פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מלחמת בני האור הפלסטינאים בבני החושך הישראלים
אלי אשד (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 19:24)


בשבועון ''מקור ראשון '' יש מדור ''תקשורת פלסטינית'' של איתמר מרכוס, שמביא קטעים מכלי התקשורת של הפלסטינים, והקריאה בו היא תמיד חוויה מצמררת.
המדור השבוע היה מצמרר במיוחד. הוא עוסק בניסיונות ההסבר של הפלסטינאים לגבי השאלה כיצד הצליח עם היהודים המקולל להקים לעצמו מדינה עצמאית ועוד משגשגת ומצליחה?
הפתרון שהם נותנים בכלי התקשורת שהם הוא פשוט : אללה מרכז את כל יהודי העולם במקום אחד, כדי שיהיה קל יותר להיפטר מהם.
מנהיגים פלסטינאים מצהירים בטלוויזיה שלהם, שתחיית המתים לא תגיע עד שילחמו ביהודים ויהרגו אותם.'' אסור שיהיו בלבכם רחמים על היהודים בכל מקום ובכל הארץ .הילחמו בהם בכל מקום שבו אתם מצויים, בכל מקום שבו אתם נתקלים בהם הירגו אותם .( אחמד יוסף אבו חלביה בטלוויזיה הפלסטינאית
בקיצור יש כאן קריאה לג'נוסייד לא רק של הישראלים אלא של כלל היהודים. הפלסטינאים הופכים את עצמם ללוחמי האור בבני החושך שהם אנחנו, אלא שבלחימה הם מוכנים להשמיד הכל ובסופו של דבר הם ישמידו גם ובעיקר את עצמם.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אלי: ועל זה אמרו חז''ל ''הבא להרגך השכם להורגו''
מוטקה צביאלי (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 20:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשכל המנגנון החינוכי לא נותן מקום לעם אחר, קרי,היהודים, ולא מכיר בזכותם על אדמתם, למרות ההסטוריה המקשרת,ולמרות כל השייכות הלאומית.איזה פתרון נשאר? ''זכויות לגיטימיות'' של הפלסטינים? הצהרת בלפור שלהם? ה''מאבק והתקומה''? הרי אף אחד מכל הכובשים שבאו לכאןבמשך שנות דורות לא התייחס אליהם כעם. למי שהיה שכל בקדקדו הבין שזה לא שייך להם וחלק ניכר עבר לירדן,לכווית והשד יודע לאן. בין המכירים את העניין לאשורו יש הרבה, כולל כמה מאנשי הרוח הטובה שלהם. (ד''ר פאלאצ'י וחביריו החשובים) אלא, אנחנו עושים להם את הטובה:''ונותנים חרב בידם להרגנו''. כשאין מחלוקות,וכשהאבא מדבר מאותה שפה של האמא אז לילד אין ברירה.
במבט היסטורי גם ראינו שאחאב מלך ישראל אמר לאליהו הנביא: ''אתה עוכר ישראל'' ונתגלעה מחלוקת השקפתית בין הנביא למלך. הוא אומר לו אתה עוכר ישראל והנביא עונה לא אני עכרתי כי אתה עכרת. הלוך ושוב,בחילוקי דעות תהומיים. אז אחאב מוציא לו את ה''קלף'' תגיד לי, אדון אליהו הנביא, בבקשה, איך זה יכול להיות שאני יוצא לקרב עם מספר חיילים ,נאמר עשרת אלפים, וחוזר עם אותו מספר? הרי המושג של:''ולא נפקד ממנו איש'' לא היה מאז משה רבנו, תסביר לי את זה, אדון אליהו הנביא. עונה לו אליהו: ''כי אין לכם דילטורין'' כלומר אין בתוככם מלשינים שיסגירו אותכם לחייליך או לאויב. והנביא לא סיפר לו על מה הכוונה כי הוא ידע שאחאב לא יודע על מה הכוונה. ולפי הכתוב בספר מלכים הרי ידוע שאיזבל (הגיורת בת מלך מצידון) הרגה את כל הנביאים חוץ ממאה שעובדיה החביא במערה והיה מפרנס אותם מהמטבח של המלך. הגע בעצמך, 200 מנות ''נעלמות'' מהמטבח והספק הראשי,האפסנאי, הטבח, המלצרים, הטבחים ושאר ה''קרובים לצלחת'' לא רואים ולא שומעים? אלא שהם ידעו גם ידעו אבל לא דברו ולא מסרו כי הם ידעו שנביאים זה דבר חשוב לעם ישראל. במלים אחרות,הם היו מלוכדים ומסורים לקדשי ישראל. הלוואי עלינו.אלי. בברכה. עוד נדבר.
נ.ב. וסופו של אחאב: ''ואיש משך מקשת לתומו ויכה את מלך ישראל בין הדבקים ובין השירין...'' את ה''איש אשר משך בקשת לתומו'' מינו לראש צבא ארם אחר כך.. כדור תועה, והנה גיבור. טוב,עוד נמשיך.
_new_ הוספת תגובה



זה טוב מאוד
ניר. (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 20:48)
בתשובה למוטקה צביאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי כך יקל על בני עמנו כבדי החושים(חושי האמת והמציאות) לזהות את האויב, ואולי גם לעוררו לפעול נגדו

מה שזה עדיין לא עוזר לעם להכיר בארצו, אבל לזה אולי המוסלמים הציונים מאיטליה יעזרו, אלי, יש לך כתבה עליהם, או לפחות מידע על טענותיהם?
_new_ הוספת תגובה



''הקם להורגך ---''
מיכאל מ.שרון (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 20:31)
בתשובה למוטקה צביאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שתי הערות לאלי אשד
אריה פרלמן (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) אני דווקא רואה אופטימיות, חולנית אולי, בפלפולי ההלכה של הקנאים האיסלאמיים הללו.
מכיוון שאינני מופתע, לא משנאתם הרצחנית ולא מקנאותם המטורפת, כל מה שנשאר לי לעשות הוא לפשפש בנימוקיהם.

מה שאני רואה כאן, הוא פלפול הלכתי מאוד מעניין: כיצד להצדיק מציאות, שהיא לכאורה סותרת את רצון אללה ומהווה עלבון חמור לדת האיסלאם?

כיום, כיוון שקיר הברזל חלוד ומפורר, ושאיפתם להשמיד את היהודים בעינה עומדת - הפרשנות ההלכתית תואמת את הכיוון הקנאי.

אבל אם וכאשר נגיע ליום שבו קיר הברזל יפעל את פעולתו, או אז נחזה בפרשנות מסוג שונה לחלוטין, מסוג ההתפתחויות שחלו בעקבות המפלות בזמנים קדומים:

''ג'יהאד רוחני'', ''הודנה'', וכן הלאה.

לענייננו, תתחיל להתפתח אסכולה שתאמר בעצם דברים כגון אלו:

''חברים מוסלמים יקרים, אין מה לעשות. אם מתוך עונש על חטאינו, אם מתוך מימוש הציווי בקוראן להשיב את הארץ הקדושה לעמו של משה - רוצה אללה בטובת היהודים, רוצה באמת, ולא בשביל להשמידם. עלינו - מאמינים יקרים, לקבל זאת, כפי שקיבלנו את אובדן אנדלוס (=ספרד).''

זה לא יקרה היום, גם לא מחר, ואפילו לא עוד מאה שנה. אבל זהו, אם ניתן לכנות זאת, ''אופק רוחני'', לדורות הבאים.

2) הפלשתינאים, מר אשד, לא ישמידו את עצמם ולא יגרמו לעצמם נזק. הם למדו את השיטה: הכה ביהודים ככל שתוכל, הרוג, פרוע, רצוח והמת, ובמקרה הגרוע ביותר - לא תקבל את מבוקשך, לא תצליח לנצח.

אבל גם לא תפסיד.

המקרה היחיד שבהם נלמד לקח היסטורי חשוב לערבים, הוא מלחמת השיחרור, בה באמת ובתמים הובסו ערביי ארץ-ישראל והוכו שוק על ירך.
במידה פחותה קרה הדבר גם במלחמת ששת הימים.
אך זמנים אלה חלפו-עברו מזמן.
רק אם נכה באוייבינו שוב, שוק על ירך, רק אם ננחיל להם תבוסה ניצחת, שלעומתה תיראה ה''נכבא'' המקורית כמשחק ילדים -

רק אז ייפתח פתח לשלום במזרח התיכון.
_new_ הוספת תגובה



למר פרלמן: נכוחה. וגם ימצאו חכמי הדת האלה אז
מיכאל מ.שרון (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 20:43)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פסוקים בקוראן המתייחסים לכך שהיהודים ישובו לארצם
(שמעתי זאת בתקופה הסמוכה לפרוץ האינתיפאדה הראשונה ממוסלמי).

הדת משמשת תכופות למתן לגיטימציה למדיניות השלטון, וגם לתירוץ כשלונות המדיניות ואסונותיה.

כוהניה הגבוהים יודעים את מלאכתם. כך, חכם הדת המשמש כרקטור אוניברסיטת אל-אזהר המוסלמית בקהיר, מביע עמדות מתונות להפליא, תוך ישור קו עם לוחמת השלטונות בפונדמנטליסטים. וגם נפגש לפני מספר חודשים עם הרב לאו, במסגרת כינון הבנה דתית מוסלמית-נוצרית-יהודית.

גם האימאמים הסעודים ממכה משרתים היטב את מדיניות משפחת המלוכה, ועמדותיהם מתונות מאד בנושא הסכסוך.
_new_ הוספת תגובה



אלי: הערה
שקד (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 0:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען האיזון וההגינות, ולפני התנפלויות בנוסח ''הבא להורגך'', רצוי היה להבהיר בגוף ההודעה מה הוא עיתון ''מקור ראשון''. (אחרי הכל זה לא העיתון ''הנקרא ביותר במדינה'')ומאיזה כלי תקשורת מצטט כותב המדור. האם מדובר בכלי תקשורת מרכזי או שולי, האם הוא מביע את דעת הרוב או המיעוט.
_new_ הוספת תגובה



מקור ראשון הוא שבועון של הימין
אלי אשד (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 6:57)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאומר שתהיה שם סלקציה של הדברים שהוא מביא לאלה שתומכים בכיוון שלו.
אבל הדברים כשלעצמם עדיין מזעזעים בלי קשר לזה.
_new_ הוספת תגובה



כמו ש''ידיעות אחרונות'', שלא לדבר על ''הארץ'' הם
נסים ישעיהו (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 8:13)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יומונים של השמאל?
_new_ הוספת תגובה



אלי: מה מקור ההודעה?
שקד (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 14:10)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור שלעיתון ימני יש סיבה להתמקד במה שמעניין את ציבור קוראיו, השאלה היא האם אותו עיתונאי (ובמקרה זה, גם אתה) טרח להביא לפני הקוראים את המקור שפירסם את המידע (כמו שמצופה מעיתונאי רציני, בין אם ימני ובין שמאלני).
האם זהו מידע מבוסס המעיד על מגמה גורפת בקרב הפלסטינים, או מידע שמגיע מהשוליים (וגם בצד הישראלי אפשר למצוא לא מעט סיפורים כאלה בשוליים הימניים)?

מידע שמגיע ללא תשתית מריח כמו תעמולה זולה, שכל כולה ''לתדלק'' את קהל הקוראים ולחזק את דעתם על ''כל'' מה שהם כבר יודעים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי