פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''לפי מיטב הערכים של צה''ל''
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 7:00)


''לפי מיטב הערכים של צה''ל''

גדעון ספירו



כאשר מפקד חיל הים הישראלי אלוף אלי מרום הודיע במסיבת עיתונאים כי חיל הים עומד להשתלט על משט ספינות הסיוע ההומניטרי לעזה הנצורה, ''לפי מיטב הערכים והמוסר של צה''ל'', היה ברור לי כי אנו הולכים לקראת צרות.
ב-‏5 ביוני השנה אנו מציינים 43 שנים לכיבוש. צבא השולט עשרות שנים על עם אחר, יושב על צווארו, הורג בילדיו ובאזרחיו, מטיל משטר אפרטהייד על אזור הכיבוש – הוא צבא שהפך מצבא הגנה לצבא פשעי ופושעי מלחמה שערכיו הושחתו.

ואכן, החששות התבררו כמוצדקים. הקומנדו הימי, חיילי שייטת 13, שהוגדרו בישראל כ''טובים שבטובים, המובחרים שבמובחרים'' התגלו כחבורה של רוצחי אזרחים שעה שהשתלטו על האנייה הטורקית ''מרמרה'', שבנוסף למטען ההומניטרי נשאה על סיפונה למעלה מ-‏600 בני אדם, בהם נשים, בני לאומים שונים, כולם אזרחים לא חמושים שביקשו להביע מחאה נגד הסגר הישראלי על עזה.

חיילי קומנדו, לא רק בישראל, מוצגים בכל צבא כעלית של הצבא. מסוכנותם לאזרחים נובעת בין השאר מהמשמעת העיוורת המאפיינת אותם, ''קיבלנו פקודה וביצענו, לא שאלנו שאלות'' כפי שאמר אחד מחיילי השייטת שהשתתפו בפעולה הפיראטית. ''המובחרים'' האלה, נבחרים בקפידה על ידי הצבא והם עוברים סינונים רבים, בין השאר מבדקים פסיכולוגיים וראיונות אישיים שאמורים להבטיח כי לא יסתנן ליחידה חייל שחושב יותר מדי, או שהושפע מכל מיני רעיונות ''רכרוכיים'' כמו למשל זכויות אדם או אמפתיה לסבל אנושי. הצבא צריך אותם אכזריים שמבצעים כל פקודה ללא מצמוץ. את התוצאה הרגישו היטב נוסעי ה''מרמרה'' – תשעה הרוגים וכחמישים פצועים (שעד כתיבת שורות אלו הצבא אוסר על ראיונות איתם).

מה קרה בעצם? חיילים ישראלים חמושים, התנהגו כחבורת פיראטים אלימה, והתקיפו אניות אזרחיות בלב ים, מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל. במהלך ההתקפה האלימה של חיילי הקומנדו הישראלים, שהסתייעו באניות קרב ומסוקים, נהרגו ונפצעו כאמור עשרות בני אדם.

מה עושה התקשורת הישראלית הממושמעת בהנחיית דובר צה''ל? הופכת את היוצרות. דובר צה''ל הפיץ תמונות בהן נראים האזרחים הלא חמושים מנסים להתגונן מפני התוקפנים הישראלים בכל מה שעמד לרשותם, זרנוקי מים, צלחות, סכינים, וכו'. וכך במחי קסם לשוני הפכו החיילים החמושים והפולשים לאניות לא להם, לקורבנות, והנוסעים האזרחים המתגוננים היו למתקיפים.

מתרחשת כאן נאציפיקציה של השפה. כפי שבגרמניה הפכו את היהודים המותקפים לחבורה של מוצצי דם, כך התגייסו מיטב עיתונאי ישראל לשירות הדמוניזציה של הנוסעים המתגוננים.
להלן כמה דוגמאות משני העיתונים הנפוצים ביותר בישראל. בתחילה ''ידיעות אחרונות'', העיתון הנפוץ בישראל:
איתן הבר, שכיהן בעבר כמנהל לשכתו של ראש הממשלה יצחק רבין, הגדיר את המתגוננים כ''מנוולים''. עמיתו נחום ברנע, חתן פרס ישראל לעיתונות, הגדיר אותם כ''ביריונים אלימים'', אלכס פישמן, כתבו הצבאי של העיתון, הגדיר אותם ''כמתפרעים'', העיתונאי מתנחל יועז הנדל, כתב שהם ''חוליגנים''.
אמנון אברמוביץ, הפרשן הפוליטי של הערוץ השני, הנצפה ביותר בישראל, הגדיר במאמר בעיתון את התגוננות הקורבנות כ''פרובוקציה''.
ב''מעריב'', העיתון השני בתפוצתו, התמונה לא שונה: בן כספית, כתבו הבכיר של העיתון, הגדיר את המתגוננים ''פראים'', בן דרור ימיני, שהפך לתועמלן בנוסח גבלס (בלי הכישרון שלו) נגד השמאל, הגדיר אותם כ''מלאכי שנאה''. כך גם בכל ערוצי הטלוויזיה. לא נחה דעתם של כל אלה עד שהוסיפו כי החיילים הפולשים שהרגו ופצעו עשרות בני אדם, היו ''קורבנות לינץ'', לא פחות.

וכדי להוסיף צבע לבדיות הצבא, התפרסמו תמונות של סכינים שנמצאו באנייה כהוכחה ל''נשק קר'' שנצבר בתכנון מראש. ומה אנו רואים למעשה? סכיני מטבח שיש בכל בית, וכמובן גם בכל אניית נוסעים שעליה מאות בני אדם. כמה מוזר, שהנוסעים אכלו וחתכו בסכינים ירקות, לחם, וכיוצא באלה דברים.

אילו אני בין המפליגים, וכמעט שהצטרפתי אליהם, הייתי נמנה עם המתגוננים.

המתגוננים על הסיפון נהגו לפי החוק הישראלי, המתיר למתגונן לפעול נגד פולש, כולל ירי עד כדי הריגה.
זהו חוק דרומי המפורסם, על שם החוואי שי דרומי, שהרג אזרח בדואי ופצע את חברו שעה שלטענתו חדרו בלילה לחוותו. על מנת למנוע את הרשעתו, חוקקה הכנסת ביוזמת אנשי הימין חוק, תוך כדי משפטו של דרומי, המתיר את הירי נגד פולש. יוזמי החוק הגזענים סברו שהוא טוב רק כאשר יהודי הורג ערבי, ולא תארו לעצמם שניתן להפעילו על ידי טורקים מתגוננים, נגד חיילים ישראלים פולשים. מבלי להרוג.

וכדי להביא את הפארסה לכדי שלמות, אמר מפקד חיל הים במסיבת עיתונאים יחד עם הרמטכ''ל ושר הביטחון, שהתקיימה לאחר טבח הנוסעים בידי חיילי השייטת, כי החיילים ''נהגו באומץ'' ו''במוסר גבוה'' שהרי נהרגו רק תשעה. כלומר לפי מפקד חיל הים צריכים הנוסעים לומר תודה שהחיילים לא הרגו את כולם. באמת יפה מצדם. סגנון דומה שמעתי פעם מניאו נאצי בגרמניה שאמר שהנאצים יכלו לרצוח הרבה יותר יהודים אבל גילו איפוק, ולכן נותרו יהודים רבים בחיים. איזה טוב לב.

הבה נחזיר למושגים את השכל הישר: האמיצים והגיבורים היו הנוסעים שהתגוננו מול פולש ישראלי אלים חמוש ואכזר, כאשר ניסו להשתמש מכל הבא ליד במאבק שבו לא היה להם סיכוי, ורבים מהם מסרו נפשם על מזבח הסיוע ההומינטרי לפלסטינים בעזה.

משתתפי המשט מהארגון האיסלאמי רחוקים מהשקפת עולמי, אולם קורה לא אחת שאנשים המשתייכים לארגונים שונים המייצגים דעות קוטביות בנושאים רבים, חולקים עמדה דומה בנושא מסוים. בסוגיית ההתנגדות לסגר על עזה, אני נמצא בסירה אחת עם כל משתתפי המשט, יהיו אלה איסלאמיסטים, יהודים, נוצרים או חילונים.

הטבח ב''מרמרה'' הציג לפנינו שוב תמונה מוכרת, לפיה כל ערוצי הטלוויזיה התאחדו לכדי קול אחד, כולם הפכו לזרוע הארוכה של הצבא, תוך שימוש בשפה מכובסת ושקרית. גם מנהיגת האופוזיציה ציפי לבני התערטלה מתפקידה והפכה לדוברת הממשלה בראיונות לתקשורת חוץ, המשך טבעי לתפקידה כשרת חוץ במלחמת עזה.

היו כאלה שניסו למצוא גזירה שווה בין אניית המעפילים ''אקסודוס'' שב-‏1947 הפליגה עם למעלה מארבעת אלפים ניצולי שואה לארץ ישראל, אבל נעצרו על ידי הצבא הבריטי והוחזרו לאירופה. ''אקסודוס'' הפכה למיתוס ישראלי, וייתכן ש''מרמרה'' תהפוך למיתוס פלסטיני. יש אכן מספר קווי דמיון.
בשני המקרים מדובר בצבאות קולוניאליים שהשתלטו על אניות נוסעים במטרה למנוע הגעתן למטרתן. חמישים חיילים בריטים עלו על ה''אקסודוס'', משתתפי ההפלגה התקוממו ונאבקו נגדם, בדיוק כמו המפליגים ב''מרמרה''. החיילים הבריטים ירו והרגו שלושה נוסעים מתוך למעלה מארבעת אלפים. החיילים הישראלים התגלו כיותר אכזריים, הרגו תשעה מתוך שש מאות.

החיילים הישראלים מילאו פקודה. איש מהם לא שאל, ''רגע אחד, מדוע אנו צריכים להתקיף אניות אזרחיות שמובילות ציוד הומניטרי לעזה?''
הוא שאמרתי, חיילי קומנדו הם הטובים בצייתנים וממלאי הפקודות. זו אחת הסיבות שאני מייעץ לצעירים לפני גיוס להימנע משירות צבאי בכלל, ובמה שקרוי ''יחידות עלית'' כמו שייטת 13 בפרט, ששם קיימת סכנה ברורה ומיידית להפיכתם לרוצחים ברישיון. שירות אזרחי תמיד עדיף על צבאי, ואם אין מנוס מהצבא, אזי ביחידות עורפיות בתחומי הקו הירוק שלא מצריכות נשיאת נשק.

במשטים עתידיים, אם יצאו מטורקיה, רצוי שממשלת טורקיה תצמיד להם משחתות ומטוסי קרב. יש להניח כי טיל אזהרה אחד לעבר משחתת ישראלית יבהיר לישראל שלא כדאי לפעול כמדינה פיראטית.

הסגר גורם סבל קשה למיליון וחצי פלסטינים חפים מפשע, ביניהם מאות אלפי ילדים וקשישים שמידרדרים לתת תזונה, למחלות ולמוות בגין מחסור בתרופות. יש להסירו.

תנועת החמאס טופחה והוזנה במשך שנים על ידי הכיבוש הישראלי. שלטון החמאס בוודאי לא לרוחי, אבל הוא קיים ויש להידבר איתו. הוא ישות טרור לא פחות משישראל היא ישות טרור. שתי ישויות הטרור חייבת להידבר כדי למצוא הסדר מדיני, ועד שזה יימצא לא לנהל את המאבק על גבם של ילדים, נשים וקשישים.

לפני שנה וחצי נכנסתי לעזה עם משט שהביא תרופות וסיוע הומניטרי אחר. חברי הקבוצה עימה נמניתי חששו באשר לקבלת הפנים שאזכה בה כישראלי. התקבלתי שם בסבר פנים ידידותי. ניכר היה שהם כמהים לפגוש ישראלים שוחרי שלום שמתייחסים אליהם כבני אדם בעלי זכויות. לא רק האנשים ברחוב שמחו לפגוש ישראלי שמתנגד למצור ומדבר שלום, גם הפעילים הפוליטיים ושרי הממשלה.
במקום להרוג, לחסל, לסכל, וכיוצא באלה מלים מלקסיקון הכיבוש, יש להחליף דיסקט ולדבר שלום, גם עם החמאס.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה לעשות, גדעון, כשכולם
ע.צופיה (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 7:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומרים שאנשי המשט היו בריונים אלימים אז כנראה שזה נכון.
גם פעולתך להיכנס לעזה בניגוד לחוקי ממשלתך היא בריונות לשמה.
התורכים לא נופלים ממך.
אני מאמין, מבלי להכירך ,כי אם היית לך הזדמנות להכות חייל ישראלי מבלי להענש היית עושה זאת.
השנאה העולה מדבריך מוכיחה זאת.
_new_ הוספת תגובה



שאלה לגדעון
סוריא סהרה (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 8:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ולפי מיטב הערכים של החמס ''בעוד גלעד שליט נמק בבונקר החשוך אי שם בעזה ואין איש יודע או רואה אודות מצבו הכיצד תלך בדרך לא דרך ותכנס לעזה ובמעוז החמס שבעצם לא מכיר בקיומך כמארץ ריבונית ובעצם אתה בכלל לא קיים .....ובאיזה זכות ומי בכלל נתן לך את הזכות לבקר את צהל על מפקדיו..
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 6:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשט לשבירת המצור על עזה היה מסע מחאה נגד הטבח הנורא שצה''ל ביצע בדצמבר 2008-ינואר 2009 באוכלוסיה של רצועת עזה. אילו לא היה צה''ל, בגיבויה של מדינת ישראל מטורללת וגזענית יוצא למסע נקמה וענישה קולקטיבית לא חוקי זה לא היינו רואים כלל מעורבות של תורכיה במשט הנוכחי, או את נוכחותם של אנשי פרלמנט אירופאים ושאר ירקות. ישראל לא היתה נחשפת אז, לדילטנטיות של כוחותיה שלה, ולמלכודת הידועה מראש שהכינו לה אנשי הבטחון התורכיים על הספינה מרמרה.

ישראל הצליחה להביא את העולם להיות נגדה באופן גורף. העולם אכן נגדנו סוף סוף, והרוויזיוניסטים הפרנואידיים כבר יכולים להפסיק להתאמץ כדי להוכיח את המנטרה הישנה הזאת. אך כהרגלם, מרוב שטענו שהעולם נגדנו מעולם לא חשבו מה לעשות במקרה וטענתם תוכח כנכונה. מה עושים עכשיו?

והתשובה ברורה להכאיב, נאלצים לשבת לשולחן המשא ומתן על הסכם הקבע עם הפלסטינים בתנאי פתיחה קשים יחסית, וזה בגלל - ועכשיו כולם במקהלה - בגלל שהעולם כולו נגדנו.
_new_ הוספת תגובה



9 קורבנות-לקח מצויין לבריונים!!
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:14)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יהיה עוד משט של הבריונים,כנראה יהיו בו 19 קורבנות.
אך, יוסוף פלשתינאנו הנחמד,אני יכול להבטיח לך שכמו שאין קאסמים מעזה כך לא יהיה משט נוסף.
הבריונים,כמו הפחדנים מעזה, לומדים דרך המכות בתחת.
_new_ הוספת תגובה



דווקא יש קסאמים
(יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:19)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה שיש להפנות לצופיה רויטמן בימים אלה היא אחת ויחידה:

הרי בעת הטבח שצה''ל ערך באוכלוסיה של רצועת עזה בדצמבר 2008-
ינואר 2009 טענת שוב ושוב שהטבח מוצדק כי הוא הביא להפסקת ירי
הקסאמים מעזה.

והנה בשבועות האחרונים חזר הירי הרצוף של קסאמים מעזה לעשות
טרור בישובי עוטף עזה:

''ארבע רקטות קסאם נורו הערב (חמישי) מרצועת עזה למערב הנגב. שלוש התפוצצו בשטחים פתוחים בישראל, ואחת בשטח רצועת עזה. הרקטות לא גרמו לפגיעות בנפש או לנזק. מבין שלוש הרקטות שנפלו בשטח ישראל, אחת התפוצצה בקרבת העיר שדרות ושתיים במועצה האזורית חוף אשקלון.''
והשאלה המתבקשת היא, האם לא הגיע הזמן לאכול את הכובע,
פסח, והאם אכן 'כדאי' היה לטבוח בביתן משפחות שלמות?
שלא לדבר על ההתלהבות שלך בעת הטבח למראה הדם.
_new_ הוספת תגובה



מאחר והנייה וא-זאהר מתנצלים כל פעם שיש קאסם
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:23)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי קטונתי מלהתמודד עם ענקי רוח כאלה בדבר קיום הקאסמים.
מעניין שאתה כל כך שמח שיש מדי שבוע קאסם אחד.
אגב, ספרת כמה פעמים ,בנאומיהם, השמידו אחמדי הקטן, חסן השפן וחאלד הטיפש את מדינת ישראל?
תגיד, זה לא הפחד שמדבר מגרונם?
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה ההבדל בין שפן ליהודי?
_new_ הוספת תגובה



אתה
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:28)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכשפן מתיימר להיות יהודי.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
ע.צופיה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 8:29)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הבנת את השאלה?
נראה לכם שיהודי ישאל שאלה כזו!
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 16:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל אפשרי . אתה מקניט אותו וזו תשובתו .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
אריה פרלמן (יום שני, 07/06/2010 שעה 7:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עַיִ''ן, אוּלַי תֵּצֵא מֵהַדִּבּוּק שֶׁלְּךָ?

מַה בּוֹעֵר לְךָ כָּל כָּךְ לְהוֹכִיחַ שֶׁ''יּוּסוּף'' הוּא ''פָּלֶשְׂתִּינָאִי''?

חֲסֵרִים יְהוּדִים עִם כְּלִי חָתוּךְ לִמְהַדְּרִין וְדָם רַבָּנִים בְּעוֹרְקֵיהֶם שֶׁלְּעֻמָּתָם ''יוּסוּף'' הוּא בְּכִיר בָּנֶיהָ שֶׁל הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית?
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
ע.צופיה (יום שני, 07/06/2010 שעה 8:00)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה סובל מ''עיוורון'' חלקי. חשבתי שאפתח את עינייך, כנראה כשלתי.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
אריה פרלמן (יום שני, 07/06/2010 שעה 9:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גַּם אִם יוּכַח בְּאוֹתוֹת וּבְמוֹפְתִים שֶׁמַּר יוֹסֵף אַלְמוֹנִי הוּא יְהוּדִי שְׂכִיר-עֵט בְּמִמּוּן הַחַמָּאס, אוֹ תּוֹעַמְלָן עֲרָבִי 'מִקְצוֹעִי' (שֶׁמַּפְגִּין בְּמִקְרֶה יְכֹלֶת בִּטּוּי מְשֻׁבַּחַת בְּיוֹתֵר בִּשְׂפַת הָאוֹיֵב), מַה הַמַּסְקָנָה הַנּוֹבַעַת מִכָּךְ?

לֹא לַעֲנוֹת?

אָנָּא הָאֵר אֶת עֵינַי.
_new_ הוספת תגובה



הרשה נא לי להתערב מר פרלמן
עמיש (יום שני, 07/06/2010 שעה 14:19)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעין יש שתי מטרות:
1. להסיר מעל עצמו את הצורך להתמודד עם טענות קשות ומאתגרות שמציב כאן הכותב הידוע בכינויו תל אביב סאנור

2. לפגוע בלגיטימציה של הכותב על ידי הצגתו כדמות הראויה לבוז.

כח דמיונו המצומצם וערכיו הרופסים והרופפים של עין הביאו אותו למחשבת ההבל הגזענית האומרת כי בהיות מישהו ערבי הרי שהוא אינו ראוי להתיחסות או להתמודדות כלשהי ומן הראוי לבוז לו ולבטל אותו כעפרא דארעה.
במקרי החירום שבהם נדמה לעין כי הצגת הכותב הזה כערבי אינה משרתת את המטרה הוא מגייס לעצמו שלל דימויים עשיר הקשורים לביוב והפרשות הגוף. למרבה הצער אין לו את הכשרון, הדמיון והיכולת לייצר דימויים טובים יותר שיבהירו את עמדותיו.

אני מקווה שעזרתי לך ולו במאומה.
_new_ הוספת תגובה



הרשה נא לי להתערב מר פרלמן
(יום שני, 07/06/2010 שעה 14:35)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תן בבקשה דוגמה אחת למה שנחשב בעיניך טענה קשה ומאתגרת

אני מוצא שכל הטיעונים שלו, ללא יוצא מהכלל, רוויים בשקרים וסילופים ולכן לא באמת ראויים להתייחסות רצינית
הוא פוגעני ומרעיל בארות וזו כל מטרתו
ולכן, אפילו אם הוא טוען בחום ליבו שהינו יהודי - זה מצריך בדיקה במעיים ולא באיבר המשתרך
נסה לתקן אותי ואודה לך
_new_ הוספת תגובה



הרשה נא לי להתערב מר פרלמן
אריה פרלמן (יום שני, 07/06/2010 שעה 14:55)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מֵאַחַר שֶׁאֵינֶנִּי מְנַהֵל בַּפוֹרוּם שִׂיחוֹת פְּרָטִיּוֹת, אֵין צֹרֶךְ בְּאִשּׁוּר כְּדֵי לְהִתְעָרֵב. אַךְ מֵאַחַר שֶׁבִּקַּשְׁתָּ - הַרְשֵׁה לִי לְשַׁבֵּחַ אוֹתְךָ עַל נִימוּסֶיךָ הַטּוֹבִים.

אֵינֶנִּי חוֹשֵׁב שֶׁיֵּשׁ לְעַיִ''ן בְּעָיָה עִם טְעָנוֹת קָשׁוֹת וּמְאַתְגְּרוֹת. הַבְּעָיָה הִיא אַחֶרֶת. מַר שָׂאנוּר פּוֹעֵל בְּשִׁיטַת ''פָּגַע-וּבָרַח''. הוּא עַצְמוֹ מְנַסֵּחַ בִּקְפִידָה וּבְפָּtתוֹס טְעָנוֹת ''קָשׁוֹת וּמְאַתְגְּרוֹת'', אוּלָם נֶאֱלַם כְּאַחֲרוֹן שְׁפַנְפַּנֵּי הַסֶּלַע (אוֹ צוֹוֵחַ כַּעֲדַת עֲטַלֵּפִים מֻרְעָבִים) כַּאֲשֶׁר מֻצָּגוֹת בְּפָנָיו טַעֲנוֹת נֶגֶד, שְׁאֵלוֹת אוֹ הַפְרָכוֹת לְטַעֲנוֹתָיו.

עַיִ''ן אֵינוֹ רוֹאֶה טַעַם בְּוִכּוּחַ עִם מִי שֶׁהוּא תּוֹפֵס כְּתוֹעַמְלָן מִקְצוֹעִי, שֶׁלֹּא מְעֻנְיָן בְּקִדּוּם טוֹבַת הָעָם הַיְּהוּדִי אוֹ הַמִּין הָאֱנוֹשִׁי, אֶלָּא בְּהַכְפָּשָׁה לִשְׁמָהּ.

אֲנִי, לְעֻמָּתוֹ, סָבוּר שֶׁיֵּשׁ וָיֵשׁ טַעַם רָב גַּם בְּהִתְנַצְּחוּת עִם תּוֹעַמְלָנִים מִקְצוֹעִיִּים, וּלְמַעֲשֶׂה, לְשִׁיטָתוֹ שֶׁל עַיִ''ן - הַטַּעַם כָּפוּל: הֲרֵי תּוֹעַמְלָן עֲרָבִי מִקְצוֹעִי, הַמִּתְחַזֶּה לִיהוּדִי רָדִיקָלִי ''מוּסָרִי'', כָּבוּל בַּשֶּׁקֶר שֶׁלּוֹ-עַצְמוֹ, וְלָכֵן הוּא מֻגְבָּל לְאֵין שִׁעוּר מֵאֲשֶׁר יְהוּדִי שְׂמֹאלָנִי אוֹ אוֹיֵב עֲרָבִי 'אוֹתֶנְטִיִּים'.
_new_ הוספת תגובה



הרשה נא לי להתערב מר פרלמן
ע.צופיה (יום שני, 07/06/2010 שעה 15:55)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מודה לך על התמיכה.
ידידנו תלאביבסאנור שאל ''מה ההבדל בין שפן ליהודי?''
במיוחד הפנתי זאת אליך ואל אריה עירן.
אם תתעמק בשאלה תבין איזה היבט אנטישמי יש בה.
האם ניראה לך ,ויהיה זה היהודי השמאלני ביותר שקיים, שישאל שאלה כזו?
_new_ הוספת תגובה



[•]
(יום שני, 07/06/2010 שעה 16:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנפש הרגישה של פסח רויטמן רואה צל הרים כהרים. להתדרדרות כה מהירה לא ייחלתי. [•]...
_new_ הוספת תגובה



הרשה נא לי להתערב מר פרלמן
(יום שני, 07/06/2010 שעה 16:12)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש עוד טעם חשוב במתן תשובה ראויה, והוא
אנשים רבים נכנסים לאתר וקוראים את הפורנוגרפיה
שמסביב. רבים מהם צעירים ולכן יש להזהירם
מפני פדופילים פוליטיים
_new_ הוספת תגובה



אני אגיד לך איפה אתה טועה
עמיש (יום שני, 07/06/2010 שעה 18:58)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מייחס לעין מחשבה רציונלית מעמיקה, ולא היא.
הוא אמנם פחות טיפש מכמה אחרים המתמרחים כאן אבל זו ממש לא חכמה גדולה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
ע.צופיה (יום שני, 07/06/2010 שעה 15:45)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מדובר, ואכן מדובר, בשכיר עט ותועמלן הרי כל הויכוח שלך הוא חסר ערך כי הוא אינו עונה לענין שאתה כותב אלא לעניין שהוא ''מופקד'' עליו ואלו האינטרסים והעמדות של הרשות הפלשתינאית.
זה כמו שתתווכח עם איש יחסי הציבור רני רהב על חברה שהוא מייצג.נראה לך שהוא יגיד משהו, אפילו אם הוא נכון, שיכול להזיק לתדמית של לקוחו?
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
אריה פרלמן (יום שני, 07/06/2010 שעה 20:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מַר צוֹפִיָּה הַנִּכְבָּד,

גַּם אִם נֵצֵא מִתּוֹךְ הֲנָחָה שֶׁהַהַשְׁוָאָה בֵּין שָׁפָן לִיהוּדִי הִיא הֲלָצָה אַנְטִישֵׁמִית מְרֻשַּׁעַת שֶׁנֶּאֶמְרָה בְּזָדוֹן, אֵין בְּכָךְ מִשּׁוּם שְׁלִילַת יַהֲדוּתוֹ שֶׁל מַר שָׂאנוּר. יְהוּדִי ''שְׂמֹאלָנִי'' ''לֹא הָיָה אוֹמֵר דָּבָר כָּזֶה'', אָכֵן, אֲבָל יְהוּדִים אַנְטִישֵׁמִיִּים יֵשׁ דַּי וְהוֹתֵר. אָמְנָם זוֹ תּוֹפָעָה אַבְּסוּרְדִּית, וְאַף חוֹלָנִית, אֲבָל קַיֶּמֶת.

הַדֻּגְמָא שֶׁל רַנִי רַהַב מְעֻלָּה.

נָכוֹן בְּהֶחְלֵט שֶׁאֵין לְצַפּוֹת לְיֹשֶׁר אוֹ אוֹבְּיֶקְטִיבִיּוּת מִצַּד רַהַב בְּנוֹגֵעַ לַחֶבְרָה שֶׁהוּא מְיַצֵּג. אֲבָל עֲדַיִן נוֹתַר הָאֶתְגָּר (הַקָּשֶׁה) לְהָבִיךְ אוֹתוֹ עַל-יְדֵי מְצִיאַת סְתִירוֹת וּכְשָׁלִים בִּדְבָרָיו-הוּא, אוֹ לְאַלֵּץ אוֹתוֹ לְהוֹדוֹת בְּעֻבְדּוֹת לֹא נוֹחוֹת לוֹ.

אַךְ הַדֻּגְמָא שֶׁהֵבֵאתָ אֵינֶנָּה שְׁלֵמָה. לְשִׁיטָתְךָ, יֵשׁ לְהַמְשִׁיל אֶת מַר שָׂאנוּר לֹא לְרַנִי רַהַב עַצְמוֹ הַמְּיַצֵּג אֶת חֶבְרָה 'אִיקְס', אֶלָּא לְרַהַב שֶׁמִּתְחַזֶּה בַּפוֹרוּם לְאֶחָד 'אוֹבְּיֶקְטִיבִי' בְּשֵׁם אָבִי כֹּהֵן, הַמַּכְחִישׁ בְּתֹקֶף שֶׁהוּא עוֹבֵד שֶׁל חֶבְרָה 'אִיקְס' אוֹ מְיַצֵּג אוֹתָהּ בְּאֹפֶן כָּלְשֶׁהוּ.

אוֹתוֹ 'אָבִי כֹּהֵן' יִצְטָרֵךְ לַעֲבֹד קָשֶׁה כִּפְלַיִם: גַּם לְיַצֵּג בִּנְחִישׁוּת אֶת אֲדוֹנָיו, וְגַם לִשְׁמֹר עַל חָזוּתוֹ הַמְּזֻיֶּפֶת כְּ'עַצְמָאִי' וְ'אוֹבְּיֶקְטִיבִי'. 'אָבִי כֹּהֵן' שֶׁכָּזֶה - חָשׂוּף הַרְבֵּה יוֹתֵר לִסְתִירוֹת וְהִסְתַּבְּכֻיּוֹת מֵאֲשֶׁר רַנִי רַהַב הַמּוֹפִיעַ בִּשְׁמוֹ.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
ע.צופיה (יום שני, 07/06/2010 שעה 21:36)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הענייו של השפן והיהודי אינו עומד בפני עצמו. הוא מצטרף לאין ספור אמירות והתייחסויות שהסך הכל שלהן הוא שיהודי לא היה אומר או כותב אותן.
הדבר גרם לי לערוך חקירה מסוימת שהתוצאה היא שהמכונה בעבר ''יוסלה'' ועתה '' תלאביב סאנור אינו יהודי.
אין לי כל בעיה בכך שפלשתינאי ישתף בפורום או אפילו יכתוב תעמולה פלשתינאית טהורה. מה שמפריע לי הוא שאותו פלשתינאי קרא לעצמו בעבר ''יוסלה'' ולא בכדי אלא כדי לגרום להטעיית ציבור הקוראים והמשתתפים בפורום בכדי שיחשבו שיהודי ''אוטנטי'' כותב את הדברים.
זו רמייה לשמה ולכן אני נלחם בה בכל העומד לרשותי בפורום.
יתכן שאדם אחר היה נוקט במעשה פשוט. היה מפרסם את פרטיו המלאים של ''יוסלה'' בכדי שכולם ידעו מיהו באמת.
אני לא אעשה זאת בשום פנים ןאופן. ירצה יחשוף את עצמו,ירצה ישאר חסוי.
נכון, ישנם כאלה, כמו המכונה עמיש, למשל, שחושבים שאני עושה לנ''ל מעשה נבלה.
שיחשבו.
ולענין התגובות.
מאחר ואני יודע שהמכונה ''תלאביבסאנור'' אין עניין במה שאתה כותב אלא לצורך שיסוי בישראל וביהודים.הרי פה ישנם 2 שיטות תגובה.
שיטתי-התעלמות
שיטתך התפלספות.
כל אדם ושיטתו.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
אריה פרלמן (יום שני, 07/06/2010 שעה 22:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מַעֲשֶׂה הָרְמִיָּה שֶׁל אָדוֹן שָׂאנוּר - אִם אָכֵן הוּא מְרַמֶּה - פּוֹעֵל לְרָעָתוֹ הַרְבֵּה יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר לְטוֹבָתוֹ.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, אריה פרלמן!!!!!
ע.צופיה (יום שלישי, 08/06/2010 שעה 0:30)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהיה.
_new_ הוספת תגובה



מה ההבדל בין ספירו לאבנרי ?
חזי, הרצליה (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 14:46)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי שניהם בלסטינים דוברי עברית.

תשובה בהמשך...
_new_ הוספת תגובה



אז למה הקרבתם רק 9 טרוריסטים?
איתן אדיר (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 9:35)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הייתם אומרים אז היינו מחסלים להם יותר !
_new_ הוספת תגובה



http://www.youtube.com/watch?v=FOGG_osOoVg
סוריא סהרה (שבת, 05/06/2010 שעה 7:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה מפזר מידע שיקרי
איתן אדיר (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 9:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אמנון אברמוביץ, הפרשן הפוליטי של הערוץ השני, הנצפה ביותר בישראל'' ?????????

אתה בטוח? יל לך הוכחות?

אני לא מאמין למה שאתה מספר!
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
חזי, הרצליה (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 14:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החלטתי לבזבז את זמני על מאמר האשפה הזה של ספירו.ספרתי בו כ-‏60 שקרים שונים !

לא יאמן !

ספירו הוא מכונת שקרים מקצועית.תעמולה פלסטינית במירעה.בושה !

להלן משימה לתלמידים יקרים-
מצאו נא מהם 60 השקרים שמסתתרים במאמר זה.
בין הפותרים נכונה תוגרל נסיעת קרוז לעזה.
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
אריק פורסטר (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 23:47)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי, מתי תעלה לכתה ד'?

אני קורא את יצירותיך כבר שנים, אך רמת הכתיבה שלך תקועה בכתה ג'.
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 07/06/2010 שעה 5:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהמעט שקראתי מהפובליציסט גדעון ספירו , נראה לי שעדיף לא לדעת עברית .
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
אריק פורסטר (יום שני, 07/06/2010 שעה 17:41)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מורי לימדו אותי שכדי להיות בקיא בנושא, ראוי ללמוד אותו מכל צדדיו. הקשב לא רק לדוברי הצד שלך, אלא גם לדעות הנוגדות.

משום כך, אריה, אני מעדיף לא להיות חלק מהעדר. כשאתה חלק מהעדר, אריה, כל המידע שלך מבוסס על מה שמופלט על ידי חלקה האחורי של הפרה שלפניך.
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 07/06/2010 שעה 18:17)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חושב שאתה מחוץ לעדר .
האמת היא שפשוט הצטרפת לעדר אחר ובמקום ''מה שמופלט על ידי חלקה האחורי של הפרה שלפניך'' הרי שהמידע שלך מבוסס על מה שמופלט על ידי חלקו האחורי של הצבוע שלפניך.
מאחר ולא בטוח שהבנת את המילה ''צבוע'' הרי התרגום לאנגלית החביבה עליך .
צבוע = Hyaena
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
איתן אדיר (יום שלישי, 08/06/2010 שעה 11:22)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממש מקורי אריק. אבל לא זכור לי שום דבר מקורי שאמרת חוץ מכמה קללות וטוסיק אחד.
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
אריק פורסטר (יום שלישי, 08/06/2010 שעה 17:30)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכור לי דבר מקורי אחד שכתבתי, בו הצעתי לך - כשתתבגר - ללמוד על חשיבה ביקורתית.
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
איתן אדיר (יום ראשון, 13/06/2010 שעה 22:06)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו זה אינו מקורי משלך..........
תתבגר..........
_new_ הוספת תגובה



אזהרה-במאמר זה ישנם 60 שקרים !!
אריק פורסטר (יום שני, 05/07/2010 שעה 21:15)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מנסה להגיד שגם אחרים הציעו לך את זה? איני משתומם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי