פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
החור השחור
אורי אבנרי (שבת, 15/05/2010 שעה 20:00)


החור השחור

אורי אבנרי



אפשר למות מקנאה. איך הבריטים האלה עושים את זה! איזו דמוקרטיה! איזה הדר!

בחירות תוך חודש. קואליציה חדשה תוך חמישה ימים. חילופי השלטון תוך 70 דקות. ביקור קצר אצל המלכה. ראש-הממשלה המפסיד לוקח את אשתו ושני ילדיו הקטנים, יוצא ממעון ראש-הממשלה וצועד ברגל לאורך הרחוב. ראש-הממשלה החדש נכנס למעון הרשמי.

קצר, חלק, בקול נמוך ובסגנון מפרגן. העם דיבר, וזהו. ואצלנו?

מערכת-הבחירות נמשכת חודשים על חודשים, ברעש ובצילצולים, קקופוניה של גידופים וקללות. אחריה עוברים חודשים עד להקמת קואליציה חדשה. בינתיים המנצחים והמנוצחים מלכלכים זה על זה. שמאלנים, פאשיסטים, בוגדים, עוכרי-ישראל, מפקירי ירושלים, קלגסי הכיבוש, גנבים – הכול הולך.

הבלגן חוגג. מפלגות חדשות צצות כפטריות אחרי הגשם. עד הרגע האחרון לא יודעים מי, בעצם, מתחרה במי.

הבחירות הבאות שלנו עדיין רחוקות – אולי. אם לא יצוץ בדרך משבר, הן תיערכנה בראשית 2014. בישראל, שלוש שנים הם נצח פוליטי.

אבל רבים מאמינים שהממשלה תיפול כבר בעוד כמה חודשים, כאשר תסתיים תקופת ההקפאה של הבנייה בהתנחלויות, הקיימת – לפחות להלכה – בגדה המערבית. בנימין נתניהו יצטרך אז להחליט אם להיכנע ללחץ אמריקאי ולהאריך את ההקפאה הרשמית, או לחדש את הבנייה גם רשמית ולהסתכן בעימות עם ברק אובמה. במקרה הראשון יתקוממו המתנחלים ובעלי-בריתם בממשלה. במקרה השני יכולים שרידי מפלגת-העבודה לפרוש מהקואליציה.

אני בספק אם זה יקרה. לכל חברי הממשלה יש עניין חיוני בהמשך קיומה. אף אחד מהמרכיבים אינו בטוח בעתידו אם יפרוש. אהוד ברק, גנרל בלי חיילים, דבוק לכיסאו בדבק-נגרים. אביגדור ליברמן, שר-חוץ שכמעט אף אחד בחוץ אינו מוכן ללחוץ את ידו, לא קיים אף אחת מההבטחות שהבטיח לבוחריו. למה שיגדילו את כוחו? אלי ישי, מין ליברמן עם כיפה על הראש, חש שאריה דרעי נושף בעורפו ונאחז בחלקת-אלוהים הקטנה שלו. כולם מרגישים שהם ''תלויים זה בזה או שכל אחד מהם ייתלה לחוד.''

זה ההיגיון הפוליטי. אבל ההיגיון הוא אורח נדיר בפוליטיקה. אם לא תיגמר ההקפאה, או הכאילו-הקפאה, המתנחלים עשויים להתקומם. ההכי-קיצונים ימשכו אחריהם את הסתם-קיצונים. הממשלה עלולה ליפול גם בניגוד לרצון כל חבריה.

מה יקרה אז?

שאלה זו מנקרת עכשיו בראשיהם של כמה וכמה אנשים – בדרנים, שדרנים, פרשנים, גנרלים, סלבריטאים מכל הסוגים והמינים, גמלאים, סטודנטים, פרופסורים ומי לא – החולמים על מפלגה חדשה.

יש לכך רקע ישראלי ייחודי.

בבריטניה התגלתה שיטת-הבחירות האזורית במערומיה. עשרות מיליוני קולות נשארו בלי ייצוג. חולמים שם על אימוץ חלקי, לפחות, של השיטה היחסית. אצלנו השחיתה השיטה היחסית את המערכת כולה, ורבים חולמים על אימוץ חלקי, לפחות, של השיטה הרובנית. נראה שהפיתרון הנכון טמון בשיטה שהיא יחסית בחלקה ורובנית בחלקה, כמו זו הנהוגה בגרמניה. אבל הפוליטיקאים הישראליים יתנגדו לכך כאיש אחד.

השיטה הנוכחית המאיסה את הפוליטיקה על חלקים גדולים של הציבור. מתעבים את המערכת הפוליטית כולה. מתעבים את המפלגות הקיימות.

לכן, בכל מערכת-בחירות צצות מפלגות חדשות, הפונות אל מאות אלפי הבוחרים הטוענים ש''אין לי בעד מי להצביע''. הם יכלו, כמובן, להימנע בכלל מהצבעה וללכת לשפת-הים, אבל חבל להם על הקול שלהם. לכן הם מחליטים, בשנייה האחרונה ממש, להצביע בעד איזושהי מפלגה חדשה, המושכת את ''קולות המחאה'' והמבטאת את הכעס על התופעה המרגיזה את הציבור באותו רגע. בדרך כלל זוהי מפלגה חדשה המצליחה לתפוס את מצב-הרוח הציבורי של אותו הרגע, והנעלמת מיד לאחר מכן.

כזאת הייתה מפלגה ד''ש שצצה בבחירות 1977, בהנהגת גנרל ייגאל ידין. היא הציעה תרופת-פלא לכל המחלות - המלחמה, השחיתות, העוני, הכפייה הדתית: שינוי שיטת-הבחירות. היא נחלה ניצחון מדהים (15 מושבים בכנסת!) ונעלמה בבחירות הבאות כלא-הייתה. אחר-כך באו כל מיני מפלגות ''המרכז'' ו''הדרך השלישית'', שגם הן צצו ונעלמו. 2005 הייתה שנתה של ''שינוי'', מפלגתו של טומי לפיד, שהתפרסם בטלוויזיה בזכות שנינותו ותוקפנותו, אבל בעיקר בגלל הוולגריות שלוחת-הרסן של סגנונו. הוא הרים את דגל השנאה לדתיים, זכה גם הוא בהישג מדהים של 15 מושבים – ונעלם כלא-היה בבחירות הבאות. אחריו בא רפי איתן, שחטף את אדולף אייכמן ואחראי לאסון של יונתן פולארד על השלכותיה, והקים את מפלגת הגמלאים. גם היא זכתה להישג מפתיע (7 מושבים) – לא בזכות הגמלאים, שרובם לא הצביעו בעדה, אלא בזכותם של צעירים, שחשבו שזו בדיחה נהדרת. בבחירות הבאות היא נעלמה כלא-הייתה.

(גילוי נאות: ב-‏1965 הקמתי את ''תנועת העולם הזה – כוח חדש'' שכיהנה בשתי קדנציות בכנסת, ואחר-כך הפכה לחלק מ''מחנה של''י'' ו''הרשימה המתקדמת לשלום''. כל אלה ייצגו מצע שהיה ההיפך מאופנתי).

עכשיו חולמים הרבה אנשים – כל אחד בנפרד - על ניסיון נוסף. נראה שלא איכפת להם שזה יהיה חד-פעמי, העיקר שהם יגיעו לכנסת. בין המועמדים בולט יאיר לפיד, בנו של טומי הנ''ל, נאה, רהוט ונעים-הליכות, המופיע מדי יום על מסכי הטלוויזיה, אך כמעט אף פעם לא השמיע דעה שאינה מקובלת על כולם, לא נאבק על שום דבר ולא השמיע רעיון מקורי. מועמד אידיאלי.

הוא אינו יחיד. יש מועמדים למכביר: זמרי-חתונות אהובי הקהל, שחקני-כדורגל פופולאריים, ידוענים הידועים בזכות יחסי-ציבור. אפילו רפי איתן צץ מחדש מתהומות הנשייה. כאשר מאות אלפי קולות מתגלגלים ברחוב, רב הפיתוי.

מפלגות יצוצו, מפלגות יימוגו. כמו אותו קיקיון בתנ''ך, ''שבן-לילה היה ובן-לילה אבד''. זה אמנם הרגיז מאוד את יונה הנביא שחסה בצילו, ''ויתעלף וישאל את נפשו למות'', ואפילו אמר לאלוהים: ''היטב חרה לי עד מוות''. אבל כל זה לא ממש חשוב.

מה שכן חשוב הוא ההכרח לסתום את החור הפעור במערכת הפוליטית הישראלית: החור השחור בשמאל.

הימין, לעומת זאת, פורח. פאשיסטים גלויים, שהשתוללו פעם בשוליים, מקובלים עכשיו במרכז הבמה. תלמידו של מאיר כהנא מככב בכנסת ואיש אינו מתקומם. המתנחלים מתכננים ''השתלטות עוינת'' על הליכוד.

לצד הליכוד, המפלגה הגדולה היחידה היא קדימה. היא רחוקה מהשמאל כמו כדור הארץ מהמאדים. לא מכבר הגישו שני חברי קדימה – רונית תירוש ועתניאל שנלר - הצעת-חוק גזענית מסמרת-שיער, שבאה להוציא אל מחוץ לחוק כל עמותת-שלום החושפת מעשי-זוועה בלתי-חוקיים, המבזים את ישראל והעשויים להביא קציני צה''ל למאסר בחו''ל. ציפי לבני לא צייצה.

מוסכם על הכול שבבחירות הבאות תתרסק מפלגת-העבודה, שהפכה למפלגת-משרד-הביטחון, וכמוה גם מפלגת מרצ. שתיהן אינן אלא צללים של מה שהיו פעם. הן ישאירו אחריהן שממה.

מצב זה זועק לשמיים. יש בארץ מאות אלפי בוחרים שהערכים השמאליים הבסיסיים טבועים בלבם – שלום, צדק, שוויון, דמוקרטיה, זכויות-אדם לכול, פמיניזם, הגנה על הסביבה, הפרדת הדת מהמדינה. היכן הם? מי מייצג אותם?

בחוגים רחבים בציבור הישראלי מתחבטים כעת בשאלה זו. הכול מסכימים שצריכים ''לעשות משהו''. נראה שאיש אינו יודע איך.

יש המחפשים מרשם של ספר בישול: ''לוקחים 4 בצים, 2 כפות של קמח, קורטוב של מלח...''
אז ''לוקחים 12 ידוענים, 7 פרופסורים מכובדים, 3 פעילים של זכויות-האדם, 2 פעילי-שלום (לא רדיקליים, חלילה), 1 אלילי-זמר, 1 שדרן מפורסם, מערבבים היטב, זורים על הכול סיסמאות זהירות, לא קיצוניות מדי, מערבבים היטב ומגישים...''

או, לחלופין: ''לוקחים 4 משרידי מפלגת-העבודה, 2 פליטי מרצ, 3 מאוכזבים מקדימה, ירוק אחד, פעיל-שכונות אחד...''

לא, זה לא ילך.

הקמת מפלגה חדשה – מפלגה יעילה, שתשנה את פני המערכת הפוליטית, שתיאבק על השלטון, שתחזיק מעמד לאורך ימים – אינה תרגיל של בישול.

זוהי מלאכת בריאה אמיתית, לא פחות מציור של ליאונרדו, לא פחות מבניית הטאג' מהאל או הדואומו של פירנצה.

צריכה לקום מפלגה שתגלם את הערכים, לא כאוסף של סיסמאות, אלא כמקשה שלמה אחת. מפלגה שלא תהיה המשך למסגרות שפשטו את הרגל, אלא שתהיה משוחררת מדרכי-חשיבה ישנות ומסיסמאות של פרסומאים, מפלגה שתתווה תבנית חדשה לחלוטין. מפלגה שלא תשים טלאי על גבי טלאי ולא תציג תיקון פה ותיקון שם, אלא תציג דגם חדש של מדינת-ישראל, תוכנית שלמה לרפובליקה ישראלית שנייה.

המנהיג לא יימצא במגרש-הגרוטאות. מנהיג יקום בכוחות עצמו, כמו שקם ברק אובמה. צעיר בעל בשורה חדשה.

כל עוד לא קם מנהיג כזה, צריכה היוזמה לבוא מלמטה. אני רואה בכל ההפגנות צעירות וצעירים חדשים, אידיאליסטים משכנעים בכנותם ובאומץ ליבם, פעילי שלום, פעילי זכויות-האדם, פעילים חברתיים, פעילי הסביבה. מתוכם צריכה לבוא היוזמה החדשה, זו שתלכד סביבה את כולנו.

הטבע שונא חלל ריק. במוקדם או במאוחר יתמלא החור השחור. ואם לא נשכיל אנחנו למלא אותו כראוי, הוא עלול גם להתמלא במפלצת מרובת-רגליים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


נכון מאד . יש חור שחור בפוליטיקה הישראלית .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 16/05/2010 שעה 8:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה הוא במילים של אבנרי

''יש בארץ מאות אלפי בוחרים שהערכים השמאליים הבסיסיים טבועים בלבם – שלום, צדק, שוויון, דמוקרטיה, זכויות-אדם לכול, פמיניזם, הגנה על הסביבה, הפרדת הדת מהמדינה. היכן הם? מי מייצג אותם?''
זה החור השחור .

ואיך אני יודע ?
כי
''כזאת הייתה מפלגה ד''ש שצצה בבחירות 1977, בהנהגת גנרל ייגאל ידין. היא הציעה תרופת-פלא לכל המחלות - המלחמה, השחיתות, העוני, הכפייה הדתית: שינוי שיטת-הבחירות. היא נחלה ניצחון מדהים (15 מושבים בכנסת!) ונעלמה בבחירות הבאות כלא-הייתה. אחר-כך באו כל מיני מפלגות ''המרכז'' ו''הדרך השלישית'', שגם הן צצו ונעלמו. 2005 הייתה שנתה של ''שינוי'', מפלגתו של טומי לפיד, שהתפרסם בטלוויזיה בזכות שנינותו ותוקפנותו . . . זכה גם הוא בהישג מדהים של 15 מושבים – ונעלם כלא-היה בבחירות הבאות. אחריו בא רפי איתן . . . והקים את מפלגת הגמלאים. גם היא זכתה להישג מפתיע (7 מושבים) – לא בזכות הגמלאים, שרובם לא הצביעו בעדה, אלא בזכותם של צעירים, שחשבו שזו בדיחה נהדרת. בבחירות הבאות היא נעלמה כלא-הייתה.''

ובהזדמנות זו ,
מדוע
'' . . . ''תנועת העולם הזה – כוח חדש'' שכיהנה בשתי קדנציות בכנסת'' קיבלה רק שני מנדטים ? הרי אבנרי ועיתונו '' . . . הוא הרים את דגל השנאה לדתיים, זכה גם הוא בהישג מדהים . . . ונעלם כלא-היה אחרי שתי קדנציות''
1 - כי לצד השינאה החילונית לחרדים/דתיים הוא תמך בתביעות הפלסטינים .
2 - עיתונו נשען בתפוצתו על פורנוגרפיה רכה ועל רכילות של הבוהמה הצפון-תלאביבית .

אז יש בישראל חור שחור שבנוי מהערכים השמאליים הבסיסיים שלום, שוויון, דמוקרטיה, זכויות-אדם לכול, הפרדת הדת מהמדינה .
החור השחור של מי שאינם רואים נכוחה את הצורך בשיקום העם היהודי .
אבל הערכים הבסיסיים - צדק , שוויון , דמוקרטיה , פמיניזם , הגנה על הסביבה , הם ערכים ראויים גם אצלי .

ולכן הסיכוי שדרכו המדינית של אבנרי תיצלח , דומה לסיכוי שלו לטוס במעבורת חלל .

אריה עירן
יוצק , מחשל ומשחיז .
_new_ הוספת תגובה



(יום ראשון, 16/05/2010 שעה 9:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כותב,

''אבל הערכים הבסיסיים - צדק , שוויון , דמוקרטיה , פמיניזם , הגנה על הסביבה , הם ערכים ראויים גם אצלי .''

קצת קשה להאמין לו.
הרי את השנתיים האחרונות בילה
אריה עירן בלהסביר לכל מי שרק
מוכן היה לשמוע,

שהאבולוציה קובעת את כללי המשחק
ועלינו לפרות ולרבות ולגרש ולחסל את
התושבים הלא יהודיים בארץ ישראל.

התכנית הגרנדיוזית של אריה עירן למרחב
מחיה יהודי נקי מפלסטינים במזרח התיכון
ממש לא עולה בקנה אחד עם הערכים 'צדק',
'שוויון', ו'דמוקרטיה'.

אריה עירן מצהיר על עצמו כגזען (ומנסה לטעון
ש''הגזענות היא ההבנה שיש גזעים'').

אריה עירן מחזיק בעמדות פוליטיות שניתן לאפיין
אותן רק כפשיסטיות. דמוקרט הוא לא.

במיוחד מצחיקה בהקשר זה טענתו של עירן
שהוא 'פמיניסט', כאשר ההתקפות הכי מגעילות
שלו בפורום היו על נשים (ראה ההתקפה שלו
על ענבל בר-און, ועל ציפי ליבני).

יש שימוש למונח 'יציקה' בשפה העברית
המתחדשת שאולי מתאים לדברים שעירן כותב.
הרי הוא ''יוצק , מחשל ומשחיז .'' But he is definitely
not the sharpest tool in the box. השחזת אותי.
_new_ הוספת תגובה



צדק , שיוויון , דמוקרטיה , פמיניזם , הגנה על הסיבה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 16/05/2010 שעה 10:13)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש רבים הטוענים כי צדק הוא דבר מוחלט . לא אני .
אני טוען כי הצדק הוא דבר יחסי .
כאשר שניים רבים על פת-לחם ומתוך שניהם האחד ימות ללא אותה פת לחם , אבל השני כבר יש לו פת אחת וזו תהייה לו השניה ==> אז הצדק עם הראשון ולא השני .
זה הצדק בעיני .

יש רבים הטוענים כי כל בני האדם שוים . לא אני .
כאשר שניים חפצים בזוגיות עם אותה אישה ורבים על חסדיה , והאחד הוא בעל נשים רבות בהרמונו וגם אחים רבים יש לו , אשר יסייעו לו במאבק והשני חסר אשה וגם אחים שיסיעו לו אין ==> אז אין שיוויון . כדי שיהיה שיוויון צריך לחלוק בכל הנשים בין השניים .

דמוקרטיה היא שלטון העם . אך שלטון העם יכול להיות זמני ומנוף לדיקטטורה . ואין גרמניה הנאצית הראשונה שעשתה בדמוקרטיה שברירית שיומוש לרעה .

פמיניזם הוא הזדמנות שווה לנשים כמו זו שלגברים . רצה המקרה ורכשתי דירה שאת בעליה ייצגה ציפורה שפיצר המוכרת כציפי לבני . האם אסורה עלי הבעת דעתי עליה משום נשיותה ? והגברת בר-און נמנעה מגילוי נאות ושמה מכשול בפני עיוור בהגינה על מדיניות שר האוצר ששמו , כמה מפליא - בר און .
וכאן נשאלת השאלה - כיצד תלאביבסנור מסיק על פי שני מיקרים כלל זהב ? האם אחרי שתי הטלות מטבע זהות יקבע אדם זה כי תמיד תהיה זו התוצאה בעתיד ?

הגנה על הסביבה היא לטובת בני האדם . אך יש כאן גם מכשלה . בני האדם שמספרם 7 מיליארד הורסים את הסביבה במספרם הגדול . וכאשר הסיבה תיהרס הם עצמם יפגעו .
הצעד האמיתי להגנה על הסיבה והגדלת הסיכוי להמשך קיומו של המין האנושי הוא , לפםני כל צעד אחר , ריסון הריבוי האנושי המכונה גם ''פיצוץ אוכלוסין'' .
_new_ הוספת תגובה



(יום ראשון, 16/05/2010 שעה 10:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''והגברת בר-און נמנעה מגילוי נאות ושמה מכשול בפני עיוור בהגינה על מדיניות שר האוצר ששמו , כמה מפליא - בר און .''

אריה עירן תקף את ענבל בר און בשל מדיניות
השר בר און. והתקיפה היתה גסה.

ובנוסף לכך חשב עירן בטעות שענבל בר און
היא ביתו של השר בר און.

כאשר העירו לעירן שענבל בר און אינה בתו של
השר בר און, המשיך לטעון שזו אשמתה שהוא עירן
תקף אותה. הנתקפת אשמה בכך שעירן תקף אותה.

והנה עכשיו טוען עירן
שעל ענבל בר און מוטלת היתה האחריות
ל'גילוי נאות' על כך שאינה ביתו של השר בראון.

גם עכשיו הוא ממשיך להאשים אותה בכך שתקף
אותה ללא כל פרובוקציה. ועל כך שאינה מודיעה בכל
מקום שאינה הבת של השר בר און.

זה כבר לא מצחיק. זה עצוב.
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 16/05/2010 שעה 18:04)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך שהגברת ענבל בר-און תודיע בכל מקום שאינה בתו של השר בר-און , די אם תעשה זאת בצמוד למאמר מפרי עטה בו היא מגיבה למדיניותו של השר ששמו כשמה .
_new_ הוספת תגובה



(יום ראשון, 16/05/2010 שעה 18:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה באמת לא מבין במה העניין, או שאתה עושה את עצמך?

אתה תקפת את ענבל בר און באופן גס וללא כל פרובוקציה מצידה.
גם אם היתה בתו של השר בר און לא היתה כל הצדקה לתקיפה
מסוג זה עליה בפורום.

תגובותיך האחרונות בעניין זה רק מדגימות שאינך מסוגל להודות
בכך שנהגת בגסות ללא כל סיבה. אתה הבריון במקרה הזה ועליך
מוטלת חובת ההתנצלות.
_new_ הוספת תגובה



.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 17/05/2010 שעה 5:21)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

.
_new_ הוספת תגובה



גם אני תקפתי את בר-און באופן גס וללא כל פרובוקציה מצידה
חוק שימור האלרגיה (יום שני, 17/05/2010 שעה 14:26)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו בכלל לא מכירים אבל דיעותיה היו מחורפנות, כך שנאלצתי להכפישה בצדק. אני מסרב להתנצל כמובן, כי פשוט עניתי לה תוך שימוש בביטויים שהיא השתמשה בהם כלפי וכלפי פשיסטים הדומים לי.
_new_ הוספת תגובה



גם אני בעד גירוש ערבים מהארץ שלנו
חוק שימור האלרגיה (יום שני, 17/05/2010 שעה 14:23)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שערבי שלא מקבל את הרעיון הציוני צריך להיות מגורש מארצנו הקטנטונת לארצו הענקית. זה א' ב' של צדק אנושי ולאומי. אין בזה שנאה לערבים אלא מיצוי המאבק שלהם להשמדתנו והסבתו למסלול חיובי של דו קיום זה לצד זה ולא זה בתוך זה.
_new_ הוספת תגובה



גם אני בעד גירוש ערבים מהארץ שלנו
חזי, הרצליה (יום שני, 17/05/2010 שעה 16:12)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גירוש האויב הערבי מארץ-ישראל ,לא די.
להלן הפעולות שעשתה ישראל עד היום מול הערבים-

1.מלחמה-לא טוב
2.שלום-לא טוב.הערבים משקרים לנו.
3.כיבוש-לא טוב.מקבלים טרור.
4.גירוש-לא טוב.הם הקימו מחנות פליטים על הגבול עם ישראל.ומחכים ליום השיבה.

-מהו הפתרון הסופי לבעיה הפלסטינית ?
-לעשות להם מה שאיראן ושות' רוצים לעשות לנו.
_new_ הוספת תגובה



גם אני בעד גירוש ערבים מהארץ שלנו
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 17/05/2010 שעה 17:08)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גירוש ==> טוב מאד .
_new_ הוספת תגובה



גם אני בעד גירוש ערבים מהארץ שלנו
חוק שימור האלרגיה (יום חמישי, 20/05/2010 שעה 2:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל חזי, הרצליה מדבר על השמדה.
אפשר להשמיד רק מחבלים אבל לא אוכלוסיה אזרחית. אוכלוסיה אזרחית צריכה לקבל כרטיס טיסה לירדן כדי להשתתף שם בבניית פלסטין.
_new_ הוספת תגובה



טלה, אתה עדיין לא התייאשת מעצמך?
חוק שימור האלרגיה (שבת, 22/05/2010 שעה 10:04)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תירגע אבנרי, ממשלת נתניהו לא הולכת ליפול השנה וגם לא בנשה הבאה
חוק שימור האלרגיה (יום שני, 17/05/2010 שעה 14:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אובמה ייפול לפני ביבי. אז רק תתאזר בסבלנות.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי