פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
החור הגדול
צבי גיל (שבת, 07/11/2009 שעה 9:00)


החור הגדול

צבי גיל



בני אדם אמורים להיות אחראים על מעשיהם, אולם עם כול יכולתם,תושיותיהם, ומאמציהם, תנאי החיים שלהם מוכתבים בעיקר על ידי נסיבות. יכול אדם להיות נהג זהיר ביותר, נוהג ע''פ התקנות וההיגיון הצרוף, די אם מולו , לצידו, או מאחריו נהג או נהגת שנוהגים בצורה מסוכנת כדי שהוא יימנה עם הנפגעים. חֶברה אשר מערכת הנורמות שלה מרושתת עם חורים גדולים, וממסד אשר משאיר חללים רבי היקף באורח החיים - התוצאה היא שאלה מתמלאים רפש, רעל והתנהלות בשולי האנרכיה.
חז''ל קבעו: לא העכבר הוא גנב אלא החור (מסכות גיטין, קידושין ועוד). כלומר יש לחפש את התקלה במערכת ולא במי שכשל. או עניינית. יש לתלות את האשם בראש וראושנה לא במי שגנב, אלא בתנאים שאפשרו לו את הגניבה. הפרצה,כידוע, קוראת לגנב. חור גדול ברשת הבלימה.

אם לא היה שוק אפור, הספורט הישראלי היה נשאר ספורט צרוף. אם ישראלים היו מוכנים לעבוד בבנייה בסעד ובחקלאות - לא היה צורך להביא בנאים מרומניה, מטפלות מן הפיליפינים ועובדי חקלאות מתאילנד, ולא הייתה מתעוררת הסוגיה של גרוש ילדים זרים. אם היו מענישים עברייני תנועה עונש כבד- לא היו כל כך הרבה הרוגים בתאונות. גם ללא סטטיסטיקה הובהר ללא ספק כי הגורם האנושי בתאונות הדרכים הוא הדומיננטי. אבל אין הרתעה מספקת. אילו היה יתר פיקוח על ה ''פיצוציות'' למיניהן - פחות ילדים היו משתכרים. אילו לא היה חור במהלך המעקב אחר דמות מפלצתית שהתוודענו לה, דמות בשם יעקוב טייטל, אפשר וניתן היה למנוע קרבנות מעשיו וכלי נשקו. ומכיוון שרצח מזוויע יותר משכיח רצח מזוויע פחות, יכלה המשטרה לגלות שדמיאן קארליק, שהיה בין היתר מאבטח, ומבוקש ברוסיה, טבח משפחה שלמה. אילו היה פיקוח ציבורי יעיל חברות הסלולר לא היו קרטל בפועל. אם הרגולטורים לא היו נרדמים על המשמרת, הטייקונים לא היו מכניסים עמוק את היד לכיסי הציבור. אילו החוק נאכף בקפדנות בכול התחומים היו פחות עבריינים. רק כמה דוגמאות למחדלים.

ולצד אחר. אילו בשנות ה-‏90, כאשר ישראל הייתה חלוצה בתחומי התפלת המים ואנרגיה סולרית, שרי הממשלה, ולא פקידי האוצר, היו קובעים שתחומים אלה הם פרויקט לאומי שיש לבצעו מייד, מצבנו בשני תחומים אלה, וכתוצאה מזה כהשלכה סביבתית, היה משופר. אבל פקידי האוצר, נעדרי חזון, הם שהכריעו. אילו, אחרי קום המדינה (לפני קום המדינה האחראים על תחום המים נועצו במומחה הבינלאומי לשימור קרקע וולטר לאודרמילק שכבר אז המליץ על מוביל ארצי), ראש הממשלה דוד בן גוריון לא הכריע על בניית המוביל הארצי, שמוליך מים לאורך 130 ק''מ, הייתה לנו ארץ שחונה. חור גדול בין השקעה בעתיד לבין המציאות.

ההשקעה בהרתעה ובמניעה, בכול תחום שהוא בפוטנציה, פגע או מפגע, כמו מניעת מחלות, מניעת הברחות בגבול, מניעת מלחמה וכיו''ב דינה כדין כול השקעה טובה. היא מניבה תוצאות טובות. ההשקעה משתלמת. היא באופייה חכמה.שהרי הפתגם שפיקח עמל הרבה בתיקון הכשלים שלו, כשלים שהחכם מונע אותם מלכתחילה - הוא דבר מוכח,בדרך כלל. היכן החכמה ?

יש להדגיש שגם במצב האופטימאלי, אין אטימה מוחלטת, בשום מקום בעולם. אין הרתעה מוחלטת ואין אמצעי מניעה אבסולוטיים. אלם רשת הביטחון אמורה להיות צפופה יותר ואילו אצלנו היא פתוחה ומתפוררת. זאת בין היתר מפני שקיים חור גדול בין החקיקה לבין הביצוע, בין החוק לבין אכיפתו.

שתי רשויות עומדות בפסגת העשייה והמחדל: הכנסת, נציג הריבון, והרשות המבצעת - הממשלה על שלוחותיה, בשעה שהרשות השופטת, השפעתה בעיקר תוך מתן פרוש משפטי למעשים או עיוותים של שתי הרשויות האחרות, והשלכותיה הן גם במניעה וגם בהרתעה.

בשבוע שעבר ביקרתי בכנסת לרגל הקרנת הסרט ,''עופות החול'' בפני העמותה הפרלמנטארית בנושא ניצולי השואה. היחידי מבין חברי בכנסת שנכח באירוע היה יו''ר הכנסת, ראובן ריבלין. מר ריבלין הוא יו''ר העמותה, אך הוא הגיע לאירוע חרף סדר יום גדוש משום זיקתו לנושא - השואה והתקומה. אם זאת עמותה פרלמנטארית, טבעי שיהיו בה לא רק ניצולי שואה אלא גם חברי כנסת כדי שגורם אחד יזין את השני במידע אשר תכליתו לסייע לניצולי השואה או לגורמים בקרבם שעוסקים בתקומה, כלומר בתיעוד תרומת ניצולי השואה למדינה. התוצאה היא שאמנם לא מדברים אל הקיר אלא המשתתפים מדברים אלה עם אלה. אין בכך רע. אך לצורך זה אין צורך בעמותה פרלמנטארית, אשר נפגשת בכנסת, ויש מסגרות רבות אחרות. חור גדול בין דיבורים למעשים.

זאת דוגמה קטנה בלבד לחברים בבית המחוקקים שלנו שנקרא בלעז parliament אשר נובע מן המילה הצרפתית - Parlerלדבר. אולם דיבורים בעלמא ללא מעשים, לא זו בלבד שאין בהם תועלת אלא שהם מזיקים, משום שהדימוי הציבורי הוא אכן שחברי הכנסת מדברים בעיקר שפת ריב ומדון, השמצות קללות וכיו''ב... דימוי שנכון רק בחלקו. שכן עיקר עבודת הכנסת היא בוועדות השונות וגם שם מדברים אבל גם עמלים להנחת יסודות החקיקה. יחד עם זאת יש תחומים שבם קיימת חקיקה, אך לפי הגדרת מומחים לדבר, אלה חוקים שהציבור לא יכול לעמוד בהם. דוגמה אחרונה. נחמה רונן, ח''כית בעבר ומנהלת המשרד לאיכות הסביבה, כיום יו''ר תאגיד המחזור של יצרני המשקאות, מתלוננת על כך ( ד' מרקר 1.11.2009 ) היא טוענת כי הבעיה היא שמחזור לא ריאלי שנקבע בחוק, הוא בגדר אוטופיה, הציבור לא יכול לעמוד בו.


הדימוי של הרשות המחוקקת

בסקר שערכה הכנסת בשנת 2001, בהערכה מסכמת, המדד של יחס הציבור לבית המחוקקים שלנו הוא 4.0 בסולם של 10. כלומר אילו ציון כזה היה ניתן בכיתה - התלמיד היה נכשל כשלון חרוץ. היחס נמדד ברמת האמון, גאווה מול בושה, תפקוד הכנסת, שביעות רצון, והתרומה לחברה. מסתבר שמאז לא חל שיפור. סקר שמתפרסם ב''אתר מחלקה ראשונה'' בינואר 2008, מגלה כי הציבור הישראלי מתייחס בשלילה למוסד הכנסת; 76% השיבו כי בשנים האחרונות החלה הרעה ביוקרה הציבורית של בית המחוקקים. בין היתר התגלה כי המקצוע ''חבר-כנסת'' נתפס בעיני הציבור כמקצוע בעל היוקרה הנמוכה ביותר בהשוואה לחמשת המקצועות המושווים: שופט בית המשפט העליון, פרופסור באוניברסיטה, קצין בכיר בצה''ל, עיתונאי בכיר וקצין משטרה. חור גדול בין מעמד הכנסת לבין המָראָה הציבורית.

כמו כול הסקרים, ניתן להעריך כי מבחינה מסוימת חלק מציבור הנסקר אינו בקיא בדקויות של דמוקרטיה עובדת, אשר שיג ושיח, אפילו בוטים, חם חלק מן העניין. אך כאן מדובר כמעט בכול הפרמטרים. אני אעמוד רק על אחד. חברי כנסת נוגסים בחוקים שהם עצמם מחוקקים. זאת בין היתר בכותלי הכנסת ובחוץ במסגרת השדולות. יכול חבר כנסת להיות בין מצביעים בעד חוק ואחר כך תמצאו אותו ליד אוהלי מחאה בחוץ כשהוא מזדהה עם המתנגדים למעשה לחוק.

בדיון השבוע בוועדת הכספים בכנסת שמענו חילופי דברים קשים בין חברות כנסת על שאחת תמכה בשעתו בחוק מס בצורת והפעם היא קולנית נגד המס, מכיוון שמפלגתה לא בקואליציה. אחת הדוגמות הבולטות באחרונה הוא סוגיית הפועלים הזרים. חברי כנסת מותחים ביקורת קשה על הממשלה לנוכח האבטלה. ספק אם תמצא ולו ח''כ אחד שאינו בעד צמצום האבטלה. אבל כאשר חקלאי הערבה מקימים זעקה גדולה מקושטת ומיוחצנת על כך שמנסים למנוע העסקת פועלים תאילנדיים ( עבודה זולה) השדולה החקלאית בכנסת שגדולה ללא כול יחס לציבור שהיא מייצגת ובראשה שר החקלאות, יצעקו גם הם געוואלד. והם ניצחו. מה ליישוב הערבה כחזונו של בן גוריון לחוות חקלאיות ופועלים תאילנדיים. הציבור זכאי וחייב לשמוע מה הם רווחי החקלאים (יש בקרבם אנשים עשירים מאוד, לרבות קיבוצים עשירים), והסיבה מדוע ישראלים לא רוצים לעבוד בחקלאות. ''הארץ'' קורא לכך הדלת המסתובבת ( בנושא העובדים הזרים) איזו סחטנות פסולה ואיזו כשרה.

זה ועוד. לנוכח המצב הביטחוני הפנימי, מציאות שבה אין יום ללא רצח, ולעתים שבוע שבו מתבצע רצח מזוויע של משפחה שלמה על שלושה דורות, כפי שנתגלה בשבוע האחרון. האם בית המחוקים שלנו, לרבות ועדת הכספים שלה קיימו דיון יסודי ונוקב לגבי היחס בין ביטחון חוץ וביטחון פנים? בשעה שתקציב משרד הביטחון לשנת 2009 עומד על 46.2 מיליארד ש' - 15% מכלל תקציב המדינה, תקציב משטרת ישראל עומד על 7.28 מיליארד- 2.4% מן התקציב. זאת מפני שבין ביטחון האזרחים לבין ביטחון חוץ יש חור גדול.


דרוש גוף ציבורי עוקב

אנשי השלטון, לרבות אלה בפסגתו, לא רק שלא מפגרים אחר המחדלים של הרשות המחוקקת אלא עולים עליה כמה מונים. אין צורך בתזכורת. זאת מתנפצת בפרצופנו מדי יום. הרשות המבצעת מבוקרת לא רק על ידי הכנסת אלה בעיקר על ידי בית המשפט העליון, כאשר נושא ספציפי מובא בפניו. וביקורת שגרתית מתמשכת על ידי מבקר המדינה. שמוציא דו''ח מדי שנה על קלקלות בשלטון. אולם מבקר המדינה פועל נמרצות במקרים חריגים, וגם אז כאשר לא מדובר בהתפרצות געשית שיוצרת את הבור. באווירה החדשה נגד שחיתות ומקורה - כלומר הזעזועים הטקטוניים שהיא יצרה, הוא תרם תרומה גדולה. יתר על כן מבקר המדינה פועל נקודתית.

במישור הוולונטרי הציבורי יש כמה וכמה ארגונים ושדולות שפועלים בשרות המשימה של תיקון עוותי ממסד. הם לא נטולי השפעה והשלכות, אך אלה אובדים במכלול הרחב של פגמים קשים בסדרי מנהל ושלטון. כאן דרושה מסגרת רחבה הרבה יותר. כמו ועדת המעקב לערביי ישראל, תקום וועדת מעקב לאזרחי ישראל, מורכבת מטובי המוחות בתחומים השונים ובראשה יעמוד אדם שבקיא בהלכות שלטון ומנהל ציבורי כמו פרופסור יחזקאל דרור. מחקריו שזכו לפרסום עולמי, מתמקדים בתחום המנהל הציבורי, קבלת החלטות, יחסים בינלאומיים ועוד. בשנת 2006 מונה כאחד מחברי ועדת וינוגרד, לחקירת מלחמת לבנון השנייה. הוא גם חיבר כמה ספרים בתחומים שהוא עסק בהם, ומרבה לכתוב מאמרים בנושא בעיתונות.

ועדה ציבורית כזאת בראשות פרופסור דרור תוכל לעקוב אחרי התנהלות הממסדים הציבוריים, לבצע סקרים, לקיים ימי עיון וכיו''ב, ככה שהנושא הזה שהוא כול כך חיוני לא יירד מסדר היום. זה לא חור בסכר הולנדי שילד קטן, לפי האגדה, סתם באצבעו. זה חור גדול שגם מִגדלי אקירוב ודייריהם לא יסתמו אותו. ציבור גדול, שעמד מנגד בהיווצרו (והוא יכול לבוא בטענות בעיקר על עצמו) יכול בעקביות ובנחישות לעשות מאמצים לסתימתו של החור הגדול שהולך ומתרחב.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה הפלא ? אפלו מוסד מבקר המדינה רקוב !!!
חזי (שבת, 07/11/2009 שעה 12:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי יכול להצביע על ביקורת אחת מסכנה (מאז קום המדינה ועד היום)
של מבקרי המדינה על משרד המשפטים
או על אחת השלוחות של משרד המשפטים (כולל התנהלות לקויה של מערכת בתי המשפט) ?
_new_ הוספת תגובה



דוקא קצת מפתיע שאינך בודק תחילה!
דוד סיון (שבת, 07/11/2009 שעה 13:04)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דוד, תפלא אבל בדקתי...
חזי (שבת, 07/11/2009 שעה 15:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל החיפושים שלי העלו חרס...

אני מבין מהתגובה שיש לכה לחדש לי בנושא זה.

אני ממתין לכה בקוצר רוח...
_new_ הוספת תגובה



לא בדקת טוב!
דוד סיון (שבת, 07/11/2009 שעה 16:31)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תכנס לאתר של מבקר המדינה ותראה שיש שם דוחות שעוסקים במערכת המשפט. בין אלה ישנם דו''חות 58ב, 54ב, 53א, 52ב, 39 ועוד.

בכל מקרה הטענה שלך בתגובה 141572 פשוט מופרכת!
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד דוד
עמיש (שבת, 07/11/2009 שעה 16:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו אמנם ברכה לבטלה אבל כל הכבוד.
_new_ הוספת תגובה



מאילו שנים הדוחות הללו ?
חזי (שבת, 07/11/2009 שעה 16:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשנה שעברה שלחתי מכתבים לכל חברי הכנסת ולהרבה גורמים אחרים, בטענה שהעליתי למעלה,
ולא קיבלתי אפילו תגובה אחת ...
_new_ הוספת תגובה



תמצא לבד!
דוד סיון (שבת, 07/11/2009 שעה 17:29)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגיע הזמן שתבקר באתר ותבדוק בעצמך מאיזה שנים.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, אתה מוכרח להיות חכמולוג ?
חזי (שבת, 07/11/2009 שעה 20:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי תספר מאיפה המספרים הללו ?

במקום לתת קישור סתמי, הייתה בשביל-אותו-הכסף מביא קישור ממשי...
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל ממשיך להתעצל!
דוד סיון (שבת, 07/11/2009 שעה 20:32)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצאת בהצהרה מפוצצת על מוסד רקוב. בדיקה קלה שעשיתי
הראתה שההצהרה שלך היתה מופרכת ושאפילו לא טרחת לבדוק
אם יש לה בסיס כלשהו. כעת לאחר שברור שנכשלת אתה עוסק
בחוכמולוגיה במקום לבדוק את העובדות בעצמך.

תשכח מזה שמישהו ישחק במשחק המטופש הזה.
_new_ הוספת תגובה



דוד, אתה כרגיל זורה חול בעניים...
חזי (שבת, 07/11/2009 שעה 22:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יש לכה טענה, תביא אותה שכולם יראו...

אתה זורק דברים בלי בסוס.

תבסס את מה שאתה כותב, שכולם יקראו...
_new_ הוספת תגובה



חזי, הראיתי מספיק!
דוד סיון (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 0:44)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שלך כלפי מוסד מבקר המדינה מופרכת בעליל.
העובדה שאינך יודע למשל לאיזה שנה מתייחס דו''ח 39
היא עדות מספקת לכך.

מי שזורה שטויות בעיניך זה אתה בלבד. 
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, אין לכה בושה...
חזי (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 5:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אין לכה...

הרי אתה ''מומחה'' בהבאת קישורים...

אני חוזר וטוען שמבקרי המדינה לא מבקרים את משרד המשפטים.
_new_ הוספת תגובה



אז תמשיך לטעון שקר!
דוד סיון (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 5:29)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצגתי לך חמשה דוחות (תגובה 141579) מתוך רשימה ארוכה יותר שבהם יש ביקורת על משרד המשפטים או על אחת משלוחותיו...

זה כמובן מזכיר מקרים אחרים בהם טיפסת על עץ גבוה בלי יכולת לרדת. נזכיר את התופעה שאתה מעדיף לכתוב עברית עם שגיאות למרות ההבהרה שקיבלת מהאקדמיה ללשון...

אז תמשיך לכתוב דברי שקר... לך חזי יש היתר מיוחד לטעון שלא...
_new_ הוספת תגובה



זה אינו נכון. זה בלוף...
חזי (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 9:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבאתה מספרים שמצוצים מהאצבע...

לא אוסיף להגיב, כי איכה ראוי לתגובה נוספת...
_new_ הוספת תגובה



חזי אתה ממשיך להסתבך בבלופים שלך!
דוד סיון (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 11:46)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל הצגת טענות מצוצות מאצבע פגומה
כעת כרגיל אתה מצהיר על בריחה. גם לזה
התרגלנו.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, כפי שאמרתי, אתה לא ראוי לתגובה
חזי (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 16:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק דבר אחד מפליא אותי,

איך אדם אינטליגנטי כמוכה מוכן להשפיל את עצמו כך ...
_new_ הוספת תגובה



חזי, הבעיה שלך מחריפה!
דוד סיון (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 17:47)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההצהרה שלך ביחס לדוחות של מבקרי המדינה מופרכת.
עדין אינך מבין שתקיפת מבקריך לא תשנה עובדה זו!

יש פתרון יותר טוב לבעיה שלך: לא להמציא שטויות
ובודאי לא לכתוב שטויות.
_new_ הוספת תגובה



אכלת אותה חזי...
עמיש (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 20:52)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד הראה לכולנו שחור על גבי לבן שאין לך מושג על מה שאתה מדבר, שאין לך יכולת להודות בטעות, שאין לך אפילו את המינימום של כבוד עצמי לשתוק או להתנצל כאשר אתה נתפס עם התחתונים למטה.

האם לא הגיע הזמן לקצת חשבון נפש אדון חזי?
_new_ הוספת תגובה



עמיש, איך הוא הראה ? לא ראיתי אף קישור
חזי (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 21:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הגבתה כאן בנושא הריקבון של בתי המשפט

ואמרתה ''זה משעמם'', זוכר ?
_new_ הוספת תגובה



זה אכן משעמם
עמיש (יום ראשון, 08/11/2009 שעה 21:57)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל מעניין לראות איך דוד מקרקס אותך ואיך אתה מתפתל כמו תולעת בקצה הקרס
_new_ הוספת תגובה



זה אכן משעמם. גם מערכת המשפט רקובה...
חזי (יום שני, 09/11/2009 שעה 7:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה החוכמה,

הוא יכול לשנות או למחוק מה שאני כותב,

אני לא יכול...
_new_ הוספת תגובה



הוא לא שינה כלום
עמיש (יום שני, 09/11/2009 שעה 7:32)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא הראה לך שאין לך מושג מה עושה מבקר המדינה ושאין שמץ של אמת בטענות ההבל שלך בעניין הבקורת על משרד המשפטים ומערכת המשפט
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אתה מזכיר לי את הסיפור..
חזי (יום שני, 09/11/2009 שעה 19:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של ''בגדי המלך החדשים''...

יש מישהו בפורום שראה ?
אני לא ראיתי...
_new_ הוספת תגובה



אני בהחלט ראיתי
עמיש (יום שני, 09/11/2009 שעה 22:52)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד הוא לא המזכירה שלך, אתה יכול ללכת לאתר שהוא הפנה אליו ולקרא את הדוחות בעצמך
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אני טוען שהמערכת המשפטית רקובה...
חזי (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 1:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באתר הזה מבקרים הרבה קוראים שאינם מגיבים.

אם הוא חושב שמוסד מבקר המדינה עושה עבודתו נאמנה כלפי משרד המשפטים,
כמו שהוא חושב,

הוא מוזמן להביא כאן לפחות ביקורת אחר לכל הקוראים ולא רק לי.

זה שהוא שיקר וכתב פה מספרים מצוצים מהאצבע,
...
_new_ הוספת תגובה



חזי כרגיל משקר!
דוד סיון (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 5:57)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר מזמן חזי מהווה תופעה שיסודה בשקר ובכחש. הוא ממציא טענות ולא מציג כל ביסוס אבל לא מתבייש להטיל את נטל ההוכחה על מבקריו. כאשר הם מראים לחזי שהוא מסתובב כאשר מכנסייו מופשלים הוא מתפתל כתולעת בקצה הקרס וממציא שקרים מצוצים.

הדברים למעשה חוזרים על עצמם שוב ושוב:
א. בזמנו הצגת טענה מופרכת בעניין העברית. אז עוד נסית להציג הוכחה כלשהי (התכתבות עם האקדמיה ללשון). אלא שהתברר שמשמעות הנאמר בהתכתבות היא שחזי לא נוהג נכון. אבל הוא בוחר להמשיך לכתוב בשגיאות.

ב. הפעם חזי דרש: ''מי יכול להצביע על ביקורת אחת מסכנה...'' (תגובה 141572). טרחתי והצבעתי על 5 ביקורות (תגובה 141579) ולא אחת כפי שדרש. חזי במקום להודות בכשלונו טוען בנבזות שאני משקר. אז שיטען.

--

התופעה שכינויה כאן הוא ''חזי'' מבוססת על שקר ונבזות.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, אין לכה בושה...
חזי (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 7:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמשקר זה אתה.

אתה מביא קישורים פנימיים לאתר שלכה,
ומתיימר להוכיח שמבקר המדינה פועל גם על משרד המשפטים.

זו תרמית !

תביא קישור לדוח של המבקר על משרד המשפטים.

אותי קשה למרוח...
_new_ הוספת תגובה



חזי נסיונות הרמאות לא יעזרו !
דוד סיון (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 7:41)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות החשובות הן:
א. חזי (תגובה 141572): ''מי יכול להצביע על ביקורת אחת מסכנה...''
ב. טרחתי והצבעתי על יותר מביקורת אחת, על 5 (תגובה 141579).
ג. חזי קיבל בדיוק את מה שביקש עם תוספת שמנה.

-----

עוד עובדה חשובה: חובת ההוכחה היא תמיד על בעל ההמצאה ובמקרה שלנו על חזי!
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, תביא קישור חיצוני
חזי (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 15:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא קישור לאתר ''ארץ הצבי'' שאתה מנהל אותו !
אתה זורה חול בעניים...

נדמה לכה שהקוראים כאן טיפשים ?
_new_ הוספת תגובה



לא!
דוד סיון (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 17:42)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות החשובות הן:
א. חזי (תגובה 141572): ''מי יכול להצביע על ביקורת אחת מסכנה...''
ב. טרחתי והצבעתי על יותר מביקורת אחת, על 5 (תגובה 141579).
ג. חזי קיבל בדיוק את מה שביקש עם תוספת שמנה.
ד. טרחתי מספיק בעבור כפוי טובה שכמותך!
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון, אתה פשוט משקר...
חזי (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 1:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- שאלתי אותכה מאיזו שנה הדוחות הללו, עניתה ''תחפש''.

ב- המספרים שמצצתה מהאצבע הם לא ספרים של דוחות המבקר. כי דוחות המבקר מכילים את השנה של הביקורת.
ללא שנת הבקורת אין כל משמעות למספרים.
ג- כיון שאתה ''מומחה'' להבאת קישורים'' החה ראוי (לטובת הקוראים הנכבדים) להביא לפחות קישור אחד אמתי, ולא בלוף.
_new_ הוספת תגובה



לחזי נדמה שהטלת רפש תציל אותו מכשלונותיו!
דוד סיון (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 6:05)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי לא מפסיק לקשקש סיפורים ותירוצים לכשלונו התורני, אבל העובדות החשובות הן:

א. חזי (תגובה 141572): ''מי יכול להצביע על ביקורת אחת מסכנה...''
ב. טרחתי והצבעתי על יותר מביקורת אחת, על 5 (תגובה 141579).
ג. חזי קיבל בדיוק את מה שביקש עם תוספת שמנה.
ד. חזי לא מבין עדין שזה הרבה יותר ממה שמגיע לכפוי טובה כפייתי כמותו!
_new_ הוספת תגובה



[•] דוד סיון אולי תפסיק לזבל את המוח
חזי (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 7:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...

אתה מבזבז פה כל כך הרבה זמן לענות שוב ושוב את אותן שטויות.

אותי תכתוב קישור אחד שמפריך את הטענה שלי שמבקרי המדינה אינם מבקרים את משרד המשפטים ?

מדובר במערכת שיפוטית רקובה שיש במדינת ישראל !!!!!!
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [חזי], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 7:27)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [חזי], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 7:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השפיטה במדינת ישראל היא מהמתונות והסלחניות במדינות המערב הדמוקרטי-ליברלי .
השפיטה בישראל ממעטת להעניש ונוטה להסדרי טיעון . השפיטה בישראל ממעטת להוריד נהגים עבריינים מנהיגה .
השפיטה בישראל נוטה לכוון צרכי הפלסטינים .
השפיטה בישראל סובלת מגרירת משפטים לזמן רב .
השופטים בישראל תקועים כמו מסמר ללא ראש ואי אפשר להוציא שופטים גרועים או סחבנים מדוכן המשפט .

מעשים אלה הם על פי החוק הכתוב . לכן כל אלה אינם ולא יהיו בביקורת מסודרת . אבל עדין זו התנהגות רעה של המערכת השופטת .
_new_ הוספת תגובה



אולי אבל לא זה הנושא אליו התייחסתי!
דוד סיון (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 7:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אולי אבל לא זה הנושא אליו התייחסתי!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 7:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול להתייחס למה שאתה מחליט .
מערכת המשפט בישראל סובלת מחוליים . ציינתי את מה שאני רואה כחוליים .
אחר יכול לראות בהם ''שחיתות'' . יש מקום גם לדיעה שחוליים אלא הם שחיתות . זה תלוי בסטנדרטים וביכולת הלשונית של האדם הביקורתי .

שחכתי גם לציים את השימוש לרעה בסמכות כפי שנהגה הפרקליטות בכמה מיקרים כלפי נושאי משרה בכירים בממשלות השונות . גם זו שחיתות .
_new_ הוספת תגובה



אולי אבל לא זה הנושא אליו התייחסתי!
(יום רביעי, 11/11/2009 שעה 19:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כמעט אף פעם
לא מתייחס לנושא
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 19:38)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספינר כהרגלו ודאי לא ענייני ומסלף.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
(יום רביעי, 11/11/2009 שעה 19:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו סתם התבדחות קטנה מצידי
אתה לא צריך להיות רציני כל הזמן
נדמה לי שאומרים
סטנד-אפ
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 20:18)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלך זה בעיקר סילוף ועניין
הבדחנות הוא התירוץ.
_new_ הוספת תגובה



חזי חזי חזי, התגלה הפרצוף האמיתי שלך
עמיש (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 8:29)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם שלא מסוגל להודות בטעותו ולהתנצל על שחצנותו.
יצאת רע מאד מכל הדיון הזה, הוכחת שאין לך מושג על מה שאתה מדבר, הוכחת שאתה חסר דרך ארץ ונימוס מינימלי כלפי אנשים העונים לשאלותיך, הוכחת שחבל לבזבז עליך מילים.

לא יעזור לך כמה שתמשיך לקשקש, כולם מבינים שסיוון צודק ושם אותך בכיס הקטן שלו גם מבחינת הידע וגם מבחינת ההגינות וההגיון.
_new_ הוספת תגובה



עניש, המערכת השיפוטית רקובה...
חזי (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 9:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין פה כל טעןת.

זו מערכת שאינה מבקרת את עמצמה.
זו מערכת אשר דואגת רק לאינטרסים שךל עצמה
זו מערכת אשר משרתת את האינטרסים של עורכי הדין (שהם חלק מהמערכת)...

תוכיח שזה אינו נכון...
_new_ הוספת תגובה



זה לא שייך לעניין עכשיו
עמיש (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 10:32)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אנחנו דנים בתגובה הילדותית שלך לדברים שכתב דוד סיוון.
אתה טענת כי מבקר המדינה אינו מבקר את מערכת המשפט ודוד הוכיח לכולנו שחור על גבי לבן כי מבקר המדינה כן מבקר את מערכת המשפט.
אתה היית צריך להודות לדוד סיוון על טרחתו ובמקום זה אתה מבלבל לכולם כאן את המוח ומסרב להודות בטעותך הקשה.

וכמובן שאתה מדבר שטויות, אין מערכת שמבקרת את עצמה כמו מערכת המשפט אשר בה הכלגלוי ופומבי וכל פסק דין יכול להיות נושא לערעור ובקורת.
_new_ הוספת תגובה



זה לא שייך לעניין עכשיו
(יום רביעי, 11/11/2009 שעה 19:40)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מזכיר לי את הטענה העתיקה של אשכול
שאמר כי המדד לא עולה כבר שנים רבות
מאז שהוא מנהל את המדינה
והוא נתן דוגמה
הירקות התייקרו
הבשר התייקר
הבתים / דירות התייקרו
החשמל התייקר, גם המים
אבל מחיר קטרי רכבת ירד פלאים
וזה מקזז הכל...
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
עמיש (יום רביעי, 11/11/2009 שעה 19:48)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשכול מעולם לא אמר את הדברים הללו.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
(יום רביעי, 11/11/2009 שעה 19:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו הזכרת לי עוד סיפור על
אשכול
אבל נעזוב את זה
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
איתן אדיר (שבת, 14/11/2009 שעה 11:54)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשכול אמר.
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
(שבת, 14/11/2009 שעה 21:05)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש
מתכוון
שבימי אשכול
לא היו קטרי רכבת
הוא היסטוריון
_new_ הוספת תגובה



אוי חזי חזי יצאת עלוב מאד
עמיש (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 9:34)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד הוכיח לך בבירור כי מבקר המדינה הקדיש בקורות רבות למשרד המשפטים אבל אתה מסרב להודות שיצאת טמבל מכל הפרשה הזו.
עדיף שתתנצל בפני דוד ונשכח לך את הבזיון הזה ושלא תמשיך להתבזות כמו ילד קטן.
_new_ הוספת תגובה



זה משהו אחר
חצי חציל (שבת, 14/11/2009 שעה 21:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא קשור לעניין
_new_ הוספת תגובה



כמו כל עיתונאי מצוי
ע.צופיה (שבת, 07/11/2009 שעה 14:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רואה את החור שבקיר אך מתעלם מהקיר עצמו.
נכון שיש מחדלים ותמיד ניתן לעשות יותר ויותר טוב. זה כבר קולומבוס גילה כאשר הגיע לאמריקה במקום להודו.
אך המדינה הזו מתנהלת יום יום ,365 יום בשנה,61 שנים. מי לדעתך מנהל אותה? התקשורת? מבקר המדינה?
מר גיל, צא מהסד העיתונאי ותביט סביבך בעיניים פקוחות ובראש פתוח.
_new_ הוספת תגובה



לעין צופייה - על משעים.
צבי גיל (יום שני, 09/11/2009 שעה 22:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעין צופיה. אני רואה לנכון להגיב על דבריך, דבר שאני נמנה מעשות. זאת משום שגם אני אופטימיסט ורואה דברים חיוביים- בד''כ.ראשית מי כמוני ושכמוני עֵד למה שעשינו כאן מאז שלחמתי בהרי הגליל ב- 1948 ולא ידענו אם נוציא את השעה את היום.והנה אנו מדינה עשירה, גם ''עשירה'' בעוני.שנית. לפני 61 שנים החור בחלל היה אף הוא קטן יותר והוא גדל עם השנים- ככה גם המחדלים והפגמים בחברה הישראלית. לדידי גם הצגת חצי הכוס המלאה, מלמדת על החסר- יש למלא אותה.
_new_ הוספת תגובה



לעין צופייה - על משעים.
ע.צופיה (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 6:04)
בתשובה לצבי גיל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל זה אינו בא לידי ביטוי במאמרך.
_new_ הוספת תגובה



לעין צופייה - על קריאה בודדת
צבי גיל (יום שלישי, 10/11/2009 שעה 13:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עין יקרה. אני כותב בלוג- פוסט מדי שבוע ואת דיעותי והשקפותי אני משבץ ברשימות שלי. כול דבר בעיתו ובהקשר שלו.אם עיתותיך תהיינה בידיך- אנא קרא מקצת ממאמריי ואפשר שבכמה מהם תמצא את המבוקש.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי