פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6208

מתי אולמרט דובר אמת?
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שני, 27/09/2010 שעה 7:09)


מתי אולמרט דובר אמת?

ע. צופיה



בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה פורחת תעשיית ''ספרי הזיכרונות'' של אישים שעסקו בפעילות ציבורית או בכל פעילות אחרת שעניינה את הציבור. הוצאות הספרים מוכנות לשלם סכומי עתק לאנשים אלו בכדי לפרסם את זיכרונותיהם עוד בעודם במלוא כוחם הציבורי. בכדי לקדם את שיווק הספרים מתבקשים הכותבים לכלול בהם סנסציות ו''גילויים'' היסטוריים. לעיתים הם גם מתבקשים ל''העצים'' האשמות כלפי אחרים בכדי לגרום לריב והמולה תקשורתית.
בעת כתיבת הספרים ובטרם פרסומם ברבים מתפרסמים בתקשורת ''פנינים'' ו''צימוקים'' שמרמזים על ספר סנסציוני שכדאי לצפות בקוצר רוח לפרסומו ול''חטוף'' אותו מיד.

בימים אלו אנו מתבשרים שראש ממשלתנו עד לא מזמן, מכובדנו אהוד אולמרט כותב את ספר זיכרונותיו. הבשורה באה לאחר פרסום פרקים מספרו המיועד בעיתון ''ידיעות אחרונות''.
הפרק שפורסם עוסק בשר הביטחון בממשלתו (וגם שר הביטחון הנוכחי), מר אהוד ברק. מר ברק מתואר כ''דברן אובססיבי, אדם שמתנהג בצורה מעליבה לזולתו, בעיקר כפופים לו, אדם לא לויאלי, לא יציב, נרדם בישיבות, הססן, חסר חדות, נעדר כושר החלטה, גס רוח כלפי קציני צה''ל''.

מר ברק מתואר כאדם שהתחנן שיצורף לרשימת מפלגת ''קדימה'' לכנסת וכמובן שלא צורף. הוא מתואר כשר ביטחון שהתנגד לפעולות צבאיות נועזות וניסה במהלכים חתרניים לסכל אותן. מר אולמרט גם מתייחס לאישים אחרים, כגון שר התחבורה בממשלתו, שאול מופז והשר לביטחון פנים בממשלתו, אבי דיכטר, בזלזול ובביטול רב.

מר אולמרט גם ''מגלה'' לנו כי ארה''ב הסכימה לקלוט במסגרת הסכם שלום כ-100,000 פליטים פלשתינאים. ואנו כנראה צפויים ל''גילויים'' נוספים.

פה נשאלת שאלת המפתח: מתי להאמין למר אולמרט?

האם להאמין לתשבחות שמר אולמרט הרעיף על שר הביטחון שלו, אהוד ברק, במשך כל תקופת כהונתו, או לאמירותיו בתקשורת בעת האחרונה? אם מר ברק היה בעל אישיות כפי שציין לעיל (''דברן, הססן...'') הכיצד הוא קיבל אותו לממשלתו והניח לו לכהן בה למעלה משנה, ועוד בתפקיד שר הביטחון, התפקיד החשוב ביותר לאחר ראש הממשלה?

הרי זו אמורה להיות רשלנות הגובלת בפלילים להניח את בטחון ישראל בידי אדם, כפי שמר אולמרט מתאר אותו בזיכרונותיו. הדבר מכתים את מר אולמרט כראש ממשלה רשלן, חסר סמכות וללא ''עמוד שדרה'' ציבורי. האם אדם כזה היה ראוי להיות ראש ממשלתנו?

כרגיל האמת נמצאת באותם המחוזות שהאדם, במקרה הזה מר אולמרט, רוצה שנשכח מהם. מי שיפשפש בדברי ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, לפני מספר שנים ימצא כי הנ''ל שמח מאוד שמר ברק נבחר לראשות מפלגת העבודה. ככזה היה ברק מועמדה למשרת שר הביטחון במקום מנהיג הפועלים עמיר פרץ. מר אולמרט לא חסך, במשך שנות כהונתו, דברי שבח משר הביטחון שלו, למרות חילוקי דעות מסוימים.

מי שהביא, באופן ישיר, להדחתו של מר אולמרט מתפקידו כראש הממשלה היה שר הביטחון ברק.
בעקבות הצטברות בלתי נסבלת של חשדות לשחיתות של מר אולמרט בעת כהונתו בתפקידים ציבוריים קודמים ( ראש עירית ירושלים ושר התמ''ת) הגיע מר ברק למסקנה כי מר אולמרט אינו יכול, עקב כמות הפרשיות האישיות, לתפקד ביעילות ובמשרה מלאה כראש ממשלה, דבר שעלול לפגוע במהלך החיים התקינים במדינה.

מר ברק תבע שמר אולמרט יוחלף, זמנית או באופן קבוע, על ידי מישהו אחר במפלגתו, אחרת מפלגת העבודה תפרוש מהקואליציה ובכך תביא לבחירות מוקדמות ומידיות. כך אכן קרה ומר אולמרט נאלץ להודיע על פרישתו. מעשית נמשכה העברת התפקיד למר נתניהו למעלה מחצי שנה, אך ברור וידוע שמר ברק הוא שגרם למר אולמרט לפרוש מהחיים הפוליטיים.
אם קוראים את דברי מר אולמרט המתייחסים למר ברק עם הרקע הנ''ל ברור כי המניע לדבריו הוא השנאה העמוקה לאיש שגרם לסילוקו מתפקידו הרם.

כבר אמרו חכמינו ז''ל: אין דנים אדם בכעסו.

פרט מעניין שמר אולמרט תרם לשיח הציבורי בימים אלו הוא הסיפור כי ארה''ב הסכימה לקלוט 100,000 פליטים פלשתינאים. הפלשתינאים הצהירו כי שמעו על כך בפעם הראשונה ואין דעתם נוחה מההצעה. האמריקאים ממלאים פיהם מים, בעניין הזה.
האם זהו עוד שפן קטנטן שמר אולמרט משחרר כדי שנגלה עניין בזיכרונותיו?
כנראה לא השפן האחרון.







http://www.faz.co.il/thread?rep=153997
זה עוד תרגיל של אמצעי התקשורת
ימני גאה (יום שני, 27/09/2010 שעה 9:32)

א- אמצעי התקשורת מחפשים כותרות. אין להם מספיק.
ב- פרסום מוקדם, דווקא בנושא אהוד ברק, יש בו ריח מסריח. גם אם עוטפים אותו בבושם.
ג- אולרט הוא פוליטיקאי ערמומי. אסור להאמין לו.
ד- אחד מהמטרות של הפרסומים, לעשות מסע פרסום למכירת הספר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=154034
מתי אולמרט דובר אמת?
איתן אדיר (יום רביעי, 29/09/2010 שעה 11:17)

כשפתיו חתומות !


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.