פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הצנזורה הייתה אמורה לבלום
אברהם בן-עזרא (שבת, 10/04/2010 שעה 20:00)


הצנזורה הייתה אמורה לבלום

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



במצב בו יש עמימות וחוסר ודאות, מותר בחסות אי-צנזורה וחופש העיתונות לכתוב כמעט הכול בגיבוי של השמאל הקיצוני והתקשורת – יש לעבריינים תקווה, עד כדי הגעה לעברי פי פחת של כתב אישום חמור בריגול, וגם אז תעמוד טענה כי הם, הנאשמים, דווקא ציונים וממש - חלוצים.

• • •

פרשת הריגול החדשה המסעירה את המדינה, רק ממחישה את חשיבותה של הצנזורה הביטחונית והצבאית, אשר לו הייתה קיימת – יתכן שפרשת הריגול הייתה נמנעת.

המסמכים, לאחר עבירת-הוצאתם מהרשות הצבאית ואגירתם ברשות הפרטית - היו נערמים במערכת, או בחיקה של קם, או בתיקו של בלאו - כאבן שאין לה הופכין, וכל ניסיון של פרסום כתבה או רשימה בהסתמך על בדל מידע מן המסמכים הסודיים, היה אמור להקפיץ את הצנזור ולהכניסו להילוך גבוה של מניעה או אף אכיפה בעוד העבירה באיבה, לו היה מתפקד במקצועיות כפי שהיה הדבר בשנות ה- 60 של המאה הקודמת, דבר שהיה מבטל את הניסיון לחשוף מידע סודי ומותיר את המסמכים כחסרי ערך מהבחינה העיתונאית.

רוצה העיתונאי להשתמש במסמכים הסודיים – לא יהיה לכך מקום בתקשורת, לא יוכל לטעון דבר בעניין חופש המידע ועיתונות חופשית, אלא, יואיל לעבור בגלוי ובמוצהר לצד השני, לחצות את הקווים ולהיות מרגל נגד מדינת ישראל, על כל הסיכונים שבמעבר זה.

הוא כבר לא יוכל להיחשב ''רק'' עיתונאי שמאלני או כתב לוחמני, אלא ממש מרגל לטובת האויב, כתנאי פתיחה.

ההנחה היא, שהעיתונאי לא היה עובר את הקווים.

אלא שבמצב בו יש עמימות וחוסר ודאות, מותר בחסות אי-צנזורה וחופש העיתונות לכתוב כמעט הכול בגיבוי של השמאל הקיצוני והתקשורת – יש לעבריינים תקווה, עד כדי הגעה לעברי פי פחת של כתב אישום חמור בריגול, וגם אז תעמוד טענה כי הם, הנאשמים, דווקא ציונים וממש - חלוצים.

הפתרון לאי הבהירות הוא זה שהועלה על ידי לא אחת במסגרת מדור זה, ומשך אש מקיצוני השמאל ומהזויי החופש – להפעיל ולקיים צנזורה אפקטיבית במדינת ישראל.

הפתרון לא יכול להיות זולת הפעלה הלכה למעשה של צנזורה חזקה, אמיתית, מתפקדת, ואפילו - נושכת, אם כי כואב פחות מבית המשפט הפלילי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  יש לי חדשות עבורך  (אריק פורסטר) (4 תגובות בפתיל)
  עוד תרופת פלא של הימין ההזוי!  (דוד סיון) (12 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (telavivsanur@gmail.com) (2 תגובות בפתיל)
  טבעת יהלום  (doalspam-rambo@yahoo.com)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי