פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
התראות וילנאי נוכח מדיניות חלמאית של כל ממשלות ישראל
אברהם בן-עזרא (שבת, 04/06/2011 שעה 21:00)


התראות וילנאי נוכח מדיניות חלמאית של כל ממשלות ישראל

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



התסריט השחור של מתן וילנאי בדבר צפי של אלפי טילים משוגרים אל לב מדינת ישראל - היה נמנע, לו ממשלות מדינת ישראל היו נוקטות במדיניות אחרת, תוך הבנת אותם מטורפים גם בשעה שאינה שעת סכנה בה השיגעון מתממש, אלא דווקא הבנתם בתקופת רגיעה, כשהכול סבבה. זהו תפקידו ואף חובתו של מדינאי הנבחר כדי לקבל אחריות ולא כדי לנהל את המדינה עד להגעה למצב קריטי, אותו מתאר וילנאי תוך הנפת אצבע מאשימה לעבר המטורפים.

• • •

במפגש עם תעשיינים שהתקיים, בתאריך 1 ליוני 2011, אמר השר מתן וילנאי, כי צפוי שבשעת מלחמה ישוגרו למרכזי אוכלוסיה בערי ישראל ואל מקומות תורפה אחרים, אלף טילים ליום במשך 30 יום ברציפות.

לא מדובר בהפחדת שווא אלא במציאות, טען השר, אלוף בצה''ל ולוחם לשעבר, כי שכנינו הם מטורפים.

התסריט השחור הזה היה נמנע, לו ממשלות מדינת ישראל היו נוקטות במדיניות אחרת, מושכלת, שקולה ואחראית, תוך הבנת אותם מטורפים - גם בשעה שאינה שעת סכנה בה השיגעון מתממש, אלא דווקא הבנתם בתקופת רגיעה, כאשר הכול סבבה.

זהו תפקידו ואף חובתו של מדינאי, הנבחר כדי לקבל אחריות ולא כדי לנהל את המדינה עם חזון לטווח קצרצר עד הבחירות, והישענות על תירוץ מפוקפק של שיגעון השכנים.

על שרי ממשלת ישראל הייתה חלה חובה להימנע מהיציאה מלבנון, אם היה ברור או שהיה ראוי שיהיה ברור, כי החלל הריק שנוצר על ידי הנסיגה – יתמלא בטילים ויושלט על ידי כנופיות טרור של החיזבאללה.

על שרי ממשלת ישראל הייתה מוטלת חובה להימנע מנטישת גוש קטיף, ללא הבטחה ברורה, שמשמעותה שליטה צבאית במרחב עזה, שתבטיח כי החלל הריק שנוצר לאחר ובעקבות ההתנתקות – לא יהווה מרחב-טרור הנשלט על ידי כנופיות הטרור של החמאס.

לולא ההתנתקות מדרום לבנון ומגוש קטיף, לא היה מתאפשר האיום כפי שהוא כיום – ולגבי היחסים בין כנופיות הטרור לבין מדינת ישראל לא היה מתחולל שום שינוי, שכן היה צריך להבין מראש כי לא ייכון שלום בעקבות ההתנתקות, וגם אם ייכון שלום יהא זה שלום זמני עד להזדמנות להפר אותו – יהא זה שלום כדי לצבור אמצעי מלחמה וטרור שיכוונו נגד מדינת ישראל.

זאת ועוד, היה על כל שר ממונה או נבחר בממשלה לנבא כי גם יחסי ארה''ב-ישראל לא היו מתערערים כהוא זה, בין אם תתבצע ההתנתקות ובין אם לא, וההוכחה לכך היא נאומו האחרון של ברק אובמה בלובי היהודי בארה''ב, כהכנה לנאומו של בנימין נתניהו בפני חברי הקונגרס, כאשר בשני הנאומים דובר על גבולות שאינם גבולות 67 אלא הם גבולות בהתאם למציאות.

ועוד היה צריך אז וצריך עכשיו להבין, כי המסקנה ממדיניות זו היא – ברורה, ומשמעותה המעשית – קידום ההתנחלויות, חיזוקן, תמיכה בהן בכל אתר ואתר עם או בלי רישיון בניה, כפי שנעשה הלכה למעשה בנגב וביתר יישובי ארץ ישראל.

וזאת, בצד חשיבה צבאית לגבי אפקט ההפתעה – שיהיה עם יתרון לצה''ל ולא לאויביו, ועל שיטות לבטל את מערכות הטילים אצל אויבי מדינת ישראל, לא לאחר ירי הטילים כפי שמבטיח השר, אלא לפני ירי כזה.

כל אחד מחברי הכנסת במדינת ישראל, צריך לשים עצמו כראש ממשלה ו/או כשר ביטחון, ולתת לעצמו תשובה כיצד יטפל בבעיה ביטחונית זו, כדי למנוע התגשמותו של תסריט וילנאי, לטובת עצמו, תפקידו, חובתו, בני משפחתו ושאר אזרחי ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  הגיע הזמן למהפיכה בליכוד  (חזי, הרצליה)
  צודק אבל  (עמיש)
  תשובה גלויה ומפורשת לעמיש וכמה אחרים .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (17 תגובות בפתיל)
  מדיניות בת-היענה של ממשלת ישראל...  (ההפקרות בבתי-המשפט)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי