פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קיצור החדשות (1)
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום חמישי, 04/08/2011 שעה 19:00)


קיצור החדשות (1)

ע. צופיה



הנה, בקיצור, חדשות ששמחתי וגם שלא כל כך שמחתי, לקרוא.


הנשיאה בייניש מסירה את מסכת הפופוליזם מהרופאים

בדיון בעתירה להעברת דרישות השכר של ההסתדרות הרפואית לבוררות העירה נשיאת בית המשפט העליון כי הרושם המתקבל הוא כי השביתה היא המטרה ולא סיומה ((בייניש לרופאים...).
משפט זה חושף את הפופוליזם הרב המלווה את השביתה שבא לידי ביטוי בנטישת בתי חולים, איומי התפטרות וכולי. הכול למען רגעי החשיפה בתקשורת.

בינתיים, בעקבות דברי הנשיאה, התכנסו הצדדים והסכימו על מירב הסעיפים במחלוקת. חתימה על ההסכם צפויה בתחילת השבוע הבא.


מ''איך אתם מסבירים?'' (2008) ל''מרד העבדים'' (2010)

בשנים האחרונות, גיוס עיתונאים לזירה הפוליטית הפך ללהיט. די אם נזכיר את העיתונאית שלי יחימוביץ שמתמודדת עתה על ראשות מפלגת ''העבודה'', את הורוביץ ממר''צ, אורבך מ''הבית היהודי'' ובן-סימון מ''העבודה''.

אחד שסומן לפוליטיקה ולפי השמועה הוא מוכן להיכנס לפוליטיקה בתנאי שזה יהיה מתפקיד ראש הממשלה ומעלה, הוא כוכב ערוץ 2, יאיר לפיד. לאחרונה פרסם הנ''ל מאמר בשם ''''מרד העבדים'' שכמובן תומך במחאת ''האוהלים'' ותוקף את מהלכי הממשלה הנוכחית. אך הביאו לתשומת ליבנו מאמר שפרסם לפיד בשנת 2008 בשם ''איך אתם מסבירים?''.
מי שיקרא את המאמר בהחלט יוכל לחשוב שזהו מאמר סנגוריה על הממשלה ופועלה גם בשנת 2010.

אז מה השתנה? ראשית כל הפרמטרים הכלכליים רק השתפרו. אך מה שחשוב יותר הוא שבשנת 2008 ראש הממשלה היה מר אהוד אולמרט ידידו הטוב של יאיר לפיד וידיד הנפש של אביו יוסף לפיד. עתה ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו, שנוא התקשורת ולפי שאיפותיו האישיות של יאיר לפיד גם יריבו המר על ראשות הממשלה.

על זה כבר נאמר: שמור אותנו מטיפשים עם חכמים כבר נדע להסתדר.


מדינת רווחה?

פרופסור עומר מואבמאיר את עינינו. עומר מואב הוא פרופסור לכלכלה המלמד באוניברסיטה העברית בי-ם ומתמחה בצמיחה כלכלית. בראיון שנתן לאחרונה לעיתון ''דה-מרקר''
הוא רואה את הרעה החולה של הכלכלה הישראלית בריכוזיות שבה ובמעורבות הממשלתית המופרזת, לטעמו, בכלכלה.

כדוגמא הוא מביא את מדינת דנמרק שדומה לנו בגודלה ובמספר תושביה. היא נבדלת מאיתנו בהומוגניות של תושביה לעומת הרכב האוכלוסייה הישראלית הכוללת גם ערבים, חרדים ועולים חדשים. כמו כן (למרות שאינו מזכיר זאת) באיומים הביטחוניים.

הדנים הגיעו למסקנה כי כדי להיות מדינת רווחה במידה המקסימאלית עליהם להנהיג מדיניות של שוק חפשי במידה האפשרית ביותר, כולל הפרטת כל מה שניתן להפריט.
לכן הוא רואה בריכוזיות, בוועדים החזקים ובמעורבות הממשלתית המופרזת את הרעות החולות של המשק הישראלי.

לגבי מגוון הדרישות שמתגבשות אצל אנשי מחאה האוהלים, הוא מעריך שאפילו קבלת חלק מהן תמשוך את מדינת ישראל למצב שבו נתונה כיום יוון. קבלת דרישותיהם לא תטיב כהוא זה למעמד הביניים אלא למיעוטים שבשולי החברה, כגון: החרדים.


נתניהו מאמץ הנוסחא האמריקאית למו''מ

לאחר שבועות של התלבטויות הסכימה ממשלת ישראל לקבל את נוסחת הנשיא אובמה לחידוש המו''מ עם הרשות הפלשתינאית כאשר במרכזה הן הכרה בישראל כמדינת העם היהודי והן הכרה בגבולות 1967 כבסיס למו''מ על גבולות הקבע (נתניהו מאמץ...).

כזכור, בנאומו השני בעת ביקור נתניהו בוושינגטון הסכים הנשיא כי הגבולות הסופיים יהיו שונים מגבולות 1967 בהתחשב בשינויים שחלו ב-‏44 השנים האחרונות. אך סך הכול השטח יהיה זהה לשטח שנכבש במלחמת ששת הימים בגדה המערבית. השמועה אומרת שמדינות אירופה דחו את הנוסחא משום שהיא כוללת את ההכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. ניסיון העבר מראה שדי בתמיכה אמריקאית נמרצת ועקשנית בכדי לנטרל כל פעולה אלימה או דיפלומטית כנגד מדינת ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


שום נוסחה אמריקאית
המסביר לצרחן (יום חמישי, 04/08/2011 שעה 22:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותרת לא תואמת את הכתוב בידיעה.
''סוכם שחידוש השיחות עם הפלסטינים יהיה על בסיס קווי 67 עם חילופי שטחים מוסמכים. הגבולות שיידונו בהם יהיו שונים מהגבולות שהיו ב-‏67.''

''''חילופי שטחים מוסכמים אינם ''agreed land swaps''.
לדעתי נתניהו מוכן ללכת לחידוש שיחות כי הוא יודע שהפלסטינים לא יבואו בכל מקרה או שיפוצצו את השיחות מיד בהתחלה, כי הם לא יכולים לקבל את הדרישה להכיר בזכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית. הם גם לא יסכימו להצעתו של נתניהו לקבל שטח קטן במשולש בתמורה לשטח גדול יותר שישראל תקבל ביו''ש. הפלסטינים גם לא יקבלו שליטה ישראלית בעיר העתיקה בירושלים. הפלסטינים גם לא יקבלו את דחיית ישראל את עקרון ''זכות השיבה''. אני מציעה לכולנו לא להיות אופטימיים יותר מעל המידה ולהבין שהפלסטינים לא בנויים להשלמה עם קיומה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 5:43)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שאתה מאוד אופטימי.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
המסביר לצרחן (יום שישי, 05/08/2011 שעה 9:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אופטימי רק במובן שאי אפשר להגיע להסכם (שיהיה בכל מקרה שטות ושקר) עם הנהגות הפלסטינים הנוכחיות. אני פסימי משום שרוב הישראלים לא מבינים שאין לנו באמת פרטנר רציני לשלום, שלא יכול להיות שלום ושאין סיכוי כיום להשלמת הפלסטינים עם עצם קיומה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 10:07)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני הבנתי למה אתה אופטימי.
אם רוב הישראלים אינם מבינים את מה שאתה מבין מאוד יתכן שאתה (שאינך נימנה על הרוב,כדבריך)הוא זה שאינו מבין.
אני למשל חושב כמוך לגבי ההנהגה הפלשתינאית, אך מאמין שהפתרון הוא במהלך חד צדדי של ישראל שיקבע עובדות מסוימות בשטח שחלקן הגדול מקובל על ארה''ב וחלק ממדינות אירופה ואז להניח לפלשתינאים לרדוף אחרינו. זה אינו קל ואינו פשוט ודורש הרבה אומץ לב ויכולת מנהיגות, אך יתכן שאין ברירה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
המסביר לצרחן (יום שישי, 05/08/2011 שעה 10:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיאורטית אתה צודק בהנחה שלך. ישנה אפשרות שאני טועה. אבל מעשית, עד היום לפחות אני צודק. אם תספור כמה התחלות/חידושי שיחות היו לנו עם הפלסטינים, אז תקבל תוצאה אבסולטית השוללת את הנחתה ההפכה שיש סיכוי לשלום עם הפלסטינים (משהו כמו 20:0 נגדם).

אני גם מאמין ששום 'מהלך חד צדדי של ישראל' לא ישכנע את המשוכנעים, בין אם הם הפלסטינים ובין אם הם חוגים שמאלניים במערב, שישראל עשתה את כל אשר ביכולתה כדי לרצות את הפלסטינים ולהביא שלום לאזור. נסיגה כזאת תצית אש גדולה יותר, נגד ישראל קטנה יותר ובתנאים גרועים יותר. מספיק לראות איך העולם מסתכל עלינו ועל איך שאנחנו נוהגים בעזה, לאחר שנאמר לנו שאם ניסוג מעזה לישראל יהיה קל יותר להגיב ולתקוף את הטרור אם ימשיך לפעול. הנוסחה הזאת לא עבדה בעזה וגם לא תעבוד ביו''ש, אם ניסוג חד צדדית.

להיפך, כל נסיגה תעודד את הפלסטינים להחריף את הטרור. ראה - עזה. נסיגה חד צדדית תשאיר את יו''ש בכאוס שתביא גם שם לפריחתה החמאס.

נסיגה חד צדדית תכניס את ישראל להמשך המלחמה בטרור בתנאים קשים יותר, כאשר לפלסטינים ברור שאין להם אינטרס להתגמש ולהתפשר עם ישראל. נסיגה חד צדדית היא התנדבות ישראל להקריב את הצריח והרץ במלחמת מגננה על המלך והמלכה, כאשר האוייב בכלל לא מחוייב לכללי המשחק אלא רק לכללים של עצמו, מה שנקרא בלקסיקון הפלסטיני - ''תורת השלבים''.
לצערי שום דבר לא חדש ועדיין הכל ישן - רוב הציבור לא יודע או לא מבין את משמעות ''תורת השלבים'' ועד כמה הפלסטינים רצינים, כולל אלה הנקראים פת''ח/אש''פ.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 12:14)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה הגדולה שלנו היא הבעיה הדמוגרפית.מאחר וכפי שאתה לא מבין, לא ניתן לבצע טרנספר ולהישאר עם 45% פלשתינאים זו ברירה רעה מאוד, הרי הברירה היא היפרדות. בהסכם או לא בהסכם. אם ניתן להגיע להסכם, מה טוב. אם לא,ואני חושב שכיום אי אפשר להגיע עימם ,מסיבות שונות, להסכם, הרי נשאר פתרון אחד, היפרדות שלא בהסכם.
כל הסיבות שמנית או הסכנות שבדרך מתגמדות לעומת הסכנה של חיים לאורך זמן עם 45% פלשתינאים.
גם בהיפרדות שלא בהסכם ניתן לשמור טוב על בטחונו. הבעיה עם ההיפרדות מעזה ומלבנון בזמנו הייתה שלא ''עמדנו'' מספיק ''חזק'' על זכותנו לשקט לאורך גבולותינו ורק כאשר נדבקנו לקיר הגבנו בהתאם.לכו הבעיה היא בהנהגה אמיצה והחלטית ולא איך פותרים את הבעיה.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
המסביר לצרחן (יום שישי, 05/08/2011 שעה 12:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה הגדולה שלנו היא קבלת ישראל כמדינת היהודים במזרח תיכון ערבי. אין שום בעיה דמוגרפית אמיתית. הדמוגרפיה הועלתה ע''י שליחיו (בעיקר ארנון סופר) של שרון ב-‏2003 כחלק מתהליך הכנת הציבור לקבל את רעיון הנסיגה החד צדדית מעזה.
בינתיים לאחר שנגרע המצב יש ממצאים שמראים על ירידה גדולה בלידה במגזר הערבי לסעיפיו ואי ירידה שגידול בציבור היהודי ואולי בחלקו לעיתים אף צמיחה מעל המצופה.
אז בוא נוציא את הדמוגרפיה מהמשוואה.

מעבר לכך, אם יבוצע טרנספר כל עניין הדמוגרפיה בטל מעיקרו.

אם תושבי ישראל הערבים יהיו אזרחי מדינת פלסטין, גם אז לא יהיה שום ערך ומשמעות למשקלם הדמוגרפי, כי הם לא יצביעו לכנסת ישראל, הגוף שמחוקק חוקים ומסמל את זהות המדינה.

שתי מדינות בפלסטין היא ההיפרדות הקלאסית ביותר, בין אם זה בהסכם ובין אם לא.

הבעיה עם היפרדות מלבנון ומעזה היא שהיא מראה לנו עד כמה אנחנו קטנים מול האיום הערבי. ה'גיבורים' אצלנו אומרים שצריך לסגת לקווי 67' אבל אם הפלסטינים ישגרו ואפילו טיל אחד אז ניכנס בהם ונראה להם. אלה טענות ילדותיות וחסרות אחריות שהוכחו שוב ושוב שגם אינן עומדות בתנאי המציאות.

הבעיה אכן בהנהגה אמיצה אבל גם חכמה. היא כבר תביא את הפתרון הנכון. אם אתה חושב שהפתרון הנכון הוא נסיגה לקווי 67' עם תיקונים קלים, אז אתה עדיין לא התעוררת מהחלום.
_new_ הוספת תגובה



שום שינוי מהותי
דוד סיון (יום שישי, 05/08/2011 שעה 13:17)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה הדמוגרפית קיימת על פי מה שמציג ארנון סופר. למשל: ''דמוגרפיה ועתיד היחסים בין ישראל לפלסטינים'' (http://web.hevra.haifa.ac.il/~ch-strategy/images/pub...).
_new_ הוספת תגובה



שום שינוי מהותי
המסביר לצרחן (יום שישי, 05/08/2011 שעה 14:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר אמרתי את דברי על פטפוטי הסרק של ארנון סופר ואת מי הם נועדו לשרת. דרך אגב, הוא גם לא דמוגרף.ואם לא דמוגרף טוב לך, אז הינה כאן ביקורת לא-דמוגרף על הדמוגרפים-מטעם של היום http://www.news1.co.il/Archive/003-D-62077-00.html .
_new_ הוספת תגובה



הלא דמוגרף מטעם
דוד סיון (יום שישי, 05/08/2011 שעה 17:39)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי המזל להכיר את אטינגר ואת סופר.
א. הביקורת של אטינגר (הלא דמוגרף מטעם) באמת שגויה. אם שמת לב הוא לא מציג נתונים אלא מסקנות שלו שמתאימות
ליעדים שהוא משרת - מניעת נסיגה מהשטחים:
1. ''סיפורי אטינגר'' (http://ch-strategy.hevra.haifa.ac.il/images/publicat...).
2. סיפורי פייטלסון (http://ch-strategy.hevra.haifa.ac.il/images/publicat...).

ב. אטינגר שעיקר עיסוקו הוא ב''הסברה'' באמצעות דיבורים על דמוגרפיה (של אחרים בדרך כלל) החל את דרכו עם ספירו במרכז ההסברה.

ג. אני יותר סומך על סופר משום שהוא גם מכיר את השטח יותר טוב וגם מציג את הנתונים ומקורותיו גם במאמריו וגם למי שפונה. נסה זאת עם אטינגר.
_new_ הוספת תגובה



הלא דמוגרף מטעם
המסביר לצרחן (שבת, 06/08/2011 שעה 11:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם ארנון סופר אינו דמוגרף וטענותיו נגד אטינגר יכולות להיות מופנות גם כנגדו. מה שמחזק את המגמתיות של ארנון סופר הוא שעבודתו הופיעה שמקביל להחלטת שרון (אז עדיין סודית) לצאת מעזה. ארנון סופר גוייס ע''י שרון לחבר כתב הגנה דמוגרפי, כמו שאחרים גוייסו בתחומם. כתבי סופר נשמעים די היסטריים, אפילו אם יש בהם קצת מן האמת.

בכל מקרה אני בא ואומר שצריך לעזוב את הדמוגרפיה ולייתר אותה בויכוח הפוליטי על ידי שבכל פתרון שהוא, ערביי ישראל יהיו אזרחי המדינה הפלסטינית ותושבי ישראל, והיהודים בפלסטין יהיו תושבי פלסטין ואזרחי ישראל, בלי להתייחס כרגע לשאלה היכן יעבור הגבול.

כי אם החשש הדמוגרפי שלך אמיתי ונכון כיצד תנהג כאשר ברור לך שבתוך 40 שנה, 60 שנה או 100 שנה, הערבים יהיו חצי או יותר מאזרחי ישראל (ריבוי טיבעי והגירה פנימה)? מה תעשה אז?

לכן עלינו לנטרל את המוקש הזה עכשיו במסגרת הפתרונות המדיניים שאנחנו עומדים לפניהם.
_new_ הוספת תגובה



אתה תמשיך למרות העובדות
דוד סיון (שבת, 06/08/2011 שעה 12:18)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. עמדותיו של ארנון סופר צמחו מן הנתונים:
א. הוא עסק ועוסק בדמוגרפיה כבר עשורת שנים. אז מבחינה פרקטית הוא דמוגרף (זה בדיוק כמו שאורי מילשטיין נחשב היסטוריון.)
ב. הוא גם מכיר את השטח ברמות די מפורטות.
ג. הוא מציג את נתוניו בגלוי.

מהותית העמדות שלו עלו ועולות מן מהנתונים. לא פעם הוא כבר כתב והציג את נתוניו ומקורותיהם למתעניינים (http://web.hevra.haifa.ac.il/~ch-strategy/images/pub...).

2. אטינגר איננו דמוגרף למרות שכבר כמה שנים הוא מדברר ''דמוגרפיה''. הוא אינו מציג את הנתונים שמאחורי הגרפים שלו. מה שיותר חשוב היסטריה היא ודאי אחת התכונות של המאמרים על דמוגרפיה שכותב אטינגר.

3. בכל מקרה אתה יכול לעזוב את (הדמוגרפיה) העובדות. אבל העובדות הן (המציאות היא) העיקר וחייבות (וחייבת) להיות נקודת המוצא. בלי הכרה והסכמה על העובדות אין ערך לדיון.
_new_ הוספת תגובה



רק שינוי מהותי
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 17:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי מה להתווכח עם ארנון סופר .
נניח שאני מקבל את ממצאיו והערכותיו .

מתבקשת מסקנה פשוטה
היהודים החילוניים צריכים להגביר את הילודה שלהם .

זה כל כך ברור עד כי רק מי שלא רוצה לראות - לא רואה .
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 17:49)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה הדמוגרפית היא הבעיה!
למרות הירידה בילודה אצל הערבים והעליה היחסית אצל היהודים עדיין האם הערביה מולידה יותר.
גדולי הליכוד ואדריכליו: שרון, אולמרט,מופז,ליבני ואחרים הבינו זאת ולכן ישמו את ההתנתקות והציעו את ההתכנסות. גם מנהיג הליכוד דהיום רבנו נתניהו מבין זאת ולכן מוכן למדינה פלשתינאית בגבולות דמויי שנת 67.
נכון שיש כמה אחוזים באוכלוסיה אשר הוזים עדיין. אני ונתניהו אינם נמנים עליהם.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 19:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזה אני קורא טיפשות
''שרון, אולמרט,מופז,ליבני ואחרים הבינו זאת ולכן ישמו את ההתנתקות''
כשיש מיעוט ילודה הולכים לפיתרון של הפרדה ?
אם יש מחסור בילודה צריך להפעיל מדיניות של ריבוי ילודה !
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (שבת, 06/08/2011 שעה 1:08)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר וחוץ ממך איש אינו חושב שילודה זה משהו כמו פטיש שדופק מסמר, הרי אנשים נבונים, דוגמת אלו שהזכרתי מחפשים פתרונות מעשיים ולא חלומות באספמיה.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/08/2011 שעה 7:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פטיש-מסמר- נתקע מהר . . . אנחנו כרגע לא בונים סוכה .

מה שברור הוא שיש יחס ישיר בין בעיה ופיתרונה , אף כי אפשר ללכת סחור-סחור .

אם אני צמא אני שותה .
אם אני זקוק לבית , אני בונה או רוכש .

מצב שבו בגלל שאני צמא , אני רוכש בית כי יש בו ברז עם מים , הוא מצב עקום .

והכי חשוב
בלי קשר למספר הערבים בארץ ישראל
העם היהודי זקוק נואשות לגידולו .
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (שבת, 06/08/2011 שעה 8:09)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הויכוח הוא על גישתך, או גישתי, לילודה.
הבאת ילדים לעולם אינה דומה להרויית צמאון או בניית בית.
הבאת ילדים היא קודם כל תהליך רגשי שבני הזוג עוברים שאין לו כל קשר למשהו טכני.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/08/2011 שעה 11:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה מאד .

ילודה היא ענין ביולוגי , לא טכני אלא ביולוגי .
בני האדם כמו שאר היצורים החיים , מתוכנתים ללדת ולקיים יותר מהוריהם . ''העודפים'' מתים מסיבות שונות .

זה הסדר העולמי .
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (שבת, 06/08/2011 שעה 11:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע שילודה זה עניין ביולוגיה. אתה מתאר זאת כעניין טכני.
בני האדם אינם מולידים ילדים כמכונות בעלות תיכנות ביולוגי קבוע ומותנה מראש. בני האדם מחליטים ללדת ילד או ילדה כחלק מחייהם הרגשיים. זה מה שמבדיל אותם מחיות.
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/08/2011 שעה 11:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה !

אנשים הם כמו מאריונטות . רק שאין רואים חבלים .

אדם שמכיר את העקרונות יכול להפעיל אותם באופן שיכלי-מבוקר .
הציבור אפילו לא יידע שהוא מופעל .
האנשים יפעלו בהתאם לתנאים שאותו ''מכיר עקרונות'' ייוצר .
_new_ הוספת תגובה



שום נוסחה אמריקאית
ע.צופיה (שבת, 06/08/2011 שעה 13:18)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, פה אנחנו נפרדים. אני חי בעולם אחר.
_new_ הוספת תגובה



שום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 16:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א - לפעמים הגודל קובע . ילודה . . . . . וכל מה שכבר הסברתי לך .
ב - ''הבעיה עם ההיפרדות מעזה ומלבנון בזמנו הייתה שלא ''עמדנו'' מספיק ''חזק'' על זכותנו לשקט לאורך גבולותינו''
אם לא עמדנו בעבר , למה שנעמוד בעתיד ?
ולמה לא נעמוד כעת ?
_new_ הוספת תגובה



שום
ע.צופיה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 17:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אנו עומדים כעת
ב. אם ההנהגה אינה אמיצה והחלטית גם אם יהיו לך 2 גדות לירדן לא תוכל להחזיק בהם.
נ.ב.
גם אם בכל שניה יוולד יהודי חדש ,עדיין לא הנהגה ראויה לא תוכל להחזיק בהם.
_new_ הוספת תגובה



שום
המסביר לצרחן (שבת, 06/08/2011 שעה 11:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל דבר יכול לקבוע, השאלה באיזה קונטקסט.
אם יהודים רבים באירופה היו מממשים את הציונות ומהגרים לארץ בשנות העשרים והשלושים אז כמעט בטוח שלא היינו מתווכחים היום על יו''ש זה כיבוש או לא. לכן יש משמעות להכרעות פוליטיות.

אם אתה חושב שמדינה פלסטינית ביו''ש ועזה תוכל להתקיים (לא רק בגלל האוייבות שמושרת נגד ישראל אלא בגלל מחלוקות פנימיות גם בעולם הערבי וגם בחברה הערבית פלסטינית) אז אתה תמים. ואם אתה חושב שהמדינה הפלסטינית תחנוק את הטרור אז אתה עוד יותר תמים.

מצד אחד נכון מבחינה לאומית לשמור על רמת ילודה גבוהה אצל היהודים, אבל מנגד חייבים לנטרל את הנושא הזה מהויכוח הפוליטי ע''י הקמת מדינה פלסטינית שהיא מדינת הערבית בארץ ישראל, לצד ישראל שהיא מדינת היהודים בארץ ישראל ושל יהודי העולם הרואים בכך משמעות לאומית ודתית.
_new_ הוספת תגובה



שום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/08/2011 שעה 12:12)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי לא קיים ''אם'' רק ''יש'' .

ארץ ישראל שנקראה ''פלסטינה'' בפי העולם הנוצרי/אירופי כללה את שתי גדות הירדן .
חבר הלאומים בועידת סן רמו נתן לאנגלים את ארץ ישראל והם בלחצו של וינסטון צ'רצ'יל פיצלו אותה והסיפור ידוע .

ישראל יכולה היום לדרוש שינוי אותה החלטה , כמו שהחלטת החלוקה אינה תקפה עוד .

עלינו לזכור שאפילו החלק הנקרא פלסטינה המנדטורית היה במצב מלחמת אזרחים . לזה נוספו הכובשים המצרים וההאשמים . שני אלה ויתרו פומבית על שלטון הכיבוש שלהם .
לכן
המצב הנכון הוא שבמלחמת האזרחים בין הפלסטינים-היהודים והפלסטינים-הערבים ניצחו הפלסטינים-היהודים .

מצב זה אינו כיבוש בדיוק כמו כל ניצחון אחר במלחמת אזרחים אחרת . ספרדית , אנגלית , צרפתית , רוסית , אמריקאית .
_new_ הוספת תגובה



שום
המסביר לצרחן (שבת, 06/08/2011 שעה 12:19)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרסת מרחבים שלמים בפילוסופיה..... בכל מקרה לצורך ויכוחים ערכיים יש מקום גדול ל'אם'.

ארץ ישראל שנקראת ארץ ישראל בעברית ופשתינה בלועזית בנויה על שתי גדול לירדן.

לא צריך שום שינוי בהחלטה כי אין אפשרות לתקן זאת וגם לא צריך. צריך פשוט להתחיל לדבר אחרת ולטעון שכמאה שנים אנחנו הולכים על פתרון אחד בגלל קלקולים וליקויים של הבריטים ולכן עלינו כיום לשנות את כללי המשחק ולחלק את פלשתינה לשניים ולא ליותר.

מקובלת עלי בהחלט פרשנותך למלחמות האזרחים בין הפלסטינים הערבים לפלסטינים היהודים.
_new_ הוספת תגובה



שום
ע.צופיה (שבת, 06/08/2011 שעה 13:29)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תמים.
_new_ הוספת תגובה



שום
המסביר לצרחן (שבת, 06/08/2011 שעה 14:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה ברור.
_new_ הוספת תגובה



מחזק את ידיך ובנוסף...
יענקלה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 5:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל היתה מאז ומעולם זירה של קבוצות לחץ- התאגדות של בעלי אינטרסים משותפים.
למשל:
ש''ס - ספרדים חרדים שלמדו בשיטה הליטאית התאגדו כדי להעצים את כוחם בהסתמך על קהל המצביעים המבוסס על יוצאי ארצות צפון אפריקה ותוך ניצול תחושת הקפוח והעלבון.
ואכן הם מביאים את הסחורה אטיאס שר השכון , לא מזניח את מגזרו ואת המגזר החרדי בכלל ומכרזי הבניה האדירים המיועדים לחרדים מוכיחים זאת.
אגודה ודגל התורה- עיקר מעיניהם בחינוך ובבריאות וברווחת האוכלוסיה החרדית הליטאית אשכנזית והחסידית אשכנזית ואכן ליצמן בבריאות וגפני בכספים מביאים את הסחורה.
גילוי נאות:- אני עצמי דתי עם נטיה לחרדיות לאומית ובכל זאת
אינני מטיל ספק בעובדה שבשיטת הניהול החרדית שהתקינות הצבורית בעיניה היא לצנינים כספי המדינה עוברים חפשי לכיסים פרטיים במגזרים האלה.
הדתיים לאומיים איחוד לאומי ומפדל- מיצגים את המגזר הדתי לאומי , התנחלויות, ראשיה אנשים רציניים ביותר ומשופשפים ודואגים לצאן מרעיתם היטב, גם הם אוהבים לעטוף את האידיאולוגיה שלהם בהרבה כסף.
הם מאורגנים ומתוקתקים להפליא.
ועדי העובדים הגדולים,- מבטאים את כוחם בלכוד בפריימריז כשמביאים עשרות אלפי מתפקדים, חיים כץ מהתעשיה האוירים הוא דוגמא.
עופר עיני הוא שלוח שלהם הוא לעצמו חסר כח אולם יושב על משאבי כסף אדירים ממסי החבר אולם הוא מבין שכדי להנות מהחיים הטובים (והמשתלמים היטב) כראש ההסתדרות עליו לפעול כרצונם.
קיבוצים ומושבים כמובן גופים הייצגים את ההתישבות העובדת הם העבודה ומרץ.
בליכוד בקדימה ובעבודה נוצרה תופעה של חברים המייצגים את עצמם בלבד ואת האינטרסים של עצמם ושל משפחותיהם. חבריהם. וכו, הם משקיעים הרב הכסף מביאים מתפקדים ביום הבחירות וכך זוכים במועמדות מכובדת.ומשתלמת כספית.
למשל פואד- שמשפחתו הפכה למיליונרית , ענבל גבריאלי שייצגה פשוט כך את המאפיה, ועוד כאלה שמייצגים את עצמם ונרכשים על ידי טייקונים שונים.
וערבים מיוצגים די בסדר על ידי חברי כנסת ערביים

ומיי לא מיוצג- רוב העם, המעמד הבינוני למשל חש מנוכר ומרוחק ומנוצל ומושפל.
לשד הארץ אנשי העמל המוכשרים והחרוצים , דור ההייטק
החנונים שהביאו לכאן את המצב הכלכלי הטוב של מדינת ישראל, לוחמי המילואים , כולם לא מיוצגים .
רואים בעיניים כלות איך עופר עיני הופך להיות למליונר, איך פואד מדושן עונג שהפך מפושט רגל להיות עשיר מעשירי הארץ, איך ביבי מסתחבק עם הטייקונים , איך אולמרט קונה בתי פאר בקומבינה רואים את השחיתות , את מסירת הרכוש לטייקונים בחצי חינם, את הזחיחות הפושה של חברי הכנסת את נהנתנותם, את חדר השינה של ביבי ושרה במטוס, את עושרם המופלג שלמשפחת שמעון פרס...
רואים ובולעים.
ההפגנות הם הפעם הראשונה בה המעמד הבינוני, ולמעשה כל אילה שחשים לא מיוצגים יוצאים להפגין את נוכחותם ואת כוחם (איך אמר עמר-''סושי ונרגילות'')
איך נאמר לעמר- כנראה שאתה צודק אבל הפה הגדול שלך יעביר אותך למחלקת הלא רלוונטים.
ואכן, המחאה אוטנטית, אמיתית, אמיצה והעיקר, מזמן יצאה משליטת השמאל הקיצוני , קרן חדשה לישראל, או כמה ילדות טובות שמר כפריהו עם שמות צפונבונים כמו דפני ליף וסתיו.
_new_ הוספת תגובה



יענקלה אל תטעה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 9:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממצב שבו הרפואה משולמת כולה מהמס עברנו לרפואה שבה כל שירות עולה בתשלום נוסף ולצידה יש רפואה בתשלום מלא . ביטוח משלים , מושלם , פלטינה וכדומיהם .

ממצב שבו בית הספר סיפק לימודים 40 שעות בשבוע וספרים עברנו להשלמות מכיסי מי שיש לו .

ממצב שבו היו גנים במחיר סביר עברנו למצב שבו גן לילד עולם 2000 או 3000 שקלים .

ממצב שבו המדינה סייעה במימון דירה ראשונה על ידי משכנתא ממקורות המדינה עברנו למימון בנקאי .
לא רק זאת אלא שפעם היו דירות 2 חדרים היו 3 חדרים והיום 4 חדרים על 100 מ''ר .
כידוע כל מ''ר דירה מוסיף 100 שקלים למחיר (בערך) .

כעת מתכננים בתי-סוהר פרטיים , משטרה פרטית כבר יש .

את בתי הזיקוק נתנו חצי-מתנה , נתנו את לרוכש אוצרות ים-המלח לרמות את המדינה . קרקעות נותנים לקרובי השלטון .

קבלני כח-אדם מעסיקים בשכר נמוך יותר , בלי תנאים סןציאליים ובלי תחושת קביעות ותחושת שייכות .

בוגר רפואה בן 30 מקבל 21-23 שקלים לשעת עבודה . שכר המינמום הוא 22 שקלים לשעה .
זה נראה לך תקין ?

את אספקת המים העבירו לתאגידים - כלומר למתעשרים . מחיר המים עלה חדות , המדינה הוסיפה לזה מע''מ .

כל אלא הם עוולות .
_new_ הוספת תגובה



תיקון שגיאת הדפסה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 9:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא 100 שקלים אלא 10.000 שקלים .
_new_ הוספת תגובה



יענקלה אל תטעה
המסביר לצרחן (יום שישי, 05/08/2011 שעה 10:35)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להזכירך שאנחנו משלמים על חוק חינוך חינם כבר מתחילת שנות ה-‏70 ובעבור ביטוח בריאות חובה משנות ה-‏90. בשני המקרים מי שהחל המהלך הזה היתה הממשלה הסוציאל-דמוקרטית ששלי כה מיטיבה לאהוב ולנופף בה.

מסתבר שאין מתנות חינם. ואם רוצים מתנות אז אנחנו צריכים משטר סוציאליסטי-טוטליטרי. שם המתנות חינם כבר יעלו לנו בדם או בהמתות.

תרבות חברות כח האדם יצאה לדרך כאשר שמעון פרס היה ראש הממשלה בממשלת האחדות הלאומית. את הזיכיון הראשון קיבל ידידו גבי סבג, למרות שהיה ליכודניק.

הפרטת ''חברה כלכלית לירושלים'' ב-‏1989 וכור תעשיות ב-‏1990 הובלו ע''י העבודה. אבל גלי ההפרטה הגדולים החלו ב-‏1994, ובזמן רבין הופרטו למשל השק''ם, שיכון עובדים, תה''ל, כימיקלים לישראל, ובנק הפועלים ודעכו ב-‏2001. ואז שוב מ-‏2003 ועד 2009 היו הפרטות גדולות כמו כמו אל-על, צים, בזק, מספנות ישראל ובתי הזיקוק.

רוב המפעלים והארגונים שהופרט היו מחוייבי המציאות ונעשו כדין. אבל הפרטה וגם הפרטה חלקית של משרדי ממשלה היא מסוכנת ובעייתית. אסור להפריט את הבריאות, החינוך, הרווחה, הסיעוד כמו שאין מי שמציע להפריט את הביטחון. יש מנגנונים שהממשלה חייבת להיות בעליהם ולנהל אותם. לכן גם צריך, אם לא לבטל כליל את חברות כוח האדם (וחברות ההשמה שהפכו להיות בעצם חברות כוח אדם בדלת האחורית), לפחות שהגופים ושהחברות הממשלתיות לא ישתמשו בשירותי החברות האלה, אלא יגייסו לתוכן את האנשים כעובדי מדינה בתנאים הרגילים (שנה ראשונה לניסיון ולאחר מכן כניסה לקביעות), תוך צמצום והתייעלות בממסד הממשלתי.
_new_ הוספת תגובה



יענקלה אל תטעה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/08/2011 שעה 17:11)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטיעון שלי לא עסק בהאשמת מפלגות .
זה המצב הקיים ואת זה נחוץ לשנות .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי