פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
גשם הנדבות התורכי
יובל ברנדשטטר (יום חמישי, 14/01/2010 שעה 14:00)


גשם הנדבות התורכי

ד''ר יובל ברנדשטטר



שנים רבות מחפשת מדינת ישראל דרך להביא גשם תורכי כדי להרוות את הצחיחות בחוף המזרחי של הים התיכון. תכניות נתכנו למלא מזרוני ים אדירי מימדים במים תורכיים זכים הנשפכים מנהרות אנטליה אל הים ולגרור אותם מול חופי סוריה ולבנון עד לפלשתינה/א''י. הסכמים נחתמו, משלחות יצאו ובאו, מהנדסים שרפו אלפי שעות מחשב ואף קו''ב אחד של גשם תורכי לא הגיע לארצנו. עד לפני כשנה.

לפני כשנה הגיע לארץ גשם הנדבות התורכי מפיהם של ראש ממשלת תורכיה ארדואן, ונשיא תורכיה גול. גשם נדבות מתגבר והולך של נאצות וגידופים, איומים ובוז, השתלחויות ונזיפות, הצהרות וניבולי פה, וסדרות טלוויזיה מבית מדרשם של גבלס ודר-שטירמר. מדינת ישראל, ובראשה ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, שארצו הצחיחה משוועת לגשם, נשאו מבטם אל על, הרימו ידיהם אל-על, מחו פניהם ואמרו: גשם נדבות הוא, תנו לנו עוד מן גשם המובטח לנו משכנתנו הנפלאה.

יום אחד החליט אחד מפקידי הממשל העברי לבדוק את איכות הגשם הניתך על ישראל מכיוון תורכיה. לאחר שמחה מוכתת גשם מעל לחיו, הניח קצה קצהו על לשונו, ונתקף בבחילה. איחס, צעק הפקיד. זה לא גשם. זה רוק. והדברים שאנו שומעים אינם שירים כי אם נאצות. והתעמולה השופעת מכל השופרות הרשמיים איננה של שיתוף פעולה אלא של השמצות היסטריות וקריאה לג'יהאד. והמחזות שאנו רואים על המרקע אינם חופש אמנותי כי אם תחתית הטינופת האנטישמית ממוחזרת בתורכית. די. נמאס לי.

עמד אותו פקיד מעל לשליח התורכי הנמוך ממנו בדרגה בכל קנה מידה דיפלומטי ואמר לו, בתורכית איסלמית מצוייה שכל מוסלמי מבין היטב: שמעני אדוני. העליונות האיסלמיסטית שבכוחה הממשלה שלך מנאצת מגדפת, משמיצה וצווחת דברי בלע נגמרה. אנחנו, העם העברי היושב בציון, לא מוכנים לקבל רוק תורכי על תקן של גשם נדבות. כלך לך אל אדוניך והסבר להם.

אלא שאותו פקיד, מומחה בענייני דיפלומטיה, תורכיה ודרכיו הנלוזות של האיסלם, לא מבין היכן הוא חי. לתומו השלה את עצמו שהוא חי במדינה ריבונית שיש לה כבוד. טעות בידו. ישראל איננה אלא הגטו היהודי של גוש דן עם שוליים צרים, הנשלט בידי נציב עליון ממונה, (שמעון פרס) ולצידו חבורה של חדלי אישים עם עמוד שדרה של אטרייה שלוקה היטב. תוך 24 שעות הראתה התקשורת הישראלית לאותו פקיד שכל אותו מבנה של מדינה ריבונית איננו אלא אוסף מקרי של פחדנים עלובי נפש וחסרי עמוד וחוט שדרה, וכפתה עליו להתרפס בפני התורכי היורק. אכן נכון, אמר הפקיד, טעיתי. לא רוק תורכי הוא שטעמתי כי אם גשם נדבות. תנו לי עוד.

אם עד עכשיו אפשר היה לכנות את הגשם התורכי גשם נדבות, מעתה והלאה צפו לגשם זלעפות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  זה קטן קטן ממה שמגיע לישראל, נקווה לגשם נדבות  (מיכאל שרון) (2 תגובות בפתיל)
  מדינת ישראל כמוהה כאישה מוכה .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (7 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (telavivsanur@gmail.com) (22 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי