פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נפילת הרודן
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 30/08/2011 שעה 8:00)


נפילת הרודן

גדעון ספירו



סילוקו של רודן מכס השלטון ממלאת כל שוחר זכויות אדם סיפוק רב. הסיפוק עולה על גדותיו אם על חורבות הרודנות עולה משטר דמוקרטי, והסיפוק הוא קצר ימים אם הרודנות מתחלפת בעריצות חדשה.
מכאן יובן כי אך טבעי שאני נמנה עם אלה שהריעו על סילוקו של מועמר קדאפי מהשלטון שאורכו כמעט כאורך הדיקטטורה הישראלית בשטחים הכבושים.

עם כיבושה של טריפולי בידי המורדים התגלו תמונות זוועה של טבח המוני שבוצע בידי אנשי קדאפי, אולם מדיווחי הכתבים שם מתברר כי גם המורדים לא טומנים ידם ומבצעים פעולות נקם.
האם במקום משטר קדאפי תקום דמוקרטיה, או שמא נראה בכינונה של עריצות חדשה על חורבתה של הקודמת? מוקדם לשפוט.

המורדים הסתייעו בהפצצות מהאוויר של מטוסי נאט''ו, ששיתקו במידה רבה את כוח האש של צבא קדאפי, ובכך החישו את ניצחון המורדים. צרפת מילאה תפקיד מוביל בהפצצות. שעה שמטוסי נאט''ו החלו בהפצצות בלוב, התלבטתי אם להגיב. מחד, היה ברור לי שהדבר לא נעשה מסיבות אלטרואיסטיות של שמירה על זכויות אדם. שהרי צרפת, אנגליה ואיטליה ניהלו יחסי תקינים עם קדאפי, והוא אף הוזמן לביקורים ממלכתיים עם כל הכבוד שזוכים לו ראשי מדינות. אולם גם אם התערבות נאט''ו לא נעשתה מסיבות של מוסר צרוף, אלא מתוך חישוב קר של הימור על המורדים כסוס מנצח, שיביא גם רווחים מתמלוגי הנפט הלובי, לא משנה את העובדה שהבסת הרודן קדאפי היא מטרה חיובית.

מי שכן ראה בהפצצות מטוסי נאט''ו פעולה מוסרית שראויה להערכה ואפילו הערצה, הוא הפילוסוף הצרפתי ברנאר אנרי לוי. הוא דחק בנשיא סרקוזי למלא תפקיד ראשי בהפצצות על כוחות קדאפי בלוב.
הוא כתב בעניין זה דברים מעוררי השראה. אני מצטט: אני מצדיע לצוותי האוויר האירופיים, במיוחד הצרפתיים, שיצאו למלחמה שאינה מלחמתם, אלה שמשימתם הייתה להציל חיי אזרחים, לפי המנדט שהעניק להם האו''ם... אי אפשר להתכחש לכך שצרפת בהנהגת הנשיא ניקולא סרקוזי נטלה עליה את היוזמה ללוות את לידתה של לוב החופשית... המורדים בסיוע צרפת ובעלי הברית האחרים כתבו דף חדש בתולדות ארצם... הדבר שהוכחד הוא התפישה המיושנת של ריבונות, שלפיה כל הפשעים מותרים אם הם נעשים בתחומה של מדינה מסוימת. מה שנולד הוא רעיון האוניברסליות של זכויות לא כנדר דתי חסר כיסוי, אלא כמחויבות נחושה למען כל מי שמאמין באמת באחדות המין האנושי ובערכה של הזכות להתערב (אושר צרוף...).

איזה פאתוס מוסרי. כמעט בכיתי מרוב אושר כשקראתי את דברי הפילוסוף ברנאר אנרי לוי.
לפני שהדמעות החלו זולגות הן נעצרו, כי נזכרתי שהמוסר וזכויות האדם האוניברסליות של הפילוסוף לוי, הם מאד גמישים כאשר מדובר בכיבוש הישראלי, עריצות אכזרית בת 44 שנים, שנתיים יותר מעריצותו של קדאפי.

לא זו בלבד שהפילוסוף ברנאר אנרי לוי לא יציע לנשיא סרקוזי להפעיל את כוחות נאט''ו לסייע לפלסטינים במאבקם נגד דיכויים בידי ישראל, אלא יראה במי שיציע זאת אנטישמי. מה שמוכיח כי האוניברסליות שלו בתחום זכויות האדם סובלת מנכות והמחויבות שלו לאחדות המין האנושי נעצרת כשמדובר בדיכוי ישראלי. זו תופעה שאינה ייחודית לברנאר אנרי לוי. חתן פרס נובל שלום, אלי ויזל, נגוע באותה תסמונת. כאשר התבקש במלחמת לבנון הראשונה לגנות את ההפצצות הישראליות על ביירות שפגעו באוכלוסייה אזרחית, בהם ילדים, נשים וזקנים, סירב וגייס לכך את אושוויץ. (במאמר מוסגר, אחזור על מה שכתבתי בעבר לא פעם, שלא ברור לי על מה ולמה קיבל ויזל את פרס נובל לשלום). פעם היה היהודי שם נרדף לאוניברסליות. מאז קיומה של ישראל הוא התחלף בשבטיות לאומנית.


החצוצרן

יעקב פרי היה ראש השב''כ בשנים 1988 עד 1994. בתקופתו שוכללו שיטות העינויים במרתפי השב''כ. בשש שנות כהונתו עברו עשרות אלפי פלסטינים חקירות מלוות בשיטות עינויים שהמציא המוח הישראלי, שהשאירו אצל רבים צלקות לכל חייהם. היו גם מקרים בהם עונו עצירים למוות, ''תאונות עבודה'' קוראים לכך בשפה הצינית של חוקרי השב''כ.

בימי כהונתו פעל בעזה מתקן עינויים שהיה מוכר כ''מתקן החוף'' או ''אנצאר 2''. ב-‏1990 היכו החוקרים למוות את שייח עלי. פתלוג שהובא לישראל על ידי ארגוני זכויות אדם, בדק את הגופה, ואישר כי האיש מת ממכות. הידיעות על עינויים קשים באנצאר 2 הביאו לפתיחת חקירה על ידי מבקרת המדינה דאז מרים בן פורת. הדו''ח שכתבה ב-‏1992 היה כה קשה עד שהוחלט לא לפרסמו.

העינויים לא הופסקו. זכור גם המקרה של עבד חריזאת, שטולטל למוות בעת חקירתו בשב''כ ב-‏1995 (בכהונתו של ראש השב''כ שלאחר פרי, כרמי גילון) ובית המשפט העליון גיבה את החלטת פרקליטת המדינה דאז דורית ביניש (היום נשיאת בית המשפט העליון), שלא להעמיד את החוקרים לדין פלילי.

כאשר אנחנו מציינים את זכרה של חנה סנש שעונתה קשות במרתפי העינויים של המשטר הפשיסטי בהונגריה, ראוי שנזכור כי עמיתיהם בישראל לא למדו את הלקח. העריצות ניצחה את הדמוקרטיה גם כאן.

מאז תחילת הכיבוש עברו את מרתפי השב''כ מאות אלפי פלסטינים. היקף החדירה של השב''כ לבני העם הפלסטיני הוא עצום בממדיו. אם פעם תתרחש בישראל מהפיכה דמוקרטית, ויפתחו את ארכיוני השב''כ לעיון הציבור כפי שהתרחש עם ארכיוני השטאזי במזרח גרמניה, לא אופתע אם יתברר כי השב''כ תכה את השטאזי בנוקאוט בהיקף ועומק החדירה לחיי בני אדם בכל המישורים: מעצרים, עינויים, הפחדות, הלשנות, שוחד וכו'.

איש מראשי השב''כ לא הועמד לדין על הפרות זכויות אדם או ביצוע פשעי מלחמה. כולם עשו חיל בחברה הישראלית לאחר שסיימו את תפקידם. חלקם הלכו לפוליטיקה, הפכו לחברי כנסת ושרים, אחרים הלכו לעסקים. יעקב פרי פנה לעסקים, והפך לחלק מאצולת הממון הישראלית, זו שחוסה תחת התואר הון ושלטון.

כאשר פרי היה ראש השב''כ שלט החוק האוסר על ציון שמו המלא, ומותר היה לציינו באות הראשונה של שמו. היו גם כאלה שכינו אותו ''בעל החצוצרה'' משום מיומנותו כחצוצרן ואהבתו למוסיקה.

התופעה של גנרלים וראשי שירותים חשאיים העוסקים בעבודה המלוכלכת של פשעי מלחמה והפרות זכויות אדם, ובה בעת רואים עצמם בני תרבות, מוכרת. אצל היהודים התופעה מעלה זיכרונות היסטוריים קודרים בגלל השואה. אותם קצינים גרמנים שביום רצחו ובלילה שקעו בכורסה בביתם והאזינו למוסיקה האהובה עליהם. יחד עם זאת צריך להדגיש כי התופעה אינה מתייחדת לגרמנים. בכל מדינה, בה מתקיימים מנגנוני דיכוי ואלימות, ניתן למצוא את הפיצול הזה אצל אנשי צבא שביד אחת הורגים וביד השנייה מגלים אהבה או משיכה למושג הרחב הקרוי תרבות.

לאחרונה החליט יעקב פרי להשתלב בחיי המוסיקה של ישראל. זמר צעיר בשם עידן יניב שנולד ב-‏1986, שנתיים לפני שפרי מונה לראש השב''כ, העלו יחד ערב מוסיקלי במועדון הזאפה בהרצליה. הדבר זכה לחשיפה ידידותית בתחנת הרדיו הצבאית גלי צה''ל, ולפרסום במדריך התרבות היוקרתי של עיתון ''הארץ''. השלווה בחיי הרוח והתרבות בישראל לא הופרה. מה בסך הכל קרה? בעל העינויים שהוא גם בעל החצוצרה עושה תרבות ואין מחאה, זולת כמה תימהונים, כמו כותב שורות אלו, שמדמיין את זעקות המעונים שהופכת את נגינת החצוצרה לקקפוניה צורמת.


בשר תותחים

לאחרונה פירסם ''מעריב'' כתבה לכבודו של ואחיד אל הוזייל עם התמנותו למפקד הגדוד המדברי. ואחיד הוא בדואי אזרח ישראל המשרת בצבא. לרגל המינוי קיבל דרגת סגן אלוף. הגדוד המדברי מורכב מכמה מאות בדואים שהתנדבו לשרת בצבא (חוק גיוס חובה לא חל עליהם).
לראשונה מונה בדואי למפקד הגדוד. עד כה המפקדים היו יהודים. לכאורה סיבה למסיבה. גם ערבים מגיעים בצבא לעמדות בכירות. למעשה ביטוי לצביעות ישראלית.

אזרחי ישראל הבדואים הם האוכלוסייה המופלית ביותר בישראל. הישוב רהט בו מתגורר המג''ד החדש, הוא עיירה בדואית שבהרבה מובנים מזכירה עיירת שחורים בדרום אפריקה של האפרטהייד. אבטלה גבוהה, שירותים ברמת עולם שלישי. במצב זה יש בדואים שמוצאים מפלט בגיוס לצבא כמקור לקיום כלכלי. כפי שהיו שוטרים שחורים ששירתו תחת משטר האפרטהייד כך יש בדואים המשרתים בצבא הרומס את זכויות עמם. הגדוד הבדואי מוצב בגבול עזה, ביטוי לגישה הצינית שערבים יהרגו ערבים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


[•] אמנם לדעתי אינך ראוי לתגובה אבל את איצטלת המוסר יש להסיר ממך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 30/08/2011 שעה 10:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם הפלסטיני עשה כל מה שבכוחו למנוע התיישבות יהודית בארץ ישראל .
זה מעשה שמנוגד לכללים של האו''ם .
זה מעשה לא מוסרי .

העם הפלסטיני רצח אזרחים יהודים בכמויות גדולות ובכוונה תחילה . זה לא מוסרי .
העם הפלסטיני בלתי מוסרי גם כלפי פנים .

היהודים המטומטמים שלי השתדלו לצמצם את רצח האזרחים היהודים , על ידי פגיעות נקודתיות ולא תמיד בהצלחה .
על זה יש חילוקי דיעות לגבי מידת הדיוק הנדרש ומידת הצימצום הנידרש לפעולות הגנתיות אלה .

[•]...

-
-
-
חבל מאד שמדינת ישראל נמנעה מביצוע סימטריה של היהודים כלפי הפלסטינים .
ראוי לשלוח טילים , פצמרים , חוליות חטיפה , חוליות רצח , פיגועי טירור אל ועל הפלסטינים .
יש לדכא את הפלסטינים עד עפר ולמטה מזה .
וכל המרבה הרי זה משובח .

============================================================================================================

הייתי מסביר לך גם את ענין קדאפי , אבל מניסיוני בקריאת מאמריך , אני יודע שלא תבין .
_new_ הוספת תגובה



מתי יפלו רודני השמאל והתשקורת ?
חזי, הרצליה (יום שלישי, 30/08/2011 שעה 19:36)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דברים שספירו מטעה בכוונה
חזי, הרצליה (יום שלישי, 30/08/2011 שעה 19:44)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכויות אדם מלאות יש רק לאנשים חפים מפשע.
לפושעים,טרוריסטים,מחבלים ועוד יש מינימום של זכויות אדם.
לפלסטינים למשל , יש מינימום של זכויות אדם.בגלל שהם שונאים ומחבלים.לעומת אזרחי לוב.
_new_ הוספת תגובה



דברים שספירו מטעה בכוונה
גלעד היפתחי (יום שישי, 02/09/2011 שעה 6:34)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכויות אדם אינם זכויות של טרוריסטים.
הגיע הזמן שהקיצונים האלה משמאל יבינו זאת. לשב''כ יש חובה חוקית להגן עלינו מפני הטרוריסטים הערבים ולשם כך הם ראויים להשתמש גם באלימות 'לא-מידתית' (אם כל הביטוי הבעייתי והמפוקפק של המונח ''מידתיות''). לכן יש להניח למיטב בחורינו בשב''כ להחליט בעצמם באיזו מידת אלימות יש לנהוד בטרוריסט או בחשוד בקשר לטרור זה או אחר.
_new_ הוספת תגובה



מתי יפלו רודני השמאל והתשקורת ?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 30/08/2011 שעה 19:45)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה שואל אותי ?

אני הפלתי את אורי אבנרי . לא מספיק ?
_new_ הוספת תגובה



זה ילדותי לטעון ש''הרעת על סילוקו של קדאפי''
המסביר לצרחן (יום חמישי, 01/09/2011 שעה 17:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלילה לי מלשאול את זה שלא נמצא כאן, מה שכניו חשבו על מנהגיו המוזרים. אלא שאני מבין שדברים אלה מבטאים עמדות פוליטיות הזויות שמתעלמות מאופיו של ה'עולם הערבי'. אוקיי, אז ספירו שמח וצהל כילד ששברו לו את הבובה קדאפי, אבל אנחנו זוכרים איך בכה וילל כשבובתו ערפאת איידסה את עצמה למוות. חלום השלום שלו מת לנגד עליניו.

רוצה לומר, שכישראלי I don't give a damn למיהו המנהיג הערבי התורן, ואיך הוא דופק את האוכלוסין הנתונים לשליטתו במסגרת מדינית הנקראת מדינה. עד היום שום מנהיג ערבי לא הראה שהוא מרגיש בטוח במשטר פתוח. המנהיגים האלה מפחדים ממדינה דמוקרטית, כי היא תיתן להם לשלוט על תנאי. בתרבות הערבית-אסלאמית אין מודל מתאים למשטר דמוקרטי, ועד שלא ימציאו אותו עבורם, גם לא יהיה.

אז מה זה חשוב מי יהיה המנהיג הלובי החדש שיעלה מתוך מאבק פנימי בקואליציה המנצחת? הרי כדי לשלוט במסגרת הפוליטית הנקראת לוב כל מנהיג יהיה חייב להיות מקובל על 100 השבטים בלוב או לחילופין להיות מספיק חזק ומפחיד כדי לשלוט עליהם מעמדת כוח. אם כן, מה הרוויחה לוב? מה הרוויח המערב שסייע לכמה שבטים להפיל מנהיג של כמה שבטים אחרים? האם הנפט לא היה ממשיך לזרום לאירופה בכל מקרה? כי אם לא, אני מניח שהלובים לא היו רוצים לשתות אותו לעצמם.

הפילוסוף ברנאר אנרי לוי צודק בעניין השטחים הכבושים ע''י ישראל. השטחים האלה הם בשליטת ישראל כחוק וזכותה אף לספח את כולה או את חלקם. מעבר לכך הטענה שהעריצות של ישראל בשטחים חמורה יותר מאשר של קדאפי בלוב רק מראה עד כמה ספירו גדעון מנותק לא רק מלוב אלא גם מ''השטחים''. אז בסדר, מותר להיות קצת דמגוגי, אבל להגזים לכזו קיצוניות הפוכה?

זכותה של ישראל לכבוש כל שטח בארץ ישראל שממנו ערבים תקפו / תוקפים אותה. זכותה גם לקבוע ריבונות באדמה הזאת, אלא שלצערי ממשלות ישראל כולן מאז הרגישו חלשות או חלוקות ולא קבעו עמדה נחרצת. רק אריאל שרון בראשית דרכו הפוליטית, בתחילת שנות ה-‏70, דיבר על ירדן כפלסטין והציע תמיכה עקיפה בפת''ח בנסיונם להשתלט על ירדן בין 1968 ל-‏1974 כשבאמצע הם חטפו את ''ספטמבר השחור''. ממשלת גולדה והאמריקאים נטו להטיל יהבם על חוסיין ובכך חמקה לה המדינה הפלסטינית לתוך לאקונה היסטורית שיצרה את בועת אוסלו והרש''פ. עכשיו צריכים לפוצץ את הבועה הזאת ולחזור לתלם המציאות שבו ירדן היא פלסטין וארץ ישראל המערבית היא מדינת ישראל. כל נסיון ללכת בדרך עקלקלה לפתרון ביניים יוביל את היהודים והערבים החיים בארץ ישראל לפיצוץ גדול, ואז נצטרך להכריע מתוך כוח ומלחמה ולכפות את ההסדר הזה. אז למה להיכנס לכאוס הזה ולא לדבר על מהפכה עממית שספירו כה מתלהב ממנה במצרים ובלוב ולמנוע גם מירדן את התענוג הזה?

העם הפלסטיני ירדני מת להפיל את האוליגרכיה הסעודית של עבדאללה שלא מייצגת את הירדנים. הפלסטינים רוצים חופש והגדרה עצמית במדינתם. אז למה שישראלך לא תסייע לקיצוני הפלסטינים בירדן במחתרת כך שיהיה בכוחם להפיל את עבדאללה?

אני בטוח שכאשר גם הרודן עבדאללה יפול יעיז גדעון ספירו לומר שוב שהוא שמח ומאושר כפי שלא היה מעולם בחייו, כי הינה הפלסטינים מגשימים את חלומם למדינה משלהם.
_new_ הוספת תגובה



זה ילדותי לטעון ש''הרעת על סילוקו של קדאפי''
גלעד היפתחי (יום שישי, 02/09/2011 שעה 6:37)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצל שמאלנינו מנהיגי ערב הם מודל להערצה ולליקוק עד שהם כמלים ונופלים ואז נכון לתקוף אותם, להשמיץ אותם ולצהול על נפילתם.

ספירו בעניין זה לא מפתיע ולא מחדש.
_new_ הוספת תגובה



ספירו לא שכח דבר ולא חידש דבר
גלעד היפתחי (יום שישי, 02/09/2011 שעה 7:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי להפיק את מיטב הדמגוגיה שלו הוא מספר לנו על השטאזי מצד אחד ועל הנאצים מצד שני, שני הצדדים הכהים של הסוציאליזם העולמי. הוא כהרגלו מגייסם לצבאו הדמגוגי כי הוא רוצה שריחם ידבק לציונות, ביקוב הדין את ההר.

מעתה יהודים יקרים, אסור להיות איש שב''כ שגם אוהב לחצצר, כי גם הנאצים אהבו מוסקיה קלאסית. מהיום, אם תשמעו שמאלני עוכר ישראל שמאזין לבטהון או לצ'ייקובסקי תדעו באחת שהוא סתם נאצי שמתחפש לשמאלן קיצוני.

די למוסיקה הקלאסית!
די לחצצוצרה!
די לכרוב החמוץ!
די לאוהבי כלבים, בעיקר אם קוראים להן 'בלונדי'!
די לאוטוסטרדות!
די למרצדס, ופולקסוואגן ולדומיהם!
די למוצרי 'בוש' ו'סימנס'!

מעתה עלינו להיות רצוצים ונרצים לרצון הטרור הערבי בפלשתינה, לקבל את דרישותיהם בכניעה ומתוך התבטלות. עלינו להעלות על נס את הטרוריסטים הערבים כי חפצי מוות הם, גם שלנו אבל גם שלהם! עלינו ללקק לערביי פלשתינה את כפות הרגליים כי אבותיהם שיתפו פעולה עם הנאצים, האלה שספירו מקפיד להעלות באוב בכל רשומה שלו, ברצח יהודים באירופה בשנות ה-‏40. עלינו להיכנע מרצון ובאהבה לאלה ששלחו לאירופה אלפי מתנדבים שחברו לקלגסי הנאצים ביוגוסלביה/בוסניה ושיתפו פעולה על ידי הקמת יחידתן אס אס מקרב המוסלמים בבוסניה ומתנדבים מפלשתינה, מצרים וללבאנט שנקראה 'הדיוויזיה ההררית מס' 13, חאנדיאר אס אס, כמו כן סייע להקים את ערב החופשית, יחידה ערבית במסגרת הוורמאכט.

אותם כמה אלפי מתנדבים ערבים מארץ ישראל עם המוסלמים מבוסינה ואלבניה היו שותפים פעילים ומרכזיים למרדף ובמצוד של יהודים ברחבי יוגוסלביה, צפון יוון, הונגריה וטרנסיבלניה וסייעו לנאצים הגרמנים לרכז ולהעביר את היהודים לרכבות שהובילו אותם ישירות להשמדה באושוויץ!

אם מדברים על צדק היסטורי, לפי משנתו של ספירו, עלינו להיכנע לרצון ההיסטורי של הנאצים והשמיד את עצמנו מבחירה ומרצון בשם השלום והצדק העולמיים!!!!!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי