פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6562

נתניהו: ''נפעל לייבוא חלב ומוצריו מחו''ל''
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שני, 20/06/2011 שעה 21:00)


נתניהו: ''נפעל לייבוא חלב ומוצריו מחו''ל''

ע. צופיה



בעקבות ''מחאת הקוטג''' הנחה ראש הממשלה את השרים הנוגעים בדבר (אוצר,תמ''ת וחקלאות) להכין תכנית עבודה להתרת יבוא חלב ומוצריו במטרה לאלץ את יצרניות מוצרי החלב המקומיות להוזיל את מחיר המוצרים המקומיים (נתניהו...).
הוא טען שבכל ענף שנפתח ליבוא ירדו המחירים מתחת לעלית המדד, לעומת זאת בכל הענפים שאין יבוא מתחרה רציני, מחירי המוצרים עלו מעבר למדד.

ראש הממשלה שכח לציין כי כל התעשיות שנפתחו ליבוא מתחרה לא קיימות יותר בארץ (טקסטיל לסוגיו, כמשל). אם גורל תעשיית מוצרי החלב עתיד להיות כגורל ענף הטקסטיל, אולי כדאי לשקול שנית את המחאה. לפי ניסיון העבר מדובר בשלילת התעסוקה לרבבות עוסקים, לפחות.
לבעלי תנובה, שטראוס וטרה אין לנו מה לדאוג, הם יהיו היבואנים הגדולים של מוצרי החלב מחו''ל, במידה ויותר יבואם.

אין מה להתרגש כל כך מעליות המחירים. המצב הכלכלי בארץ, כיום, כל כך טוב שהעליות לא ''מדגדגות'' את רוב הציבור והמחאה היא סוג של ''התייפייפות-נפש''. התשובה הנכונה והטובה לעליות מחירים היא צרכנות נבונה. בדיקת מחיר המוצר, השוואות מחירים בין יצרנים שונים ומשווקים שונים וקניה רק במקום המשתלם ביותר.

''התרת דמם'' התעסוקתי של מאות האלפים שמתפרנסים משוק החלב ומוצריו בכללותו אינה פתרון לעליות המחירים. וכמובן, איך אפשר בלי מבקרנו הרייטינגיסט, השופט בדימוס לינדנשטראוס. הוא כבר מינה צוות שבודק את כל המערכת, בעיקר את השרים - על פחות משר אין רייטינג מעניין (ראש הממשלה...).








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.