פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6316

אבן נגף ושמה נערי האוצר
אריה עירן (שבת, 04/12/2010 שעה 12:00)


אבן נגף ושמה נערי האוצר

אריה עירן



אין מדובר במישהו מסוים, אלא בקבוצה משתנה הנושאים אותה רוח. אנשים עלומים, שמם אינו ידוע לרובנו. אנשים העובדים במשרד האוצר. אנשים באים ואנשים הולכים.
רוחם היא רוח של האמונה ההודית באלה קאלי. לחנוק.
לחנוק כל דרישה לכסף, בין אם דרישה נחוצה, בין אם דרישה סבירה ובין אם בלתי מוצדקת.

הפרקליטים בשרות המדינה שובתים זה כמה ימים. למה? בגלל 9 מיליון שקלים. בינתיים 95 מיליון שקלים שחולטו מפושעים הוחזרו להם. רווח נאה לאוצר? אך בזה לא נגמרו הנזקים. עבריינים משתחררים. חשודים אינם נעצרים.

לפני זמן לא ארוך נעשה הסכם תוספת שכר, בין ההסתדרות והאוצר. הסכם אופייני. שיעור התוספת פחות מהשחיקה האינפלאציונית. נערי האוצר מחככים כפיים בהנאה. הרווחנו!
אין זה דבר חדש.''הרווחים'' של נערי האוצר.

הם ''חסכו'' למדינה מוסד אקדמי שלם! הם מי שמונעים השכלה אקדמית מאלפים, במשך שנים.
הם מי שמנעו שרותי טלפון, סלילת כבישים, התפלת מים. הם מי שגרמו ל-''תופעת עובדי קבלן'', להרס היחסים הסולידריים בין העובדים בישראל. הם מי שמסרו במחיר נמוך להפליא קרקעות, מפעלים ונכסים ציבוריים אחרים למעטים. מעטים מאד.

זוגות צעירים אינם יכולים לרכוש דירה או משעבדים את כל חיי עמלם לזה. באשמת נערי האוצר. ואולי אתם בעד פיזור האוכלוסיה לנגב או לגליל או למחוזות אחרים. אבל אין שם מקורות תעסוקה. למה? נערי האוצר.

במשך עשרות שנים גבו מיליונים על גבי מיליונים מהמשתמשים ברכב. אגורה מזה לא הושקעה בתשתית הכבישים. למה? נערי האוצר. כעת בפיגור גדול מנסים לסגור פערים.

כשאני כותב משתוללת שריפה ביערות הכרמל. במקרה ראיתי את עשן תחילתה בדרכי הביתה. היא עדין לא כובתה ולא תכובה במהירה. אחת הסיבות החשובות אם לא ''ה'' חשובה, היא היעדר מטוס או מטוסי כיבוי. למה? נערי האוצר.
גם מלאי חומרים מעכבי בעירה הגיע לריקון סופי. למה? נערי האוצר.

אני אומר מתוך אחריות ציבורית – נערי האוצר יודעים לחנוק אך לא להחיות.
הם יודעים למנוע תשלומים אך לא יודעים היכן להשקיע למען רווחת הפרט ורווחת המדינה.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.