פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6609

המאהל, הכיכר,הסופר ובית הספר
ע. צופיה (יום שישי, 22/07/2011 שעה 10:00)


המאהל, הכיכר,הסופר ובית הספר

ע. צופיה



המאהל

קיץ, חם, לח, מה טוב יותר מאשר לצאת לחיק הטבע בשדרה בתל-אביב, בגן על הכרמל, לרגלי החומות בירושלים ובעוד מקומות נוספים ב''פריפריה'' (מחאת האוהלים...).
אז צריך סיבה. את הקוטג' כבר טרפו, הוא ושותפיו לדוכן אינם מעניינים יותר. בכלל, כמה זמן ניתן להתנזר מקוטג'?

אז יש את מחירי השכירות. נכון הם גבוהים, אך הם גבוהים כי כל הדירות מושכרות. ועל ידי מי הן נשכרו? על ידי אותם צעירים וחבריהם מהמאהל (המאהל נקרע…).

מי שמכיר את שוק הדירות בתל-אביב יודע שיש דירות להשכרה במחירים נמוכים משמעותית מהמחירים במרכז העיר, אך אותם מפגינים אינם רוצים לגור שם, הם רוצים רק באזורים ''המקובלים''. ש''הפשוטים'' יגורו בשכונות. במעגל הרחב של תל-אביב (בת-ים, חולון, ראשל''צ, נס-ציונה, פתח-תקווה ועוד) יש דירות להשכרה במחיר הנמוך ב-‏50% מהמחיר בתל-אביב, אך תושבי המאהל רוצים לגור רק בלב תל-אביב. שמעתי מישהי בטלוויזיה אומרת ''למה שאחרים יגורו במרכז ת''א? לנו לא מגיע?''

הדרישה, לפחות לפי דברי המארגנים הראשונים היא מתן הקלות למגורים בשכ''ד בת''א או הגבלת מחיר השכירות. הקלות פירושו של דבר כסף של משלמי המיסים. היעלה על הדעת שמשלמי המיסים יממנו מגורים בלב תל-אביב?
הגבלות? אנו כלכלה חופשית, מי שמתאים לו לשלם 50% מהכנסתו לשכ''ד בלב ת''א שישלם, מי שלא, שיחפש סביב תל-אביב.

במצב הכלכלי הפנטסטי הקיים כיום במדינת ישראל המחאה הזו היא פתטית.


הכיכר

יש דברים שנעים לקרוא עליהם בעיתון, לי הם משפרים את המשך מהלך היום.
עיריית תל-אביב החליטה לקרוא שם של ככר ביפו על שם השייך באסם אבן-זייד. לצורך העניין לא משנה לי מיהו השייך הנ''ל חשוב לי שמנציחים דמויות, לא רק מהמורשת היהודית אלא גם מהמורשת הפלשתינאית- מוסלמית.

אין ויכוח, לפחות לטעמי, שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. אך שמירת זכויות המיעוטים ובעיקר זכויות המיעוט הגדול ביותר (הפלשתינאים המוסלמים) היא חשובה מאוד וטוב שמנציחים את גיבורי מורשתו בשמם של כיכרות ורחובות.


הסופר

חצי חינם
הקבלה מ''חצי חינם''
סופר
הקבלה מהסופר השכונתי

''מחאת הקוטג''' הבליטה את הרווח הקמעונאי הטמון בכל מוצר שאנו רוכשים בחנויות הסופר. בעיקר החנויות השכונתיות.

אני בחנתי 3 דוגמאות:
  1. הקוטג': לפי פרסומים בתקשורת, מחיר גביע קוטג' בשער המחלבה היה 3.54 ש''ח. אם מחירו המומלץ לצרכן, בחנות, היה 8 ש''ח הרי נוצר פער בין עלות הייצור לבין המחיר הסופי (כולל הפצה) של 4.46 ש''ח שהם 112%.

  2. מוצר בשם ''טוסטטעים'': המוצר הנ''ל נמכר בסופר השכונתי במחיר 12.99 ש''ח. ברשת גדולה (חצי חינם) הוא נמכר במחיר 7.99 ש''ח. בהנחה שהרשת מרוויחה עליו 2 שקלים (לפחות) הרי מחירו הבסיסי בסופר השכונתי הוא 5.99 ש''ח וכן נוצר רווח קמעונאי של 7 שקלים שהם 116%.

  3. מיכל גלידה ''קרמיסימו'': מחיר מיכל גלידה כזה בסופר השכונתי הוא 26.99 ש''ח. מיכל זהה ברשת גדולה (חצי חינם) הוא 18.99 ש''ח. בהנחה שהרשת מרוויחה עליו כ-‏4 שקלים לפחות, הרי מחירו הבסיסי בסופר השכונתי הוא 14.99 ש''ח. הרווח הקמעונאי של הסופר השכונתי מגיע ל-‏12 ש''ח שהם כ-‏87%.
יש לזכור שכל מי שביכולתו (בעלי רכב, למשל) עורך, כנראה, את עיקר קניותיו ברשתות הגדולות והמוזלות ורק אותם קשישים או מיעוטי יכולת או אנשים שעובדים שעות רבות נאלצים לקנות את מוצריהם בסופר השכונתי ומשלמים מחירים גבוהים במיוחד. זה הפרדוקס הגדול, העושק הוא תמיד של החלשים שבחברה.

זו הנקודה שהרשויות והממשלה צריכות לטפל באמצעים העומדים לרשותם.


בית הספר

משרד החינוך הנהיג השנה שינוי בלימודי האזרחות באופן שמדגיש יותר את ערכי היהדות והלאומיות.
כצפוי קמה מיד קבוצת מורים שרואים בכך פגיעה בערכי הדמוקרטיה, כאילו יהדות ולאום נוגדים את ערכי הדמוקרטיה (מורים לאזרחות...).
לטעמי אין קשר בין הדברים ואם מנסים להבין את הדברים לעומק שוב עולה השאלה האם מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי וככזאת יש להדגיש את ערכי היהדות והלאום היהודי-ישראלי או שזו ''מדינת כל אזרחיה'' (למיטב ידיעתי אין מדינה כזו בעולם) ולכן צריך להימנע מהדגשים מיוחדים בכדי לא לפגוע באלו שחיים במדינה ואינם יהודים.

בשינויים יש מבט היסטורי ובינלאומי רחב (בין היתר) על הצהרת בלפור, תכנית החלוקה והכרזת העצמאות תוך הדגשת ההיבטים הלאומיים והדמוקרטיים.
ברור ששימת דגש על היבטים לאומיים באירועים אלו (כדוגמא) עשויה לעורר תרעומת אצל התלמידים (והמורים) הפלשתינאים החיים במדינת ישראל.

לכן, לטעמי, יש להדגיש את ערכי היהדות והלאום היהודי במידה הראויה ובמקביל להרחיב את לימוד תולדות ארץ ישראל בשנים שהייתה תחת השלטון הערבי והתורכי. יש לחפש את הנקודות החיוביות במורשת הפלשתינאית של ארץ ישראל. למרות שזו מדינתו של העם היהודי הרי בארץ קיימת יותר ממורשת אחת ויש לתת לכולן את המקום הראוי להן.

ד''ר טסלר מהאוניברסיטה העברית בירושלים חושבת שהשינוי הוא מידתי ולגיטימי ותואם את הנהוג בארצות המערב.
עוד צעד קטן להדיפת מתקפת הדה-לגיטימציה המאיימת על מדינתנו.







http://www.faz.co.il/thread?rep=162206
מדינה דמוקרטית ומחירי מוצרים
דוד סיון (יום שישי, 22/07/2011 שעה 11:05)

א. מגילת העצמאות במהותה מבטיחה שמדינת ישראל תהיה ''מדינת כל אזרחיה''. גם דמוקרטיה במהותה מבטיחה ''מדינת כל אזרחיה''. זה למעשה המשטר שקיים במדינות כמו ארה''ב, קנדה ועוד.

ב. לחנות או סופר שכונתיים יש מבנה עלויות שונה מאשר לרשת כמו ''חצי חינם''. לכן ההפרש במחיר לצרכן בין הרשתות לחנות השכונתית, שאתה מכנה רוח קמעונאי יכול להטעות. הסופר השכונתי משלם ודאי יותר בעד שכירות, והמוצרים כנראה שוהים על המדף יותר זמן. לשני הגורמים האלה יש השפעה משמעותית על העלויות שלו, עלות העבודה אצלו עשויה להיות יותר גבוהה (ביחס למחזור המכירות או ביחס להכנסות...).

במילים אחרות לרשתות יש ''יתרון לגודל'' שמתבטא באפשרות לגבות מחירים יותר נמוכים. לכן ההפרש במחיר של 116% במקרה של ''טוסטטעים'' איננו כולו רווח של בעל החנות השכונתית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162207
מדינה יהודית ודמוקרטית
דוד סיון (יום שישי, 22/07/2011 שעה 11:12)
בתשובה לדוד סיון

יתכן שאין חפיפה מלאה בין מדינה יהודית ומדינה דמוקרטית. אבל זה לא מחייב שמדובר בסתירה בין יהודית ודמוקרטית.

מצד שני יש לא מעט אנשים שחושבים שיש סתירה בין יהודית ודמוקרטית. חלקם נמצאים בתוך הציבור היהודי-הדתי וחלקם בצד היהודי-חילוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162209
מדינה יהודית ודמוקרטית
ע.צופיה (יום שישי, 22/07/2011 שעה 11:39)
בתשובה לדוד סיון

המילה ''מדינה יהודית'' אינה במקומה, בכל המקרים מדובר במדינה יהודית. אותם האנשים שחושבים שיש סתירה בין ''מדינה יהודית'' למדינה דמוקרטית ונכון שרובם בצד החרדי והימני של הציבור בישראל, בעצם מתכוונים ל''מדינת הלכה'',דהיינו ניהול המדינה לפי ''ההלכה'' כפי שהיא באה לידי ביטוי בתנ''ך,בתלמוד ובספרים נוספים.דוגמא חיצונית ניתן למצוא בשיטת הממשל באירן או באפגניסטן בתקופת הטאליבןשמנוהלים לפי ''חוקי השריעה''.
למעשה כל פעם שקמה יישות יהודית עצמאית (בית-דוד והילך, החשמונאים ובית שני)תמיד שיטת הממשל הייתה ''חילונית''. מדינה שנוהלה לפי ההלכה היהודית לא הייתה מעולם.
המסקנה: הדבר אינו בר-ביצוע במציאות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162211
מדינה יהודית ודמוקרטית
המסביר לצרחן (יום שישי, 22/07/2011 שעה 12:35)
בתשובה לדוד סיון

השאלה היא רק ''פרשנות'' של המילה ''יהודית''. ישראל מפרשת את המילה ''יהודית'' מבחינה לאומית ולא דתית. מדינה היא מבנה חברתי חסר דת, אבל משרת אנשים בעלי מכנה משותף רחב ואינטרסים דומים. חלק מן החרדים (ולכן לא נכון להשתמש במונח ''הציבור היהודי-דתי'', כי רובו דווקא עושה את ההבחנה בין מדינה שהיא מכשיר לאומי ובין פרשנותה הדתית של ''יהודית'') רואה את ה''יהודית'' כמילה נרדפת ליהודית דתית ודוחה את עצם קיומה הפוליטי של ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162214
לא נכון להוציא דברים מהקשרם
דוד סיון (יום שישי, 22/07/2011 שעה 13:38)
בתשובה להמסביר לצרחן

העובדה שכתבתי ''חלקם נמצאים בתוך הציבור היהודי-הדתי וחלקם בצד היהודי-חילוני'' מיתרת את הערתך.

פרשנות היא מושג גמיש מאד ולכן גם ''ישראל מפרשת'' הוא מושג גמיש מאד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162216
לא נכון להוציא דברים מהקשרם
המסביר לצרחן (יום שישי, 22/07/2011 שעה 14:04)
בתשובה לדוד סיון

בגלל הגמישות שאתה נותן לערך הזה היית צריך לסייג אותו יותר. מה עוד שאין בצד 'היהודי-חילוני' חלק שמפרש את המונח כמו ב'חלק היהודי-דתי'. הפרשנות של 'היהודי-חילוני' המתנגד לקיומה של ישראל נובע ממערכת ערכים אחרת בהחלט.

המונח ''ישראל מפרשת'' הוא דווקא מונח צר וברור. הרי מדינת ישראל פירשה את המונח ''מדינה יהודית'' במגילת העצמאות שהיא מסמך היסטורי-מדיני, שאתה פתאום מרבה לצטט, כמדינת העם היהודי. רק שכחת שהמגילה מתחילה ב''בארץ-ישראל קם העם היהודי.... ''. ישראל מפרשת את ''היהודית'' כ''עם ישראל שהוגלה מארצו בכוח הזרוע... '', על ''זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו'', ''חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל'', ''הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל'' ו-''המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל''.
מה יותר חזק מזה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=162219
כהרגלך, ''לצרחן'', אתה מוציא דברים מהקשרם - מסקנותיך מופרכות מאד!!
דוד סיון (יום שישי, 22/07/2011 שעה 14:52)
בתשובה להמסביר לצרחן


http://www.faz.co.il/thread?rep=162239
כהרגלך, ''לצרחן'', אתה מוציא דברים מהקשרם - מסקנותיך מופרכות מאד!!
המסביר לצרחן (שבת, 23/07/2011 שעה 20:23)
בתשובה לדוד סיון

כהרגלך, אין לך תשובה לעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162248
כהרגלו, ''המסביר'', מוציא דברים מהקשרם ולכן מסקנותיו מופרכות!!
דוד סיון (יום ראשון, 24/07/2011 שעה 6:28)
בתשובה להמסביר לצרחן


http://www.faz.co.il/thread?rep=162208
מדינה דמוקרטית ומחירי מוצרים
ע.צופיה (יום שישי, 22/07/2011 שעה 11:31)
בתשובה לדוד סיון

מגילת העצמאות אינה חוק מדינה אלא הצהרת כוונות.הדבר נידון מספר פעמים במסגרות שונות והמסקנה תמיד הייתה שהכתוב במגילה אינו מחייב.
חוץ מזה, אני מבין את מגילת העצמאות כהצהרה על הקמת בית לעם היהודי בארץ ישראל תוך מתן זכויות שוות למי שאינו יהודי.
זו בפירוש אינה '' מדינת כל אזרחיה''.

שיטת הממשל הדמוקרטית אינה מתייחסת לזהות הלאומית של המשתמשים בה.השיטה נותנת שויון זכויות בפני החוק אך אינה מגדירה מה יהיה ההימנון, הדגל,החגים הלאומיים וכולי. לכל הדברים האלה שהם מאפייני המדינה אין קשר לשיטת המימשל.
בסממנים הלאומיים של ארה''ב אין איזכור לשחורי העור, להיספנים,ליהודים ולעוד מיעוטים גדולים. מאפייני המדינה נקבעו על ידי האבות המייסדים האנגליים וכל מי שמסכים לקבל את האזרחות האמריקאית מקבל על עצמו את המאפיינים הללו.
כך גם בקנדה.

2.ההנחה שלסופר שכונתי יש יותר הוצאות אין לה על מה להתבסס, בעיקר שהוא מהוה חולייה ברשת ארצית גדולה.
מי שמכיר את 2 הרשתות שהבאתי כדוגמא יודע שרמת השרות ברשת הגדולה עולה מאה מונים על רמת השירות בסופר השכונתי ויש לזה משמעות בהוצאות התפעול.
לדעתי יש ניצול מצב בסופרים השכונתיים שבא לידי ביטוי המחיר גבוה יותר של המוצר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162212
מדינה דמוקרטית ומחירי מוצרים
דוד סיון (יום שישי, 22/07/2011 שעה 12:56)
בתשובה לע.צופיה

1. הצהרת כוונות היא למעשה הבטחה. כזאת היא מגילת העצמאות.
הבטחת שוויון זכויות, שישנה במגילה כמה מקומות, משמעותה למעשה הבטחה ל''מדינת כל אזרחיה''. זו גם הצהרה-הבטחה על הקמת בית לאומי לעם היהודי... כפי שכתבתי יש חפיפה רחבה מאד בין ההבטחות האלה.

2. בין המאפיינים של הלאומיות האמריקאית יש ביטוי לכל המיעוטים הגדולים.

3. אם היית מציין שהסופר השכונתי מרשת הייתי מתייחס להפרש בין המחירים אחרת. במקרה הזה ההפרש במחירים מתאפשר בגלל נימוקים דומים לאלה שנתן לי מכיר: יש ימים שנוח לו ללכת לסופר השכונתי והוא מוכן לשלם על הנוחיות הזאת. כן ישנם אותם לקוחות שלא יכולים להגיע לרשתות הזולות. בקיצור ישנה נישה שמאפשר לגבות מחירים יותר גבוהים.

במקום שאני גר יש סופר ''שכונתי'' שהוא יקר יותר מהרשתות בדימונה ובבאר שבע והוא בכל זאת מתקיים (גם בגלל שיש ימים שנוח לנו לקנות בו). לנוחיות גם יש מחיר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162217
מדינה דמוקרטית ומחירי מוצרים
המסביר לצרחן (יום שישי, 22/07/2011 שעה 14:24)
בתשובה לדוד סיון

אין שום סתירה הין מדינה יהודית לבין הבטחה לחוק שווה לכל האזרחים באשר הם (שזוהי משמות ''מדינת כל אזרחיה''). כל האזרחים רואים את המדינה כמדינתם, כמו שכל אזרחי בריטניה רואים אותה כמדינתם, גם ילידי סין או פלסטין. פלסטיני אזרח בריטניה אינו חייב להתרגש מהמלכה שהיא לא שלו, אבל בריטניה היא מדינה בריטית ו''מדינת כל אזרחיה''.

בריטניה הינה ותהיה, ככל שאפשר להרחיק ראות מכאן ועכשיו, מדינתם של האנגלים (העם הדומיננטי באיחוד האי הבריטי) קודם כל ואחר כך הבריטים (שהם כלל העממים המקוריים הבריטיים שגיבשו את האיחוד מתחילתו. במילה אחרת, הלבנים בבריטניה). הגירת שחורים מוסלמים לא משנה את ההגדרה המדינית-משפטית של בריטניה, לפחות כל עוד השחורים והמוסלמים לא הופכים לרוב בבריטניה או משתלטים עליה לפני כן בטרור ובכוח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162220
מדינה דמוקרטית ומחירי מוצרים
ע.צופיה (יום שישי, 22/07/2011 שעה 15:19)
בתשובה לדוד סיון

הבטחה אינה חוק ובין קיומה בהווה או בעתיד יש מרחב זמן הדומה לנצח.
כל משטר דמוקרטי מבטיח שויון זכויות לאזרחיו. אין זה אומר שזו ''מדינת כל אזרחיה''.
כפי שכתב קודם ''הצרחן'', מספר הפעמים שהמילה יהודי בהטיות שונות מופיעה במגילת העצמאות אינה מטילה ספק לאיזו מדינה שאפו מייסדיה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162229
מדינה דמוקרטית ומחירי מוצרים
דוד סיון (יום שישי, 22/07/2011 שעה 17:33)
בתשובה לע.צופיה

אף אחד לא טען שההבטחה, שהכוונה, במלואה הפכה לחוק. אבל היא כתובה בחוק לפחות לפחות באופן חלקי. העובדה שהיא לא הפכה במלואה לחוק לא מבטלת את ערכה.

כפי שכתבתי ההבטחה הזאת לא התבטלה מול ההבטחות שקשורות בהטיות השונות של המילה ''יהודי''. אני אומר זאת למרות שזה קרה יותר פעמים מההבטחה לשווי זכויות שהיא ההבטחה ל''מדינת כל אזרחיה''.

ככלל אני מעריך שכותבי המגילה שקלו כל מילה שהעלו על הכתב וכך גם רוב החותמים. לכן הכתוב מעיד על כוונותיהם וכמובן אפשר לדרג את חשיבותן של הכוונות. אבל הדירוג לא מבטל אותן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162210
אז אבו זאייד לא אמר שהוא ''גאה להיות טרוריסט''?
המסביר לצרחן (יום שישי, 22/07/2011 שעה 12:09)

נדמה לי שמדינת תל אביב נכנעה ללחץ ערבי לא מתון. אני מניח שכשיוכרע הסכסוך בנצחון ישראלי מכריע שם הכיכר תוסב לשם רציני וערכי יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162221
אז אבו זאייד לא אמר שהוא ''גאה להיות טרוריסט''?
ע.צופיה (יום שישי, 22/07/2011 שעה 15:23)
בתשובה להמסביר לצרחן

בכוונה לא ניסיתי לברר מי הוא השייך. אני מדגיש את העובדה שהיא מאוד רצויה בעיני של יחס הולם ומכובד למורשת הפלשתינאית-ערבית.
זה יותר ממגוחך שחלק מרחובות יפו נקראים על שם מקובלים ליטאים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162213
לעניין בית הספר
עמיש (יום שישי, 22/07/2011 שעה 13:06)

הנה מה שאמרה חברת כנסת בדיון על ספרי לימוד אלקטרוניים:

''תאמינו לי שחברות היי-טק יפתחו אפליקציות חדשות בעתיד, פרוטוקולים מיוחדים, מערכות הפעלה בשביל להפעיל את אותם ספרי לימוד. אני מהנדסת אלקטרוניקה ורציתי להיות גם מתכנתת. אני מכירה טוב מאוד תוכנה ומחשבים.
אגיד לכם שעוד מעט, בעוד 10 שנים, אנחנו לא נוכל לפקח על ספרי הלימוד במחשבים. תסתכלו איזו פרופגנדה יודעים לעשות ערביי ישראל. הם יכנסו לכל מערכת הפרוטוקולים של ספרי הלימוד, הם יכתבו בשבילנו את ההיסטוריה של מדינת ישראל. תתעוררו.
אני מצטערת שגדעון סער לא נמצא כאן, ששר החינוך גדעון סער לא נמצא כאן. יהיו הרבה האקרים שיתקינו לנו ספרי לימוד משלהם. אתם תשכחו את התורה, אתם תשכחו מה זה תהילים. ילדי ישראל ילמדו את ההיסטוריה של פלסטין. אני מאוד מבקשת להיזהר לפני שאתם תתמכו בהצעת החוק הזאת. אני בטוחה שהיא תעבור, אבל אני מזהירה אתכם שבעוד כמה שנים אנחנו ''נאכל'' את הטעויות האלה. ועוד יותר, ההורים בזמן הזה ישלמו את המחיר שלהם. תודה רבה.''

ועוד על חברת הכנסת הזו תוכלו לקרא כאן:


http://www.faz.co.il/thread?rep=162222
לעניין בית הספר
ע.צופיה (יום שישי, 22/07/2011 שעה 15:27)
בתשובה לעמיש

אלפיים שנה כבר מנסים להפחיד אותנו. אז דווקא עכשיו ניבהל?

http://www.faz.co.il/thread?rep=162223
לעניין בית הספר
איתן אדיר (יום שישי, 22/07/2011 שעה 17:02)
בתשובה לע.צופיה

חברות ההיטק מפחידות אותנו כבר 2000 שנה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=162230
לעניין בית הספר
ע.צופיה (יום שישי, 22/07/2011 שעה 17:38)
בתשובה לאיתן אדיר

לא.
הטיפוסים בכל דור ודור הדומים לכותב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162231
אאאהההה.....
איתן אדיר (יום שישי, 22/07/2011 שעה 18:54)
בתשובה לע.צופיה

ממש מעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162260
תראו מי מנהיג את המחאה. אנרכיסטים
ע.צופיה (יום ראשון, 24/07/2011 שעה 18:52)


http://www.faz.co.il/thread?rep=162264
נו מי מנהיג את המחאה?
דוד סיון (יום ראשון, 24/07/2011 שעה 19:49)
בתשובה לע.צופיה

היתה אתמול הפגנה שלפי מקור אחד היו בה 15 אלף אנשים.
האם העובדה שהשתתפו גם כמה אנארכיסטים מוכרים מעיד שהם ההנהגה? בכלל לא בטוח.

לא צריך להגזים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162266
נו מי מנהיג את המחאה?
ע.צופיה (יום ראשון, 24/07/2011 שעה 20:26)
בתשובה לדוד סיון

כאשר מחאה שהחלה על יוקר השכירות במקומות מסוימים בת''א והפכה להפגנה נגד הממשלה חפש את הגורמים האופוזציונים.
הטיפוסים שהבאתי את תמונותיהם הם אמנם מעטים אך הם אלה שנותנים לה את הצביון הרצוי להם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162276
נו מי מנהיג את המחאה?
המסביר לצרחן (יום ראשון, 24/07/2011 שעה 23:43)
בתשובה לע.צופיה

זה לגיטימי שהפגנה קטנה נחטפה ע''י ארגון/מפלגה גדול/ה יותר. הקרן לישראל חדשה מעבירה כספים ומגייסת מפגינים שהם הופכים למובילי ההפגנה בקוויה החדשים כאשר המפגינים מהשטח נדחקים החוצה. זה דבר טיבעי ולגיטימי אבל זה יהיה גם חולשת המפגינים בהמשך.

ביבי הולך להביא כמה פתרונות למצוקת הדיור במשך השבוע ובתחילת שבוע הבא שיתנו תשובות טובות למחפשי דיור אמת.
אני מניח שהמפגינים המקצוענים ינסו למשוך את ההפגנה ולהובילה לנושא אחר. ניכר שחלק מהמפגינים רואים בהפגנה לשם הפגנה את שם המשחק. הבעיה שלהם שבינתיים הממשלה יציבה, המצב הככלי של המדינה טוב מאי פעם, והממשלה יכולה להקל הרבה יותר על מעמד הביניים בהורדת מחירי הדירות בעשרות אחוזים ובפיקוח טוב יותר על השתוללות המחירים בסופרמרקטים. בינתיים יתר הנושאים בראויים להפגנה נדחים משום שארגוני הקרן לישראל החדשה חושבים בטעות שנושא הדירות הוא הנושא הנוח ביותר להפגנה. לדעתי הם טועים כי דווקא פה לממשלה יש פתרונות טובים ובכל מקרה פתרונות בעניין הזה באים לידי ביטוי אחרי תקופה ארוכה יחסית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162285
אני חושב שאתה טועה
דוד סיון (יום שני, 25/07/2011 שעה 5:42)
בתשובה לע.צופיה

אף דיווח בנתיים לא הראה שההובלה היא בידי אותם אנשים.
הניתוח שלך הגיוני כי זה יכול לקרות, אבל עדין לא קרה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162286
אני חושב שאתה טועה
ע.צופיה (יום שני, 25/07/2011 שעה 6:15)
בתשובה לדוד סיון

מי לדעתך אירגן עשרות אוטובוסים מכל רחבי הארץ להשתתפות בהפגנה במוצ''ש?
מי שילם בעדם?
ראית שעשרות אוהלים זהים? כאילו מישהו קנה אותם בסיטונאות וחילק.
מאות התפרעו על הכביש, לפי העצורים אפשר לזהות מי הטיפוסים ולאן הם שייכים.
עצם שינוי מטרות וסיסמאות המחאה מראים על שינוי בהנהגתה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162291
אני חושב שאתה טועה
דוד סיון (יום שני, 25/07/2011 שעה 6:48)
בתשובה לע.צופיה

א. ההנחה שהמשלם או המשלמים מנהלים את העניין סבירה אבל לא יותר.
ב. לפי זהות העצורים אפשר לדעת מי ומה הם העצורים ולא בהכרח מי מנהל את הארועים. לא היו שם אלפים שלא התפרעו?
ג. עניין הסיסמאות מעיד שיש שינוי בהנהגה. זה עדין לא אומר שהיוזמים המקוריים הורחקו מההנהגה, שלא הם המובילים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=162314
יש עדויות שהקרן לישראל חדשה תרמה כספים למארגני המחאה
המסביר לצרחן (יום שני, 25/07/2011 שעה 23:16)
בתשובה לע.צופיה

אבל רק למארגנים מצד שמאל שלה, מה שהוציא ארגוני ימין מהמחאה במאורגנת. בכך כל ארגוני הלווין של הקרן הזאת נוטלים חלק במחאה שמקבלת פנים שמאלניות יותר ויותר. הרבה מפגינים תמימים לא יודעים את הסיפור הפוליטי מאחרי הקלעים.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.