פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הבית השלישי בסכנה
שלמה גזית (שבת, 10/09/2011 שעה 10:00)


הבית השלישי בסכנה

אלוף (דימ.) שלמה גזית



איננו יודעים מה ילד לנו חודש ספטמבר הקרוב, מה תהיינה התוצאות של המהלך המדיני הפלסטיני בעצרת הכללית של האו''מ, ומה תהיינה ההשלכות ממהלך זה כאן, בשטח.

אם להאמין לדו''ח מופז, הרי שהמערכת המדינית שלנו לא דנה ולא נערכה לקראת הבאות. כמו בהרבה מקרים בעבר – המשימה והאחריות הוטלו כולם על מערכת הביטחון. ואכן, שמענו ואף ראינו את גורמי צה''ל והמשטרה נערכים, מצטיידים, מתאמנים ומקיימים תרגילים להתמודדות בהפגנות שתפרוצנה לאורך הגבולות (מעין חזרה על יום הנכבא), במזרח ירושלים, בתחומי יהודה ושומרון, ואולי אף בקרב ערביי ישראל.

מיחד, שמענו על הנחיות ברורות להימנע מהתלהמות, להתאפק ולא לפתוח באש על מפגינים. אולם מאידך, קראנו גם את ההנחיות למנוע מן המפגינים להשיג הישגים של ממש – למנוע מהם כניסה לשטח ישראלי, למנוע פריצה של גדר הביטחון, ולמנוע חדירה אל תוך יישובים ישראליים ביהודה ושומרון. ולצורך מניעה זו, כך קראנו, מותר יהיה לחיילים, ואף למתנחלים, לפתוח גם באש חיה!

נאמר זאת כאן ומראש – אין בשום פנים לפתוח באש חיה על מפגינים בלתי חמושים. העימות הצפוי איננו של לוחמי שייטת 13 המשתלשלים מן המסוק אל סיפון ה''אווי מרמארה'', כאן מדובר בשוטרים, בחיילים ואולי גם במתנחלים הפועלים בשטחנו אנו. יעמדו לרשותם כל הכוחות וכל האמצעים שיידרשו לבלימה, לחסימה או אף לסילוק חודרים לאחר מעשה.

אם נגיע להפגנות ספטמבר, או אז הסיכוי להרתיע המפגינים באש חיה זהה לאיום שהיה לאש החיה על המפגינים בכיכר התחריר, בערי לוב או בערי סוריה. התנגשויות, אם תהיינה, ואם חלילה נפתח באש על נשים, ילדים ואף על גברים בלתי חמושים, עלולות להסתיים בטבח. כל ההתנגשויות תלווינה ע''י התקשורת העולמית, נראה תמונות בכל כלי התקשורת ותהיינה לכך השלכות מיידיות. מאות אלפים יחזרו לכיכר התחריר בקהיר ויקראו לניתוק היחסים עם ישראל ולביטול הסכם השלום, הפגנות דומות תהיינה בעמאן בקריאה דומה למלך עבדאללה. ואז עלולה גם להתממש תחזיתו הקשה של מפקד פיקוד העורף, האלוף אייל איזנברג, על סכנת המלחמה האזורית הכוללת והטוטאלית, שייעשה בה שימוש גם בנשק להשמדה המונית.

זה לא מכבר קראנו את התבטאותו החריפה של מזכיר ההגנה האמריקאי היוצא, רוברט גייטס, על מדיניות ישראל ועל יחסה כפוי הטובה של ירושלים לארה''ב. באווירה זו קשה יהיה לראות את ושינגטון נחלצת לעזרתנו.

מי שייקלע לעין הסערה יהיו חיילי צה''ל ואנשי המשטרה. אך מי שתישא באחריות תהיה הממשלה. היא זו שחייבת לדון ולאשר את תוכניות הפעולה הצבאיות והיא זו שצריכה להוציא את ההוראה החד-משמעית – אין להשתמש באש חיה. זאת ועוד – אסור לאפשר לפורעים ''שלנו'', לאותם מטורפים המתמחים בפוגרומים המכונים על ידם בשם הניטראלי של ''תג מחיר'', אסור לתת להם יד חופשית לנצל את המצב שייווצר וליזום את הפרובוקציות שלהם.

ראינו זה לא מכבר כיצד יצאנו בשן ועין מפרשת המשט לעזה. מה שעלול להתפתח כאן בחודשים הקרובים עלול להיות גדול, משמעותי ומסוכן לאין ערוך.

לכל הנוגעים בדבר – זכרו, הבית השלישי בסכנה!




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  למרות שאינך עונה , חשוב שייכתב למען האחרים .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  אל דאגה, אמנם ישפך קצת דם  (עמיש)
  אני לא מאמינה שהפלסטינים יעשו מלחמה נגד היהודים  (victoriiia@nana10.co.il) (6 תגובות בפתיל)
  הסכנה היא בגלל הממשלה המגעילה  (חזי, הרצליה)
  אני מאמין שהפלסטינים מבינים שישראל תתייחס אליהם לפי מידת אלימותם  (המסביר לצרחן)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי