פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ויקיליקס - תרומה חשובה לחופש העיתונות והמידע
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 8:00)


ויקיליקס - תרומה חשובה לחופש העיתונות והמידע

גדעון ספירו



אמריקה הגדולה המתפארת לא אחת בדמוקרטיה ובחופש העיתונות, לא מסוגלת להתמודד עם מאות אלפי מסמכי ההתכתבויות הפנימיות של משרד החוץ האמריקאי שחשף וממשיך לחשוף בעת כתיבת שורות אלו אתר ויקיליקס. הממשל וסוכנויותיו שכחו את אמרתו של השופט העליון האמריקאי לואיס ברנדייס שאור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר.

מייסד האתר ג'וליאן אסאנג' מחליף כמעט מדי יום את מקום מגוריו ואת הטלפון הסלולרי שלו משום שהשירותים החשאיים של ארה''ב רודפים אחריו, ולא ברור אם מטרתם להתנקש בחייו או לחטפו. הניו-יורק טיימס, ''העיתון החשוב בעולם'', כפי שנהוג לעתים להגדירו, מתאם את פרסום המסמכים עם משרד החוץ של ארה''ב, שמנחה את העיתון מה בגדר ''ביטחון לאומי'' שאין לפרסמו – אותן מילות קוד שבחסותן מבצעות ממשלות את פשעיהן.

חלק מהמידע שפורסם עד כה הוא ברמה מעט רכילותית, לא בלתי מעניינת, המאפשר הצצה אל הנעשה מאחורי הקלעים, אבל לא מגיע לחשיפות של דניאל אלסברג, חושף מסמכי הפנטגון, או מרדכי ואנונו, חושף סודות הגרעין הישראלי. אלה שייכים לליגת העל של החושפים והמתריעים. אולם גם בחשיפות ויקיליקס מתגלה מידע חשוב שהוסתר מעינינו. בעקבות החשיפה אנו יודעים עתה שצפון קוריאה סיפקה לאיראן טילים ארוכי טווח שמגיעים ל – 3,000 קילומטר ויכולים לשאת ראש נפץ גרעיני. מידע זה מחזק את העמדה שאני שותף לה, ששימוש באמצעים צבאיים נגד תכנית הגרעין של איראן, עלולה לגרום לשואה גרעינית, שהרי איש אינו יודע מה יש לאיראן במרתף. אני יוצא מתוך הנחה שייתכן ואיראן נוהגת כישראל, שפיתחה בהסתר נשק גרעיני תוך נפנוף בסיסמה ''לא נהיה ראשונים להכניס נשק גרעיני למזרח התיכון'', סיסמה שהוכחה כשקרית.

טור זה שולח ברכה לכל מי שחושף מידע חסוי, וכך מאפשר לציבור בעל תודעה דמוקרטית להגביר את הפיקוח על מעשי ממשלתו. על כן יבורכו כל החושפים. יבורך דניאל אלסברג חושף מסמכי הפנטגון ב-‏1971 שהוכיח את שקריו של ממשל ניקסון באשר למלחמה בויטנאם, יבורך מרדכי ואנונו שחשף את שקרי ממשלות ישראל בנושא הגרעיני ותרם להגברת הלחץ על ישראל לפרוק את נשקה הגרעיני, תבורך ענת קם שבעקבות חשיפת המסמכים הצבאיים יכלה תנועת ''יש גבול'' להגיש בימים אלה עתירה לבג''צ נגד מינוי האלוף יאיר נווה לסגן הרמטכ''ל בגין התנקשות בפלסטינים בניגוד לפסק דין בג''צ, יבורך רב''ט בראדלי מאנינג מצבא ארה''ב שמסר לאתר ויקיליקס את אלפי המסמכים, בנימוק שהם מגלים עסקאות פוליטיות סודיות כמעט פליליות שבהן העולם הראשון מנצל את העולם השלישי. מאנינג הצהיר כי אני רוצה שאנשים ידעו את האמת, כי בלי המידע הזה אי אפשר לקבל החלטות מושכלות בציבור (המדליף שעשה את ויקיליקס, 29 בנובמבר 2010). יבורך ג'וליאן אסאנג' על הפצת המידע לעולם כולו.

הם מילאו את תפקיד המתריעים וסיכנו, חלקם הקריבו, את חירותם למען מטרה נעלה ודמוקרטית של זכות הציבור לדעת, שבלשון התנ''כית נקרא ... הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת-עֲמִיתֶךָ,... (ויקרא י''ט, י''ז). ככל שירבו חושפים של מידע חסוי וסודי, גדל הסיכוי לשים מקלות בגלגלי פשעי הממשלות. תארו לעצמכם שאחד מאלה שהיו בסוד מלחמת לבנון הראשונה, היה מפרסם את כל תכנית המלחמה ובכך בולם את פריצתה, הוא היה מציל את חייהם של 1500 חיילים ישראלים, עשרות אלפי לבנונים ופלסטינים, ומונע את הנזק הסביבתי שהמלחמה גרמה.


קול הקונסנסוס

אילנה דיין היא להערכתי העיתונאית המשפיעה ביותר בישראל. היא מגישה את תכנית התחקירים הנצפית ביותר בערוץ 2 שהוא ערוץ הטלוויזיה הנצפה ביותר בישראל. היא בעלת תכנית ראיונות, בערוץ 2 כמובן, עם אישים שונים בתחומי התרבות והפוליטיקה. מדי יום חמישי היא מגישה בתחנת הרדיו הצבאית גלי צה''ל, את תכנית הראיונות של הבוקר. היא פעילה גם בתחום האקדמי. יש לה דוקטורט במשפטים והיא מרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

על מנת לתת לקורא הלא ישראלי, שיקרא טור זה לאחר שיתורגם לאנגלית, המחשה על חשיבותה של אילנה דיין בתקשורת הישראלית, אומר כי היא בקנה מידה ישראלי המהדורה הנשית של תומס פרידמן מהניו-יורק טיימס.

מוסף סוף השבוע של ''הארץ'', העיתון החשוב ביותר בישראל, הקדיש לאילנה דיין את הכתבה המרכזית, 7 עמודים, כולל תמנה מצודדת בעמוד השער (אילנה דיין עורכת לתקשורת חשבון נפש, 26 בנובמבר 2010).
אילנה דיין, בנוסף לכל כישוריה וכישרונותיה, והם רבים, היא בעלת שליטה מופלאה בשפה העברית, דיבור רהוט ושוטף וקול מאד רדיופוני.

אילנה היא קול הקונסנסוס. כך גם נאמר בכתבה. אחרת לא הייתה מקבלת תכנית בתחנה הצבאית ולא הייתה מגישה את תכנית התחקירים בערוץ השני, שהוא ערוץ מסחרי שמטמטם את ההמונים בתכניות בידור שחלקן ברמה אינפנטילית, ומקפיד היטב לא לסטות מהקונסנסוס.

ואכן, אילנה דיין מקפידה לא לעבור את קו האמצע. סריקת התוכניות במשך 16 שנות קיומה, תלמד כי אם הייתה תכנית עם נטייה קלה שמאלה לא ירחק היום ותשודר תכנית עם הפנים אל הימין. (במאמר מוסגר ראוי להדגיש כי כאשר מדובר ב''שמאל'' בהקשר של הערוץ השני, אנו מקבלים לא אחת ימין כלכלי פרוע ש''שמאליותו'' מתבטאת בנכונות כלשהי לפשרה עם הפלסטינים. פשרה כזו, הגם שאינה תומכת בנסיגה מכל שטחי הכיבוש אלא רק מחלקם, מוכתמת מיד על יד המתנחלים כ''שמאל קיצוני''.)

לאור האמור יובן כי יש חשיבות רבה לטקסטים של אילנה דיין, ודרכם אנו יכולים ללמוד לאן נוטה הרוח.
בראיון שנערך עימה ב''הארץ'' נכתב כי היא מתייחסת ביראת כבוד אל המתיישבים ביהודה ושומרון. היא מבקשת שהויכוח על חלוקת הארץ יתנהל מתוך הבנה לכך שהם אחד מהנכסים היקרים ביותר שיש לנו. הם האליטה המשרתת האחרונה. ובמקום אחר היא אומרת שהחברה הישראלית לעולם לא תוכל להיות לא דמוקרטית.

אילנה דיין אינה רק עיתונאית המצויה בפוליטיקה ובמציאות הישראלית. היא דוקטור למשפטים. היא יודעת שאסור למדינה כובשת להעביר את אוכלוסייתה האזרחית לשטח הכבוש. היא יודעת שהשלטון הצבאי בשטחים הכבושים הקים משטר אפרטהייד גזעני שבחסותו נהנים המתנחלים מזכויות יתר. היא יודעת על ההתעמרות של המתנחלים בשכניהם הפלסטינים. היא יודעת שהמתנחלים הם שודדי קרקעות היושבים על אדמה פלסטינית שנגנבה מבעליה בחסות ממשלת ישראל וצבאה. היא יודעת שאותה ''אליטת מתנחלים'' משרתת בצבא הכיבוש ולוקחת חלק בהפרות זכויות אדם יומיומיות.

היא יודעת על מעשי הנבלה שהכיבוש, שאליטת המתנחלים היא חלק ממנו, מנחית מדי יום על הפלסטינים הכבושים: הורג, פוצע מכה, משפיל, מגרש, הורס. היא יודעת שאליטת המתנחלים היא היום קרקע פורייה שמצמיחה את הפשיזם הישראלי. היא יודעת על סדרת החוקים הטוטליטריים שהכנסת כבר קיבלה או נמצאים בצנרת החקיקה ושוחקים גם את מעט הדמוקרטיה שעוד נותרה בתחומי הקו הירוק: חוק ועדות הקבלה שמטרתו למנוע מערבים להתקבל לישובים יהודיים, כמו זה בו מתגוררת דיין בעצמה, משהו שאנו היהודים חווינו בחוקי נירנברג, חוק הנאמנות שנועד להדיר ערבים מאזרחותם, החוק האוסר על הפלסטינים אזרחי ישראל לחיות בארצם עם בני זוגם מהשטחים הכבושים. בכל החקיקה הבזויה הזו ממלאים חברי כנסת מתנחלים מ''האליטה המשרתת את המדינה'' תפקיד מרכזי.

בשנה האחרונה נוספה למסכת הגזירות גירוש משפחות פלסטיניות מביתם בשייח ג'אראח שבמזרח ירושלים, רשעות הנעשית בחסות בית המשפט הישראלי והרשימה ארוכה. על אף כל זאת אילנה דיין רואה במתנחלים ''נכס יקר'' וקובעת בפסקנות שישראל לא תוכל להיות לא דמוקרטית.

או שאילנה דיין עוצמת עיניים, בדומה לגרמנים ברפובליקת ויימר המתמוטטת שלא ראו את הסכנה הנאצית המאיימת להטביע את ארצם, שהרי לא תיתכן ''גרמניה לא דמוקרטית'' בגרמניה של ברכט וקורט וייל ושאר ענקי הרוח, או שהיא הרימה את האצבע, ראתה לאן נושבת הרוח והחליטה לזרום עם האליטה. לא מבשר טובות.


כך מממנים את הכיבוש

הנה סיפור שעליו אפשר לומר כדברי השיר של השחקן והבמאי אורי זוהר, בעידן שהיה עדיין חילוני, ''על הראש היהודי שממציא לנו פטנטים''. פשוט גאוני.
צבא הכיבוש עוצר מדי יום או לילה ילדים ונערים פלסטינים רובם בגילאי 13 עד 15. הם מואשמים בזריקת אבנים, מובאים למחנה המעצר עופר, נחקרים על ידי השב''כ והמשטרה, יושבים תקופה במעצר, ומובאים לבית המשפט הצבאי לנוער שם הם מודים במסגרת עסקת טעון בזריקת אבנים. גם ילד שלא זרק אבן יודה לאחר שחווה את שיטות החקירה של השב''כ. השופטת הצבאית גוזרת על הילדים תקופת מאסר הזהה לזו שישבו במעצר בתוספת קנס של 1,500 ש''ח. עפרה בן ארצי, פעילה במחסום ווטש שנמנית עם צוות המשקיפות בבתי הדין הצבאיים, סיפרה כי זה מחזה לא נדיר לראות 20 או 30 ילדים מובאים למשפט ובשיטת הסרט הנע הם נשפטים ונקנסים על בסיס אותן עסקות טעון. (מאמרה המצוין של עפרה בנושא התפרסם זה עתה באתר הגדה השמאלית).

מספר הילדים הנעצרים מדי חודש על יד הצבא והמשטרה בגין זריקת אבנים, נע סביב ה-‏300. קנס ממוצע של 1,500 שקלים לילד נותן 450 אלף שקלים לחודש וכ-‏5 וחצי מיליון שקלים לשנה. הכנסה יפה שמסייעת למימון הכיבוש. מאין יש למשפחות פלסטיניות קשות יום הנתונות במצוקה כלכלית 1,500 שקלים? אין להם. מי שנחלץ לעזרתם היא הרשות הפלסטינית. ומאין יש לרשות הפלסטינית? מהמיליארדים שזורמים בעיקר מהמדינות התורמות באירופה. כך קורה שאירופה מממנת בעקיפין את הכיבוש הישראלי.
נפלאות דרכי הכובש והכיבוש.


ירו לעצמם ברגל

חוק משאל העם שהתקבל בכנסת ביוזמת הימין, לפיו כל ויתור בירושלים ובגולן יזדקק לאישור במשאל עם, בנוסף לאישור הכנסת, נועד להקשות על השגת הסכם הכרוך בנסיגה משני אזורים אלה. מבלי להיכנס לעומק הדיון על המשמעות החוקתית של החוק, על מה כן ועל מה לא הולכים למשאל עם, דומני כי אנשי הימין לא חשבו עד הסוף באשר לתועלת הצפויה להם מהחוק. הנחת יוזמי החוק היא, שגם אם יושג הסכם כזה במו''מ, וגם אם הכנסת תאשר אותו, הוא ייחסם באמצעות משאל עם. אלא שהימין, מנקודת מבטם של יוזמי החוק, התרשל, ועשה מעשה בלעם במהדורה פרלמנטרית, התכוון לקלל את השמאל ונמצא מברך. כל כך למה? כי במתכונת שהתקבל מותיר החוק לאזרחים הערבים את זכות ההצבעה. חשבון פשוט מראה, כי כל הסכם שיושג הכולל נסיגה ממזרח ירושלים והגולן יתקבל במשאל עם.

הפלסטינים אזרחי ישראל מהווים 20 אחוזים מאוכלוסיית ישראל ובין 10 ל-‏15 אחוזים מבעלי זכות הבחירה. בכל משאל עם על החזרת שטחים, הציבור הערבי הוא קהל שבוי במובן הטוב של המלה. הוא יצביע כמעט פה אחד בעד הנסיגה. אליו מצטרפים כ-‏40 אחוזים מהקול היהודי, שאף הם קהל שבוי שיצביע בעד כל הסכם שיש בו נסיגה מהשטחים הכבושים, כולל ירושלים והגולן. גם תעמולה ימנית אגרסיבית במימון מיליונרים תומכי מתנחלים לא תוכל לערער את המתמטיקה הפשוטה לפיה יש רוב מובטח של חמישים אחוזים פלוס אחד להחזרת שטחים, הרוב הדרוש לפי החוק לאישור ההסכם במשאל העם.

אשר על כן, ניתן לצפות שלא ירחק היום והימין יזום תיקון בחוק לפיו בעלי זכות הבחירה יהיו רק מי שיחתמו על הצהרת נאמנות למדינת ישראל כמדינה ''יהודית ודמוקרטית''. הנחת העבודה של מציעי התיקון תהיה, שהפלסטינים אזרחי ישראל לא יחתמו על ההצהרה וכך יובטח לשיטתם רוב יהודי לדחיית ההסכם. אבל הערבים הם לא פחות ממזרים מהיהודים וגם להם יש גרסה של ''למען ירושלים לא אחשה'' והם יחתמו על ההצהרה, מה שמאיין את מטרת הימין. או אז הוא יזום תיקון נוסף לחוק לפיו ערבים אינם רשאים להצביע על סוגיות הכרוכות ''בויתור על חלקי מולדת''. המשאל אולי לא יעבור, אבל האפרטהייד יושלם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ספירו, מגן על ההפקרות.
ימני גאה (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 8:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- לפי גרסתו, מותר לעיתונאים לחשוף סודות מדינה.

ב- לפי גרסתו, מותר לילדים לזרוק אבנים ולהרוג יהודים, כי הם רק ילדים.

אבל אסור ליהודים ליישב ארץ שוממת ביהודה ושומרון, שבה חיו והתהלכו אבותיהם, כי כבשו אותה הערבים בדור הקודם מהיהודים.

לערבים מותר לכבוש אבל ליהודים אסור לכבוש חזרה.

חזי
_new_ הוספת תגובה



[•] האיש החירש מהעיתון - גדעון ספירו .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 9:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון ספירו כותב שקרים שמתאימים לצרכיו .
גדעוןו ספירו שוכח שלא כל אמירה של מישהו היא אמת .
גדעון ספירו שוכח שאור השמש המוגזם גורם למוות !
למוות
למוות .
גדעו ספירו ביקורתי על קונסנזוס אבל הוא עצמו עומד על קונסנזוס .
גדעון ספירו לא מספר שאתר הגדה השמאלית אינו מסכים לפרסם ביקורות על פירסומיו .
גדעון ספירו הוא אדם לא מאוזן שטענות כנגדו אינן זוכות לתגובה . הוא מכריח את זולתו לשתיקה .
[•]...
_new_ הוספת תגובה



האם ספירו מוכן שנעשה ויקיליקס לתקשורת הפרטית שלו?
המסביר לצרחן (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 17:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזאת רק מהסיבה שאנחנו נאמר שאנחנו רוצים עולם נקי יותר?
_new_ הוספת תגובה



שחיתות בבנק מהגדולים בארה''ב
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 18:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''וויקיליקס: ''בקרוב נחשוף מסמכים הנוגעים לבנק גדול בארה''ב; זו תהיה מגה הדלפה'''' (http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId...).
_new_ הוספת תגובה



שחיתות בבנק מהגדולים בארה''ב
המסביר לצרחן (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 20:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו ג'וליאן אסאנג' צריך לפחד באמת. בנקים זה לא הבית הלבן. הם ישלחו מחסלים למצוא את אסאנג' בלי שום דיונים על דיונים אצל אובמה.

גם הרוסים לא יוותרו לו בקלות. לא פלא שאנג' נמצא המנוסה מתמדת. מה שבטוח הוא שהוא אמיץ.
_new_ הוספת תגובה



הכל כן אך אין להמר בבטחון כלל עולמי !
סוריא סהרה (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 20:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבותי יש להיזהר כי החיים והמוות ביד הלשון וגם האינטרנט .... אני מסכימה עם גדעון בחלק מהנושאים שפירסם אתר ויקי.. אך אין להמר בבטחון כלל עולמי ! כל עוד יש מטורפים ורודנים בעולם ( סוריה,אירן,ונצואלה, חמס, אלקאדיה חיזבלה רצח חרירי ועוד)
_new_ הוספת תגובה



ספירו, הגזמת
אריק פורסטר (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 21:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שזכות המדינה לחטט במעשיו של פלוני נעצרת בנקודה מסויימת, כך גם לגבי זכות האזרח להיהנות משקיפות מלאה בקשר למהלכי המדינה. ויקיליקס רוצה לפרסם מברקים המגלים שחיתות בסוכנויות מסויימות - תפדל, אך לא הכל ראוי שיפורסם ברשת. אור השמש הוא אמנם מכשיר החיטוי היעיל ביותר, אך לא כל דבר זקוק לחיטוי או לשקיפות מקסימלית.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, הגזמת
המסביר לצרחן (יום חמישי, 02/12/2010 שעה 7:40)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נשמע מאוזן מדי הפעם.....
_new_ הוספת תגובה



אם מתנגדי הכיבוש לא רוצים לממן את הכיבוש אז שיתנהגו כבני אדם
המסביר לצרחן (יום חמישי, 02/12/2010 שעה 7:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא יזרקו אבנים, לא יהרסו את הגדר ולא יתעסקו בטרור!!!

האם ספירו חשב בכיוון הזה לרגע?!
_new_ הוספת תגובה



צודק ספירו:אתר ויקי ליקס לא מזיק!
רפי אשכנזי (יום חמישי, 02/12/2010 שעה 10:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח להסכים עם גדעון ספירו: אתר ויקי ליקס איננו מזיק ואפילו תורם משהו לשיח הפוליטי בעולם.
הוא חושף את מסכת השקר מעל מדינות מסויימות וזה אף פעם לא יזיק, גם אם הנפגעת היא ''ידידתנו הגדולה והנשיא המכובד שלה''.
האתר עדיין לא חשף ולו סוד אחד שאפשר לכנותו ''מסכן חיים''. הוא חושף צביעות וזה תמיד טוב!
על אילנה דיין, אני מכבד את דעתו של ספירו {כרגיל} גם אם איננו מסכימים.
_new_ הוספת תגובה



צודק ספירו:אתר ויקי ליקס לא מזיק!
(יום חמישי, 02/12/2010 שעה 11:47)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מה השמחה הנמהרת?
לא תפסת את העקרונות
ההרסניים והמושחתים של הכותב הזה
בשם העקרונות האלה הוא ירצח את כל העולם,
אבל לפני כן את היהודים
_new_ הוספת תגובה



טבע הדברים הוא שמול כל מהלך יש מהלך נגדי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 02/12/2010 שעה 16:17)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשדה החדש של רשת תקשורת כלל עולמית שבה אין מסתור ואין מחיקה היה שימוש להפצה של סודות מהדור הישן ברשת החדשה .

כל בר-דעת מבין כי יותר ויותר אנשים ומערכות ימצאו את הדרכים להסתיר מה שראוי להסתרה לדעתם .

מעט ברי-דעת מבינים כי כלל צרכני המיידע ייעשו יותר ציניים ופחות מושפעים מחשיפת מיידע מביך-מביש- מזעזע .
_new_ הוספת תגובה



טבע הדברים הוא שמול כל מהלך יש מהלך נגדי .
אריק פורסטר (יום חמישי, 02/12/2010 שעה 18:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשורה התחתונה, שקיפות מלאה מביאה בסופו של דבר לאנרכיה. העולם עדיין אינו מסוגל לתפקד ללא דיפלומטיה.
_new_ הוספת תגובה



טבע הדברים הוא שמול כל מהלך יש מהלך נגדי .
איתן אדיר (שבת, 04/12/2010 שעה 11:05)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך להבין, שקיפות מלאה היא הכרח אבל רק בין ארגונים, גופים, מדינות שמכבדים האחר את השני ולא פועלים זה כנגד זה.

אבל המצב בו העולם הוא כמרקחה, האחד נגד השני, וכולם מדברים בשפה כפולה ומשולשת, השקיפות היא אסון.
_new_ הוספת תגובה



לחיזוק דבריי, אפילו ב'הארץ'!-
רפי אשכנזי (יום שישי, 03/12/2010 שעה 12:52)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחיזוק דברי על חשיבות 'הוויקי ליקס', בהורדת המסכה מהפוליטיקה העולמית ושיבור הפוליטיקל קורקט, להלן מאמרו של ארי שביט היום יום ו' בהארץ:
קריאה מהנה גם לאנשים רגילים...

_new_ הוספת תגובה



לחיזוק דבריי, אפילו ב'הארץ'!-
המסביר לצרחן (יום שני, 06/12/2010 שעה 8:56)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מסוכן להביא את שביט כעד מטעם ההגנה!

חשיפה לאמת היא טובה ומועילה, אבל לפעמים ידיעת האמת העירומה יוצרת סיכסוכים מיותרים, מעצימה סכסוכים קיימים. פגיעה בביטחון ארה''ב היא פגיעה בעולם החופשי. אי פתיחות בין מדינאים, אנשי צבא ומודיעין של מדינות העולם החופשי יחליש אותם מול האוייבים שנוקשים בשער ובחומה.

אני כמובן לא מדבר על הנזק המעשי שבחשיפה של מקורות מודיעין שיסכנו אותם וימנעו גיוס מקורות חדשים. מי שנהנה מחוסר היציבות הן דווקא המדינות הטוטליטריות, ובתוכן מדינות ערב והאסלאם.
_new_ הוספת תגובה



לאדון ''המסביר לצרחן'':
רפי אשכנזי (יום שני, 06/12/2010 שעה 19:02)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל אני חורג ממנהגי ומתייחס לאיש ללא שם, אינני נוהג כך בדרך כלל:
לדעתי כל מי שמפרסם כאן תגובה או דעה, אין שום סיבה שלא יופיע בשמו המלא ממש כמו ספירו ואנוכי ועוד אחרים יקרים. הסתתרותך תחת שם בדוי {''פסבדונים'' בשפה נקיה} מסבירה איזה פחדן אתה היכול להשמיע כל דעה ללא שום אחריות לעמוד מאחורי המילים.
ולעצם העיניין: עדיין לא פורסם שום חומר מסכן חיים או פוגע במודיעין למיבצע {מל''מ}בכל הבליל של וויקי ליק.
חשיפת האמת ביחס האמיתי של הערבים לאיראן כדוגמא, ופחדם האמיתי ממנה ''יותר מאשר מישראל המיפלצתית...'' היא העיניין כולו. זאת בניגוד לפוליטיקה השקרית של הנשיא ושרת החוץ שלו שלא הפסיקו ליצור לינקאז' בין ישראל והלחץ כלפי ויתורים לפלשתינאים כתנאי לפעילותם לסיכול הגרעין האיראני. איך לא ברור לך כי פוליטיקת שקר זאת היא הכסות לישבנו החשוף של מימשל אובמה על אי פועלו בנושא. האם לכך תקרא פגיעה בעולם החופשי? אני חושב בדיוק הפוך!
_new_ הוספת תגובה



לאדון ''המסביר לצרחן'':
המסביר לצרחן (יום שני, 06/12/2010 שעה 20:13)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על שתה מתייחס לדברי באורח רוח. שמי הוא משה כהן אבל אני חושב שאין צורך לחזור ולהזכיר את זה שוב ושוב.
הסכנה בפרסום לא מבוקר של מודיעין הוא בהחלשת הצד שהמודיעין שלו נחשף. אתה צודק שלא מדובר כאן במל''מ רגיש, אבל למשל, חשיפת צורת הפעילות המבצעית של כוחות הברי בעיראק ובאפגניסטאן ואפילו הביטויים הציוריים של דיפלומטים אמריקאים על מנהיגים זרים, פוגעת לאורך זמן באמריקה.
_new_ הוספת תגובה



לאדון ''המסביר לצרחן'':
אריק פורסטר (יום שני, 06/12/2010 שעה 21:15)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באותה מידה, אין בליבי ספק ששגרירות ארה''ב בת''א מקבלת את הפרוטוקולים המלאים של ישיבות הממשלה תוך דקות לאחר סיומן, כולל ההתבטאויות הנלבבות של אלי ישי.
_new_ הוספת תגובה



לאדון ''המסביר לצרחן'':
המסביר לצרחן (יום שני, 06/12/2010 שעה 22:55)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני משער שאתה מגזים כדרכך, אבל החלטות הממשלה ברובן אינן סוד ומפורסמות מיד באתר משרד ראש הממשלה.
אף אחד אינו רושם פרוטוקול מלבד מזכירת הממשלה . אני משער שאם יש שר שרוצה להדליף משהו הוא יעשה זאת ישר לעיתונות, בהשתנה בקשת מעל השגרירות האמריקאית.
לדעתי האמריקאים לא צריכים מרגלים בארץ כי הם מאזינים לתקשורת.
_new_ הוספת תגובה



לאדון ''המסביר לצרחן'':
איתן אדיר (יום שלישי, 07/12/2010 שעה 13:07)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תמיד בטוח בדברים שאתה לא יודע?
_new_ הוספת תגובה



לאדון ''המסביר לצרחן'':
אריק פורסטר (יום שלישי, 07/12/2010 שעה 18:00)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן. אני מכפר על כך בכך שאיני בטוח בקשר לדברים שאני כן יודע.
_new_ הוספת תגובה



ןיקיליקס חושף את הצביעות האמריקאית
יענקלה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 6:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסלוגן- ''יצהר תמורת בושהר'' הפך להיות שגור בפי כל השמאלנים מצדדי גירוש היהודים מעל אדמתם ביצהר.
ממסמכי ויקיליקס מתוארת איראן גרעינית כבעיה עולמית הנוגעת לקשת רחבה של עמים החל משכנותיה הערביות וכלה במדינות אירופה וארצות הברית.
============================================
גם שקריה של תורכיה נחשפים והיא מוצגת בכל מערומיה כמדינה קיצונית, תומכת אל קאעידה המנהלת פוליטיקה דו פרצופית עם אוריינטציה טרוריסטית.
המשט מתבהר כפרובוקציה של מדיניות טרור זאת. ולא כפי שמנסים להציגו חוקי השמאל - כמשט שלום.
_new_ הוספת תגובה



ןיקיליקס חושף את הצביעות האמריקאית
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 6:48)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל אתה משקר.
כנראה נעדרת מהשיעור על עשרת הדיברות.
מנהיג השמאל במדינת ישראל הוא זה שנתן את ההוראה הישירה לעצור את המשט בכל מחיר.
אבל לשכמותך האמת היא אבק דרכים.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
יענקלה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 7:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כהרגלך אתה מתעקש להפגין את הבנתך הלקויה .
מה עקץ אותך הבוקר?
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 7:24)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השנאה שלך לכל דבר שהוא לא חר''דלי.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
יענקלה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 10:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנ''ל גם הבחנותך המטופשות.
אתה מתעקש להכנס לעימות על שטויות המרקדות במוחך הקודח שטויות שממש לא מעניני.\
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 10:20)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח שאינם מענינך, כך לא אצטרך לשחוק את זמני על שטויות.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
איתן אדיר (שבת, 04/12/2010 שעה 10:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל נטש את ישראל בעניין פלוטילה ועזה. אינני מבין איך בני אדם יכולים לתמוך בחמאס וגם להכריז על עצמם כרודפי שלום שפוייים!
מי שתומך בנייר הלקמוס הפלוטילטי של איתור שונאי ישראל, מבחינתי הוא אוייב!
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
ע.צופיה (שבת, 04/12/2010 שעה 10:34)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני חושב שהאנשים שתומכים בחמאס ומכריזים על עצמם כרודפי שלום נימנים על מחנה השמאל.
השמאל הישראלי אינו תומך בחמאס, אני, למשל, גורס שזו טעות גדולה לא לנהל עימם דו-שיח,אך, איני תומך במטרות החמאס.
מצע השמאל הישראלי נתמך על ידי ליברמן מצד אחד ומר''צ מהצד השני. קונצנזוס כה רחב לא היה בישראל שנים רבות.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 04/12/2010 שעה 10:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגדרה שלך את השמאלנים אינה ההגדרה הנפוצה .
לשמאלניות יש תכנים נוספים מלבד עשיית שלום עם הפלסטינים .
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
ע.צופיה (שבת, 04/12/2010 שעה 10:49)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הויכוח והניגוח שמתנהל בפורום הוא על ההבטים המדיניים והפוליטיים של השמאל והימין. ברור שיש הבטים אחרים, אך הם אינם מעניינים איש כיום.
_new_ הוספת תגובה



כשאנני מסכים איתך עדין אינני לקוי בהבנתי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 04/12/2010 שעה 11:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מבין טוב כי הנכונות לעשות שלום עם הפלסטינים אצל ליברמן ואצל ברק הם מסיבות שונות . גם אבנרי וספירו הם בעד שלום כזה , האם ליברמן או שס במחנה שמאל משותף עם מפלגת העבודה ? לא !
לכן השמאל מורכב ממפלגת העבודה , מרץ , הערבים וקדימה . לא יותר .
_new_ הוספת תגובה



כשאנני מסכים איתך עדין אינני לקוי בהבנתי .
ע.צופיה (שבת, 04/12/2010 שעה 16:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית איך קבעת שהערבים הם שמאל?
הסיבות לא כל כך משנות. אם ליברמן וש''ס מצד אחד ועבודה ומר''צ מצד שני תומכות בפתרון 2 מדינות ל-‏2 עמים הרי יש קונצנזוס לפתרון מדיני שברמת ה''מעטפת'' מקובל על רוב העם.
אבנרי וספירו תומכים בפתרון מדיני שהוא מעבר לקונצנזוס( החזרת הפליטים, למשל).
הבעיה שלנו כיום, וגם בעבר, שאין לנו פרטנר לפתרון הזה.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
(שבת, 04/12/2010 שעה 20:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עשיית שלום זה רעיון של עם ישראל
מאז ומתמיד
כניעה לרוצחים השואפים להשמיד אותנו בכל מיני דרכים
זה רעיון של אוילים
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
המסביר לצרחן (יום שני, 06/12/2010 שעה 18:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט טועה. גרעין השמאל הישראלי התומך בחמאס הולך ומתרחב אט אט. אני רואה למשל קריאה של אקדמאים ישראלים להחרים את ישראל בשל הפלוטילה, תקיפות צה''ל על המנהרות או הסגר כבגידה בישראל, במשפט הבינ''ל ובמוסר ומנגד כהבעת תמיכה בארגון טרור.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
ע.צופיה (יום שני, 06/12/2010 שעה 18:20)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא אינם שמאלנים אלא עוכרי ישראל.
לא פחות(עוכרי ישראל) מהקריאות והמעשים של נוער הגבעות והליצנים הבוגרים ש''מנהלים'' אותו.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
המסביר לצרחן (יום שני, 06/12/2010 שעה 19:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליצני הגבעות הם חלק (קטן) בימין הקיצוני.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
ע.צופיה (יום שני, 06/12/2010 שעה 21:15)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם ''עוכרי ישראל'' הם חלק (קטן) בשמאל הקיצוני.
_new_ הוספת תגובה



הבנתך לקויה כרגיל
איתן אדיר (שבת, 04/12/2010 שעה 10:36)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלוטילה היא יציאת מצריים ... או כניסת עזה... של השמאלנים.
הם בטח לא יבינו אותך!
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
(יום שישי, 03/12/2010 שעה 8:23)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה מה שהדליק את עין
וזה באמת מרגיז שתפיסת עולם קורסת ברגע
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 8:47)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שההבנה שלך לא משהו שכדאי להתפאר בו.
אם הבנת את משמעות המסמכים שפורסמו (רכילות לשמה) ואת הבנתו המוגבלת של ארי שביט, היית מבין שזה ממש לא מעניין אותי ובטח לא הדליק אותי ומה שקורס זו תפיסת העולם שניתן לחיות לנצח כטפילים על אחרים.
נכון להיום התפיסה המנצחת היא תפיסת השמאל. תשאל את ליברמן ונתניהו ויסבירו לך .
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
(יום שישי, 03/12/2010 שעה 9:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה תפיסת השמאל בעיניך?
יש כל-כך הרבה שמאל מסביב
וכל קבוצה שלא יותר משנים שלושה איש?
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 9:43)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעיין ברפרוף בעשרות מאמרי בפורום ותבין.
אין כל כך הרבה שמאל. יש מפלגת שמאל מרכזית שמה בישראל מפלגת העבודה. חלק ניכר מקדימה מורכב מאנשי שמאל. יש רסיס שנקרא מר''צ ויש עוכרי ישראל שקוראים לעצמם שמאל דוגמת גדעון לוי, ספירו ודומים להם.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 9:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יש מפלגת שמאל מרכזית שמה בישראל מפלגת העבודה'' היא מרכזית כמו העיר טימבאקטו .
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 10:08)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טימבוקטו הייתה עיר ואם באפריקה עד שהגיע המודרניזציה.
מפלגה קטנה שלי, אין מפלגת שמאל אחרת בישראל.
בטח שלא תסכים עימי, אך ה''איש החזק ''גם בממשלת אולמרט וגם בממשלת נתניהו הוא אהוד ברק.
טיפשות של עיתונאים אינה מסוגלת לשנות את המציאות.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 16:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש החזק הוא אלי ישי .
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
(יום שישי, 03/12/2010 שעה 10:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה מרכזי במפלגת העבודה - 6 חברי כנסת?
ברק כשלעצמו הוא שמאל כמו שאנחנו שנינו פולנים מיגוסלביה.
אבל מה זה לדעתך המורשת של השמאל
* כשמישהו אומר כיבוש - זה שמאל?
* כשמישהו אומר מתנחבלים- זה שמאל?
* כשמישהו גונב בצה''ל מסמכים - זה שמאל?
* כשמישהו מחלק פרסים לפרופסורים שדורשים להחרים את ישראל - זה שמאל?
במקרה קראתי עכשיו את ספרו של דרוקר 'חראקירי'
מאדאם קירי מתה מזמן ונשאר כל החרא. האיש הזה הוא שמאל?
כן, אם אתה רוצה לומר שערימת הסקרים שלו היתה מונחת על השולחן בצד שמאל...
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 11:00)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה, עם כל הכבוד, יש רמה מסוימת מתחתיה חבל לבזבז זמן.
והודעתך היא כזו.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
איתן אדיר (שבת, 04/12/2010 שעה 10:13)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מפלגת העבודה - זה גם שמאל!
ברק כשלעצמו הוא שמאל כמו שאתם שניכם 'פולנים מיגוסלביה'.
* כשמישהו אומר כיבוש - זה שמאל!
* כשמישהו אומר מתנחבלים- זה שמאל!
* כשמישהו גונב בצה''ל מסמכים - זה שמאל!
* כשמישהו מחלק פרסים לפרופסורים שדורשים להחרים את ישראל - זה שמאל!
במקרה גם דרוקר 'חרא שמאל קיקי !!!!
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (שבת, 04/12/2010 שעה 10:42)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שאילו היית חכם לא היית כותב את הדברים.
אך אין כל חידוש בכך שאתה כותב את הדברים.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
איתן אדיר (שבת, 04/12/2010 שעה 10:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תירגע, אפילו להיות ציני אתה לא נותן לי?
לפלסטינים אתה נותן יותר!!!!
אולי כי הם הבטיחו לך לחיות עם עצמך בשלום !!!!
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (שבת, 04/12/2010 שעה 10:50)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד שזה בצחוק.
לרגע חשתי שאיני מכיר אותך.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
איתן אדיר (שבת, 04/12/2010 שעה 11:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשמאלנים אין חוש הומור.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן כרגיל -
ע.צופיה (שבת, 04/12/2010 שעה 16:58)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאין רצית שיהיה? משמש העמים שכבתה?
_new_ הוספת תגובה



ןיקיליקס חושף את הצביעות האמריקאית
(יום שישי, 03/12/2010 שעה 8:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי הוא זה מנהיג השמאל שנתן פקודה?
_new_ הוספת תגובה



ןיקיליקס חושף את הצביעות האמריקאית
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 8:48)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסבא של שמשון הגיבור.
_new_ הוספת תגובה



ןיקיליקס חושף את הצביעות האמריקאית
(יום שישי, 03/12/2010 שעה 9:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא
נסה להסביר את עצמך בלי להרים ענני אבק
_new_ הוספת תגובה



ןיקיליקס חושף את הצביעות האמריקאית
ע.צופיה (יום שישי, 03/12/2010 שעה 9:44)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר אני צריך לעסוק ב''קרקע חרבה'' קשה לא להעלות עני אבק.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי