פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על מצבה של ישראל
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (שבת, 26/06/2010 שעה 15:00)


על מצבה של ישראל

ע. צופיה



מצבה של מדינת ישראל הוא תמיד מעניין. למרות רצונם של מנהיגיה, הרי כל כמה חודשים שב מצבה וצף בראש סדר היום העולמי.
הנה רק לפני מספר שבועות, בעקבות המשט התורכי, ספגה המדינה מטח של קללות, גינויים והתרסות. כל עיתונאי בפרוטה ופרשן באגורה כבר ניבאו את קריסתה של המדינה. הפלשתינאים כבר הזמינו חליפות חדשות וארדואן התורכי התכונן לטקס פרס נובל הקרוב.

אך, חלפו השבועות, אין ועדת חקירה בינלאומית, בטח לא בהשתפות תורכי כלשהו, אין יותר גינויים, כל המשטים ''שתוכננו'', החל מיהודים וכלה בנשים אוחסנו במקפיא של הברון מינכהאוזן. ארדואן שנהנה לרגע מאור הזרקורים העולמי גרם למחתרת הכורדית להגביר את פעילותה הטרוריסטית וליהנות גם כן מהזרקורים שמופנים לעבר תורכיה. כפי שנאמר ''מעז יוצא גם טעם מר''. ומה מסורתי יותר ואמין יותר מאשר להאשים את היהודים.

ההשתלטות על המשט התורכי הידרדרה למקומות שמתכנניה לא רצו להגיע אליהם. אך זהו המחיר שמשלמים על ביצועים. רק דברנים תמיד מצליחים. הנהגת המדינה בראשות נתניהו וברק ניהלה את מהלך העניינים בקור רוח ובאיפוק מרבי. ההתגרויות של ארדואן וחבריו הקרובים מדמשק וטהרן לא נענו. האמריקאים שוכנעו, בשקט, כי הייתה פה התגרות והתורכים רוסנו בחשאי. האירופאים קלטו פתאום את הברית החדשה של אנקרה-דמשק-טהרן והחלו לצנן את ביקורתם.

התוצאה: העניין החל לרדת מסדר היום העולמי, המשטים המתוכנים דממו את מנועיהם ותשומת הלב החלה לעבור למקומות אחרים.
אך בכל זאת יש שינוי במצבה של מדינת ישראל. ישראל היא יצירתו של ''העולם המערבי'' במזרח התיכון. מעין אצבע ארוכה שננעצת עמוק בעולם הערבי. זה מקור השנאה הערבי בפרט והאיסלמי בכלל. זה גם מקור התמיכה הבלתי מסויג, כמעט, של ארצות אירופה וצפון אמריקה. אך בכל זאת יש שינוי.

ארה''ב שבמשך עשרות השנים האחרונות תמכה ללא סייג, תוך חריקת שיניים לפעמים, במדיניות ישראל, החלה עם היבחרו של הנשיא אובמה לגלות הסתייגויות מסוימות. 18 חודשי כהונתו של נשיא זה הבהירו לכל שאינו רוחש חיבה, בלשון המעטה, למדינת ישראל. החל מניסיונות ההתפייסות עם העולם המוסלמי, לחץ מסיבי על ישראל להודות כי גם ירושלים עומדת לדיון, השפלה פומבית של ראש ממשלת ישראל ואמירות שונות של מקורביו לא השאירו ספק לגבי מה דעתו על מדינת ישראל ומנהיגיה. אני מאמין כי המספר הרב של אמריקאים ממוצא יהודי המכהנים בממשל אובמה נועד לכסות על האמת הבלתי נעימה הזו. אך, כידוע, ארה''ב חיה מבחירות לבחירות וההתבטאויות שמנהיגי יהודי ארה''ב החלו להשמיע לגבי מדיניות הנשיא עשו את שלהן ועמדתו רוככה פלאים. בנובמבר הקרוב יש בחירות ''אמצע הקדנציה'' כבר ברור שהנשיא יספוג מפלה. השאלה עד כמה עמוקה תהיה המפלה וזה בהחלט תלוי בקול היהודי. המפלה הצפויה תכריח את הנשיא להיות ''נחמד'' יותר לישראל במידה וברצונו להיבחר פעם נוספת.

אך הסכנה האמיתית למדינת ישראל טמונה בבחירתו, לקדנציה שנייה, של הנשיא אובמה. בחירה כזו שתשחרר אותו מכל מחויבות אישית, מפלגתית וסקטוריאלית והוא יוכל לנסות להגשים את רצונותיו האמיתיים. במצב זה ליהדות ארצות הברית תפקיד היסטורי לשימור מצבה של מדינת ישראל.

אך מצבה של מדינת ישראל אינו תלוי רק בארה''ב. הוא תלוי גם בגישתה של אירופה למדינת ישראל. ובאירופה, בנושא זה, חל מהפך.

בעשרות השנים הראשונות של מדינת ישראל, היא נהנתה מאהדה כמעט מוחלטת של מפלגות השמאל האירופאיות, בעיקר הסוציאליסטיות. התנהלותה של המדינה הייתה התגשמות המצע הסוציאליסטי. אך במקביל לכך חל גל הגירה אדיר באירופה, בעיקר של בעלי הדת המוסלמית מכל רחבי אפריקה ואסיה. החזרה לדת בעולם המוסלמי גרמה להבלטת האספקטים הדתיים בפומבי ולגיבוש המהגרים תחת דגל הדת. המוסלמים החלו להיות גורם פוליטי שיש להתחשב בו, אולי יותר מאשר ביהודים. מי שהחלו לחזר אחר ציבור זה היו מפלגות השמאל וכך ראינו, לאט לאט, כיצד ידידים ותיקים הופכים למותחי ביקורת ארסית כנגדנו.

איך אמר מישהו: בפוליטיקה אין סנטימנטים יש אינטרסים.

כפועל יוצא מכך, מי שהפכו לתומכינו וידידנו, אולי תוך עקימת – אף מצידנו, הם מפלגות הימין. ראו את וילדרס מהולנד ופיני מאיטליה.
האקטיביזם האיסלמי באירופה גרר את התגובה הצפויה, יותר ויותר אירופאים אינם רוצים לראות סממנים איסלמיים ברחובות הערים. ההמשך יהיה צפוי ובלתי מפתיע. אם האיסלמים לא ''יורידו את הראש'' האלימות כלפיהם תגיע במהרה. מזכיר במשהו את ההתנהלות כלפי היהודים במאות קודמות.

ארה''ב בהנהגת הנשיא ש''הכי פחות מחבב'' את ישראל ביחס לקודמיו ואירופה שאינה יודעת אם להשלים עם האקטיביזם האיסלמי או להילחם בו מעמידות את מדינת ישראל במצב עדין מאוד. במצב זה ישראל נדרשת ליזמות מתמשכת ומתמדת בהתמודדות עם בעיותיה. ראשית עם הפלשתינאים, שנית עם הסורים ושלישית עם הגרעין האיראני.

בכוונה שמתי את הגרעין האיראני במקום השלישי. זו הבעיה הקלה מכולן. ראשית כי אין הרבה מה לעשות כנגדה ושנית היא אינה מאיימת ישירות על ישראל (בשישים שנות קיום פצצות האטום בעולם, מדינה בעלת פצצה מעולם לא התגרתה במדינה אחרת בעלת פצצה דומה), היא מאיימת על מאזן הכוחות הקיים כיום במזה''ת. וזו יותר בעיה של ארה''ב, רוסיה ואירופה מאשר של ישראל.

הבעיה השנייה בחשיבותה של מדינת ישראל היא החזקת רמת הגולן. הדבר גורר איבה סורית מתמדת המוצאת את ביטויה במקומות שונים, כגון לבנון, טהרן ועתה אנקרה. פתרון הבעיה, שללא ספק יגרור נסיגה מלאה מרמת הגולן, עשויה להקטין משמעותית את נקודות החיכוך של ישראל עם שכניה ובני בריתה.

הבעיה המרכזית של מדינת ישראל הוא יחסה למיעוט הפלשתינאי בתחומה המגיע עד ל-‏45%, כולל רצועת עזה. אם ישראל חפצה להמשיך להיות מדינה יהודית הרי עליה ''לשחרר'' מתוכה את מקסימום התושבים הפלשתינאים החיים בתחומה מבלי לסכן את בטחונה. מדובר בעיקר בפלשתינאים החיים ביהודה ושומרון. היו מספר ניסיונות. אוסלו, קמפ-דיוויד 2000, טאבה, הפינוי מגוש קטיף ושיחות אולמרטאבו-מאזן.
כולם כשלו.
לטעמי מסיבה אחת. אין הנהגה פלשתינאית שמוכנה לקבל הכרעה היסטורית לגבי עמה. לכן אנו, בשלב זה, נידונים לשיחות ומאמצי תיווך מסוגים שונים שסיכויים אפסי.

אז מה נדרשת ישראל לעשות במצב זה?
לטעמי, מהלך חד-צדדי, דומה למהלך שנעשה ברצועת עזה, של פינוי כל הישובים היהודיים מעבר לגדר בטחון שמיקומה דומה לגדר כיום, (אך לא בדיוק) וכן ''לקיחה'' למשמרת את כל בקעת הירדן עד לקידום פתרון מציאותי. במצב כזה, מרבית נקודות החיכוך הבינלאומיות, וגם הפנימיות, הקיימות כיום, של מדינת ישראל, ייעלמו.

לשם פתרון הבעיות שמניתי לעיל דרושה מנהיגות אמיתית, בעלת אומץ-לב אישית ופוליטי.
אני מאמין שכיום אנו נמצאים בסיטואציה פוליטית פנימית שלא הייתה שנים רבות במדינת ישראל. יש דמיון רב, בקרב מנהיגי המפלגות, בזיהוי בעיות המדינה ובאפשרויות לפתרונן ואם מנהיגים אלו יוותרו במקצת על שאיפותיהם האישיות אולי זו תהיה שעת הרצון שהעם כל כך מצפה לה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אשרי המאמין
דוד סיון (שבת, 26/06/2010 שעה 17:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אני חושב שהבעיות שלנו ביחסים עם מדינות אחרות, במיוחד עם ארה''ב אינן פרסונליות.

2. לטעמי אתה מגלה אופטימיות גבוהה מידי ביחס למנהיגי המפלגות.
_new_ הוספת תגובה



אשרי המאמין
ע.צופיה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 7:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ובארה''ב ,במיוחד, נשיא נבחר מביא איתו מימשל שלם,וזאת בניגוד לארצות אחרות שיש המשכיות מסוימת, הרי לאישיות יש השפעה עצומה.
התעמקות בדברי מנהיגי המפלגות, החל מליברמן ודרך הליכוד,קדימה והעבודה, מראה על תמימות דעים ברבים מנושאי הליבה ביחס לפלשתינאים,דבר שלא היה בעבר.
_new_ הוספת תגובה



אשרי המאמין
דוד סיון (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 7:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שלא הבהרתי את דעתי. אני חושב שבארה''ב יש שינוי במה שהאנשים, כולל היהודים חושבים על מעשי מדינת ישראל. לדעתי מעשי אובמה הם חלק מהשינוי הזה.

בהקשר הזה, לדעתי, כדאי לנו לשים לב שבהיבטים רבים המדיניות של אובמה (גם כלפי ישראל) היא המשך של המדיניות שנהגה לפני שנבחר. חלק מהגורמים קשורים לתהליך של התמקדות במדיניות פנים והתרחקות מענייני חוץ. אולי זה תהליך חזרה לימים של תחילת המאה ה-‏20.
_new_ הוספת תגובה



אשרי המאמין
ע.צופיה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 8:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שיש שינוי מסוים בדעת הקהל בארה''ב. גם בישראל יש שינוי, מתי היה קונצנזוס על מדינה פלשתינאית?
בגלל שאובמה הקיף עצמו ביהודים עשוי להתקבל הרושם שזו עמדת יהדות ארה''ב.
אני חושב שהמכתבים הגלויים שפירסמו בעיתונות אד קוץ',אלי וייזל ואחרים הם יותר משקפים את עמדת יהדות ארה''ב.
יש בהתנהלותו האישית של אובמה סוג של ''חוסר חיבה'' לישראל. זה לא היה באף ממשל מאז הנשיא קנדי.
איני חושב שיש התרחקות מעניני חוץ. ארה''ב מעורבת היום בכל סכסוך בינלאומי. יש אולי עייפות מסויימת.
_new_ הוספת תגובה



אשרי המאמין
דוד סיון (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 8:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצורה של המעורבות האמריקאית בעולם מבטאת גם את חוסר שביעות רצון של הציבור האמריקאי בכלל.

היהודים בממשל אינם הרמז היחידי שיש שינוי בעמדת יהדות ארה''ב. לדעתי כיום יש גם לא מעט יהודים (את חלקם שמעתי, את חלקם קראתי) שכבר מוכנים להביע הסתייגות מהדברים שעושה ישראל, למרות תמיכתם בה.

כמובן שגם המכתבים שהזכרת הם חלק מהסיפור.
_new_ הוספת תגובה



אשרי המאמין
איתן אדיר (יום חמישי, 01/07/2010 שעה 8:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שאובמה מכניס דמורליזציה גם בציבור היהודי בארה''ב. אבל מדובר בציבור שתמך בו מלכתחילה, אנשי שמאל במונחים אמריקאים, ליברלים. מה שקורה אצלם הוא חלוקה לשתי קבוצות - קבוצה אחת דמוקרטית קטנה שהולכת עם אובמה ומחריפה את הביקורת שלה על ישראל, וקבוצת שניה דמוקרטית גדולה שמתחילה לעשות חושבים אם אובמה היתה הבחירה הטובה לאמריקה. כן, לאמריקה, ולא לישראל, משום שאני חושב שתומכי ישראל בארה''ב הם בראש ובראשונה פטריוטים אמריקאים.

החלק הרפובליקני בין היהודי מגביר את ביקורתו על אובמה, כמו שכלל החברה האמריקאים עושה, בהובלת השמרנים.

מה שאתה שומע מאמריקה, וגם אני, הוא שפתאום קופצים להם יותר ויותר יהודים ותוקפים את ישראל כפי שלא נעשה אי פעם בעבר. חלק מהיהודים האלה הם על גבול האנטישמיות והשנאה העצמית וכמעט לכל המרכזיים שבהם יש קשר היסטורי אישי - משפחתי לקומוניזם, סוציאליזם קשה (במונחים אמריקאים). אלה תמיד היו גרעין קשה בשמאל הקיצוני באמריקה שבדרך כלל לא מצא עצמו מגיע לבמה התקשורתית המרכזית, וגם כיום עדיין לא. אבל האינטרנט נתן להם אפשרות לפרוץ ולנו לבדוק במי באמת מדובר. אותו גרעין קטן וקשה נמצא הרבה יותר שמאלה מאובמה ומנסה ללחוץ עליו לא להתפשר עם המציאות והנורמה.

אני משער שמדובר באופנה ועם הזמן תתעורר ריאקציה למסרים שהגרעין הקשה הזה מנסה להפיץ. ישנה התעוררות מקבילה בקרב פרו-ציונים יהודים ונוצרים שעושים עבודת חריש נהדרת בלנסות ולשחזר את המציאות התעמולה הפלסטינים קילקלה והרעילה, וכמו שאמרתי נקלטה בעיקר אצל השמאל הקשה ועוד כמה זרמים אנטישמיים (בקרב שחורים ובחלק מהכנסיות האנגליקניות).

צריך להבין שכשלונו העתידי של אובמה בבחירות המשנה הקרובות בנובמבר ושוב בנובמבר 2012 יתנו מכה קשה לכל הפיח המעבעב הזה. לדעתי האישית חשוב שישראל תגביר את ההסברה בדרכים מקוריות באמריקה כדי לשמות את רוב האמריקאים לצד ישראל.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
דוד סיון (יום חמישי, 01/07/2010 שעה 9:14)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך בפיסקה בהקשר הזה הם עדות שאינך יודע.
בכל מקרה העדויות שאני מכיר אין להן קשר לשנאה עצמית או לשאר הטענות שלך.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
אריק פורסטר (יום שישי, 02/07/2010 שעה 2:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכנסתי קישור למאמרו של אינטלקטואל יהודי חשוב, פיטר ביינארט, על יהדות ארה''ב וההתדרדרות ביחסה לישראל. המאמר הודפס ב''New York Review of Books'' וביינארט טוען בו שלדור הצעיר נשבר כבר ממה שהם קוראים על ישראל והתעללותה בפלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
דוד סיון (יום שישי, 02/07/2010 שעה 6:14)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן שההתפתחות הזאת מצערת אבל בטווח הארוך תתנקם
באותם צעירים.

לשם כך כדאי לזכור שכוחה של יהדות ארה''ב השתפר פלאים בגלל הקמת מדינת ישראל; שלפני כן הם היו חלשים פוליטית ואפילו מופלים. בהקשר הזה צריך רק לזכור עובדה אחת חשובה מההיסטוריה של יהדות ארה''ב: חוסר היכולת לשכנע את הממשל להכניס יהודים בזמן מלחמת העולם השניה. נדמה לי שאם הצעירים עליהם מדווח המאמר, לא ישמו לב הם ימצאו את עצמם במצב דומה ליהודי ארה''ב לפני ובזמן מלחמת העולם השניה. 
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
אריק פורסטר (שבת, 03/07/2010 שעה 20:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארה''ב השתנתה מאד מאז מלחמת העולם השניה. עם הצטרפות אילנה קייגן לבית המשפט העליון, יהיו שליש מהשופטים בעליון יהודים. הוסיף לכך את העובדה ש-‏10% מהסנטורים הם בני עמנו, וכך שליש מעורכי הדין ושליש מהרופאים, והתמונה שמצטיירת היא שהעילית האמריקאית הופכת תהליך של ''התיהדות''. מה שמעלה את כוחה ואת משקלה הסגולי של יהדות ארה''ב הוא לא קיומה של ישראל, אלא הדגש שניתן על השכלה והפריצה למקצועות החפשיים.
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שאתה טועה
דוד סיון (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 5:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת התוצאות של הציונות (שהקימה את המדינה) היא שיהודים באשר הם חיים יותר בטוח משום שיש להם אפשרות נוספת. זה עשה ועושה אותם יותר חזקים במקומותיהם בגולה. הפריצה למקצועות החופשיים וההשכלה אינם מבטלים תוצאה זו.

אולי תרצה לדעת שפרופסור פיטר ביינארט נמצא בימים אלה בארץ...
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שאתה טועה
אריק פורסטר (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 6:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, נצטרך להסכים על אי-הסכמה. כדוגמה, אינך יכול לטעון שההתחזקות במעמדה של הקהילה הארמנית בארה''ב קשורה לעובדה שארמניה זכתה בעצמאותה לפני 19 שנים.

נכון שהאורתודוקסים כאן רואים את ישראל, בהרבה מקרים, כמקום מגורים חילופי, אך אין הדבר נכון לגבי רוב היהודים כאן. רובם מגדירים עצמם כאמריקאים-יהודיים, ולא כיהודים-אמריקאים.
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שאתה טועה
אריק פורסטר (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 6:54)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבאתי את הארמנים כדוגמה, כי להם עבר דומה שכולל שואה ופוגרומים.
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שאתה טועה
דוד סיון (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 7:21)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שלי אינה מתייחסת דוקא למה שהיהודים בארה''ב ובגולה בכלל חושבים בפועל על האפשרות הנוספת. הטענה שלי היא פרשנות של המציאות שיש לה אסמכתאות במחקרים שונים (שכרגע אינני זוכר את פרטיהם).
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 20:32)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול רק להמליץ לך לבדוק כמה יהודים היו רופאים ועורכי דין בגרמניה ואוסטריה לפני השואה !
נדמה לי שהיה גם איזה שר יהודי בממשלה הגרמנית .
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
יענקלה (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 20:39)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשי מפלגות , כ-‏50% מחברי הפרלמנט, ראשי ממשלה, שרי אוצר, שופטים עליונים , היו יהודים .- למעלה מ50% מהבתים , והמבנים למגורים בגרמניה היו שייכים ליהודים.
הבנקים הגדולים , דרזדנר בנק, דויטשה בנק, קומרצבנק,
בתי הכולבו הענקיים כולם כולם היו בידיים יהודיות.
השפעתם של היהודים בין השנים 1870-1932 היתה רבה מאד בגרמניה .- ב1933 הכל התאדה - בחוק.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
אריק פורסטר (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 20:47)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יענקלה, כדרכך, אתה מתלהב ומתלהם מבלי לבדוק את העובדות.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 20:48)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה שתרמת לדיון .
שים לב במה אריק פורסטר מתגאה והשווה למצב בגרמניה/אוסטריה .
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
אריק פורסטר (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 20:53)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד לגרמניה, מושג ''טוהר הגזע'' לא קיים בארה''ב. האוכלוסיה מעורבת ומעורבבת ללא תקנה. האתוס האמריקאי אינו מבוסס על עליונות גזעית או דתית (כמו בארץ) אלא על עליונות השכלתית.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 20:58)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שתתעדכן בתנועות האמריקאיות לטוהר האדם הלבן ועליונותו .
מה שלא מפעיל אותם באמת זה משבר עמוק ומנהיג כאריזמטי .
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
אריק פורסטר (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 21:43)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאוד מעודכן. התנועות הללו מהוות פחות מאחוז אחד מהאוכלוסיה, בעוד שבארץ הן (תנועות טהרת היהדות) מהוות כ60% מהאוכלוסיה היהודית.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 05/07/2010 שעה 6:52)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יהיו צרות הרי שבארה''ב תהייה קורבן ובישראל -לא .
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
אריק פורסטר (יום שני, 05/07/2010 שעה 20:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע למה אתה מתכוון ב''צרות''. פוגרומים אנטי-יהודיים? שמישהו יקרא לי ''יהודי מלוכלך?'' - הסיכוי שדברים כאלה יקרו לי גדול יותר בארץ מאשר כאן.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 06/07/2010 שעה 6:42)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאני מקווה שאתה צודק אני משוכנע שאתה טועה .
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 02/07/2010 שעה 6:38)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהנחה שאתה צודק ובעל המאמר צודק ואכן הדור הצעיר של היהודים בארה''ב מרגיש דחיה מיחסה של ישראל לפלסטינים , יש לזה מסקנה .
המסקנה היא שיש פער משמעותי בין המצב האמיתי והמלא בנינו ובין הפלסטינים מול מה שהצעירים היהודים וכנראה רבים אחרים סופגים מהדיווחים .

אין אצלי ספק כי בסוף המאה ה-‏19 חיו כאן מעט ערבים ועוד פחות יהודים . עם תחילת המנדט ולפי הצנזוס שעשו האנגלים זה מקבל חיזוק .
לתוך המצב הזה זרמו יהודים פעם לאט ופעם מהר . דבר זה גרם להתקוממות הערבים נגד הגירה זו , בעיתונות , בהטפה , בשביתות ובאלימות עד רצח . תוך התנגדות להגירת יהודים הייתה גם הגירה של ערבים לכאן .
עד שפרצה מלחמת הקוממיות שלנו והנאכבא שלהם .

מצב האלימות , הטרור והרציחות לא חדל מאז . הוא רק התחזק או נחלש לאורך השנים החולפות .
בתוך זה הערבים שימרו את מצב האומללות הפלסטינית במחנות הפליטים ובקביעה האין סופית שהם פליטים . דבר שאין לו אח ורע .
מצב זה הוא מקור בלתי פוסק של זעם פלסטיני מגובה בדברי הקוראן על הכופרים היהודים . היהודים הצעירים בארה''ב אינם יודעים את מקור התמשכות הסיכסוך וחוסר הברירה הישראלי בתגובותיו . כך הם עם לב רחום מרחמים על הפלסטינים הסובלים בלי הבנה שמקור סיבלם ==> הם הפלסטינים עצמם ולא ישראל .

למצב זה יש רק פתרון אפשרי אחד . הפרדה מלאה . הצעות אחרות לא יסיימו את הסיכסוך .
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
איתן אדיר (שבת, 03/07/2010 שעה 13:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לחזור להצעת ערפאת להקים מדינה פלסטינית בירדן (ספטמבר השחור, 1970) ואז איתה נוכל לסגור את העניינים בצורה ברורה יותר. קיום 3 מדינות לפחות בפלסטיין הוא סכנה בטוחה לכל הדיירים בה. לדעתי מספיק 2 מדינות ל-‏2 עמים - ארץ ישראל המזרחית תהיה פלסטין וארץ ישראל המערבית תהיה ישראל והגבול הוא נהר הירדן. זהו הבסיס היחידי בו נוכל להגיע א ו ל י לאיזושהי הסכמה, תוך פשרות הדדיות.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
ע.צופיה (שבת, 03/07/2010 שעה 22:53)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשתצליח להחיות את ערפאת נפנה לביצוע מעשי של הצעתך.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
איתן אדיר (שבת, 03/07/2010 שעה 13:17)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינטלקטואל? ניחא. אז מה? יש עוד כמה עשרות כמוהו מהצד השמאלני והרדוד שלו,
ויש אלפי אינטלקטואלים שהופכים את ביינארט לבדיחה עצובה.

כנראה שביינארט הוא כל כך אינטלקטואל שהוא לא מצליח לבחון מה באמת קורה בשטח, בישראל, עזה וביו''ש. אז שימשיך לקרוא, אבל בתנאי שגם יתחיל לחשוב, לבדוק ולאמת דברים.
_new_ הוספת תגובה



אין לך מושג מה אני שומע או יודע!
איתן אדיר (שבת, 03/07/2010 שעה 13:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל, תשובה באויר.
_new_ הוספת תגובה



כהרגלך שוב כתבת טענה מופרכת!
דוד סיון (שבת, 03/07/2010 שעה 13:26)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הקצפת היהודית שמסביב לאובמה היא שמאלנית דליקטס
איתן אדיר (שבת, 26/06/2010 שעה 18:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל זה באמת לא משנה הרבה כי אובמה עצמו הוא שמאלני שרוט במונחים אמריקאים. אם היה תלוי בו אז לא היתה ישראל אלא פלסטין. אבל מה, אובמה הוא כשלון סידרתי וההצלחה היחידה הנרשמת לו היא הדחה של גנרל. יופי!
העולם דוחה את אובמה. האירופאם עוד הראו רצון טוב בהתחלה אבל הוא ציפצף עליהם. הוא התחיל לעשות מסאג' למוסלמים והם צחקו עליו. רוסיה שמה לו גבולות התקרבות והוא נכנע, הסינים מסתכלים עליו מלמעלה למרות שהם נמוכים.

רק ביבי נכנע ככה סתם לאובמה, הפסיק בנייה, כשההבטחה מהצד הפלסטיני לא מתממשת.
אובמה מבין שמצבו בשלטון קשה. אין לו הישגים בים והוא חושב כמו כל 8 קודמיו שמשום מה הוא יוכל לקטוף את פירות השלום ולנצח בבחירות 2012.
ביבי צריך בספטמבר לומר לאובמה שביבי קיים את חלקו בהסכם ואובמה ושולחיו הפלסטינים לא. ואז עלינו לחזור למדיניות בנייה בשטחים הכבושים, לפי האינטרס הישראלי וחשוב לא פחות, להרוס את מאות הבתים שבנו הפלסטינים במזרח ירושלים.

אירופה משתנה בגלל הגירה המונית של מוסלמים וזה בסוף יפגע בה. ישנם ערים מרכזיות שחצי מתושביהן הם מולסמים - לונדון למשל. השינוי הזה הופך מאיטי למהיר ככל שההגירה נמשכת ומתעצמת. עוד מעט זה יעבור את הרגע שהערבים ישפיעו על אירופה ונגיע לרגע שהלבנים יתאחדו כדי לזרוק את המולסמים חזרה לאפריקה ואסיה. אנחנו רואים התלכדויות, עדיין קטנות, בהולנד, בלגיה, פינלנד, שבשדיה ובריטניה. זה יגיע גם לצרפת, ספרד ויוון כשהם יתחילו להרגיש את המוסלמים על צווארם ויראו איך אירופה האחרת מתייחסת להם. חלק ממתנגדי המוסלמים הם גם אנטישמים ''טובים'', אבל רובם תומכי ישראל. אחד מהם נבחר כראש המפלגה השלישית בגודלה בהולנד ונכנס לקואליציה.

השמאלנים שפונים למולסמים לצורכים פוליטיים פנימיים בתשלום של אנטי ישראליות, הרי שבסוף ישלמו את המחיר המפלגתי והאישי. זה לא יחזיק אצלם זמן רב. לא רק שאין להם כוח לשנות, אלא מצבה של ישראל הוא די חזק ויציב, אם אנחנו בוחנים באמת מה קורה מתחת לכותרות. האינטרסים של אירופה יכתיבו להם קשר טוב עם ישראל.

אני מתעדף את חשיבות ההתמודדות של ישראל מול הגרעין האיראני במקום הראשון. כי זוהי בעייה המאיימת ישירות על ישראל. לומר שזה לא מאיים על ישראל זה חסר תמונה ומעש, כי אתה מתעלם ממשמעותה של עצם הימצאות הפצצה והשפעתה על הדיפלומטיה האזורית, זאת בהנחה שאנחנו חושבים את הפרסים לשקרנים (במשמעות שלא ישתמשו בפצצה נגד ישראל). אני מעדיף לחשוב שהפרסים לא שקרנים ושחאמדיניג'אד אומר את האמת. הרי ברור שהימצאות גרעין אצל איראן יהפוך את כל העולם למדינות שמתכופפות לפני הפרסים, כדרכו של האובמה.
יותר מכך, איראן בהחלט יכולה לתת לחזבאללה וחמאס 'חומרים מלוכלכים' שיתפצצו לנו עם מחבלים מתאבדים ברחבי ישראל. זו תהיה תופעה חדשה שישראל לא תוכל להתמודד נגדה בדרכים רגילות.

הטרור האסלאמי, זה של החזבאללה ושל החמאס בא לשרת היום את מטרותיה של איראן, כי כל אחת לבדה לא מסוגלת. לכן זוהי הבעיה השניה בחשיבותה. תורם של אש''פ חלף עבר מן ההסטוריה, עכשיו חמאס הם המלך. עלינו להפוך את המלך הזה לעירום.

הבעיה הסורית היא השלישי בחשיבותה כי הגולן לא מהווה בעייה לישראל. ירצו הסורים שלום - יבואו, לא ירצו - לא יבואו. הפתרון הישראלי הוא לפעול נגד שלטונו של אסד מבפנים. לפעול מול ארגוני האופוזיציה פנים וחוץ כדי להחיש את נפילתו בכל דרך של האסד ארוך הצואר. שום דבר לא בוער לנו בסוריה. המחשבה כאילו נסיגה מהגולן ''תקטין משמעותית את נקודות החיכוך של ישראל עם שכניה ובני בריתה.'' היא אמירה ללא כיסוי.

וילדרס שהזכרת הזכיר לך שירדן היא פלסטין. הפלסטינים שבפנים לא צריכים להפריע כשהם יהיו אזרחי פלסטין הירדנית. אני מקבל את ההבחנה הזאת. אין שום סיבה שהפלסטינים יהיו אזרחי ישראל כשמדינתם חיה ונושמת בצמוד.

אם אתה חושב שנסיגה חד צדדית לקו גבול חדש שכולל את מרבית ההתנחלויות כולל הישארות בבקעת הירדן תהיה מקובלת על מישהו, אז אתה טועה. אחרי ההו הא של הנסיגה יתחילו להזכיר לנו שכל סוס שיוצא מהאורווה חייב לחזור אליה. והסוס ישראל יתחיל לנעור ולקפץ ובסוף ייאלץ לחזור לאורווה, תודות לנסיגה מיוזמה עצמית.

אז למה להיות סוס כשאפשר להיות אריה?
_new_ הוספת תגובה



פתרון הקסם הקבוע
אבנרש (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 11:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם לשמאלני אירופה יש סבה לאהוד את ישראל בגבולותיה המצומצמים? לא ממש.
האם הערבים יסתפקו בזה? צופיה נאחז כנראה באמונה הזו, אחרת יתמוטט עליו עולמו.

למעשה, נסיגה מיו''ש, וודאי מהגולן (שכבר סופח רשמית), לא תביא שום תועלת ליהודים.
מבחינת הערבים ובעלי בריתם, יהיה זה צעד נוסף בסדרת צעדים מצלחת מאד לכבוש מחדש של רצועת החוף המזרחית של הים התיכון, שנקרעה מעולמם באלימות לפני כששים שנה.
מבחינת הימין האירופאי, יהיה זה אתות ברור למדי, שישראל אינה בעלת ברית רצינית, ושלא כדאי לבזבז עליה יריקה.
מבחינת הקונגרס בארה''ב, זה יהווה ציון דרך נוסף בהתפרקות הטיעון המוסרי של מדינת ישראל.
מבחינה בטחונית גרידא, תהיה זו חזרה לקוים בלתי אפשריים: גם אינם מוכרים יותר מקוי 67 (הם הרבה הרבה מעבר למה שהסכימו האומות בהחלטה 181), גם ארוכים מהם בהרבה (כלומר, מגדילים את נקודות המגע), וגם נחותים מהשכנים בכל פרמטר (עמק הערף ויחסי הגבה). נס מלחמת ששת הימים, ככל נס, חד פעמי. בדרך הטבע, כשמתעקשים לשמור על עמדות נחותות, מפסידים במלחמה.
_new_ הוספת תגובה



פתרון הקסם הקבוע
ע.צופיה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 14:20)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמאלני אירופה כמו ימניי אירופה הם כולם אינטרסנטים.
כך גם השמאלנים והימניים בארץ.
האם הערבים יסתפקו בכך? ואם לא, אז מה? במקום להיות במצב בלתי אפשרי כי שאנו כיום, הרי במצב שאני מציע לפחות נהיה,קודם כל, מדינה יהודית. הגבולות יהיו ברי הגנה לא פחות מהיום. ואם יהיה לנו גם מזל, הרי גם שוודיה תחזור להיות ידידותית כלפינו.
בדרך כלל, מי שרוצה את הכל נשאר אם פירור.
תחשוב על זה, אבנרש.
_new_ הוספת תגובה



פתרון הקסם הקבוע
אבנרש (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 15:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדרך כלל, מי שרוצה כלום, לא נשאר אפילו עם פירור.
למה בדיוק אתה מתכוון כשאתה אומר ''מדינה יהודית''? שוב ההגדרה הגזענית נטו, עם ה-‏75% המקודש שלך, כדי להסתדר איכשהו עם ''ערביי ישראל''?
כשאין שום משמעות למדינה, אף שבדי אינטרסנט לא יטרח להתידד אתה.
_new_ הוספת תגובה



פתרון הקסם הקבוע
ע.צופיה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 15:38)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינה יהודית היא כשמה: מדינה של יהודים שמתנהלים בה חיים שמתאימים ליהודים.כדי להגיע למצב כזה צריך לפחות 75% יהודים.
יש עשרים פתרונות פלא בכדי להגיע למצב כזה, אך רק פתרון מעשי אחד. גבולות שבהן חיים לפחות 75% יהודים.
אני עוד זוכר את המתנדבות והמתנדבים השוודים שבאו בשמחה להיות עימנו ששה חודשים בקיבוץ.
אני מתגעגע לימים הללו. יש סיכוי שהם גם יחזרו.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים, כמובן
אבנרש (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 15:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים, כמובן, שהמצב היום ''בלתי אפשרי'', כלומר, מוביל לאבדון בטווח זמן לא רחוק.
אבל ההצעה של צופיה היא האבדון עצמו - התוצאה הבלתי נמנעת של ''לא לעשות כלום'' במצב פוליטי מסוכן. זו אכן הדרך שבה הולכת מדינת ישראל בשנים האחרונות, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

ההצעה שלי היא להתחיל לרצות משהו מעבר לפירור.
אם יש איזשהו תכן במושג ''מדינה יהודית'', עליה להיות גם יהודית וגם מדינה.
יהדות מתבטאת בנושאי פנים, כמו: שבת, צניעות, מקדש.
מדינה מתבטאת בענייני חוץ: הערכה מפוקחת של האיומים בסביבה ושל בני ברית אפשריים, והערכות נכונה למלחמה בהתאם.

פנטזיות הנזונות מקדוש ה''שלום'' אינן משקפות אף אחת משתי המלים הנ''ל. הן מבטאות רק שלב בתהליך נוון רגיל.
ואשר לתאוריית ההגנה של צופיה - הרי היא מראה את גדל הבנתו בענייני צבא ובטחון, ואין טעם להוסיף מלה בנדון.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים, כמובן
ע.צופיה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 15:46)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מציע ''לא לעשות כלום''. אני בהחלט מציע לפרק כל מיני ישובי ארעי שמאוכלסים על ידי בעלי אגו משיחי נפוח יתר על המידה ולהתרכז בשטח שיש בו מינימום לא-יהודים ומקסימום יהודים.
אם מדינה יהודית ''הולכת'' לגביך רק עם שבת צניעות ומקדש, כנראה אינך במדינה היהודית הנכונה. רוב מוחלט של יהודי העולם ויהודי מדינת ישראל שואפים לחופש אישי שכולל פרשנות מסוימת לשבת,לצניעות ואינה מייחסת כל חשיבות למקדש.
שלום הוא הערך העליון לבטחון. כל מה שפחות משלום אינו 100% בטחון!
אגב, הבנתי בענייני חוץ ובטחון שואפת לאפס,אך עדיין היא עולה בהרבה על הבנתם של רבים מהכותבים בפורום זה.
_new_ הוספת תגובה



מעולם לא קרה שהחופש גדל באזיקים . . .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 16:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת ישראל היא ראש גשר , והיא תחוסל אם לא תהייה בהתרחבות מתמדת .
גם הבעיה הדמוגרפית בה יש דילול של היהודים על ידי נוכחות ערבית היא מתכון לחיסול .
מי שחושב עם היגיון ולא עם רגשות מבין שמצב בסיסי זה מצריך הגדלת מספרם של היהודים בהגירה ובילודה , אך גם הגדלת השטח של המדינה . להגירה יש גבול והוא מספר היהודים שמחוץ לישראל תוך הבנה שעליה של 100% אינה אפשרית . לילודה לעומת זאת יש גבולות אחרים והם רחוקים מאד . אם יש בארץ ישראל המערבית 10 מיליון תושבים ומהם רק 5 מיליון יהודים מבין שיכולים לחיות כאן 10 מיליון יהודים אם את האחרים נסלק .

לגבי ההבנה בעיסקי בטחון - הדברים פשוטים .
פעולות המגדילות אוכלוסיה הן ''ביטחוניות'' יותר מפעולות מקטינות אוכלוסיה . לא נחוץ מומחה לביטחון אלא מנהל חשבונות .
_new_ הוספת תגובה



מעולם לא קרה שהחופש גדל באזיקים . . .
ע.צופיה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 16:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לי יש תואר בהנהלת חשבונות, ולך?
_new_ הוספת תגובה



מעולם לא קרה שהחופש גדל באזיקים . . .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 18:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנדסת מכונות .
_new_ הוספת תגובה



בקרוב יסולק רהם עמנואל שניווט את אובמה
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/06/2010 שעה 23:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכיוון ''פרגמטי'' -דהיינו לכיוונה של הילרי קלינטון, דניס רוס ושאר חנפני איפאק והכסף היהודי. ביתר דיוק, רהם עמנואל יתפוטר. ואז אובמה והאידאליסטים בממשל יוכלו לחזור לעצמם. כיף. סוף סוף הרעים יחטפו בתחת וקשה בלי כל ריכוך.
_new_ הוספת תגובה



תחזור למציאות, מיכאל שלי !
איתן אדיר (יום חמישי, 01/07/2010 שעה 8:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מאמר הטוען שמספר ערביי ישראל יורד.
(יום שני, 28/06/2010 שעה 12:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מאמר מענין הטוען שמספר ערביי ישראל יורד
אליצור
_new_ הוספת תגובה



טענות לא ממש מבוססות
דוד סיון (יום שני, 28/06/2010 שעה 15:23)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. נתוני הלמ''ס (http://www.cbs.gov.il/shnaton60/download/st02_01.xls) מראים דווקא גידול האוכלוסיה הערבית בארץ.

ב. שימוש בנתוני ילודה מטעה כאשר לא מזכירים את גודל האוכלוסיה ואת שיעורי הילודה. אותם הנתונים של הלמ''ס מראים גידול של האוכלוסיה הערבית ושל האוכלוסיה היהודית. אפשר גם לראות ששיעורי התמותה של הערבים נמוכים יותר ושיעורי הריבוי הטבעי של היהודים והערבים נמצאים במגמת ירידה.

ג. לפי הנתונים האלה בשנת 2008 היו הערבים כ-‏20% מאוכלוסיית ישראל.

ד. ישנם כמובן גם נתונים שמראים שבין הים לירדן מגמת הרוב היהודי מצטמק (http://web.hevra.haifa.ac.il/~ch-strategy/images/pub...).

------

חלק מהטענות החשובות שמופיעות במאמר לא מדוייק וחלק אחר מטעה.
_new_ הוספת תגובה



בלגנים
מיכאל שרון (שבת, 03/07/2010 שעה 14:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש אלה המקטרים על כך שמוכרי החמוצים יושבים היום בכנסת ובממשלה. אבל חמוצים זה דבר טוב, כמו שהיחסים עם טורקייה היו דבר טוב. איסטנבול זה מקום נהדר, מדברים אליך שם בגובה העיניים, אתרים היסטוריים קסומים, כיף אדיר ללכת בסימטאות, לאכול נפלא במסעדה עממית, עיר אקזוטית וכיפית שאין כמוה בשום מקום, ולמה היו צריכים לקחת מאיתנו את הבילוי העממי, הכיפי והזול הזה?

וכי לא יכלו לעשות למשט בדיקה חפוזה (הרי ידעו היטב שפעילי שלום לא מביאים נשק), ולהגיד, תפדל, סעו לעזה? הרי במילא ויתרו על רוב המצור, למה לא חשבו על זה קודם?

למה היה צריך למנות לשר חוץ איש מפחיד ופרוע כמו ליברמן, שמשתלח בכל העולם, וכאילו להחמיר את המצב עוד יותר, הוא גם לא מתגלח, מראהו כאיש פרא, והוא מעורר אי אהדה ואנטיפטייה? מה, השתגעו? לפחות עכשו שלחו את פואד לטורקייה, האיש עממי ומעורר סימפטייה בפרט במזרח, מוברק אהב אותו מהרגע הראשון, שמן וחביב וגם לא מאנייק כמו ברק, שאם היה נישלח לטורקייה, הרי היה מעורר תעוב מיידי.

אולי המקטרים יבינו מה שהבינו מזמן היורדים הישראלים בניו יורק, שהסיפור כאן בעצם אינו ביסודו אלא ''בלגנים'' כפי שהם מכנים זאת (''ברחנו מהבלגנים בישראל'')
_new_ הוספת תגובה



בלגנים
איתן אדיר (שבת, 03/07/2010 שעה 14:25)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תעשה בלגאן בין התורכים לממשלת תורכיה. הם לא שני דברים דומים. ממשלת תורכיה הולכת ומאסלמת את מדיניותה וישראל היא הקורבן הראשון והקל שהיא משלמת מול העולם המוסלמי. הרי נגד אירופה היא לא היתה מתנדבת לעשות מעשה דומה למרות שההיפך מישראל, אירופה תוקעת לה קרשים בגלגלי ההצטרפות לאיחוד האירופי. זה תהליך של כבר קרוב ל-‏15 שנה והוא משפיע על ההנהגה בתורכיה, ודווקא זה היווה את המקל ששבר את גב הגמל התורכי, שהחליט שאם אירופה לא רוצה לקבל אותם בצורה נורמלית הם חייבים לבנות ברית אלטרנטיבית עם המדינות המוסלמיות באזור ועם מדינות מהפכניות בעולם השלישי. צ'אבס הוא שותף נאות של ארדואן.

טוב שישראל עצרה את המשט. אני מקווה שהאיראנים הפחדנים ישלחו את המשט שלהם רק כדי לתת לישראל הזדמנות נוספת להשפיל אותם. המשט הוא סכנה לישראל אבל עוד יותר סכנה לעזה.
אי אפשר לתת למשט אחד לעבור ואת השני לבדוק. יצירת תקדים, מתוך אמונה עיוורת באסלאמיסטים שונאי ישראל, אינה ערובה לשפיות. לישראל יש מדיניות של סגר מתואם על עזה והיא חייבת לקיימו בשיקול דעת. אם מחר יבוא ארדואן בעצמו על אוניה לעזה צריכה ישראל לעוצרו באשדוד ואז להעבירו לשגרירות תורכיה בישראל (שעדיין עובדת אבל בלי השגריר. לא נורא).

אם ישראל תיתן גישה חופשית לעזה תוך מספר חודשים יהיה לחמאס טילים ארוכי טווח שיגיעו גם לרמת גן, כפר סבא, נתניה וחיפה. האם אתה באמת רוצה להרחיב את המלחמה ולאלץ את ישראל להיכנס עם כוח הרג גדול הרבה יותר לתוך עזה?

מדיניות הסגר מצליחה בשל כך להגן גם על העזתים עצמם שלא נופלים טרף לזרועות השיגעון של החמאס. מנגד ישנה הגירה שהולכת וגדלה של עזתים דרך מצרים למדינות ערב ולדרום אמריקה. הקהילה הנוצרית הנרדפת בעזה כמעט והתחסלה מעצמה ובסיוע החמאס.

פואד לא נשלח לתורכיה אלה לבריסל. עוד טעות קוגניטיבית שלך, החבר מיכאל שרון!
_new_ הוספת תגובה



לא קונה את מלל התעמולה והפרשנים ההיסטריים כמו יערי
מיכאל שרון (שבת, 03/07/2010 שעה 16:05)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל ישראבלוף. למה עד טבח עזה היחסים היו תקינים? לפני זה לא היה להם אינטרס להתקרב לעולם הערבי? גם וגם. לא רק ארדואן, גם גול וכל המנהיגים הטורקים. העם הטורקי הזדהה עם הניטבחים בני דתם, ורואה את ישראל מבצעת מעשי טרוף וטבח, ובו בזמן שופרות התעמולה וההסברה שלה עובדים במלוא הקיטור, אבל הם מצליחים לרמות רק את העם בישראל, שכן בעולם ראו את הטבח, ורואים את ליברמן המשוגע, ואת השפלת השגריר הטורקי, וכל שאר הטרופים של ליברמן ברק כמו בעניין המשט. ביבי ביטל את המצור כמעט לגמרי, אז בבקשה, אל תדקלם לי את תעמולת הכזבים שהיצדיקה לפני כן את המצור. באותה מידה תעמולת הכזבים נירתמה להצדיק את ביטול המצור.

ואיזה אינטרס יש לך לדקלם את התעמולה הזאת? אלה מקבלים כסף במשרד החוץ ובקומה השנייה בבית סוקולוב בתל אביב, לכתוב את התעמולה הזאת, אהוד יערי מרויח מצויין בערוץ השני עבור כזביו. אבל איזה אינטרס יש לך לחזור כמו פראייר אמיתי על תעמולת השילטונות, שדופקים את רוב אזרחי המדינה?
_new_ הוספת תגובה



מצבה של ישראל רע למדי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/07/2010 שעה 20:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הגענו לכך שיהודי ישראלי , טייס צבאי , מרסס על קירות גיטו ורשה כתובת אהדה לרצועת עזה . . .

כנראה מתקרב הזמן לחיסול הבעיה הפלסטינית .
_new_ הוספת תגובה



אירופה המתעוררת!
ע.צופיה (יום שישי, 23/07/2010 שעה 19:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אירופה המתעוררת!
אריק פורסטר (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 18:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא צודק.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי