פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
זהירות, פניה חדה ימינה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 22/08/2010 שעה 10:00)


זהירות, פניה חדה ימינה

גדעון ספירו



הסנטור האמריקאי ג'וזף מקארתי, ששמו הונצח במושג הלא מחמיא מקארתיזם, לא שיער כי 53 שנים אחר מותו, תהנה מורשתו העגומה מפריחה במדינה ''היהודית והדמוקרטית''. כפי שמקארתי ראה בדמיונו הפרוע קומוניסטים בכל פינה שמסכנים את המשטר ומסמנים השתלטות על ארה''ב, כך בישראל של היום הולכים ומתרבים אנשי ימין שרואים בכל מקום אנטי ציונים שיביאו כליה על ישראל.

קבוצה שקוראת לעצמה ''אם תרצו'', שנהנית מתמיכה כספית נדיבה של מאות אלפי שקלים מארגון נוצרי ניאו נאצי פרו ישראלי בראשות הכומר ג'ון הייגי (שטען כי הנאציזם הוא רצון האל, שהיטלר היה חצי יהודי, שהשואה התרחשה כי היהודים התכחשו לאל האמיתי ועוד פנינים כאלה, - התפרסם במוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות ''כלכליסט'' במהדורה האלקטרונית, 18.8.2010), וקבוצה נוספת בשם ''המכון לאסטרטגיה ציונית'' (גם הוא נתמך בידי אילי הון ימניים קיצוניים מארה''ב), יצאו במסע הפחדה וציד מכשפות נגד האוניברסיטאות בישראל המהוות לשיטתם קן נחשים צפעוני אנטי ופוסט ציוני.

''אם תרצו'' פנתה לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע באולטימטום, שאם תוך 30 ימים לא יחול שינוי בהרכב המרצים בחוג למדינה וממשל, (שפירושו המעשי פיטורי מרצים המוגדרים ''אנטי ציונים'' וקבלת ציונים במקומם), יפנו אל תורמים בחו''ל להפסקת התרומות.

המכון לאסטרטגיה ציונית פנה למועצה להשכלה גבוהה בתלונה לפיה בחוגים לסוציולוגיה במרבית האוניברסיטאות החומר הנלמד מתאפיין ''בהדרה ציונית''. נשיא אוניברסיטת תל אביב נבהל ופנה לראש החוג וביקש שיציגו לפניו את המאמרים הנלמדים.

שני ארגונים אלה לא פועלים בחלל ריק. הרוב הימני בכנסת ובממשלה, כולל שר החינוך, נותן להם רוח גבית. הימין הישראלי משלב מקארתיזם עם ז'דנוביזם סובייטי. ז'דנוב היה אחראי על חיי התרבות בבריה''מ, הוא דאג לכך שבאוניברסיטאות לא ילמדו מדעי רוח וחברה על פי עמדות והשקפות החורגות מהקו המפלגתי. בינתיים התעשתו ראשי האוניברסיטאות ויצאו בגילוי דעת נגד הניסיון הברוטלי להכתיב לאקדמיה תכני לימוד.

לטעמי, הלוואי ו''האשמות'' הימין היו נכונות. הלוואי והאוניברסיטאות בישראל היו מבצרים של חשיבה ביקורתית, של הטלת ספק במוסכמות, של ראיית דברים אחרת מהמקובל, של הומניזם צרוף המייצר סרבני כיבוש. המציאות מוכיחה כי מרבית הסטודנטים הישראלים הינם הולכים בתלם, מתגייסים לצבא ומשרתים את הכיבוש. הנהגות הסטודנטים שייכות למפלגות הממוסדות, בדרך כלל מהמרכז וימינה. אצל הסגל האקדמי התמונה לא שונה מהותית. להוציא ציבור קטן של מרצים שאינם הולכים בתלם, הרוב המכריע של המרצים והנהלות האוניברסיטאות בישראל הם אנשי ממסד, לא מורדים במלכות, אלא משולבים עימה.

דוגמאות לא חסרות: למשל, חלק ניכר מהחוקרים במכונים לביטחון לאומי שהתמקמו באוניברסיטאות, הם קציני צבא או יוצאי השב''כ והמוסד שממשיכים באקדמיה את מה שעשו בצבא, לשרת את מערכת הביטחון ולהתכונן למלחמה.

מאות אלפי הבוגרים שהאקדמיה הישראלית הוציאה ב-‏43 שנות כיבוש צריכים למלא את הימין הישראלי סיפוק. הם השתלבו היטב במערכת הישראלית, בממשלה, ברשויות המקומיות, בכלכלה, וכמובן גם במפלצת הביטחון הישראלית. רופאים, עורכי דין, מורים, פסיכולוגים, פיסיקאים, פילוסופים, מדעני מדינה ועוד, את כולם ניתן למצוא משרתים ברמות שונות של מסירות את השלטון הגזעני בשטחים הכבושים. מיעוטם מצאו את דרכם לארגוני זכויות אדם. כך באוניברסיטאות, כך מחוצה להן. ובל נשכח, האוניברסיטאות מקיימות מערכת הכשרה מיוחדת לחיילים, תואר מקוצר ''לחיילינו הגיבורים''.

קבוצות הימין הקיצוני לא מסתפקות בהישגים אלה. במקום 80 אחוזי הצלחה הן רוצות 100 אחוזים. אפילו מקארתי וז'דנוב לא הצליחו בכך. יתכן, שאוניברסיטה זו או אחרת תיתקף בחולשה ותפטר איש סגל לא קבוע שנושא על מצחו תווית ''פוסט ציונית'' כדי לזרוק עצם לימין הקיצוני; אולם בגדול, זו הערכתי, יש לממסד האקדמי הישראלי עניין באחוז מבוקר של בועטים במוסכמות. נתון זה הוא בין השאר תעודת כניסה לסלון האקדמי הבינלאומי. אף אוניברסיטה או מכללה לא יוותרו על הנכס הזה.


זו ארצנו

עדן אברג'יל השתחררה מהצבא לפני שנה. היא העלתה לפייסבוק שלה תמונות בהן היא נראית מחייכת על רקע פלסטינים כפותים ומכוסי עיניים. התמונות צולמו במתקן צבאי בדרום. אני משער שלא מדובר במי שקרויים בישראל טרוריסטים אלא בפלסטינים שאולי נחטפו מעזה, אולי מחפשי עבודה שביקשו להביא פת לחם למשפחה.
עדן כתבה שהתמונות מזכירות לה את התקופה היפה ביותר בחייה. התמונות פורסמו על ידי התקשורת הבינלאומית, שבחלקה ערכה השוואה עם תמונות החיילת האמריקאית על רקע השפלת עצירים עיראקים בכלא אבו גרייב בעיראק.

הפרסום הבינלאומי לא החמיא לישראל ועורר סערה. עדן גונתה מקיר לקיר. התגובה הביקורתית הרגיזה מאד את עדן אברג'יל. היא לא הבינה מה לא בסדר כאן. היא הוסיפה קטע משלים בו כתבה ''במלחמה אין חוקים. אני שונאת ערבים. בכיף הייתי הורגת ערבים, אפילו טובחת''. שלא יהיו אי הבנות.

דובר צה''ל הוציא הודעה לעיתונות שהתמונות ''לא מייצגות את ערכי צה''ל''. זו הודעה צבועה ושקרית. עדן אברג'יל מייצגת את ערכי צה''ל. זה מה שהצבא עושה כבר למעלה מ-‏40 שנים בשטחים הכבושים: עוצר, מדכא, הורג ומשפיל פלסטינים. עדן אברג'יל גדלה על הערכים האלה, וזו התוצאה. התמונות שלה אינן החמורות ביותר. תנועת ''שוברים שתיקה'' פרסמה תמונות של חיילים שהצטלמו למזכרת על רקע גופות של הרוגים פלסטינים. בשביל הכיף, שיהיה מה לספר לילדים ולנכדים.

בסמוך לפרסום תמונותיה של עדן אברג'יל, פורסם בעיתונות כי קצין ומספר חיילים נעצרו לאחר שהתברר כי בזזו את רכושם של משתתפי המשט הטורקי לעזה. חיילים גנבו מחשבים ניידים ומכרו אותם, אחרים חגגו עם כרטיסי האשראי של משתתפי המשט וקנו מכל הבא ליד.
גם כאן הגיב דובר צה''ל שזה בניגוד לערכים של הצבא, ושוב יש כאן העמדת פנים שכאילו מדובר בצבא מוסרי עם כמה עשבים שוטים. לא היא. צבא שחייליו חונכו להתייחס לרכוש פלסטיני בזלזול וברשעות, מתייחס בהתאם גם לרכושם של משתתפי המשט. לא די שהצבא פלש לאנייה בלב ים, הרג ופצע עשרות, גרר אותם לאשדוד, מדוע היה צריך להחרים את המחשבים של עיתונאים, סופרים, פעילי שלום, כמו גם את כרטיסי האשראי שלהם? אלו הם ערכי צבא הכיבוש.

ובעוד אנו מתקשים להתאושש מביזת רכושם של משתתפי המשט, אנו מתבשרים מפי עיתון ''הארץ'' (20.8.2010) על סקר שערכה החברה שבונה את הרכבת הקלה בירושלים, ואחת השאלות הייתה: האם יפריע לך לנסוע יחד עם ערבים? פעילת השלום עפרה בן ארצי שנכללה בסקר, התפוצצה מהשאלה, חשפה לציבור את הגזענות הגסה הגלומה בה, ואילו החברה, ממש כמו עדן אברג'יל, לא מבינה מה לא בסדר כאן? ומיד מוצאת מפלט מאחורי הנימוק הביטחוני, המשמש כסות לכל טמטום עוולה ופשע.

שלושה סיפורים שהם אחד: פרצופה המכוער של המדינה.


סדנא דארעא חד הוא

לא אחת אני כותב על מכבסת המלים שהתאזרחה בשפה העברית כתוצאה מהכיבוש. יהודה ושומרון במקום שטחים כבושים, מתפרעים במקום מפגינים, צבא הגנה במקום צבא כיבוש, טרוריסטים במקום לח''פ (לוחמי חירות פלסטין), מעט מזעיר ממאות דוגמאות.

צבא הכיבוש הישראלי לא המציא את מכבסת המלים. היא מוטבעת בכל צבא, בעיקר צבא העוסק בכיבוש ודיכוי.
בימים אלה ראיתי את הפרק החמישי של הסדרה המצוינת אפוקליפסה, על מלחמת העולם השנייה. (משודרת בערוץ הראשון).
הפרק מספר בין השאר על כניעת הגנרל פלדמרשל הגרמני פאולוס, מפקד הארמיה השישית, עם מאה אלף חייליו, בקרב על סטלינגרד.
היטלר הוציא מיד הוראה לאסור את המלה כניעה ולהחליפה במלה הקרבה. המכבסה חיה ועובדת ועוברת מדור כיבוש אחד למשנהו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אסור לצלם ערבים
חזי, הרצליה (יום ראשון, 22/08/2010 שעה 16:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מניח שעכשיו יש פקודה חדשה בצבא.
-אסור לצלם ערבים.

אופס,זה גזענות.

-מותר לצלם ערבים.אבל,גם זה גזענות.

אז מה נעשה ??
תמיד ישראל אשמה בגזענות !!
_new_ הוספת תגובה



ספירו הוא אחד הצדיקים הבודדים בסדום
אריק פורסטר (יום ראשון, 22/08/2010 שעה 18:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספירו הוא אחד הצדיקים הבודדים בסדום
(יום שני, 23/08/2010 שעה 9:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה צודק
כיוון שסדום נחרבה עד היסוד
והוא עדין חי
_new_ הוספת תגובה



ספירו הוא אחד הצדיקים הבודדים בסדום
המסביר לצרחן (יום חמישי, 26/08/2010 שעה 0:21)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק הוא באמת סדומאי.
אם הוא היה ישראלי אז מצבו היה טוב יותר.
בישראל כל אחד צדיק.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, כל ישראל קמה על ''כיבוש''. אז מה ?
ימני גאה (יום ראשון, 22/08/2010 שעה 19:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם יפו נכבשה, גם רמלה, גם חיפה.

אז מה ההבדל בין הכיבוש הזה לכיבוש של שכם ?
רק התאריך..?
_new_ הוספת תגובה



ספירו, כל ישראל קמה על ''כיבוש''. אז מה ?
סוריא סהרה (יום ראשון, 22/08/2010 שעה 22:29)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובקיצור הכל בלוף! ואילה שכותבים במילא לא ישארו על פני האדמה ! דור הולך ודור בא ואין חדש תחת השמש !
_new_ הוספת תגובה



ספירו, המקארטיסט הנגזל
יענקלה (יום שני, 23/08/2010 שעה 5:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמור לי מי מגן על הקרן החדשה לישראל, ואומר לך מי היא הקרו החדשה לישראל.
אמור לי מי מגן על חבורת המקרתיסטים, סותמי הפיות ומפטרי המרצים הימניים ואומר לך מי אתה.
אמור לי עם מי מצטלמת נעמי חזן ואומר לך מי זו נעמי חזן....
ועל מי משתלח ספירו המשמיצן הפעם?
על חיילת מטומטמת, שהעיזה להצטלם בתצלום סחבקי ומטופש עם חשודים ערבים .

1984, נכתב על אנשים גמו ספירו.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, המקארטיסט הנגזל
(יום שני, 23/08/2010 שעה 9:54)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למי נעמי מצמיחה קרן?
_new_ הוספת תגובה



היטלר וכל השאר . . .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 23/08/2010 שעה 6:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצל היטלר היה אחד ''לורד האו האו'' שהיה אנגלי בשם William Joyce . הוא דיבר ברדיו אל האנגלים מתוך מכונת התעמולה הגרמנית .

בישראל יש ישראלים שעוסקים בהסברה למען הפלסטינים .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

במכבסת המילים אפשר להחליף תעמולה בהסברה . גם ''לוחמי חופש פלסטינים'' במקום רוצחי אזרחים - גברים נשים וילדים שאינם נושאים נשק .

הגזמה תמיד מסייעת למי שרוצה להעצים את נמיכות יריביו .
פלסטיני כפות וחבוש עיניים הוא ''הדומה'' לאסירים עירומים ומעונים בגואנטאנמו .
הדוקטור גולדשטיין הוא ''המקביל'' למאות רוצחים ערבים שרצחו מעל 1500 אזרחים ישראלים .
_new_ הוספת תגובה



''לוחמי חופש'' ?
ימני גאה (יום שני, 23/08/2010 שעה 9:00)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש עוד מדינה שיש בה לערבים חופש כמו בישראל ?

לפלסטינים במדינות ערב יש יותר חופש מאשר בשלטון ישראל ?

הפלסטינים הם מחרחרי מלחמה בכל מקום בעולם.
לכן מתיחסים אליהם כטרוריסטים פוטנציאליים.
_new_ הוספת תגובה



היטלר וכל השאר . . .
(יום שני, 23/08/2010 שעה 9:55)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצוי לציין שהוא נשפט כפושע מלחמה והוצא להורג
_new_ הוספת תגובה



חיילת קטנה וטפשה היא הקרבן שמאלני אקרעי
יענקלה (יום שני, 23/08/2010 שעה 9:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההטפלות לחיילת עדן אברג'יל היא דוגמא להתנהלות מכונת המקרטיזם של השמאל.
היטפלות לאנשים קטנים בדרך כלל מהמעמד החברתי הנמוך, חסרי הגנה והפיכתם למפלצת , למותג חסר הגנה הקשור לעמוד קלון , בכיכרה של עיר, גילגולו בנוצות ובזפת, השפלתו על ידי שדרני רדיו אגרסיבים, מגישות תכניות חדשות ואקטואליה צדקניות בערוצי הTV והפיכתה לדוגמא שלילית שכל הרואה רשאי להתיז מוחטאה ירקרקה בפרצופה..
.....................................................
פעם זו מרגלית הר שפי, שבית המשפט הרשיע ביודעו שביא חפה מפשע, פעם זה איש חולה ששפך תה פושר עד קריר על יעל דיין ונידון ל-‏3 שנות מאסר.
פעם זה חולה נפש שזרק נעל על שופטת וטועם כיום את נקמתה של המערכת המחליאה.
ועכשו זו חיילת מטומטמת שניחנה בטעם פירסומי מוזר ומעורר אסוציציות של גוואנטאנמו.
יופי שמאלנים, אז גם לנו יש גוואנטאנאמו...
והמהדרין משווים את התמונה חסרת הטעם לאותם רוצחים נאצים שהצטלמו עם קורבנותיהם שניה לפני שרצחום בבורות ובמשרפות אוושוויץ.
החיילת עדן אברג'יל לא הרימה יד על העצורים, ובטח לא הרגה בהם.
לפירסומאים של השמאל התמונה מספיקה, זה מספק להם את הקשר בין הורסט ווסל ודויטשלנד איבר אלעס לבין אריאל זילבר.
דרך אגב, מה קורה עם הבחורה הנורמטיבית סמלת קם שריגלה ומכרה חומר לעתון הארץ?\
_new_ הוספת תגובה



ומי חיסל את עראפת?
מיכאל שרון (יום שני, 23/08/2010 שעה 11:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובה:

והתניא בערב הפסח תלאוהו לישו והכרוז יוצא לפניו מ' יום קודם שהוא יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל כל מי שיודע לו זכות יבא וילמד עליו ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח
סנהדרין מ''ג
_new_ הוספת תגובה



ומי חיסל את עראפת?
יענקלה (יום שני, 23/08/2010 שעה 12:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש''ו = לפדופיל עראפאת ?.
_new_ הוספת תגובה



מהמשנה מתברר שישוע אכן באמת עשה ניסים מופלאים (והיהודים האשימוהו
מיכאל שרון (יום שני, 23/08/2010 שעה 12:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהמשנה מתברר שישוע אכן באמת עשה ניסים מופלאים (והיהודים האשימוהו על זה בכשפים):

והתניא בערב הפסח תלאוהו לישו והכרוז יוצא לפניו מ' יום קודם שהוא יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל כל מי שיודע לו זכות יבא וילמד עליו ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח
סנהדרין מ''ג
_new_ הוספת תגובה



מהמשנה מתברר שישוע אכן באמת עשה ניסים מופלאים (והיהודים האשימוהו
יענקלה (יום שני, 23/08/2010 שעה 12:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש''ו עשה כישופים כמו אורן זריף, או אורי גלר.
_new_ הוספת תגובה



פיסחים התחילו מייד ללכת, עוורים ראו מייד
מיכאל שרון (יום שני, 23/08/2010 שעה 12:29)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חרשים היתחילו לשמוע. זה לא להטוטים כמו גלר או זריף - ריפוי מומים. בנוסף, מתים קמו לתחייה.
_new_ הוספת תגובה



פיסח נשאר פיסח ועיוור נשאר עיוור
המסביר לצרחן (יום חמישי, 26/08/2010 שעה 0:31)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''תלאוהו לישו והכרוז יוצא לפניו מ' יום קודם ... '' ===>>>> הם תלאוהו, סימן הוא שהרומאים תלאוהו, הם תלו אותו על הצלב. והכרוז, שהוא פונקציה של הכובש, של השליט הרומי בירושלים, ולא של היהודים שלא יכלו להכריז בעיר.

אז תפנה לותיקן ותדרוש שכל הקתולים בעולם יעשו ביום שישי הקרוב, יחדיו, את הוצאת הדיבוק מליבם, ליבך. אתם, הנוצרים בני רומא אשמים בצליבת אלוהיכם היהודי ולא אנחנו. די עם דין הרודף השיקרי שלכם ביהודים גם אחרי 2000 שנה!!!!!
_new_ הוספת תגובה



מהמשנה מתברר שישוע אכן באמת עשה ניסים מופלאים (והיהודים האשימוהו
(יום שני, 23/08/2010 שעה 16:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישו המוזכר בתלמוד ר''ת ימח שמו וזכרו
חי כ 150 שנה לפני זה הנוצרי
יש גירסה שהנוצרים ''גררו'' אותו לתקופה
הנזכרת בברית החדשה
_new_ הוספת תגובה



עמדת הגמרא והשגותי
מיכאל שרון (יום שני, 23/08/2010 שעה 21:24)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתב לי חבר בשם מאיר:

לידיעתך:

1. מדובר בגמרא בסנהדרין המביאה ברייתא (מאמר תנאים שלא נכלל במשנה) על מנת להדגים שיש להשתדל ולמצוא זכות למי שנדון למוות.

2. במקרה המדובר נתנו לישו הזדמנות מעל המקובל (40 יום) מכיוון שהיה מקורב למלכות והשלטונות היו מעונינים לזכותו, לכן קיבל הזדמנות חריגה כדי שלא יראה שמעלילים עליו (שטיינזלץ בפירוש לגמרא שם).

3. תקרא את המשך הגמרא: שואלים האם ראוי הוא לזכות בכלל מאחר שנחשב למסית לע''ז ועל מסית נאמר בתורה ''לא תחמול ולא תכסה עליו''

מאיר

תשובתי:

תודה מאיר.

אכן זה נראה כהדגמה של עניין לימוד זכות, שכן הסנהדרין לא הוציאה כמעט להורג (לא ''סנהדרין הנקראת קטלנית''). עניין ישוע הוא מוקשה, כיוון שרבים בעם נהו אחריו, קבלוהו בעלייתו לירושלים עם כפות תמרים, התפעלו מהניסים, ובעיקר מתורתו, שבניגוד למה שמכונה ''הסתה'', היתה מסכת שלמה שעקרה גאולה, אהבה, מלכות שמים, רוח הקודש (קרא למשל דרשת ההר, במתי ה' ) יש כאן אכן נימה אפולוגטית בתחילה (40 יום מעל ומעבר), שכן אין דבריו לכאורה דברי הסתה במובן הרגיל, ואחר נוגדים אותה ומשתדלים לתת עמדה נחרצת, המטה את הקשב לעניין החוק, מעבר למהות דבריו עצמם. ובעקר, מצביעים על כך שישוע לא היה פופולרי, דהיינו היתה אחדות דעים בעם בנוגע לטיב דבריו כהסתה.

אכן, ישוע אמר לכאורה גם דברים הניראים כהסתה, למשל בנושא צביעות הפרושים. אבל גם הנביאים למשל, ירמיהו כדוגמא, קיללו את ההנהגה וגינו אותה. דבריו אכן מקסימים ויפים, וגם חכמים להפליא, למשל בעניין ''היו טהורים כילדים'', או האשה החוטאת שהירטיבה את רגליו של ישוע בדמעותיה וישוע סלח לה על חרטתה - הנמקותיו של ישוע בכל דבר הינן חריפות וחדות ומדהימות בחכמתן, שילוב מאד מרגש של רגש עם שכל, וגם זו סיבה לתאר את הקסם שהדברים מהלכים כסוג של כישוף וסוגסטייה.

מיכאל
_new_ הוספת תגובה



הבהרת טעות
מיכאל שרון (יום שני, 23/08/2010 שעה 21:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיר, בתגובתי הקודמת, לא היבחנתי שאתה כותב, כמסית לע''ז (''מדיח לע''ז'' -לע''ז, לעבודה זרה, נשמט מקשבי), חשבתי שאתה מדבר על הסתה כנגד חכמי הדת, הפרושים. הדחה מההנהגה הדתית. בעניין זה דברי לגבי ''מסכת שלמה'' לא תקפים בהקשר זה כמובן. אמנם ישוע טען שלא בא לבטל חוק אחד מחוקי התורה, קלה כחמורה, וגם זה לא ניראה לעם אולי כע''ז של ממש, שכן ישוע מדבר על אלוהים אחד, הדבר העיקרי לדבריו הוא ''שמע ישראל, ה' אלוקינו ה' אחד, ואהבת את ---''ויוצא מתוך הדת עצמה. לכן הוא היה כה פופולרי, זה לא נראה בהכרח כעבודה זרה, אלא אולי כרפורמה ברוח הנביאים (שאמרו ''באתי לגול את עורלת הלב'', ''מה בצע לה' בעולות וזבחים'' וכד').
לכן עיקר דברי עדיין תקף, בכך שעניין ההדחה לע''ז נראה מוקשה במקצת, ויש צורך בדברים נוספים כאן, להתנצל מעט, לטעון שיש כאן כישוף רבתי וגניבת דעת, או לחרוץ באופן פסקני ופוסק.

מיכאל
_new_ הוספת תגובה



אתה גם מאיר וגם מיכאלך?
המסביר לצרחן (יום חמישי, 26/08/2010 שעה 0:45)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום עדות היסטורית ישירה לקיומו של אחד בשם ישוע (או בכל שם אחר שתבחר). יש התייחסויות לישו בברית החדשה (שנכתבה ברובה בעברית ע''י יהודים, ורק בגרסתה המאוחרת ביוונית היא תוקנה והותאמה למצב החדש בו נפרדה הנצרות מן היהדות והפכה ליריבתה בנפש בהנהגת הגויים), ובמשניות שהתייחסה לדמות הנוצרית שנופחה לישוע שהפך ליש''ו, כפי שכבר נבנתה בברית החדשה.

קבלת ישו בירושלים ע''י המוני ישראל בכפות תמרים וכו' היא עדות נוספת שבתודעה ההיסטורית לא היהודים היו אלה שצלבו אותו או שדרמו לצליבתו ע''י הרומאים, כי צליבה היתה מנהגם של הרומאים, מנהג שהיה זר ליהודים. המוני יהודים נצלבו אז ברחבי המגף הרומאי על מרידות שהעזו למרוד ברומאים.
מבחינת היהודים, בודאי שהם יצאו לעודד את אותם היהודים שנשפטו ע''י הכובש הרומי , נענשו או הוצאו להורג. ואין זה משנה אם הם היו פרושים, איסיים או כל סיעה אחרת ביהדות. מבחינה זו היהודים היו מאוחדים בתחושותיהם נגד הכובש הרומי.

יש להזכיר למיכאיל שרון שישו היה יהודי מאמין ואדוק של נטה ליבו לאמונות הגויים, אלא אהבם כמו של יהודי אוהב את אדם באשר הוא אדם.
_new_ הוספת תגובה



ומי חיסל את עראפת?
ימני גאה (יום שני, 23/08/2010 שעה 13:28)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערפת לקה בדיכאון חמור,
אשר דרדר את בריאותו...
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, תן לפלסטינים להציג בעצמם את התעמולה שלהם...
ימני גאה (יום שני, 23/08/2010 שעה 13:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך שתביא לכאן את התעמולה האנטי-ציונית שלהם.

הם עושים את זה מספיק טוב בעצמם.
_new_ הוספת תגובה



זהירות, אין פניה שמאלה!
המסביר לצרחן (יום חמישי, 26/08/2010 שעה 0:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המקארתיזם הספירואי לא עוזר לו להסביר את עצמו, אלא רק זה איזשהו ניסיון להכניס תחושות בלתי-בשלות לאמירתו האנטי-ישראלית שדרישת היהודים למדינה ''יהודית ודמוקרטית'' היא דרישה גזענית ובלתי קבילה.

אני מבין את ספירו שחש עננים מאיימות מעל לראשו אבל זה לא איום של טוטליטריזם שטני של סטלין או היטלר, אלא להיפך, זה משב רוח רענן שבא להפיג את הענן השחור שחבורת נקלים אנטי-ציונים מנסים להפריח מעל ראשנו.

לכן ספירו נאלץ לשקר כדי לתת לדבריו מעט טעם של אמינות לכאורה כשהוא מכנה את ג'ון הייגי כניאו-נאצי. זה שקר שחור מוסכם של ספירו, שהוא העצמו חתום על מכתבי שטנה נגד ישראל לצד שמות של מנהיגים נאיו-נאציים מארה''ב ומבריטניה. להזכיר לספירו שגם יהודים טענו וטוענים שהשואה היא תוצאה של רצון האל (נטורי קרתא) או עונש על שהלכו שולל אחר הציונות (נטורי הבולשביזם).

ג'ון הייגי תומך בקיומה של ישראל ובמלחמתה עם אוייביה. תמיכתו היא רעיונית וריגשית. זה נכון שהוא חושב שבאחרית הימין היהודים יתנצרו, אבל זה לא צריך להשפיע על המעשה הפוליטי שלנו, ולהסתייע בו ובעוד כמה עשרות מנהיגים אוונגליסטים כדי לחזק את התמיכה באמריקה לטובת ישראל.
את עניין ההתנצרות צריכים להשאיר לאחרית הימים לכשיבוא המשיח - אם הוא יבוא פעם שנייה אז כנראה שישו הוא אלוהים (בכל מקרה אלוהים הוא יהודי. תשאלו את מיכאל שרון שלנו), אבל אם המשיח יאמר שזוהי הפעם הראשונה שלו, אז כל המוני גויים ינהרו לירושלים כדי להגן עליה מפני הנבלים וכדי להגן על ישראל, כנבואת ישעיהו, יחזקאל ועמוס.

המכון לאסטרטגיה ציונית פנה למועצה להשכלה גבוהה בתלונה לפיה בחוגים לסוציולוגיה במרבית האוניברסיטאות החומר הנלמד מתאפיין ''בהדרה ציונית''. נשיא אוניברסיטת תל אביב נבהל ופנה לראש החוג וביקש שיציגו לפניו את המאמרים הנלמדים.

יש לקוות שאכן התמיכה הכספית לאוניברסיטת באר שבע תקטן כדי להרתיע נגד עוכרי ישראל שמקבלים משכורת מארגונים ציונים כדי לשלול את הציונות ולקרוא להשמדת ישראל. אינני מכיר שום עם, מלבד העם היהודי, שמוכן בשם עקרונות אוניברסליים והומניים, להתאבד. מקרה הפרופסורים שיושבים על קצה הענף ומנסרים את חיבורו לעץ יתכן רק באוניברסיטאות במדינה הציונית. מצב כזה של תמיכה באוייבים-מבית לא מקרין חוזק ועוצמה אלא דווקא הסתאבות וחולשה.

האוניברסיטאות בארץ, בעיקר בתל אביב ובבאר שבע הפכו לאינקובטור של שוללי החשיבה הביקורתית. סטודנטים שמביעים עמדות ציוניות מופלים לרעה עד כדי השפלה והכשלה.

דוגמאות לא חסרות: למשל, חלק ניכר מהחוקרים במכונים לביטחון לאומי שהתמקמו באוניברסיטאות, הם קציני צבא או יוצאי השב''כ והמוסד שממשיכים באקדמיה את מה שעשו בצבא, לשרת את מערכת הביטחון ולהתכונן למלחמה.

ספירו, כיתר שמאלנינו, מנסה להסית את הויכוח לשאלה האקדמאית הטהורה, שלכאורה משמשת לו למפלט מפני האמת, אבל דווקא הסוגיה הזאת היא לא הבעיה. הבעיה היא שיש פרופסורים שקוראים להחרים את האוניברסיטה שמשלמת להם משכורות. זו הבעיה.

בעיית תכני הקורסים שאותם הם מעבירים היא רק בעיה משנית, אקדמאית. ישנה קורלציה גבוהה בין העמדות הפוליטיות של איש השמאל הקיצוני לבין תכני הלימוד שלו. המרצה השמאלני קיצוני בונה את הרצאותיו רק על חומרים הקרובים אידיאולוגית להשקפתו הפוליטית, דבר המונע ויכוח וביקורתיות. גם ביקורת אקדמאית ראןיה כנגד הפרופסורים האלה נדחית על ידם באמירה של חופש אקדמאי, לכאורה. זו זריית חול בעיניים.

האןניברסיטאות יוכלו להכשיר את דורות העתיד של המדינה, בלי קומץ פרופסורים טוטליטרים ותאבי ממון חינם. ישראל בהחלט יכולה לוותר עד הקומץ הרע הזה, כדי לתקן ולשפר את החינוך וההשכלה באוניברסיטאות.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי