פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''רייטינג'' ממלכתי
צבי גיל (יום שלישי, 24/11/2009 שעה 15:00)


''רייטינג'' ממלכתי

צבי גיל



אני נמנה עם המיעוט הקטן שצופה ב''מבט'' של ערוץ 1 אני עדיין מוצא בו עניין ויש בו גם כישרונות לא מבוטלים. והחשוב הוא שהוא לא נחתך באכזריות על ידי פרסומות.עובדת היותו לא פופולארי, מסתברת לא רק מנתונים סטטיסטיים של רייטינג, אלא של צופים שלא טורחים להגיב פה ושם על מה ומי שנראים במרקע הממלכתי. אני מכול מקום לא נרדם.

ואם אני עֵר חורֶה לי מאוד שבשל משחק בין הפועל באר שבע לביו מכבי תל אביב, אני לא יכול לצפות במהדורת החדשות בשעתה הקבועה השעה 9. אילו מדובר היה במשחק על הגביע בארץ או משחק בינלאומי חשוב-ניחא. גם אז ניתן היה להקליט אותו ולשדר אותו ללא כול עריכה. וודאי שאת המשחק בין הפועל למכבי ניתן היה להקליט ולהראות אותו, מיד אחרי מבט או במשך הערב, כדי שהוא ישמור על ה''חום''

אני לא מכיר תחנות ציבוריות רבות שלא ישדרו את מגזין הדגל החדשותי בזמן, בשל משחק מקומי. אולי, ערוץ מקומי, אבל לא ערוץ ארצי.

הסיבה מובנת מאוד. הספורט מקבל יותר רייטינג מאשר החדשות. זאת עובדה ואין להתווכח עליה. הוויכוח הוא שאם זאת המציאות מי צריך ערוץ ציבורי. הרי גם ערוצים מסחריים משדרים משחקים שלמים, עם פרסומת באמצע, שגם מופיעה בערוץ הציבורי תחת השם ''חסות''.

יש לא מעט אנשים,ביניהם אנשים משפיעים, שהיו רוצים לראות במותו של הערוץ הציבורי. אני כאומר לא נמנה איתם, ולו בשל הכורח בתחנה, בערוץ, אשר לא נמעך, במישור זה או אחר, במגף של אינטרסים כלכליים. משום כך אני גם בעד המשך קיומו של ערוץ 10. במשטר הדמוקרטי זה חלק מבלימה ואיזון.

אך, בלי כול קשר לרפורמה ברשות השידור שכול כך מדובר בה, שידור, שיקולי הרייטינג חייבים: ''לצאת בחוץ'' כהתבטאותו של הרב עובדיה. אם רייטינג הוא שיקול בחשיפה לצפייה, אז עם כול הכאב שבדבר, אין מקום לערוץ 1. שיקול זה חייב לעמוד לנגד עיניהם של ראשי רשות השידור, עוד לפני שהם דנים בתכנים. זאת חייבת להיות הפרדיגמה. מתעלמים מרייטינג. השיקול השני צריך להיות נאמנות הצופים שעדיין נותרו ל''לטלוויזיה הישראלית''. חסידי הספורט יצפו במשחק אבל אחר כך ילכו לאח הגדול, הקטן, הישרדות וכיו''ב שידורים שמרתקים אותו, בערוצים המסחריים.

מדוע - אני שואל את עצמי ואת הנהלת הרשות - מדוע רשות השידור היא האויב של עצמה?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מר גיל  (ע.צופיה)
  בחיי שאתה צודק !!!!!  (גלעד היפתחי)
  עבר זמנם   (חצי חציל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי