פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6573

''הגדולים מהחיים''
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שישי, 24/06/2011 שעה 16:00)


''הגדולים מהחיים''

ע. צופיה



בדומה לשכנינו הפלשתינאים שיש להם ימים מיוחדים, כגון ''נכבה'' ו'' נכסה'', גם לנו יש ימים כאלה.
השבוע חל יום השנה החמישי לנפילת גלעד שליט בשבי ואין יום טוב מזה לעוד חגיגה תקשורתית.

לאחר שמוצו רוב הטריקים של צעדות, שביתות רעב, מסיבות סיום של בתי הספר, ישיבה על המדרכה וכולי. הנה תקשורתנו הקופצנית המציאה טריק חדש:
ישיבה בצינוק.
מאחר וההנחה הרווחת היא כי גלעד שליט יושב בצינוק במעמקי האדמה אי-שם ברצועת עזה, הרי ישיבה דומה בצינוק במעמקי האדמה אי-שם בגוש-דן תהווה הזדהות נאותה שתרעיד ותזעזע את אמות הסיפים של ארגון החמאס ותרכך את לב האבן של ראש ממשלת ישראל.
כבר שבוע ימים אנו שומעים ורואים ''פרומואים'' על הצפוי לאמיצי הלב שבינינו.

אתמול הוקדשו דקות ארוכות לצילומים מ''אולפני הרצלייה'' שהכשירו חדר לשמש כצינוק. קירות של בלוקים עירומים, טיח מתקלף, שאריות צבע על הקירות, חול אוטנטי מפוזר על הרצפה, כתמים שאמורים לדמות ל''יציאות'' של אדם וחיה.
בקיצור: ''מצמרר''.

והיום יכולנו לקרוא בעיתון על 24 הנועזים שנבחרו לשבת שעה בצינוק הנוראי להזדהות מצמררת וקשה מנשוא עם שבויינו גלעד שליט.
ראשונה מכולם גדולת העיתונאיות כיום, ס. ק., אשר אני ברוב איוולתי מבזבז מספר שקלים מדי יום בכדי לרכוש את העיתון שהיא כותבת בו, אך ברוב חוכמתי אני מציל דקתיים מחיי הקצרים ומדלג על קריאת שטויותיה היומיות והשבועיות.
אחריה (לא לפי סדר הכניסה לצינוק) מגיע האחד והיחיד שאנו זוכרים אותו כסייח צעיר המתרוצץ ללא לאות על כרי הדשא של מגרשי כדורגל, הלא הוא א. ב. הידוע. אין ספק לסייח כמותו הישיבה בצינוק היא הקרבה עצומה.

מיד אחריו שלישית הביטחוניסטים שלנו: איילון, יתום וגילון. אילו הייתי שומע אותם אומרים מדי פעם, בקול רם ובלשון ברורה כי יש לשחרר אלף, אלפיים, שלושת אלפים או כל מספר שהחמאס ינקוב בכדי להחזיר את גלעד שליט, הייתי מוריד בפניהם את הכובע שאין לי. אך מאחר ואיני שומע זאת הרי מאוד פתטי בעיני הוא ליקוקה של כל נעל מצויה בשביל לקבל פיסת חשיפה.

יש כמובן את הסלבים למיניהם שאינם מחמיצים כל במה. אני בטוח שהופעלו פה מרפקים חזקים והרבה ''ויטמין P'' בכדי להיכלל ברשימה המפוארת.
נועל את הרשימה הסופר הדגול, ללא ציניות ולגלוג, מאיר שלו. הבעיה עם שלו היא שהוא מעסיק גרוע מאוד, הוא הרי העסיק את ראש הממשלה אהוד אולמרט ויתכן שהוא גם מעסיק את ראש הממשלה הנוכחי. לכן ניתן לקבוע לגביו ולגבי שורה ארוכה אחרת של סופרים שכגודל יכולתם הספרותית כן זעירה הבנתם הפוליטית. טוב היו עושים למען הדורות הבאים אם היו מתרכזים בנושא שהם מצטיינים בו ולא חושפים את איוולתם בנושאים אחרים.

כמובן שנוכל לצפות בכל רגע ורגע של ''הגדולים מהחיים'' בעת שהותם בצינוק (שידור חי) בדף הפייסבוק המתאים.

ולבסוף מילה אישית לנעם שליט. בני הקטן הוא בערך בגיל בנך גלעד, בדומה לו הוא בילה 3 שנות שלמות בתוך רצועת עזה. זו הייתה תקופה לא קלה.
אילו היה קורה לי האסון שקרה לך הייתי נוהג בדיוק כמוך.
אני מציע לך, אחרי חמש שנים, לחשוב, אולי, הדרך שהלכת בה הייתה שגויה ואולי הגיע הזמן ש''תעיף'' את כל חבורת הטיפשים והיחצנים שמקיפה אותך ו''בונה'' את עצמה על גבך ותחפש דרך אחרת לשחרר את בנך.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.