פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_592

פיל סגול / טור אישי
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 14:37)


פיל סגול


מיכאל מ. שרון


מבנים כלכליים עוינים ועריצות נרכשת


האלימות והאכזריות בבתי ספר כאן, שהינה מדורגת במקום ראשון בעולם - יש אינדיקציות שאינה מעוגנת בקווי אופי חברתייםאישיים, ולא ב''כיבוש'', אלה משונעת על ידי גורמים כלכליים ששורשיהם נעוצים עמוק בקונפליקט הישראלי-ערבי.

מדובר בהיווצרות תרבות פשע אלימה, תוך הצמחת מנהיגים שליליים ובריוניים המשליטים טרור. נכון, גם ''לאפלפים'' יכולים להשתלב בה, בתנאי שיאמצו את הנורמות והערכים התואמים, ואף עשויים הם לגרוף רווחים כספיים וחברתיים נאים באפס מאמץ. למה הכוונה בגורם הכלכלי?

כמובן, תעשיית שווק והפצת הסמים, שניתן להעריך שהינה בהיקף של מליארדים רבים, ומשקלה בתוצר הלאומי גבוה. אך הנושא בעייתי, שכן חלק, ויתכן אף, חלק קובע בתעשייה זאת הינם לאומנים ערבים (או כאלה המשלמים מס שפתיים ללאומנות זאת) בארצנו ובארצות השכנות.

מדי פעם נרמז על ידי גורמים רשמיים כאן שהיקף המערך הכלכליחברתי הזה נרחב ביותר, וכולל גם אנשי אקדמיה רבים, אינטלקטואלים ומעגלים נרחבים של בני נוער.

יש הגורסים שבמלחמת לבנון ובעקבותיה התהדקו מאד הזיקות בין ברוני הסמים הישראלים-ערבים וגורמי סמים נוספים במרחב הערבי. האם ניתן לראות במלחמת לבנון גם היבט דומה לזה של מלחמות האופיום שהוליכה אנגליה כלפי סין? האם חולשת הדיכאון שקפצה על בגין מקורה בתחושות שהיעדים שלבנון מוליכה כלפיהם הינם למעשה הפיכת חלק מהגניוס היהודי להוויה של בוכלטריית סמים, ונסיגה מחזון מדינת המדע והרוח ההרצליאנית בכוון הבריונות הקולומביאני?

יש להבין שבעוד הביקורת על הקפיטליזם מתמקדת בכך שיחסי אדם-אדם המורכבים הופכים ליחס מושאי של יחסי אדם-סחורה, הרי שתחת הון הסמים, מופשט האדם מתכונותיו הסגוליות ביתר שאת.

סוחר הסמים עויין את אוטונומיית האדם, ומציב ''מסך בערות'' ברוחו של ג'והן רולס, המפשט את האדם, בדומה להסרת שכבות בצל, מכל מסורותיו, שורשיו וזיקותיו החברתיות. מודל האדם הרצוי של יחסי הכלכלה/הוויה של הון הסמים הינו ''האדם'' גרידה, במעורטל מזיקות תרבותיות וזיקות חברתיות/היסטוריות אחרות. זהו למעשה מודל ''האדם המסומם''.

כך, כל פנים מתוחות בסבר של אחריות, כל אינטלקט חושב, כל המציב את רוח האחריות והסדר האירגוני, זוכה מפי אנשי כלכלת הסמים לכינוי ''פאשיסט''. האם רובצת על זיכרונם הטראומה של ממשל מוסוליני, שפעל להורדת קרנה של המאפיה באיטליה - שהיתה גורם הכוח המרכזי במדינה מאז מלחמות נפוליאון?

אנשי הון הסמים, בניגוד בוטה לעידוד מילולי של גישה אנרכיסטית ברטוריקה שלה, נוקטים עם זאת בדרוויניזם שרדני חברתי בגישתו הרומסנית והוולגרית ביותר, בנוסח הדרום אמריקני, בפרט הקולומביאני. הדבר פעל להקרין גישות כוחניות מאד לכל פינות ההוויה הישראלית.
אחד מביטויים אלה הינו בכך שישראל הינה המדינה היחידה בעולם פרט לסעודיה בה שוררת עבדות לכל דבר. הכוונה למיצובם שלול הזכויות האלמנטריות, שאין דומה לו במערב, של עובדים זרים. דרכונם נלקח מהם, והם חשופים לכליאות עונשין, התעמרויות נוגשות שונות והעברה מסוחר בשר למישנהו.

יש רבים המודאגים מכך שעם הנסיגה בהיי-טק ובסקטורים יצרניים אחרים, עלה מאד משקלו של גורם זה בכלכלה, עם השלכות על גיוס אנשים נוספים, והטלת טרור כזה או אחר על גורמים ''בעייתיים''. ראש ממשלתנו הקודם איזכר יותר מפעם אחת גורם חולשה מאז'ורי בחברתנו, לא ידוע לרוב הציבור, שאין הוא רוצה לנקוב בשמו ולפרט, אך המחייבנו להגיע להסכם שלום מהיר עם סוריה והפלשתינאים. הבעייתיות בנושא זה הינה שמדובר, ככלות הכל, בגורמים המעונינים לאיין את חברתנו ולפוררה (כפי שכונה הנושא בה''ארץ'' -''ג'יהאד הסמים'').

זאת כשגורמים יהודיים במרקם זה מאמינים במין גן-עדן של אחוות סחר-סמים יהודית ערבית ואושר שישרור כאן, בעבור אלה שבחרו בדרך הנכונה. השאר - אופקי ג'נוסייד כבר אמרנו? הנושא של לאומיות ומדינה יהודית הינו כמובן גורם שיש להיפטר ממנו בהקשר זה, או אולי תישאר פסאדה של מדינה כזאת לצרכים בינלאומיים וצרכי סחר.
כך, יתכן שהקמת הגידור כיום סביב קו התפר הינו נסיונה האחרון של ישראל להדוף את העריצות המזרחית, שכלכלת הסמים הינה חלק ממנה. ולמנוע התדרדרות של השתלבות במרחב בנוסח מדינת הצלבנים, שהתנוונה בעינוגי המזרח, הסחר והשימוש בסמיו, עד שהוכנעה.




ההשוואה לאלימות בערי ארצות הברית ובמערב: גורמי הפשע המאורגן האחראים להפצת תרבות פשע-סמים בבתי ספר בארה''ב, עניינם כלכלי גרידה. אין כאן הערך המוסף הלאומני של פירור חברתי ודיכוי האלמנטים החיוביים בקרב הנוער.

לכן ''ניתן לחיות'' עם אלימות זאת, שמטבע הדברים, אינה גבוהה מעבר לנדרש לצרכי כלכלת סמים. בנוסף, קיימים שם מדי פעם התפרצויות ספורדיות של יחידים הזוכים לכותרות שמנות, אך בהיעדר המנוע הכלכלילאומני, היקף התופעה מצומצם.

היעדר האלימות ברחובות ערינו: בניגוד לתופעות של חוליגניזם ואלימות שאינה מאורגנת הקיימת בערי המערב, הרי כאן מדובר בפשע מאורגן בעל גוון-ערכי המטיל משמעת ברזל על חוליגנים בודדים ושומר מפני חוליגניזם בערינו.




http://www.faz.co.il/thread?rep=5809
מיכאל: אין מהפיכה אלא מהפיכה
אורי מילשטיין (שבת, 20/07/2002 שעה 15:16)

אינטלקטואלית.
בריונות הסמים וכלכלת הסמים במערב וקל וחומר בישראל, יסודה בדקדנס התרבותי שאותה חזה פרידריך ניטשה לפני לפני כמאה ועשרים שנה: אלוהים מת, לפי ניטשה ושום גורם קובע נורמות חלופי לא הוצב במקומו. ניטשה הציע חלופה בדמות ''האדם העליון'' התרבותי, אבל בפרסומיו הוא האיץ תהליך של ביקוש אחר אדם עליון גזעי (נאציזם). התוצאה: מלחמת העולם השניה והשואה.

ניוון המערב והמערביות שביטויו הבולט ביותר הוא התפיסה הפוסט-מודרניסטית היום, הוא תהליך שספק אם ניתן לבולמו. ומי שמבקש לנסות לבלום את התהליך הזה, עם סיכויים מעטים להצליח, צריך להיות מודע לאמת שאין מהפיכה אלא מהפיכה אינטלקטואלית (קופרניקאית), ומהפיכה זאת מתחוללת במחוזות של אבני היסוד ובשורשים ולא בצמרות העצים של פרופסורים מאם.אי. טי. של בעלי פרסי נובל ובעלי פרסי ישראל, שיאריכו ימים מרוב נחת, פנסיות שמנות, וטיפול רפואי משופר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5817
אורי: בגידת הפוסט מודרניזם, מתימטיקה, רוח והווייה.
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 16:41)
בתשובה לאורי מילשטיין

מסכים לחלוטין עם עמדתך. אבל: עמדתי לכתוב כאן מאמר על ''פושעי המתימטיקה העמומה ברוח הפוסט מודרניזם'', בפרט ז'אק דרידה.

הכוונה לאלה שדרדרו את רמת המתימטיקה והמדעים בישראל למקום ה- 28 מבין 38 מדינות - בין תאילנד לתוניסיה (כפי שנמצא במבחן ההשוואתי הבין לאומי למתימטיקה, משנת 99 ). כשל המערכות הכללי בהוראת המתימטיקה, כפי שניסחה זאת הוועדה לבחינת לימודי המתימטיקה, בדו''ח שהוגש לפני חודשיים למנכ''לית משרד החינוך, מקורו, כפי שעמדתי להדגים זאת, בהחדרת גישה פוסט מודרניסטית המאפננת את חומרי הלמידה במתימטיקה, בגישה שהובנתה בתחילת שנות ה- 80. הכוונה להוראת מתימטיקה בגישה התבניתית - בעזרת עצמים שונים - מתוך ספרי הלימוד ''אחת שתיים ו...שלוש'' של הוצאת מט''ח.

גישה זאת, מאמצת את גישתו של הפילוסוף שהתווה למעשה את הזרם הפוסט מודרניסטי, דרידה. דרידה קובע בשרירותיות, תוך התעלמות מניתוחים מבריקים של פילוסופים שעסקו לפניו בדיוק בבעייה זאת, כגון אדמונד הוסרל, שיצוגים ומסמנים מוליכים תוך ''העשרה'' (סופלמנטציה) למסמנים אחרים, במין זרימת יצוגים בעלת כיווניות צנטריפוגלית.

הראיתי בהודעה למטה שיש כאן הנחה שרירותית ביותר, בשירות הרטוריקה הכוחנית.

שכן מסמנים או יצוגים אלה אינם חייבים בזרימתם מיצוג למשנהו, בדומה לזרם חשמלי בכבל יחיד (לפי דרידה), דווקא לנוע בקו יחיד, בנתיב צנטריפוגלי המזכיר את קווי קונכיית החילזון. ממצאי המחקר הפסיכולוגי הקוגניטיבי מצביעים דווקא על רב קוויות מבוזרת לכוונים שונים spread of activation .

הדבר החשוב לענייננו כאן הוא שלפי דרידה לא קיימים כלל מסומנים במרחב הסמנטי, שאליהם מורים המסמנים. לפי דרידה, כל מסמן הוא בעל זיקה למסמנים נוספים בלבד, כשהמטען הסמנטי מתעשר - אך גם מתרוקן - בדומה ל''נטישת'' מנענעים בפריטת היד על מנענעי הפסנתר, בתהליך אותו כינה differance .

כך, המושגים המתימטיים הנבנים בשיטה פוסט מודרניסטית זאת, מורים רק כלפי סימנים מתימטיים נוספים, תוך איבוד הזיקה לקבוצות אובייקטים במציאות(כגון - 4 מורה על קבוצה של 4 תפוחים במציאות, ולמעשה על כל קבוצה במציאות בה יש 4 איברים, כפי שניסחו אינטואיציות מתימטיות בסיסיות אלה הלוגיקנים- הפילוסופים ראסל וויטהד ב''פרינקיפייה מטימטיקה'' מתחילת המאה).

בניגוד לכך, על פי השיטה הפוסט מודרניסטית שנבנתה בארצנו שוחרת האוונגרד, הרי מושגי המתימטיקה אינם אלא טקסט של סימנים מתימטיים, טקסט המשחיר על רקע הלוח או הדף הלבן.

לתלמידי המתימטיקה נעשה שחור בעיניים, שכן אינם מצליחים בשיטה זאת לראות את המבנים המתימטיים המרחביים, מבעד לסימנים המשחירים על הלוח.

כך למשל, בכתה ג' התלמיד אמור ללמוד השוואת מספרים בעזרת הדוגמאות הבאות:

לדורון 8 גולות לרונן 6 גולות. בכמה גולות יש לדורון יותר מרונן. בכמה גולות יש לרונן פחות מאשר לדורון?; לדני 6 גולות לדנה 2 גולות יותר. כמה גולות לדנה? לדורון 6 גולות לדני יש 2 גולות יותר מאשר לנועה. כמה גולות יש לנועה?

לדברי הפרופ' להוראת המתימטיקה שלמה וינר, ראש התוכנית להוראת המדעים באוניברסיטת בן גוריון, ''אם הייתי צריך לפתור את סדרת השאלות הזאת בכיתה ג', קרוב לוודאי שכבר בשלב ההוא הייתי מחליט שעדיף לי ללמוד ספרות ולא מתימטיקה''.

כך למשל בשיטה הפוסט מודרניסטית של ''אחת שתיים ו...שלוש'' התלמידים לומדים שחילוק הינו רק היפוך של פעולת הכפל. כך, סימן הכפל המשחיר על הלוח מוליך באמצעות הופכיותו להשחרת סימן החילוק. התלמיד הצעיר לומד כי תוצאת התרגיל 6:2 היא שלוש, כי 2 כפול 3 שווה 6.

מאידך בשיטת לימוד המתימטיקה המסורתית, שהועצמה בסינגפור, שהינה במקום ראשון בעולם במתימטיקה שנים רבות, הרי כשהתלמיד לומד חילוק, הוא רואה מול עיניו בעזרת המחשה ויזואלית, כי פירוש 6:2 הוא שיש שתי קבוצות שבכל אחת מהן שלושה תפוחים. כאן המושג או המסמן מתייחס למבנים בעולם הממשי, ולא לסימנים משחירים חסרי פשר נוספים.

בשיטה זו של התייחסות לעצמים ואופרציות בעולם הממשי לימדתי אגב את בני דניאל, עוד בכיתה א' בה למד באנגליה, את השימוש בשפת התיכנות basic. הדבר לא רק שהביא לקליטה מהירה, אלא גם לגישה אקטיבית ולתשוקת ביצוע אופרציות וכתיבת תוכניות נוספות.

אכן, עמדתי לכתוב על הבגידה והפשיעה כנגד הרוח והשחתת הרוח המבוצעת באמצעות הפוסט מודרניזם.

אבל לאיזה גורם מאז'ורי יש אינטרס שצעירי ישראל יהיו יותר מאשר בהמות חשוכות, נבערות, ומבולבלים במחשבתם החרדים ממחשבה שיטתית?

חרדים רבים למשל סבורים שכך יוכלו לשמר עליונות אינטלקטואלית של חשיבה חדה ולהשיג יתרונות חברתיים.

אנשי כלכלת הסמים, רק מברכים על התדרדרות הרוח, וההתבהמות הקולקטיבית. אדם מבולבל ואנשי אספסוף משכיל הינם גם כאלה הנשלטים בנקל בעזרת רטוריקה שטחית, כפי שראינו ב''תרבות אוסלו'' עליה כתבתי.

יש אלף ואחת דרכים להבעית אינטלקטואל החושב אחרת מאנשי כלכלת הסמים, תוך גימוד קולו. ואולי גם זאת תוך שוד עבודותיו ומסירתם לאינטלקטואלים יקירי כלכלת הסמים, על מנת להאדיר קרנם ולשתלם בעמדות מפתח באוניברסיטאות.

לכן, מהפיכה אינטלקטואלית, אין ערוך לה. אך יתכן שאין היא בפועל ניתנת להתבצע כל עוד אינה מלווה גם במהפכים במבנה הכוח, הכלכלה וההוויה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5823
למר שרון, מס' שאלות.
אריה פרלמן (שבת, 20/07/2002 שעה 17:57)
בתשובה למיכאל מ.שרון

האם תוכל לספק יותר נתונים על בעיית הסמים, כפי שהגדרת אותה, ועל הדרכים בהן היא משפיעה לרעה על מצבנו?

מה כוונתך ב''מהפכים במבנה הכלכלה''?

http://www.faz.co.il/thread?rep=5827
שמרתי נתוני תחקירים וכתבות, וזרקתי. תוכל למצוא
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 18:14)
בתשובה לאריה פרלמן

נתונים וסקירות בחיפוש בארכיון המקוון של הארץ (תשלום מזערי), ויש חומר מפורט, כולל נתונים, למשל אודות היקפי שימוש ותפוצה בבתי ספר תיכוניים, מלפני 3 , 4 חודשים.

כן פורסם ב''הארץ'' לפני כחצי שנה בערך, מאמר ארוך מתורגם, בלווית נתונים, על כלכלת הסמים העולמית, שעלי לחפשו ממושכות.

בניתי תמונת מצב כללית, תיאורטית באופיה, בעזרת קימום נדבכים מידע קיים, תוך היסקים וצירוף אחד לאחד.

לא אכתוב הפעם ''בברכה'' מפאת טיב הנושא והתחושות הקשות שהוא מעורר

מיכאל

http://www.faz.co.il/thread?rep=5824
למיכאל: חזרה לעולם הריאלי על ידי ביטול הדיכוטומיה
אורי מילשטיין (שבת, 20/07/2002 שעה 18:00)
בתשובה למיכאל מ.שרון

למרות שכתבת מה שכתבת, תוכל לכתוב את מאמרך המתוכנן כי על רעיונות אלה יש לשוב, שוב ושוב, לא רק למען הקוראים אלא גם למען הכותב.

מבחינה פרדיגמטית, אני מציע ליטוש את התפיסה הפוסט מודרניסטית, מכוונת הרטוריקה, שבה בראש וראשונה ננטש מושג האמת, ולחזור לעולם הריאלי שבו יש אמת ויש שקר.

אלא שחזרה זאת צריכה להישען על אבני יסוד שיאחדו את עולם הרוח ואת עולם החומר, ובאוניברסיטאות את מדעי הרוח, מדעי החברה ומדעי הטבע. איחוד כזה כבר הולך ונרקם בפיסיקה של הקוונטים ובמדעים הקוגניטיביים. צריך לעשות עכשיו את הצעד הבא:

את אבן היסוד ההכרתית שמכוונת את העולם הריאלי להיות עולם ריאלי, דהיינו לקיים את שרידותו. אבן יסוד זאת היא התכוונות של החומר באמצעות מבנהו, לשרוד בסביבה מאיימת-כליה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5842
אכן אורי, הפוסט מודרניזם נילחם במושג ה''אמת'' בראש
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 21:30)
בתשובה לאורי מילשטיין

וראשונה, בחתירתו/מאבקו להשחתת רוח האדם וביטול האוטונומיה שלו.

שכן ההגדרה הקלסית לאמת מצוייה עוד אצל אריסטו, שהפילוסוף וויטהד אמר עליו, שהפילוסופיה כולה אינה אלא הערות שוליים לאריסטו:

אמת - היחס בין היגדים (מסמנים, יצוגים, בלשון מודרנית) ובין המציאות.

לדוגמא: המשפט ''יורד כרגע ברד בדרום ספרד'' (טקסט, מסמן) הוא אמיתי אם אכן במציאות -יורד ברד בדרום ספרד כרגע. (המסומן - המציאות המסומנת על ידי ההיגד או המסמן).

במשך השנים הוצגו קשיים בתפעול המושג ''אמת'' בפועל.

כך למשל, הגישה הפרגמטיסטית, אומרת שהאמת היא מה שמועיל. הגישה הקונבנציונליסטית -אומרת שאמת היא מוסכמה חברתית, דהיינו מה שרבים מסכימים לגביו שהוא נכון לדעתם.

העובדה שגישות אלא הסתבכו בסתירות קשות ולא היה מנוס אלא לשוב להגדרת האמת של אריסטו, הוסתרה מהציבור הרחב, במה שמכונה בגידת האינטלקטואלים.

דוגמא להסתבכות הפרגמטיזם: ''לאמר שרבין היה מנהיג דגול שנתן מופת אישי רב ערך, הינו בעל משמעות חינוכית חשובה. לכן מועיל לאמר זאת. לכן הדבר בבחינת אמת, על פי הגישה הפרגמטית לפיה אמת -מה שמועיל''.

היכן ההסתבכות?

ההסתבכות הינה במשפט שנכנהו א'
''הטענה אודות רבין (מנהיג דגול, מופת אישי וכד') הינה בעלת משמעות חינוכית חשובה''.

משפט א' הינו משפט אודות המציאות (בדומה למשפט ''ברד יורד בדרום ספרד'').

בשביל להראות את אמיתותו (בשביל שנוכל לטעון את ב' -''הטענה אודות רבין היא מועילה'') - צריך להראות שמשפט א' עומד ביחס של קורספונדנציה - התאמה - למציאות הממשית (לפי הגדרת האמת של אריסטו).

כלומר שאכן במציאות, הטענה שהאיש רבין הוא כזה וכזה - טענה זאת אכן מועילה לחינוך הדור.

הנה, כאן חזר אלינו אריסטו והגדרת האמת שלו בדלת האחורית.

כך גם לגבי הקונבנציונליזם: עליך לתת מידע נסיוני אודות המציאות , לפיו עולה שאנשים רבים מסכימים עם הטענה שטענת. להראות שקיימת הסכמיות מסביב לטענה, הינו שוב עניין של התאמה בין טענה והמציאות המסומנת על ידה. שוב חזר אלינו אריסטו.

בנוסף, הפרגמטיזם מסתבך ברגרסיה אין סופית בנוסח

''מועיל לטעון א'''. טענה זאת נכונה ב'.

מכיוון שאנו מניחים שב' היא אמת, הרי לפי ההגדרה של ''מועיל הוא אמת'' הרי שיוצא שאם נחליף (נחלץ) ''אמת'' ב''מועיל''
נקבל

מועיל שמועיל לטעון א'. וכך הלאה -

מועיל שמועיל שמועיל שמועיל- -- שמועיל לטעון א'.
זאת באופן לא חסום (אין סופי).

אבל הפוסט מודרניזם מחולל בדיוק את זאת - ביטול אפשרות אמת כלשהי. זאת באמצעות הטענה השרירותית
שיש רק מסמנים, אך אין מסומנים (מציאות, אובייקטים, ותהליכים במציאות).

הבגידה ברוח האנושית הינה ברוח פונטיוס פילטוס השואל בציניות ''אבל מה זאת אמת''? יתכן שבמקרה של הפוסט מודרניסטים הבגידה היא גם בנוסח יהודה איש קריות, המקבל את חופן השקלים תמורת הבגידה, כפי שהצביע אורי על חייו הנוחים של הרטוריקן הפוסט מודרניסט: מכירת נשמתך בעבור בצע כסף, נוחות, כסף, והרבה סקס (במקרה של ההוגים עצמם, שהביורוגרפיה שלהם מראה שהם נוטים לתנות אהבים עם כל מה שזז בשטח).

אגב, בשנות ה- 30 הראה המתימטיקאי והלוגיקן הפולני הדגול טרסקי, בעזרת הוכחה אלגנטית, כי ניתן לתפעל את מושג האמת האריסטוטלי מבלי להסתבך בבעייתיות שמקורה ביחס בין השפה והמטה-שפה (כלומר, רמת העל בה מדברים על השפה).

כך, האמת עודנה שם.
אך גם הבגידה ברוח האדם עודנה כאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5876
למיכאל: תשובה לפוסט-מודרניזם
אורי מילשטיין (יום ראשון, 21/07/2002 שעה 8:27)
בתשובה למיכאל מ.שרון

שתי מתודות מוליכות אל האמת:

א. חיפוש אחר אבני יסוד.
ב. תיאוריה מאוחדת.

רצוי לנקוט בשתיהן בעת ובעונה אחת.

גם בפרגמיטזם יש משהו וגם בקונבנציונליזם יש משהו. הפוסט-מודרניזם התלבש על שתי הגישות ודחק אותן לאבסורד. כך נהגו גם הסופיסטים היוונים ביחס לפילוסופים של הטבע שקדמו להם ושחפשו את האמת. אפלטון ואריסטו היו ריאקציה לפוסטמודרניזם העתיק והם הולידו את הפילוסופיה ואת המדע המודרניים.

אם המציאות פועלת על פי דפוסי התפתחות יסודיים, הרי שהגענו לשלב האפלטוני-אריסטוטלי בעידן המודרני. אני נוטל על עצמי את האתגר ומציע תפיסה חדשה, שתהיה תיאוריה מאוחדת המבוססת על אבני היסוד. אלה עיקריה:

א.קיום מבוסס על מידע איך לנטרל איומים המגלם בתוכו גם רצון לנטרלם.זה המידע היסודי והכל נגזר ממנו.
ב. מוסכם שניטרול איומים מועיל וגם לא יכול להיות מוסכם אחרת כי כל מוסכמה נגזרת מן המידע היסודי לעיל.
ג. מכאן שאמת היא המידע היסודי לניטרול איומים וכל אמת אחרת נגזרת מאותו מידע.

זה, מיכאל ידידי הפיתוח האחרון של ''תורת הביטחון'' ואני מציע אותו כחלופה לפוסט-מודרניזם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5878
אורי: אכן, עלינו לחתור לחקר האמת בשיטות רגישות
מיכאל מ.שרון (יום ראשון, 21/07/2002 שעה 9:23)
בתשובה לאורי מילשטיין

ובכל מחיר. ואם יאמר שמחיר האמת גבוה (למשל, פגיעה במיתוס ''חינוכי''), הרי ניתן להפעיל את הקריטריון הפרגמטי, ולאמר שאי האמת (המיתוס) נזקי - דהיינו לא מועיל, שהוא המהלך שאתה נוקט בגישתך.

שכן מה נזקי יותר מהאיום לביטול החיים?
זהו נזק או מחיר אינסופי במהותו, דהיינו הנזק האולטימטיבי, המגמד כל נזק אחר. כך, פרספקטיבת השרידות הינה גם פרספקטיבת המחיר האין סופי, הנזק האין סופי.

ואם יאמר, שקשה במקרה נתון לדעת מה האמת, אך קל לדעת מה מועיל (הגישה הפרגמטית), והמיתוס הינו למשל ''מועיל'', הרי ניתן לאמר שבטווח הארוך המיתוס נזקי לעצם החיים.

יוצא שהמחיר האין סופי שהוא פרספקטיבת השרידות, מצדיק כל מחיר (המתגמד ליד המחיר האין סופי) לחקר האמת.

את התופעה הזאת, של שאיפה לחקר האמת בכל מחיר, אף שהמחיר כואב, מצאתי במחקרי אודות היכולת לחלוקת קשב, כמאפיין את ה''מארגנים'' - אלה בעלי היכולת לחלוקת קשב ואינטליגנציה סימולטנית גבוהה (בספרי ''חלוקת קשב'' 1997).
מאידך, הנמוכים בחלוקת קשב מתגלים כנוטים לדגול בעמדות מסוג:

1) לא טוב להיות יותר מדי סקרן בחיים
2) לא תמיד צריך לדעת מה קורה: הרבה פעמים טוב לא לדעת.
(ראה פרק האישיות בספרי, בסעיף ''עמדות כלפי ידע'')

http://www.faz.co.il/thread?rep=5829
למר פרלמן: ראה נושא מכירת הנשק לערבים מצד יהודים.
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 18:37)
בתשובה למיכאל מ.שרון

מדברי המשטרה ניתן להבין שאין כאן פעולה פרטנית, אלא פשע מאורגן.
המשטרה נקטה לראשונה, באופן רשמי, במונח זה של פשע מאורגן בהתייחס לגניבת ה- 250 מליון בבנק למסחר. (פירסמתי על כך, תוך הבאת קישורים, מאמר ב''אייל הקורא'').

קח את פרשת פי-גלילות: הצמדת המטען למשאית לא נעשה ביו''ש או בעזה, אלא בחולון.

קח גם את הנושא של סייענים יהודים למחבלים. האם מדובר לדעתך בפעולה פרטנית?

בפרשת המכות שקיבלו ערבים מיהודים בשוק ליד התחנה המרכזית בנתניי לאחר פיגוע, פירסמו דוברים ערבים את הדברים הבאים:
יהודי או שניים שהפליאו מכותיהם, לא יצאו ''פטורים מעונש'' - נהפוך הוא. שכן לדבריהם, גורמים ערבים מנהלים רשימות ומעקבים אחר יהודים כאלה ואחרים, ואף ידאגו לרדוף אותם בכל אשר ילכו.

האם סבור אתה שאין מאחורי הדברים תפעול גורמי פשיעה יהודים-ערבים?

יתכן שגם עבדך הנאמן, שבשנות שירותו הצבאי הפריך אחת לאחת רבות מטענות מסע התעמולה הערבי כלפי הקהיליה הבינלאומית, וגם מצא נתונים של שלטונות המנדט, מהם היה ניתן לחשב את היקף ההגירה הערבית לפלשתינה בעקבות ההתיישבות היהודית - יתכן שגם אני לא יצאתי פטור בלא כלום בתקופה לאחר השירות. ואולי שילמתי ומשלם מחיר יקר.

תשאל, איך הם יודעים? התשובה: הם יודעים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5830
נ.ב. כיצד ידעו המחבלים הערבים שהשתלטו על אוטובוס
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 18:50)
בתשובה למיכאל מ.שרון

ליד דימונה, להרוג דווקא את האדם היחיד שהיה מדען בכיר בכור בדימונה מבין עשרות נוסעי האוטובוס? זאת אף על פי שלא ישב במקום בולט?

http://www.faz.co.il/thread?rep=5831
שרון, למה אתה מתכוון בשאלתך? על מה מדובר?
ראובן גרפיט (שבת, 20/07/2002 שעה 19:00)
בתשובה למיכאל מ.שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=5833
יתכן שהרצח המסויים נעשה בעקבות מידע מוקדם. יתכן
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 19:10)
בתשובה לראובן גרפיט

גם שהדבר מקרי, אך הסבירות לכך אינה גבוהה, שכן האוטובוס היה מלא, דומני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5834
ישנו, אכן, שיתוף פעולה פלילי
אריה פרלמן (שבת, 20/07/2002 שעה 19:47)
בתשובה למיכאל מ.שרון

בין גורמים יהודיים לערביים בעולם התחתון. האם אתה חושב שזאת הבעיה העיקרית?

אנא הרחב לגבי עניין ההגירה הערבית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=5843
למר פרלמן - בשעות הקרובות אעשה זאת בכתבה נפרדת
מיכאל מ.שרון (שבת, 20/07/2002 שעה 21:36)
בתשובה לאריה פרלמן


http://www.faz.co.il/thread?rep=42996
אורי: בגידת הפוסט מודרניזם, מתימטיקה, רוח והווייה.
פנחס (יום שלישי, 16/03/2004 שעה 23:57)
בתשובה למיכאל מ.שרון

אנשי מט''ח שיצרו את שיטת הוראת המטמטיקה הזאת אינם פוסטמודרניים
מקור גישתם הוא תפיסת המתימטיה כשפה פורמלית אקסיומטית.
למעשה אני חושב כי המסד להצגת האריטמתיקה כפי שתיארת היא תורת החבורות.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.