פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קיצור החדשות (1)
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום חמישי, 04/08/2011 שעה 19:00)


קיצור החדשות (1)

ע. צופיה



הנה, בקיצור, חדשות ששמחתי וגם שלא כל כך שמחתי, לקרוא.


הנשיאה בייניש מסירה את מסכת הפופוליזם מהרופאים

בדיון בעתירה להעברת דרישות השכר של ההסתדרות הרפואית לבוררות העירה נשיאת בית המשפט העליון כי הרושם המתקבל הוא כי השביתה היא המטרה ולא סיומה ((בייניש לרופאים...).
משפט זה חושף את הפופוליזם הרב המלווה את השביתה שבא לידי ביטוי בנטישת בתי חולים, איומי התפטרות וכולי. הכול למען רגעי החשיפה בתקשורת.

בינתיים, בעקבות דברי הנשיאה, התכנסו הצדדים והסכימו על מירב הסעיפים במחלוקת. חתימה על ההסכם צפויה בתחילת השבוע הבא.


מ''איך אתם מסבירים?'' (2008) ל''מרד העבדים'' (2010)

בשנים האחרונות, גיוס עיתונאים לזירה הפוליטית הפך ללהיט. די אם נזכיר את העיתונאית שלי יחימוביץ שמתמודדת עתה על ראשות מפלגת ''העבודה'', את הורוביץ ממר''צ, אורבך מ''הבית היהודי'' ובן-סימון מ''העבודה''.

אחד שסומן לפוליטיקה ולפי השמועה הוא מוכן להיכנס לפוליטיקה בתנאי שזה יהיה מתפקיד ראש הממשלה ומעלה, הוא כוכב ערוץ 2, יאיר לפיד. לאחרונה פרסם הנ''ל מאמר בשם ''''מרד העבדים'' שכמובן תומך במחאת ''האוהלים'' ותוקף את מהלכי הממשלה הנוכחית. אך הביאו לתשומת ליבנו מאמר שפרסם לפיד בשנת 2008 בשם ''איך אתם מסבירים?''.
מי שיקרא את המאמר בהחלט יוכל לחשוב שזהו מאמר סנגוריה על הממשלה ופועלה גם בשנת 2010.

אז מה השתנה? ראשית כל הפרמטרים הכלכליים רק השתפרו. אך מה שחשוב יותר הוא שבשנת 2008 ראש הממשלה היה מר אהוד אולמרט ידידו הטוב של יאיר לפיד וידיד הנפש של אביו יוסף לפיד. עתה ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו, שנוא התקשורת ולפי שאיפותיו האישיות של יאיר לפיד גם יריבו המר על ראשות הממשלה.

על זה כבר נאמר: שמור אותנו מטיפשים עם חכמים כבר נדע להסתדר.


מדינת רווחה?

פרופסור עומר מואבמאיר את עינינו. עומר מואב הוא פרופסור לכלכלה המלמד באוניברסיטה העברית בי-ם ומתמחה בצמיחה כלכלית. בראיון שנתן לאחרונה לעיתון ''דה-מרקר''
הוא רואה את הרעה החולה של הכלכלה הישראלית בריכוזיות שבה ובמעורבות הממשלתית המופרזת, לטעמו, בכלכלה.

כדוגמא הוא מביא את מדינת דנמרק שדומה לנו בגודלה ובמספר תושביה. היא נבדלת מאיתנו בהומוגניות של תושביה לעומת הרכב האוכלוסייה הישראלית הכוללת גם ערבים, חרדים ועולים חדשים. כמו כן (למרות שאינו מזכיר זאת) באיומים הביטחוניים.

הדנים הגיעו למסקנה כי כדי להיות מדינת רווחה במידה המקסימאלית עליהם להנהיג מדיניות של שוק חפשי במידה האפשרית ביותר, כולל הפרטת כל מה שניתן להפריט.
לכן הוא רואה בריכוזיות, בוועדים החזקים ובמעורבות הממשלתית המופרזת את הרעות החולות של המשק הישראלי.

לגבי מגוון הדרישות שמתגבשות אצל אנשי מחאה האוהלים, הוא מעריך שאפילו קבלת חלק מהן תמשוך את מדינת ישראל למצב שבו נתונה כיום יוון. קבלת דרישותיהם לא תטיב כהוא זה למעמד הביניים אלא למיעוטים שבשולי החברה, כגון: החרדים.


נתניהו מאמץ הנוסחא האמריקאית למו''מ

לאחר שבועות של התלבטויות הסכימה ממשלת ישראל לקבל את נוסחת הנשיא אובמה לחידוש המו''מ עם הרשות הפלשתינאית כאשר במרכזה הן הכרה בישראל כמדינת העם היהודי והן הכרה בגבולות 1967 כבסיס למו''מ על גבולות הקבע (נתניהו מאמץ...).

כזכור, בנאומו השני בעת ביקור נתניהו בוושינגטון הסכים הנשיא כי הגבולות הסופיים יהיו שונים מגבולות 1967 בהתחשב בשינויים שחלו ב-‏44 השנים האחרונות. אך סך הכול השטח יהיה זהה לשטח שנכבש במלחמת ששת הימים בגדה המערבית. השמועה אומרת שמדינות אירופה דחו את הנוסחא משום שהיא כוללת את ההכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. ניסיון העבר מראה שדי בתמיכה אמריקאית נמרצת ועקשנית בכדי לנטרל כל פעולה אלימה או דיפלומטית כנגד מדינת ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  שום נוסחה אמריקאית  (המסביר לצרחן) (29 תגובות בפתיל)
  מחזק את ידיך ובנוסף...  (יענקלה)
  יענקלה אל תטעה  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי