פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
*דגל שחור* (1) יום רביעי
יורם המזרחי (יום חמישי, 01/08/2002 שעה 0:49)


פארגווtי

שודדי אמנות עמלו במשך חודשיים על חפירת מנהרה שהביאה אותם לתוך המוסיאון לאמנות. השודדים הסתלקו בדרך שבאו עם יצירות בערך מיליון דולר. בעין השאר עבודות של ג'קובו רובסטי.

ניגריה

ממשלת ניגריה דורשת מחברות הנפט הזרות, הפועלות במדינה, לפעול לאלתר לטיהור מי דלתת נהיר ניגר.
מומחי אקולוגיה הגדירו את המצב בדלתה ''אור אדום לפני שואה''

ניגריה

סטודנט מאוניברסיטת קבאלאר ''שהעז'' ללבוש חולצת -טי עם סמל אחת האגודות החשאיות, נרצח ביריות. תופעת ההתאגדות החשאית מתפשטת בכל מוסדות ההשכלה הגבהה של ניגריה.

נורווגיה

סקר דעת קהל מלמד על נטיית הציבור לתמוך בימין. שלושים אחוזים הודיעו שיצביעו עבור מפלגת הימין ''מפלגת הקדמה'' המוגדרת בפי השמאל ''מסוכנת וריאקציונית''.

פקיסטן

השליט גנרל מושארף שביקר בבנגלה דש המשיך לסרי לנקה. מושארף מנסה ליצור מערכת מדינית צבאית ''שתאגוף'' את הודו.

פקיסטן/הודו

3 פקיסטנים נהרגו ועוד 3 נפצעו במהלך דו-קרב ארטילרי עם צבא הודו. איזור התקרית הוא מוזרפאאבאד

פקיסטן

נמשכים מעצרי חשודים בקשר לרצוח את השליט מושארף. המעצרים החלו לפני כשבועיים, אחרי שהתגלתה תכנית לפיגוע מכונית תופת שנועדה להתפוצץ ליד שיירת הנשיא

הודו/קשמיר

תשעה בני אדם, מתוכם שלושה חיילים נהרגו בתקריות שונות בחבל קשמיר. צבא הודו אירח, לראשונה 15 נספחים צבאיים שסיירו בחבל וצפו לעבר פקיסטן. בשעת הסיור ראו הנספחים אתר פיגוע שם נהרגו שני עולי רגל כשקיצונים מוסלמים הפעילו פצצת שלט רחוק

פנמה/קולומביה
---
עולה מספר התקריות לאורך גבול פנמה קולומביה. המשטרה דיווחה על מות נערה בת שלוש עשרה, שנורתה בראשה, לא רחוק ממעבר גבול, וכן התקפות על חקלאים שוטרים ומוכסים. בעת התקריות הותקפה מיכלית מים ושלושת השוטרים שליוו אותה נהרגו. הממשלה מאשימה ''חוליות מוות קולומביאניות'' המסונפות לימין הקיצוני, באחריות לתקריות.

תאילנד

מטה המשטרה מסר בבנקוק שמאז ראשית השנה חלה החמרה מחודשת במצב הביטחון במחוזות המוסלמים ברובם. בין השאר דווח שבאותה תקופה נהרגו 17 שוטרים והותקפו רכבות, מאגרי מים, תחנות משטרה ומחסני צבא. האחריות לפיגועים, כולם קרוב לגבול על מלאזיה, הוטלה על אירגון מוסלמי קיצוני המכונה ''הגיאהד האיסלמי החדש''

איים בליארים

המדינה חוגגת 756 שנה להתאסלמות תושבי האיים.

איים בליארים

המשטרה מסרה שבחמש השנים האחרונות נעצרו והורשעו 2000 עברייני סמים, כולל חברי כנופיות בין=לאומיות.

איים בליארים

תשעה ממשתתפי הפגנות אלימות נגד הממשלה נשפטו ונענשו באיסור פעילות פוליטית, איסור השתתפות בהפגנות מכל סוג. בית המשפט הזהיר את הנאשמים שאם יחזרו על מעשיהם הן יוגלו לאי נידח. עונש ההגליה הזמנית לאי נידח נחשב למקובל במדינת האיים הקטנה.

נפאל

אזרח פולני שהיה בדרכו לבנקוק נעצר כשבמכנסיו תפורות שקיות בד עם עשרה קילו חשיש

נפאל

דאנארופ סגוויאל בן ה 96 התחתן בפעם החמישית בחייו. אשתו החדשה היא סנורפא מאנערא בת 35

נפאל

המשטרה מסרה על היתקלות בה נהרגו שני מורדים מאואיסטים.

ניו זילנד

הבישוף של כרייסטצ'ארצ' הצטרף לשורת בכירים קתולים מארצות שונות, המתנצלים בפני קרבנות התעללות מינית מצד כמרים ונזירים.

ניו זילנד

הזאולוג ד''ר ברוס וולדמן,אמר שפטריית מים חדשה, מסכנת שלושה זני צפרדעים נדירות הנקראות על שמות המזהים
צפרדע ארכאי צפרדע המילטון וצפרדע הוכשטטר. הזאולוג אומר שהפונגוס המימי עשוי לפגוע באיזון האקולוגי בכלל.

פילפינים

מטה הצבא הודיע שיש בידיו ''עדויות ראיה'' המוכיחות ששלושה ימאים אינדונזים, שנחטפו בחודש שעבר בידי אנשי אירגון ''אבו סאייף'' עודם בחיים. המורדים שחרר שישה ימאים אחרים וככל הנראה מחזיקים בשלושה שהם נוצרים ולא מוסלמים.

יפן
----
שרותי הרווחה הדהימו את המדינה כשהודיעו שבערים הראשיות של הממלכה יש כיום כשלושים אלף הומלסים. תופעה שעד לאחרונה לא היתה מוכרת במדינה

אריתריאה

סוכניות סעד בין לאומיות מזהירות שהמשך בצורת ורעב עשויים להביא למותם של מיליון מאזרחי המדינה

סודן

למרות שיחות פיוס בין הנשיא עומר בשיר ומנהיג המורדים הנוצרים ג'ון גראנג, דווח על קרבות קשים ועל הפעלת מפציצי חיל האויר הסודאני נגד כפרים בשליטה נוצרית.

ליבריה/סיירה לאון

מתנגדי המשטר, הפועלים משטח ליבריה חטפו עוד 46 אזרחים. בשני מקרים קודמים, שארעו השבוע, נחטפו עוד 80 אזרחים ''החשודים'' בסירוב להצטרף למחתרת הפעילה באיזור הגבול.

אנגולה

הולך ומחמיר מצבם התזונתי של רבבות פליטים ובפרט יוצאי מחתרת האוניטה, שהתפרקו מנשקם. פקיד בכיר בלואנדה הגדיר את המצב חמור ואמר שהבטחות סיוע אי אפשר לאכול.....

ארגנטינה

שוברות קרח נכשלו בניסיון להגיע לאוניה הגרמנית מגדלנה אולנדורף שעל סיפונה נותרו 18 ימאים. האוניה תקועה בלב ים קרח. קברניט שוברת הקרח הארגנטינאית המנסה להגיע לאוניה אומר שהקרח ''כה עבה עד שכרגעי אין סכוי לפרוץ דרך 1000 קילומטרים של קרח''. בראשית החודש פונו מהאוניה יותר ממאה מדענים רוסים ואנשי צוות. במבצעי החילוץ השתתפו דרום-אפריקה ניו זילנד וארגנטינה.

ירדן

המטה הכללי הירדני הודיע שבהמשך לחתימת ירדן על ''הסכם אוטווה'' האוסר שימוש במוקשים, הצבא השמיד 10.000 מוקשים. המוקשים פוצצו ליד העיר זרקא ובתהליך צפו דיפלומטים זרים.
יחד עם זאת אמר דובר צבאי שברחבי המדינה ולאורך גבולותיה טמונים לא פחות309,926 מוקשים שיושמדו, כך הבטיח, עד שנת 2030. קנדה העניקה לירדן סיוע מיוחד למטרת פינוי מוקשים. הדובר אמר עוד שבשנים האחרונות נהרגו כתוצאה מתאונות מיקוש 511 בני אדם, רובם חיילים.

לבנון/איטליה

סיירת הטילים האיטלקית ויטוריו וונטו מבקרת בבירות לכבוד ''יום צבא לבנון''.

לבנון

בית משפט צבאי מצא את המחבל האיסלמי בדיע חמאדה המכונה ''אבו קאיעדה'' אשם ברצח שלושה קציני מודיעין.
חמאדה , החשוד כבעל קשרים טובים עם ארגונו של אוסמה בן לאדן,הוסגר לידי הצבא אחרי שכוחות גדולים צרו על מחנה הפליטים עין- חילווה שליד צידון.
---------


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


*דגל שחור'' (2.א) יום חמישי(מיוחד)
יורם המזרחי (יום חמישי, 01/08/2002 שעה 15:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיוחד
-----
אזרביג'ן/בקו
-------------
מותם של תשעה טירונים שנספו כתוצאה ממכות שמש,התייבשות,תשישות והתעללות הכה בתדהמה את הרפוליקה הרוסית לשעבר.
מקרי המוות באו בהמשך לטענות אזרחים ופעילי זכויות אזרח על המתרחש במחנות האימונים ובצבא האזרי בכלל.
לדברי ארגון אמהות חיילים,שבראשו עומדת טאיסיא גורדיאוה,הטירונים אולצו להתאמן,כולל ריצות למרחק ניכר,בימים החמים ביותר של השנה ובאיזור שם מגיעה הטמפרטורה בעונה זו עד 50 מעלות צלסיוס.
ארגון האמהות אומר עוד שקצינים ונגדים נוהגים בטירונים ''כבעבדים לכל דבר ללא זכויות או רחמים''
טאיסיא מספרת שסיירה בבתי חולים שונים ומצאה מספר גדול של חיילים מאושפזים,כולל חיילים שאושפזו במחלקת ריאות המתמחית בשחפת.
החוק האזרי מחייב כל צעיר בן 18 לשרת שרות חובה של שנתיים,אך מבקרי הצבא והממשלה בכלל טוענים שבני עשירים או בני פקידים בכירים מוצאים דרכים לקצר את תקופת השירות או להתחמק באופן מלא ממלוי ''החובה האזרחית''.
ארגון האמהות אומר שכתוצאה ממדיניות בררנית ושיטות שוחד ורמיה יוצא שרוב המשרתים בצבא באים מהשכבות החלשות ומשכונות עוני או כפרים נידחים.
אזרביג'ן נמצאת דה-פאקטו במלחמה עם ארמניה בשאלת השליטה על איזור נאגרו קראבח וחיזוק הצבא הוא אחד הנושאים החשובים ,המעסיקים את הממשלה.
בעוד התובע הצבאי הראשי חוקר את מקרי המוות ותלונות ההתעללות,יצא ראש הממשלה חיידר אדייב בהכרזות תקיפות ובמהלך טקס סיום קורס קצינים אמר בין השאר
''בכמה יחידות יש רמת משמעת שאינה מתקבלת על הדעת,קצינים ונגדים אינם עושים די למען החיילים ואינם מפגינים חמלה והבנה למצבם''
תגובת ארגון האמהות היתה ''אם לא נעשה משהוא ומייד,לעצור את היחס הגרוע,יהיה לנו צבא שכל חייליו חולים''
-------------------------------------------
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (3) יוןם חמישי
יורם המזרחי (יום שישי, 02/08/2002 שעה 0:23)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרמניה
-----
ברון קרל אדוארד ביסמרק, שאחד מאבות אבותיו היה ''דוכס הברזל'' שפעל לאיחד גרמניה הקיסרית, אמר בברלין שהוא מתכנן לחתור לתפקיד קנצלר.הברון בו ה 41 הצטרף למפלגה הדמוקרטית נוצרית וירוץ בבחירות לבונדסטג שיערכו ב 22 בספטמבר
------------
וויאטנאם/לאוס/ארה''ב
------------------
ויאטנאם העבירה לרשויות האמריקאיות שרידי גוויות שני חיילים שנהרגו בלאוס.השרידים הועברו למרכז הזיהוי הנמצא בהוואי.
-------------------
ונצואלה
--------
עם גבור האלימות הפוליטית עולה החשש שהצבא ינסה לתפוס את השלטון ולהדיח את הנשיא השמאלני הוגו שאבאז.נסיון הפיכה קודם ארע בחודש אפריל האחרון.
---------------
אינדונזיה
---------
בית המשפט הדן את המנהיג המוסלמי הקיצוני עומר געעפר טאליב דחה את המשך המשפט והסביר שהנאשם ''נראה חוור מדי'' טאליב מואשם בקשירת קשר להפלת השלטון ואחריות לפעולות טרור.
---------------
מקסיכו
------
ששה רעולי פנים חטפו את חבר הקונגרס הפדרלי הקטור וולסקס השייך לאופוזיציה.מקורביו טוענים שוולסקס נחטף בידי ''שמאלנים'' ואילו המשטרה אומרת שהחטיפה נועד לצורך סחיטת דמי כופר .
----------------------
מקסיכו
-----
הנשיא ווינצנטה פוקס עורר שערוריה לאומית כשבמהלך טקס לקבלת פני האפיפיור התכופף ונשק את טבעתו של הכסא הקדוש.המעשה הסעיר את הציבור ובעיקר חוגי משכילים וליברלים מםפני שבמקסיכו יש הפרדה מלאה בית דת למדינה
-----------
מקסיכו
------
קטין חמוש רובה אוויר גרם לבהלה כאשר צלף מביתו על שוטרים שאיבטחו את ציר תהלוכת האפיפיור.הצלף הקטים פגע בין השאר בצאוורו של שוטר לפני שדהתגלה ונלקח למעצר
--------------------
יוון
-----
מחתרת נ- 17 שרבים מחבריה נעצרו בשבועיים האחרונים ממשדיכה להתקיים,כך עולה מכרוז בחתימת האירגון הקומוניסטי המאיים בחטיפת אישי ציבור ודיפלומטים כדי להשתמש בהפ כבני ערובה וכך להביא לשחרור יבריהם הכלואים.
-------------
בריטניה
------
המטה הכללי הבריטי ומשרד ההגנה,נאלצו להודות שמחצית מטנקי המערכה של הצבא הבריטי אינם מסוגלים לפעול בתנאי מדבר.הטנקים מדגמים מתקדמים של טנק מערכה צ'פטיין,הפיקו לפעול בתנאי טמפרטורה וסערות חול ולדברי חלק מהצוותים ''פשוט החלו להתפרק לחתיכות''.
אימונים נערכו במדינות המפרץ ובקניה.
-----------------------
בריטניה
--------
מקורות מוסלמים בלונדון אמרו שהם מטפלים במספר גדול של בקשות התאסלמות ובכלל זה עיתונאי בריטי שהיה...בוי בידי הטאליבן ולדברי חוגי המסגד הראשי הודיע ''שבעת מעצרו ראה את האור ומקומו לרגלי אללה''
----------------
רוסיה/מוסקווה
--------------
שורת שריפות מחוץ לבירה וזיהום ברמה גבהה הפכו את מוסקווה לעיר אפופת ערפיח כבד.הראות ירדה באזורים שונים למטרים ספורים ובמקומות אחרים נראה היה שהעיר שקועה בערפל.עד הערב נרשמו מספר מקרי מוות כתוצאה ממחלות דרכי נשימה.
---------------
רוסיה/צ'צניה/יפן
---------------
המשטרה הרוסית הודיעה שבין לוחמי אירגוני האיסלם הקיצוני,הפועליןם משטח גרוזיה ותוקפים מטרות במחוז צ'צניה נמצאים גם יפנים שהתאסלמו.באחד הקרובות נהרגו 15 מהקיצוניים ובהם יפני בן 23 שזוהה כמי ששרת החידה מובחרת של צבא יפן,ףהתאסלם והצטרף לשרידי הטאליבן.
----------------
רוסיה/מוסקווה
-----------
איל התעשדיה והממון המכונה ''מלך הוודקה'' נעצר ונחקר בחשד שניסבה לממן רצתח פקריד בכירץ יורי שיפלר מוגדר בין השאר ''כפלא כלכלי'' נראה שעסקי מלכות הוודקה נתקלו בקשיים מנהליים,שלפי ''השיטה'' הרוסבית החדשה פותרים באמצעות רצח.
------------
רוסיה/אירן
------
כוחות משולבים של רוסיה,פתחו בתרגיל ימי הגדול ביותר בדברי ימי הים הכספי.בתרגיל משתתפות יחידות קומנדו,טייסות מפציצי קרב ומספר גדול של אוניות מלחמה מסוגים שונים.הנשיא פוטין החליט לקיים את התרגיל למרות מחאה אירנית במטרה להמחיש לאירנים שתביעותיהם לשליטה גדולה בים הפנימי לא ייענו.עוד נועד התרגיל להוכיח לבדלנים הפועלים בתורכמניסטן,שהצבא הרוסי ''ערוך להלחם בכל מקום''
--------------------------------
מוזמביק
------
מגיפת כולירע קטלה 551 בני אדם,מקרי המוות נספרו בשבוע אחד.
-------------
דרום אפריקה
---------
תינוקת בת שבוע שהותקפה מינית על ידי סוטה,מאושפזת במצב קשה.המשטרה חושדת שלמעשה האכזרי אחראי רופא אליל שהציע לכפריים החוששים ממחלת איידס לקיים יחסי מין עם ילדות הנחשבות''בתולות טהורות''.
-----------------------
מלאזיה
-------
הממשלה החליטה לפתוח במבצע לחימוש עובדי המכס ולשכות המס.העובדים יצויידו באקדחים ותת מקלעים.הצורך לחמש את הפקידים נובע מאיומי טרור ופשע מאורגן כאחד.
-----------------
נפאל
-----
חמשה אזרחים שהתנגדו למחתרת המאואיסטית בכפר פטוארא נערפו.המאואיסטים אילצו רבים מצעיראי הכפר,כולל קטינים להצטרף ליחידה שלפי העגה המאואיסטית
מכונה ''שדרת מסע'' שני אחים,שסרבו להתגייס העדיפו להתאבד בקפיצה מצוק.
---------------
מזרח טימור
---------
המשטרה חשפה מפעל לזיוף סיגריות מרלבורו ותפסה מאות אלפי סיגריות בתפזורת.המפעל מסונף לזייפני מרלבורו הפועלים גם במלאזסיה,סינהגפור והפילפינים.
---------------
לבנון
-----
אחמד מנצור,עובד משרד החינוך,הרג ביריות שמונה מעובדי קרן פנסיה ופצע עוד ארבעה.קרן הפנסיה נחשפה לשחיתוח וקופתה ריקה.מנצור אמר שאינו יכול לקיים את משפחתו ואם כך טוב שהרג את הפקידים ומבחינתו אין עד מטרה לחייו.
---------------
סוריה
--------
הנשיא אסד אמר לרגל יום הצבא שישראל אשמה בהשהיית תהליכי השלום באיזור.באותו מעמד הבטיח אסד המשך סיוע למאבק הפלסתיני
-------------------
סוריה/דמשק
---------
בית המשפט המיוחד של סוריה,דגן לענשי מאסר ממושכים שני פעילי זכויות אזרח ואדם.השנים מואשמים בהפצת ''שקרים נגד הממסד'' תכנון הפיכה ועוד.ארגוני זכויות אדם אומרים שד''ר ווליד אל בוני שנשפט לחמש שנות מאסר והכלכלן הידוע עארף דלילה בן ה61 נמצאים במה שהוגדר ''חולשה כללית'' ודלילה סובל ממחלה קשה הפוגעת בכלי הדם שבגפיו התחתונות.
-----------------------
צרפת
-----
מנהיג האיכרים הפופולארי ג'וזא בוואה שישב ארבעים יום בכלא בעוון השחתת רכוש,יחזור לבית המשפט להשיב על האשדמות שפגע במתקנים של רשת מק-דולנדס.המנהיג המשופם שהוא דמות צרפתית ידועה,הרס פיגומי מסעדה בהקמה ואמר שהוא לוחם נגד ''מזון אשפתי'' המכונה באנגלית....''ג'אנק פוד''
---------------------
ארה''ב/קליפורניה
-------------
אלמוני רעול פנים חטף שתי נערות שבילו עם חבריהן באתר המכונה ''משעול האוהבים''שם נוהגים להפגש ולהתעלס זוגות אוהבים.האלמוני שהיה חמוש באקדח חטף את הנערות,כל אחת מזרועות בן זוג אחר ואחר כך קשר לעץ את אחד הבחורים.המשטרה הקימה מטה סריקות.נראה שמטרת התיקפה היתה להשיג רכב,שכן האלמוני הפקיר במקום הפשע,מכונית שגנב בנוודה.כעבור זמן מה שוחררו החטופות והחוטף נורה ונהרג על ידי השוטרים.
-------------------------
ארה''ב/וויסקונסין
---------------
החוקר ד''ר לארי שדינברגר מהמכון הדלרי רפואי לזסהועי ממחלות נדירות באטלנטה,קבע שלפחות שלושה מקרי מוות שנחקרו על ידי הצוות שלו,נפטרו כתוצאה ממחלת צבאים ואיילות, הדומה מאוד למחלת הפרה-המשוגעת.תקופת הדגירה של המחלה ממושכת.הידיעה הפילה איימה על רבבות ציידים חובבים,בכל צפון-אמריקה,הנוהגים לאכול בשר צייד.
--------------------
----------------
ארה''ב/טקסס
-----------
המשטרה השתמשה בתדפיסי חשבון פלא פון להוכיח שנהג אוטבוס שהתנגש בעמוד גשר וגרם לתאונת דרכים רבת נפגעים,לא ישן במשך שעות ארוכות.התדפיס הראה שבין חצות לבוקר התאונה ניהל הנהג 36 שיחות,בהבדלי זמנים שהוכיחו שהוא עלה לכביש במצב חוסר שינה.
-----------------------
ארה''ב/טקסס
---------
חקירת המתרחש בבית המעצר של אוסטין העלתה שהסוהרים לא סיפקו תרופות לעצורים המצוגדרים חולים כרוניים ובכלל זה חולי נפש.
------------------
ארה''ב אוהיו
------------
נעצר ג'פרי ווין בן התשע עשרה,החשוד בעשרים וששה מעשדי אונס שביצע בשלוש קטינות
---------------
ארה''ב/שיקאגו
------------
גבר בן 72 וחברו בן 46 נרצחו על ידי כנופיית עברניים אחרי שהיו מעורבים בהתאונת דרכים קלה.השניים ירדו ממכוניתם ואז הותקפו במטר לבנים ובמכות אלה ונהרגו.המשטרה המגדירה את הפשע ''אכזרי במיוחד'' פתחה במצוד נרחב אחר התוקפים.
-------------
ילפינים
---------
ששה רעולי פנים בחגור קרב עם רובי מ- 16 פרצו למסעדה היוקרתית ביותר במנילה והפשיטו האורחים מכספם תכששיטיהם ו...כבודם כשדאלצו אחדים להתפשט.הששה שדדו את כספי המסעדה ונעלמו עם שלל המוערך במליוני דולרים.המשטרה בודקת שתי אפשרויות,הראשונה שמדובר בחברי המחתרת הקומוניסטית,הפעילה במרחב מנילה והשניה שמדובר....בשוטרים שסרחו.
------------------------
פקיסטן
-----
עם פתיחת משפטם של ארבעה בני שבט שאנסו ''כפסק דין שדבטי'' נערה בת 18 בגלל העובדה שדאחיה בן ה 11 שיחק עם בת השבט הרואה עצמו עליון,העיד בן ה11 שגם הוא הותקף נאנס ונעשה בו מעשה סדום.
---------------------
קולומביה
--------
הכפאר הנידח פוארטו אלווירה הפך ''לעיר רפאים'' אחרי שדכל תושביו נעלמו וככל הנראה מסבתתרים ביערות.הכפר היה יעד ''למתקפת הסברה'' של המחתרת השמאלנית הנאבקת בממשלה.המורדים אילצו אחדים להצטרךף לשורותיהם והזהירו את הכפריים לבל יזשתפו פעולה עם הצבא,שבסופו של דבר הגיע לכפר ומצאו שמםץ
---------------
אלג'ר
-----
הצבא הודיע שבמהלך הקרבות ביער טמזגוידע נהרג מנהיג החזית האיסלמית הקיצונית.הצבא אומר שגוויתו של ראשיד אבו טוראב זוההתה בוודאות מקרב חמשה עשר הרוגים אחרים.המצור והקרב סבאיזור המיוער נמשכים.
-------------
דרום/קוריאה
------
התחדשו ההפגנות האנטי-אמריקאיות בגלל מותן של שתי צעירות שנדרסו בתאונה בה היה מעורב טנק אמריקאי.
המפגינים דורשים ששני הסמלים האמריקאים החשודים באחריות לתאונה-ישפטו בפני בית דין קוריאני
--------------------
צ'אד
-----
סוחרי גמלים שהאשימו נוהג גמלים מניג'ר בהונאה הענישדו אותו כשהיכו אותון ואחר כך כרתו את אשכיו.
-----------
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (3/ב)
יורם המזרחי (יום שישי, 02/08/2002 שעה 3:57)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קנדה/וויניפג
----
''הגנטלמן השודד'' רוברט הנרי ארתור (52) נשלח לשש שנות מאסר אחרי שהורשע בסדרת שוד בנקים ל...צרכי סעד.
ארתור שזכה לכינוי הגנטלמן נהג להכנס לבנקים כשהוא לבוש חליפת עסקים ובידיו תיק כבד.הוא הושיט לכספרים מכתב מודפס בו העלה דרישה לרוקן את הקופה ולא,כך איים ''יפוצץ את הבנק'' בדרך זו שדד ארתור מאות אלפי דולרים.משטרות קנדה הציבו אותו בראש רשימת העבריינים המבוקשים ביותר וכשנתפס הפתיע את חוקריו עם פירוט מדוייק של מעשי השוד ''הרווח וההוצאה''.ארתור השקיע את הכספים בפעולות סעד ורווחה שיזם במקסיכו שם סייע לנערים חסרי בית.בבית המשפט סיפר ארתור שבעת בילוי חופשה בפוארטו וולארטה,הוא נפגש עם ''המציאות החברתית העגומה ועם ילדים חסרי בית'' ומאז החליט לפעול כרובין הוד מודרני.
-----------------------------------------
קנדה
----
מועדון חברתי יוקרתי הנקרא ''אגודת הג'נטלמנים'' התגייס למאמץ לאומי להצלת בעלי כנף בסכנת הכחדה ובעיקר ציפור הנקראת ''שרייק'' שרק 45 זוגות שלה ניצפו בכל רחבי המדינה הגדולה.המועדון ייסיע למשמרי הסביבה ,צפרים וזאולוגים לטפח גוזלי ''שרייק'' ועוד ציפורים בסכנת הכחדה.
---------------------
קנדה/אדמונטון
------------
צלף קנדי,מסטר קורפולר, (רב''ט בכיר) אהרון פרי מגדוד הרובאים הקלים מס 3 ששרת באפגניסטן,הודח מתפקידו ונשלח לבסיס האם באדמנטון באשמה שהצביע על קצין בדרגת סרן ואגב כך השמיע קללה...הקצין הוא כומר היחידה שתאר את הקללה ''כמינית'' הרב''Y טוען שהכומר עבר במאהל בדיוק כשהוא קילל מתוך כעס על אפס הפעילות בקנדהר.הצלף צפוי למשפט צבאי.עוד הוכן נגדו תיק פלילי מפני שהצטלם ''למזכרת'' ליד הרוג מאנשי הטאליבן.פרי אומר שהצבא מבחיל אותו והוא מאוכזב מהיחס שקיבל ועל כן החליט להתיר חוזה (הצבא הקנדי הוא צבא משרתי קבע)
---------------------
קנדה/קולומביה/צרפת
-------------
שני אזרחים קנדים ואזרח צרפתי שבאפריל האחרון נחטפו על ידי המחתרת הקולומביאנית אחרי שהמסוק שלהם נחת נחיתת אונס בשטח המוחזק על ידי המחתרת שוחרר בהתערבות הצלב האדום.
-----------------------
ארה''ב/וושינגטון
----------------
מטבע אמריקאי נדיר משנת 1933 שלא הוכנסה למחזור נמכרה תמורת 7,6 מליוון דולר.המטבע היא מסדרת ''הנשר הכפול'' בערך 20 דולר.ההערכה היא שבעולם נותרו רק מטבעות בודדות מהסדרה,שלא הוכנסה למחזור אלא הותכה במטבעה הפדרלית.
---------------------
איטליה/רומא
----------
משטרת רומא שמה קץ ''לענף הכנסה'' בו עסקו שלושה גברים שנהגו לרוקן את המטבעות שהושלכו למזרקת גני טרבי.ההחלטה להטיל על המשטרה לרוקן את הברכה ממטבעות נפלה אחרי שתכנית טלוויזיה הוכיחה ''שהמתפרנסים'' ובראשם רוברטו צארקלאטא ''הרוויחו'' בכל שדבוע אלפי דולרים כל אחד.
--------------------------
ארה''ב/פילדלפיה
--------------
סטודנטית קנדגית בת 22,ילידת אוטווה, שהוגדרה'' יפהפיה,משכילה ומוכשרת'' נרצחה יחד עם ארוסה במהלך ויכוח עם זרים.קתי לאזרו וחברה האמריקאי ברונו ציארוצ'י נורו למוות בשכונה המוגדרת ''שלווה ומכובדת'' עדי ראיה אמרו שלירי קדם ויכוח קולנמי. בחיפוש שנעשה בבית הנרצח התגלתה חבילה ובה יותר ממאה וחמישים אלף דולר במזומן.כוון החקירה מצביע על אפשרות ''רצח בעולם הסמים''
---------------------------
ארה''ב/ וושינגטון-אוורט
-----------------------
בואינג הציגה את ''הסופר ג'מבו'' מטוס מדגם 747 משופר הנקרא סדרת 747-400 אי אר.המטוס הוא הראשון בסדרת הג'מבו שפותח מאז השיפור האחרון.המטוס החדש מסוגל לשאת מטען נוסף במשקל 6800 ק''ג יותר מקודמיו
לטוס מהר יותר,לטווח ארוך יותר ולשאת 416 נוסעים. מחירו נע בין 185 מליון דולר בתצורה הפשוטה ל 211 מליון דולר בתצורת לוקסוס. המטוסים הראשונים מהסדרה החדשה הוזמנו על ידי נתיבי האויר האוסטראלים.
מטוס ה 747 מהסדרה המקורית הוכנס לשרות בשנת 1968 ומאז נמשך קצב השיפור. המטוס הוקדם ששופר הוא מטוס 747 למטען,שהמריא בשנת 1993
---------------------------------------
אוסטרליה/ פרת
--------------
צ'ארלס מלקום פאנץ,בן 26,נדון לשש עשרה שנות מאסר בעוון אונס פעוטה בת שמונה עשר חודשים.שוטרים הגדירו את האונס ''כמזעזע ביותר'' בבית המשפט הודה מלקום בחדירה לגוף הפעוטה שדנזקקה לטיפולים ממושכים.
-----------------
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (4) יום שישי
יורם המזרחי (שבת, 03/08/2002 שעה 4:58)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תורכיה
------
הפרלמנט התורכי החליט לבטל עונש מוות בתקופת שלום ובכך פתח דרך לחון נידונים למוות,הממתינים למפגש עם התליין.בראש רשימת הנידונים נמצאים מורדים קורדים.ההצבעה היתה 256 ח.פ שהצביעו בעד ביטול העונש ו 162 נגד.אחד הנידונים שתרמו להתחלת הויכוח על עתיד עונש המוות בתורכיה,הוא עבדאללה אצ'לן,מנהיג המחתרת הקורדית שנשפיט בשנת 1998
-----------------------
שוודיה
------
וירוס מיסתורי מסכן את אוכלוסיית כלבי-הים של אירופה.מומחים מעריכים שהבתוך כמה חודשים ימותו כעשדרים וחמשה אלף כלבי ים,באיזור הימי שבין חופי שוודיה להולנד.עד כה התגלו 2500 פגרי כלבי ים.
------------
בריטניה
---------
מחלת הלגיונרים,המתפרצת בעיקר בבית חולים ומעונות זקנים,התפרצה באיזור קמבריה.100 מאושפזים ודיירי בתי אבות כבר גילו סימני מחלה.ישיש בן 89 נפטר במעון אבות.
----------------
בריטניה/צפון אירלנד
-----------------
פועל בניין פרוטסטנטי נהרג כתוצאה מהפעלת מטען ממולכד.המשטרה ומנהעיגים מקומיים,מאשימים את פורשי האי אר איי באחריות לפיגוע ובחידוש מאבק הטרור,האנטי בריטי ואנטי פרוטסטנטי.
--------------------------
בריטניה
--------
מטוס הרייאר של חיל האויר המלכותי התרסק בשעת מפגן אוירי שנערך במזרח האי.הטיס הצליח להטות את המטוס בכוון הים,הרחק מקהל הצופים הגדוך,ואחר כך נחלץ
בשלום באמצעות כסא המפלט שלו.
--------------------
נפאל
-----
אנשי המחתרת המאואיסטית רצחו פעיל של מפלגת השלטון.נצבא מוסר שבתנגשויות שארעו היום ובלילה האחרון נהרגו חמשה מחסרי המחרת.
-----------
נפאל
----
מספר קרבנות גל השטפונות ומפולות הבוץ,הדיע ל 269
-------
קנדה/וונקובר
------------
דיוד פרקר בן ה 62 שטייל בשטח מיוער, הרג קוגר (אריה הרים) שתקף אותו.פרקר נאבק בחתול הגדול,הצליח לשלוף אולר והרג את בעל החיים.פרקר אושפז בבית חולים שם הוגדר מצבו ''בינוני עד קשה'' בעיקר מפגיעות נשיכות וחתכים עמוקים בכל חלקי גופו.
-----------------------
ארה''ב/סיאטל
------------
אמצעי ביטחון ללא תקדים ננקטים באיזור החוף והנמל,שם מתארחות אוניות מלחמה של צי ארה''ב.הציבור יכול לבקר באוניות העוגנות בנמל סיאטל במסגרת ארוע שנתי,אך הפעם הוצבו בדרך לסיפונים גלאי מתכת וציוד אחר ,הזהה למיכשור הבדיקות הבטחוניות בנמלי התעופה.
---------------------
אר''הב /לואיזיאנה
----------------
שלטונות הבריאות הכריזו ''מצב חירום'' עקבות ארבעה מקרי מוות כתוצאה מחיידק הנילוס המערבי.האיזור בו ארעו מקרי המוות נמצא מחוץ לניו-אורלינס.החיידק מועבר בדמם של ציפורים המותקפות על ידי יתושים שבהמשך תוקפים בני אדם ובעלי חיים
----------------
ארה''ב/צפון קרולינה
----------------
צבא ארה''ב הקים בבסיס פורט-בראאג ''צוותי סיוע נפשי'' המטפלים בחיילים ומשפחותיהם.הצורך בטיפול נובע מגל אלימות שבמהלכו ארעו מספר מקרי רצח והתאבדות בהם מעורבים חיילי יחידות מיוחדות,שחזרו מאפגניסטן.
----------------------
ארה''ב/וושינגטון/קנדה
----------------
התובע הכללי אישר שסוכני האף בי איי חוקרים אזרח קנדי,יליד כווית עכחשוד בתכנון פיגועים נגד שגרירויות ארה''ב וישראל בסינגפור.החשוד הוא מוחמד מנסוקר ג'באראט בן 21.
-------------
ארה''ב/וושינגטון
---------------
שופט פדרלי הורה להכריח את האסיר ראול ווטסון לבלוע תרופות.ןןטסון כלוא במוסד פסיכאטרי לשם נשלח אחרי שבשנת 1999 תקף ביריות את הבית-הלבן
----------------------
רומניה/ארה''ב
------------
מסיונר אמריקאי בן 24 הותקף ונרצח על ידי שחלושה צעירים ששדדו את המחשבון שלו.טימותי סנו שפעל מטעם הכנסיה הפונדמנטליסטית''קאלוורי'' עסק בעבודה קהילתית עם יתומים וחסארי בית בבוקרשט
-------------------------
ארה''ב/פלורידה
--------------
מומחה המחשבים הפלסתינאי,סמי אל עריאן,העובד כפרופסור באוניברסיטת דרום פלורידה.פתח בנהליכיחם משפטיים נגד פיטוריו.עריאן נחקר על ידי האף בי איי כחשוד בקשרי טרור.המרצה ידוע כאחד מראשי הדוברים הערביים בפלורידה.
--------------------

ספרד
-----
משדטרת ספרד מסרה על גילוי 13 גוויות,שנשטפו לחוף המזרחי.ההערכה היא שהנספים הם מהגרים לא חוקיים,שניסבו להסתנן אחרי שירדו מכלי שיט שבו הגיעו מצפון-אפריקה
--------------------
ניו-זילנד
----------
משטרת ניו-זילנד פתחה בחקירה נרחבת,לגלות תוקפי תחנת משטרה בעיר פוקסטון. בתחנה הותקפה על ידי אלמונים,שפעלו לפנות בוקר והשליכו לתוכה מספר בקבוקי תבערה.לתחנה נגרם נזק כבד.אחת ההשערות היא שמדובר ''באיתות ''מצד ארגוני פשע והשניה היא שמבצעי הפיגוע הם מהגרים,שבאחרונה חשים בהקשחת עמודות המשטרה ושרותי ההגירה.
---------------
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור* (4/ב) יום שישי
יורם המזרחי (שבת, 03/08/2002 שעה 8:32)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קנדה/סנט קתרין
-------------
לורנס מנדס(34) מסנט קתרין שבאונטאריו, שעמד להתייצב למשפט בעוון תקיפת חברתו לחיים,נעצר שעה קלה לפני מועד המשפט והואשם ברצח בנו בן השנתיים ובתקיפה חמורה של חברתו.אנג'לה גלנסי,חברתו של הרוצח,ניסתה לשווא להגן על בנם הפעוט.לורנס דקר את בנו ואחר כך תקף את אנגל'ה עם פטיש ופצע אותה פצעים קשים.
----------------
קנדה/וויניפג
------------
מוניות בוויניפג צויידו במצלמת וידאו זעירה המצלמת את הנעשה במכונית ומשדרת למשרדי חברת המוניות.
התקנת המצלמה,כמו גם מגן הפרדה בין הנהג לנוסעים,באה בעקבות דרישת נהגי המוניות לאבטחם.
נהגי מוניות במקומות שונים בצפון אמריקה משמשים יעד לתקיפות,ףמעשדי שוד ואף רצח.אחרי שהותקנו מצלמות ראשונות החלה שדולת זכויות האזרח לפעול נגד המתקן בטענה שצילום הנוסעים ''מהווה סיכון חדירה לחיי הפרט''
---------------------------
קנדה/מונטראול
--------------
אחד המשפטים השערורתיים והארוכים בקנדה,הוא משפטם של חברי כנופיית האופנוענים האלימה '' מלאכי הגיהנום'' הכנופיה וכונופיות אופנוענים יריבות,קשורה לשיווק סמים,זנות,סחיטת ''דמי חסות''.בשנים האחרונות קטלה מלחמת הכנופיות עשרות אופנוענים,שרבים מהם הוצאו להורג בפקודת ''בית דין של העולם התחתון'' הכנופיות ביצעו ''פיגועי עונשין''שכללו מכוניות תופת,מליכוד כלי רכב וגם תקיפת עיתונאים,שוטרים,סוהרים ועורכי דין .משפט ארוך המתנהל בפני חבר מושבעים במונטראול נגד אופנוענים שרצחו שוטרים וסוהרים מעורר שערוריות שהאחרונה בהן היא בקשת חמשה מתולך עשרה מושבעים לשחררם .המשטרה אומרת שהכנופיה מאיימת על חיי המושבעים או קרוביהם.שופט בין המשפט העליון של מחוז קוובק יחליט בשבוע הבא אם להענות לבקשת המושבעים.
-------------
קנדה/אוטווה/בריטניה
---------------------
חייו הפרטיים של ראש הממשלה הקנדי ויחסיו עם בנו-מעסיק את התקשורת הקנדית ועוד יותר התקשורת הבריטית.החיטוט החל אחרי שנודע שבנו המאומץ של ז'אן קרטיין נעצר והואשם באונס.
מישל קרטיין בן ה 33 הוא בנם המאומץ של ראש הממשלה ורעייתו אליין.מישל הוא ממוצא אינדיאני ובשנים האחרונות חזר ועלה לחדשות באשמות שיכרות,סמים ותקיפה,כולל אונס שביצע בשנת 1992 במונטראול ותקיפת קטינה בשנת 1996 .
העבירה האחרונה,המיוחסת למישל ארעה בעיר ילו-נייף שבטריטוריה הצפון מערבית..
--------------------
קנדה/אוטווה
-----------
מסמך מחקר של קבוצת חשיבה ,המסונפת למפלגת השלטון הליברלית קטובע שהזלזול הנמשך בחשיבות צבא קנדה,הקצאת תקציבים ירודה ודעת קהל אדישה יביאו בקרוב למצב בו יהיה קשה להציב בעתיד חיילים קנדים
במשימות ''כוחות בין לאומיים'' ובפרט כוחות או''ם.להערכה יש משמעות מיוחדת מפני שראש הממשלה המנוח לסטר פירסון,הגה את רעיון כוחות האו''ם וקנדה היתה ''המדינה המייסדת'' עם הקמת כח האו''ם שהוצב בשנת 1956 במצריים ופעל בעיקר ברצועת עזה
-----------------------------------
קנדה/מאניטובה
------------
''חוק 34'' המתיר לזוגות הומוסקסואלים לאמץ ילדים,
עבר אתמול בפרלמנט המחוזי (בעית המחוקקים) של מחוז מאניטובה.
----------------
קנדה/וונקובר
-------------
''אוניית השלשולים'' זה הכינוי שהוצמד לאוניית הטיולים ריידאם שעוקבה בנמל אחרי שעל סיפונה פרצה מגיפת מחלות מעיים .רשויות הבריאות עיקבו אצת האוניה במשך שבוע,במאמץ לטהר את מערכות המים האוורור והמזון.יחד עם זאת טרם זוהה הנגיף שגרם למחלות המעיים ו...השילשולים.
----------------
אוקראינה
---------
נשיא אוקראינה ליאוניד קוצ'מא אמר שאסור היה להתיר לחיל האויר האוקראיני לעסוק במופעי ראווה,כמו זה שבמהלכו התרסק לתוך הקהל מטוס קרב שקטל קרוב למאה בני אדם ופצע מאות אחרים.קוצ'מא אמר בסבסטופול שללמערכת הביטחון האוקראינית אי די תקציבים ''כדי לעסוק בשטויות'' והזהיר שכל האחראים לאסון ייענשו בחומרה. בשלב ראשון פוטרו ממלא מקום שר ההגנה פטרו סבוליאק ומפקד חיל האויר ויקטור סטרליאנקו.
------------------------
אוקרינה
--------
הנשיא ליאוניד קוצמ'א ,הגיב בזעם והבטחה לחקור את המתרחש בענף כריית הפחם. כששמע על אסון המכרות השלישי שארע במדינה (אתמול) בתוך חודש .באסון שנגרם כתוצאה מפיצוץ גז,ניספו 20 כורים.בסך הכל נהרגו במהלך יולי 61 כורים ומאז ראשית השנה נהרגו 150 כורים ובשנה שעבר ניספו 300
קוצמ'א דיבר בנמל סבסטפול שם נחגג יובל העשור של הצי האוקראיני.
------------------------------
ארה''ב/לואיזיאנה
--------------
מושל המדינה מייק פוסטר קרא לנשים להחזיק ברשותן אקדחים ולהגן על עצמן בעת צורך.דבאי המושל באו בעקבות הופעת רוצח-סידרתי,שטרם נילכד. בשבועות האחארונים נרצחו במדינה שלוש נשים, ''ישס לכן זכות להתגונן,השיגו אקדח ורשיון ולימדו להבשתמש בנשק'' אמר המושל
---------------------------------
ארה''ב/אטלנטה
-------------
שלט פירסומת ענק ,במשקל 16 טון,התמוטט תוך כדי התקנתו , מחץ למוות שלושה פועלים ופצע פועל רביעי.השלט גרם נזק למבנים בהם פגע.
---------------
בריטניה/ספרד
--------------
צוות מודיעין בריטי פועל בספרד במטרה לגלות ''קשרי עבודה'' בין הצבא הרםפובליקני אירי / אי.אר. איי ובפרט קבוצה מכנה עצמה ''ממשיכי האר אי איי'' לבין המחתרת הבסקית אטא. המחתרת הבסקית,שהחלה לפעול בשנת 1968 אחראית למותם של 800 בני אדם.עוד נמסר שקציני מודיעין בריטיים מסייעים בחקירצת שלושה מומחי פצצות של האי אר איי,שנתפסו בקולוביה שם סייעו למחתרת הקומוניסטית.
---------------------------
צרפת/קורסיקה
------------
30 בדלנים קורסיקאים רעולי פנים השתתפו במסיבת עיתונאים שנערכה באתר הררי סודי.העיתונאים הובאו מקום בכלי רכב של הבדלנים שחלונותיהם כוסו בד שחור.
הבדלנים,חברי המחתרת האנטי צרפתית,גינו את ביקורם באי הים תיכוני של ראש הממשלה ז'ופין ושר הפנים סארקוזי .
ז'ופין אמר בבירת האי,אג'קיו,שצרפת ''מחוייבת להעניק לאי יותר סמכויות שלטון עצמי'' הבדלנים תובעים להקים מדינה קורסיקאית עצמאית.
-------------------------
זמביה
-----
מוזס צי'סמבו בן שישים,המוגדר ''מכשף ורופא אליל'' הועמד לדין בלוסקא, אחרי שברשותו נמצא לב אדם. צי'סומבו הודגה בהחזת הלב ואברים פנימיים אחרים אך טען שהשיג את האברים ''בעיסקת ברטר'' עם מכשפים אחרים
עוד נמצאו בהרשות המכשף כלי פולחן שלטענת המשטרה שימשו לרצח קרבנות ''וגירוש שדים תוך דקירות עים סכין עץ מיוחד'' פעילות כישוף אסורה לפי החוק הזמביאני
------------
_new_ הוספת תגובה



*דגל שחור*(5) יום שבת
יורם המזרחי (שבת, 03/08/2002 שעה 15:07)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוון
-----
פשיטה נועזת על מחסן נשק ותחמושת באי קוס-מעשה ידי מחתרת נ- 17 ? הנשק כולל רובי סער נגנב אחרי שאלמונים חפרו מנהרה חעברו דרך קירות המתקן.המשטרה אומרת שאפשרות אחרת,לזהות הגנבים היא -כנופיות פשע מאורגן.
בשבועות האחרונים הצליחה המשטרה לעצור אחדים מראשי הארגון הקומוניסטי שמאז 1970 הרג 35 אישי ציבור,כוול דיפלומטים זרים וביצע עשרות פיגועים
--------------
צכי'ה
------
משטרת פראג עצרה חמשה אזרחים החשודים בניסון למכור 25 ק''ג של חומר הנפץ סמאטקס,שהיה חביב על אירגוני טרור ובכלל זה שימש את הטרוריסטים הלובים,שפוצצו מעל סקוטלנד את מטוס הג'מבו של פאן-אם
--------------
רוסיה/סיביר
------------
וויקטור טיחוב נדון לחמש שנות מאסר בעוון תכנון רצח אנשי עסקים ויריבים פוליטיים.כעת בודקים חשד שלפרשה קשור גם הספורטי אלכסנדר טיחוב,אלוף האולימפחאדה בקרב חמש
-------------
לבנון/עין-חילווה
----------------
מטעני חבלה הושלכו לעבר ביתו של נציג הפת''ח/עארפת במחנה הפליטים עין-אל-חילווה שסגזרת צידון.לא היו נפגעים.בשבועות האחרונים גברה פעילות טרוריסטים מהפלגים היותר קיצוניים.בין השאר נרצחו 3אנשי מודיעין צבאי.הרוצח הוסגר לידיהם אחרי מצור שהטיל צבא-לבנון.
-------------
לבנון/מארג' עיון
----------------
אנשי החיזבאללה הזהירו את מפקדת כח האו''ם יונפי''ל לבל ינסו לעקב את אנשיהם הפועלים בגזרת מזרי הר-דב.
האו''ם התלונן בשבוע שעבר על ''התנכלויות גורמים חמושים'' עכשהכוונה היא לחיזבאללה בכפרים שובא ושבעה
---------------
מלאזיה/יפן
----------
ממשלות מלאזיה ויפן חתמו הסכם שיתוף פעולה מודיעיני וטקטי נגד עולות טרור
-----------------
אינדונזיה
---------
רבבות מוסלמים אדוקים ובהם אחדים מראשי תנועות איסלמיות קיצוניות,הפגינו בג'קרטה בתביעה להחיל במדינה המוסלמית הגדולה ביותר (100 מליון+ מוסלמים)
את חוקי השרע'יה.
---------------
מקסיכו
------
הממשלה הודיעה על ביטול תכנית הקמת נמל תעופה חדש על אדמות חקלאיות,לא רחוק מהבירה.בשבוע שעבר נחטפו בידי איכרים,המתנגדים לתכנית,מספר פקידים ואנשי עסקים וגרמו נזק לרכוש.בני הערובה שוחחרו אחרי שהממשלה הבטיחה לאיכרים ''עיון מחודש בתכניות השדה''
----------------
קולומביה
---------
מסוק צבאי שהיה במשימת סיור, מעל לריזור המוחזק בידי המורדים הקומוניסטים.הצבא אומר שחמשת אנשי הצוות נהרגו.הטרוריסטים טוענים שהמסוק הופל אחרי שנפג מירי מקלעים וטיל ר פ ג.עוד נודע על קרב בין הצבא למחתרת בו נהרגו שני חיילים וככל הנראה עשרה מלוחמי הארגון התובע ,מזה 35 שנים,להקים במדינה ממשל קומוניסטי.
----------------
וונזואלה
----------
עם גבור אי השקט במדינה הותקפו מהמארב שוטרים אנשי יחידה לפיזור הפגנות.חמשה שוטרים נפצעו באופן בינוני עד קשה ועוד שבעה נפצעו באופן קל.
----------
אורגוואי
-----------
משטרת אורגוואי והצבא נערכו לטפל בהפגנות וקריאות להפלת הממשלה.במדינה שורר אי שקט הקשור למשבר כלכלי המחריף מדי יום
-------------------
האיטי
------
הנשיא אריסטיד קרא למשטרה ולצבא לעשות כל שלאל ידם כדי להשליט חוק וסדר בעיירה גונייאר.מתנגדי הממשל חפרו מנהרה ופרצו לכלא משם חילצו אחדים מאנשיהם ועוד כ 250 אסירים,כולל עבריינים המוגדרים ''רוצחים ואנסים'' בעיר וסביבתה שורר תוהו ווהו אחרי שהשוטרים המקומיים נמלטו לבירה פורט או פרינס
---------------
ניג'ר
-----
מורדים בניג'ר השתלטו על שדה תעופה באיזור דיפאר,הנמצא כ 1500 ק''מ מהבירה מניאמני.המורדים הם חיילים האומרים שמזה חודשים לא קבלו משכורות.המורדים העבירו בני ערובה,כולל מפקדיהם, לעומק מדבר הסאהרה.הממשלה,החוששת מהתרחבות המרד,פנתה לצרפת בבקשה לקבל,במידת הצורך,סיוע טקטי כולל אנשי קומנדו וטייסת מפציצי-קרב.
--------------------
קונגו
--------
הממשלה דיווחה על התקלויות נרחבות עם מןרדים אנשי אירגון ''אסיפת העם למען קונגו הדמוקרטית'' (ר ס ד)
----------------
זימבאבווה
----------
מנהיג האופוזציה,מורגן טסנמגירי הועמד לדין באשמת ''קשר לרצוח את הנשיא רוברט מוגאבא''
---------------
בורונדי
--------
הצבא טוען שבסדרת התקלויות עם מורדים נהרגו 102 מהמורדים וכן 2 חיילים.ההתקלויות ארעו באיזור ההררי הסמוך לבירה מוג'ימבורא.המורדים שדייכים לארגון המורכב מבני אומות ההוטו.
---------------
סוואזילנד
----------
הממשלה רכשה עבור המלך מאסאווקי השלישי, מטוס מפואר
בערך 250 מליון דולר. סכום הגבההה פי חמש מהגרעון המצטבר של אוצר המדינה.הרכישה הביאה להפגנות ולתביעות לפיטורי ראש הממשלה סאביסטו דאלמי.
-----------------
ארה''ב/ניו מקסיכו
---------------
גיאולוגים הזהירו שהאיזור שנבחר להקמת מצבור תת קרקעי של פסולת גרעינית עלול להפגע מהתפרצות הר געש הנמצא קרוב להר יוקא.האזהרה כוללת הערכה שהתפרצות הר געש עשויה להרוס את מתקן איחסון האשפה.
--------------------
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי