא נכשל: עדין, עד לרגע זה ההצהרה המקורית מופרכת.
ה. זו התנהלות שמאד אופיינית למיכאל שרון.

*** למרות הכשלון הקולוסאלי החוזר על עצמו הוא לא מתבייש לטעון שהציג ''משהו חזק''. האם מדובר בעיוורון, בטיפשות, יכולת עלובהאו בנבזות? כל אלה ועוד...!
_new_ הוספת תגובה



דוד, מספיק להיות מכחישן ולעבוד עם הפה
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 10:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בני העם הפשוט קוראים לעקשות הקורצתית הזאת לשקר ולהכחיש ''מאנייקיות'', ולאנשים מסוג זה ''מאנייקים''. אישיות המאנייק נראית לי זרה ומשונה, האמת שאין לי כל יכולת לחוש מה עובר בראש של מאנייק. אבל זה מסקרן אותי. יש איזו נוורוטיות עצבנית, לעיתים המאנייק צווח בקול דקיק, לעיתים הוא מציג את מושא פורענותו לאלה שהוא מתחנף אליהם כפגע רע.. כאן איני יכול, אלא להעזר בידע בנושא שצברו בני העם הפשוט על הטיפוס האנושי הזה. המאנייק אכזרי וחסר גבולות, בעל הערכה עצמית ירודה, אך מפגין בטחון עצמי רב, שכן בני דמותו נימצאים באליטות וחומסים את המדינה.
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [מיכאל שרון], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 12:11)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [מיכאל שרון], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
(יום שלישי, 17/11/2009 שעה 17:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שם לב שאתה
לפעמים משנה
מעט לעת
את התוכן
שבתוך הסוגרים
כשאתה פותח אותן
לעתים קרובות ומסחוררות
במקום לפתוח משהו חשוב יותר
את הראש
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 18:17)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
(יום שלישי, 17/11/2009 שעה 18:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הו-הו!
עכשיו אני מרגיש הרבה יותר
טוב
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 19:45)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
איתן אדיר (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 20:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלים שכמוך!
אתה יודע רק לקלל
וגם שמה אתה מעתיק!
_new_ הוספת תגובה



כמו אחרים אינך מתייחס להקשר
דוד סיון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 21:04)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמירה הזאת מתייחסת למה שעושים ספינר ומיכאל שרון
לא פעם ולא פעמיים בעזות מצח ובנבזות. אתה כמו
אורחים לרגע לא מתייחס להקשר המלא ולכן עוסק
בדמגוגיה אלימה ונבזית.
_new_ הוספת תגובה



הסכמים ג'נטלמניים''
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 1:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיימים גם ''הסכמים ג'נטלמניים'' עם הממסד: ''זה כתב משהו שיגרום לכם אי נעימות אמיתית, יציג באור יקרות איזו ניבזות קשה שביצעתם, דבר שלא יעשה? את זה לא נפרסם אצלנו, ואתם תתנו לנו שקט תעשייתי. ויהיו לנו עוד יתרונות מהעניין, מביא דברים חזקים זה, ניתן לאחד משלנו, באקדמייה, יפרסם תחת שמו, ולא יוזכר שם הטמבל''.
_new_ הוספת תגובה



הסכמים ג'נטלמניים''
איתן אדיר (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 20:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שלמדתי עליך הוא - שאתה הוא הפנטזיונר של הפורום.
_new_ הוספת תגובה



תתפלא - אבל ממש ממש לא. ראלי ומפוקח בהרבה מכל אחד כאן
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 20:31)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגם שלא מקורנף, מה לעשות? פשוט, יש הרבה דברים שלא ראית במקומותינו. עכשו, השאלה היא: לתת עדות, לחשוף, או לטייח - במילים אחרות ובמובן כללי יותר - להקהות דברים במלל שמנוני ועמום, כפי שמישהו כאן מצטיין בזה, ויש רבים כמוהו, אך שהיגיעו בדיוק בזכות זאת לעמדות טובות ממנו, בעיתונות, בממסד באקדמייה, והוא לא?

אני סבור שלא. לאמר את האמת, בבהירות. אין דבר חשוב מזה לשיקום חברה מתפוררת ברבים מבסיסיה.
_new_ הוספת תגובה



תתפלא - אבל ממש ממש לא. ראלי ומפוקח בהרבה מכל אחד כאן
איתן אדיר (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 20:48)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתרשמות היא שאתה לא מוצק, לא עיקבי, לא נהיר
לא נועז, לא נשגב, לא נחמד, לא שוקל, לא יציב,
פשוט פנטזיונר!

אני מוכן ללכת לקראתך ולקבל את טענתך
שאתה לא מקורנף ושאתה רוצה לחשוף את האמת,
אבל אין לך את הכלים לעשות זאת,
אין לך מידה זעירה של מציאות ותבונה
כדי לאסוף את הפרטים ולבנות מהם שלם,
שיהיה אמין ואמיתי.
_new_ הוספת תגובה



אתה מגבב מילים, בוקי סרוקי
מיכאל שרון (יום שלישי, 17/11/2009 שעה 21:43)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני זקוק להכרתך, למזלי. אלה ששופטים אותי הם אנשים סבירים ומעלה.
_new_ הוספת תגובה



אנא ענה לי בכנות לבעייה הבאה: נראה לי יותר ויותר שבכמה מקומות
מיכאל שרון (יום רביעי, 18/11/2009 שעה 0:48)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהם כתבתי בשנים האחרונות (כיום אני כותב לעיתים ב-‏2 אתרים), מצניעים, לא מפרסמים רשימות ומאמרים שלי שהינם רציניים, עמוקים. במקביל, מפרסמים רשימות שלי, כתובות יפה אמנם, אך בעלות טון סנסציוני לעיתים. דומה שמנסים למחוק, להצניע את עבודתי הרצינית, וליצור לי אמנם שם של פנטזיונר, כלומר אדם שדבריו לא אמינים (החריג היחיד היה עיתון האינטרנט של יואב יצחק NEWS1, שכתבתי בו בשנים 2003-2006 בו פירסמו גם את רשימותי הרציניות יותר).

במקביל, נעשית כלפי דיסקרדיטציה שיטתית ורצח אופי באינטרנט מאז 2002. לדעתי הדבר נובע ממגמה ממסדית של גורם שבמשך שנים רבות העניק את עבודתי לקרובים בצלחת תוך סירבול קידומי האקדמי (נחשבתי לחוקר יותר ממבריק, גם בתחום מחקר יישומי וגם תאורטי), מגמה להכחיש זאת, ולתת לעדותי אופי מפוקפק. נעשתה כאן ניבזות שלא שמעתי על שכמותה, הגם שאלה שעשו לי זאת, כששאלתי אותם בשנות ה-‏80 איך הם יכולים לישון בלילה עם זה, אמרו לי, יכולים בשקט רב, ואינך היחיד שעשו לו זאת, יש גם אחרים.

חבר קרוב שלי, אזרח אמריקני בן גילי ששהה תקופה ממושכת בארץ, מר מייקל שרייבר, חשף את הפרשה בפני עיתונאית ''ידיעות אחרונות'' עמלייה ברנע בשנת 1983 (''מדובר באדם שתרם רבות'', אמר לה, ''אך לעולם לא תשמעי עליו''), אך מנעתי את הפירסום בעיתונות אז עקב היותי במצב מאויים וחסר אונים כשגורל כל השקעתי ומחקרי על הכף (וכאמור, הוחזקתי באשכי ע''י חבורה זאת). בביה''ח וברעננה בה גרתי אז ובה היה מקום עבודתי לא מעטים ידעו על הפרשה (קשה להסתיר פרשה מסוג זה במקום קטן יחסית כרעננה, כפי שהיתה בשנות ה-‏80), אך בעוד בסתר לחצו את ידי ואיחלו לי ''יישר כוח'' חששו לעשות משהו ממשי, חלקם היטיפו לי להיות סבלני, חלקם אמרו ''תראה, בסוף יהיה בסידר''
_______

אך אחזור לשאלתי אותך, באמת אתה מתרשם ממה שמופיע תחת שמי, ונוכח ההכפשות הקשות ורצח האופי בו מקיפים את שמי בכל רשימה שלי, שמדובר בפנטזיונר לא רציני? ענה לי בכנות, אילו הרשימה הבאה לא היתה מוצנעת, היית חושב אחרת?
או אילו הרשימה הבאה, שלא פורסמה באתר אחר, בעוד מופיעים שם דברים יותר סנסציוניים שלי, כן היתה מתפרסמת?

להלן:

בהמשך לרשימתי מה- 8/11 .

ראשית להלן השערה תאורטית חדשה אודות הסכיזופרנייה,( 2004) , המתיישב עם ממצאים החדשים בכתב העת המדעי החשוב Nature
זה מאמר ''פופולרי'' אך המוספים בשולי המאמר 3 4 6 7 11 וחשוב - 17 - מפורטים

ומידע נוסף להלן:

יש עדויות ומידע על זיקה הדוקה בין הפסיכיאטרייה בישראל, ובין הפשיעה לסוגיה בישראל, והכוונה בין היתר ובעיקר למתן חיסיון פסיכיאטרי לסוחרי סמים - שם מצוי הכסף הגדול, שאין הפסיכיאטרים תמיד בוחלים בו... הדבר יוצר אווירת קלות ראש בחלקים מקהיליית הפסיכיאטרים כאן ותרבות שקר. מה לעשות, הכסף הגדול הזורם לכיס בקלי קלוטו, תמורת שירבוט כמה מילות ז'רגון מקצועי בבית משפט, הכסף הגדול והקל הזה גם משחית וביחוד יוצר אי יושרה, ציניות, ושאר מרעין בישין.

להלן דוגמא אופיינית, של פסיכיאטר המנסה להעניק חסיון פסיכיאטרי לעבריין סמים שביצע בנהיגה פרועה תאונת דרכים קשה
מתוך הפרוטוקול המשפטי:

ד''ר ט' בדק את הנ''ל ב- 30.6.02 ומחוות הדעת אנו למדים כי בשנים 95-98 שהה התובע בבית סוהר בקולומביה עקב מעורבותו בעסקי סמים. מסקנתו של ד''ר ט' היא שישנן הפרעות בחשיבה... צמצום ודלות... אפקט שטוח... סימני הימנעות חלקיים, ליקויים בזיכרון... בריכוז ובשיפוט.. המסקנה הסופית לפי חוות דעת זו היא כי לא היה מסוגל לדאוג לענייניו בין השנים 93-99 ...

ובהמשך משורשר לו מיטב הז'רגון הפסיכיאטרי:

''במצב פסיכוטי קטטונירפורמי... במחלקה בלטו הפרעות בזיכרון לתווך (צ.ל. לטווח. ד.א.) צמצום וסטריאוטיפיות והתנתקויות של מספר שניות בחשיבה.

למידע נוסף בנושא, כולל תרבות השקר, חוסר האחריות, קלות הדעת וחוסר היושרה הכרוכים בכסף הקל מסחר בסמים, המקרינים כלפי החברה וחלקים מקהיליית הפסיכיאטרים בישראל בפרט (עקב זיקות עיסקיות-משפטיות) קראו המאמר הבא:

כלכלת הסמים האיזורית ודיווח ה-CIA
וחשוב מכל: לעומת הסאוב בחלקים מהפסיכיאטריה הישראלית, היוצרים ברובם הכלה והשלמה של הדיכוי והנישול מצד אליטה חמסנית (יוזורפטיבית) קראו על גישתו כלפי הסכסוך הישראלי-פלשתינאי ואפשרויות קידום פתרון של פסיכיאטר דגול, חוקר והוגה דעות, ד''ר אייד אל-סאראז' מעזה,.

אנא, ענה בכנות
_new_ הוספת תגובה



רשימתי מה-‏8/11 בדוגמא האחרונה (באתר אחר)
מיכאל שרון (יום רביעי, 18/11/2009 שעה 2:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

2009 / 11 / 08
שם המגיב/ה: לתרזה: גם תיוג פסיכיאטרי ניתן ''לארגן''

היתרונות: תיוג פסיכיאטרי זו שלילה אולטימטיבית של כל עדות שאדם מוסר, איפוס דמותו כך שהולכים בדרכו או קרובים אליו סרים ממנו במבוכה, ובנוסף, שלילת אפשרויות תעסוקה, ובנוסף - ערור יצרים נמוכים כלפיו.
לעיתים תרופות נירולפטיות, הניתנות גם תקופה קצרה, פוגעות בויסות הטונוסים של שרירי הפנים, בהשחיתם פניו של אדם, דבר היוצר מראה ביזרי.

כך, חלק מקורבנות העינויים של אוגוסטו פינושה הוצגו כלא שפויים. ידועה הפרקטיקה של השטאזי המזרח גרמני, שנהג להציג מתנגדים ודיסידנטים כלא שפויים, ותכופות לאשפז. הדבר נעשה כנראה גם במדינות מערביות, אך אין תעוד, בעוד בדמוקרטיות העממיות הארכיונים ''ניפרצו'' אחרי נפילת הקומוניזם.

בישראל יש עדויות לאישפוזים מערכתיים, ומוכר המקרה של חושפת השחיתויות בתנובה מאיה קוך, מוכר מקרה של חושף שחיתויות בסניף קופ''ח בחיפה, וכן בבנק ישראל.

יש דיווחים על אישפוזים תמורת שוחד ובעזרת קשרים, למשל מצד גברים לנשותיהם, בתקופות כשרצו להביא את הפילגש לביתם, או להפטר מאנשים לא רצויים להם. במוסף הארץ פורסמה ב-‏1996 כתבה ''כיצד תאשפז את אויבך'' תוך חשיפת מקרים ניבחרים.

מעל לכל, יש לזכור כי למחלות נפש, כגון סכיזופרניה פרנואידית, יש סימפטומים ברורים וגלויים לעין, ואין להסתפק בחוות דעת של פסיכיאטר, המדווח רק על ''מחשבות שהחולה גילה לו'', ואשר החולה שכח אותם והידחיק אותם כשחלה הקלה במצבו...

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי