פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רפורמה במערכת החינוך?
עגל הזהב / דוד סיון (יום שני, 20/12/2010 שעה 15:00)


רפורמה במערכת החינוך?

ד''ר דוד סיון



מורי התיכונים יוסיפו 16 שעות עבודה שבועיות ושכרם יועלה בכ-‏50% - כך עולה מעיקרי ההסכם המתגבש בין ארגון המורים העל-יסודיים לבין משרד החינוך ומשרד האוצר... עלות הרפורמה שעולה מההסכם, שכולל מרכיבים נוספים, היא כארבעה מיליארד שקלים.
לפני כשבוע כאשר ראש הממשלה אמר נתניהו כי ישראל יכולה להצטרף לקבוצת הכלכלות המובילות מבחינת ההכנסה לנפש. בין השאר הוא ציין שאחד האמצעים שיתרום להשגת המטרה הוא השקעות בחינוך. כעת מסתבר שבממשלתו כבר מדברים (משרד החינוך ומשרד האוצר) עם אירגון המורים על תוכנית להשקעה של כ-‏4 מיליארד שקלים במהלך ארבע שנים.

לא מזמן כתבתי כאן שהפתרון לבעית העוני צריך להיות ... מבוסס על ראיה אסטרטגית רחבה שבמרכזה טיפוח ההון האנושי,... (דרושה אסטרטגיה לטיפול בעוני). טיפוח ההון האנושי הוא אחד הגורמים העיקריים לשיפורים וחידושים טכנולוגיים. תהליך מתמשך של טיפוח הון אנושי הוא לכן המנוע לצמיחה בת-קיימא. במציאות כזאת עולה גם רמת החיים במשק ובמיוחד עבור העוסקים בפיתוח והפצה של שיפורים וחידושים טכנולוגיים שהם בדרך כלל בעלי רמת הון אנושי גבוהה יותר.

מאחר והתוכנית הנזכרת מכוונת להשקעה בהון האנושי של תלמידים חלשים היא גם מכוונת לטיפוח המצויינות; היא גם מכוונת להרחבת מספר הנהנים מהעלייה ברמת ההון האנושי שלהם ולכן ברמת החיים שלהם. משתמע שזוהי תוכנית יותר שוויונית מתוכנית שכוונתה רק טיפוח מצויינות. זוהי תוכנית מהסוג שמיועד להרחיב את החלק של הכלכלה שצומח.

נכון שחסרים פרטים כדי להעריך את תרומת התוכנית לטיפוח ההון האנושי בכלל ושל התלמידים החלשים בפרט, וכולנו יודעים שלעיתים הפרטים קובעים. אבל ממה שנכתב כבר ברור שזו כוונתה. לכן צריך לקוות שהתוכנית הזאת תגיע גם לביצוע.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  התוכנית טובה וטב שהגיע זמנה.  (חכם ציון)
  השיפור במערכת החינוך לא מחייב השקעות גדולות  (ימני גאה)
  פשוט מאד .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  עוד משהו על התוכנית  (דוד סיון) (2 תגובות בפתיל)
  הבעיה אינה שעות ההוראה ולא שכר המורות  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (22 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי