פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נאה דורש, אך לא מקיים
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום ראשון, 05/06/2011 שעה 10:00)


נאה דורש, אך לא מקיים

ע. צופיה



מאיר דגן, ראש ה''מוסד'' הפורש היה אדם שמעשיו הצבאיים היו ראויים להערצה והתנהלותו הציבורית היתה ראויה לחיקוי.
אך, עתה, לאחר שסיים את תפקידו כראש ה''מוסד'', יצא מר דגן בשורת אמירות ו''משפטי מחץ'' שמעמידות בספק את ''האגדה'' על אישיותו.

ראשית הוא טען במספר נאומים כי הפצצת יעדים גרעיניים באיראן היא הרפתקה צבאית שלא תועיל להפסקת הפיתוח הגרעיני האירני ומנגד תחולל מלחמה אזורית שתוצאותיה מבחינת ישראל מוטלות בספק. בקיצור: יש להימנע מכך ככל האפשר.

אמירותיו החוזרות ונשנות בנושא עוררו תמיהה רבה. ראשית, אין זה חכם לעסוק בנושא זה בפומבי. שנית, האם כראש המוסד עד לפני כחודשיים הוא יודע דברים שמחייבים אותו להגיד זאת כאזהרה לציבור? אם כן, האין עליו להרחיב בכך?
שלישית, האם פירוש דבריו הוא כי ממש בזמן הקרוב ישראל תכננה התקפה באיראן והוא בא למנוע זאת? ואם כן, מי שם אותו להפריע למהלכי ממשלה חוקית שתפקידה להגן על המדינה. האם הוא שקול כנגדה?

דגן מסכים כי אם אין ברירה אחרת, יש לבצע תקיפה אווירית של מתקני הגרעין האיראניים. אך, לדבריו, רק באמצע העשור עשויה איראן להגיע למצב הקריטי הזה. לכן משתמע מאזהרתו שיש מישהו בממשלת ישראל שממהר לתקוף והוא דגן עומד בפרץ.

בשיחה סגורה שהתקיימה לפני ימים ספורים בין מאיר דגן לבכירי התקשורת הוא נשאל לסיבה להצהרות הנ''ל. דגן הסביר עזבתי וכעת אין מי שיעצור את ביבי וברק והוסיף דיסקין, אשכנזי ואני יכולנו לבלום כל הרפתקה אפשרית עכשיו אני חוש שאין מי שיעצור את ביבי וברק (מאיר דגן...).

מעבר לזה שדגן אינו מפרט ומנמק את אמירותיו כלפי מנהיגי המדינה והאנשים שהוא שרת אותם בנאמנות ובלויאליות שנים לא מעטות, הוא גם הוסיף לעצמו את תמיכתם של הרמטכ''ל לשעבר וראש השב''כ לשעבר. כאילו שיש פה שתי קבוצות. ראשי המחנה הביטחוני והפוליטיקאים ביבי וברק. צד אחד (של דגן) מגלה אחריות ציבורית והצד השני מעוניין רק בהישרדותו הפוליטית.

בנימין נתניהו הוא אדם שהציבור בישראל בחר פעמיים לראשות הממשלה. אהוד ברק הוא החייל המעוטר ביותר בצה''ל, מילא את כל התפקידים עד לרמטכלות, נבחר וכיהן כראש ממשלה, לפני 4 שנים נבחר למנהיג מפלגת העבודה ומכהן מאז כשר הביטחון. אלו אנשים שעמדו יותר מפעם אחת במבחן הציבור.

כמה פעמים עמד מאיר דגן במבחן הציבור?

מדוע עד עתה, במשך 8 שנות כהונתו כראש המוסד לא שמענו מפיו אפילו'' ציוץ'' בנושא?
האם לא היה נכון מצידו להתפטר במקום לשרת תחת שני הרפתקנים ציניים?

הנסיון שלנו מלמד על הרבה ''לשעברים'' שרצו תמיד להוכיח לנו את חכמתם בדיעבד ורק למדונו על טיפשותם בהווה. כך, כנראה מצטרף גם מאיר דגן לשורה לא מפוארת זו.

חבל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ח ח ח  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (38 תגובות בפתיל)
  כרגיל הבלים ושטויות  (עמיש)
  מסכנים אמצעי התקשורת...  (ההפקרות בבתי-המשפט)
  שירות חשוב לאזרחי המדינה  (אריק פורסטר) (3 תגובות בפתיל)
  גם ראש אמ''ן מגנה  (ע.צופיה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי