פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6124

גיוס החמאס לביעור נגע העארסים
יהודה צורף (יום שני, 19/07/2010 שעה 8:00)


גיוס החמאס לביעור נגע העארסים

ד''ר יהודה צורף



התקשורת מדווחת על יוזמתם הגורפת של שלטונות החמאס ברצועת עזה לאיסור הנוהג הנפוץ של עישון נרגילות. זאת במטרה לכפות על תושבי עזה אורח חיים איסלמי שמרני, להחזירם למוטב ולשוות אופי איסלמי מהוגן לחברה הערבית בתחומי הרצועה.

למשמע הידיעה הזאת, שיש בה בהחלט מסרים מעודדים בצד מרתיעים, מאליו צץ הרעיון להפקיד בידי החמאס את הטיפול התקיף בנגע העארסיות הפושה בארצנו ומשחית בה כל חלקה טובה.

שכן, העארסיות היא במקורה מוטציה מזרחית, אך המציאות הישראלית הטרופה מלמדת שגם צאצאי התפוצה המזרח-אירופאית אינם חסינים בפניה. שיעור התפשטותה של העארסיות בקרב הדור הצעיר ממחיש שמדובר במגיפה קטלנית המגלמת בתוכה פוטנציאל הרסני המסוגל להחריב אימפריות מתוך תוכן.

מאחר שהמדיניות הביטחונית של ישראל הסתגלה לדפוסי מחשבה של היערכות אסטרטגית לאיומים קיומיים של אתמול, היא אינה מסוגלת לעכל את הסכנות הקיומיות של היום ובוודאי לא את אלה של מחר. בעוד הקונספציה הביטחונית הישראלית משתעשעת בהיערכות ממלכתית אל מול איומי אירן, תורכיה והפונדמנטליזם האיסלמי, הולך ותופח הגולם העארסי אל מול עיניה האטומות, מבלי שום יכולת להבחין בו או להבין את משמעותו הפורענית.

כך שוב תשלם ישראל מחיר קיומי כבד על השעבוד המושרש לכבלי הקונספציות. הסתבכויותיה הקיומיות של מדינת ישראל נובעות מסרבול ממלכתי, קיבעון מחשבתי וקפיאה על השמרים בעולם דינמי שמסתחרר בתזזית של תהליכים, מגמות ואירועים. כך שישראל מוצאת את עצמה בפיגור פאזה מתמיד לעומת המציאות המתחדשת מידי יום.

בעוד שהציבוריות הישראלית מתגבשת באופן עקבי לחברה בעלת צביון לבנטיני, מדינת ישראל הרשמית מתכחשת למזרחיות ואינה מסוגלת לרדת לחקר נבכיה. הלבנטיניות הישראלית מתבטאת בהתחזות לחברה מערבית על ידי אימוץ מאפיינים מערביים חיצוניים אך ללא הפנמת ערכי התרבות המערבית. כך שבין השאיפה להידמות למערב ובין ההתנכרות למזרח, ישראל הרשמית ניצבת חסרת אונים לנוכח העארסיות הצומחת כמורסה מוגלתית מתוך הוואקום התרבותי שנפער כתוצאה מהתלבטויות הזהות העצמית של מדינת היהודים.

מכאן, שלשם שינוי, נראה שאין לישראל דרך אחרת כיום אלא להסתייע הפעם בשירותיו הטובים של המזרח, על מנת למגר את נגע העארסיות, שמתוך עיוורון אינטלקטואלי מוחלט ממשיכים מנהיגיה להתכחש למשמעותו ההרסנית כאיום ראשון במעלה לעצם קיומה הריבוני של המדינה היהודית.







http://www.faz.co.il/thread?rep=152224
אני חרד מדבר אחר... שהחמאס יפול
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 7:53)

החמאס הוא המתנה הטובה ביותר לישראל מאחר שהוא מעמיד את הפלסטינים ומאיר אותם באופיים הנכון. שקר התפח כבר גבה מישראל אלפי הרוגים ופצועים, כי הוא אילץ את ישראל לשחק בכלים מדיניים מול אותו ארגון הטרור. החמאס מאפשר לישראל להילחם בפלסטינים וגם לא לשלם ממש מחירים מדיניים. לכן יש ערך בקיומו של החמאס כבלם נגד כל הסדר שלום עתידי שהוא שרק יחסל את ישראל (לפי אסטרטגיית ''תורת השלבים'').
האינטרס האמיתי של ישראל הוא להניח לחמאס להמשיך ולהתקיים ואפילו להתחזק ביו''ש על חשבון הפתח. פלסטינים סרבני פשרה לשלום ייאלצו את ישראל בסוף להניע את הפתרון הפוליטי הראוי של הקמת שתי מדינות לשני עמים - העם הפלסטיני בירדן והעם היהודי בישראל כאשר נהר הירדן משמש גבול המפריד בין השניים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=152274
בישראל יש מאבק מתמשך בין הלבנטניזים לבין המערביות
חצי חציל (יום חמישי, 22/07/2010 שעה 14:43)

המאבק לא הוכרע ויכול להיות גם ששני הצדדים יותשו ולא תהיה הכרעה ברורה ונמשיך לחיות עם ההפרדות החברתיות בין אשכנזים למזרחיים, עשירים לעניים, ימנים לשמאלנים, דתיים לחילוניים ומאחרינו יזנבו הערבים. אני רק מקווה שכאשר תיפסק מלחמת ההתשה המיותרת האשכנזיות, הימניות והחילוניות יגיעו להישגים מובהקים כך שיהיה ברור מי מובילים את הדגל במדינה הזאת.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.