פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מתכוננים למלחמה – עם מי?
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 27/07/2010 שעה 18:00)


מתכוננים למלחמה – עם מי?

גדעון ספירו



מסוק של חיל האוויר הישראלי התרסק ברומניה כאשר התנגש בצלע הר בהרי הקרפטים. 4 טייסים ושני מכונאים ישראלים וכן משקיף רומני היו במסוק. בשעת כתיבת שורות אלו הם בבחינת נעדרים, אולם דוברי הצבא מניחים שכולם נספו. כל ערוצי הטלוויזיה הישראלי קטעו את התוכניות ועברו ביום האירוע למתכונת ''שידורי מלחמה''. שלוש התחנות, הערוץ הממלכתי ושני הערוצים המסחריים, נכנסו לפטפטת זהה, כל תחנה מצאה לה קצין בכיר שלא יכול היה לומר הרבה, כי לא ידע יותר מהשדרים והכתבים הצבאיים, וכולם משכו זמן מלאכותי וחזרו על עצמם שוב ושוב.

מה יש למסוק ישראלי לחפש ברומניה? האם מרחבי האימפריה הישראלית כבר לא מספיקים שיש להרחיק לרומניה?
המידע המשמעותי הגיע הפעם דווקא מדובר צה''ל, תא''ל אבי בניהו, עמיתי לשעבר ב''על המשמר'', שאמר בהודעה לעיתונות כי מדובר באימונים לקראת מלחמה, תרגול טיסה באזור לא מוכר.

איזו מלחמה? מדוע להבהיל את האזרחים על לא עוול בכפם? מי מאיים על ישראל? למיטב ידיעתי אין היום שום איום צבאי על ישראל. להיפך, מדינות ערב כמהות לשלום, סוריה והרשות הפלסטינית ממש מתחננות. האם יש כאן אימונים לקראת התקפה על איראן? האם מתכוונת ישראל להטיס מסוקים לאיראן, כשעל סיפונם חיילי היחידות הקרויות ''מובחרות'' כמו סיירת מטכ''ל ושייטת 13 לאיזו פעולה הרפתקנית? לא מתקבל על הדעת, שהרי איראן כלל אינה מאיימת על ישראל. ראשיה אפילו הודיעו כי יכבדו כל הסכם שלום שיחתם בין ישראל והרשות הפלסטינית.
מה שברור, שמלחמה עוד אין, אבל חללים כבר יש. ליבי עם המשפחות ששכלו את יקיריהן.

אני משתעשע ברעיון שמא מתקיימים האימונים כהכנה לפירוק חימושה הגרעיני של ישראל והטסת כל עובדי הכור בדימונה, הרחק מהאתר בטרם ייאטם במבנה בטון ופלדה למניעת דליפה רדיו אקטיבית. ובתקווה שלא יתנגשו בצלע אחד מהרי הנגב.


''תנו להרוג ערבים בשקט''

בימים אלה מתרחשת תופעה ללא תקדים בישראל. המשטרה הכריזה מלחמה על בית המשפט העליון. לא מדובר בשוטרים זוטרים, אלא בכל הפיקוד הבכיר, כולל שר המשטרה. ומדוע כל המהומה?
הכול בגלל השוטר שחר מזרחי. הבחור הזה פשוט הוציא להורג אזרח ערבי, מחמוד גנאים, במסגרת מבצע נגד גנבי רכב. השוטר הועמד לדין בסעיף הריגה. בית המשפט המחוזי בחיפה קבע שהשוטר ירה בגנאים מבלי שנשקפה סכנה לחייו ודן אותו ל-‏15 חודשי מאסר.
הפרקליטות הגישה ערעור על קולת העונש, ושחר מזרחי הגיש ערעור על ההרשעה ועל העונש. בית המשפט העליון בהרכב שבראשו ישבה הנשיאה דורית ביניש, קיבל את ערעור המדינה והכפיל את עונשו של מזרחי ל-‏30 חודשים. עדיין עונש קל ביחס ל-‏20 שנים שהוא עונש המקסימום על הריגה.

המשטרה יצאה מדעתה. החל מהשר, עבור במפכ''ל, המשך בניצבים וכלה בקצינים בכירים שהשתחררו, כולם התפוצצו מזעם ויצאו במסע של דה לגיטימציה לפסק הדין. מבחינתם בית המשפט העליון השתגע. והם צודקים. הם רגילים לגיבוי שבתי המשפט בישראל, מהשלום עד לעליון, נותנים למשטרה כמו גם לצבא כל אימת שמדובר בהרג ערבים. והנה, פתאום, ללא הודעה מוקדמת, בהפתעה גמורה, מכריז בית המשפט העליון שגם לחיי אזרח ערבי, אפילו הוא נחשד בגניבת רכב, יש ערך, ואין לשוטר רשות להוציא אזרח להורג על ידי ירי ישיר בראשו, גם אם הוא ערבי.

המשטרה רוצה יד חופשית להרוג ערבים כמו שלמשטרת דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד הייתה יד חופשית להרוג שחורים. לא יעלה על הדעת מבחינת הפיקוד המשטרתי והשר האחראי, איש מפלגתו של ליברמן, ששוטר יהודי יורשע וייאסר באשמה שהרג ערבי. זה מטריף אותם. לצדה של המשטרה התייצבו מספר ניכר מעיתונאי ישראל, שאף הם סברו שבית המשפט העליון ''יושב בתוך בועה''. אותם שופטים זכו מאותם עיתונאים לדברי שבח כאשר פסקו בזכות הרג ערבים. אז כמובן השופטים לא חיו בבועה אלא היו מקושרים לעם.

עתה מרכזים ראשי המשטרה את כל המאמצים אצל נשיא המדינה למען יעניק חנינה לשוטר ההורג. מעניין כיצד יפעל הנשיא שמעון פרס, האם ייכנע להיסטריה הגזענית ויעניק חנינה, או שמא יעמוד בפרץ וייתן גיבוי לבית המשפט העליון?

במקביל מאיימת המשטרה על הציבור כי השוטרים יאבדו מוטיבציה במאבק בפשיעה וכי יחששו להשתמש בנשק חם. מצוין. שוטרים לא ממונים על הריגת אזרחים, או על השפלתם, או על עינויים וטרטורם, אלא על הגנתם.


לימין הימין

חיים פרלמן הוא איש ימין קיצוני, מקורב לחסידי כהנא ופעל איתם בלא מעט פרובוקציות בשטחים הכבושים. בקיצור, גזען עם קבלות. השב''כ ניסה לגייס אותו כמודיע, והוא הקליט את שיחותיו עם המגייס מטעם השב''כ. התמלילים פורסמו בעיתונים ומהם התקבלה תמונה מאד מטרידה על שיטות גיוס סוכנים. איש השב''כ ניסה לשכנע את פרלמן להתנקש בשייח ראאד סלאח, ודווקא פרלמן הגיב בהסתייגות, לא כל כך מהרעיון, אלא מסיכויי מימושו מבלי שהרוצח יתגלה.

לאחר פרסום התמלילים, נעצר פרלמן כחשוד ברצח ארבעה פלסטינים ובדקירתם של פלסטינים נוספים, שהתרחשו בשנות ה-‏90 בירושלים.
מקורביו של פרלמן טוענים כי המעצר הוא נקמה של השב''כ על פרסום התמלילים, ואילו חוקרי השב''כ טוענים כי פרלמן קשר עצמו לרציחות.

השב''כ הפעיל על פרלמן את שיטות חקירה המוכרות מחקירות פלסטינים בשטחים הכבושים. ניתוק מהעולם החיצוני, חקירה אינטנסיבית ואיסור להיפגש עם עו''ד. לאחר שבועיים של חקירות, הגיש פרקליטו של פרלמן עתירה לבית המשפט העליון, לחייב את השב''כ לאפשר לו להיפגש עם לקוחו.
מניעת פגישה עם עו''ד היא פגיעה חמורה בזכויות הנאשם. השופט אדמונד לוי, איש ימין, סגן ראש עיריית רמלה לשעבר מטעם הליכוד ושופט צבאי, קיבל החלטה נדירה המחייבת את השב''כ לאפשר מפגש בין פרלמן לעורך דינו. זכויות הנאשם גוברות על טובת החקירה, קבע השופט. החלטה מצוינת, חבל שהיא מיושמת רק לגבי יהודים גזענים. הפלסטינים בשטחים הכבושים מתגעגעים לסוג כזה של החלטות, ולא מקבלים.

בעקבות הפגישה סיפר פרלמן על חקירות יומם וליל מלוות בעינויים, כמו קשירות, צעקות לתוך האוזניים, מכות, אגרופים, בקיצור שיטות כאלה וחמורות מהן שהפלסטינים מכירים מ-‏43 שנות כיבוש.

חבריו של פרלמן כמו גם פרלמן עצמו, לא מתרגשים מהשיטות האלה כאשר הן מופעלות על פלסטינים. להיפך, הם תומכים בהן בכל לב. אבל כשמדובר בהם, נזכרים לפתע בזכויות אזרח וכל מיני עקרונות יפים שהם בדרך כלל בשימוש ארגוני זכויות אדם שמאליים ר''ל.

אני מניח שיש מתנגדי כיבוש, שבתגובה אינסטינקטיבית ראשונה, יאמרו, לא נורא, שירגישו הגזענים האלה מה שמרגישים פלסטינים כל ימות השנה. מחשבה תבונית ועקרונית לא תהיה שותפה לכך. בניגוד לגזעני הימין, ההתנגדות שלנו לשיטות חקירה חריגות, לעינויים, למניעת מפגש בין חשוד לעו''ד היא עקרונית ואוניברסלית וחלה על כולם, ללא הבדל דת, לאום, מגדר והשקפת עולם. אשר על כן טור זה שותף למחאה על שלילת זכויותיו של פרלמן או כל אדם אחר, ומצטרף לדרישה לכבד זכויות אדם של חשודים, שעה שהם מצויים בחדרי החקירות.


מפלט לסדיסטים

נדב הימן הוא חייל בסיירת מטכ''ל שנעלם לתוך הלילה במסגרת סדרת האימונים שערכו חיילי היחידה. הצבא ערך חיפושים נרחבים, בעיתונים פורסמה תמונתו, חששו שמא קרה לו משהו, אבל סוף טוב, נדב צעד 20 ק''מ ברגל והגיע לביתו. בעיתונות ובטלוויזיה רבו התמיהות, ''מה קרה לחייל ביחידת העלית של הצבא''? לא זכור ביחידה מקרה בו חייל עזב באמצע את האימונים, שהרי מדובר בחיילים שעברו עשרות ראיונות, מבדקים, סינונים ולכל אחד פרופיל פסיכולוגי של כמעט ''אדם על''. אז מה קרה?

מתברר כי חיילי היחידה עמדו בפני השלב האחרון והקשה ביותר של האימונים, בו עוברים החיילים תרחישי סימולציה של נפילה בשבי. התרגילים כרוכים בהשפלות, מכות רצח, עינויים שעל פי הגרסה הרשמית נועדו לחסן את החייל לקראת נפילה בשבי. יש פסיכולוגים המתנגדים לכל האימונים האלה, משום שהם יכולים לגרום לטראומות לכל החיים. רק לאחרונה שמענו על חייל כזה, שבגיל 54 הוכר כנכה בעקבות טראומת העינויים שעבר, והביאו אותו לקצה הסיבולת.
יש חיילים שנשברים ומתפרקים, וההשפעות הן ארוכות טווח.

לטעמי אימונים אלה מיותרים לחלוטין. סימולציה לא יכולה לדמות שבי של ממש והיא לעולם לא תוכל לצפות התרחשויות אמיתיות בנפילה בשבי. סדרת האימונים הזו משמשת מפלט חוקי לסדיסטים שאוהבים להכות ולהשפיל, אבל מעבר לזה העניין חסר תוחלת. טוב עשה נדב שפטר עצמו מהאימון המזיק הזה.


אלעראקיב אהובתי

27 ביולי 2010 ירשם כיום שחור במערכת היחסים בין מדינת ישראל לאזרחיה הבדואים. ממשלת ישראל הוכיחה את גבורתה וגייסה 1300 שוטרים כדי לאבטח הריסת כפר שלם בנגב, את אלעראקיב.
מאות אזרחים, בהם נשים וילדים, מצאו עצמם בקיץ הלוהט ללא קורת גג.

מחיקת כפרים מעל פני האדמה הוא מהלך עונשי של דיקטטורות אכזריות. גרמניה הרסה במלחמת העולם השנייה את הכפר הצ'כי לידיצה כעונש על פעולת המחתרת הצ'כית שהתנקשה בריינהרט היידריך, ראש המשרד הראשי לביטחון הרייך.

''הדמוקרטיה היהודית'' הקרויה ישראל הוכיחה כי בכלל לא צריך להרוג מישהו מצמרת השלטון בכדי למחוק כפר מעל פני האדמה. מספיק להיות ערבי בדואי שָלֵו ושקט, שבסך הכול מבקש לשמור על אדמתו שהוא בעליה עוד בטרם היות ''הדמוקטריה היהודית'', בכדי שזו תהרוס, תגזול, תשמיד וגם תהרוג אם צריך, כי לא טוב היות אזרח ערבי ב''דמוקרטיה היהודית''.
נכון להיום המשוואה היא: כפר בדואי נמחק, מול משפחות יהודיות המקבלות חוות בודדים שקמו על אדמות שנגזלו מהבדואים.
הרשע לעתים משתלם אבל לעתים מפעיליו משלמים מחיר, גם אם באיחור. האינתיפאדה הבדואית, התקרבה עוד צעד.
אני מקווה שאלעראקיב תיבנה מחדש כפי שגם לידיצה נבנתה מחדש.

המגיב המצוי בוודאי ישאל, יעיר, יגער, האם אתה אומר שלידיצה ואלעראקיב זה אותו דבר? בוודאי שלא. ההבדלים הם, עדיין, גדולים, וזה בלשון המעטה. אבל יש קווי דמיון בכל שלטון גזעני, ולכן גם הפתרונות הם לעתים דומים, עם כל השוני בתקופה ובפרטים. הדמיון הוא במחיקת כפר של אוכלוסייה שלא זכתה ולא זוכה לשוויון זכויות וסובלת מנגישות השלטון.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ברוב המיקרים המטרה מקדשת את האמצעים אך במיעוטם - לא !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 28/07/2010 שעה 7:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במדינת ישראל יש בערך 60.000 בתים שנבנו על אדמות מדינה ועל אדמות הציבור . את כולם יש להרוס .
במדינת ישראל יש בניה לאורך החופים קרוב מאד לים , כולל בסיסים צבאיים .
לדעתי יש לשמור רצועת חוף נקיה מבניה , כמאה או מאתיים מטרים . את כל מה שבתחום זה יש להרוס .

וחוץ מזה אני אומר שאת פלסטין יש לחסל ואת הפלסטינים לטראנספר .
_new_ הוספת תגובה



אני נגד טרנספר לערבים, למרות שזה מהלך חוקי וראוי לפרס נובל לשלום
חצי חציל (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 7:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בעד להעבירם לישובי קבע בירדן שממזרח לנהר הירדן. לדעתי עלינו להשאיר את כל הגדה המערבית בשלטון ישראל, מהנהר לים.
עלינו לוותר על הגדה המזרחית ולהניח למדינה פלסטינית להתקיים.
אז הויכוח אם יש או אין עם פלסטיני ערבי ייגמר כשנראה שהערבים הנחשבים לפלסטינים יעדיפו להיקרא ירדנים, שגם היא פיקציה אחת גדולה.
_new_ הוספת תגובה



אני נגד טרנספר לערבים, למרות שזה מהלך חוקי וראוי לפרס נובל לשלום
ע.צופיה (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 8:39)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם התמימות הייתה ידע היית מקבל מזמן את פרס נובל למשהו.
_new_ הוספת תגובה



אני נגד טרנספר לערבים, למרות שזה מהלך חוקי וראוי לפרס נובל לשלום
איתן אדיר (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 10:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אין לכן טענות לעניין, שמאלנים יקרים שלי. תמיד אתם מדברים באידיאולוגיות, סיסמאות, דברי-סתרים ושיקוצים.
אומרים לכן, ותתחילו לענות לעניין ומתוך מחשבה טהורה.
_new_ הוספת תגובה



אני נגד טרנספר לערבים, למרות שזה מהלך חוקי וראוי לפרס נובל לשלום
ע.צופיה (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 14:34)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעניין עונים על דברים רציניים, על שטויות עונים בבדיחות.
גם הימניים נוהגים כך.
_new_ הוספת תגובה



אז מה? מ-ע. צופיה הפכת לרגע לע. דומיה?
איתן אדיר (יום ראשון, 01/08/2010 שעה 14:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאילו?
_new_ הוספת תגובה



אני נגד טרנספר לערבים, למרות שזה מהלך חוקי וראוי לפרס נובל לשלום
המסביר לצרחן (יום שישי, 06/08/2010 שעה 0:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על התמיכה הנאמנה שלך, למרות שאין כל הגיון אובייקטיבי באמירה ''אם התמימות הייתה ידע היית... '' שכן אין בה כל מהות ומשמעות.
אני מציע לך מחדש והכניס לפעולה גם מומנט ההגיון שהזנחת עד עתה. יש הגיו רב בחלוקת הארץ רק פעם אחת בין שני עמים ולא לחלק ולחלק עוד ועוד ועם כל חלוקה הערבים ממציאים עם חדש.
_new_ הוספת תגובה



מתכוננים למלחמה – עם מי?
חצי חציל (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 8:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינה במצב מלחמה מתכוננת למלחמה עם אלה שהכריזו עליה מלחמה או נמצאות במצב מלחמה איתה.
סוריה נמצאת פורמלית ומעשית במצב מלחמה עם ישראל. בשאר אסד חוזר ומזכיר זאת כמעט בכל הכרזה על רצונו שישראל תיתן לו את הגולן.
איראן נמצאת המצב מלחמה מתוך הגדרה אידיאולוגית של עצם קיומה, בדיוק כמו שהחמאס מגדיר את מצב המלחמה שלהם נגד ישראל באמנת החמאס מ-‏1988. בנוסף מנהיגים איראנים מכריזים מעת לעת שזמנה של ישראל קצוב במקביל להתקדמותה של איראן בעיניה לפצצה גרעינית. איראן לא רק מדברת נגד ישראל אלא היא גם פועלת נגד ישראל כמו בשני הפיגועים הגדולים בארגנטינה בשנות ה-‏90, ובהפעלת טרור מלבנון ומעזה. ישראל רשאית בכל מצב לפגוע קשה באיראן אם כמהלך הגנתי ואם כמהלך הענשתי. זה לגיטימי לפגוע באוייב בכל עת וצורה.
הלגיטימיות של איראן, החמאס וחזבאללה לפגוע בישראל נובעת מעצם קיומה של ישראל.
הלגיטימיות של ישראל לפגוע בשלוש האלה נובעת מעצם המלחמה שהן הכריזו עליה.

אני בעד לשחרר את מגבלות המלחמה ולתת לשני הצדדים להפגין את כל כוחותיהם מתוך הצעה הגיונית והוגנת שהחזק מנצח. לשם כך צריך להגיע להבנות כלליות בלבד עם ארה''ב ואירופה ולתת לישראל יד חופשית להשמיד את הכוח הלוחם, תשתיות הגרעין ומוסדות השלטון באיראן, להשחית עד היסוד את עזה, להרוס את מפקדות החזבאללה בדרום ביירות ואת הכוח הלוחם שלהם בדרום לבנון וכל זה בסיוע כלי נשק חדשניים שלא נוסו עד כה.
צריך להפעיל עוצמה מול עוצמה - החזק לוקח הכל!

אימונים של חיל האויר במדינה זרה הם כיום מעשה שבשגרה. כבר יותר מ-‏15 שנים חה''א מתאמן במטוסים ובמסוקים בחו''ל, בעיקר ביוון, רומניה ולאחורנה גם בתורכיה. האימונים אינם מול תוכנית מלחמה ספציפית אלא אימונים בשלל נושאים שמדמים טיסות ארוכות בשטח עויין. בודאי שמדמים שם גם טיסות לאיראן, שהרי אף אחד לא הסתיר שאיראן הפכה למטרה לתקיפה מאז שהכריזה שבכוונתה להפתיע ולתקוף את ישראל כשפרוייקט הגרעין שלה יצליח.

סוריה והרשעות הפלסטינית ממש מתחננות כמו שספירו ממש מבין במה שהוא כותב. הוא חושב שהוא מדבר שלום אבל בעצם מדבר מלחמה.

ואיראן כלל אינה מאיימת על ישראל, חוץ מזה שהיא מסייעת לחזבאללה ולחמאס לאיים על ישראל ובשנים האחרונות אף שולחת את אנשי משמרות המהפיכה להצטרף למלחמה הזאת. חוץ מזה הכל בסדר. איראן אינה מאיימת כלל על ישראל בפועל כל עוד אין לה נשק שיכול לפגוע בישראל. היא תאיים ותפעל כשיהיה לה כוח משלה לפגוע בישראל. לכן ישראל עושה נכון כשהיא בונה יכולות להשמיד את היכולות האיראניות להשמיד אותה.

הייתי מוסיף הערה לספירו שאין להשתעשע בעניין הזה. ספירו ובני משפחתו צריכים להודות לחיל האויר שהוא פועל מאחרי הקלעים כדי להגן עליו ועל בני משפחתו. שאם לא כן לא תהיה הרנה פרטית לספירו מתקיפת מחץ איראנית ושום אידיאולוגיה לא תגן עליו אלא רק חיל האויר הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



איתן אדיר (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 10:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז ספירו כמו אבנרי שוב הכניס את הרייך השלישי לגרונו?

בטח בעניין אל-עראקיב (הרקובה) הוא הכניס את היטלר או היידריך.... הוא לא יתן להם לחמוק מחיבוקו.........
_new_ הוספת תגובה



לאנשים כמו ספירו
ע.צופיה (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 14:35)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותלאביבסאנור ז''ל ,למשל, הנאצים מהווה השראה לדברים רבים.
_new_ הוספת תגובה



ברוך הבא
Balebon (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 16:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו כניסתי הראשונה למערכת זו ואני מברך את עצמי (אם אין אני לי, מי לי) :)

תגובה ל''מתכוננים למלחמה''

אני מסכים עם חלק מהדברים, כמו הפטפטת הנוראית של הערוצים ה''ממלכתיים''. אבל יש כמה הגזמות שמקוממות אותי, כגון זו שבאים להבהיל אותנו במלחמה. זה בפירוש לא נכון במקרה זה. הרי לולא קרתה התאונה לא היינו שומעים על האמונים וההסברים למטרתם. הרי מסתבר כעת שאמונים כאלו נערכים בארצות שונות וכלום לא ידענו!
אני מסכים שמגזימים כאן בעצמת האיום האיראני, אבל לזלזל בו כמו שהכותב הנכבד מתבטא, זה ממש מרגיז אותי. ולמה זה מרגיז אותי? כי אני פתאום מזדהה עם חלק מהדיעות של הימין על השמאל. אנא ממך, אל תהפוך לנו את אירן למדינה שוחרת שלום ואת מדינות ערב והפלסטינים למתחננים לשלום. ההנהגות שלהן אינן רוצות שלום יותר מההנהגה שלנו. הרי BB הוא זה שנראה כמתחנן לשלום, ואני יודע שזה זיוף וניצול ציני של אי הסכמת הפלסטינים. אבל הם לא יותר טובים (או גרועים) מאתנו במשחק הפוליטי המגעיל של רדיפה כביכול אחרי השלום. והרי אחותי, שהיתה כותבת ב''על המשמר'' גילתה כבר לפני 30 שנה שמי שרודף אחרי השלום, השלום בורח ממנו.

תגובה ל''תנו להרוג ערבים בשקט''

כשאתה ורבים אחרים מפרשנים את התנהגות השר לבטחון המדינה ואת הפטרון שלו בנימוקים שההגנה שלהם על השוטר היורה היא משום שנאת ערבים, מגיעה לכם משכורת מליברמן. הטחו עיניכם מראות ומלהבין שלליברמן נקרתה הזדמנות פז אישית, שהוא מנצל אותה עד תום? כל התזמורת שלו מנגנת בתזמון מוצלח את המארש נגד בית המשפט העליון. ההצלחה שלהם תגרום לזילות מוחלטת של בית המשפט ולפסקי הדין שלו. אתם מאמינים שאם ליברמן יורשע, יצליחו בכלל לבצע את פסק הדין, או שתהיה לו באמת השלכה פוליטית? למה החברים האלה הרבה יותר חכמים ומתוחכמים מאתנו?

תגובה ל''לימין הימין''

ההגנה על חיים פרלמן מפני עינויים, מזכירה לי את ההגנה שהחרדים ברמת אביב זוכים מהשכן שלהם גדעון לוי. גם אתה וגם גדעון מרגישים צורך להפגין אובייקטיביות שממש לא במקומה. לא כאן המקום להרחיב לגבי השתלטות חב''ד המעצבן (אינני יודע אם מותר בפורום זה לכתוב מתועב), אבל ממתי האמון הבלתי מסוייג לשקרנים מדופלמים של הימין? בדקת שהמסכן אכן עונה כמו שמענים ערבים? ואם לא בדקת, מדוע אתה מאמין לפרלמן הזה? אתה באמת כל כך תמים להאמין שהשב''כ מתייחס באותה באותן אמות מידה כלפי ערבים וכלפי יהודים? ימות המשיח של חב''ד ופרלמן הגיעו! ואנא, אל תגיד לי שהשב''כ פשוט מתנקם בפרלמן מכיוון שהתחכם לו והקליט את השטינקר היהודי? לי דוקא נראה שהשב''כ מנצל זאת לגמרי לא רע. אתה חושב שמישהו בשב''כ יתאבל אם ירצחו את שייך ראעד?

תגובה על שתי הכתבות האחרות: אני חותם על כל מילה.

בלבון
_new_ הוספת תגובה



סליחה על הכפילות.בטעות שלחתי פעמיים.
Balebon (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 22:18)
בתשובה לBalebon
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ברוך הבא
Balebon (יום חמישי, 29/07/2010 שעה 16:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו כניסתי הראשונה למערכת זו ואני מברך את עצמי (אם אין אני לי, מי לי) :)

תגובה ל''מתכוננים למלחמה''

אני מסכים עם חלק מהדברים, כמו הפטפטת הנוראית של הערוצים ה''ממלכתיים''. אבל יש כמה הגזמות שמקוממות אותי, כגון זו שבאים להבהיל אותנו במלחמה. זה בפירוש לא נכון במקרה זה. הרי לולא קרתה התאונה לא היינו שומעים על האמונים וההסברים למטרתם. הרי מסתבר כעת שאמונים כאלו נערכים בארצות שונות וכלום לא ידענו!
אני מסכים שמגזימים כאן בעצמת האיום האיראני, אבל לזלזל בו כמו שהכותב הנכבד מתבטא, זה ממש מרגיז אותי. ולמה זה מרגיז אותי? כי אני פתאום מזדהה עם חלק מהדיעות של הימין על השמאל. אנא ממך, אל תהפוך לנו את אירן למדינה שוחרת שלום ואת מדינות ערב והפלסטינים למתחננים לשלום. ההנהגות שלהן אינן רוצות שלום יותר מההנהגה שלנו. הרי BB הוא זה שנראה כמתחנן לשלום, ואני יודע שזה זיוף וניצול ציני של אי הסכמת הפלסטינים. אבל הם לא יותר טובים (או גרועים) מאתנו במשחק הפוליטי המגעיל של רדיפה כביכול אחרי השלום. והרי אחותי, שהיתה כותבת ב''על המשמר'' גילתה כבר לפני 30 שנה שמי שרודף אחרי השלום, השלום בורח ממנו.

תגובה ל''תנו להרוג ערבים בשקט''

כשאתה ורבים אחרים מפרשנים את התנהגות השר לבטחון המדינה ואת הפטרון שלו בנימוקים שההגנה שלהם על השוטר היורה היא משום שנאת ערבים, מגיעה לכם משכורת מליברמן. הטחו עיניכם מראות ומלהבין שלליברמן נקרתה הזדמנות פז אישית, שהוא מנצל אותה עד תום? כל התזמורת שלו מנגנת בתזמון מוצלח את המארש נגד בית המשפט העליון. ההצלחה שלהם תגרום לזילות מוחלטת של בית המשפט ולפסקי הדין שלו. אתם מאמינים שאם ליברמן יורשע, יצליחו בכלל לבצע את פסק הדין, או שתהיה לו באמת השלכה פוליטית? למה החברים האלה הרבה יותר חכמים ומתוחכמים מאתנו?

תגובה ל''לימין הימין''

ההגנה על חיים פרלמן מפני עינויים, מזכירה לי את ההגנה שהחרדים ברמת אביב זוכים מהשכן שלהם גדעון לוי. גם אתה וגם גדעון מרגישים צורך להפגין אובייקטיביות שממש לא במקומה. לא כאן המקום להרחיב לגבי השתלטות חב''ד המעצבן (אינני יודע אם מותר בפורום זה לכתוב מתועב), אבל ממתי האמון הבלתי מסוייג לשקרנים מדופלמים של הימין? בדקת שהמסכן אכן עונה כמו שמענים ערבים? ואם לא בדקת, מדוע אתה מאמין לפרלמן הזה? אתה באמת כל כך תמים להאמין שהשב''כ מתייחס באותה באותן אמות מידה כלפי ערבים וכלפי יהודים? ימות המשיח של חב''ד ופרלמן הגיעו! ואנא, אל תגיד לי שהשב''כ פשוט מתנקם בפרלמן מכיוון שהתחכם לו והקליט את השטינקר היהודי? לי דוקא נראה שהשב''כ מנצל זאת לגמרי לא רע. אתה חושב שמישהו בשב''כ יתאבל אם ירצחו את שייך ראעד?

תגובה על שתי הכתבות האחרות: אני חותם על כל מילה.

בלבון
_new_ הוספת תגובה



ברוך הבא
המסביר לצרחן (יום שישי, 06/08/2010 שעה 0:27)
בתשובה לBalebon
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אהי לא מסכים ש''שמגזימים כאן בעצמת האיום האיראני:ץ לדעתי אנחנו ממעטים לדון על כך בישראל והמנהיגים כמעט ולא מדברים על זה. יתכן שדווקא בעתיד תהיה ביקורת למה לא דיברנו ודנו מספיק בסוגיה. אתה מבין? כוחנו בדיבורים!

אז צריכים להפוך את הנוסחה והגיע הזמן שכוחנו יהיה במעשים. אני משוכנע ובטוח שמי שצריך עןסק ועושה מעשים לעצור את האיראנים מלהגיע לגרעין.
_new_ הוספת תגובה



אל תדאג
Balebon (יום שישי, 06/08/2010 שעה 1:04)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תדאג עבדי יעקב. בעתיד לא תהיה בקורת למה לא דברנו מספיק. אם אני צודק, לא תהיה סיבה לבקורת. אם אתה צודק, לא ישאר מי שיבקר. ברררר.
_new_ הוספת תגובה



בקרוב יהיו זכויות האדם בלב כולם .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 06/08/2010 שעה 18:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי