פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מופז שוב מפזז ללא גבולות
יוסף אליעז (שבת, 28/11/2009 שעה 11:03)


מופז שוב מפזז ללא גבולות

יוסף אליעז



... הֲגַם שָׁאוּל בַּנְּבִאִים (שמואל א פרק י).


שאול מופז כינס מסיבת עתונאים והציג את 'תָּכְנִית השלום' שלו, תכנית עִוְועִים: הקמה מיידית של מדינה פלסטינאית ללא קביעת גבולות קבע. שאול מופז, אשר ערב הבחירות פיזז ללא גבולות, עד לרגע האחרון, בין 'הליכוד' לבין 'קדימה', והצהיר בערב הצהרות נאמנות לליכוד ולמחרת מיהר להסתופף תחת כנפיה של ציפי לבני ב'קדימה', שוב מפזז בפזיזות, אולי במגמה להביך את ראש מפלגתו המצדדת דוקא במו''מ מוקדם ולהקמת מדינה פלסטינאית בגבולות מוסכמים (מוסכמים עם מי? זו עוד שאלה קשה שלשניהם, לציפי ולשאול, דומה שאין תשובה).
כתבתי: ''תכנית עוועים'' משום שאין בה הגיון, היא גרועה לפלסטינים וגרועה עוד יותר לישראל.

בא הזמן להבין כי הקמת מדינה פלסטינית היא צעד שאין ממנו חזרה. ברגע שיוכרז על הקמתה, ובעיקר- בהסכמת ישראל, היא תתקבל חיש כחברה מלאה בארגון האומות-המאוחדות, בו יש לערבים ולתומכיהם רוב מוחלט. בהיותה חברה באו''ם פלסטין תעשה כרצונה ולמדינת ישראל לא תהא כל השפעה עליה ועל מדיניותה. אם כיום לא קל לנו, כאשר השלטון הפלסטיני נחלק בין החמ''ס בעזה לפת''ח ברמאללה, וכאשר מעזה נורים טילים ופגזי מרגמה בכל עת שמתחשק למי מהארגונים המזוינים שם לעשות כן – מה יהא כאשר תקום מדינה פלסטינית?

ראינו מה עלתה לנו כאשר אחרי 9 שנות הפגזה על ישובים אזרחיים בִּצֵעַ צה''ל את מבצע ''עופרת יצוקה'' בחבל ארץ הנשלט בידי ארגון טרור. גּוּנֵינוּ וְעוֹדֵנוּ מגונים מעל כל במה אפשרית. על ראשנו נִטַחוֹת ''בַּלִיסְטֱרַאוֹת-פָּז'' (''גולדסטון'') ואין איש בעולם המוכן להאזין לנו ולשמוע את האמת.
אם החמ''ס יחדש את האש אחר הקמת מדינתו - מי יתיר לנו להגיב באש כנגד מדינה החברה באו''ם? אם נעשה כן עוד נתגעגע לימים אלה של ההתנפלות הכלל-עולמית עלינו.

הדברים אמורים לגבי כל מדינה פלסטינית שתקום, בין בהסדר קבע וגבולות קבע ובין בהכרזה חד-צדדית של הפלסטינים. אולם בהצעתו של מופז טמונים מוקשים רבים, שלא לאמר פִּצְצוֹת מִצְרָר. הפלסטינים כיום דורשים שישראל תשוב לגבולות 1967 ורואים בעצמם את יורשיהם של הצבא המצרי שפלש לעזה ושל הליגיון הערבי-ירדני שהשתלט על יהודה ושומרון. ישראל עדיין לא גיבשה לעצמה את הגבולות שהיא חפצה בהם. כלום אין זה ברור כי ברגע שתקום מדינה פלסטינית ללא גבולות מוסכמים יחלו מיד סכסוכי גבולות לְאֵין-סְפוֹר בין שתי המדינות?! הרי גם כאשר יש גבול ברור, המסומן בגדרות מערכת, כפי שהמצב בגבול עזה לאחר ''ההתנתקות'', הגבול אינו שקט; חוליות מרצחים ומבריחים מנסות כל העת לחדור דרכו ולמקש את סביבותיו, וזה מעבר להפצצות הטורדניות.

אינני מאמין כי ניתן להקים מדינה פלסטינית מפורזת. אנו עדים למאמצי ההתחמשות האדירים של החמ''ס, אולם ברגע שתקום מדינה פלסטינית לא נוכל למנוע התחמשות מלאה בגלוי ובראש חוצות. כל הסכם פירוז לא יועיל. הנשק הזה יופנה בראש ובראשונה לגבולות הבלתי קבועים, תוך ניסיון צפוי וברור ליצור ולקבוע עובדות בשטח.
עם מי מופז רוצה לחתום את ההסכם שהוא מציע? עם עזה או רמאללה?

הזעזוע של ההתנתקות הביא להשתלטות החמ''ס על עזה. ההסכם של מופז יביא להשתלטות החמ''ס על יתר שטחי 'הרשות'. אם בהשתלטות על עזה מילֵאנו פִּינוּ מים ולא הושטנו יד לאבו-מאזן, כיצד נוכל, אף אם נִרְצֶה, להתערב בעניניה הפנימיים של מדינה שכנה?!

בתכניתו של מופז גם אין פתרון בר-קיימא לשאלת ירושלים, לשאלת גושי ההתנחלויות, לרבות גוש-עציון, אדומים, גילה, בית צפפא, אריאל ועוד. כל אלו יהפכו מיד לפצעים שותתי-דם, פשוטו כמשמעו, וְיַדֵנוּ תִּקְצַר מִלְהוֹשִׁיעַ.
אכן - גם הכרזה חד-צדדית של הפלסטינים תיצור קשיים דומים, אך אז ידנו לפחות לא תהֵא בַּמָעָל, ואפשר ותוכל להגן עלינו, אולם אם ניתן ידינו להקמת מדינה פלסטינאית ללא גבולות מוסכמים – ידינו תהינה קשורות ומכופפות.
מופז יקירנו – אנא נהל את מלחמותיך מול ציפי לבני בתחומי קדימה ולא על גַּבֵּנוּ, ובעיקר - לא במישור הבינלאומי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  צריך לחשוב חיובי ויהודי צריך להניח תפילין והכל מסתדר   (מיכאל שרון) (4 תגובות בפתיל)
  מופז מפזז - ולתגובות אין גבולות  (יוסף אליעז)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי