פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בשולי החדשות: דיור מול שטחים וקצב
יוסף אליעז (יום שני, 18/07/2011 שעה 21:00)


בשולי החדשות: דיור מול שטחים וקצב

יוסף אליעז



מה בין ההתנחלויות לחוסר הדיור?

בן כספית הוא עיתונאי חשוב ורהוט, ומותר כמובן שתהא לו דעה משלו, כמו לכל אדם מהישוב. חבל שאירעה לו התופעה שעתונאים כה רבים סובלים ממנה: דעותיו האישיות מוצאות דרכן לכתבותיו 'העובדתיות' (בשונה מפובליציסטיקה) ואובד לו מימד מרכזי בעתונאות טובה: האובייקטיביות, היכולת להשקיף על המתרחש ולהביא לקהל הקוראים מידע אובייקטיבי.

מותר לו לאזרח להתנגד להתנחלויות, ממש כמו שמותר לו להתנגד לאלפי תופעות אחרות בחיינו, אך אין שחר לניסיון לקשור כל בעיה המתעוררת חדשות לבקרים להתנחלויות. קישור כזה הוא חסר שחר.

במאמרו ''ארץ בחירה...'', בעמוד הראשון של 'מעריב' מיום 18.7.2011 הוא טוען שהממשלות בישראל השקיעו הון עתק בפיתוח השטחים, יצרו במכוון משבר דיור במרכז ישראל ובפריפריה ''במטרה ליצר מצב בו ישראלים יאלצו לגור בשטחים וימצאו עצמם מתנחלים בכח''. אני מניח שגולדה ורבין, דיין ושרי השיכון לדורותיהם מתהפכים בקברם, ושמעון פרס, יבל''א, מתנועע בעצבנות על הכס.

אפשר לחלוק על ניתוח זה. ממשלות ישראל הוציאו הון עתק על אלפי פרויקטים חסרי-שחר אחרים, הון שניתן היה למצוא לו שימוש מועיל יותר, כמו בניה לזוגות צעירים, אך דווקא ההתנחלויות הן שהביאו למשבר הדיור הנוכחי?

אפשר למנות אינסוף שגיאות במדינה, ולהלן אוסף מקרי (מקרי?) מהן: ייבוש החולה בתועפות הון ללא בדיקה מספקת של התוצאות וגרימת נזק אקולוגי חמור; מתן יד חופשית לטייקונים לעשות כראות עיניהם ברכוש הציבורי, לרבות הזיכיון לחברת ים-המלח שהופכת אותה לבעלים של חלק עצום במדינה, עד שזו הופכת סדרי בראשית ומיבשת ים-קדום, יבוש שתוצאתו ניכרת באזור המלונות ובבולענים בשטח שבין מדבר יהודה לים המלח, כולל בפנינת עין-גדי; הקמת מפעלים כימיים אדירים תוך זיהום נורא של מי התהום של כולנו, ושל נחל הקישון, שכבר הביא למותם של טובי לוחמינו, ושל נהרות נוספים; השחתת כל מפרץ חיפה שהנשימה בו נעשית בלתי אפשרית ומקפדת חיי-אדם ובריאות, כולל היתר להקמת מיכל אמוניה ענקי במפרץ שפיצוצו ישמיד שכונות שלמות; ביסוס אספקת גז מרכזית על משענת קנה רצוץ כמצרים, של ה''שלום קר'' עם ישראל; מכירת חברות ציבוריות ורכוש ציבורי באפס מחיר למקורבים; אי-נטילת קרקעות חברת המלח (דנקנר) חזרה למדינה מיד עם תום הזיכיון; הענקת מעמד מיוחד בזמנו להסתדרות ולמפעליה (''כור'', למשל, והמשביר המרכזי, תנובה ועוד) שהועדפו על השוק הפרטי, נוהלו ע''י פוליטיקאים והביאו להפסדי ענק עד שנמכרו בפרוטות לבעלי-הון; ובמישור אחר – הפטור הגורף שניתן לחרדים משירות צבאי, מעבודה, מפרנסת משפחותיהם ומתשלום מס, ועוד ועוד. אילו כל זה היה נעשה (או נמנע) באחריות ובשכל-טוב מצבנו הכלכלי (והדיורי) היה טוב לאין-ערוך.

בהערת אגב: החשבנו כולנו פעם כמה חיי-אדם, ובהם מפרנסים שנגדעו ממעגלי העבודה והייצור, ומשפחותיהם נאלצות להתקיים, בחלקן, מכספי-ציבור, אמהות, צעירים על סף חייהם וגיוסם או תינוקות של בית-רבן נהרגו בכבישי-דמים שהממשלה, האחראית לכאורה קודם כל על שמירת חיי-אזרחיה, נמנעה מלתקצב את סלילתם? יתומיהם של אלה לא יזכו לעזרת הוריהם ברכישת דירה... הבטחון לחיי אזרחים קודם לכל, גם לחינוך וגם לרווחה. השקעה בבטיחות הכבישים היתה מחזירה את עצמה במהירות בכך שאותם נדונים למוות או לנכות ע''י משרדי האוצר והתחבורה יחד עם הסטטיסטיקה היו חיים עובדים, מפרנסים, כן, ורוכשים דירות. לא היה צורך לפרנס את משפחותיהם מכספי מדינה ובטוח לאומי, לשקמם בבתי-חולים יקרים ולחסוך במשרות של שוטרים , רופאים, אחיות, אנשי מד''א וזק''א...

אני מסכים כי היו השקעות מטופשות גם בשטחים, אביא כדוגמא מהדרום את סלילתו של כביש נהדר ומודרני מאיזור כרמים-מיתר לליבנה (יתיר9 וסוסיתא והלאה. הכביש היקר, כפול הנתיבים, שסלילתו ותמרורו נסתיימו רק לפני כשנה, נסלל במקביל לגדר מערכת פרוצה העוברת בתוואי ''הקו הירוק'', אבל- מצפון לו, ומחוץ לגדר... כך שבמקרה של הקמת מדינה פלסטינאית הוא יועבר לשליטתה...
מדוע לחשוב שמי שמנהל בטיפשות פרויקטים אדירים בתוככי ישראל ''הישנה'' ינהג ביתר חוכמה מעבר לקו הירוק?

חייבים לזכור שכאשר אתה שולט בשטח (אפילו זמנית, כדברי כספית) אתה חייב להשקיע בו. ישראל מתחה קוי-מים וסללה לא מעט כבישים בלבנון ובסיני. יש לזכור שגם כלי-הרכב של צה''ל ואזרחי המדינה נסעו שם. דרכים רבות כוסו באספלט על-מנת למנוע הטמנת מוקשים. אחרות – לצרכי הצבא דוקא, ואחר כך שימשו את כלל הציבור.

אולם מה שמפריע הוא שבסוף אותה כתבה מזהיר כספית מליצור זיקה פוליטית בין ההשקעה בשטחים לבעית משבר הדיור, וזה בעוד שזהו בדיוק הדבר שהוא עושה...


פרסום פרוטוקולים מעדות הנשיא קצב במשפטו

האישום הוגש בעבירות מין שיוחסו לנאשם. הדיונים בתיקים אלו מתנהלים, מכח החוק, בדלתיים סגורות. שאלה גדולה היא אם כאשר מדובר היה בנשיא מדינה לא היה מקום לחפש דרך לפתוח יותר את דלתותיו לציבור, פרט לעדויות בנושאים אינטימיים ביותר.

אינני יודע מי ביקש לפרסם דווקא עתה את העדות, ומה נשתנה בין אז, בעת נתינתה, או מיד לאחריה, כאשר בפני השופטים הנכבדים היתה כבר מודפסת ופרושה על דפי-הפרוטוקול, לבין המצב כיום. בלשון הילד בליל הסדר: ''מה נשתנה?''

צורם לי שהעדות מתפרסמת דווקא עתה, לפני הדיון בערעור. אם הפרסום הותר לבקשת הסניגורים, הנלחמים בדרכים שונות ומשונות לטיפוח תדמיתו ההרוסה של לקוחם, בנוסח ''הטובע נאחז בקש''- ניחא. אולם אם הפרסום בא ביוזמת הפרקליטות או בית-המשפט עצמו- יש פה טעם רב לפגם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


כמה הערות
דוד סיון (יום שני, 18/07/2011 שעה 22:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בן כספית:
1. לא נכון שבן כספית טען כי ממשלות ישראל יצרו משבר דיור ''במטרה ליצר מצב בו ישראלים יאלצו לגור בשטחים וימצאו עצמם מתנחלים בכח''.
2. מאחר שזה מאמר דעות הוא לא אמור להיות אובייקטיבי.
3. בהחלט נכון כי כאשר משקיעים מיליארדים בפקוייקט הם לא יכולים להיות מושקעים בפרוייקטים אחרים (למשל דיור לזוגות צעירים). לכן טענת בן כספית נכונה. הרי גם אתה טוען את אותו הדבר (אפילו בהגזמה): ''ממשלות ישראל הוציאו הון עתק על אלפי פרויקטים חסרי-שחר אחרים, הון שניתן היה למצוא לו שימוש מועיל יותר...''

ב. זה נכון שנושא הדיור נמצא בצד, או מנוהל אחרת, או לא מטופל (בחר מה שמתאים להשקפת העולם שלך) כבר לא מעט שנים. אפילו ראש הממשלה יודע זאת. הרי הוא ''אמר לחברי סיעת הליכוד כי משבר הדיור נגרם בגלל ממשלות קודמות... יש בעיה שלא טופלה שנים רבות'' (http://news.walla.co.il/?w=/1/1841902).
_new_ הוספת תגובה



הטענה כאילו יש קשר בין הבניה בהתנחלויות למשבר הדיור היא כסילות
המסביר לצרחן (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 0:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההשקעות הציבוריות והפרטיות מבוזרות לפי תפוצת האוכלוסין בפועל, הרצון של האוכלוסיה להתרחב ופוטנציאל הבניה בערים השונות. היקף ההשקעה בבנייה בהתנחלויות הוא פרופורציונלי לגודל קבוצת המתנחלים. הצרכים לבניה מכתיבים את הקצב שלה. אם עד 2010 נבנו כל שנה בממוצע כ-‏38,000 דירות בישראל הרי שהשנה מספר הדירות שנבנות כבר עבר את המספר הזה וצפויים עד סוף השנה עוד פרוייקטים נוספים בהיקף של 10,000 דירות נוספות. עדיין המספרים האלה נמוכים מדרישות השוק.

הבעיה שמאז 2000 מספר הדירות לשנה נשאר פחות או יותר באותה רמה כאשר הדרישות הולכות וגדלות. הממשלות לא יזמו תמריצים לקבלנים, לא הורידו מיסוי על בניה (שחלקו יכול להתבטא בהפחתת מחירי האדמות הציבוריות), צריך להוריד מיסים על קניית בית ראשון, צריך להגדיל את ההלוואות לזוגות צעירים, צריך לבנות מגוון דירות בבית דירות שיהיו בו מדירות 2.5 חדרים ועד דירות 5 חדרים, כדי לגוון את מצאי הדירות ולהתאים יותר דירות לזוגות צעירים. דרך אגב, היעדר מספיק דירות 2.5 - 3 חדרים בבתי דירות שנבנו בשנים האחרונות נעשה בלחץ המועצות המקומיות שדואגות בעיקר להיקף המיסים שיוזרם אח''כ לקופת העיריה. הממשלה חייבת להתערב ולהכתיב מדיניות מסודרת שתעודד התחלות בניה בהיקפים גדולים, בקצב מהיר, בהורדת מיסוי ובאיכות בנייה גבוהה. אני לא שולל כלל פתיחת השערים לחברות בניה זרות שיעמדו בסטנדרטים ובמחירים שתגדיר להם ממשלת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



הטענה כאילו יש קשר בין הבניה בהתנחלויות למשבר הדיור היא כסילות
יוסף אליעז (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 2:50)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה לדוד סיון:
הקטע במרכאות שהובא במאמר הוא ציטוט מדויק מהכתבה של בן כספית. אנא בדוק.

למסביר לצרכן, הערה:
אחרי שקבלן רוכש קרקע הוא רוצה למקסם את רווחיו. דירות של 2.5 חדרים יכניסו לו פחות ואפשר שאף יפחיתו את ערכן של הדירות הגדולות שבאותו בנין.
מעבר לכך: מה ימנע מבעל אמצעים לרכוש 2 דירות קטנות ואחר כך לחברן?

אנו שוכחים ששטח המדינה בגבולות הקו הירוק קטנטן. לצה''ל כבר אין די שטחים לאימונים וזה בין היתר הביא ליחסים קרובים עם טורקיה, בה התאמנו טייסנו, וכאשר שמיה של זו נסגרו טסים מטוסינו ברומניה...
שטחים אדירים, גם של פרדסים וחקלאות מניבה אחרת , הפכו לאתרי בניה, חופים נחסמו בבניה של פרוטקציונרים ובתי-מלון.

אותו שמאל הרוכב כיום על מצוקת הדיור הוא הדורש להעביר שטחים לפלסטינים, ומתנגד לטיפול מסיבי נגד הבידואים המשתלטים על מרחבי הנגב. כן, יש בעיה. עדיין אין פתרון.

אולי צריך ללמוד מההולנדים כיצד כובשים אדמה מן הים? כן, נכון, נזק סביבתי ואקולוגי, מה גם שהקטבים מפשירים ומי הים מתרוממים...אבל אם חשבו להסיט את שדה דב למסלול שייובש מן הים אולי אפשר למצוא כך קרקע לבניה מול אזורי הביקוש ?

נקודה למחשבה: תלמידי ה''כוללים'' חיים מקצבה צנועה [שעולה למדינה הון תועפות בשל מספרם האדיר].
כיצד זה שבסופו של דבר רובם מצליחים לרכוש דירות? מנין הכסף?
האם זה קשור לכך שהחרדים, וש''ס בראשם. מתעקשים להחזיק במשרדי השיכון, הפנים [ועדות התכנון והבניה] ובראשות ועדת הכספים? נתמהה.
שמתם לב שירושלים שכונות חרדיות סביב לה- ברמות, ביפה נוף, בבית וגן. ועוד?
החשתם שנבנו ערים חרדיות כעמנואל, מודיעין עילית ורמת בית שמש? שמתוכננת עיר חרדית ב''חורש'', ליד אום אל-פחם?
לא סתם כל מכתב שנכתב בידי אדם דתי מתחיל בביטוי ב''ה [בעזרת ה'] או בס''ד [בסייעתה דשמייא]...ואכן ''קרוב ה' ליריאיו...'' וכנראה אלו קרובים לקופת הציבור..
_new_ הוספת תגובה



יש קשר
דוד סיון (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 6:24)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אני מתנצל שלא בדקתי טוב.

ב. תמיד היה ותמיד יהיה קשר בין הדברים שהממשלה עושה או לא עושה. כל החלטת ממשלה היא בחירה בין מה לעשות לבין מה לא לעשות. זה ודאי כך כאשר מדובר איך לחלק את התקציב. זה ברור מאד ואין צורך להכנס לפרטים על עלויות תקציביות של פרוייקטים. מכאן ברור שההחלטה להשקיע בהתנחלויות באה על חשבון דברים אחרים. זה הבסיס לניתוח עבודת הממשלה או כל גוף שפועל על פי תקציב מוגבל.

לכן ברור שאם השקיעו בהתנחלויות זה הלך על חשבון דברים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



אך זו... לבנסראום....
עמיש (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 8:32)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו טענה מעניינת מאד.
אין לנו מספיק מקום אז נכבוש קצת שטחים במזרח.
כבר שמענו את זה בעבר. בהחלט שמענו.
_new_ הוספת תגובה



אך זו... לבנסראום....
המסביר לצרחן (יום רביעי, 20/07/2011 שעה 18:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכוון בודאי יודריין....
_new_ הוספת תגובה



שוב חוזר הניגון המוזר: הבדואים!
דוד סיון (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 12:56)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל פעם שעולה נושא ההתנחלויות מישהו נזכר ב''בעיית הבדואים''. אלא שבאורח מפתיע אותו מישהו שוכח להזכיר את הקשר בל ינתק. שיש בין ''בעיית ההתנחלויות'' ו''בעיית הבדואים''.

כבר 40 שנה יהודים משתלטים על שטחים, אבל אותו מישהו חושב שהבדואים לא רואים, לא מבינים ולא לומדים לקחים.
אותו מישהו שוכח שאצל הבדואים זאת פרקטיקה עם מסורת ארוכת שנים.
_new_ הוספת תגובה



שוב חוזר הניגון המוזר: הבדואים!
המסביר לצרחן (יום רביעי, 20/07/2011 שעה 18:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הקשר?
אתה רוצה לדחוף בכוח עוד עיזה?
_new_ הוספת תגובה



לבנסראום מחד ובידואים מאידך
יוסף אליעז (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 14:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמנו החלטתי שלא להגיב לארסיות של עמיש, ככתוב: ''לא תען כסיל באוולתו'' והעיקר כשלשונו לשון עכן היא.

כשכתבתי על קטנותה של המדינה ידעתי שמישהו יזכיר קולוניאליזם לסוגיו, וגם את הלבנסראום הגרמני הזכור לרע. זה מאד נוח ומאד ארסי.

ההבדל הבסיסי הוא בכך שישראל לא יצאה לרכוש לה שטחי מחיה. מלכתחילה הסכימו פרנסי הישוב היהודי להצעות החלוקה של האו''ם.
גם אחרי הקמת המדינה לא יצאה ישראל לכבוש שטחים, אלא ששכנותיה הן שפלשו לארץ-ישראל.ישראל ניהלה מלחמת מגן שלמרבה הצער ערביי ארץ-ישראל הם שהציתו אותה והם שהזעיקו את מצרים, ירדן, סוריה, עיראק ואפילו אלג'יר לבוא ולתקוף את המדינה שאך קמה.

על כן מטבע הלשון של ''החזרת שטחים'' היא מוטעית. למי להחזירם? לפולשים? לבריטים? לעותומנים?
חבל שמטבע לשון זו הפכה גם אצלנו למטבע העובר לסוחר.[לא לזוכר...]

אם מנהיגי המדינה החליטו להקים עוד מדינה פלסטינית ולהכיר בערביי א''י לשעבר כעם פלסטיני - זו עובדה כאובה כיום. אך השטחים הניתנים מרצון, ולא ''מוחזרים'', חייבים להיות כאלו שלא ישמשו כבסיס-חנק לחיסול מדינת ישראל. אין אנו מונקו ולא יתכן שמדינה הנאלצת להלחם על חייה מדי מספר שנים תסכים, לאור נסיון-העבר המר, שרוחבה, מול מרכזי האוכלוסיה שלה ומול נמל האויר שלה, יהא ברוחב 14 ק''מ, או שהמדינה הפלסטינית תקים צבא שיאיים על מדינת ישראל ותוכל לפתוח את גבולותיה ממזרח לכל אויב וצר, כפי שכבר היה ב-‏1948.

כאשר מעניקים שטחים למדינה פלסטינית, שקיומה כה מסוכן למדינת ישראל, צריך לשקול את כל השיקולים.
מדינת ישראל לא גדלה , אך מספר תושביה גדל פי11 מאז ימי המנדט.

ואם כבר עמיש אילץ אותנו לדון בנאצים - שהמופתי הגדול כה תמך בהם ואף הקים גדוד מוסלמי בוורמאכט - יש לזכור את דרישתם החד משמעית של עראפת ויורשו אבו-מאזן: הדרישה שבמדינה הפלסטינית לא יגור אף יהודי. ''יודנריין'' בגרמנית. וזה בעוד שהמיעוט הערבי בישראל ישגשג ועוד יווספו עליו צאצאי פליטים בשל ''זכות השיבה''.
זהו שיקול חשוב ומרכזי בכל שאלה של הענקת שטחים לאותה מדינה פלסטינית.

ולד''ר דוד סיון -ברכותי על התגלית המדעית שלך בתחום תורת ההתנהגות - עד עתה לא ידענו מדוע הבידואים משתלטים על אדמות הנגב, עד שד''ר סיון מצא את התשובה: הם למדו מהמתנחלים...
בלשון אחרת: מצאנו את האשמים בהשתלטות הבידואית : רק המתנחלים אשמים... יפה. תגלית מדעית.
מי אמר שרק עמוס עוז הוא מועמדנו לפרס נובל...

מדינת ישראל לא ניסתה לכבוש לעצמה את שטחי עזה, יהודה ושומרון, שהיו נתונים כ-‏20 שנה תחת כיבוש הפולשות, מצרים וירדן. רק במלחמת ששת-הימים, שנכפתה עליה בידי נאצר, היא סילקה את הפולשים.
עד 1967, ויסלח לי דוד סיון, לא היה עם פלסטינאי ולא היתה דרישה להקים מדינה פלסטינאית מערבה מהירדן. היו שם ערבים שעד 1948 ראו עצמם כחלק מהעם הערבי הגדול היושב ב-‏22 מדינות, ובהן אחת, ירדן, שרוב אוכלוסייתה מורכבת מתושבי פלסטינה-א''י המנדטורית, ולא בכדי טען שרון, בטרם שינה טעמו, שיש מדינה פלסטינאית ושמה ירדן.
_new_ הוספת תגובה



לבנסראום מחד ושקרים מאידך
עמיש (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 15:02)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערפאת ויורשיו לא אמרו מעולם כי הם לא רוצים יהודים בשטחי מדינתם.
זהו עוד דבר שקר מבית מדרשם של הימנונים וחבל שהכותב לא בדק זאת בטרם החליט לכתוב.
בכל מקרה, האנלוגיה ברורה ונכונה. הכותב משתמש באותם נימוקים שהעלה המשטר הנאצי בכיבושיו מזרחה ולא נותר לנו אלא לקוות שלא כל הימנונים מקווים להשמיד את העמלקים תושבי השטחים הכבושים.
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן שלא תנסה להכחיש עובדות!
דוד סיון (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 15:13)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ברכותי לתגליות הדמיוניות של מר יוסף אליעז.
ב. הנסיון של מר אליעז ללגלג על ניתוח המציאות שעשיתי לא ישנה ולא יואיל כי עובדתית תהליך ''השתלטות הבדואים'' זהה לתהליך ''השתלטות המתנחלים''. מאחר ושניהם מתבצעים תחת שלטונה של מדינת ישראל הרי ברור שיש קשר בין השנים. עוד ברור שבשני המקרים מדינת ישראל לא באמת מטפלת בהפרות החוק.

מר אליעז יכול להכחיש עובדות אלה כמה שירצה. ''מי אמר שרק עמוס עוז הוא מועמדנו לפרס נובל...''

''רק המתנחלים אשמים...'' זו התגלית המדעית של מר אליעז.

ג. אין זה משנה במיל אם מדינת ישראל תיכננה לכבוש לעצמה שטחים העובדות הן:
א. שהיא כבשה,
ב. שהיו ויש שם תושבים,
ג. שצרכי אותם תושבים מוזנחים,
ד. שלמעשה מדינת ישראל נוהגת כאילו כן ''ניסתה לכבוש לעצמה''.

ה. מר אליעז יכול להכחיש את קיומו של העם הפלשתינאי שקיים בארץ לפניו. כמו שסלחתי למכחישים אחרים אסלח גם למר אליעז.
_new_ הוספת תגובה



במדינת האינפנטילים שלנו אין קשר בין שום דבר לשום דבר
עמיש (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 18:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לישראלי החדש אין אחריות על כלום
כמו יצור שחלקי המוח שלו נותקו זה מזה.
אין קשר בין יחסי ישראל עם העולם לבין מה שישראל עושה, ממילא עשו שונא ליעקב והעולם הוא הרי עשו ואנחנו איננו אלא חבורה אומללה של יעקבים.
אין קשר בין ההזנחה של כל הפריפריה הישראלית לבין המצב הכלכלי הנפלא בשטחים הכבושים. שם יש דירות זולות, גני ילדים בחינם, הסעות לחוגי חליל ללא תשלום, אין כמעט מס הכנסה, כל קרוילה מחורבנת מקבלת חשמל ומים עוד לפני שבכלל חלמו להקים שם את הקירות, יש רכבים משוריינים לכל פוחח, יש מאות מיליוני שקלים ממקורות עלומים, יש אלפי פרזיטים שפרנסתם על פרובוקציות ומעשי פשע נגד הפלשתינאים אבל כל זה כמובן לא קשור לסגירת הספריה בקריית שמונה. בקריית ארבע לא סוגרים שום ספריות.
ואין שום קשר בין עינוי והתעללות בקטינים פלשתינאים בבתי כלא ישראליים לבין השנאה שלהם ושל הוריהם למדינת ישראל .
ואין שום קשר בין הרג של מאות אזרחים לבין הטענות בעולם כלפי אנשי צבא ישראליים.
וכמובן שאין קשר בין הרג אזרחים על ספינה טורקית לבין הדרישה הטורקית להתנצלות ופיצויים
ואין קשר בין ההפקרות והזלזול בחוק בכל תחומי מדינת ישראל לבין זאת שהמשטרה עסוקה יום ולילה בעניינים בטחוניים
ואין שום קשר בין השליטה בשטחים הכבושים לבין אפליה ואפרטהייד.
ואין שום קשר בין שום דבר לשום דבר.
ככה זה אצל הישראלים החדשים.
הכי חשוב עכשיו זה רק לתפוס את הבוגדים שמחרימים מתנחלים והכל יבוא על מקומו בשלום.
_new_ הוספת תגובה



במדינת האינפנטילים שלנו אין קשר בין שום דבר לשום דבר
ע.צופיה (יום שלישי, 19/07/2011 שעה 21:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקיצור: לקחו לך את המדינה שכנראה אף פעם לא הייתה לך.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק. אין קשר. אז למה אתה חוגג?
המסביר לצרחן (יום רביעי, 20/07/2011 שעה 18:10)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשמאלן החדש, עם האייפון והאייפד, אין אחריות על כלום
הוא כמו תיש צעיר שנולד להזדקן ובלבד שהוא ידפוק לעצמו ולאחרים את השכל.
אין קשר כאילו בין פעילות הפלסטינים להשמיד את ישראל ובין מאמציהם של השמאלנים לפגוע בישראל , בשם זכות הפלסטינים לרצוח יהודים.
אין קשר בין רצח ופציעת אלפי הישראלים ב-‏16 השנים האחרונות לבין חיבוק האבהבים עם ערפאת ומחבליו, כניסתם לשטחים הכבושים, ציודם בנשק להשמדה המונית (רובים אוטומטיים וחומרי נפץ הם כלים להשמדה המונית) ולתוצאות הכואבות של אלפי הרוגים ופצועים שכל אשמתם היא שהם היו יהודים, עם קו ירוק או בלי.
הישראלי תמיד יהיה אשם בעיני השמאלן כשמתאבד פלסטיני מתפוצץ באוטובוס בת''א, אבל הטרוריסט הפלסטיני תמיד יהיה גיבור אם יתפוצץ בקרית ארבע.
משפחות הרוצחים של ילדי איתמר הפכו לסמל החברות, האחווה והשלום של ארגוני שמאל רק משום שהרוצחים לא הצליחו לחצות את הגדר לת''א.
דירות יש למכביר אבל הן ניקנו כמו נקניקיות בכיכר רבין, ובשל כך לא נותרו מספיק בשוק אז הם יוצאים לרחובות לפיקניק של קיץ. בסוף ספטמבר כולם בלאו הכי חוזרים ללימודים והמפגינים בכל מקרה יעשו נסיגה חד-צדדית עד אז, אם לא הרבה יותר מוקדם.
הפריפריות בישראל קיבלו חיזוק ובניה מאסיביים. אבל מה לעשות שהשמאלנים רואים את השטחים האלה מחוץ למדינת תל אביב? לא רוצים לגור בקריית שמונה כי אין ספריה? אז שיילכו לגור ברמת אביב ג' כי גם שם אין ספריה ציבורית.
לפי השמאל, הממשלה היא שאחראית לתחזק ספריה ציבורית, כי לדעתם העיריות בפריפריה מנוהלות רק על ידי אנשים לבנטיניים, חסרי השכלה ופרזיטים (משהוא כמו הפלסטינים).
גם לפי השמאל, מצבם של היהודים ישתפר אם הם יגיעו להתנחלויות. אז יאללה, הממשלה צריכה לצאת בפרוייקט בינוי רחב בשטחים כדי לחלק מתנות ליהודים ושל כך אפילו לחזק את הביטחון והכלכלה. שמאלנים כמובן לא מוזמנים להתיישב שם, כי אחרת מה נעשה בלי הבכיינים האלה?
הממשלה צריכה להפסיק את גיוס הכספים של המתנחלים ממקורות עלומים בעולם רק בגלל שהיא מאפשרת לארגוני השמאל האנטי ישראלים לגייס את הכספים שלהם ממקורות חוץ, בעיקר ממשלות זרות אירופאיות וערביות.
אין קשר כמובן לשנאת ישראל ע''י הפלסטינים ובין העובדה שהשמאלנים שונאים את הציונות ורוצים להרוס את ישראל מבפנים בסיוע הערבים מבחוץ.
לישראל אסור לעצור ערבים בגלל שהם רוצחים יהודים או בדרך לרצוח יהודי רק משום שהערבי נקרא ''מוחמד'' או ''קטין''. לא לתת ל''קטין'' לשון 24 שעות בחקירה זה נחשב אצלם לעינוי, אבל ברברת מתמשכת שלהם של שנים בפורום פוליטי זה לא עינוי בשבילם.
מבחינתם יש קשר בין הרג של אלפי אזרחים, גם בעיראק ובאפגניסטן, לבין הטענות (מי בכלל טוען?) בעולם כלפי אנשי צבא ישראליים.
לדעתם ישראל צריכה להתנצל לפני ממשלת תורכיה רק בגלל שממשלת תורכיה הפרה חוק בינ''ל ושלחה את חייליה להתעמת עם לוחמי צה''ל. צה''ל אשר רק כי הצליח להשתלט על הספינה למרות שהלוחמים התורכיים פתחו באש ב''אקדח הקדוש'' שלהם(עוד כלי נשק קדוש של השמאלנים שלנו!) ובאלימות נגד חיילי צה''ל.
כמובן שאין קשר בין השליטה בשטחים הכבושים לבין זה שהערבים פתחו נגדנו במלחמת השמדה.
כמובן שמתן תנאים לחיים טובים והוגנים לערבים בשטחי הכיבוש נוגד את התפיסה השמאלנית שאסור לתת לכיבוש להצליח. לכן השמאלנים תומכים במדיניות האפרטהייד של הערבים נגד היהודים שעיקרה הפיכת יו''ש ועזה לשיטחי יודנריין, ואם זה לא הולך אז בכוח הטרור.
וכמובן שתמיד יש להם קשר בין שום דבר לשום דבר.
ככה זה אצל השמאלנים החדשים.
הכי חשוב עכשיו זה רק לתפוס את הבוגדים שמגנים על ישראל מפני הטרוריסטים והכל יבוא על מקומו בשלום.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי