פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השטן שוכן בפרטים
אורי אבנרי (שבת, 11/09/2010 שעה 12:00)


השטן שוכן בפרטים

אורי אבנרי



מספרים על אותו איש שהכתיב לפרקליטו את הצוואה שלו. הוא חילק את רכושו בצורה נדיבה, דאג להעניק לכל בן-משפחה את המגיע לו, תיגמל את ידידיו ולא שכח גם את המשרתים.

בסוף ביקש להוסיף עוד סעיף קטן: ''במקרה של מותי, צוואה זו בטלה ומבוטלת''.'

חוששני שסעיף כזה יתווסף גם להסכם-המסגרת שבנימין נתניהו מבטיח לחתום עליו תוך שנה, אחרי משא-ומתן כן ופורה עם הרשות הפלסטינית, בתיווך הילארי קלינטון, לתפארת הנשיא ברק אובמה.

בתום 12 החודשים יוסכם על מסגרת מושלמת. כל ''נושאי הליבה'' יוסדרו – הקמת המדינה הפלסטינית, גבולות המבוססים על הקו הירוק, חלוקת ירושלים לשתי בירות, סידורי הביטחון, ההתנחלויות, הפליטים, חלוקת המים. הכול.

ואז, ערב טכס-החתימה המרשים על מדשאת הבית הלבן, יבקש נתניהו להוסיף סעיף קטן:
''עם פתיחת המשא-ומתן על הסכם-הקבע, הסכם זה יהיה בטל ומבוטל''.'

הסכם מסגרת איננו חוזה-שלום. הוא ההפך מהסכם שלום.

הסכם-שלום הוא הסכם סופי. יש בו פירוט של כל הפשרות שהושגו במשא-ומתן מייגע. אף אחד משני הצדדים לא יהיה לגמרי מאושר ממנו, אך כל אחד משני הצדדים יידע שהוא השיג הרבה ויכול לחיות עימו.

אחרי החתימה יגיע תור הביצוע. מכיוון שכל הפרטים נקבעו בהסכם, לא תהיינה עוד מחלוקות אלא על פרטים זניחים. אלה ייושבו בפסיקת הבורר האמריקאי.

הסכם-מסגרת הוא ההיפך מזה. הוא משאיר את כל הפרטים פתוחים. כל סעיף בהסכם-המסגרת נתון לפחות לתריסר פירושים שונים, מכיוון שבמשא-ומתן עליו יוסכם על פשרות שיטייחו את חילוקי-הדעות המהותיים.

אפשר לומר: המשא-והמתן על הסכם-המסגרת אינו אלא הקדמה למשא-ומתן האמיתי, מעין פרוזדור בדרך לטרקלין.

אם יושג הסכם-המסגרת תוך שנה - אשרי המאמין! – יכול המשא-ומתן האמיתי על ההסכם הסופי להימשך חמש שנים, עשר שנים, מאה שנה, מאתיים שנה. שאלו את יצחק שמיר.

מניין לי? בסרט הזה כבר היינו.

''הצהרת העקרונות'' של אוסלו, שנחתמה לפני 17 שנה פחות יומיים, הייתה הסכם-מסגרת.

בצדק נאמר עליה בשעתו שהיא הסכם היסטורי. הטכס המרשים על מדשאת הבית הלבן היה בהחלט מוצדק. חשיבותו נבעה מההתרחשות שאירעה שלושה ימים לפני כן, ב-‏10 בספטמבר (שהיה גם יום-הולדתי), כאשר מנהיג תנועת-השחרור הפלסטינית הכיר רשמית במדינת-ישראל, וראש ממשלת-ישראל הכיר רשמית בקיום העם הפלסטיני ובתנועת-השחרור שלו.

(כאן המקום להעיר שהסכם-אוסלו נרקם מאחורי גבם של האמריקאים, כשם שיוזמת סאדאת ב-‏1977 נרקמה מאחורי גבם של האמריקאים. בשני המקרים נעשתה ההיסטוריה בלי השתתפות האמריקאים ותוך חשש מפניהם. אנואר סאדאת החליט על נסיעתו חסרת-התקדים לירושלים מבלי שהשגריר האמריקאי בקהיר ידע על כך דבר, והנושאים-ונותנים באוסלו הקפידו מאוד לשמור על פעילותם בסודי-סודות. המעורבות האמריקאית באה רק בשלב מאוחר, אחרי שכבר נקבעו העובדות.)

מה קרה אחרי ששני הצדדים חתמו על המסגרת של אוסלו, לקול תרועות החצוצרות?

התחיל משא-ומתן.

משא-ומתן על כל פרט. ומחלוקת על כל פרט.

לדוגמה: בהסכם נאמר שייפתחו ארבעה ''מעברים בטוחים'' בין רצועת-עזה והגדה המערבית. ישראל מילאה את המוסכם כך: לאורך המעברים המתוכננים הוקמו תמרורי-דרכים מאירי-עיניים, שהכריזו בשלוש שפות: ''עזה''. פה ושם אפשר עדיין לראות שלטים מחלידים כאלה.

והמעברים? אלה לא נפתחו מעולם.

דוגמה אחרת: במשא-ומתן מייגע חולקה הגדה המערבית לשלושה חלקים – איי, בי ו-סי. (מאז פתח יוליוס קיסר את ספרו על כיבוש צרפת במשפט ''גאליה מתחלקת לשלושה חלקים'', אוהבים המדינאים לחלק כל שטח לשלושה.)

שטח A נמסר לרשות הפלסטינית, שקמה על-פי ההסכם, וצה''ל פולש לתוכו רק מפעם לפעם. שטח B נתון להלכה בידי הרשות הפלסטינית, אך למעשה שולטת בו ישראל. שטח C, הגדול מכולם, נשאר ברשות ישראל, ושם מתנהגת ממשלת-ישראל כבתוך שלה, מפקיעה אדמות, מקימה התנחלויות, מקימה חומות וגדרות וסוללת כבישים ליהודים בלבד.

ועוד נקבע שישראל תיסוג מהגדה בשלושה שלבים. שלב א' בוצע. שלב ב' כאילו בוצע. שלב ג', השלב העיקרי, לא בוצע מעולם.

היו נושאים שהניסיון לפרט אותם הסתיים בפארסה. למשל, לא הושג הסכם על תוארו של יאסר ערפאת – האם יהיה רק ''יושב-ראש'', כדרישת הישראלים, או ''נשיא'', כדרישת הפלסטינים. באין הסכם נקבע שהוא ייקרא בכל שלוש השפות ''ראיס'' – תואר ערבי שפירושו גם יושב-ראש וגם נשיא. בשבוע שעבר קרא בנימין נתניהו לאבו-מאזן ''פרזידנט עבאס''.

או הוויכוח הארוך על הדרכון הפלסטיני. ישראל דרשה שיהיה רק ''תעודת מסע'', הפלסטינים דרשו שיהיה ''דרכון'', כמו של מדינה אמיתית. הוסכם שבראש העמוד יהיה כתוב ''תעודת מסע'', ובתחתית ''דרכון''.

ישראל הסכימה שתקום ''רשות פלסטינית'', הפלסטינים דרשו שתיקרא ''הרשות הלאומית הפלסטינית''. ישראל לא הסכימה. כאשר הדפיסו הפלסטינים בכל זאת בולים שבהם הופיעה המילה ''לאומית'', היה צורך להשמיד את כולם ולהדפיס בולים חדשים.

לפי הסכם אוסלו, היה המשא-ומתן על נושאי הליבה – הגבולות, ירושלים, הפליטים, ההתנחלויות ועוד – צריך להיפתח ב-‏1994 ולהסתיים בהסכם-הקבע תוך חמש שנים.

המשא-ומתן לא הסתיים ב-‏1999, מפני שלא נפתח מעולם.

מדוע? פשוט מאוד: באין הסכם אמיתי, סופי ומחייב, הסכסוך נמשך בכל עוזו. ישראל הגבירה את בניית ההתנחלויות בקצב מסחרר, כדי ליצור ''עובדות בשטח'' לפני פתיחת המשא-ומתן. הפלסטינים פתחו בפיגועי-דמים, מתוך אמונה שזוהי הדרך היחידה לזרז את הישראלים בדרכם החוצה. ''הישראלים מבינים רק את שפת הכוח!''

השטן, השוכן כידוע בפרטים, התנקם במי שדחו את מועד ההחלטה על הפרטים. כל פרט הפך למוקש קטלני בדרך לשלום.

זה טבוע במהותו של הסכם-מסגרת: הוא מאפשר לשאת ולתת על כל נושא בכל פעם מחדש. נציגי ישראל ניצלו אפשרות זו בכל נושא: אותו ה''ויתור'' הישראלי נמכר שוב ושוב, פעם במשא-ומתן על הסכם-העקרונות, אחר-כך במשא-ומתן על הסכמי-הביניים, ובפעם השלישית, או הרביעית, או החמישית, הוא יימכר במשא-ומתן על הסכם-הקבע. בכל פעם תמורת מחיר מופקע.

האם פירוש הדבר שהסכם-העקרונות הוא חסר כל התועלת?

לא הייתי אומר זאת. בדיפלומטיה יש חשיבות גם להצהרות שאינן מלוות במעשים מיידיים. הן צפות שוב ושוב. יש מלים שאי-אפשר לחזור מהן, גם כשהן רק מילים. אחרי שהשד יצא מן הבקבוק, אי-אפשר להחזירו לשם.

כשהכירה ממשלחת-ישראל בעם הפלסטיני, הושם קץ לטענה ששלטה בתעמולה הציונית במשך כמעט מאה שנים: שעם פלסטיני לא היה ולא נברא. ''אין דבר כזה,'' קבעה גולדה הבלתי-נשכחת (וחבל).

כאשר הכירו הפלסטינים בקיומה של מדינת ישראל, הם חוללו מהפכה בלתי-חוזרת בגישת העולם הערבי עד אז.

כאשר מנהיג הימין הישראלי מכיר קבל עם ועולם ב''שתי מדינות לשני עמים'', הוא קובע עמדה שאין ממנה חזור. גם כשהוא אומר את הדברים מן השפה ולחוץ, כטכסיס של הרגע, יש למלים חיים משלהן. הן הפכו לעובדה מדינית: מכאן והלאה לא תוכל שום ממשלה ישראלית לחזור מהן.

לכן צודקים ראשי הימין הקיצוני, המאשימים באחרונה את נתניהו בכך שהפך למוציא-לפועל, רחמנא ליצלן, של ''תוכנית אורי אבנרי''. הם לא ביקשו לחלוק לי מחמאה, אלא לגנות את נתניהו. כמו להאשים את האפיפיור שהוא פועל בשרות האייתוללות.

אילו היה נתניהו נאלץ לחתום בסופו של דבר על הסכם-מסגרת או ''הסכם-מדף'' שבו ייאמר שתקום מדינה פלסטינית בגבולות ה-‏6 ביוני ובירתה ירושלים המזרחית, תוך חילופי שטחים מוגבלים, זה היה מנחה כל מהלך דיפלומטי בעתיד. אבל אינני מאמין שיחתום, וגם אילו חתם – אין פירוש הדבר שיקיים.

לכן אני מתעקש על זה: אסור להסכים למהלך שנועד להשיג הצהרת-עקרונות או הסכם-מסגרת. יש לנהל - כאן ועכשיו! - משא-ומתן על חוזה-שלום מלא ושלם.

בהסכמי-מסגרת שוכן השטן. אלוהים (אם יש כזה ואם אין) שוכן בחוזה-שלום.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ברבורים, ברבורים, ברבורים.
ימני גאה (שבת, 11/09/2010 שעה 14:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל הונאה ערבית.

אף מנהיג ערבי או פלסטיני, לא היה מוכן בעבר ואינו מוכן היום להשלים עם
קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

פעם טענתה שאתה ציוני !

מה היא ציונות ? הקמת מדינה דו-לאומית עם הערבים ?
_new_ הוספת תגובה



ברבורים, ברבורים, ברבורים.
אריק פורסטר (שבת, 11/09/2010 שעה 21:10)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למעשה, עד 1938 זו היתה מטרת הציונות. עד כמה שזכור לי, לא היתה שאיפה לעצמאות ריבונית לפני שנה זו.
_new_ הוספת תגובה



אריק, הציונות הייתה מאז ומתמיד ראלית.
ימני גאה (שבת, 11/09/2010 שעה 21:16)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא שאפה תמיד להשיג מה שנחשב בר השגה.

בניגוד לכך, הערבים תמיד חיים באשליות.
_new_ הוספת תגובה



ברבורים, ברבורים, ברבורים.
ע.צופיה (שבת, 11/09/2010 שעה 21:31)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאיפות לעצמאות מדינית היו לאורך כל ההיסטוריה היהודית.
_new_ הוספת תגובה



ברבורים, ברבורים, ברבורים.
אריק פורסטר (שבת, 11/09/2010 שעה 22:53)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שחומר הקריאה שלך שונה משלי.
_new_ הוספת תגובה



ברבורים, ברבורים, ברבורים.
ע.צופיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 6:14)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהחלט!
_new_ הוספת תגובה



בהחלט כן
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 12:02)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מפגיז ברבורים, ברבורים, ברבורים....
וחומר הקריאה שלך בהחלט שונה.
אני משער שאתה ניזון מחומרי היסטוריה משוחזרת של אתרים אתרים פלסטיניים, גלויי פנים או עטורי מסכות.
_new_ הוספת תגובה



מטרות הציונות?
דוד סיון (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 5:58)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מטרת התנועה הציונית מאז היווסדה היתה הקמת עצמאות ריבונית - הקמת מדינה.
הצהרת באלפור (1917) שהיתה במידה רבה תוצאה של פעילות הנהגת התנועה הציונית עוסקת בכך במפורש.

היו בתנועה הציונית גופים ואנשים ששאפו להגשים מטרה זאת מהר והיו כאלה שהיו בעלי סבלנות רבה יותר. אבל כל חברי הצנועה הציונית פעלו להקמת מדינה.
_new_ הוספת תגובה



מטרות הציונות?
אריק פורסטר (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 6:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי האנציקלופדיה בריטניקה, הצהרת בלפור (''בית לאומי בפלסטינה'') הבטיחה פחות ממה שחיים וייצמן ונחום סוקולוב קיוו לקבל. ראה http://www.britannica.com/EBchecked/topic/50162/Balf...
_new_ הוספת תגובה



זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי
ימני גאה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 6:43)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תוהה על אבנרי ועל שאר הדוגלים במדינת-כל-אזרחיה.

זה בפירוש נוגד את שאיפות הציונות בכל שלביה.
_new_ הוספת תגובה



זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי
אריק פורסטר (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 8:40)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאב ז'בוטינסקי, במסמך שמסר לבית-הלורדים ב-‏11 בפברואר 1937, הציע שבריטניה תפתח את שערי הארץ ליהודי אירופה (הוא חזה במסמך זה את השואה) ושפלסטינה, עם רוב יהודי, תהפוך למדינת ''כל אזרחיה''. ראה Israel-Arab Reader, בעריכת זאב לקר ובארי רובין.עמודים 58-63. 1984.
_new_ הוספת תגובה



ז'בוטינסקי ומדינת כל אזרחיה
דוד סיון (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 9:22)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמר ''על קיר הברזל'' כותב ז'בוטינסקי על זכויות נרחבות של הלא יהודים בארץ, במדינה. אין הוא מתכוון למדינת כל אזרחיה במובן שבו משתמשים כיום. הוא הרי במקביל האמין באמירה ''שתי גדות לירדן זו שלנו וזו גם כן''.

אבל אינך צריך ללכת רחוק לעבר. מספיק לקרוא את מגילת העצמאות שמדברת על מדינה יהודית עם זכויות אדם מלאות לכל תושביה-אזרחיה.
_new_ הוספת תגובה



ז'בוטינסקי ומדינת כל אזרחיה
ע.צופיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 15:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינה יהודית עם זכויות אדם מלאות לכל תושביה ואזרחיה אינה מדינת כל אזרחיה אלא מדינה יהודית!!
_new_ הוספת תגובה



מהי הבעיה שלך?
דוד סיון (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 16:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הקטע ''מדינה יהודית עם זכויות אדם מלאות
לכל תושביה-אזרחיה'', לא ברור מספיק?
_new_ הוספת תגובה



מהי הבעיה שלך?
ע.צופיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 16:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ו''מסתובבות'' שני השקפות עולם בנושא.
השקפת עולם אחת דוגלת ב''מדינה יהודית'' בארץ ישראל. השקפה שניה גורסת כי מדינת ישראל צריכה להיות ''מדינת כל אזרחיה''.
אלו שני דברים שונים לחלוטין ואני רואה צורך להדגיש זאת למי שהמושגים אינם ברורים לו.
הקטע שציטטת מדבר על מדינה יהודית ולא על מדינת כל אזרחיה.
לי זה ברור מספיק.
_new_ הוספת תגובה



מהי הבעיה שלך?
גלעד היפתחי (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 18:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, לא ברור מספיק ולכן ישנן פרשנויות תמימות או מגמתיות שונות.
אבל יש גם בעיה אמיתית. מה יקרה אם בעוד 50 שנה או 70 שנה יהיו 51% מאזרחי ישראל ממוצא ערבי?

האם אלה לא יוכלו לתפוס את השלטון באופן חוקי ולעשות פוטש חוקתי ולהפוך את ישראל לפלסטין?
_new_ הוספת תגובה



זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי
ימני גאה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 10:18)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו נאיביות להאשים אותו במטרה כזו...

אם היה מבקש יותר מזה, ודאי וודאי שלא היה מקבל.
_new_ הוספת תגובה



זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 13:08)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציונים תמיד דגלו בהקמת מדינת לאום לעם היהודי שתיתן חופש אזרחי שווה לכל אזרחיה, גם לגויים. אין בזה כל חדש. רק הערבים מתנגדים לאזרחים יהודים שיגורו ב''מדינת פלסטין''. זוהי עמדה גזענית של הערבים הדוגלים בטיהור אתני, גירוש יהודים, השתלטות על נכסים היסטוריים של היהודים ובניית מסכה איסלאמית עליהם.
_new_ הוספת תגובה



זה מראה עוד-יותר שהמטרה היתה בית-לאומי
גלעד היפתחי (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 16:24)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שפורסטר מתרגם את ''בית לאומי'' ממסמכו של בלפור כאיזשהו מחנה נופש ליהודים בארץ ישראל בלי מדינה, ממשלה או בית נבחרים.
זו פרשנותו של פורסטר, אם כי למיטב זיכרוני בלפור לא היה חבר בתנועה הציונית ומכאן שלא ייצג אותה, וגם הוא התכוון ב''בית לאומי'' לאיזשהו מועדון אקסלוסיבי של יהודים, הרי שפרשנותו לא צריכה לחייב את הציונים.
_new_ הוספת תגובה



מטרות הציונות?
דוד סיון (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 7:13)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה?
נכון שהם לא קיבלו הבטחה מפורשת למדינה אלא רק להקמת בית לאומי. אבל כמו אנשים ש''רואים רחוק'' הם התייחסו להצהרת באלפור כשלב חשוב מאד בדרך למדינה. לכן בהמשך הדרך הם פעלו גם בעניין גבולות המנדט על ארץ ישראל (המומחים שלהם לעניין הגבולות היו אהרון אהרונסון ושמואל טולקובסקי)... גם בסיפור הזה הם לא בדיוק הצליחו. אבל גם הקטע הזה היה בדרך למדינה.
_new_ הוספת תגובה



מטרות הציונות?
גלעד היפתחי (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 16:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנוסף, לא בלפור הוא שהגדיר את מטרות הציונות אלא הציונים עצמם. בלפור למיטב זיכרוני ייצר את בריטניה הכובשת. לכן גם אם בלפור בסוף התפשר על נוסח של ''בית לאומי'' אז הפרשנות ל'בית לאומי' שלו ושל הציונים לא היתה חייבת להיות אחת ודומה.
_new_ הוספת תגובה



ברבורים, ברבורים, ברבורים.
גלעד היפתחי (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 16:19)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מטרתה של הציונות הוגדרה היטב בכתבים הציוניים, כולל בסיפרו ''אלט נוילנד'' של הרצל. בהחלט דובר ונכתב שהמטרה היא מדינה מפותחת ומתקדמת ליהודים שהליידי'ס ירגישו כמו בוינה והג'נטלמן יעבדו בשדה או במפעל ובערב יבלו בתיאטר ובקונצרט.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד לגולדה מאיר
חזי, הרצליה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 11:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום העמדות של מאיר הן ימינה מהליכוד.
מי שחושב שהשמאל נכחד טועה.

-הליכוד הוא השמאל החדש.
מאיר צדקה.אין עם פלסטיני.הם לא עם.אין לפלסטינים,שום עבר משותף.אין להם פולקלור,מסורת,חגים וכו'
ה''פלסטינים'' הם אוסף של כנופיות.קבוצות של ערבים מכל המזרח-התיכון.אוסף של פועלים,שבאו לא''י לחפש עבודה.ונשארו.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד לגולדה מאיר
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 12:11)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרך אגב, גם אין עם עיראקי, אין עם ירדני, אין עם סורי ואין עם לבנוני. וגם אין עם ישראלי (להבדים מעם ישראל שהוא העם היהודי). יש במרחבנו אזרחי המדינה - אזרח ישראל הוא ישראלי, אזרח ירדן הוא ירדני.

אצל הערבים יש לאגונה גדולה בעניין העָם. מאחר שאצלם זה נובע מכך שאסלאם היא הדת של הערבי וכל מתאסלם לכאורה צריך להפוך לערבי בלאומיותו, לפי הפטנט היהודי.
אלא שאצלם תהליך ההתאסלמות הפך עמים היסטוריים רבים גם לערבים בסוף המאה ה-‏19 ובתחילת המאה ה-‏20. אבל אותם עמים / עם ערבי לא הצליח לתרגם את החלוקה השרירותית שנכפתה ע''י הכובשים הבריטי והצרפתי גם לעמים לפי המדינות.

לכן ההתערבות הזרה והמנותקת מהצמציאות יצרה מאבקים, מלחמות קרקע ודת בין הפלגים השונים בתוך העם הערבי הזה, ובינם לבין עמים אחרים שאינם ערביים או שהם ערבים שאינם מוסלמיים.... ומלחמות שנמשכות כבר 100 שנים ושגבו מיליוני הרוגים. אבל זה לא מעניין אף אחד כמובן, כי רק היהודים שמנצחים והורגים באוייב כמה אלפים הם הבעיה לשלום העולם!
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד לחזי - על החמצת שיעורי ההיסטוריה!
דוד סיון (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 12:57)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השטן שוכן גם בערכים... ובערבים
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 11:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תלמד לקרוא ערבית, אורי. וגם להבין כמובן. אם היית יודע ערבית אז לא היית חבר קרוב של ערפאת!

חוששני, בוששני, מיששנני... ויתר ה''ני'', ''ני'', ''ני'' של אבנרי לא עוזרים למציאת פתרון לבעיה הגורדית של פלסטין. רק באיווחת גרזן וחציית פלסטיין לשניים נוכל להתיר את הסכסוך המקומי ולהעבירו לרף אחר, בר פתרון, של סכסוך בין שתי מדינות עם הגבול הקצר ביותר האפשרי לאורך נהר הירדן.

המשחקים של ביבי מכוונים להתמודד עם משחקי אבו מאזן שלא מוכן להתחיל ממש בתיווך אם ישראל לא מקקבלת מראש נסיגה מלאה לגבולות 67' וקבלת עקרון ''זכות השיבה''. אחרי המבול, אולי אבו מאזן יהיה בטובו מובן לשלום בשם עצמו בלבד. כשל הפלסטינים מצדיעים לחמאס. 'מדיניות השלבים' תופסת תאוצה עד פרוץ הפרעות החדשות שימשיכו עד השלב הבא של השיוחות וחוזר חלילה, חלילה!!!!!!

מעניין שאבנרי משמיט את ''זכות השיבה'' באמירה קטנה וכללית ש-''ישראל תקבל בסוף גם את דרישתם של הערבים בעניין ה 'פליטים' '', שכמעט וכבר לא קיימים, כי מדובר בבניהם, בנכדיהם ובניניהם. אבל מעניין שרק לפלסטינים יש 'זכות שיבה' מיוחדת ויוצאת מהכלל, שאין לשום עם אחר כיום ובעבר. רק אצלם הפליטוּת עוברת בירושה!!!!!
אבל ''מדינת פלסטין'' חייבת להיות יודנריין!

במקום להתחיל לדבר עם הספוג אבו מאזן על שלום, עדיף כבר לדבר לקיר, החמאס. לפחות שם תתברר לנו האמת, שהיא, שהפלסטינים לא רואים בעתידם שום מדינה שאינה מוסלמית על אדמת פלסטין. מדיניות השלבים שלהם מיועדת להוביל בסופו של דבר לקריסתה או להשמדתה של ה''ישות הציונית''. שהרי הם אומרים, שבשום מקום לדת אין עם ואין מדינה משל עצמם (להוציא את הבדיחה - הותיקן). אז איך דווקא ליהודים מותר מה שלא מותר לאחרים?

אבל הם? הפלסטינים הם עם ערבי שורשי ועתיק יומין ורק להם יש זכות לשלוט על הארץ ולספחה לרשות ה''ווקף'' במסגרת השבת אדמות הכיבוש הערביות לתוך מכלאת ה''דאהר אל אסלאם''. וזה לא נגמר בישראל אלא המוסלמים מביטים קדימה ל'קורדובה', קורדובה העתיקה אשר בספרד, וקורדובה החדשה שליד Ground Zero, ששתיהן מסמלות למוסלמי הממוצע את ניצחון האסלאם על הנוצרים. על כיבוש אסלאמי של טריטוריה נוצרית, אם 'שחרורה' של זו שהיתה בשליטתם בימי הביניים המוקדמים ואם יעד כיבושם החדש בימים אלה.

המוסר והצדק האסלאמי, שאינם תלויים במוסר ובצדק של האחר, מכתיבים את המאמצים המוסלמיים לבקוע את המערב ולכבוש אותו. ישראל עומדת כחומה בצורה בחזית מרכזית ומוזר שמערביים רבים עדיין לא מבינים את זה.

הגיע הזמן להבין שהמלחמה היא לא על שיבה לגבולות הכיבוש של 1948 אלא על הגעת הכובש הערבי לחוף הים.

במבט לאחור אוסלו היא הטרגדיה של שני העמים, השקר, האילוזיה. לא בגלל שהליך קלוקל הוביל לאוסלו, אלא שנציגי ישראל לאוסלו לא האמינו בעצמם ובציונות שלהם. כשמנהיגי המדינה מנותקים מהאמת והצדק, הם משרתים את הרוע והטרור של הערבים. אוסלו הביאה עלינו יותר טרור ויותר נרצחים. צריכים לחפש את הפתרון בכלל בכיוון אחר.

רק שתי מדינות לשני עמים הוא הפתרון.
ונהר הירדן מסכים להיות גבול קצר ונאמן.
כל היתר קישקושיאדה שמשמשת מבוא למחזור חדש של פרעות!
_new_ הוספת תגובה



אם אתה מתעקש ללכת על שלום מלא ושלם
גלעד היפתחי (יום ראשון, 12/09/2010 שעה 16:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מי אני שאציב לך מכשול. לך על זה, איזה יופי, זו האפשרות הברורה ששום שלום לא יהיה.
אז מה יותר טוב מזה?
_new_ הוספת תגובה



טרנספר יחסל את השטן ואת כל השטויות
(יום שלישי, 14/09/2010 שעה 14:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישאיר לאבנרי מקום להתגדר בו
http://www.a-dura.com/a343408-אפוקליפסה-מחר-בני-מורי...
_new_ הוספת תגובה



אלה יתדות המוסר של אבנרי
(יום שלישי, 14/09/2010 שעה 17:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובהן הוא נאחז כדי לא להתעופף ברוח
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי