פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האם תיתכן התקפת פתע ערבית דווקא עכשיו?
אלברט שבות (יום חמישי, 24/03/2011 שעה 6:00)


האם תיתכן התקפת פתע ערבית דווקא עכשיו?

אלברט שבות



בהודעה תמימה של סוכנות הידיעות הסורית ''סנא'' נאמר שנשיא סוריה וראש המודיעין המצרי נפגשו בשבוע שעבר בדמשק ושוחחו על שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות. נשאלת השאלה: האם תיתכן התקפה ערבית דווקא עכשיו?

כן, אני מוצא הגיון בהתקפה ערבית - דווקא עכשיו כנגד ישראל. אין ספק שבמגירות שרי הביטחון הערבים ישנן תוכניות מוכנות ומזומנות אך רדומות, של שיתוף פעולה בינערבי צבאי למקרה של החלטה למתקפת פתע נגד ישראל. התשובה לשאלה מדוע דווקא עכשיו יפתחו את המגירות - היא פשוטה: כי מעולם לא ראו השליטים הערבים את ישראל כאוייבת פוטנציאלית המאיימת על ביטחונם או על יציבותם. בעיית היציבות תמיד היתה פנימית ואחת השיטות להתמודד איתה היא להרדים את העם עם האויב הציוני ולהפנות באופן יצירתי בזאת את שימת ליבו... רוב הערבים אינם מסמפטים את הפלשתינאים ואף שונאים אותם – זו קביעה שכל מזרחן מכיר, אז שיספרו לסבתא שלי שמבקשים לשחרר את פלסטין ולהסתכן במלחמה יקרה עבורם...

לאסד אולי יש עניין אישי עם ישראל והוא החזרת רמת הגולן, אבל לדעתי צוואת אסד האב לבנו הסתכמה בזאת: השאר את ישראל על אש קטנה כל עוד ואין לך צורך פנימי להבעיר את האזור. צורך פנימי עכשיו יש ויש לאסד! האינתיפאדה התחילה לאיים עליו ואסד מסתכל על שכניו ומתייחס לאיום הזה בכל הרצינות. השלטון יכול להישמט מידו תוך ימים; זה מה שלמד מהשכנים ועליו לתת מענה מיידי לבעיה; מענה יצירתי ומה טוב מלפתוח דווקא עכשיו את המגירה וליזום מבצע מצומצם ואפילו שיודע במאה האחוזים שיצא ממנו וידו על התחתונה - אבל עם השלטון ביד...

ולמה שמצרים תושיט לו יד דווקא עכשיו? כי ימי החסד של הצבא המצרי הולכים ואוזלים, ויש להקים ממשלה אזרחית אם לא מחר אז מחרתיים; יש לערוך בחירות ובבחירות האלה כוחם של האחים המוסלמים הוא הגדול ביותר במדינה כי הם הקבוצה המאורגנת היחידה במצרים. אבל מפקדי הצבא המצרי הם אותם המפקדים של מובארק וכמוהו הם סולדים מהאחים המוסלמים ורואים בהם סיכון לאומי עבור מצרים. אז מה עושים?! יש לתת מענה מיידי לבעיה וימי החסד כפי שאמרתי הולכים ואוזלים.

תשובה יצירתית: פותחים את המגירה... עם סוריה ועם עוד מספר שכנים שיש להם צורך מיידי לתשובה יצירתית לאיום הפנימי המיידי שלא נותן להם לנשום, כמו ירדן למשל... ואפילו קדאפי בימים הראשונים של ההפכה המצרית כאשר עוד כל העולם הימר על מובארק ונתן לו קרדיט וכוח, הוא קדאפי ניבא את הבאות והרגיש באיום שאוטוטו מגיע אליו... לא יודע אם שמתם לב לתגובה שלו ששודרה בין יתר התגובות בערוץ 2 הישראלי. כאשר נאם באוהל שלו: ישראל היא, היא האשמה בכל מה שקורה במצרים ועל הפלשתינאים לעשות מעשה ולצאת נגד הציונים כאשר מגובים בכל כוחות הצבא הערביים והצבא הלובי בראשם... מישהו זוכר את התגובה הזו?

מישהו זוכר את תגובת מובארק עצמו כאשר הגיעו מים עד נפש... גם הוא נתן הוראה מיידית לטלויזיה שלו להפנות את תשומת הלב לישראל שהיא האחראית לכל הבלגן... ואם היה בידו היה מכריז מלחמת חורמה על ירושלים באופן מיידי, אבל לא היה לו זמן.

שורה אחרונה: בשאר אל אסד ומצרים ועוד הרבה שליטים ערביים נמצאים עכשיו בעמדה מסוכנת שרק ישראל יכולה להוציא אותם ממנה. לדעתי, ישראל תטעה אם תתעלם מהזווית הזאת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אלברט שבות מאיר עיניים!
רפי אשכנזי (יום חמישי, 24/03/2011 שעה 19:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלברט שבות מאיר עיניים במאמרו החכם.
כנראה שצריך לשבת קצת רחוק מכאן על מנת לראות יותר טוב את התמונה בכללותה.
עוד דבר, לאלברט יש בונוס קטן, הוא מכיר את הסורים מקרוב...
אלברט שבות שעטו מפיק רק טוב, ראוי לכל שבח על דבריו.
אני מודה לאלברט על המאמר המחכים.
_new_ הוספת תגובה



וואללה, שרק יתן לנו סיבה להשמיד אותו, האסד הזה
חוק שימור האלרגיה (יום שישי, 25/03/2011 שעה 16:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בטוח שהוא חושב כל הזמן על מהי הדרך הטובה ביותר בשבילו גם לדפוק את ישראל וגם לשרוד. בינתיים המהומות הפנימיות מסכנות אותו קלות מבית, אבל אם הן יתעצמו הוא יהיה חייב להמציא תירוץ מלכד, שיאפשר לו להפעיל משטר חירום ברוטלי בסוריה, שכל ייעודה יהיה השמדת המרד הפנימי של הסונים. צריך לזכור שאסד הזה גדל על זכרון הגבורה של אביו שהשמיד בין 25 אלף ל-‏30 אלף סונים מקבוצת ה''אחים המוסלמים'' בעיר חמה בצפון סוריה ב-‏1982, כמדומני. אז העולם עמד מנגד ושתק, ופתח את פיו רק כאשר ישראל פלשה לדרום לבנון כדי להשמיד את ארגון הטרור של השלום של הפתח.
איזו אירונייה היסטורית והיסטרית!

לכן צודק הכותב שכדי להישאר בשלטון, והרי זו המטרה העליונה של אסד והחונטה הצבאית שלו, יהיה חייב אסד להמציא סיבה לחידוש משטר הדיכוי בסוריה.

אני רק מעריך שאסד חכם מספיק כדי לבנות סיפור כיסוי חיובי יותר לעצמו. הוא יחכה או יעודד את החזבאללה לפתוח בירי מאסיבי של רקטות על אזרחי ישראל, שאליהם בודאי יצטרפו גם החמאס וארגוני הלווין שמסביבו. תקיפה מאסיבית בו זמנית על אזרחי ישראל יכניס את צה''ל ללחץ ומאבק מול השעון - עד כמה מהר צה''ל יוכל לכתוש את יכולת החזבאללה והחמאס לשגר את הקרטות ארוכות הטווח. בכל מקרה מדובר על יום או יומיים לחוצים ביותר, שצפויים בו נפגעים מרובים (ככל שהטרור יפתח את התקפתו בהפתעה).

תגובת ישראל תיתן לאסד עילה סבירה בעיניו להיכנס למלחמה נגד ישראל, כאשר גם הוא משדר עלינו טילים (ממשפחת הסקאד, שהם כבר טילים כבדים והרסניים ביותר). זה יגדיל את מספר המטרות שנגדן צה''ל ייאלץ לפעול במקביל.

בכל מקרה אני משוכנע שביכולת צה''ל, ובעיקר חיה''א, להכריע מהר, חזק ואלגנטי, את כל יכולות השיגור ארוכי הטווח של אוייבינו (שהם האמצעים המסוכנים ביותר). חיה''א הסורי הוא נשר זקן וגוסס, שיושמד להערכתי ביום הראשון למלחמה, כמו גם מערכי ההגנה האוירית של הסורים. ללא הגנה אוירית, סוריה תהיה פתוחה למתקפות הרסניות של חיל האויר הישראלי, שינצל את המלחמה להשמדת התשתיות הצבאיות של סוריה וגם חלק מהתשתיות האזרחיות. ישראל תהיה חיבת לגבות מחיר עצום מסוריה, כדי להזכיר ליורשי האסד-הבן שהוא היה חסר אחריות ושהוא לא למד מאביו (שאכל אותה במלחמת יוה''כ, ומאז פחד להיכנס למלחמה נגד ישראל).

אני לא מאמין שמצרים תצטרף למלחמה אלא עם החונטה הצבאית תרצה לתפוס את השלטון ולא לקיים בחירות פכי שכולם מצפים ממנה. בהחלט כניסה למלחמה תהיה סיבה טובה למנוע את הבחירות ולהישאר על הכיסא. לכן ישראל תצטרך להשמיד את סוריה כמה שיותר עמוק וכמה שיותר חזק מיד על ההתחלה, כדי לעצור כל התקפה מצרית אפשרית. בינתיים יהיה לנו היתרון של 250 ק''מ המפרידים בין התעלה לגבול, שאותם יתקשו המצרים לעבור בגרל, או ברכב או באויר. המרווח הזה יקל עלינו להחזיק את המצרים ''קצר'' כל עוד לא השלמנו את השמדת סוריה/חזבאללה. רק לאחר מכן נוכל להתפנות להשמיד את בצבא המצרי, שמצוייד באמל''ח איכותי, שחלקו דומה לשלנו. לא תהיה לנו ברירה, אלא להמטיר על מצריים טילים נחמדים משלנו (גם טילי קרקע-קרקע וגם טילי אויר-קרקע), שיעשו את העבודה הראשונה והקשה לשבש את הכוח הלוחם שלהם, עדיין ממערב לתעלת סואץ.

אם אכן הסצנריו הזה יתקיים, והוא בהחלט יכול להתקיים, אז ראוי שישראל לא תסיים את המלחמה לפני הדקה ה-‏90, אלא תקפיד לעשות צ'ק של הדקה ה-‏91, ולוודא שכל תשתיות הצבא והכלכלה של סוריה (ושל מצרים) יושמדו עד דק. חשוב לנו הפעם לסיים את המלחמה כשהאוייב יישאר ללא רגליים ללכת, ללא ידיים ללחוץ על ההדק, וללא ראש לייצר מזימות נגדנו !!!!
ויפה שעה אחת קודם!!!!
_new_ הוספת תגובה



למדינת ישראל אין KILLING INSTINCT
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 25/03/2011 שעה 16:43)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו התנהגנו כמו צפון קוריאה השכנים היו מתנהגים אחרת .
_new_ הוספת תגובה



וואללה, שרק יתן לנו סיבה להשמיד אותו, האסד הזה
אלברט שבות (יום שישי, 25/03/2011 שעה 18:46)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משהו לא מסתדר לי עם הטבח שערך חאפז אל אסד במבצר האחים המוסלמים בעיר ''חמא''. הטבח לא נערך ב-‏82 אלא ב-‏79 כאשר אני הייתי בסוריה והייתי עד לו. הייתי אז בן 18 וזכורים לי פרטים. לפני מספר שבועות ראיתי תוכנית טלוויזיונית על האחים המוסלמים, אינני זוכר באיזה ערוץ וגם ציינו שהטבח נערך ב-‏82. עכשיו אתה מציין את זה, באתר וויקיפדיה מציינים אפילו את התאריך הרשמי של הטבח (2 בפברואר 82), אבל רבותי הטבח נערך ב-‏79 ואני אישית הייתי עד לו! ימים ארוכים הסתגרנו בבית כאשר ''אל-ווחדאת אל-חאסה'' שפעלו תחת פיקוד רפעאת אח של הנשיא היו פרוסים בחלב ותפקידיהם היה לירות למוות בכל מי שנחשד כמוסלם אדוק ו\או בכל בעל זקן - כן מה שאתם שומעים.. שכן שלי בן כ-‏16 שהיה חבר שלי, בן יחיד לאימו האלמנה ירו בו בתוך הבית שלו על יד אימו בגלל שהיה לו קצת זקן על הפנים, עדיין אני נתקף בצמרמורת כשאני נזכר בו. ובשביל לסבר את האוזן אזכיר זיכרון אישי מהמאורעות... כל העולם הסתגר כאמור בביתו ואפילו לא יצאנו למרפסת- רק שמענו יריות מפעם לפעם בחוץ...
אבל הימים עברו ולא נשאר אוכל! היינו בבית 4 נפשות, אני אימי אחותי וגיסי, ועמדנו מול החלטה פשוטה: להשאר בלי אוכל או לצאת ולהשיג משהו על אף הסכנות הכרוכות בזה... וכך אני וגיסי יצאנו לחפש אוכל, שמענו שבאזור מסויים יש איזה מאפיית פיתות שעובדת, שמנו את נפשינו בכפינו והלכנו לשם, צועדים ורועדים מפחד. הרחובות ריקים חלב היתה עיר רפאים של ממש, ורק שריקות כדורים נשמעו מידי פעם... המרחק היה כחצי שעה הליכה ברגל, כמעט היגענו ופיתאום שומעים קריאה מרחוק: קף! יעני עצור! במרחק של כעשרים מטר היתה יחידה של אל-ווחדאת כעשרה אולי, ועל ידם הצטופפו על הרצפה עשרות של בחורים מוסלמים וחיכו לתורם בשקט לביצוע המוות, אל-ווחדאת היו הרבה יותר יעילים מהנאצים ולא ירו באחד או שניים אלא חיכו שתהיה קבוצה בת כמה עשרות ואז ירו פשוט בכולם, באמצע העיר וחפרו שם ממש קבר אחים וסגרו עסק. התקרבנו אני וגיסי עם רגליים רועדות לאיש שקרא לנו מרחוק, אני זוכר אותו עדיין, הוא היה בחור גבוה וחתיך, מטון הדיבור שלו זיהיתי אותו ישר כעלאווי, אני נאלמתי וגיסי פתח את פיו ואמר כמה מילים מעורפלות: אנחנו מג'מילייה מחפשים כאן באזור את המאפייה לקנות לחם... ההוא בחן אותנו בעיניים ודרש מאיתנו תעודת זהות. היה במבטו זילזול כזה מפחיד, וכאילו צוחק מאיתנו: הולכים עוד מעט למות ועוד מחפשים לחם... איזה אירוניה. הוצאנו את התעודות ובאחת המבט שלו התהפך! אני זוכר את המילים שלו: יהוד אה'? וולא יהימכום אין לנו עסק איתכם אתם יכולים לקנות את הלחם שלכם אבל לדעתי כדאי לכם להיזהר ולנסות לחזור הביתה מהר... פשוט הוא נתן לנו הרגשה של ידידות ואף נתן לנו נסיחות שלא נסתובב ברחובות אפילו במחיר של חיפוש הלחם... לא כדאי להסתכן, והוא צדק. ולמרות הנסיחה שלו המשכנו למאפייה וקנינו לחם וחזרנו חיים ושלמים בזכות החותמת האדומה שחצתה את התעוזות זהות שלנו הסוריות לאורך שתי הזוויות, החותמת הזו אומרת: ''מוסווי'' בעברית: יהודי - היינו מבני מוסא (משה). זו הפעם הראשונה בהסטוריה שיהודי ניצל בניכר בזכות יהדותו. זהו, זיכרון משנות השבעים... ושוב זה היה ב-‏79, הטבח בחלב בחומס ובמיוחד בעיר חמא היה ב-‏79, אני ומשפחתי ברחנו מסוריה באוקטובר 80, כך שלא יכול שהתבלבלתי בתאריך...

שבת שלום,
אלברט
_new_ הוספת תגובה



וואללה, שרק יתן לנו סיבה להשמיד אותו, האסד הזה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 26/03/2011 שעה 7:00)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם ייתכן שהיו שני ארועים ?
האחד בשנת 1979 להם אתה כנער היית עד ואת היקפם אינך יודע במדוייק ?
השני בשנת 1982 שהיה טבח בהיקף הרבה יותר גדול ?
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
דוד סיון (שבת, 26/03/2011 שעה 7:41)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. תחת הערך ''Syria'' בויקיפדיה (http://en.wikipedia.org/wiki/Syria) כתוב:
In 1982 Assad responded to an insurrection in the city of Hama by sending a paramilitary force to indiscriminately kill between 10,000 and 20,000 civilians including children, women, and the elderly.

הערת שוליים מפנה אותנו למקור המידע של כותב הקטע בויקיפדיה. כאשר קוראים את המקור הזה מסתבר שהחלק האחרון של המשפט הזה נראה כציטוט מהקטע הבא:

The Syrian branch of the Muslim Brotherhood was formed in the late 1950s, spawned by the original Egyptian-based organization. For years it was relatively quiet, but this ended on June 16, 1979, when the Vanguard Combatants (At-Tali'a al-Muqatila), an Islamist cell,[9] massacred a number of military cadets near Aleppo. Most of the murdered cadets were 'Alawites, the minority religious sect from which the Assad family comes. The Baath-dominated Syrian People's Council passed an additional emergency law soon thereafter, which declared membership in the Muslim Brotherhood punishable by death.[10] After a group of 200 Islamists staged an insurrection in Hama, Syria's fifth largest city, Hafez al-Assad called on his brother Rifaat to put down the revolt. Using the paramilitary Saraya ad-Difa'a (Defense Platoons), with air force and infantry support, the Syrian government retook the city, indiscriminately killing between 10,000 and 20,000 civilians including children, women, and the elderly. Since then, the Syrian branch of the Muslim Brotherhood has renounced violence, but it remains true to its goal of transforming Syria into a religious state (http://www.meforum.org/683/syrian-reform-what-lies-b...).

לפיכך יתכן מאד שאתה צודק בטענתך שארועי הטבח בחמא היו בשנת 1979.

ב. תמיד כדאי לבדוק את מקורותיך בעיקר אם הם מבוססים על מידע שלא בהכרח נבדק על ידי מומחים (כמו במקרה של ויקיפדיה...).
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 26/03/2011 שעה 11:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקטע שהבאת כתוב כי ביום 16 ביוני 1979 רצחו חברי תא מוסלמי (At-Tali'a al-Muqatila) מספר קאדטים עלווים בעיר Aleppo .
לאחר אירעים נוספים נעשה טבח בעיר חמה .
לא כתוב במקור שהבאת תאריך הטבח .

זה מה שנקרא ''שלא בהכרח נבדק על ידי מומחים'' .

מעניין שגם בויקיפדיה האנגלית וגם הצרפתית מצויין זמן הטבח ''2 בפברואר 1982''
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
דוד סיון (שבת, 26/03/2011 שעה 11:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. המקור שציינתי הוא אחד מאלה שעליו מסתמך הקטע בויקיפדיה על סוריה (שהוא מקור משני), שלא בהכרח נבדק על ידי מומחים.

2. באותו ערך בויקיפדיה ישנם שני קטעים על שארע בשנת 1982
אחד, שבפברואר 1982 נפגעו בין 10,000 לבין 25,000.
שני, שבשנת 1982 נהרגו בין 10,000 לבין 20,000.

3. אני אכן לא שמתי לב לקטע הראשון שמזכיר את החודש

4. הקטע השני מסתמך על המקור שהצגתי כאן ולכן כתבתי: ''לפיכך יתכן מאד שאתה צודק בטענתך שארועי הטבח בחמא היו בשנת 1979''.

אם הייתי שם לב לקטע הראשון הייתי מבליט את הספק יותר.

5. עדין מאחר וברוב המקרים ויקיפדיה אינו מקור ראשוני, ובדרל כלל לא נבדק על ידי מומחים, הרי במקרה שמתחילים את החיפוש בויקיפדיה עדיף משם לגשת למקור של ויקיפדיה.
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 26/03/2011 שעה 18:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדרך הנכונה היא לחפש בעיתונים שמאותם ימים .

מאד ייתכן שהיו שני אירועים .
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
דוד סיון (שבת, 26/03/2011 שעה 18:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד סיבה לא להסתמך על ויקיפדיה.
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 26/03/2011 שעה 18:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה תגיב אם ייתברר שהמיידע בויקיפדיה נכון ?
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
דוד סיון (שבת, 26/03/2011 שעה 18:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכבר כתבתי בעבר: ''רוב המקרים ויקיפדיה אינו מקור ראשוני,... הרי במקרה שמתחילים את החיפוש בויקיפדיה עדיף משם לגשת למקור של ויקיפדיה''.

תמיד עדיף להשתמש במקור מידע ראשוני.
ויקיפדיה הוא בדרך כלל לא מקור ראשוני למידע.
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 26/03/2011 שעה 19:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך נכונים .
אבל
הייחס שונה בין עבודה רצינית לבין טוקבק .
בדרך כלל ויקיפדיה אמינה . זה נבדק בהשוואה לאנציקלופדיות אחרות .

כאשר מתעורר הצורך בהעמקה כמו במקרה שלנו אז הולכים עמוק יותר .

לי אין אינטרס לצאת צודק בדיון הנוכחי , רק העליתי אפשרויות .
מה עומד לרשותך כמקור ראשוני בנושא הטבח ?
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
גלעד היפתחי (יום שני, 04/04/2011 שעה 13:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויקיפדיה (כמו כל אנציקלופדיה) היא לעולם לא מקור ראשוני. ואין הכוונה כאן לפגוע בוויקיפדיה או בכל אנציקלופדיה. וויקיפדיה דווקא מתגלה כמקור אינפורמציה ראשוני רב ערך ליודעים את רצונם.
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
גלעד היפתחי (שבת, 26/03/2011 שעה 11:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שמדובר בשני אירועים שונים. אכן ב-‏1979 המחתרת של ה''אחים המוסלמים'' רצחה 50 קאדטים של קורס הטיס הסורי סמוך לעיר חאלב ואז הסורים נקמו ב''אחים המוסלמים'' וערכו חיסולים בחאלב בצפון, דרך חמה (חמאת) במרכז ועד חומץ שבין חמה לדמשק. זה היה מעין חזרה קטנה למה שבא ובוצע ב-‏1982 בחמה. הטבח בחמה היה גדול מאוד ומספר הנרצחים הגיע קרוב יותר ל-‏30 אלף מאשר ל-‏25 אלף.
_new_ הוספת תגובה



אלברט, קודמך כתב ביחס לתאריך ''כמדומני''
חוק שימור האלרגיה (שבת, 26/03/2011 שעה 23:19)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון שמדובר בשני אירועים שונים. התקיפה בחלב היתה נגד בי''ס לארטילריה ולא של קורס טיס.
_new_ הוספת תגובה



אלברט, זה מאוד מעניין !!!! האם היה טבח גם בחומץ ובחלב ??
גלעד היפתחי (שבת, 26/03/2011 שעה 11:34)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם אולי במקומות נוספים?

ג'מילייה זה רובע של חלב או ישוב סמוך אליה?
_new_ הוספת תגובה



אלברט, זה מאוד מעניין !!!! האם היה טבח גם בחומץ ובחלב ??
אלברט שבות (יום ראשון, 27/03/2011 שעה 3:09)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכור לי טוב הטבח שדובר עליו אז בעיר חמא... כן היה טבח בחלב ובחומס ובעוד ערים אבל שוב: זכור לי שדובר אז על הטבח העיקרי שהיה בחמא, שטבחו פשוט את כל תושבי העיר מגדול ועד קטן.

לא עקבתי אחרי שיצאתי מסוריה אחר מה שקורה שם, ובשנת 82 הייתי כבר חייל שבראש שלו רק לשרוד ולהתאקלם... כך שיתכן מאוד שהיה גם בשנת 82 טבח, אבל השאלה הנשאלת: היתכן שהטבח שהיה ב-‏79 פשוט נעלם מעיני העולם ולא יצא מגבולות סוריה? נא לזכור שאז לא היה אינטרנט ועיתונאים פשוט לא הורשו להכנס לסוריה ולדווח, סוריה של 79 תחת השילטון הטוטאליסטי של חאפז אסד - פשוט היתה אזור סגור, העולם לא ידע מה קורה שם.

אגב, ג'מילייה היא הרובע בו רוב היהודים היו גרים.
_new_ הוספת תגובה



אלברט, זה מאוד מעניין !!!! האם היה טבח גם בחומץ ובחלב ??
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 27/03/2011 שעה 6:10)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע בביטחון את העובדות .
אבל אתמול בערב דיבר אליעזר יערי בערוץ 2 על הטבח של 1982 . הוא כתב ופרשן בכיר לעניני המזרח התיכון . האם הוא סומך על ויקיפדיה או שהוא יודע את העובדות ?
_new_ הוספת תגובה



אלברט, זה מאוד מעניין !!!! האם היה טבח גם בחומץ ובחלב ??
גלעד היפתחי (יום שני, 04/04/2011 שעה 14:16)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעקרון אסד תמיד טבח את מתנגדיו. אלפים מהם פשוט נמקו או נרצחו בבתי הכלא הסוריים.

בין לבין הוא ביצע טבח בקהילות מתנגדיו. היה טבח גדול ב-‏1979 בחאלב וסביבותיה בעקבות רציחת צוערי התותחנים סמוך לחאלב. והיה הטבח היותר גדול ומפורסם בפברואר 1982 בחמאת (חמה) שם קטל אסד קרוב ל-‏30 אלף (כמעט 10% מתושבי העיר!) סונים המשתייכים ל''אחים המוסלמים'', לאחר שאלה ביצעו כמה מבצעי חיסול בכירים וחבלה במשרדי הבעת'.
_new_ הוספת תגובה



מעניין לדעת...
אלברט שבות (יום שני, 04/04/2011 שעה 22:40)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע למשל הטבח בדיר יאסין מפורסם אך הטבח בחמא לא.
_new_ הוספת תגובה



מעניין לדעת...
גלעד היפתחי (יום רביעי, 06/04/2011 שעה 0:35)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע דיר יאסין מפורסם יותר?
כי בדיר יאסין לא היה שום טבח.... זה יתרונה של הדמגוגיה שהיא יכולה להפוך בדיה למציאות (דיר יאסין, נכבה, עם פלסטיני בן 10 אלף שנים וכו'), ולפוגג מציאות ולהפכה לנשכחת (חמה, טבח חברון ובעוד כמה מקומות בארץ, סירוב להכיר בזכות קיומה של ישראל).
_new_ הוספת תגובה



מעניין לדעת...
גלעד היפתחי (יום רביעי, 06/04/2011 שעה 0:36)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע דיר יאסין מפורסם יותר?
כי בדיר יאסין לא היה שום טבח.... זה יתרונה של הדמגוגיה שהיא יכולה להפוך בדיה למציאות (דיר יאסין, נכבה, עם פלסטיני בן 10 אלף שנים וכו'), ולפוגג מציאות ולהפכה לנשכחת (חמה, טבח חברון ובעוד כמה מקומות בארץ, סירוב להכיר בזכות קיומה של ישראל).
_new_ הוספת תגובה



מעניין לדעת...
אלברט שבות (יום רביעי, 08/06/2016 שעה 21:40)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה אתה גלעד היפתחי? אתה חסר כאן בפורום.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי