פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
צדיק בסדום
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 19/01/2010 שעה 15:00)


צדיק בסדום

גדעון ספירו



הקונסול האיראני בנורבגיה התפטר מתפקידו לנוכח מדיניות הדיכוי של ממשלת איראן נגד אזרחיה. אל מול הרג המפגינים מירי משמרות המהפכה ומשטרת איראן, לא יכול היה הקונסול להחריש ובראיון לטלוויזיה הנורבגית אמר ''איני יכול עוד''. (''מעריב'' 7.1.2010). קשה להפריז באומץ ליבו של הקונסול האיראני. אנושיותו גברה על פחדיו.

לא כך בישראל. מבין מאות הדיפלומטים הישראלים הפזורים ברחבי העולם, לא נמצא צדיק אחד שקם לאחר פשעי המלחמה ופשעים נגד האנושות שביצעו ממשלת ישראל וצבאה במלחמת עזה, ואמר ''אני לא יכול עוד – אינני מסוגל לייצג מדיניות זו, אני מתפטר''.
כולם צעדו בסך כפקידים ממושמעים והגנו על המלחמה ופשעיה. מה שמוכיח שוב שהפוטנציאל האייכמני של פשעי שולחן הכתיבה, קיים בכל עם ולשון.


זעקת הקוזק הנגזל

לא מכבר התקיים ברמאללה טקס רשמי מטעם הרשות הפלסטינית בו הוכרז על הקמתה של כיכר על שמה של דלאל מוגרבי, שנמנתה עם חוליית פת''ח שהשתלטה במרץ 1978 על אוטובוס של חברת אגד. בחילופי היריות בין אנשי החוליה לבין כוחות המשטרה נהרגו מרבית חברי החוליה, בהם דלאל מוגרבי.

הפיגוע התקבע בישראל בשם ''אוטובוס הדמים'' לאור מספרם הרב של הנפגעים, 35 הרוגים ו-‏71 פצועים.
בעיני הפלסטינים דלאל מוגרבי היא לוחמת שחרור שהקריבה את חייה למען שחרור עמה מכבלי הכיבוש והטרור הישראלי. בעיני הישראלים היא רוצחת וטרוריסטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו מחה לנוכח האירוע ברמאללה וראה בו הוכחה שראשי הרשות הפלסטינית לא זו בלבד שלא נלחמים בהסתה אלא משתפים עמה פעולה.

ישראל, כמה לא מפתיע, דורשת מהזולת את מה שאינה מקיימת בעצמה. בשכונת הר חומה במזרח ירושלים, שנבנתה למען יהודים על קרקע שנגזלה מפלסטינים, יש רחוב על שמו של שלמה באום, שנפטר ב-‏1999. מאחר וטור זה מתורגם לאנגלית, יש להסביר לקוראים שאינם ישראלים מי הוא שלמה באום, שהרי השם לא מוכר מחוץ לישראל, ואולי גם לא לחלק מהצעירים בישראל.

שלמה באום היה ממקימי יחידת הטרור הישראלית 101 בפיקודו של אריאל שרון, לימים ראש ממשלת ישראל. באום היה סגנו. היחידה הוקמה ב-‏1953 בברכתו של ראש הממשלה דוד בן גוריון, ואחת מפעולותיה הראשונות באותה שנה הייתה ההתקפה על הכפר הירדני קיביה, השוכן בגדה המערבית ליד רמאללה (שאז הייתה חלק ממלכת ירדן). הפעולה הייתה תגמול על רצח אשה ושני ילדיה ביהוד (לפנים הכפר הפלסטיני יהודייה) מידי חוליית פדאיון שחדרה לישראל מירדן.

אף על פי שעקבות החוליה לא הובילו לקיביה, נבחר הכפר כיעד לפעולה. עשרות בתים פוצצו על יושביהם, ומספר ההרוגים הגיע ל-‏60, מרביתם נשים וילדים. שלמה באום נמנה עם מתכנני הפעולה ומבצעיה.
הפעולה עוררה בשעתו מורת רוח בינלאומית, וישראל הוקעה בגין טבח הנשים והילדים. ההד הבינלאומי היה כה חריף עד שממשלת ישראל ניסתה להסיר מעצמה אחריות באמצעות הודעה שקרית, כי הפעולה לא בוצעה על ידי יחידה של הצבא אלא בידי אזרחים זועמים. שלמה באום השתחרר מהצבא בדרגת סגן אלוף.

לאחר מלחמת יוני 1967 נמנה באום עם המחנה הימני קיצוני, הביע לא אחת דעות מחרידות בדבר שיטות הפעולה שצבא הכיבוש הישראלי צריך להפעיל על הפלסטינים. בעיני מרבית הישראלים הוא נחשב ללוחם אמיץ, בעיני מיעוטם לקצין אכזר שדעותיו ימיתו אסון על ישראל ושכניה.
בעיני הפלסטינים באום הוא טרוריסט ורוצח של נשים וילדים, תמונת ראי לדמותה של דלאל מוגרבי בעיני הישראלים.

אם ממשלת ישראל אינה מעוניינת כי הרשות הפלסטינית תקרא רחובות וכיכרות על שמם של מבצעי פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים, הדרך היעילה ביותר היא להראות דוגמה בביתה, ולהימנע מקריאת רחובות ואתרים אחרים על שמם של מי שידיהם מגואלות בדם אזרחים פלסטינים, או תמכו בטרור הישראלי נגד העם הפלסטיני. יש לישראל בנושא זה עבודה רבה, כמו למשל: להחליף את שם רחוב שלמה באום, להחליף את שם רחוב כהנא בקרית ארבע על שמו של הרב והח''כ לשעבר שכינה את הערבים כלבים והציע לאסור בחוק נישואי יהודים עם ערבים, להסיר את שמו של השר והאלוף לשעבר רחבעם זאבי מאתרי הזיכרון, שהרי זה האיש שקרא לטרנספר של ערבים. אלו שלוש דוגמאות מרבות אחרות הפזורות בישראל כחול על שפת הים. המלאכה מרובה וכאשר זו תסתיים אפשר יהיה לשוחח עם הפלסטינים ולבקשם להתחשב ברגישויות ישראליות.


חסידת אומות העולם – או עבריינית ישראלית?

לפני ימים ספורים הלכה לעולמה בהולנד, בגיל 100, מיפ הייס, שהחביאה את אנה פרנק ומשפחתה באמסטרדם במלחמת העולם השנייה. במשך שנתיים דאגה למחסורם במקום המחבוא, הביאה להם מדי יום מזון. לאחר שמקום המחבוא התגלה על ידי שלטונות הכיבוש הנאצי, בעקבות הלשנה, נשלחה משפחת פרנק למחנה ההשמדה אושוויץ. מיפ הייס עברה על החוק, לידיעתם של המקדשים שמירת חוקים. היא נעצרה, אבל למזלה שוחררה לאחר החקירה.

מיפ הייס מצאה במקום המחבוא את היומן שכתבה אנה, ושמרה אותו אצלה עד סיום המלחמה. אוטו פרנק, אב המשפחה, הוא היחיד ששרד את אימי המחנה, ובחזרו להולנד מסרה לו מיפ את היומן. יומנה של אנה פרנק הפך לאחד המסמכים הידועים ביותר בעולם.
מיפ הייס עוטרה על ידי מוסד יד ושם כחסידת אומות העולם. עם מותה שיגר הנשיא שמעון פרס מכתב תנחומים למלכת הולנד ביאטריקס, בו נאמר בין השאר כי ''ההומניות של מיפ מעוררת בנו השראה להמשיך ולהאמין בטוב וביושר של המין האנושי מול רשע אין סופי''. יפה נכון?

יכול היה להיות עוד יותר יפה אילו פרס גילה הומניות דומה במדינה בה הוא נשיא. בכנסת נמצא עתה בשלבי חקיקה אחרונים חוק דרקוני, לפיו מי שנמלט מרצח העם בדרפור והסתנן לישראל, דינו בין 7 ל-‏20 שנות מאסר. בחוק נאמר עוד כי גם אזרח ישראלי שמסייע לפליטי רצח עם, דינו כדין המסתנן, כלומר בין 7 ל-‏20 שנת מאסר. (בניגוד לחוקים אחרים שם עונשו של מסייע הינו מחצית מעובר העבירה). מטרת החוק למנוע מישראלים להגיש כל סיוע לפליטי רצח העם בדרפור.

אילו מיפ הייס הייתה אזרחית ישראלית ומחביאה משפחת פליטים ניצולי רצח העם מסודן, כפי שהחביאה את משפחת פרנק, הייתה מסתכנת במאסר של עד 20 שנות מאסר.
זו ההומניות שלמדה ישראל מהשואה. במקום לשלוח למלכת הולנד מכתב נוטף צביעות, ראוי היה לפרס להפעיל את השפעתו כדי שהצעת החוק המבישה ושטופת רוע תורד מסדר היום לפני שתיהפך לחוק.


מי חיסל את הפרופסור לפיסיקה?

מסעודי עלי מחמדי, פרופסור לפיזיקה גרעינית ומרצה באוניברסיטת טהרן, נרצח לפני מספר ימים כאשר יצא מביתו לעבר מכוניתו. מטען חומר נפץ שהוטמן באופנוע שהוחנה בקרבת מכוניתו, הופעל בשלט רחוק בעיתוי מדויק.
מומחים ישראלים בתחום החיסולים האישיים שרואיינו על יד כתבים צבאיים ציינו כי הפעולה נעשתה ברמה מקצועית גבוהה. סגנון זה בדיווחים בישראל, מלווה בקריצת עין, לפיה בל נתפלא אם ידי ישראל במלאכה.

ממשלת איראן האשימה מיד את ישראל וארה''ב ברצח. ישראל הרשמית לא מגיבה, אבל זה לא בלתי מתקבל על הדעת להניח כי לישראל יש חלק ברצח.
המוסד הישראלי נושא עימו מסורת ארוכה של חיסולים ברחבי העולם, לא תמיד במומחיות ומקצועיות. זכור המקרה של רצח המלצר המרוקאי אחמד בושיקי בעיירה לילהאמר בנורבגיה בשנת 1973, שזוהה בטעות כפלסטיני שהמוסד החליט לחסלו. חוליית הרצח הישראלית נתפשה על ידי שרות הביטחון הנורבגי וחבריה נידונו למאסר. ישראל אולצה על ידי נורבגיה להתנצל ולשלם פיצויים בסך 400 אלף דולר למשפחת המלצר.

בראש המוסד עומד כיום מאיר דגן, שהשתחרר מהצבא בדרגת אלוף. דגן הקים ב-‏1970 את יחידת רימון במטרה לדכא את ההתקוממות הפלסטינית בעזה באותם ימים. שיטות הפעולה של היחידה גבלו בפשעי מלחמה, הוצאות להורג ללא משפט בשיטות אכזריות במיוחד. בדיווחים בעיתונות הישראלית והזרה צוין לא פעם שדגן מתרכז בשיבוש פרויקט הגרעין של איראן, בין השאר גם באמצעות חיסול אישים הקשורים לפרויקט.

פרופסורים ישראלים לפיזיקה שהכירו את הפרופסור האיראני ממפגשים בוועידות בינלאומיות, ציינו כי מדובר באיש נעים הליכות, שמומחיותו לא הייתה קשורה לייצור נשק גרעיני. אחד הפרופסורים הישראלים הדגיש כי הוא חש עתה סכנה לחייו, שהרי אם חיסול פרופסורים לפיזיקה תהפוך לשיטה, גם הפרופסורים הישראלים יהיו יעד לחיסולים.

השיטה הכוחנית הישראלית לפיה רצח אישים הוא אמצעי לגיטימי, מלבד שהיא שגויה ובלתי מוסרית, תכה בנו כבומרנג. שמות הפרופסורים לפיזיקה גרעינית אינם סוד. נקודת המוצא היא שכל מה שרוצחי המוסד יודעים לעשות, יכולים גם הרוצחים של שרותי הביטחון של מדינות אחרות.
מסיבות עקרוניות ומעשיות רצוי לחסל את החיסולים.

שיטת החיסולים האישיים לא תעצור את איראן בדרכה לפצצת האטום, אם אכן יש לה מטרה כזו. הדרך היעילה ביותר לעצירת הפצצה האיראנית היא לפעול לפירוקה של ישראל מנשקה הגרעיני במסגרת מזרח תיכון חופשי מנשק השמדה המונית. ראש ממשלת טורקיה צודק בתביעתו כי בנושא זה יש לטפל בישראל באותה תקיפות כמו באיראן. ישראל היא זו שהכניסה את האזור למרוץ חימוש גרעיני, וללא ניטרולה, ימשיך המזרח התיכון לצעוד לעבר מציאות מסוכנת של חימוש גרעיני לכל.


האסון בהאיטי

מי שמאמין שהקב''ה מתכנן מלמעלה את הדברים חייב לבוא אליו בטענות על חוסר הצדק בחלוקת הצרות. לא די שהאיטי היא אחת הארצות העניות בעולם, שגם בלי רעידת אדמה מתקשה להתמודד עם קשיי הקיום היומיומי, נפל עליה האסון הנורא בדמות רעידת האדמה, 7 בסולם ריכטר, שהרס את הבירה, וקבר תחת ההריסות עשרות אלפי בני אדם.

הקהילה הבינלאומית מתגייסת לסיוע ראשוני, וזה מרגש. הסיוע הזה הוא לטווח המיידי, אבל הוא רחוק מלספק את צרכי השיקום לטווח ארוך של מדינה אומללה זו. גם ישראל התגייסה לסיוע, ושלחה בית חולים שדה. ראוי להערכה. יש רק בעיה קטנה אחת שטרם נפתרה: הרס בסדר גודל של רעידת אדמה באותו סולם, שלא נגרם מהתנגשות לוחות טקטונים של קרום כדור הארץ אלא הגיע מהשמיים בדמות הפצצות חיל האוויר הישראלי על עזה.

עזה נשארה מסוגרת ללא סיוע בינלאומי. ההריסות נתרו על כנן, וישראל בשותפות מוזרה עם מצרים, דואגות לכך שההרס, החורבן והסבל האנושי יוותרו על כנם, וחוסמים כל סיוע בינלאומי.

הנה רעיון: אולי בדרכה ארצה, תעבור המשלחת הישראלית דרך עזה, תקים בית חולים שדה, תסייע בפינוי ההריסות, תעביר מזון לאוכלוסייה הנזקקת, בעיקר לילדים, ותעשה זאת גם אם ממשלת ישראל תתנגד, כי האיסור לסייע לסובלים בעזה, גובל בפקודה בלתי חוקית בעליל. להפר את החוק הדיקטטורי והעריץ, הוא אחד הלקחים שיש ללמוד מחסידי אומות העולם.


שייח' ג'ארח

מזה מספר שבועות, מדי יום שישי, מתקיימת הפגנה בשכונת שייח ג'ארח בירושלים הפלסטינית נגד פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן לטובת מתנחלים יהודים. ההפגנות מאופיינות במאבק ישראלי פלסטיני משותף והדבר מוציא את המשטרה והשב''כ הישראלים מדעתם. שיתוף פעולה יהודי ערבי נגד עוולות השלטון, מתפרש על ידי השלטון הישראלי כסכנה, ולכן עושה המשטרה כל מאמץ לדכא את ההפגנות באמצעות מעצר המוני של מפגינים. ביום שישי האחרון (15.1.2010) נעצר גם חגי אלעד, מנכ''ל האגודה לזכויות האזרח, שלב חדש במאמץ המשטרתי לדכא את המחאה.
עד כה הדיכוי המשטרתי נכשל, ההפגנות לא נפסקות.

מה שקורה בשייח ג'ארח הוא אחד מנקודות השפל אליו הגיעה מערכת המשפט הישראלית. מדובר במשפחות פלסטיניות, שב-‏1948 נאלצו לעזוב את בתיהן בירושלים המערבית, בשכונות כמו טלביה, קטמון ועוד, והן שוכנו על ידי האו''ם בדירות במזרח ירושלים.
ארגון ישראלי בשם ועד עדת הספרדים, טען לבעלות על הדירות על בסיס מסמכים בעייתיים מתקופת השלטון העותומני (תורכי). בית המשפט הישראלי בירושלים הכיר במסמכים אלה ונתן את אישורו לפנות משפחות פלסטיניות הגרות שם עשרות שנים ונהנות ממעמד של דייר מוגן. כאשר מדובר בפלסטינים, מוגן זה לא מוגן, וכך החל תהליך הפינוי.

המשפחות המפונות הקימו אוהלים בקרבת מקום, אלא שגם אותם מנסה העירייה לפנות. החזרת בעלות על נכסים עובדת בישראל רק בכיוון אחד, מערבים ליהודים. שהרי אותן משפחות פלסטיניות אינן רשאיות לקבל את בתיהן בשכונות בהן גרו לפני 1948. המבנה החוקי בישראל חוסם את האפשרות הזאת. עוד דוגמה לאפרטהייד משפטי.

ישראלים ופלסטינים שראו כאן עוול בלתי נסבל, לא מוכנים לעבור על כך לסדר היום, והמשטרה כאמור, נוהגת כעדת בריונים במטרה לעצור את ההפגנות. בשלב זה העולם רואה את העוול ועובר לסדר היום. אולי מפחדים מהמניפולציה הישראלית הרשמית של האשמה באנטישמיות. עד מתי?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ספירו ספירו ספירו שוב ושוב
גלעד היפתחי (יום שלישי, 19/01/2010 שעה 15:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה כל כך קשה לך להבין שהאיראנים דפוקים והישראלים לא. אז זה רק מובן שיהיה דיפלומט אחד אמיץ שיחשוף את האמת. איך יודעים שזו אמת? פשוט מפעילים שכל ישר ובקרה, שלך כנראה אין.

שהרי אפילו אתה לא מעריך את מעשהו של האיראני שמצד אחד אתה קובע ש: ''קשה להפריז באומץ ליבו של הקונסול האיראני'' ומצד שני ש''אנושיותו גברה על פחדיו''. כלומר, מעשי האיראנים די מובנים לך ומקובלים עליך עד ש''קשה להפריז באומץ ליבו'' מרוב שאתה חושב שמשטר האייתולות הוא אחלה משטר טוב אתה בכל זאת נכנע למציאות שהוא היה צריך לפחד לקבל החלטה בגלל המטר האחלה טוב אבל מה לעשות שהוא היה אמיץ מספיק. אני מקווה שהבנת, כי אותך הרבה יותר קשה להבין לעיתים קרובות מדי.

''האייכמני'' יוצא מהפה של ספירו (יותר מדי). אתם לא חושבים שעלינו לשאול את עצמנו ואתו למה הוא מחובר לנאצים ולאייכמניו?
_new_ הוספת תגובה



אמת מטרידה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 21/01/2010 שעה 7:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתמול יום ד' 20/1/10 שודר סרטו של אל גור ''אמת מטרידה'' בטלוויזיה . שמעתי עליה אך רק אתמול הזדמן לי לראותה . ביום שבת 19/12/09 הסתיימה ועידת קופנהגן בקול ענות חלושה . זה מול זה , המסר שנושא אל גור יחד עם אחרים מצד אחד והקטטה בין מדינות , פוליטיקאים ואינטרסים קטנים מצד שני .
הרבה אנשים וארגונים ואף מדינות חוששים . חוששים מהתחממות גלובלית , מהמסת קרחונים , מאבדן יערות , מהכחדת יצורים מסוגים שונים . חוששים מההשפעה של אירועים אלו על העתיד בו יחיו צאצאינו .
מה הטענה המרכזית של החוששים ?
אנו , בני האדם , התרבינו בצורה עצומה . בחמישים השנים האחרונות גדלה אוכלוסית העולם משני מיליארד לשבעה מיליארד . גידול האוכלוסין הזה עיקרו במדינות העניות . אך ארה''ב גדלה מ-‏158 ל-‏306 מיליון , גרמניה גדלה מ-‏68 ל-‏82 מיליון , אנגליה מ-‏51 ל-‏62 מיליון , סין מ-‏545 ל-‏1.300 מיליון והודו מ- 372 ל-‏1.200 מילון .
באותו זמן שגדלה האוכלוסיה האנושית התרחשו דברים נוספים שנוגעים לעניינינו . התפתחה התעשייה והתחבורה . צריכת האנרגיה עלתה מאד ועיקרה שריפת חומרים שהיו קבורים באדמה . גם הפקת מחצבים התרחבה ואיתה זיהום סביבתי והתרחבה הפקת המזון בעולם . כל אלה קרו בכמויות שונות באזורים השונים של העולם , דבר שבא לביטוי בועידת קופנהגן .
המחלוקת העיקרית בועידת קופנהגן היא בשני צירים . המדינות העניות שהן הנפגעות הגדולות מההתחממות והן גם בעלות עיקר גידול האוכלוסין , טוענות שזכותן לפיתוח , רצוי מואץ . דבר שיגביר את החימום הגלובלי ונזקים אחרים לסביבה . אך את זה טוענים נציגי המדינות העשירות . נגד המדינות העשירות טוענים העניים שהחימום עד כה עיקרו מפעולתן של המדינות העשירות . המדינות העניות רוצות שהמדינות העשירות תיקחנה את עיקר צמצום הנזק לאקלים ותממנה את שיפור מצבן של המדינות העניות .
לא פלא הוא שהועידה הסתימה במפח נפש ובהעדר הסכמה והחלטה משמעותית .
אחד הדברים שלא נדונו בוועידה הוא תפוקת המזון . מצד אחד המחסור במזון מגביל את גודל האוכלוסיה , שכן אוכלוסיה גדולה זקוקה ליותר מזון מאוכלוסיה קטנה . מצד שני אוכלוסיה החיה על גבול יכולת אספקת המזון גדלה כאשר חל גידול באספקת המזון .
במהלך המאה העשרים חלה קפיצה גדולה באספקת המזון בזכות המהפכה הירוקה , זה מה שאיפשר לאוכלוסיה הענייה של העולם להתרבות כל כך .
עיקר המדענים מסכימים כי החימום הגלובלי נובע בעיקר מגידול גזי החממה כמו דו-תחמוצת-הפחמן ומיתן , אף כי הטיעון נתון בויכוח . מה שלא נתון בויכוח הוא שגזים אלה מצויים באוויר ומשפיעים הלאה גם אם יפסיקו מיידית את פליטתם . גם אין ויכוח כי עלית רמת החיים של מיליארדים של בני אדם יוסיף לזיהום האוויר והסביבה . ליד אלה קיימת תקווה כי פעולות שונות של שינוי מקורות האנרגיה וייעול הפקתה יחד עם פעולות נוספות יביא לבסוף לעצירת הנזק לסביבה .

מספר תושבי כדור הארץ בינתיים שבעה מיליארד . לא שמעתי על הצעה להקטין מספר זה .
_new_ הוספת תגובה



אמת מטרידה .
ע.צופיה (יום חמישי, 21/01/2010 שעה 7:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההצעות להגירה לגן עדן אינן מפתות( לא שמעו שם על מהפכת המין, הם עדיין מציעים בתולות) מספיק ורק בודדים בוחרים בהן.
בכל אופן, השליט האמיתי של כדור הארץ הוא הטבע והוא יעשה את הסלקציה הנכונה בזמן המתאים.
_new_ הוספת תגובה



אמת מטרידה -השידור החוזר
חזי, הרצליה (יום חמישי, 21/01/2010 שעה 10:05)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום חמישי בשעה 12 בצהרים לערך יש שידור חוזר בערוץ מס' 17 -הוט פריים.

יש בתוכנית של אל גור שפע נתונים מעניינים.כמו

1.דובי הקוטב הצפוני שטבעו ומתו כי הקרח נמס

2.אגמים שהתיבשו וכמעט נעלמו ועוד

3.קיצוניות האקלים-או שטפונות או בצורת
_new_ הוספת תגובה



האמת המדהימה ביותר בקשר לגור היא
איתן אדיר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 17:08)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכדור הארץ בכלל לא מתחמם!
עכשיו עלינו לשאול את עצמנו כמה שמאלנים חוץ מאל Ⅎ⃝ גור עשו כסף מהפצת השמועה שכדור הארץ מתחמם?
_new_ הוספת תגובה



האמת המדהימה ביותר בקשר לגור היא
ע.צופיה (יום שישי, 22/01/2010 שעה 17:09)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה חימום כדור הארץ קשור לשמאל וקירורו קשור לימין?
_new_ הוספת תגובה



האמת המדהימה ביותר בקשר לגור היא
איתן אדיר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 17:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב שאתה שואל,כי גור השמאלני הקים ועד לשמירת הקירור בארץ והוא עושה עם זה כסף ₴ $. הכנופיה שמסביבו הם אנשים משלו וחברים בתנועות חברתיות בעולם שהם אנשי שמאל כמובן. איש ימין לא סובל תנועה חברתית. כבר 10 שנים גור הפך את עצמו לאליל ההתחממות השיקרית והוא משחד מדענים שיגידו שהכל מתחמם. מדען שמוכיח ההיפך מוחרם ע''י התנועות השמאלניות ששולטות בכסף הגדול.
_new_ הוספת תגובה



האמת המדהימה ביותר בקשר לגור היא
ע.צופיה (יום שישי, 22/01/2010 שעה 17:33)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ועד לשמירת הקירור בארץ''?
אדיר/היפתחי/חציל/צרחן אתה גאון!
אין עליך,כנראה שהאוזון חדר לראשך ומאז יש שם חור.
_new_ הוספת תגובה



האמת המדהימה ביותר בקשר לגור היא
איתן אדיר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 17:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתור שמאלני יש לך הרבה חוש הומור.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 22/01/2010 שעה 18:14)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה דברים .
1 - למה כשהייתי צעיר הטמפרטורה בחיפה ברוב הקיץ הייתה סביב 28 מעלות וכעת 33 ?
2 - למה כשהייתי צעיר הטמפרטורה בחיפה בחורף הייתה סביב 10 מעלות וכעת 14 ?
3 - למה קו הקרחונים בכל העולם נמצא בנסיגה ?
4 - למה איים נמוכים באוקיאנוס השקט מוצפים בהדרגה ?

תעשה את זה בשקט שהשמאלנים הללו לא ישמעו .
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
איתן אדיר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 18:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפחות יש לך שאלות חכמות וגם אני שאלתי אותן וגור לא הצליח להסביר לי. אז קודם כל הטמפרטוקות לא עלו כמו שאתה מציג ובעצם לא עלו בכלל. ממה שאני למדתי בכיתה ט' הטמפרטורות עולות ויורדות בסלאלום לאורך כמה עשרות שנים בשתיים עד שלום מעלות מקסימום ואין חריגה בכלל לפי דיווחי המכללה למדידת הטמפרטורות.
בעקבות כך יש המסה מינימלית של קרחונים והתקרחות מחדש כל כמה עשרות שנים. זה לא קשור לכך שאתה מעשן.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 22/01/2010 שעה 19:16)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתת לי תשובה נעימה , אך לצערי היא אינה מתאימה לממצאים .
בחיפה היו 'תי תקופות של שלג . בחורף 1950 אחרי שבשנת 1949 היה ריכוז גדול של ניסויים גרעיניים . בחורף 1992 אחרי שבשנת 1991 הייתה התפרצות גדולה של ההר פינאטובו .
לעומת זאת אין לי ידע מתי האקלים התחמם כמו כעת . יש לך הפניה ?
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
איתן אדיר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 19:39)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאתה בעצם אומר זה מה שאני אומר. שלג בישראל זה מקרה חריג. גשמים יורדים כל חורף חורף יותר חורף פחות. אבל אם כבר מדברים על התחממות והתייבשות אז לפחות האירופה ובצפון אמריקה השנה ירדו גשמים ושלגים הרבה מעבר לממוצע הרב שנתי. כנראה זה היה לכבוד ועידת חרופהאגן. תראה באתרי הגשם.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
אריק פורסטר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 19:49)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהויקינגים נתנו את השם לגרינלנד (ארץ ירוקה) הם לא עשו זו כמתיחה או בדיחה פרקטית. במאה ה-‏11 עברה גרינלנד תקופה של התחממות והיא היתה משוחררת מקרחונים.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 23/01/2010 שעה 11:12)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרינלנד לא הייתה משוחררת מקרחונים . היא הייתה קצת ירוקה אך עדין קרחונית .
לא רק זאת אלא שזרם הגולף החם עובר בין איסלנד ונורבגיה בעוד שאינו מגיע לגרינלנד . בין איסלנד וגרינלנד עובר זרם לברדור הקר .
איסלנד גם משופעת בנקודות חמות גיאותרמיות שאין בגרינלנד .
איסלנד נמצאת צפונה מהקצה הדרומי של גרינלנד .
כל אלה רומזים לשקר שבשמות שני מקומות אלו . בלתי סביר ביותר שאיסלנד הייתה קרה יותר וקרחונית יותר מגרינלנד .
עיקר ההתיישבות הויקינגית במאה ה-‏11 הייתה בצפון-צפון אמריקה . באיזור לבראדור שבקנדה .
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
אריק פורסטר (שבת, 23/01/2010 שעה 18:37)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, אני שמח לראות שאתה גם מומחה לקרחונים. לפחות אתה מסכים שגרינלנד היתה ''קצת ירוקה'' - הווי אומר שהיא עברה התחממות, היות וכיום היא בהחלט אינה קצת ירוקה.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 23/01/2010 שעה 21:29)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מומחה לקרחונים והלעג שלך עובר מעלי .
העובדה שאיסלנד נמצאת צפונית לקצה גרינלנד יכולת לראות במפה בעצמך במקום לכתוב שטויות . גם העובדה שזרם הגולף מחמם את איסלנד ולא את גרינלנד רואים במפה המתאימה . כך גם זרם לבראדור הקר שעובר ליד חוף גרינלנד .
את העובדה שאיסלנד מחוממת בחום גיאותרמי ניתן לראות בביקור שם , או בקטעים דוקומנטריים .

כך הטענה שלך שגרינלנד הייתה ירוקה ואיסלנד קפואה בקרח הם זוג שקרים מתקופת משפחת אריקסון ואתה נתת לשקר הזה במה , בלי טיפת שיקול דעת וביקורת .
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
אריק פורסטר (שבת, 23/01/2010 שעה 22:35)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסחפת קצת, אריה. לא כתבתי אפילו מילה אחת על איסלנד.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 17:24)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נסחפתי כלל .
השם גרינלנד ניתן למקום על ידי הויקינגים כך גם השם איסלנד . הדבר קרה בתקופת לייף אריקסון פלוס-מינוס . שני השמות ניתנו כמסר ולדעתי מטעה . לדעתי כשם שאיסלנד אינה קרחונית כך גם גרינלנד אינה ללא קרחונים , היום וגם בתקופה ההיא . אלה פשוט זוג שקרים . זוג ולא אחד .
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
אריק פורסטר (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 17:45)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שאמרתי קודם, נסחפת.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 18:27)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק - גרינלנד היא אי ירוק .
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 27/01/2010 שעה 21:28)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שגרין זה ירוק ולא לבן, אבל אני אשאיר את זה למורה שלי למחר.
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
ע.צופיה (יום שישי, 22/01/2010 שעה 18:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה? התיאשת מהויקיפדיה ואתה מתחיל לשאול עוברי-אורח?
_new_ הוספת תגובה



עזוב את השמאלנים הללו ותסביר לי בבקשה
איתן אדיר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 19:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא סתם עובר אורח אלא עובר אורח איתן אדיר בשבילך.
_new_ הוספת תגובה



טוב שאתה שואל ספירו
איתן אדיר (יום שישי, 22/01/2010 שעה 17:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

₱ כי זה לא מעניין אף אחד אחר. אז את מסעודי עלי מחמדי רצח אחמדיניג'אד. אני מקווה שעזרתי ↑.
₰ אפשר לדעת מה אתה מתכוון לעשות או לכתוב עכשיו?
_new_ הוספת תגובה



מישהו יודע כמה עולה בית בשייח' ג'ראח?
חוק שימור האלרגיה (שבת, 23/01/2010 שעה 10:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי