פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בשולי האירועים א': מדינת הטיפשים
יוסף אליעז (שבת, 13/03/2010 שעה 14:00)


בשולי האירועים א': מדינת הטיפשים

יוסף אליעז



העם היהודי התגאה תמיד בחכמיו. עם קטן ממנו צמח ספר הספרים; בניו היו תמיד בחזית המדע, הספרות והשירה, הפילוסופיה, הרפואה והיכן לא.
לטוב או לרע – היהודים עמדו בחזית מהפכות, גם במהפכת אוקטובר ברוסיה.
אבל- משהו קרה במדינת היהודים. לפתע הטיפשות מבצבצת בכל פינה, למן מוסדות השלטון העליונים ועד לאביונים וחסרי-הבית ואין מבין כיצד זה התדרדרנו כה.
היכן להתחיל? זו בעיה, כי גדול מצע הטפשות. בכל מקום שתיגע היא תדבק בידיך ואין מציל. נזכיר רק כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה.

א. ביקור סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן בישראל: ביקור ידידותי, שהיה אמור לשמש שיא של הקשרים הידידותיים בין שתי הדמוקרטיות, זו הענקית מעבר לים וזו הקטנה כאן, הפך לשרשרת בזיונות, בה ספגנו מנה כבדה של גינויים, עלבונות, פגיעה ביחסי-החוץ עם מרבית המדינות בעולם המערבי ועם ארה''ב. ערערנו את הבסיס למשא-ומתן עם הפלסטינים (מבלי להתייחס כאן לשאלה אם יש למו''מ זה טעם או סיכוי, ולתרגילים שעושה אבו-מאזן). מדוע? האם היתה כוונה להוכיח נחישות כלפי האמריקאים? לא. אז מה כן היה פה?

ובכן היו שתיים: האחת – טפשות שקשה למצוא כדוגמתה; והשניה- חוסר יכולת ממשל ושליטה שהפגינו ראש הממשלה נתניהו, ושר הפנים, אלי ישי (בהנחה שהאחרון אכן לא ידע על הכוונה לפרסם תוכניות הבניה במזרח ירושלים דווקא בימי ביקורו של סגן-הנשיא). תנועת החרות שקדמה ל'ליכוד', השתמשה גם בסלוגן: ''אלוקים, לשלטון בחרתנו''. לקח לו, לקב''ה, הרבה זמן לממש סיסמא זו אלא שֶׁמֵּאָז מתברר, חדשות לִבְקָרִים, שאולי התנועה נבחרה לשלוט אך מישהו שכח ללמדה שלטון מהו.

לבל תהיינה אי-הבנות: ראש הממשלה צודק. ירושלים היא בירת ישראל, ואין לשום מדינה, גדולה וידידותית ככל שתהא, זכות להכתיב לישראל אם וכיצד לבנות בבירתה. אבל: זכות לחוד וטיפשות לחוד. פה הטיפשות פגעה בזכות, לפחות בעיני מי שאינו ישראלי.
מי יתן את הדין על הטיפשות? אף אחד. בישראל אין עונשים על טיפשות.

ב. ''הלשנות'' או הפצת דיסאינפורמציה בתחרות בין תעשיות נשק ישראליות: ממש בימים אלו מתפרסם שתעשיה ביטחונית ישראלית, שלא זכתה במכרז ליצוא מל''טים (מטוסים ללא טייס) בעשרות מיליוני דולר מישראל לקולומביה, חשודה שהפיצה בקולומביה מידע, נכון או כוזב, שהחברה הישראלית שאכן זכתה במכרז שילמה כאילו שוחד כדי לזכות באותו מכרז. מדובר בעסקה בהיקף של 50 מליון דולר, שהיא חשובה מאד לכלכלת ישראל, ואם תבוטל – סביר שההזמנה תינתן לחברה מִתְחָרָה זרה, לא ישראלית, ואלפי מפרנסים ישראלים יחושו ביטול הזמנה זו בפרנסתם.
מעבר לזה: טענה על תשלום שוחד פוגעת בישראל. כל מתחרינו ישמחו לחזור על טענה זו בכל מכרז בינלאומי שישראל או חברה ישראלית, תשתתפנה בו. מעבר לכך: במדינות שונות, בהן המשטר נגוע בשחיתות, שמעו שניתן לכאורה לדרוש מיצואניות ישראליות שוחד... הנזק הוא עצום גם אם מנכ''ל משרד הבטחון יוכיח שלא היתה זו אלא השמצה ודיסאינפורמציה.

התעשיה האוירית, שבצד הישגיה העצומים גם עלתה למשלם המסים הישראלי סכומי עתק בשנותיה השחונות, מצויה כל העת במבחן כדאיותה וחיוניותה למדינה. זו חברה ממשלתית המתחרה בחברות פרטיות המוכיחות כי ניתן להתחרות בה בלי סיוע ממשלתי. אם חלילה ממנה יצאה הרעה – הרי ששוב שָׁבָה וְנִיסְרָה בענף עליו היא יושבת...

ג. התרת הפגנות נגד יהודים בשייח ג'ראח והפגנות כנגד ערבים בכפר השילוח (סילואן).
זכות ההפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה וחובה לשמרה ולאפשר לאזרחים להביע דעתם, לרבות מחאתם במקרה הראוי. זכות ההפגנה היא חלק מחופש הבעת הדעה, ואין חולק על חשיבותן.
אולם שוב: זכות לחוד וטיפשות לחוד.

בצד חופש הבעת הדעה קיימת גם הזכות לשלמות הגוף וְהַקִּנְיָן. אין להתיר למשטרה למנוע הפגנות, אולם יש להותיר בידיה את שיקול הדעת מתי והיכן. אין טעם לקיים הפגנה כאשר ברור שלא באה אלא להלהיט את הרוחות ולהביא לשפיכות דמים ולהרס רכוש.
ניתן היה להפגין נגד ההתנחלות היהודית בלב שייח'-ג'ראח גם במרחק של כמה מאות מטרים מן השכונה. הרי ההפגנה לא באה לשכנע את הערבים שההתנחלות פסולה, או לשכנע את המתנחלים היהודים לוותר על התנחלותם. הכוונה היתה לעורר דעת קהל, להביא לצילום ההפגנה בכלי-התקשורת, ולהשיג רייטינג לרעיון ואם אפשר, באותה הזדמנות, להשיג גם רייטינג אישי...

המשטרה הציעה, לאור התלהטות הרוחות הקיימת ממילא בימים אלו, לקיים את ההפגנה במרחק של כ-‏300 מטרים מבתי 'המתנחלים'. בית המשפט העליון קבע שיש להתיר את ההפגנה הראשונה. אם ישפך שם דם יהא זה דמם של המפגינים והשוטרים. לא דמם של השופטים. אלפי שוטרים לא יזכו ליום מנוחה בחיק משפחתם. לדעתי- זו החלטה מוטעית ולא תסווג כשיא החוכמה.

ד. הגברת שרי אריסון מחזיקה, לפי מה שקראתי בעיתון, בכ-‏12% ממניות בנק הפועלים, אך מניות אלו מקנות לה שליטה בבנק אשר רוב מניותיו מפוזרות בידי הציבור ודומה שהיא עושה בבנק כמעט כרצונה.
לגב' אריסון תאגיד צדקה גדול שהיא עומדת בראשו, והיא עושה שם פעילות מבורכת. מסתבר שבבנקאות אינה מבינה הרבה. היא נותנת אמון באנשים גדלי-גוף ומקריחים. כאשר הדבר קורה בתחומה האישי - יבושם לה. אולם כאשר היא מרשה לעצמה להשתלח בנגיד בנק ישראל, מבלי שתעשה קודם בדק-בית - התנהגותה צריכה להדאיג את כולנו.
גם עתה, כאשר מעט מפרטי החקירות דלפו לידיעת הציבור לא ראיתי שהתנצלה בפני הנגיד ובפני המפקח על הבנקים.

שוב: התנהגות שאינה מעידה על חכמת-יתר. אולי ראוי לה למנות אנשים ראויים למשרות הבכירות בבנק, החל מהיו''ר וכלה במבקר הפנים ולהתפנות יותר לעסקי הצדקה החשובים שהיא מנהלת?
הבנק עומד בפני ''תביעה נגזרת'' – תביעה בה בעל מניות דורש שהחברה שהוא אוחז בחלק ממניותיה תתבע בגין הנזקים שנגרמו לה. יש לקוות שהתביעה תוגש ואולי אז ייעשה סדר בבנק ענק זה המחזיק בכל-כך הרבה כספי ציבור.

ה. מדברים רבות על ענישה. העיתונות מותחת ביקורת (מוצדקת מאד לעתים) על עסקאות הטיעון בפלילים ועל ענישה קלילה של רופא שנטל שוחד, עברייני תנועה שגרמו למוות ונדונו לעבודות שירות, ועוד ועוד.
אצלנו שודד ששדד כמה מאות שקלים עשוי להשפט לחמש שנות מאסר, ובצדק. אולם דומה שבתי-המשפט מקילים מאד בעבריינים הכבדים באמת. ככל שהאילן גבוה יותר כן הוא מטיל צל גדול יותר על כולנו.

שר שסרח ונטל שוחד, שכפר בעבירות, השמיץ את מערכות התביעה, נדון, כמו שר אוצר שגנב מקופה שהיה מופקד עליה מאות אלפי שקלים, לשנות מאסר בודדות. איש מהם לא היה צריך לצאת מהכלא לפני שישא לפחות בעשר שנות מאסר. אותו בניזרי הנכבד, שטרם גמר להטיח האשמות במערכות החוק, וטרם ריצה מחצית שנת מאסר - כבר העז לבקש חנינה. האמת- אינני בטוח שלא יזכה בה. מי ששמע את נשיא המדינה יוצא בישיבת פוניבז' בזכות בחורי-הישיבה המשתמטים מצה''ל לא יתפלא אם באותו מחול לנשיאת-חן בעיני החרדים גם בניזרי יחונן.

ומה עם אותה אתי אלון שגנבה רבע מיליון שקלים ומוטטה בנק בישראל? לכמה שנים היא נדונה? נזכיר כי בארה''ב נדון מיידוף, בן השבעים, לחמישים שנות מאסר. אצלם אין ניכוי שליש בגין התנהגות טובה...

יכולתי להביא עוד ועוד דוגמאות לטפשות בה אנו מנהלים את חיינו כאן. ראינו את ראשי השב''כ והמוסד לשעבר, שזכו והיו לשרים בישראל, ולתמוה כיצד גופים אלו פעלו היטב תחת אנשים נבונים אלה. אלא שעיני כבר דומעת...
בתפילת הבוקר מתפלל העם: ''הנותן לשכווי בינה''.
אם התרנגול קרוי ''גבר'', מה נעשה אם לגברים ניתנה בינת אותו בעל-כנף.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אז כולם טיפשים. מי חכם?
ע.צופיה (שבת, 13/03/2010 שעה 14:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנוהג להסתכל על הדברים מגבוה ובדיעבד אינו מעיד על חכמה יתרה הוא מעיד יותר על התנשאות.
ישראל הודיעה בעת הקפאת הבנייה בהתנחלויות כי זה אינו חל על ירושלים. ידעו על כך האמריקאים,הפלשתינאים,המצרים,הליגה הערבית וכל הטיפשורת בישראל. לכן אין בהודעת הועדה המחוזית על בנייה נוספת בירושלים מלשנות משהו. הפלשתינאים ניסו להשיג יתרון דיפלומטי מהכרזה זו וביידן והבוס הלא חכם שלו נפלו שוב בפח.
למיטב ידיעתי לגב.אריסון יותר מ-‏12.5% מהמניות,בכל אופן היא בעלת השליטה בבנק הפועלים ללא-ערר. עם כל הכבוד לנגיד בנק ישראל ועוזרו,עדיין מותר לחלוק עליהם. ולגבי החשדות כנגד מר דנקנר,יו''ר הבנק לשעבר,כדאי לקרוא על החשדות שהיו למשטרה כנגד מנהלי סניף מסוים של בנק הפועלים ולקרוא מה אומר על כך בית המשפט כאשר החלו להגיש את העדויות. לכן חשדות של המשטרה כנגד אנשי ציבור וידוענים קרובות יותר לעורבא-פרח מאשר לאישומים.
אני מסכים איתך שמערכת הענישה כשלה והחנינות הפכו למובן מאליו.אבל זה חלק מהמערכת המשפטית שכל כך שונאת ביקורת.
_new_ הוספת תגובה



ישנה כאן עוד בעיה
דוד סיון (שבת, 13/03/2010 שעה 14:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראש הממשלה או מי משריהם לא אמורים לדעת כל פרטי הפרטים של המתרחש בתחומם. לכן בהחלט קיימת האפשרות שהם באמת, באמת לא ידעו על כך שעומדת להתפרסם הודעה של הועדה המחוזית. לכן אם יש כאן טיפשות מצידם היא קשורה בכך שהם לא לקחו בחשבון שבועדה המחוזית יהיה מישהו שידאג לפרסם את העניין כדי להביך אותם.
_new_ הוספת תגובה



ישנה כאן עוד בעיה
ע.צופיה (שבת, 13/03/2010 שעה 17:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני טוען שאין שום חשיבות להודעת הועדה.לטעמי ,ישראל צריכה לבנות בירושלים בצד גדר המערכת כמה שיותר,כולל שכונות ערביות.זו תהיה ההמשה הגדולה שירושלים אינה על שולחן הדיונים.
בכל שלב שהייתה הודעה כזו והפלשתינאים היו רוצים לנצלה,הם היו מנסים לנצל אותה לקידום יתרון פןליטי. לצערנו הלא-חכם בבית הלבן ויועציו נפל בפח של הפלשתינאים.
אסור לנו בענין ירושלים לוותר כהוא-זה כי אז אנו שמים אותה על שולחן הדיונים.
מי שטיפש בארוע זה, מלבד הנשיא האמריקאי היא הטיפשורת הישראלית שמצאה עוד הזדמנות ללגלג ולהשפיל את הממשלה. לא תמצא זאת בתקשורת האמריקאית.
מפליא כמה צרת אופקים יכולה להיות התקשורת.
_new_ הוספת תגובה



ישנה כאן עוד בעיה
דוד סיון (שבת, 13/03/2010 שעה 19:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התייחסתי לטענה שהטפשות היא בדרג הממשלתי, לא
לשאלה מהי המדיניות הנכונה ביחס לירושלים.
_new_ הוספת תגובה



ישנה כאן עוד בעיה
ע.צופיה (שבת, 13/03/2010 שעה 20:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר וכל עמך ישראל הם חכמים ונבונים ויודעים היטב מה צריך לעשות ומתי,הרי לא נשאר לטיפשים מפלט אלא בממשלה.
_new_ הוספת תגובה



היתה לנו מדינה מאזדה וביבי הפך אותה לטויוטה
זוזי רמש (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 16:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פול גז, גיר הילוכים תקוע, וביבי נוהג את הטויטה המורד המדיני.אז איפה החכמים איפה?
_new_ הוספת תגובה



היתה לנו מדינה מאזדה וביבי הפך אותה לטויוטה
ע.צופיה (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 19:15)
בתשובה לזוזי רמש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פה בפורום.
_new_ הוספת תגובה



אז כולם טיפשים. מי חכם?
אריק פורסטר (שבת, 13/03/2010 שעה 22:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מאמין שביידן ו''הבוס הלא חכם'' שלו נפלו בפח. לדעתי, נתניהו נפל בפח שהטמין לו ישי. העתונות הישראלית כמעט והתעלמה מהשטיפה שהילארי נתנה לביבי, ושזכתה לכסוי מקיף בעיתונות האמריקאית. בעיני האמריקאים, היא עשתה לביבי את הגירסה שלה ל''תרגיל אילון'' וביזתה אותו בפומבי, בצורה שלא נעשתה לראשי מדינות ב-‏50 השנים האחרונות.
_new_ הוספת תגובה



אז כולם טיפשים. מי חכם?
ע.צופיה (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 1:36)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוכמה (או טיפשות)שרואים מחופי קליפורניה לא רואים מפה.
מעניין מדוע יותר ויותר אמריקאים מתאכזבים מנשיאם תוך זמן כה קצר?
היתכן שחלו בעיוורון?
_new_ הוספת תגובה



אז כולם טיפשים. מי חכם?
אריק פורסטר (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 9:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, פסח, הסיפור הגיע כבר לעיתונים הישראלים, וממשלת ישראל - או מה שנותר ממנה - מתחילה להידמות יותר ויותר לאותו עכבר שנהג לשאוג, לפני שהחתול הופיע.

אבל אתה, פסח, אתה יהודי גאה שמסוגל לעמוד בפני הפריץ ולהסביר לו שהוא טיפש. הבעיה היא שאתה, רמת החיים שלך ואפילו הפנסיה שלך באים כולם מכיסו של אותו פריץ, וכדאי שתזכור זאת. יהדות ארה''ב, זו שאתה אוהב לבזות למרות שגם היא מממנת חלק מרמת החיים שלך, תעדיף בעת משבר להתייצב לימינו של ברק אובמה ולא מאחרי נתניהו.

כל זה קצת עצוב וקצת שונה מהתובנה שיש לך על המציאות ב-‏2010, אבל כבר אמר הנביא, Life's a bitch.
_new_ הוספת תגובה



אתה חי בסרט רע מר פרוסטטר
יענקלה (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 9:41)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת ישראל מזמן לא חיה מכיסו של הפריץ.
התמיכה האמריקאית אינה מגיעה אפילו ל - 2% מהתקציב הממשלתי .השנתי- הישראלי

נגיד הבנק רוכש כל שנה 40-50 מליארדי דולר כדי לתמוך בכלכלה האמריקאית.

כשאני מגיע לאירופה, ומנסה להחליף את הדולרים המקרטעים שלך אף אחד לא רוצה לקחת.

לעומת זאת שקלים מתקבלים בברכה - בכל מדינות אירופה , אסיה ואפילו במדינות ערב.

הכלכלה הישראלית ממריאה כל שנה בקצת של 2-5 אחוזים, ואף בנק לא התמוטט בגלל הרפתקאות פיננסיות.
אחוז האבטלה ירד מ-‏7% (וכמובן שעדיין מקטרים.)
אתה חי בסרט רע , שיוצר אולי בשנות השבעים או השמונים של המאה הקודמת.
בינתיים השקלים שלי קונים כל חודש כמה מליארדי דולרים כדי לתמוך בפנסיה שלך.
_new_ הוספת תגובה



אתה חי בסרט רע מר פרוסטטר
ע.צופיה (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 13:40)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יענקלה, מצאת אובייקט רע להבנה.
_new_ הוספת תגובה



אז כולם טיפשים. מי חכם?
ע.צופיה (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 13:39)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על חוכמה וטיפשות כבר דיברנו?
כנראה שעל טיפשות יהיה עוד הרבה מה לדבר.
_new_ הוספת תגובה



אז כולם טיפשים. מי חכם?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 17:15)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי ישראל היה המזרח התיכון בדומיננטיות של רוסיה או ברה''מ כבר עשרות שנים .
יש סיוע אמריקאי לישראל אך הוא לא ניתן רק מטוב לב .
טוב לב הוא חלק מהסיבה שארהב תומכת בנו אך האיטרס האמריקאי הוא חלק עיקרי בתמיכה זו .
ארה''ב שהיא מעצמה עולמית מחזיקה צבאות וגייסות בחלקי עולם שונים לצרכיה .
ברדיוס משמעותי במזרח התיכון אין בזה צורך בגלל קיומה של ישראל .
היות ואתה אמריקאי תבדוק כמה עולה לארהב חילות המשלוח למקומות שונים .
אתה תגלה שרק הצבא בעירק מאז הפלישה של עירק לכווית עלה למשלם המיסים האמריקאי יותר מכל הסיוע לישראל מאז 1948 .

אני גם מציע לך ללמוד מה הם יחסים סימביוטיים . Symbiosis . יש בויקיפדיה .
_new_ הוספת תגובה



אז כולם טיפשים. מי חכם?
אריק פורסטר (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 21:39)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע, אריה, הכל נמצא בויקיפדיה.
_new_ הוספת תגובה



Ω אתם מסתבכים במלחמות האימפריאליסטיות שלכם בעיראק ואפגניסטאן
איתן אדיר (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 23:03)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

₭ ועכשיו אתם רוצים להפיל את התיק הזה על ביבי.
אנחנו מכירים את האמריקאים. הם חושבים שאת השכל נתנו להם בשביל לישון ואת הישבן בשביל לחשוב.
_new_ הוספת תגובה



מה הועלת ? מה שיפרת ? כלום !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:45)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הויקיפדיה היא כלי זמין ונוח למי שמשתמש במחשב .
לנושא שבדיון לא הוספת דבר . ולנו הוספת שאינך יודע . . .
_new_ הוספת תגובה



אז כולם טיפℓים. מי חכם?
איתן אדיר (יום ראשון, 14/03/2010 שעה 22:57)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

∑ אז מה? האובמבה שלך פתאום חכם? מה? למה? מה קרה?
אובמה לא מבין שזמנו עבר? הוא מוכיח באמריקה שהוא כלום.
רק מקריא ומדבר מול המסך. מסכנים הפועלים הקטנים שצריכים לכתוב לו את ¢הנהומים שלו.
נזכיר לו את זה בנובמבר 2010 ושוב בנובמבר 2012.
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
יוסף אליעז (יום שני, 15/03/2010 שעה 2:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית - תודה על המחמאה או ההערה לגבי התנשאות. הבנתי שאתה לא יכול בלי איזו השמצה לכותב. יבושם לך... עד שתקבל את מסיכות האב''כ שהחלו שוב לחלק.

שנית- הדגשתי שיש לנו זכות מלאה לבנות בירושלים. לא זו היתה השאלה . הבעיה היתה בעיתוי. לצאת בהצהרה כזו על אישור תוכנית דווקא כאשר סגן נשיא ארה''ב כאן- זו הטפשות בהתגלמותה. כבר אמר החכם מכל אדם [למעט ע. צופיה, כמובן]: ''לכל עת ולכל זמן תחת השמים...''

שלישית - בישראל כמעט שאין לנו civil servise , לאמור: מנגנון פקידותי של עובדי ציבור, או משרתי ציבור. רוב הפקידות הממשלתית בדרג הבינוני ומעלה היא מפלגתית. כל שר הכניס את אנשי מפלגתו למשרד שהשר עמד בראשו. זה לא החל עם צחי הנגבי או אהוד אולמרט.
כאשר בן-יהודה המנוח היה שר הפנים כל העובדים החדשים באו משורות אחדות העבודה ומפ''ם. בימי יוסף בורג- באו משורות הכיפות הסרוגות של המזרחי והפועה''מז, בימי אריה דרעי ואלי ישי - מחובשי הכיפות השחורות.

חלק ניכר מאנשים אלו, שאגב לא היו תמיד המועמדים הטובים ביותר לתפקיד, שמר אמונים למי שמינה אותם, ולא לשר החדש שהגיע ממפלגה אחרת. הם אמנם עובדי מדינה אך גם משרתים את מפלגתם.שיטת שני הכובעים מאד מקובלת אצלנו.

מנחם בגין בתמימותו האמין שהשירות הציבורי פה הוא כמו באנגליה, והרבה הרבה קשיים נגרמו לו בנסיונותיו לממש את מדיניותו.

בנימין נתניהו חפץ בשקט תעשייתי בכל מחיר, ונותן לשרים ולסגני השרים, במיוחד לאלו שאינם ממפלגתו, כמעט יד חופשית בניהול משרדיהם [ראה כל התקלות והנזקים שהביא עלינו סגן שר הבריאות, ובנית ומיגון חדר המיון בבית החולים באשקלון בשל כמה קברי פלשתים שנתגלו שם אינו הנזק האחרון].

אכן כך שומרים על שקט תקשורתי, אך הורסים את המדינה ומאבדים את השלטון. ממש חבל.

רביעית - היה פה מי שכתב שארה''ב מספק לנו רק 2% מתקציבנו. אינני בקיא במספרים, אך אני מסופק מאד אם זה נכון. הסיוע הבטחוני גדול מאד.
אני עוד זוכר כיצד במלחמת יוה''כ אזלו המלאים שלנו, ובעיקר התחמושת, ונזקקנו לרכבת האוירית האמריקאית.
אסור לתת לאמריקאים לנהל לנו את נמדינה, אך צריך טפשות קיצונית לנשוך ידו המושטת [שלא לאמר המלטפת] של ידיד.
אמנם זה מקובל בתוך ישראל. בה מרצים באוניברסיטאות בישראל תומגים בחרם אקדמי על ישראל, בה מקבלי פרס ישראל יורקים בפני מענידי הפרס, ובה במאים המממנים את סרטיהם בתקציב ישראלי מתכחשים למדינה.
אינני מציע להפוך זאת למנהג ביחסי-החוץ בכלל, ועם ארה''ב בפרט.

חמישית- לגבי אתי החמודה שמוטטה את הבנק לסחר חוץ טעיתי, לא דובר שם ברבע מיליון אלא ברבע מיליארד...

ע. צופיה -הבמה לרשותך. נסה להתנשא. זה יועיל לך.
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
ע.צופיה (יום שני, 15/03/2010 שעה 5:54)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני בא להתנשא עליך. זאת לא חוכמה.
שיטחיות מרגיזה אותי ולכן אני מגיב כפי שאני מגיב.
א.כולם יודעים שהבנייה בירושלים לא הוקפאה,כולם הבינו שנתניהו (וספק אם ישי)לא ידע על עיתוי הדיון בועדה המחוזית לבנייה. יש פה נסיון להשגת יתרון פוליטי הן מצד הפלשתינאים ןהן מצד האמריקאים. בסיכומו של דבר ,כנראה, יסתבר לשניהם שפעלו בטיפשות.דחיית הדיון, למשל, בועדה המחוזית בעניין בנייה בירושלים,פירושו של דבר שירושלים על שולחן הדיונים ובנקודה זו דעות שנינו מזדהות.
ב.מר אליעז, יש לי חדשות בשבילך,בכל העולם השרים ממנים עובדי מדינה בכירים לפי השקפת עולמם הפוליטית. איני בקיא בנעשה בבריטניה,אך אם להסתמך על סדרת הטלויזיה ''אדוני השר''ו''אדוני ראש הממשלה'' הרי גם שם אותה שיטה.
על ,טמני-הול'' שמעת?
ג.לגבי בית החולים באשקלון. אינך רואה את הכוס המלאה. שנים רבות לא בנו שם את חדר המיון החדש בגלל קברים. הנה בא שר בריאות חדש וראה זה פלא, בונים.
האם הצלחתי להתנשא עליך?
_new_ הוספת תגובה



יש לנו שרות ציבורי טוב
דוד סיון (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי דבריו של אליעז רוב עבודת השרות הציבורי נעשית על פי דבר מפלגה כזאת או אחרת. זאת שטות!

בודאי שאם נסתכל אחורה עשרות שנים תמצא מקרים מהסוג שתיאר אליעז ותיארת אתה. אלא שמאז השתנו החוק והמציאות די הרבה ועובד שמונה מסיבות פוליטיות יתקשה מאד לשרת את היעד המפלגתי כאשר זה נוגד את היעד המקצועי. בזמני הכרתי גם לא מעט עובדים של השרות הציבורי שלא הכירו התנהלות לא מקצועית.
_new_ הוספת תגובה



יש לנו שרות ציבורי טוב
ע.צופיה (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטחיות כבר אמרנו?
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
יענקלה (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי תמורת תצלום עם אובאמה על מדשאת הבית הלבן.
לך תדע, ביבי איש הפכפך , ולא אמין.- השאלה היא על מה עוד התחיב.
אין לי כל דרך אחרת להבין את עצמת הכעס האמריקאי על פעולה של משרד הפנים - אשור תכניות בנין ערים שהתחילו להגישם בשנת 2003
אם ההנחה שלי נכונה הרי שצריך לדרוש מביבי הבהרות, על מה התחייב .

אם ההנחה שלי לא נכונה, וההשתלחות היא מעשה של האדון אובאמה בואסאל ביבי הענין חמור מאוד.
מחר תתערב הקלינטונית בבניה של יהודים בערים מעורבות, חיפה, יפו, עכו.

התורקים החזירו שגריר על מעשה פחות בהרבה- .
במדינה נורמאלית היתה מתארגנת הפגנה של ''ארבע מאות אלף'' מול שגרירות ארצות הברית כדי להבהיר להם שאנחנו מדינה ריבונית ולא אסקופה נדרסת.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:52)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתי שאלות
1 - כיצב אפשר להגיב בישראל נגד הממשל ולא נגד ארה''ב ?
2 - כיצד להגיב באופן שהממשל האמריקאי יקבל את עמדות ישראל ?
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
ע.צופיה (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אסור להגיב ישירות נגד המימשל.
בארה''ב, בניגוד לישראל, הציבור רואה במימשל כמייצגו הבלעדית וכל פגיעה בו היא פגיעה בעם האמריקאי.
הפעולה הנכונה היא ''חריש'' בדעת הקהל האמריקאית,היא המשפיעה הגדולה על התנהלות המימשל.
_new_ הוספת תגובה



אובמה יודע לשחק כדורסל .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/03/2010 שעה 7:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדרש פחות מאמץ להשפיע על צמרת שלטונית ומעצבי דעת קהל מאשר על 300 מיליון אזרחים ולמעשה על חלקם המצביע .
מה שקרה עם אובמה זה שהוא מחובר לקבוצה אחרת ושהוא צמח בתוך מאבק סוציאלי פנימי ואין לו מושג בעניני חוץ .
הוא כושל ביחסים עם רוסיה , עם קוריאה , עם סין , עם הערבים , עם ישראל .
הוא ביקר את מדיניות בוש בעירק , דבר שהיה ''סוס בחירות'' שלו וכעת נראה שבוש צדק .
אובמה עומד לשקוע באפגניסטאן והצבא שם כבר טוען שיחסי ישראל והפלסטינים מכשילים את המאמץ האמריקאי באפגניסטן .
אין לאובמה פתרון לבעיה המתפתחת בפקיסטן אשר שלטונה משתנה בהדרגה .
אין לאובמה פיתרון לבעית היסוד בכלכלה האמריקאית .

לדעתי התנהגותו כמו סופר-סטאר תרמה הרבה לבחירתו , אך כדי להוביל מדינה בצורה מצליחה צריך יותר מזה .
_new_ הוספת תגובה



אובמה יודע לשחק כדורסל .
ע.צופיה (יום שני, 15/03/2010 שעה 7:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדרש פחות מאמץ-נכון.
אך העם האמריקאי, בניגוד לחלק מהישראלים, הוא עם פטריוטי מאוד. פגיעה בסמלים ''נלקחת'' ברצינות רבה ומעוררת כעס ומשמטה. והמימשל הוא אחד הסמלים החשובים ביותר בארה''ב ונושא לגאוה לאומית. לכן יש להזהר מאוד באפשרות לפגיעה בו.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
יענקלה (יום שני, 15/03/2010 שעה 8:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמריקאים מעריכים תגובות ישירות וכנות.
אם ביבי היה גבר, היה מכנס מסיבת עיתונאים, ובאנגלית משובחת, מקריא את הפרק המעגן על זכותנו היהודים על הארץ מספר התנ''ך המוכר כל כך לאמריקאים -(שהינם ברובם עם דתי)
היה מדבר לאובמה בכבוד ובעדינות , באינטונאציה של מטיף אבנגליסטי על הצורך לשמור על הברית הזו, ומזכיר כי אבות האומה האמריקאית אמצו את התנ''ך כספר המוסר שלהם- אפילו על הדולר יש את הסלוגן in god we trust''
נאום כזה ישפיע הרבה יותר מהקומבינות של ביבי.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
ע.צופיה (יום שני, 15/03/2010 שעה 8:23)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון אם הכעס היה אמיתי.
אך, לשיטתי, הכעס מבויים ונועד להשיג מטרות מעשיות,הרי נאום כזה רק יעורר ליגלוג.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/03/2010 שעה 10:42)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אובמה אינו בא ממחוזות האמונה הנוצרית העמוקה .
הוא מוסלמי שהתנצר בגיל 8 .
הוא בן לגבר מקניה ולאישה מהשוליים ההיפיים הקיצוניים .
הוא נולד במדינה שסופחה לארצות הברית רק 50 שנה לפני שנולד .
הוא כושי וחלק מהציבור הכושי שרבים בו המוסלמים ורבים בו שחושבים שהלבנים של היום צריכים לפצות את הכושים של היום על פשעי הלבנים בעבר .

קומיקאי כושי שאינני זוכר את שמו אמר - לא איכפת לי שאתה הגעת מרומניה רק לפני 10 שנים ואינך אחראי לעבדות שלנו . אתה לבן ואני שונא לבנים .

זה אובמה . זו מדיניותו . וכמובן גם לו יש יהודי-חצר שהוא גם בן של יורדים מישראל . זה אפילו יותר טוב .

זה הבסיס עליו נוספת העובדה שאינו מבין ביחסי חוץ .
הוא אינו יודע מה טוב לארה''ב . הוא לא מבין שתמיכה בישראל טובה לארה''ב . סימביוזה .
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
אריק פורסטר (יום שני, 15/03/2010 שעה 18:01)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מענין כמה שטויות ניתן להכניס לתוך תגובה אחת. כל מה שכתבת על אובמה הועתק כנראה מאתרים ניאו-נאצים המתמחים בשנאת כל מי שאינו לבן.

אובמה, לידיעתך, גודל ע''י הורי אימו, נוצרים קונסרבטיבים שכמוך, היו לבנים מאד.

בבית הלבן אין יהודי-חצר. יש צוות המנהל את הכלכלה - ברננקי, גייטנר וסומרס - שכולו יהודי, וישנו היועץ המיוחד לנשיא, דוד אקסלרוד, שבלעדיו לא היה אובמה נבחר לנשיאות. גם הוא יהודי. וישנו ראש צוות הבית הלבן, רם עמנואל, שאת נעליו מנשק נתניהו כשהוא מגיע לביקורים בבירת האימפריה. בביקורים אלו, דרך אגב, נתניהו הוא יהודי-החצר.

אז קצת כבוד ודרך ארץ, אריה. אנשים אלה מממנים את רמת חייך הנאה.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/03/2010 שעה 18:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשמונה שנותיו הראשונות גודל אובמה על ידי אמו + אביו + הבעל האינדונזי של אמו כמוסלמי . ואני מדגיש - כמוסלמי .
את זה לא תוכל למחוק .
לאובמה יש יועצים יהודים והם בדיוק יהודי-חצר .
חוץ מזה אובמה אינו מבין ביחסי חוץ וגם לא בלוחמה לסוגיה .
אינני יודע אם נתניהו מנשק נעליים , אבל יש משפט ערבי שכדאי לך לזכור ''נשק את היד ואחל לה שתישבר'' .

מהכרוניקה יודעים מה הן השגיאות שעשה אובמה , אז כתוב לענין . מדיניות והתנהלות אובמה היא הנושא .

ולידיעתך
אני חי משכר עבור עבודתי ולא מתרומות אמריקאיות לכן בבקשה על תחזור על שטות זו .
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
אריק פורסטר (יום שני, 15/03/2010 שעה 18:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לולא התרומות האמריקאיות היית משלם 90% מס על הכנסתך, כך שתרצה או לא תרצה, רמת חייך מסובסדת על ידי האמריקאים.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/03/2010 שעה 19:12)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה , במיוחד כשאתה מעלה טיעון מספרי .לשנה זו תקציב משרד הביטחון הוא 35 מיליארד שקלים כלומר בערך 8-9 מיליארד דולר . כלל התקציב השנה הוא בערך 200 מיליארד שקלים , אינני זוכר במדוייק . הסיוע האמריקאי לישראל הוא בערך 3 מיליארד דולר .
בחישוב מהיר ולא מדוייק ביטול הסיוע האמריקאי היה מגדיל את המיסים שלי ב-‏11% ממצבם היום . זה בלי להביא לתוך החשבון את צעדי החיסכון השונים שהיינו נוקטים במצב כזה .

כך שאתה טועה 8 פעמים .
הגוזמא שלך מזכירה לי ערבים .
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
אריק פורסטר (יום שני, 15/03/2010 שעה 23:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי נתוני הקונגרס האמריקאי, הסיוע לישראל בין 1949 ו-‏2008 עמד על 105 מיליארד דולר, פלוס 30 מיליארד עבור ריבית שהממשל הסכים למחוק. אם תעדכן את המספרים האלה לדולרים של 2010, מדובר ברבע טריליון דולרים.

משום מה אתה מנסה לשכנע אותי שללא רבע הטריליון הזה רמת חייך לא היתה משתנה. אתה מזכיר לי מדוע שם העיר ''חלם'' נמצא בתוך ''המחשל''.
_new_ הוספת תגובה



אריק, יש בעיה עם הטיעון שלך
דוד סיון (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 5:52)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בטיעון הכלכלי-כספי שלך עירוב של השפעות עבר והשפעות כיום.

נתחיל מכך שבחינת העובדות בעשורים הראשונים מקום המדינה תראה שהסיוע האמריקאי היווה מקור מאד משמעותי לפיתוח הכלכלי ולכן לרמת החיים. בהקשר הזה אזכיר רק שבחודשים הראשונים לאחר הכרזת המדינה היתה מצוקת מטבע חוץ שנפתרה רק בעזרת סיוע חוץ.

בהמשך השנים כאשר המשק הישראלי היה קטן יחסית אותם מיליארדי דולרים שהגיעו כל שנה (הערכה: 1.5 עד 3 מיליארד) היו בעלי השפעה גדולה וחשובה. אבל כיום כאשר התוצר המקומי הגולמי (במחירי 2005) מגיע לקרוב ל-‏700 מיליארד שקלים, משקלו הוא מתחת ל-‏2%. לכן ביטול סיוע החוץ האמריקאי לא ישפיע הרבה על המשק הישראלי.

לעומת זאת, הסיוע-גיבוי מדיני של האמריקאים הוא, הוא בעל המשקל וההשפעה על חיינו. יש לו השפעןת ישירות כמו רכבת אווירית בעת מלחמה למשל. יש לו גם השפעות לא ישירות כמו תגובת האירופאים ועוד. הכי חשוב בהקשר הזה, כך נראה לי, זה גורם ההרתעה שהיחסים עם האמריקאים מהווים על אויבינו.
_new_ הוספת תגובה



אריק, יש בעיה עם הטיעון שלך
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 6:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלכתחילה התכוונתי לערך המצטבר של הסיוע האמריקאי. זה שהיום המשקל הסגולי שלו נמוך יותר מאשר בעבר מקובל עלי, אך כשאריה עירן מנסה להעמיד פנים שרמת חייו אינה מושפעת מהסיוע, הוא הופך לסלקטיבי מאוד.
_new_ הוספת תגובה



אריק, יש בעיה עם הטיעון שלך
דוד סיון (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 7:02)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זה מה שאריה כתב הוא צודק. השפעת הערך המצטבר (השפעת העבר) על רמת החיים אינה רלוונטית. הרי אין יכולת לגרוע אותה, לתבוע אותה בחזרה.

לכן ההשפעה של הסיוע האמריקאי על רמת החיים כיום היא אפסית: הסיוע השנתי במחירי 2005 הוא בערך 1,400 ש''ח או 1.6% מההכנסה השנתית לנפש - בסביבות 94 אלף ש''ח במחירי 2005.
_new_ הוספת תגובה



עלינו לציין בסיפוק שאובמה משלים בימים אלה מהפיכת בריאות לכל
זוזי רמש (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 16:44)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומותח את פניה של אמריקה שיהיו בריאות יותר.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שביבי כבר מכר את ירושלים .
ע.צופיה (יום שני, 15/03/2010 שעה 6:52)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים התגובה של ראש הממשלה היא נכונה. שקט כבוש להרגעת הרוחות.
מישהו בארה''ב החל להזכיר ל''לא-חכם'' אובמה ולשרתית שלו מי היו ה''רוח הגבית'' שהביאה אותם למקום שבו הם נמצאים כיום.
ביבי הוא ''מזליקו''. יש לו את אבו-מאזן שאינו מוסמך לכלום ואינו יכול להתחייב לכלום.לכן בסופו של דבר גם ה''לא חכם'' יבין שמפה לא יצא לו הישג כלשהו.
אני תמיד סמכתי על הפלשתינאים. הם תמיד עשו את השגיאה התורנית ברגע הקריטי.
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
(יום שלישי, 16/03/2010 שעה 5:28)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר אליעז,
אחת הטעויות הנפוצות היא שבמלחמת יום הכיפורים אזלה לנו התחמושת ולולא הרכבת האוירית היינו נשארים ללא תחמושת. דבר זה אינו נכון והופץ ע''י אנשים שלימים נהייו אנשי שלום עכשיו. אני יודע זאת ממקור ראשון שכן אבי, זכרונו לברכה, היה אז קצין בכיר בחיל חימוש והיה הממונה על קבלת וקליטת הציוד והתחמושת מארה''ב וגם חלוקתו ליחידות השונות. אבי יה מפא''יניק כל חייו אך בראש ובראשונה אדם ישר ולא פוליטי. העניין עלה לכותרת לאחר המלחמה ואני זוכר איך אבי התעצבן על השקר וכה אמר: הציוד והתחמושת האמריקאים הראשונים מהרכבת האוירית יצאו מהמחסנים יותר משישה חודשים לאחר סיום המלחמה. אבי היה בעד הדדיות חברתית ופייסן בדיעותיו (מפא''יניק קלאסי) אך לא סבל שקרים.

מר אליעז, עדות זו לא הובעה כביקורת לדבריך אלא לידיעך בלבד כחלק מהפצת האמת שכה חסרה לנו בימים טרופים אלה.
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 5:45)
בתשובה לjzeira@comcast.net
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה טועה ומטעה, ולא ברור לי לאיזה מטרה. המטוס האמריקאי הראשון ברכבת האווירית נחת בלוד ב-‏14 באוקטובר. המאמר בויקיפדיה אומר ש:

''לנוכח האבידות הכבדות של צה''ל, כפי שדווחו על ידי הרמטכ''ל דוד אלעזר ועל ידי מפקד חיל האוויר, האלוף בני פלד, הודיעה ישראל ב-‏12 באוקטובר למזכיר המדינה האמריקני הנרי קיסינג'ר על הסכמתה להפסקת אש. נשיא מצרים, סאדאת, דחה הצעה זו. לאחר סירובו של סאדאת להפסקת אש ותחילתה של הרכבת האווירית הסובייטית, הורה נשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון על הפעלת רכבת אווירית לסיוע צבאי לישראל. על חיוניותה של רכבת אווירית זו אמר הרמטכ''ל דדו לקראת סוף המלחמה: ''אנו יורים כל בוקר מה שמגיע בערב מארצות הברית, את המלאי של צה''ל גמרנו מזמן''.
ב-‏14 באוקטובר, מטוס ''גלקסי'' אמריקני ראשון עמוס אמצעי לחימה נוחת בלוד, במסגרת הרכבת האווירית שפעלה במשך כחודש, והובילה מדי יום כאלף טון של אמצעי לחימה. בהם 74 מטוסים חדשים שהיוו תחליף ל-‏100 שאבדו.
בחזית הצפון שתי אוגדות פונות לכיוון דמשק, אך מעוכבות בידי חיל משלוח עיראקי, שמוכה בידיהם. שדות תעופה בפרברי דמשק, מופגזים בידי תותחי צה''ל וחיל האוויר.''
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
(יום שלישי, 16/03/2010 שעה 6:03)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני טועה ואיני מטעה. אכן, הרכבת האוירית התחילה להגיע תוך כדי המלחמה אך מה שהגיע הלך ישר למחסנים והתחיל לצאת מהמחסנים יותר מחצי שנה לאחר המלחמה. לך אין ידע ישיר בנושא אך יש לך אינטרס להמשיך את השקר. לאבי ז''ל,לעומת זאת, לא היה אינטרס לשקר (מפאיניק ואדם ישר) והיה לו כל הידע בנושא שכן הוא היה אחראי ישירות על כל הציוד ברכבת האוירית. אז מי אתה חושב צודק יותר, מישהוא שקרא בעיתון ורץ לכתוב בוויקיפדיה או משהיה שם ופיקד על המבצע?
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 6:17)
בתשובה לjzeira@comcast.net
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה היא קצת שונה: האם להאמין לך או להאמין לדדו?
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 7:29)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את זה אפשר לבחון בעזרת האינטרסים .
דדו היה אישיות ציבורית ודבריו נאמרו מתוך שיקולים ציבוריים .
זכור לי טוב שבאותם ימים שאחרי המלחמה דובר על זה שהסיוע ברכבת האוירית חידש את המלאים ולא שימש למחמה ממש . גם זה חשוב אך לא מכריע .
העיכוב היה אחד התעלולים של קיסינגר ולמעשה הסיוע שוחרר על ידו כשהמלחמה כבר הוכרעה .
_new_ הוספת תגובה



עוד הערה לפורסטר .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 7:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מהעובדה שאתה משתמש בויקיפדיה כמו אחרים אתה גם סלקטיבי בהעתקה משם .

זה כתוב שם
''ההחלטה לא לאשר את הצעת הרמטכ''ל למכה מקדימה של חיל האוויר שנערך לכך, ושתוכננה לשעה 11:00 ביום הכיפורים, הייתה בשל שיקול מדיני צרוף: להראות לארצות הברית כי בניגוד למלחמת ששת הימים, לא ישראל הייתה זו שפתחה במלחמה. דבר זה היה נחוץ כדי לקבל את תמיכתה המלאה של ארצות הברית למהלכים הישראליים.''

המשמעות היא שהנזק הגדול במלחמה ההיא נגרם בגלל התחשבות בעמדה המדינית של ארה''ב .

ליד ביתי הייתה נקודת גיוס מילואים שפעלה משעות השחר של יום כיפור . אני עצמי גוייסתי רק בערב . הייתי צריך להיות בגדוד שחוצה את התעלה ובמקום זה נשלחתי לרמת הגולן .
חברים שלי מהחטיבה הירושלמית שהיו על גדת התעלה לא הוזהרו כלל שמלחמה עומדת לפרוץ .
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
אריק פורסטר (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 8:08)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי מה עוכב ע''י קיסינג'ר, אם ב-‏14 באוקטובר, שמונה ימים לאחר תחילת המלחמה, נחת בלוד המטוס האמריקאי הראשון.
_new_ הוספת תגובה



טפשים- תגובה לע. צופיה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 16:55)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמונה ימים זה הרבה זמן .
ב-‏12 באוקטובר הסכימה ישראל להפסקת אש .
לפני זה למרות הפגיעות הקשות בכוחותינו לא הסכים קיסינגר לשלוח תחמושת נוספת . זה מה שקיסינגר עיכב .
אחר כך הוא עיכב את חיסול הארמיה השלישית בצמא .
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
עמיש (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 20:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפסקת האש היתה ב 22 לאוקטובר
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 22:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל ביקשה הפסקת אש ב-‏12 באוקטובר אבל לא נענתה .
הפסקת האש הייתה ב-‏24 באוקטובר ולא 22 בו .
לך ללמוד .
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
עמיש (יום רביעי, 17/03/2010 שעה 11:41)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפסקת האש נקבעה ל 22 באוקטובר, יתכן והיא התחילה בפועל ב 24, אני לא זוכר.
ישראל לא בקשה שום הפסקת אש ב 12
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
(יום רביעי, 17/03/2010 שעה 14:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב-‏12 לחודש אריק שרון קפץ לביקור במצרים...
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/03/2010 שעה 17:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא ביקשה דרך ארה''ב ולא דרכך .
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש כבר אמרנו?
עמיש (יום רביעי, 17/03/2010 שעה 22:06)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש כבר אמרנו?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 7:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש אצלי חול . אתה יכול לטמון שם את ראשך . הרי מה שאינך רואה או יודע לא קיים .
_new_ הוספת תגובה



לג'יי זיירא -הרכבת האוירית
יוסף אליעז (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 19:36)
בתשובה לjzeira@comcast.net
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי אך אינני מסוגל לפענח את שמך מהדומיין במייל.

אני מכבד את שמסר לך אביך המנוח. שמעתי זאת גם מאחרים.
אבל העובדה שאינה במחלוקת היא שהיתה רכבת אוירית. היא לא נוצרה משום שלאמריקאים היה חוסר מקום במחסניהם, אלא משום שמי שהיה אחראי כאן על הנשק והתחמושת נוכח שמחסני החירום התרוקנו.

ככל הזכור לי קיסינג'ר שיחק עם העצבים של כולנו כאשר עיכב את הרכבת עד שיובטח לו שלא נשמיד את הארמיה המצרית השלישית שהיתה מכותרת ונצורה.

המלחמה עלולה היתה להתחדש בכל יום. לא היה כל בטחון שאכן במו''מ נגיע להפסקת אש.
מדינה מוקפת אויבים אינה יכולה להשאר עם מחסנים ריקים.

לגבי יתר המתכתבים- דוד סיון צודק, ואל לנו לשכוח כי במצבנו המדיני מאד חשוב לנו ידיד בעל זכות ווטו במועצת הבטחון...

חבריא - אל תהיו גיבורים על אמריקה...
מישהו צחק פעם שמאד מסוכן לנו להלחם נגד ארה''ב. הסכנה, הוא אמר, תהיה : מה יקרה אם ננצח..?

אשרנו שיש לנו אותה. לא תמיד נהיה מאושרים מעמדותיה, אך לאור ''ריבוי'' ידידינו בעולם - שמרו נא על הידיד הגדול! גם מיקרונזיה היא ידידת אמת, אבל לא די בה...
_new_ הוספת תגובה



לג'יי זיירא -הרכבת האוירית
(יום רביעי, 17/03/2010 שעה 5:12)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר אליעז הנכבד,
איני חולק על דעתך שאל לנו לאבד את ארה''ב כידידה מהרבה סיבות. כל שאני טוען שבאותה מידה, אל לנו לוותר בכזו קלות. שכן אנו מרגילים את כל העולם שאנו שק החבטות של העולם. הנה, ארה''ב עשתה קולות של הכרה בשואה הארמנית, ומייד תורכיה געשה וקצפה. עוד לא יודעים מי היו מחסלי מבחוח ומייד בריטניה, אוסטרלייה ושאר מדינות מזמנות את שגריר ישראל לבירור. ואילו על ישראל אפשר תמיד לירוק. ארה''ב ובריטניה חוצות חצי עולם להגיב על פגיעת טרור יחידה ואילו על ישראל זועמים שהעזה להגן על גבולותיה לאחר שמונה שנים של ירי רקיטות, ועוד ישראל מתנצלת. אני מאמין שהתנהגותה התבוסתנית של ישראל גורמים לדרישות הגוברות והולכת מאיתנו להתקפל.
פעם היתבקשתי לעזור בהתקנת מערכת מיגון לבית. המערכת לא הייתה המשוכללת בעולם. כשהערתי על כך למומחה שהוביל את הפרוייקט, כך אמר: המערכת לא נועדה למנוע את כל הפריצות, המערכת בסך הכל נועדה לגרום לבית הזה לא להיות הבית שהכי קל לפרוץ אליו ברחוב, שכן גנבים תמיד ילכו לבית הקל ביותר לפריצה. הנקודה שאני מנסה להעביר היא שהפצת שקרים מעין אלו וכן השמצת ישראל גורמות לנו להיות הבית שהכי קל לפרוץ אליו בכל השכונה. לכן דורשים מאיתנו להפסיק לבנות בירושליים אך לא דורשים מהערבים להפסיק להפציץ באשקלון ובחיפה!
_new_ הוספת תגובה



אני מאד מרוצה מהפאדיחה של ביבי
עמיש (יום שני, 15/03/2010 שעה 9:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני כמובן לא מאמין לאלי ישי שהוא לא ידע.
אני מרוצה מזה שסוף סוף האמריקאים יכריחו אותנו להתייחס ברצינות לבעיית השטחים הכבושים
אני מרוצה מזה שהתקדמנו עוד שלב לקראת המלחמה בין מדינת ישראל למתנחלים ואני מאמין שבשלב זה עוד יש למדינת ישראל סיכוי לנצח.
_new_ הוספת תגובה



אני מאד מרוצה מהפאדיחה של ביבי
אריה פרלמן (יום שני, 15/03/2010 שעה 21:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מַדּוּעַ אַתָּה מְרֻצֶּה מִכָּךְ שֶׁגּוֹרֵם זָר יַכְרִיחַ מֶמְשָׁלָה נִבְחֶרֶת בְּיִשְׂרָאֵל לְבַצֵּעַ מְדִינִיּוּת הֲפוּכָה לְזוֹ שֶׁעַל פִּיהָ נִבְחֲרָה?

זֶה אוּלַי תּוֹאֵם אֶת עֶקְרוֹנוֹתֶיךָ, אֲבָל מְנֻגָּד בְּתַכְלִית לְעֶקְרוֹנוֹת הַדֶּמוֹקְרַטְיָה.
_new_ הוספת תגובה



לא ידוע לי שזו מדיניות הפוכה
עמיש (יום שני, 15/03/2010 שעה 22:07)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למדיניות שעל פיה נבחרה הממשלה.
להפך, ידוע לי שלממשלה יש מדיניות מוצהרת של חתירה לשלום ומילוי ההסכמים המדיניים אליהם התחייבה ישראל, והיא עושה הכל על מנת לא לבצע את המדיניות הזו ופועלת בכל כוחה להבעיר את המזרח התיכון.

אני מרוצה מזה שהכסיל המשוקץ הזה ביביהו התגלה במלוא טפשותו ואפסותו מכמה סיבות נוספות:
1. אני לא סובל אותו באופן אישי.
2. אני חושב שהוא אדם טיפש, שחצן ומסוכן לעם ולמדינה.

ואולי בכלל במעמקי נפשי אני בסך הכל בולשביק שחושב שככל שירע כן ייטב...
_new_ הוספת תגובה



לא ידוע לי שזו מדיניות הפוכה
אריה פרלמן (יום שני, 15/03/2010 שעה 22:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי סָבוּר, בִּמְחִילָה, שֶׁאַתָּה קְצָת מִתַּמֵּם.

רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה יָדוּעַ בְּהִתְנַגְּדוּתוֹ לִנְסִיגוֹת וּבִתְמִיכָתוֹ בַּהִתְנַחֲלֻיּוֹת, וְכַמּוּבָן בִּתְמִיכָתוֹ הַבִּלְתִּי-מְסֻיֶּגֶת בִּשְׁלֵמוּת יְרוּשָׁלַיִם כְּבִירַת יִשְׂרָאֵל.

אֲפִלּוּ הַצַּעַד הָאֱוִילִי וְהַתְּבוּסְתָנִי הָאַחֲרוֹן, בְּפֵרוּשׁ וּבְמֻצְהָר לֹא כָּלַל אֶת יְרוּשָׁלַיִם.

וְהִנֵּה מַגִּיעַ מִמְשָׁל אָמֶרִיקָנִי שֶׁמַּפְעִיל לַחֵץ בְּרוּטָלִי עַל-מְנָת לְהִמָּנַע מִבְּנִיָּה בִּירוּשָׁלַיִם.

עַד כָּאן הַכֹּל בָּרוּר וְיָדוּעַ.

הַשְּׁאֵלָה שֶׁלִּי הִיא מַדּוּעַ אַתָּה כֹּה מִתְרוֹנֵן לְנֹכַח הַכְּפִיָּה הַמִּסְתַּמֶּנֶת מִצַּד מְדִינָה זָרָה הַר כְּגִיגִית עַל מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל?

בְּמוֹ פִּיךָ עָלַצְתָּ ''הָאָמֶרִיקָאִים יַכְרִיחוּ''.

מַדּוּעַ זֶה טוֹב לְדַעְתְּךָ שֶׁמִּישֶׁהוּ יַכְרִיחַ אֶת מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל לְבַצֵּעַ מְדִינִיּוּת אוֹ לְהִמָּנַע מִמְּדִינִיּוּת עֵקֶב כְּפִיָּה?
_new_ הוספת תגובה



חשבתי שאתה מבין בעצמך
עמיש (יום שני, 15/03/2010 שעה 23:02)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבי שותת דם על כך שאנחנו כאזרחים לא הצלחנו לבחור ממשלה או ממשלות שינקטו במדיניות טובה ונכונה למען מדינת ישראל וכי לבסוף יצטרך העולם להתערב על מנת למנוע את הכחדתנו והשמדתנו כתוצאה מהמדיניות המטורפת בה אנו נוקטים.
אז כמו שאומרים: ''אם האידיוט הזה לא היה שלנו אז היינו צוחקים''
_new_ הוספת תגובה



חשבתי שאתה מבין בעצמך
אריה פרלמן (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 10:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֵין לִי סָפֵק שֶׁלִּבְּךָ שׁוֹתֵת וְנִשְׁמָתְךָ בּוֹעֶרֶת. אֲבָל הַאִם כָּל אֶחָד שֶׁלִּבּוּ שׁוֹתֵת זַכַּאי לִכְפּוֹת אֶת דַּעְתּוֹ עַל הַצִּבּוּר בְּאֶמְצָעוּת כֹּחוֹת חִיצוֹנִיִּים, בְּהֶתְאֵם לְהַשְׁקָפוֹתָיו?
_new_ הוספת תגובה



אני לא כופה כלום
עמיש (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 10:42)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רק מרוצה מזה שמתגלה ערוותו של הנוכל שבראש ממשלת ישראל ואני מקווה שהלחץ החיצוני יציל את מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



אני לא כופה כלום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/03/2010 שעה 17:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו דעתך . דעתי הפוכה .

אבל מעבר להבדלים בנינו , לי מפריע שיהודים סתם ואזרחים ישראלים מנהלים מערכת השמצה ופגיעה בין-לאומית בישראל .

מפריע לי שקבוצה שהתמיכה בעמדותיה ומדיניותה מקיפה פחות ממנדט אחד , מנהלת תעמולה למען סנקציות ועד החרמה של ישראל . מפריע לי שהם טוענים בחו''ל שקיים אפרטהאייד בישראל .
טיפוסים כמו נועם חומסקי ונמוך יותר .

זמן רב אחרי שנתניהו יסיים את תפקידו ישאר הזיכרון של השקרים וההגזמות של האופוזיציה הזו המטופשת , הבוגדנית והמרושעת .
_new_ הוספת תגובה



לא ידוע לי שזו מדיניות הפוכה
(יום שלישי, 16/03/2010 שעה 9:47)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא לשכוח שגם אובמה וגם הילטונית הצהירו בזמנם כי את ירושלים לא מחלקים
וכי את הבעיה של אירן הם פותרים לכאן או לכאן...
_new_ הוספת תגובה



התנשאות, שטחיות, שירות הציבור
יוסף אליעז (יום שני, 15/03/2010 שעה 10:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתגובתו המקורית ע. צופיה דיבר על ''התנשאות'' של כותב המאמר. אותו הוא גם מאשים בשטחיות. דברים אלו ממש מאפיינים את כתיבתו כאן וחבל.

שוב יש להדגיש - אין לח''מ מחלוקת עם ע. על זכויות עם ישראל ומדינת ישראל על ירושלים, כולל בניה בה. השאלה שעלתה היתה העיתוי האומלל [והמטופש] של ההודעה על הבניה שאושרה מעבר לקו הירוק, בזמן שסגן הנשיא כאן, מהלך שהביא לכך ארה''ב תמכה לפתע בפומבי בהפיכת ''הקו הירוק'' שלנו ל''קו אדום'' שלהם.

אני מסכים עם דוד סיון שיש שיפור מסוים במינוי עובדי-ציבור. עם זה- הפוליטיקה עדיין מושלת בכיפה, ואולי דוקא ב''כיפה''... עצם הגשת האישומים נגד הנגבי ואולמרט מצביעה על-כך שלדעת הפרקליטות, לפחות, המינויים המפלגתיים גלשו לפלילים.
גם התיק הפלילי שנפתח בימים אלו לגבי המינויים ברשות המסים, שהגברת שולה זקן, מזכירתו הנאמנה של אולמרט, ואחיה רואה-החשבון הינם מעורבים בו לפי כתב-האישום.

לא זה המקום לדבר על מחלת-מינויים אחרת: מינויים משפחתיים. יהא מענין מאד לשרטט כמה ''אילנות משפחתיים'' בין עובדי חברת החשמל, שהיא חברה ממשלתית, נמל-אשדוד, נמל חיפה, רשות שדות התעופה, חברת ''בזק'' בדרום הארץ, עירית באר-שבע [ויש להניח שגם ברשויות מקומיות אחרות, שלא לדבר על הרשויות במגזר הערבי, שם גלשה החלפת השלטון המקומי לקרבות בנשק ולרצח] ועוד ועוד. אם תרצו: שרטטו אילנות יוחסין גם בין שופטי ישראל...או אולי גם בין מפכ''ל המשטרה ואחיו הקצין הבכיר מאד.

אך נשוב לעניננו:
ראש ממשלה האמור לשלוט ולנווט את חיינו חייב לשלוט קודם כל בשריו ואלו במשרדיהם.
לא יתכן שפקיד בכיר , אשר עצם תפקידו מחייב שיהא אדם בעל יושרה פנימית ושכל ישר, [מאמרי, אזכיר, עוסק בטפשות...] יתעלם מכל הנתונים הרלבנטיים ויביא לסערת רוחות בינלאומית, ולהטחת עלבון משווע בפרצופו של האיש השני בבכירותו בארה''ב. גם אם מזכירת המדינה קלינטון והנשיא אובמה מפריזים בתגובתם לדעתנו אנו - אינני בטוח שהם מפריזים מנקודת הראות שלהם.

פֹּה, ממש פה, קיים המושג של ''אחריות מיניסטריאלית'', דבר שהשר ישי אינו מכיר כלל, כנראה. שר זה, העסוק כל הזמן בענייני מפלגתו ובהשרדותו מול אריה דרעי, אינו נפגש עם ראשי רשויות מקומיותהממתינים חודשים לפגישה עימו, אינו מתענין בתחומים הנתונים לסמכותו, כמו איגודי מכבי-אש, החלפת תעודות זהות בתעודות קשות לזיוף, ותחומים רבים נוספים במשרדו שאינם זוכים לטיפול ראוי.

השר ישי אינו האיש שיטול אחריות מיניסטריאלית. בכל הכבוד- ראש הממשלה היה חייב להבהיר לשר, זה מכבר, פשר אחריות זו .

בעלבון לסגן הנשיא, ידיד נאמן לישראל, עלבנו בארה''ב כולה. לא מדובר במאמר משתלח של אזרח או עיתונאי בכיר, אלא בפרסום מטעמו של גוף שלטון ישראלי, בעת ביקורו של סגן נשיא שחשב שיצליח להביא לקידומו של התהליך המדיני.ומכאן החומרה.

אין זה חשוב כלל שאבו-מאזן משחק משחקים כי הוא חושש [אפילו יותר מנתניהו] לקבל החלטות; שאולי מר ביידן אינו מבין את המציאות כאן. אין ולא היתה כל הצדקה לבזותו כך. כן, זה היה ביזוי בעיני ארה''ב ובעיני כל מתבונן אוביקטיבי מבחוץ.
אין כאן שאלה של צדק, של זכויות, אלא של טפשות גרידא!
_new_ הוספת תגובה



לפי דבריך אינך ''מסכים עם דוד סיון''!
דוד סיון (יום שני, 15/03/2010 שעה 13:18)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמדתי עסקה במקצועיות של השרות הציבורי ולא איך מונו העובדים. מאחר ואתה עוסק באיך מונו, הנושא שלך אחר מאד.
בהודעה שלי גם חלקתי על טענה אחרת שלך (תגובה 147397).
_new_ הוספת תגובה



לפי דבריך אינך ''מסכים עם דוד סיון''!
יוסף אליעז (יום רביעי, 17/03/2010 שעה 9:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסכמתי עם דןד סיון שיש שיפור ברמת המינויים.
אולם: מדרג בינוני ומעלה- עדיין חלק גדול מדי מהמינויים הוא פוליטי, וזה רע.

ד''ר סיון- אפשר להסכים במשהו ובו בזמן לחלוק על נושא אחר.

יתכן שזועזעת מזה שבמשהו הסכמנו- אני מצטער על כך...לא שהסכמנו, אלא שזועזעת.

אני שב ומזכיר כי שלוש פרשיות ''מינויים'' לפחות תלויות ועומדות בבתי-המשפט :
א. מינויי צחי הנגבי;
ב. מינויי אהוד אולמרט במשרד המסחר והתעשיה;
ג. המינויים ברשות המסים, בה מואשם גם אחיה של הגב' זקן, מזכירתו הנאמנה [לו] של אולמרט. גם היא עודה מעורבת בפרשה.

מדובר בנושאים רגישים מאד. שחיתות ברשויות המס, אם אמנם,[ התיק תלוי ועומד], הינה ביטוי קיצוני לרעה החולה של קשרי הון-שלטון.התיק שנפתח נגד עו''ד ויינרוט, ככל שיש בו ממש, מחויר ליד תיק זה.
הגו בעצמכם: אם נכון מה שטוענת הפרקליטות: רואה חשבון אשר מייצג לקוחות רבים וגדולים כלפי שלטונות-המס רוכש לעצמו כח, בשל קשרים משפחתיים או אחרים, במינוי פקידות בכירה באותם שלטונות המס עצמם. אותה פקידות בפניה יופיע עם תיקי לקוחותיו...

כך שאסור לנו לנוח על זרי-דפנה, המכסים על זרים קוצניים מאד. לא נדבר כאן על הטענות נגד נציבות שירות המדינה, על קידומו המהיר [ואולי המוצדק?] של אחי המפכ''ל; על הנסיון לשחרורו משירות של הניצב ברלב, מפקד מחוז הדרום לשעבר, קצין מצטיין ללא עוררין. צר לי. על מעברם של בכירי פקידי האוצר מתפקידם הרם לקונצרני-ענק שרק אתמול היו בפיקוחם. - עדיין העניינים יגעים מאד.

ד''ר סיון- בחן את עצמך. אינני מאמין שאתה מרוצה משיטות המינויים שעדיין נוהגות וגם לא מרמת משרתי-הציבור, גם אם חל אכן שיפור מה.
_new_ הוספת תגובה



לפי דבריך אינך ''מסכים עם דוד סיון''!
דוד סיון (יום רביעי, 17/03/2010 שעה 10:10)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא היתה הסכמה שאתה מתאר. ואם כעת קיים משהו
כזה זה בזכות ההערה שלי. בחן את עצמך. נקודה.
_new_ הוספת תגובה



התנשאות, שטחיות, שירות הציבור
ע.צופיה (יום שני, 15/03/2010 שעה 15:19)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואולי, אתה מר אליעז נימנה על הלא-מבינים ולא אחרים שהזכרת את שמם ותפקידם.
אם הממשלה ,או ראש הממשלה, יחליט לא לדון בתכנית בנייה בירושלים, או לדון ולא לקבל החלטה,או לדון ולקבל החלטה אך לא לפרסם אותה,או לדון,לקבל החלטה ולפרסם אותה,אך לא לבנות, פרושו של דבר שממשלת ישראל הכניסה לתוך הדיונים עם הפלשתינאים גם את ירושלים.
זו בהחלט מטרת הפלשתינאים ובעת הנוכחית (להבדיל ממשלים קודמים)גם מטרת ממשל אובמה שרוצה בדרך זו או אחרת לפייס את הערבים והמוסלמים בכלל ולשם כך עליו להביא ''מוהר''. וירושלים על שולחן הדיונים היא בהחלט ''מוהר'' מכובד.
אני איני נימנה על מוקירי ומצביעי ראש הממשלה הנוכחי,אך אני בכל ליבי תומך בירושלים מאוחדת כבירת ישראל בלבד.
המנעות מפרסום ההחלטה,או דחייתה הייתה אמירה לצד השני כי יש על מה לדון בנושא ירושלים.
נתניהו מבין זאת,אבו-מאזן מבין זאת,אובמה וקלינטון מבינים זאת.
הטיפשורת הישראלית ומר אליעז אינם מבינים זאת.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי