פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רבניזם
יהודה צורף (יום חמישי, 18/02/2010 שעה 14:00)


רבניזם

ד''ר יהודה צורף



טוב להיווכח שבקרב פמליית המקורבים, היועצים והחסידים הנלהבים המקיפים את מוטי אלון בימים טרופים אלה, ישנם גם דורשי טובתו היועצים לו להישמע לצו ההיגיון ולהנמיך את הפרופיל התקשורתי עד כדי דממה אלחוטית. שכן, ככל שגוברת התלהמותם התקשורתית של מוטי אלון וחבורת חסידיו, כך הוא חושף טפח ועוד טפחיים מקלון ערוותו. אם תחושת הרדיפה התקשורתית של מוטי אלון היא אומנם אמיתית, והאיש אומנם סבור שנפל קורבן למסע השמצות, אדרבה יגיש נא תביעת דיבה בבית המשפט נגד פורום תקנה, וכל העניין יתבהר על פי החוק.

אלא שאין צורך להיות בוחן כליות ולב על מנת לדעת בוודאות שמוטי אלון לא יעז להגיש שום תביעת דיבה בבית המשפט. שכן, את הפן החשוך של אישיותו הוא מעדיף להותיר באפילת המרתפים הרחק מעין השמש. יתרה מזאת, כל אדם מהיישוב, שדעתו אינה מתבלבלת עליו תחת סנווריה של הכריזמה הציבורית שהקרין מוטי אלון בנדיבות על סביבותיו, שוקל בינו לבין עצמו מה טעם ינקטו חברי פורום תקנה בסנקציות פומביות נגדו, שממיטות חרפה על כל המימסד הרבני. מה עוד שבין חברי הפורום מצויים חבריו משכבר הימים שניסו לשווא לחלצו בדרכים דיסקרטיות מהמבוכה הציבורית של גילוי חרפתו בפומבי.

המציאות ממשיכה לשגר את רמזיה המופלאים באופן שאינו משתמע לשתי פנים. כך שבד בבד עם התלקחותה התקשורתית של פרשת מוטי אלון, חשפה התקשורת את מעלליו המחפירים של יצחק לאור, כהן השמאל, נביא ההומניזם, הפציפיזם והמתינות, שבחייו הפרטיים התגלה כעבריין מין סדרתי, אדם גס רוח אלים ותוקפני, מגדף ומתנכל לקורבנותיו מקרב המין הנשי. ללמדנו שנגע הרבניזם אינו מוגבל לציבור הדתי בלבד, אלא הוא מחלחל לתוך הוויית קיומנו על כל פסיפס גווניה התרבותיים, העדתיים והאנושיים.

שהרי הרבניזם הוא פולחן האישיות, הוא הסגידה לכריזמה האישית, הארצית והחולפת על חשבון ההתמקדות בערכי הרוח הטהורים החפים מכל נגעי תאוות האגו. הרבניזם מתפשט כאש בשדה קוצים בכל הרבדים הקיומיים של החברה הישראלית מוכת התחלואים המוסריים. הפוליטיקה, שאמורה לעצב את חיינו הממלכתיים, הסתאבה לשפל מדרגה של זירת התכתשויות קטנוניות בין מחנות אינטרסנטיים המזוהים עם אישיות כריזמטית זו או אחרת. תרבות ההמונים התקשורתית מייצרת בשיטת הסרט הנע כוכבי שביט זוהרים שמזדקרים להרף עין ברקיע התהילה לפני שהם מתפוגגים לנצח בתהום הנשייה של השום-כלום. הנה, גם עולם הרוח, שהיה אמור להיות חסין בפני הבלי פולחן האגו, קורס שדוד תחת פורענותו ההרסנית של הרבניזם הכריזמטי.

מוטי אלון אינו הראשון מקרב הרבנים המנסה להתמודד עם נטיותיו ההומוסקסואליות. בעבר גם התבשרנו דיינו על רבנים שאינם מצליחים להשתלט על דחפיהם המיניים עד כדי גלישה לביצוע עבירות מין. הוא גם אינו הרב הראשון המנצל את מעמדו הרוחני על מנת לסחוט סיפוקים מיניים מתלמידיו. שכן, עד כמה שמתקשים חסידיו השוטים של פולחן הרבניזם לעכל זאת, הרבנים הם בראש ובראשונה בני אדם רגילים, בשר ודם, וככאלה הם מתפרשים באופן טבעי על כל הפילוג האנושי האופייני של קשת הגוונים הגשמיים, המוסריים והרוחניים.

יתרה מזאת, פיתויי הכיבודים, המעמד והתהילה המזוהים עם המימסד הרבני של ימינו, שסטה עד כדי ניגוד משווע וסתירה רוחנית למשמעותו המקורית הקדומה של מעמד הרב על פי חז''ל, מושכים אל הרבנות אנשים בעלי אגו מפותח שנחנו בכושר ביטוי, כישורים חברתיים ויכולת תמרון בסבך היחסים בין הקהילה לרשות הממלכתית. כך שמטבע הדברים, המאפיינים האישיים הכריזמטיים הגלומים בתפישה הרבנית של ימינו הופכים להיות יותר ויותר דומיננטיים ותורמים את חלקם המכריע להשתרשותו של פולחן האישיות על חשבון טיפוחה של העצמאות המחשבתית.

יותר מאשר ההתמקדות באישיותו של העומד במרכזה של פרשת מוטי אלון, ראוי להתייחס לתופעת מוטי אלון כדוגמה מאלפת לנגעיו של פולחן האישיות, שמנטרל את החשיבה העצמאית בקרב הציבור שהתחנך על הדוקטרינה שלו, בין אם ימין או שמאל. התופעה משתקפת לא רק בעומק הזעזוע, הטראומה וההלם הבאים לידי ביטוי בציבור הדתי, לנוכח חשיפת החשדות במעלליו של מוטי אלון, אלא גם בחוסר היכולת המוחלט להכיר בכך שאישיות נעלה כזאת עלולה להיות אפילו חשודה בעבירות מחפירות כאלה. יתרה מזאת, ציבור דתי רחב נותר חסר אונים מול ההכרעה הבלתי אפשרית בין ממצאי פורום תקנה לבין הכחשותיו הנמרצות של מוטי אלון, כאילו מדובר בשני מחנות רבניים ניצים על רקע של מחלוקת רעיונית.

חסידיו של מוטי אלון מתקשים להבין שהרב הנערץ עליהם הוא בסך הכל אדם אחד מני רבים, שמטבע מהותו עלול להיכשל בחולשות בשר ודם. הם מתקשים להכיר בעובדות המציאות העירומה שממחישה כי אמות הסיפים של תבל רבה לא נעו ולא סטו מסדרם כמימים ימימה, כתוצאה מפרשת מוטי אלון, ועולם כמנהגו נוהג. כמו רבם הנערץ, השרוי בדינמיקה של הכחשה עצמית מוחלטת תחת הילת הכריזמה הרבניסטית הספוגה בבשרו החוטא, גם הם מתכחשים למשמעות רתיעתו הצפויה של מוטי אלון מפני תביעת דיבה שתחשוף לעין השמש את מעלליו, שמהם מן הסתם נחשף לציבור רק קצה הקרחון.

מכאן שהשתרשותו של הרבניזם מייצר דורות של זומבים, רכיבי אדם צייתניים, פונקציות רובוטיות שמתוכנתות לתפעול על ידי פקודה מהסמכות הכריזמטית התורנית. אך הקיבעון המחשבתי, הקפיאה על השמרים והשעבוד לפולחן האישיות הם המתכון להרס הרוחני שבולם את התפתחותו של העם היהודי בדרך הייעוד ההיסטורי המוטל עליו מקדמת דנא.

במשבר הרוחני הפוקד הן את הימין והן את השמאל, שוב מוכיח השמאל את עליונותו האינטלקטואלית. שכן, לאור חשיפת מעלליו של יצחק לאור בתקשורת, ערכו אנשי שמאל בולטים חשבון נפש פומבי, שבמהלכו הצהירו על מחויבותם לעקרון המוסרי הגורס שאין לשפוט אדם על פי השקפותיו אלא על פי מעשיו. על מנת להשתחרר מכבלי פולחן האישיות שהשתרש בתרבותנו, רצוי להרחיב את העקרון הקיומי המכונן לכך שהישגיו האישיים של אדם, מעמדו החברתי ותהילתו הציבורית אינם מקנים לו שום מעמד של שררה רוחנית החוצצת בין בני העם לבורא עולם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הערצת הרבנים היא מחלת נפש נפוצה אצל הדתיים
עמיש (יום חמישי, 18/02/2010 שעה 17:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין זה נוגע כהוא זה ליצחק לאור שאינו אלא עיתונאי ומרצה לשעבר בחוג לקולנוע. אין לו מעריצים, אין לו אנשים ששותים לרוויה את מי רגליו או יוצקים מים על ידיו.

ההשואה הנכונה יכולה להיות למנהיגי כיתות שונים, החל מבודהיזם וכלה בנחנחים וחבדניקים.

אם תרצה להשוות לאנשי חינוך חילוניים הרי שאפשר להזכר במקרה של הד''ר שמעון שיבר, מנהל תיכון עמית עמל בראשון לציון שנחשד בעבירות מין.
האיש סולק מיידית מתפקידו ואף אחד מאלפי תלמידיו וחבריו לעבודה לא בא לנחם אותו או לחזק את ידיו. זהו היחס ההולם לאנשים שמעלו בחובתם כמחנכים.
אצל הדוסים זה אחרת וכפי שפורסם המושבה מגדל הומה ממנחמים ומחזקים למיניהם.
המקרה של אלון הוא מסובך כי מדובר לא רק בניצול מיני של תלמידים או מעריצים אלא שמדובר בנטיה הומוסקסואלית רחמנא ליצלן.
יתר על כן, מי שהאשים את הד''ר שיבר ומי שסילק אותו מתפקידו עשו זאת בראש מורם ואילו כאן אנחנו רואים מסכת של התנצלויות והתחנפויות על כך שאיש כמו מוטי אלון אולץ לחדול ממעשיו ומעבודתו החינוכית.
בסך הכל מוטי אלון הוא אומלל שהתמלכד בתפקידו כרב ומורה הלכה כנגד נטיותיו הטבעיות כהומו. אילו הוא היה סתם אדם היה יכול לחיות באושר רב עם בן זוג מאותו הסוג ושלום על ישראל.
_new_ הוספת תגובה



הערצת עיתונאים היא מחלת נפש נפוצה אצל הדתיים
גלעד היפתחי (יום שישי, 19/02/2010 שעה 11:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצחק לאור פתאום הופך אצלך לעיתונאי ומרצה לשער בחוג לקולנוע. מילא, הוא כבר לא משורר נערץ על השמאלנים חרופי הנפש, רק בגלל שמישהו מתיע להשוותו למוטי איילון.
התופעה של כתות יוצקי מים מוכרת גם בשמאל הקשה. עד היום אני קורא שוב ושוב על חבורת הפאפרצי לייבוקביץ'שמעלים אחריו גירא גם שנים לאחר מותו.
תופעות מסוג זה ומסוג זה קיימות בכל החברה היראלית וצריכים לגנות גם הלייבובוקביזם, גם את הלאוריזם וגם את האייילוניזם, כי שניהם חרפה לחברה.
_new_ הוספת תגובה



אתה צריך להזכיר גם את הערצת הרביניזם
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 28/02/2010 שעה 14:30)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- הדלקת נרות על זרי פרחים בכיכר. אירוע מכונן לשמאל עכשיו שבינתיים התפורר וגווע ועכשיו אוסף את עצמותיו היבשות דרך ארגוני 'אין ג'י או כרטיס טיסה ללונדון' שמופעלים כסוכני איסוף נגד ישראל של ממשלות אירופה וארגונים אסלאמיים אפלים.
_new_ הוספת תגובה



הצדק איתך עמיש
(יום שני, 01/03/2010 שעה 16:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאור אינו סטלין שמשית
ועם ישראל כבר אינו חבורת כנרת
בולשביקית
יחי השמאל שהתנער
ונוער
_new_ הוספת תגובה



דוקטור יהודה צורף הנכבד
(יום שישי, 19/02/2010 שעה 17:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמרים שלך ממש מיותרים בקרב הפורומים שלנו - התואיל בטובך שלא לפרסם דבר כזה או אחר מכיוון שזמננו הוא יקר ומבוזבז בשטויות חסרות כל שאתה מציג

תודה מראש דוקטור דוד דאשטיאן
_new_ הוספת תגובה



דוידדה, אתה לא חייב לקרוא
חוק שימור האלרגיה (שבת, 20/02/2010 שעה 11:02)
בתשובה לdavidda101@walla.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובעיקר לא חייב להגיב.
הכל תלוי רק בך.
_new_ הוספת תגובה



''רבניזם'' ושמאלניות
יוסף אליעז (שבת, 20/02/2010 שעה 13:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתפלא על אופן כתיבתך, ד''ר צורף הנכבד.

בכל הכבוד הכותרת ''רבניזם'' חסרת שחר. מפאת כבודך אינני כותב ''מטופשת''.

הומוסקסואליות היא תופעה אנושית הקיימת, כנראה, בכל החברות האנושיות.דומני, כמי שבנעוריו גם היה רפתן בקיבוץ, שהיא קיימת גם אצל יונקים אחרים.

בארה''ב ובאירופה התגלו המעשים הנוראים שעשו כמרים קתוליים בילדים מצאן-מרעיתם. הכנסיה הקתולית האדירה ניסתה לחפות על כמריה ובסוף ההתעלמות מהבעיה התפוצצה בפניה.
האם הכמרים סבלו מ''רבניזם''?

היו חברות שראו בהומוסקסואליות ברית-גברית מכובדת ומקובלת, כמו ביוון העתיקה. גם ביוון היה ''רבניזם''?!

אני מציע לך, מכובדי, שתשנה את הכותרת. אני מניח שהעורך ייענה לך.

ראה נא: אני אינני מכיר את הרב מרדכי אלון. הקשבתי, ככל שעלה בידי, לדרשותיו המקסימות בטלביזיה על פרשת השבוע. מאז שחדל דומני שלא נמצא לו מחליף בשיעור קומתו.
הכרתי והערכתי מאד את אביו המכובד, המשנה לשעבר לנשיא ביה''מש העליון.איש הגבוה משכמו ומעלה. איש המעלה.אין לי ספק שמשפחתו ראויה לו.
אולי גם בארזים נופלת שלהבת, אך זו לא סיבה לצהלה בין אזובי הקיר.

אינני שייך לחובשי הכיפות הסרוגות, אך אני מלא הערכה לקבוצה זו באוכלוסיה. אנשי המפד''ל ושותפיהם עשו הרבה שטויות פוליטיות ולכן ייצוגם בכנסת עלוב. אולם בעיקרה זו אוכלוסיה נהדרת, בעלת ערכים נעלים שגם פועלת להגשמתם. אם בִּקרתַ בקיבוץ דתי, אם ראית אותם בצבא ובמלחמה, אם קראת את הספרות הרוחנית שלהם- דומני שתתפעל.

נכון, בשולי המחנה יש את ה'שבאב', ''נוער הגבעות'', שמנהיגי הכיפות הסרוגות איבדו את השליטה עליו וחבל. אבל הזנב אינו מעיד בהכרח על הראש. תפקידו להגן על האחוריים ולגרש זבובים...

לבי לבי לרב המחונן הזה, ולשבר העצום ביהדות המתונה והמבורכת. אינני יודע מה בדיוק עשה או לא עשה אותו רב, ממש כפי שאתה אינך יודע לבטח. אבל אין ספק שזהו משבר נורא.

מדובר במחנה גדול ההולך לאור התורה. התורה מורה כי דין השוכב משכב זכר הוא מוות. מצד שני -האדם, וכל אדם, נברא לפי האמונה היהודית בצלם אלוקים. אם האלוקים ברא אדם בצלמו שהוא הומוסקסואל- למה להענישו במוות? קטונתי מלהסביר את הסתירה.

מה יעשה הומוסקסואל דתי? האם יחטא בחֵטא שעונשו מוות? האם יתאפק כל ימיו ויחיה חיי נזירות? כיצד ימלא אחר מצוות ''פרו ורבו'' שהיא מצווה מרכזית בדת?
האם יחיה, בניגוד לטבעו, חיי-שקר עם אשה כדי להוליד ילדים?
כיצד פותרים בעיה שכזו? האם פלא הוא שהיהודים, כמו הנוצרים, לא מצאו פתרון לבעיה?

לנוצרים היה פתרון בדמות המנזר. ביהדות אין נזירים כאלו. נזירותו של שמשון הגיבור נשענה על אהבהביו עם דלילה... היא היתה נזירות מיין ומתספורת, לא מחיי-מין.

האם אתה בטוח שמן הראוי לעוט על הפצעים המדממים האלו של החברה הדתית ולחטט בהם? מכובדי, האם לא זאת עשית,אולי מבלי מֵשִׂים, ואפילו בכותרת בלבד?

ומן הראש אל הזנב: במה ראית את גדולת השמאל כאן?
בשמאל החילוני אין ולא צריכה להיות בעיה של הומוסקסואליות - בחר לך בן-זוג לפי נטיותיך וראה עמו חיים. [אילו נשאלתי הייתי מציע לקהילה הזו לוותר על ''מצעדי הגאווה''. גם הטרוסקסואלים מקיימים את יחסיהם, בדרך כלל, בצנעה, אולם זו רק הערת אגב].

על-כן דווקא כאשר אדם חילוני פוגע בילדים או מנצל את כוחו או סמכותו לפגוע מינית באחר -חטאו גדול ונורא.
אהבה אין כופים בכח ובניצול.
על בעית הפדופיליה לא נתעכב כרגע כאן.

כיצד ראית בסיומת מאמרך בקעה לשמאל להתגדר בה?

לדעתי, בכל הכבוד, כתבת מאמר יפה, אילו רק קַטָמְתַ את ראשו וקיצצת את סיומו.

זו הפעם הראשונה שאני רואה שימוש ראוי, וכמובן ספרותי בלבד, ל''מיטת סדום'', שכן עם הרישא והסיפא של מאמרך נקטת, מכובדי, במידת סדום.
כן, אפילו מעשה סדום אינו ראוי למידת סדום.
עוד לא מאוחר לתקן.

.
_new_ הוספת תגובה



לא איבדו שליטה!
דוד סיון (שבת, 20/02/2010 שעה 13:37)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם הקימו את הגולם ומנהיגים את מעשיו והוא בתורו משרת
את מטרותיהם. לכן הטענה שהם איבדו שליטה מופרכת
ביסודה.
_new_ הוספת תגובה



לא איבדו שליטה!
(יום שני, 01/03/2010 שעה 16:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכוון לגולם מפראג
או לגולם מסטלינגרד?
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''!
דוד סיון (יום שני, 01/03/2010 שעה 17:12)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כרגיל הדעות הפוליטיות מעוורות את מר אליעז
עמיש (שבת, 20/02/2010 שעה 14:00)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותב לא יצא בגנות או בזכות נטיות מיניות כלשהם אלא בגנות (מוצדקת לחלוטין) ההערצה העוורת והסגידה לרבנים.
זה הדבר אותו הוא מכנה ''רבניזם'' ולא כל שאר הדברים אליהם הואלת להתייחס.
שרש הרעה החולה בציבור הדתי הוא הערצת רבנים שמביאה את מדינת ישראל אל עבר הכליון.
ועל כן, מאמרך מר אליעז, לא יהיה יפה גם אם תקטום אותו ותגדע אותו מכל צדדיו וראוי היה שלא יכתב כלל.
_new_ הוספת תגובה



יש אנשים הזקוקים לאלילים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 20/02/2010 שעה 19:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאברהם אבינו מייחסים את שבירת פיסלוני האלילים בבית אביו .
על משה רבינו נכתב כי ניפץ את פסל העגל .
הדת היהודית נשענת על האמונה באל אחד , אשר אי אפשר לראותו וקיומו חסר הגוף ובעל מימד רעיוני בלבד הוא ענין מרכזי אצלנו . אפילו זה סובל מקושי מסויים אשר חמק מכותבי ספר בראשית . שם נכתב ''וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתו'' כלומר הכותבים נזקקו לתיאור גשמי של האל .
אין זה דבר קל לחיות בעולם חסר יעוד ומטרה . עולם חסר משמעות וחסר הירארכיה עליונה . מרבית הדתות מצאו לעצמם דמויות מעוצבות כיעד למשאת נשפשם ולתפילותיהם . בין אם זה פסלו של בודהא או ישו הצלוב .
אך מה יעשו היהודים ? הרי ''לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ. לֹא תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם וְלֹא תָעָבְדֵם'' . זה מוזר כי למעשה לוחות הברית בתוך ארון הקודש היווה יעד גשמי שמילא תפיד תחליפי לפסל של אל .
בימינו נוהגים אנשים בארון המכיל את ספרי התורה ובספרי התורה מנהג של אלילות . אפילו המזוזה משמשת למטרה כזו . אנשין נושאים עיניהם לדמויות סמכותיות ומשתתחים על קבריהם . הבעש''ט , הלובביצ'ר , נחמן מאומן ועוד .
אם נדמה לחילונים גמורים שאלה מנהגים נחותים ופרימיטיבים , טעות בידם . גם חילוניים רבים נוהגים כאנשים מנהג של אלילות . אלויס פרסלי , מייקל ג'קסון , יצחק רבין , הם חלק קטן מאליליהם של החילוניים .
_new_ הוספת תגובה



משיחי שקר
(יום שני, 01/03/2010 שעה 16:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משיחי שקר היו בכל הדורות, לכל העמים
ולא רק שבתאי צבי
זה לא אומר שאין משיחי אמת ונביאי אמת
להבדיל בין הסוגים - זה ענין שקשור בנו,
כל אחד ואחד
מפני שגם משיחי צדק וגם משיחי אמת
נמצאים בקרבו של כל אחד ואחד
_new_ הוספת תגובה



עוד מלה על ''רבניזם''
יוסף אליעז (שבת, 20/02/2010 שעה 20:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מתפעל מההליכה בעיניים עצומות, ללא מחשבה עצמאית וללא בקורת, אחרי מנהיג כזה או אחר.
לא מאנשי ש''ס ההולכים בעיניים עצומות אחרי רבם הגדול בתורה, אך גם גדול בהשמצות והטחת עלבונות במי שאינו במחנהו.
מר בניזרי, שהיה מפרש את קללותיו לקהל, מנוע כיום מלעשות כן בכלאו.
גם איני מתפעל מחלק גדול מאנשי חב''ד, שהכתירו את רבם הגדול מאד בתורה ובמעשים, למשיח. כמוהם כנוצרים או כמעריצי שבתאי צבי בשעתו.

האדם הוא בן-תמותה, הוא נולד עם חסרונות. אפילו משה רבנו, אדון הנביאים, היה כבד-פה וכבד-ךשון, ואפילו הוא חטא ונענש. אין אנשים מושלמים. אולי חנוך ואליהו הנביא היו כאלו- ואז האלוקים אספם, לפי התורה והמסורת, השמימה.

אנו נותרנו עם בני-אדם ''רגילים'', וחלילה לנו להאליל בן-אנוש, לא רב ולא מנהיג שמאל.

אולם האם השמאל נקי מ''רבניזם'' כפי שעמיש-איש-הסגולה מפרש את דברי ד''ר צורף? [ד''ר צורף, הזהר, עמיש תומך בך!}.

תנועת השומר הצעיר ומפ''ם תמכו ''ברבותיהם'' מאיר יערי ויעקב חזן, ובמנהיגותם של אלה העריצו שנות-דור את סטאלין ''שמש העמים'' גם כאשר רצח מיליונים בבריה''מ, עשה את הסכם ריבנטרופ-מולוטוב עם הפיהרר, ''טיהר'' את צבאו ערב פלישת הנאצים במבצע ברברוסה, והמשיך במשפטי ראווה בהם נידון בצ'כיה גם מזכיר מפ''ם.

האם עיניהם של אנשי מפ''ם, שלא לדבר על הקומוניסטים היהודים, לא טחו מראות?

האם בתנועת השוה''צ מעולם לא נגלה הנגע של ניצול מיני? לא מכבר היו אי-אלו כתבות על כך.האם מחנם היה כל-כולו טהור?

אם ד''ר צורף היה כותב על מנהיגות המנצלת לרעה את כוחה,את התלות והאמונה בה, או על כניעת מנהיגים ו''כוכבים'' ליצריהם - הייתי מקבל את דבריו כהוויתם, כי אכן היו גם היו מקרים כאלו.
אך מזה עד ל''רבניזם''?! מזה עד ל''ניצול'' ההזדמנות להאדיר את סוטי השמאל?

מה בכלל ההקשר הפוליטי או הדתי פה? יש אנשים בעלי נטיות שונות בכל חברה, בימין, בשמאל ובמרכז. כל גילוי כזה כואב. וכגודל האילן כן גודל הנזק שהוא יוצר בנפילתו.

נגד גישה מבזה זו לתנועה ציונית שלמה, ונגד ניצול ההזדמנות של המשבר בציונות הדתית-הלאומית לתקיפת מחנה שלם יצאתי, וגם נגד האדרת השמאל בתוך מדמנה זו.
ד''ר צורף - האם זהו המצע להשתרע עליו? האם בביצה זו תשתול את גדולת השמאל?

ואתה עמיש - מי יתן ויתקיים בך ''וימש חושך''...
_new_ הוספת תגובה



עד מתי ועד אנא תוסיפו לקשקש
עמיש (שבת, 20/02/2010 שעה 22:03)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על הערצת הקומוניסטים לסטאלין?
הלעולם תכסו את ערוותכם המצומקת עם הדוגמה העבשה הזו?
העובדות ברורות, הדתיים חולים במחלת הערצת הרבנים ושתית מימיהם הקדושים.
זוהי תופעה פרימיטיבית האופיינית לדתיים מכל העדות, החל מחסידי הבאבא בובה ועד המשיחיסטים של חבד.
ועכשיו מעריצי ''הרב מוטי'' שבורים ומזועזעים ועולים אליו לרגל, אפילו דרוקמן יצא להגנתו כשם שהגן על האנס קופילביץ שהיה ראש ישיבה.
ואין שום תירוץ שבעולם להסביר את זה פרט לעליבות וטפשות.
ואצל החילוניים אין דבר כזה, אין, ולא תמצאו שום דוגמה אלא רק הסבר אחד, לחילוניים יש שכל משל עצמם ויש להם כוחות נפש משל עצמם ויש להם מוסר משל עצמם והם אינם זקוקים לרבנים בכדי לדעת מה לעשות ומה לחשוב.
_new_ הוספת תגובה



עד מתי ועד אנא תוסיפו לקשקש
חצי חציל (יום ראשון, 21/02/2010 שעה 17:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה? גם ערוותכם המצומקת מתעלקת על סטלין, ערפאת, לייבוביץ' וכל מיני גוש-שלום-חרא-עכשיו. תיקח הכל בפרופורציות, אתם והם, חסר לכם בורג.
_new_ הוספת תגובה



עד מתי ועד אנא תוסיפו לקשקש
אריק פורסטר (יום שני, 22/02/2010 שעה 0:42)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חצי, אם תכפיל את האיי. קיו שלך אולי תזכה ותהיה חציל שלם, ובבניית ירושלים ננוחם.
_new_ הוספת תגובה



עד מתי ועד אנא תוסיפו לקשקש
(יום שני, 01/03/2010 שעה 16:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמש העמים אינה דוגמא עבשה
היא שוקקת חיים עד היום הזה
תראה את השמאל הפאשיסטי בארץ ובעולם
ואם אינך רואה
תקרא את בן-דרור ימיני
ותפנים
_new_ הוספת תגובה



מה יותר טוב בבאבא סטאלין או באבא רבין?
חצי חציל (יום שישי, 05/03/2010 שעה 12:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חייב להכיר בעובדה שתופעת הבאבא היא שלילית בכל אמונה וכל אידיאולוגיה!
_new_ הוספת תגובה



עוד מלה על הרבי
(יום שני, 01/03/2010 שעה 16:53)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להשוות חסידים של הרבי מלובאוויץ
עם מעריצים של שבתאי צבי????
הרי שבתאי צבי ביטל הלכה מלכתחילה ועשה בכשפים
ולבסוף התאסלם...
גם המושג משיח צריך להיות יותר ברור לכל המאזינים
הרי ידוע שיש משיח בכל דור ודור...
ותנאים אמרו על עצמם שהם המשיח...
זו עבודת אלילים ??????
גם המושג עבודת אלילים לא ברור והרבה אנשים
חושבים שזו עבודת פסלים ואבנים....
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי